Ən yaxşı müəllimin dərs
nümunəsi
VI SİNİF
COĞRAFİYA FƏNNİ
Mövzu: "Dünya okeanı".
Standart. 2.1.5 Yer sətində suyun paylanmasını şərh
edir.
Təlim
nəticələri (məqsədlər):
1. "Dəniz", "Körfəz",
"Boğaz", "Ada",
"Yarımada" anlayışlarını
şərh edir.
2. Coğrafi obyektləri sadalayır və xəritə üzərində
göstərir.
3. Dənizlərin, körfəzlərin,
yarımadaların hansı
okean hövzəsinə
aid olduğunu müəyyən
edir.
4. Xəritədə dənizləri
müəyyən edir.
5. Kontur xəritədə coğrafi obyektləri qeyd edir. Böyütmək
üçün seçin
İnteqrasiya: ədəbiyyat, tarix
Təlim
forması: kollektiv iş, qruplarla iş.
Təlim
üsulu: "beyin həmləsi", proqnozlaşdırılmış
oxu, müzakirə, kontur xəritə üzərində iş.
Resurs: dərslik, iş vərəqləri, kompüter,
slaydlar, şəkillər,
dünyanın və Azərbaycanın fiziki xəritələri, qlobus
Dərsin
gedişi: Salamlaşma.
Ev tapşırığının yoxlanılması.
Bir və ya bir
neçə şagird
əvvəlki mövzu
üzrə ev
tapşırıqlarının nədən ibarət olması haqqında məlumat verir, icra edilmiş tapşırıqlar təqdim
edilir. Ev tapşırıqlarının
yerinə yetirilməsi
və şagirdlərin
hazırlıq səviyyəsindən
asılı olaraq əvvəlki dərsin qısa sual-cavabla təkrarı da aparıla bilər.
Motivasiya:
Problemin qoyulması və problem-situasiya vəziyyəti yaratmaq üçün əvvəlcədən
hazırlanmış slaydlar
nümayiş etdirilir.
M.: -Slaydlarda verilmiş şəkillərdəki quru
sahələri arasındakı
fərqli cəhət
nədən ibarətdir?
Ş.: -Birinci slaydda hər tərəfdən su ilə əhatə
olunan nisbətən kiçik quru sahəsi (ada) təsvir olunmuşdur.
İkinci slaydda isə qurunun okeana daha çox daxil olan hissələri
(yarımada) əks olunmuşdur.
M.: - 3 və 4-cü slaydlarda verilmiş
su hövzələrinin
əsas xüsusiyyətləri
nədən ibarətdir?
Ş.: - Üçüncü slaydda
quru sahələrini ayıran, su hövzələrini isə
birləşdirən ensiz
su sahəsi ( boğaz), 4-cü slaydda isə quruya daha çox
daxil olan su sahəsi (körfəz, buxta) təsvir olunmuşdur.
Tədqiqat sualı: Bu slaydlardan
sonra tədqiqat sualı belə formalaşdırılır:Böyütmək
üçün seçin
Dünya okeanı və qurunun əsas hissələri hansılardır?
Tədqiqatın aparılması: Sinif
4 qrupa bölünür,
qruplar "Neft daşları", "Abşeron",
"Bosfor" və
"Qızılağac" adlandırılır.
Müəllimin şərhi: Şagirdlərə
mətnin hissələrini
proqnozlaşdıraraq oxumaq
və tanış
olmayan coğrafi terminlərin mənasını
müəyyənləşdirmək tapşırığı verilir.
Mətndəki bəzi coğrafi
terminlər qısa şərh edilir. Bu mərhələdə qruplara tapşırıqlar
verilir, onların müstəqil işi təşkil olunur.
"Bosfor" qrupuna: Yarımkürələrin fiziki
xəritəsi, atlasdan
istifadə edərək
Avropa sahillərini əhatə edən əsas dəniz, körfəz və boğazları müəyyənləşdirin.
Onların oxşar və
fərqli cəhətlərini
təyin edin.
"Neft daşları" qrupuna: Dərsliyin mətnindən, xəritə
və atlasdan istifadə edərək dünyanın ən iri adalarını tapın. Adaların materiklərlə oxşar və fərqli xüsusiyyətlərini
Venn diaqramı ilə
təsvir edin.
"Abşeron" qrupuna: Dünyanın fiziki xəritəsindən istifadə
etməklə nəhəng
yarımadaların yerini
müəyyənləşdirib xəritədə göstərin.
Ada və yarımadaların oxşar və fərqli xüsusiyyətlərini
Venn diaqramı ilə
ifadə edin.
"Qızılağac" qrupuna:
Azərbaycan Respublikasının
əsas ada və yarımadalarını,
körfəzlərini fiziki
xəritədə taparaq
kontur xəritədə
qeyd edin. Son vaxtlar varlı
ölkələrin yaratdıqları
süni adalar haqqında məlumat toplayaraq şərh edin.
Məlumat mübadiləsi: Bu mərhələdə
hər qrupdan bir nümayəndə qrup işini təqdim edir.
Məlumatın müzakirəsi:
Şagirdlərə müzakirə üçün yeni öyrəndikləri mövzu
üzrə suallar verilir:
1.Materiklərin sahillərinin girintili-çıxıntılı
olmasının coğrafi
nəticələri.
2. Dünya okeanında hansı su hövzələri
fərqləndirilir?
3. Dünya okeanı və onun hissələrinin
təsərrüfat əhəmiyyəti.
Aparılan müzakirələr əsasında
nəticələr çıxarılır.
Nəticə və ümumiləşdirmə:
Aparılmış tədqiqat
işlərinin nəticələrinə
əsasən yeni əldə olunmuş biliklər belə ümumiləşdirilir:
1. Sahillərin girintili-çıxıntılı olması sahil boyunda xeyli sayda dəniz, körfəz, ada, yarımada və boğazların olmasını ifadə edir.
2. Təbii sərhədlərə malik olan dənizlər okeanın bir hissəsidir. Onlar coğrafi yerləşməsinə görə fərqlənirlər.
3. Körfəzlər və buxtalar liman şəhərlərinin və gəmiçiliyin inkişafı üçün əlverişlidir
Yaradıcı tətbiqetmə: Şagirdlər 5-ci slaydda verilmiş cədvəli dünyanın fiziki xəritəsindən istifadə etməklə tamamlayırlar.
Ev tapşırığı: Şagirdlərə internet resurslarından istifadə etməklə dünyada son vaxtlar yaradılan süni adalar (o cümlədən Xəzər dənizində), boğazların altından çəkilən nəhəng tunellər (məsələn, La-Manş və Bosfor boğazları altından) və s. haqqında əlavə materiallar toplamaqla təqdimat hazırlamaq tapşırılır.
Qiymətləndirmə: Şagirdlərin qiymətləndirilməsi müəyyən qiymətləndirmə meyarlarına əsaslanaraq əvvəlcədən hazırlanmış cədvəl üzrə həyata keçirilir.
Akif
HÜSEYNLİ,
Bakı şəhər
Heydər Əliyev adına liseyin coğrafiya müəllimi,
"Ən yaxşı müəllim"
müsabiqəsinin (2009) qalibi
Azərbaycan müəllimi.- 2015.-
30 may.- S.12.