Təhsilin sağlamı...
Məktəblərdəki
sağlam təhsil sinifləri sağlam gələcək
formalaşdırır
Ölkədə görmə, qamət problemli, habelə fiziki inkişafdan qalan xeyli şagird var.
Fiziki inkişafdan qalanlar arasında oğlanlar
xüsusilə çoxluq təşkil edir. Həmin arzuolunmaz statistika belədir:
Görmə problemləri
-
İbtidai (I-IV) siniflərdə 29%
- Orta
(V-IX) siniflərdə 25%
-
Yuxarı (X-XI) siniflərdə 45%
Qamət problemləri
-
İbtidai siniflərdə 51%
- Orta
siniflərdə 52%
-
Yuxarı siniflərdə 41%
Fiziki inkişafdan qalanlar (oğlanlar
arasında)
- I sinifdə
19%
- V sinifdə
33%
- XI sinifdə
40%
Beləliklə, yuxarıdakı faiz
göstəriciləri başqa bir statistikanı izah edir: məzunların
cəmi 15 faizə qədəri yetkin həyata sağlam fərdlər
kimi daxil olur.
Zərurətdən
doğan layihə
Necə
edək ki, övladlarımızı yüksək intellektli
insanlar kimi formalaşdırmaqla yanaşı, onları
fiziki-psixoloji baxımdan da təkmil insan kimi yetişdirmək
mümkün olsun?
Təhsil
Nazirliyinin “Sağlam təhsil-sağlam millət” layihəsi məhz
bu məqsədə hesablanıb.
Azərbaycan
Tibb Universitetinin uşaq və yeniyetmələr gigiyenası
kafedrasının dosenti Şəhla Balayevanın sözlərinə
görə, layihə çərçivəsində
respublikanın 65 şəhər və rayonunun 4500 ümumtəhsil
məktəbində təhsilalanlara tibbi xidmətin səviyyəsi,
tibb otaqlarının mövcud vəziyyəti
araşdırılıb. Həkim və ya tibb
bacılarının ümumtəhsil məktəblərinə
hansı sıxlıqda təhkim olunması, habelə
şagirdlərin tibbi müayinədən keçməsinin
son tarixi və məqsədinə dair bütün məlumatlar
toplanılıb. Səhiyyə Nazirliyindən şagirdlərin
sağlamlıq vəziyyətinin siniflər üzrə
dinamikası, o cümlədən məktəb
yaşlarında uşaqlarda tez-tez rast gəlinən
patologiyalar barədə son beş ili əhatə edən məlumatlar
əldə edilib.
Sağlam
təhsil texnologiyalarının iki modeli
Layihə
məktəblərdə sağlamlıq mərkəzlərinin
açılması, imkansız ailələrin
usaqlarının həmin mərkəzlərdə
vaxtaşırı müayinədən keçirilməsi,
sinif kurikulumları planlaşdırılarkən sağlam həyat
tərzini təbliğ edən mövzulara genis yer verilməsi,
siniflərin tərtibat və təchizatında dəyişiklik
etməklə yanaşı, oturacaqlı masaların
hündür masalarla əvəz edilməsini nəzərdə
tutub. Bundan başqa, təlim yükünün minimuma endirilməsi,
uşaqların psixoloji təzyiqlərdən qorunması da
vacib sayılan məsələlərdəndir.
Məlumat
üçün qeyd edək ki, sağlam təhsil texnologiyalarının
iki modeli işlənib.
Sadələşdirilmiş
birinci modeldə:
- Həm
tibbi gigiyenik, psixoloji tövsiyə və təlimatlara, həm
də üç mərhələli, həkkolma, əl
işi, nitq quruculuğu əlaqələndirmə tipli
inteqrativ təlim texnologiyasına əsaslanan təlim təşkl
edilir;
İkinci
əsas modeldə:
- Həm
tibbi-gigiyenik, psixoloji tövsiyə, həm də birləşdirmə
tipli, məsələn, bir gün, bir nağıl inteqrativ təlim
texnologiyasına əsaslanan təlim təşkil edilir.
TN-nin Təhsilin
inkişaf proqramları şöbəsinin aparıcı məsləhətçisi
Afət Süleymanova deyir ki, layihə üzrə müsbət
nəticələr əldə etmək üçün
dörd istiqamətdə iş aparılır:
-Tibbi-gigiyenik
-Psixoloji-sosioloji
-Pedaqoji
-Gender
Sağlam təhsil sinifdən
başlayır
Sağlam təhsil layihəsində
siniflər də fərqlənir. Sinfə panorama effekti verilir.
Tavanında göz idmanı üçün nəzərdə
tutulan şəkil, göz trenajoru işlənir. Divarlarına
müxtəlif şəkilli lampalar yerləşdirilir.
Uşaqların fiziki hərəkəti üçün
müxtəlif qurğular quraşdırılır. Biri ayaq
üstə dayanmağa, digəri oturub işləməyə
imkan verən iki cür masa qoyulur. Hərəkət edə bilən
xüsusi masalar 18 dərəcəlik bucaq altında
düzülür.
Bir
sözlə, bütün düzən uşağın
göstərəcəyi fəaliyyətə uyğun qurulur. Yəni,
hərəkət edə bilən masalar sinifdə görülən
işə uyğun olaraq dəyişdirilə bilir. Dərs
zamanı şagird 15 dəqiqə ayaq üstə, 15 dəqiqə
isə oturaraq işləyir. Dərs prosesində divara yerləşdirilən
müxtəlif şəkilli lampalar növbə ilə
yanır. Şagirdlər yanan lampaya tərəf dönüb əl
çalaraq bədənlərini hərəkət etdirir.
Sağlam
təhsil sinfində kimlər dərs deyəcək?
Bəs,
sağlam təhsil sistemində kimlər dərs keçəcək?
Burada dərsverənlərin səviyyəsi nəzərə
alınacaqmı?
TN-nin Təhsilin
inkişaf proqramları şöbəsinin aparıcı məsləhətçisi
Afət Süleymanova məsələ ilə bağlı
bildirib ki, sağlam təhsil sistemində pedaqoji simanın, yəni
müəllimin xüsusi seçilməsi vacib məsələdir.
Yəni sağlam təhsil üçün təkcə dərs
proqramının və avadanlıqların lazımi səviyyədə
olması yetərli deyil. Bu işdə vacib məqamlardan biri də
müəllimin hazırlıq səviyyəsidir.
Odur ki,
“Sağlam təhsil” layihəsi çərçivəsində
hər müəllimin mənəvi-psixoloji vəziyyəti,
şagirdlərlə qarşılıqlı münasibəti,
emosional stabilliyi ilə bağlı metodistlərin rəy-təhlili
hazırlanıb. Eyni zamanda, onlar psixoloqlar tərəfindən
testlərdən keçirilib və hər müəllimin
psixoloji xarakteristikası işlənib hazırlanıb. Sonda
müəllimlər müsahibəyə dəvət olunub.
Seçilən
müəllimlər ilkin mərhələdə bir həftəlik
seminarlara cəlb edilib və “Sağlam təhsil
texnologiyaları” ilə təlimlər keçiblər.
Sağlam təhsil sinfinin müəllimlərinə metodik dəstək
verilib.
Qeyd edək
ki, metodist məktəbdə dörd saat ərzində müəllimin
dərsini müşahidə edir, onun pedaqoji fəaliyyətindəki
üstünlük və boşluqları müəyyənləşdirir.
Daha sonra həmin nöqsanların aradan qaldırılması
üzrə fərdi iş aparılır. Uşaqlarını
məktəbdən götürməyə gələn
valideynlər layihə haqda məlumatlandırılır,
onları maraqlandıran suallara cavab verilir. Metodistlər müəllimlə
iş üçün ayrılmış dörd saat vaxtdan,
bir saatını direktor müavini ilə birlikdə dərs
müşahidəsinə sərf edir.
Ümumi
qənaət
Mütəxəssislər
hesab edir ki, məktəblərdə sağlam təhsil siniflərinin
açılması mövcud vəziyyəti yaxşı mənada
dəyişəcək. Nəticədə təkcə ailələr
və şagirdlər deyil, bütövlükdə cəmiyyət
sağlam insan, vətəndaş qazanacaq.
Aprelin
18-də keçirilən “Sağlam təhsil-sağlam millət:
Görülən işlər, nailiyyətlər, perspektivlər”
mövzusunda praktik konfransın iştirakçıları da
bu qənaətdədir.
Təhsil
Nazirliyinin təşəbbüsü ilə Azərbaycan Tibb
Universitetində reallaşan konfransda universitetin rektoru, professor
Gəray Gəraybəyli çıxış edib. O,
böyüməkdə olan nəslin
sağlamlığının qorunması məsələləri
və bu istiqamətdə görülən maarifçilik tədbirlərinin
vacibliyini vurğulayıb. Bildirib ki, dörd il davam edən
layihə çərçivəsində aparılan tədqiqatlar
görülən işin uğurlu olduğunu göstərir.
Rektor qeyd edib ki, XXI əsrdə təhsilalanların problemlərinin
öyrənilməsi xüsusilə aktualdır. ABŞ, Avropa
ölkələri, MDB və Azərbaycan alimlərinin
araşdırmaları göstərir ki, hipodinamiya, səmərəsiz
qidalanma, stresslər və zərərli vərdişlər
uşaq və gənclərin sağlamlığında ciddi
problemlər yaradır.
Dünya
statistikasına əsasən, bu gün məktəb məzunlarının
cəmi 2-15 faizi yetkin həyata sağlam fərdlər kimi
daxil olur.
Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universitetinin rektoru, professor Cəfər Cəfərov
bildirib ki, Təhsil Nazirliyi tərəfindən son illər həyata
keçirilən layihələr gənc nəslin təhsillə
yanaşı, tərbiyəsində də böyük rol
oynayır. 2014-cü ildən başlayan bu layihə bu günədək
Bakı və Sumqayıtın 35 məktəbinin 116 sinfində
tətbiq olunub. Bu cür layihələrin uğuru ilk növbədə
ibtidai sinif müəllimlərindən asılıdır. C.Cəfərov
bu istiqamətdə kadr hazırlığı haqqında da məlumat
verib. Qeyd edib ki, layihənin əsas məqsədi fiziki və
mənəvi sağlam, yüksək təlim və
yaradıcılıq nailiyyətlərinə malik proqressiv vətəndaş
yetişdirməkdən ibarətdir.
Təhsil
nazirinin müşaviri Həsən Həsənli layihə barədə
tədbir iştirakçılarına geniş məlumat
verib.
Milli Məclisin
Elm və təhsil komitəsinin sədr müavini, Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının müxbir üzvü Bəxtiyar
Əliyev isə hesab edir ki, cəmiyyətin
sağlamlaşdırılması hər bir dövlətin
qarşısında duran əsas məsələlərdəndir.
Layihə barədə danışan Bəxtiyar Əliyev qeyd
edib ki, görülən işin uğuru onun müxtəlif
peşə sahiblərini bir arada toplamasından irəli gəlir.
“Sağlam təhsil-sağlam millət” layihəsi sağlam gələcəyin
yetişdirilməsində böyük addımdır.
İcbari
Tibbi Sığorta üzrə Dövlət Agentliyinin
Monitorinq, təhlil və İT şöbəsinin müdiri
İsa Əliyev bildirib ki, layihənin tətbiqi sağlam gələcəyin
formalaşmasında böyük rol oynayacaq.
Konfransda,
həmçinin vurğulanıb ki, icbari tibbi sığorta
sistemində uşaqlar sığorta haqqı ödəməkdən
azad olacaqlar. Onlara tibb müəssisələrində göstərilən
bütün tibbi xidmətlərin xərcləri Agentliyə
dövlət tərəfindən ödəniləcək. Həyata
keçirilən layihə də bu baxımdan böyük əhəmiyyət
daşıyır.
Konfransa
qonaq qismində Uşaq və yeniyetmələrin
sağlamlığının mühafizəsi və
gigiyenası ETİ-nun direktoru, Rusiya Federasiyası Elmlər
Akademiyasının müxbir üzvü, professor V.R.Kuçma
da qatılıb. O, məktəblərdə
sağlamlığın təşviq olunmasının əhəmiyyətindən
bəhs edib, həmçinin sağlam həyat tərzinin
şagirdlərə aşılanmasının vacibliyini
vurğulayıb.
Qeyd edək
ki, elmi-praktik konfransda təxminən 200 nümayəndə, o
cümlədən alim, müəllim və müxtəlif
dövlət qurumlarının nümayəndələri, məktəb
direktorları iştirak ediblər.
Jalə
MÜTƏLLİMOVA
Azərbaycan
müəllimi.- 2017.- 22 aprel.- S.9.