Musiqi fənninin tədrisi zamanı
şagirdlərin milli-mənəvi tərbiyəsi
Müasir dövrdə şagirdlərin XXI əsrin tələb etdiyi kompetensiyalara malik olması tədris prosesinin maraqlı təşkilindən, şagirdlərin motivasiyasının, idrak fəallığının dərs boyu saxlanması və artırılmasından, istifadə olunacaq iş üsulları və formalarının düzgün seçilməsindən, şagirdlərə verilən tapşırıqların cəlbedici, əyləncə xarakterli, tənqidi, məntiqi, yaradıcı təfəkkürü inkişaf etdirəcək məzmunda hazırlanmasından, öyrənənlərin müstəqil, yaradıcı fəaliyyətinin təmin olunmasından və s. asılıdır. Dərs dediyim şagirdlərin hamısı musiqi fənnini çox sevir, milli musiqi xəzinəmizin öyrənilməsi, təbliğ olunması üçün səy göstərir, sinifdənxaric və məktəbdənkənar tədbirlərdə böyük həvəslə iştirak edirlər. Uşaqlar proqramda olan bütün mövzuları sevə-sevə öyrənir, həm canlı, həm də İKT-dən, müxtəlif kompüter proqramlarından istifadə edərək özləri səhnəciklər qurur, bəstəkarların həyat və yaradıcılığından, müxtəlif musiqi janrlarına aid olan əsərlərindən bəhs edən təqdimatlarla, referatlarla həm dərsdə mövzuya uyğun şəkildə, həm də məktəbimizdə keçirilən musiqi fənn aylığında və başqa sinifdənxaric, məktəbdənkənar tədbirlərdə çıxış edirlər.
Şagirdlərin ən çox sevdiyi mövzulardan biri milli-mənəvi dəyərlərimizdən olan, Azərbaycanın birinci xanımı, UNESCO-nun və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban Əliyevanın xüsusi diqqət yetirdiyi muğamlarımızla bağlıdır. Hamı yaxşı bilir ki, Bakı kəndlərində muğam sənətinin incəliklərini anlayan, onu dərindən sevərək təbliğ edən Hacıbaba Hüseynov, Əlibaba Məmmədov, Ağaxan Abdullayev və başqaları kimi böyük sənətkarlar həmişə olmuş, vardır və onların davamçıları yetişməkdədir. Biz fürsət düşdükcə muğamı anlayan və dəyərini bilən, muğamsevər el sənətkarları ilə məktəblilərin görüşlərini təşkil edir, gənclərimizə milli mənəvi xüsusiyyətlərin, muğam sənətinə sevgi hisslərinin aşılanması məqsədilə müxtəlif tədbirlər təşkil edirik. Məktəbimizin rəhbərliyi müəllimlərin keçirdiyi hər bir tədbiri dəstəkləyir, onların əməyini layiqincə qiymətləndirir.
Azərbaycan ədəbiyyatının, bütövlükdə XX əsr poetik fikrinin görkəmli nümayəndəsi, çoxşaxəli fəaliyyəti ilə nəinki respublikamızda, hətta ölkəmizin hüdudlarından kənarda da tanınan mütəfəkkir şair Bəxtiyar Vahabzadənin 90 illik yubileyi ilə bağlı noyabr ayında böyük bir tədbir keçirməyi nəzərdə tutmuşuq. Tədbirdən əvvəl B. Vahabzadənin “Muğam” poeması əsasında hazırladığımız ədəbi-bədii kompozisiyanı dərsdə təqdim edəcəyik. Şagirdlər böyük həvəslə poemanı əzbər öyrənir, musiqi sədaları altında məharətlə ifa edirlər.
Daş ürəklərdə yanıb daşları sındırdı Muğam,
Haqqa düşmən olanı haqqa tapındırdı Muğam!
Nə güman eyləmisən ondakı tilsimləri sən
Kürü ahıyla qurutdu, salı yandırdı Muğam!
Milli musiqi
alətlərimizin, milli musiqimizin
ölçüyəgəlməz dəyərini uşaqların anlaması üçün
mövzulara uyğun
şəkildə müntəzəm
olaraq rollu oyunlar, musiqi ilə müşayiət olunan
poeziya dəqiqələri keçiririk:
Zurna haray çəkir, vurur nağara
Gah “Koroğlu” çalır, gah “tərəkəmə”.
Sən ey cavan oğlan, bu
havalara
“Köhnəlibdir”,-deyə, gəl
dodaq büzmə!
Bir anlıq səbr elə, qulaq as ona,
Bir bax nağaranın guppultusuna!
O düşmən üstünə
gedən qəhrəman
Bizim babaların ayaq səsidir,
O çoşqun “cəngilər”, əllərdə
yanan
Misri qılınc seli, el nərəsidir!
Xalqımızın yaradıcılıq
dünyasından qopan
musiqimizin insanları ümumbəşəri hisslərə,
sadəliyə, mərdanəliyə,
mübarizliyə, ədəb-ərkana səslədiyini müxtəlif məqamlarda, müxtəlif
vasitələrlə, nümunələrlə
qeyd etməyimiz, göstərməyimiz şagirdlərin milli-mənəvi ruhda, vətənpərvərlik ruhunda tərbiyə edilməsində böyük
rol oynayır. Ölməz Üzeyir Hacıbəylinin
“Koroğlu”
operasından uvertüranı, “Cəngi”ni, “Heyratı” zərbi muğamını, həmin muğamın musiqisinə
E. Mirzəbəylinin yazdığı
“Azadlıq marşı”nı
və s. dönə-dönə dinləməyin, milli musiqimizin incilərindən
olan yallının sədaları
altında rəqs etməyin şagirdlərin
tərbiyəsində oynadığı
rolu saymaqla qurtarmaq olmur. Dərs prosesində şagirdlər təkcə
xalq musiqi nümunələrindən (muğam,
xalq mahnısı, rəqslərdən və
s.) deyil, həmcinin klassik musiqi əsərlərindən (opera, operetta və s.) istifadə etməklə yaradıcı
ev tapşırıqları
hazırlayır, dərs
zamanı təqdim edir və özləri
də İnternetdə
yerləşdirirlər.
Şagirdlərin çox hissəsi
musiqi nəzəriyyəsinin,
bəzi terminlərin mənimsənilməsində çətinlik çəkir. Onların terminləri anlaması və düzgün yazmağı
öyrənməsi üçün
dərs prosesində müntəzəm olaraq müxtəlif krossvord,
rebus nümunələrindən istifadə edirəm. Dərsin müxtəlif mərhələlərində,
ümumiləşdirici dərslərdə
hər hansı mövzuya, tədris vahidinə, illik materiallara aid müxtəlif
çətinlik səviyyəsinə
uyğun krossvordları
fərdi, qrup, kollektiv şəkildə hazırlayırıq. Şagirdlər arasında vaxtaşırı
həm musiqi bacarıqları, həm də krossvord tərtibetmə və həlletmə bacarıqlarının
yoxlanılması və
mükəmməlləşdirilməsi məqsədilə şagirdlərarası,
siniflərarası yarışlar
keçiririk. Bu istiqamətdə
işlərimiz az deyil. Bütün bunları (hazırladığımız krossvordları,
testləri,
musiqili səhnəcikləri
və s.) disklərə
yazaraq aidiyyəti yerlərə təqdim etməyi düşünürük
ki, arzulayan hər bir müəllimin bu materiallardan istifadə etmə imkanı olsun. Həmkarlarımla birgə vaxtaşırı
toplaşır, təcrübə
mübadiləsi aparırıq.
“İnnovativ musiqi
müəllimləri” qrupu
yaratmışıq. Musiqi
fənninin tədrisi zamanı qarşıya çıxan problemlər,
onların həlli, İKT-dən istifadənin yolları haqqında vaxtaşırı diskussiyalar,
müzakirələr keçiririk.
Müntəzəm olaraq dərsdə müxtəlif musiqi alətlərindən (tar, kamança,
nağara, saz,
fortepiano və s.) həm
əyani vəsait, həm də musiqi təhsilli şagirdlərin çıxışları
kimi istifadə edirik. Şagirdlərin hər
biri musiqi fənnini həvəslə
öyrənir və müxtəlif səviyyəli
tədbirlərdə, yarıslarda
və müsabiqələrdə
çıxış edirlər.
Məsələn, şagirdimiz
Ceyran Kərimli məşhur uşaq pop qrupu “Can bala”nın üzvlərindən biri kimi dəfələrlə
qardaş Türkiyədə
hər il keçirilən “23 Nisan Çocuk
festivalı”nda müvəffəqiyyətlə
iştirak etmiş, müxtəlif diplomlarla təltif olunmuş və laureat adına layiq görülmüşdür.
Musiqi müəllimi olaraq
gənclərimizin vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyə olunması üçün
peşə bacarıqlarımı
təkmilləşdirmək məqsədilə öz üzərimdə
müntəzəm işləməyi peşə borcu bilirəm. Müasir qloballaşma dövründə
elmi-texniki tərəqqinin
sürətli inkişafı
real həyatda yüksək
nailiyyətlərə, mütərəqqi
dəyişikliklərə yol açdığı kimi bu prosesin
tarixi-mədəni irsə,
əxlaqi-mənəvi dəyərlərə
müəyyən təhlükə
meyilləri də özünü qabarıq
göstərir. Gənclərin milli-mənəvi dəyərlər
əsasında, milli ruhda tərbiyə olunması məsələsi
hər zaman ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən əsas
vəzifələrdən biri
kimi irəli sürülmüşdür. Dövlət
başçısı bu
məsələdən bəhs
edərkən dediyi kimi, gənclərimiz milli ruhda tərbiyə
olunmalıdır, milli
dəyərlərimizi yaxşı
bilməlidir. Ulu öndərin layiqli davamçısı, Prezident
İlham Əliyevin dediyi sözlər də fənnindən asılı olmayaraq hər bir müəllimin
başlıca məqsədlərindən
biri olmalıdır:
“Biz öz milli-mənəvi
dəyərlərimizə sadiqik,
bu dəyərləri
qoruyuruq, saxlayırıq,
ənənələri yaşadırıq
və bizim gücümüz də bundadır”.
Arzu AXUNDOVA,
Bakı şəhəri 183 nömrəli
tam
orta məktəbin musiqi
müəllimi
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 7 noyabr.- S.14.