Kanadada müəllimləri tələbə özü seçir
Kanadanın Vaterloo Universitetinin tələbəsi Tamilla Umudova ilə söhbət
Tamilla Etibar qızı Umudova 1996-cı ildə Bakı
şəhərində anadan olub. 2013-cü ildə
Bakının Xətai
rayonundakı 269 nömrəli
tam orta məktəbi
bitirib. Eyni zamanda Rafiq
Babayev adına 25 nömrəli musiqi məktəbində
fortepiano təhsili alıb.
2013-cü ildə yeni
yaradılmış İnformasiya
Texnologiyaları Universitetinin kompüter
elmləri fakültəsinə
daxil olub. Qəbul imtahanında yüksək
bal (685) topladığına görə
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
2013-cü il 13
sentyabr tarixli sərəncamı ilə
Prezident təqaüdünə
layiq görülüb. 2014-cü ilin yanvarından "2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə
təhsili üzrə
Dövlət Proqramı"
çərçivəsində Kanadanın Vaterloo Universitetinin riyaziyyat fakültəsində kompüter
elmləri ixtisası üzrə bakalavr təhsili alır. Vaterloo Universitetində Azərbaycanlı
Tələbələrin Assosiasiyasının
vitse-prezidentidir. Onunla söhbətimizə
ilk məktəb illərindən
başladıq.
- Orta məktəbə
qəbul ediləndə
mən artıq oxumağı və yazmağı bilirdim. Hələ 4 yaşımda bunları
mənə anam öyrətmişdi. Ona
görə hesab
edirəm ki, mənim ilk müəllimim
anamdır. Lakin qeyd etmək istəyirəm ki, oxuduğum 269 nömrəli məktəbin
müəllimlərinin hər
birinin əziyyəti danılmazdır. Başda
Alla Vəzirova olmaqla məktəbimizin rus bölməsinin bütün müəllim
heyətinə qazandığım uğurlarımdakı
paylarına görə
çox minnətdaram. Oxuduğum hər iki məktəbi - həm tam orta, həm də musiqi məktəbini əla qiymətlərlə qurtarmışam. Təhsildə yüksək nəticələr
göstərdiyimə və
məktəbin ictimai həyatında fəal iştirakıma görə Azərbaycan
Respublikası Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
Fəxri fərmanla təltif olunmuşam. XI sinifdə
oxuyanda Vaterloo Universitetinin keçirdiyi "Evklid" riyaziyyat olimpiadasının qaliblərindən
biri olmuşam. Tam orta təhsil haqqında attestat qiymətlərimin hamısı
"əla" olduğuna
görə qəbul olduğum Vaterloo Universitetinin "Outstanding International Student
Award" - 2000 (iki min Kanada
dolları) həcmində
birdəfəlik təqaüd
proqramının iştirakçısıyam. Oxuduğum musiqi məktəbində də uğurlarım az olmayıb.
Məktəbimizin keçirdiyi müsabiqələrdə,
məktəblərarası yarışlarda qalib olaraq müxtəlif dərəcəli diplomlarla
təltif olunmuşam.
- Xaricdə təhsil
almağa necə qərar verdiniz?
- Xaricdə təhsillə
bağlı qərarımı
necə verməyimi, doğrusu, dəqiqliklə
izah edə bilmərəm. Bəlkə
də bunun səbəbi
qədim səyyahlar kimi bilik dalınca
daha uzaqlara getməyin vacib olduğunu düşünməyim, ölkəmizdə
getdikcə artan, yayılan innovasiyalarda güclü, vacib mütəxəssis kimi özümü görmək
istəyim, ölkə
rəhbərliyinin təhsillə
bağlı gənclərə
ünvanlanmış çağırışlarıdır. Yəqin ki,
belə bir
vacib qərara gəlməyimdə bunların
hamısının rolu
olmuşdur.
Əlbəttə ki, ixtisas seçimimdə valideynlərimin
də dəstəyi olmuşdur. Düşünürəm ki, seçim
prosesini uğurla keçə bilmiş bir tələbə kimi bu prosesin
tam obyektiv olduğunu deyə bilərəm.
- Kanadadan baxdıqda təhsilimizdə
gedən prosesləri necə görürsünüz?
- Əlbəttə ki, uzaq Kanadadan
Azərbaycan təhsilinin
gələcək perspektivləri,
mütləq baş verməli olan inkişaf prosesinin konturları daha aydın sezilir. Sevindirici haldır ki, təhsil sistemində müsbət istiqamətdə atılan
addımlarla bərabər
müsbət tendensiyaların
güclənməsi də
açıq-aşkar görünür.
Yeni təhsil nazirimiz
Mikayıl Cabbarovun novator addımları, səyləri, ümid edirəm ki, öz nəticəsini
göstərəcəkdir. Əminəm
ki, təhsilimiz düz yolda, düz əllərdədir.
Təvazökarlıqdan uzaq da olsa, əminəm ki, xaricdə təhsil almış tələbələr də
bu prosesdə öz həlledici sözünü deyəcəklər.
- Tələbə həyatınız
necə keçir?
- Tələbə həyatım
öz axarı ilə davam edir. Öz maraqları ilə, çətinlikləri, ümidləri
ilə. Əlbəttə ki, evdən
bu qədər uzaqda tək həyata alışmaq çətindir. Yeni, tamamilə
yad təhsil sisteminə, qaydalara öyrəşmək elə
də asan deyil. Xüsusilə, iqlimi ilə
Azərbaycandan çox
seçilən belə
uzaq ölkədə məişətin öz çətinlikləri var. Amma
səni əhatə edən insanların gülərüzlüyü, hər
zaman kömək etməyə çalışması
çətinlikləri aşmağa
çox kömək edir. Kanada əhalisi içərisində
gəlmələrin çox
olmasını da nəzərə alsaq, onların uzaq ölkələrdən yeni
gələn tələbələrin
məişət və
təhsil problemlərinə
xüsusi həssaslıqla
yanaşmasının səbəbləri
başa düşüləndir.
Seçdiyim ixtisasın çətinliyini
nəzərə alsaq,
asudə vaxtım bir o qədər də çox olmur. Amma buna baxmayaraq
bəzən şəhəri
gəzməyə, idman
zalına getməyə,
musiqiyə qulaq asmağa vaxt tapıram.
- Oxuduğunuz ali məktəb, seçdiyiniz ixtisas barədə.
- Vaterloo Universiteti
Kanadanın ən iri universitetlərindən
biri, qabaqcıl
təhsil və tədqiqat mərkəzidir. Burada 35 min tələbə təhsil alır. Universitetə 62 tədqiqat
kafedrası, 6 fakültə,
10 elmi
məktəb daxildir. Vaterloo Universiteti dünyanın ən yüksək reytinqli Massachusets İnstitute of Technology (MIT) ilə
birbaşa rəqabət
aparır. Vaterloo
Universitetində dünyanın
ən böyük
Co-op proqramı adlanan
təlim forması var ki, bu
da tələbələrə
bir semestr oxumaq, bir semestr
işləmək və
s. imkanı verir. Bu proqram
bir tərəfdən
təhsil müddətini
artırsa da, digər tərəfdən
diplom alanadək tələbənin artıq
təcrübəli bir
mütəxəssis kimi
yetişməsinə imkan
yaradır.
Mən
Vaterloo Universitetinin riyaziyyat fakültəsinin
kompüter elmləri proqramında oxuyuram. Seçdiyim ixtisas çox perspektivli bir ixtisasdır. Bizim universitet kompüter elmləri və mühəndisliyi üzrə
dünya universitetlərinin
reytinqində 50 ən yaxşı universitet arasında 20-ci yeri tutur. Kompüter elmləri hesablama
texnikası, proqramlaşdırma,
informasiya sistemləri
və texnologiyaları
sahəsində işləyən
mütəxəssislərin istifadə etdiyi nəzəri və praktik biliklərin əsasını təşkil
edir.
- Universitetdə imtahan
sessiyası necə təşkil olunur?
- Universitetdə faiz
sistemi tətbiq olunur. Hər ev
tapşırığı və imtahan qiymətlərinin orta qiyməti çıxarılır
və onun əsasında kursun yekun qiyməti müəyyənləşdirilir. Yəni aldığın qiymət
son nəticəyə mütləq
təsir edir. Əgər orta qiymət 80%-dən yuxarı olarsa, növbəti semestrdə əlavə kurs (fənn) də götürmək olar.
- Kanada təhsil
sistemində hansı fərqli məqamı qeyd edə bilərsiniz?
- Burada təhsil
prosesi Azərbaycanın
təhsil sistemindən
fərqlidir. Kanadada keçəcəyi fənləri və fənn müəllimlərini
tələbə özü
seçir. Dərs
cədvəlinin saatlarını belə tələbə
özünün istədiyi
kimi qura bilər. Yetər ki, semestr ərzində tələb
olunan minimum saatlar seçilmiş olsun.
- Xaricdə təhsil
sizin dünyagörüşünüzə
necə təsir etdi?
- Yüksək səviyyədə
yetişmiş hər
bir kadr Azərbaycanın gələcək
iqtisadiyyatının bir
əsgəridir. Tam hazırlıqlı əsgəri. "Çox
gəzən çox bilər" deyib babalarımız. Dünyagörüşünün formalaşmasında rol oynayan hər
bir naxış, xaricdə görülüb-götürülmüş
hər bir müsbət element gələcək
Azərbaycan insanının,
yeni, sivil insanın yetişməsində
çox əhəmiyyətlidir.
- Bir neçə
kəlmə seçdiyiniz
ixtisasın ölkəmizə
verə biləcəyi
dividendlər barədə.
- İnformasiya texnologiyalarının insan
və cəmiyyət həyatına bu qədər çox nüfuz etdiyi bir zamanda bu
ixtisasın və bu ixtisas üzrə
formalaşacaq kadrların
ölkə üçün
nə qədər əhəmiyyətli olacağını
kəmiyyətlə, rəqəmlərlə
təsvir etmək çox çətindir. Bircə onu əminliklə
demək olar ki, informasiya texnologiyaları olmadan
bu gün və gələcək
artıq mümkün deyil.
Bunu ölkə rəhbərliyi də dəfələrlə
öz çıxışlarında
vurğulamışdır. Bu sahəyə
ölkə rəhbərliyi tərəfindən olan xüsusi həssaslıq
və diqqət də bu perspektivin
nə qədər yaxın olduğunun
isbatıdır.
- Azərbaycanı uzaq ölkədə təbliğ edə bilirsinizmi?
- Diasporanın tədbirlərinə
qoşulmağa çalışıram.
Nəzərə alsaq ki,
oxuduğum proqramın dərs cədvəli,
gündəlik rejimi asudə vaxt anlayışını minimuma
endirir, ona görə
bu tədbirlərə qoşulmaq
bəzən xüsusi fədakarlıq tələb
edir. Bizim universitetdə
Azərbaycanlı Tələbələrin Assosiasiyası (AzSA) fəaliyyət göstərir. Bu il mən AzSA-nın vitse-prezidenti seçilmişəm. Mən də
öz növbəmdə
kanadalıları (müəllim və tələbələri)
Azərbaycanla daha da
yaxından tanış etmək məqsədilə təşkilatın
keçirdiyi tədbirlərə dəvət
edirəm.
Ölkəmizin
tanıdılması, onun uğurları
ilə yanaşı ən ağrılı problemi
olan Ermənistan - Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
səbəbləri barədə məlumatların müxtəlif
tədbirlərdə əcnəbi vətəndaşlara
çatdırılması prosesi kəsilməz
olaraq davam edir və xaricdə oxuyan,
yaşayan, işləyən hər bir azərbaycanlı bu
işə töhfəsini verməyə
çalışır. Azərbaycanlılar müxtəlif səviyyələrdə,
müxtəlif tələbə təşkilatlarında təmsil
olunur, kifayət qədər uğurlu fəaliyyət göstərirlər.
Düşünürəm ki,
qazanılmış nəticələrlə kifayətlənmək
olmaz, təbliğat sahəsində,
ölkəmizi müsbət mənada tanıtmaq sahəsində
daim yeni yollar, daha güclü
və effektiv vasitələr
axtarılmalı və sınanmalıdır. AzSA-nın vitse-prezidenti
olaraq
çalışıram ki,
qarşıma çıxan insanlara Azərbaycan
haqqında qısa da olsa
məlumat çatdıra bilim, Azərbaycanın
mədəniyyəti, tarixi,
qazandığı nailiyyətlər barədə
danışım.
- Gələcək
planlarınız?
- Universiteti
uğurla bitirmək, təhsildə irəli,
irəli və irəli addımlamaq. Dayanmadan,
yorulmadan, ümidləri itirmədən.
Dövlətin dəstəyindən tam istifadə
edərək mütəxəssisə çevrilmək.
Ölkəmizə xeyir verməyi bacarmaq.
O. MUSTAFAYEV
Azərbaycan müəllimi.-
2015.- 17 yanvar.- S.7.