“Ucqar kəndlərdəki uşaqlara daha çox fayda
verə biləcəyimi düşündüm”
Xəyalə Kəlbalıyeva:
“Bəzi dostlarım hətta kəndə getməyim deyə, mənə
iş də tapmışdı”
Son illər ümumtəhsil məktəblərinin ixtisaslı müəllim kadrlarına olan tələbatının ödənilməsi Təhsil Nazirliyi tərəfindən keçirilən müəllimlərin işə qəbulu üzrə müsabiqə vasitəsi ilə daha şəffaf şəkildə həyata keçirilir. Hər il Şabran rayonunun ən ucqar kənd məktəblərinə də müsabiqədən keçən gənc və ixtisaslı müəllimlər göndərilir. Bu müəllimlərdən biri də Şabran rayon Leyti kənd ibtidai məktəbinin müəllimi Xəyalə Kəlbalıyevadır. Gənc müəllimi ucqar kəndə gətirən səbəbləri, onun duyğu və düşüncələrini öyrənmək üçün həmsöhbət olduq.
- 1994-cü ildə Sumqayıt şəhərində anadan olmuşam. Əslən Cəbrayıldan olsam da, təəssüflər olsun ki, oranı heç görməmişəm. 2000-ci ildə Sumqayıt şəhər 6 nömrəli tam orta məktəbdə birinci sinfə getmişəm. 2004-cü ildən təhsilimi Suraxanı rayon 290 nömrəli məktəbdə davam etdirmişəm. Müəyyən səbəblərlə əlaqədar orta məktəbdə təhsilimi davam edə bilmədim və 2009-cu ildə ən yüksək balla Bakı Dövlət Sosial İqtisad Kollecinin “Bank işi” fakültəsinə daxil oldum. Düzünü desəm, kollecdə oxumağımı vaxt itkisindən başqa bir şey hesab etmirəm. Kaş ki, əvvəldən bir yolunu tapıb məktəbdə təhsilimi davam etdirərdim. Amma hər dəfə məktəb dəyişməyim mənə çətin gəlirdi. Kolleci bitirdikdən sonra işə düzəldim, ancaq müəllim olmaq arzusu məni tərk etmirdi. Bir gün universitetə sənəd vermək qərarına gəldim. Cəmi 5 ay hazırlaşa bildim. 2013-cü ildə Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun Quba filialının “İbtidai sinif müəllimliyi” fakültəsinə qəbul oldum. Baxmayaraq ki, Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimi olmağı arzulayırdım, ancaq 2 balla həmin ixtisasdan kəsildim... 2017-ci ildə təhsilimi başa vurdum və müəllimlərin işə qəbulu üzrə müsabiqədə iştirak edərək Şabran rayon Leyti kənd ibtidai məktəbində pedaqoji fəaliyyətə başladım.
- İstərdik işə qəbul imtahanı ilə
bağlı fikirlərinizi bizimlə bölüşəsiniz.
İstədiyiniz nəticəni əldə edə bildinizmi?
- Fikrimcə, imtahan şəffaf şəkildə həyata keçirildi. Fürsətdən istifadə edib buna görə hörmətli Mikayıl Cabbarova və bu işdə zəhməti olan hər kəsə minnətdarlığımı bildirirəm. Nəticəmə gəlincə, razı deyiləm, daha çox bal toplamalı idim. Düzü, hazırlaşmamışdım. Güman edirdim ki , azı 50 bal toplayacam, bu da kənd yerində işləməyim üçün yetərli idi. Çünki əvvəldən məqsədim H1, H2 olan kənd yerini seçmək idi. İmtahanda vaxt sanki su kimi axıb getdi və ekranda 47.1983 bal görüncə, təəssüf hissi keçirdim.
- Qeyd etdiniz ki, əvvəldən kənd yerini seçməyi
qərara almısız. Niyə məhz kənd?
- Fərqlilik
axtarışında olan biriyəm. Standart bir həyat mənə
görə deyil. Həyatımda yenilik etməyi sevirəm
və kənd yerində işləmək mənim
üçün bir yenilik, fərqlilik olacaqdı. Bundan başqa, hələ gəncəm, enerjiliyəm
və bu enerji ilə ucqar kəndlərdə yaşayan
uşaqlara daha çox fayda verə biləcəyimi
düşündüm. Şəhər
yerlərində, rayon mərkəzlərində uşaqlar məktəbə,
demək olar ki, hazır vəziyyətdə gəlirlər.
Bir çoxları dərsdən sonra
hazırlığa gedir və yaxud evdə valideyn
övladına daha çox zaman ayırır, dərslərində
köməklik edir. Bu uşaqların
dünyagörüşü geniş, düşünmə, nəticə
çıxarma, ətrafda baş verənləri dərketmə
qabiliyyəti güclü olur. Ancaq kənd
yerlərində belə deyil. Kənddəki
uşaqların əksəriyyəti bir çərçivə,
bir sərhəd daxilində olur. Onların
dünyagörüşü bu sərhədlə məhdudlaşır.
Təbii ki, bunu hər kəndə və hər
uşağa şamil etmirəm. Məqsədim,
istəyim bu cür uşaqları içində sıxıb
saxlayan çərçivəni qırmaq, istedadlı
uşaqları kəşf etmək, onları inkişaf etdirmək
və uğurlu bir yolun başlanğıcına gətirmək
idi. Buna görə də seçimim kənd
yeri oldu. Ancaq elə kənd ki, mən orda
istəklərimi reallaşdırmaqla yanaşı, həm də
maddi ehtiyaclarımı ödəyə bilim.
Arzuladığım
məktəb bu deyildi
- İşə başladığınız məktəb
və kəndlə bağlı ilk təəssüratlarınız
maraqlıdır. Bəzən müəllimlər
şəraitlə, məktəblə tanış
olandan sonra imtina edirlər. Sizdə necə, belə
düşüncələr oldumu?
- Təhsil şöbəsində
qeydiyyatdan keçməmişdən əvvəl məktəb
direktorunun nömrəsini tapıb məktəb haqqında məlumat
əldə etmişdim. Məktəbdə cəmi
8, mənim sinfimdə iki şagird olduğunu öyrənəndə
böyük təəssüf hissi keçirdim. Mənim arzuladığım məktəb bu deyildi.
Orada çox uşaq olmalı idi. Mən o uşaqlarla müxtəlif oyunlar,
yarışlar keçirəcək, hətta olimpiadaya uşaq
hazırlaşdıracaqdım. İstedadlı
uşaqları kəşf edəcək, bacardığım qədər
onları tanıdacaqdım. Sinifdə
çox uşaq olması rəqabət yaradır, bəzi
şagirdlər bir-birlərindən geri qalmamağa
çalışırlar. Üstəlik, zəif
şagirdlər belə, güclülərdən nəsə
eşidib öyrənirlər. Ancaq
ayrı-ayrı siniflərdən olan iki şagirdlə
bütün bunlar mümkünsüz gəlirdi mənə.
Tək ümidim bu iki şagirdin oxumağa
maraqlı olması idi. Bu ümidlə də gedib
qeydiyyatdan keçdim və 13 sentyabrda məktəblə tanış olmaq, kirayə ev tapmaq
üçün Leyti kəndinə yola düşdüm. Məktəblə bağlı ilk təəssüratlarımı
facebook səhifəmdə paylaşmışdım. Bir çoxlarının marağına səbəb
olmuşdu bu yazım. Ondan sonra bu fikirlərimlə
bağlı mesajlar aldım. Sakinlərdən
məni qınayanlar da olmuşdu ki, kənd məktəbindən
başqa nə gözləyirdiniz. Mən
isə belə düşünürəm ki, kənd məktəbi
deyib keçməməliyik, inkişafa can atmalıyıq.
Hərtərəfli inkişafa.
- İstərdim o
yazdıqlarınızı oxuculara da təqdim edək...
- İlk dəfə
sentyabrın 13-ü gördüm işə
başlayacağım məktəbi. Açığı,
gözümün alışdığı üçmərtəbəli
məktəb binası gözləmirdim, amma beləsini də
təsəvvür etməmişdim. Məni məktəblə
tanış edən balaca İlqar əlini
uzadıb məktəbi göstərəndə bir anlıq
beynim dayandı. Məktəbə baxıb
gülürdüm, nəyə güldüyümü
özüm də bilmədən (ümumiyyətlə, mən
ağlamağı sevmirəm və ağlamalı vəziyyətimə
də gülürəm). Həyətə
daxil olub bağlı qapı arxasından içərini
görməyə çalışdım. Otağın biri çox pis vəziyyətdə idi.
Köhnə partalar, cırılmış və rəngi
qaçmış pərdələr, uçuq divarlar... Qəribə hisslər bürümüşdü
içimi. Bir anlıq burada təhsil alan
uşaqlarla şəhər və rayon mərkəzlərində
təhsil alan uşaqları müqayisə etdim, özümdən
asılı olmadan. Çox fərq vardı və
bu fərq insanın ürəyini ağrıdır, bir kədər
çökdürürdü içinə. Sentyabrın
15-i bir çox müəllim təmiz, səliqəli sinif
otaqlarına keçib, uşaqlarla tanış
olub, yay tətilini necə keçirdiklərini müzakirə
edəndə, mən həmin vaxt sinfimdə təmizlik işləri
görürdüm. Otağın torunu aldım,
partaların yerini dəyişib tozunu sildim, otağı
süpürdüm. Özümə təsəlli
verə-verə otağı oturulacaq bir vəziyyətə
salıb qurtaranda artıq evə getmək vaxtı idi.
Forslana-forslana geyindiyim ağ köynək
qara, qara ətək ağ rəngdə evə döndüm...
İndi o otağın divarları
uşaqlıqda çəkib saxladığım şəkillərlə
bəzənib, içəriyə gün işığı
vuran divar yarığı kirayə qaldığım evdən
götürdüyüm sinif guşəsi ilə
bağlanıb, lövhənin başında
qardaşımın İrana gedərkən aldığı
bayrağımız asılıb, xalamın göndərdiyi
süfrələr, bacımın toxuduğu güllər və
məktəb vaxtı mənə hədiyyə verilən
gülqabı isə otağıma bir başqa şirinlik
qatıb. Artıq sıxılmıram bu məktəbdə.
Əksinə, sevə-sevə işləyirəm.
Bütün bunlara görə məni ruhdan
düşməyə qoymayan dostlarıma təşəkkürlər.
Köhnə
divarlar arxasındakı xoşbəxt uşaqlığım
canlandı gözümün önündə
- Sizi ruhdan
düşməyə qoymayan dostlarınıza təşəkkür
etmisiniz. Bəs sizi ruhdan salmağa
çalışan insanlar oldumu?
- Əlbəttə ki, oldu. Belə
insanlar hər yerdə var. Bəziləri işlədiyim və
yaşadığım evin şəkillərini görüncə,
kinayə ilə gülmüşdülər. Sən belə yerdə necə yaşayacaqsan, necə
işləyəcəksən. Təbii ki,
bəziləri bunu mənim yaxşılığım
üçün istəyirdilər. Qazı,
suyu olmayan bir kənd yerində, köhnə məktəbdə
işləməkdənsə, şəhərdə kurslarda
işləməyi, evdə uşaq
hazırlaşdırmağı məsləhət
görürdülər. Bəzi dostlarım hətta kəndə
getməyim deyə, mənə iş də
tapmışdı. Ancaq mən qərarımı
vermişdim və geri dönməyi özümə
bağışlaya bilməzdim.
- Deyəsən,
yaşadığınız ev də
yaxşı vəziyyətdə deyil...
- Bəli, kirayə
qaldığım ev çox köhnədir.
Baxmayaraq ki , kənd sakinlərinin
çoxu köçüb, yaydan-yaya istirahətə gəlirlər,
şəraitli boş ev tapa bilmədik. Kənddə
qaz olmadığı və bulaq suyundan istifadə edildiyi
üçün anam məni tək qoymaq istəmədi.
Çünki bilir, özümə qulluqla
bağlı çox tənbəl biriyəm. Yemək bişirmək, paltar yumaq kimi
bacarıqlarım yoxdur. Ona görə bizə elə ev lazım idi ki, ya kimsə mənə qulluq
etsin, ya da anamla yaşaya biləcəyim bir ev olsun. Bir evə baxdıq, ancaq bulaqdan çox uzaq
olduğu üçün orda qalmaqdan imtina etdik. Sonra kənd sakinlərindən birinin evində qonaq
olduq. Sağ olsunlar, ora-bura zəng edib bizə ev tapmağa çalışdılar. Ancaq evi nisbətən təmirli olanlar kirayə verməyə
razı olmadılar. Sonunda bu evin sahibi ilə
əlaqə saxladılar. Evə illərlə
qadın əli dəyməmişdi, çatlamış
divarları, qara taxtadan olan tavanı tor basmışdı.
Bir sözlə, evdə hörümçəklər
və siçanlar bayram edirdi. Amma çarəmiz
yox idi. Həyatım boyu görmədiyim
işləri bir gündə bu evdə gördüm. Anam və mən saatlarla dayanmadan işlədik həmin
gün. Bəxtimiz bir şeydə gətirdi
ki, bulaq lap yaxınımızda idi, yoxsa evin tozunu nəinki
üç günə, heç bir həftəyə də təmizləyə
bilməzdik.
İndi də anamla ikimiz
qalırıq.
Ev işlərini anam görür. İstirahət günlərində təmizlik
işlərində ona kömək edirəm. Belə evdə yaşamaq mənim üçün
çətin deyil. Atam hərbiçi olub
və yaşamağımız üçün hərbi hissədən
bizə verilən evin qaz, su kimi problemləri olmasa da,
divarları çox köhnə idi. Bu evə
ilk dəfə daxil olanda ağlıma gələn o köhnə
evimiz oldu. Köhnə divarlar
arxasındakı xoşbəxt uşaqlığım
canlandı gözümün önündə.
Ancaq anam mənimlə
qaldığına görə ürəyim atamın
yanında qalır. Onlar bir-birinə çox
bağlıdır.Üstəlik də atamın
sağlıqla bağlı problemi var deyə, anamdan uzaqda
qalmasına üzülürəm, narahat oluram.
- Əvvəldə qeyd etmişdiniz ki, sizin
arzuladığınız məktəb bura deyil. Arzularınız, istəkləriniz
vardı. Bunlar nə dərəcədə
reallaşıb? Sizcə bu məktəbdə
yenilik edə bilmisiniz?
- Etiraf edim ki, istəklərimin
heç birini tam olaraq reallaşdırmamışam. Çünki axtardığım həvəsi,
coşqunu şagirdlərimdə və valideynlərdə tapa
bilmədim. Əslində, onları da
qınamıram. Birinci sinif şagirdimin
biri ilk vaxtlarda sinifdə belə oturmurdu. Qaçıb
gedirdi, ya da məktəb həyətindəki böyürtkən
kollarının arasına girib gizlənirdi. Bəzən iki dərsi onu oradan çıxara
bilmirdim. Hər yolu sınayırdım, hətta
onun üçün evdən şirniyyat da gətirirdim ki, dərsdə
otursan, səni mükafatlandıracam. Zamanla
onun bu inadını qıra bildim, alışdı sinifdə
oturmağa. Dərsə maraq oyada bilmişəm
onlarda. Əvvəllər dərsdə
ancaq öz-özümə danışırdım. Uşaqlar verdiyim suallara qətiyyən cavab vermək
istəmirdilər. Həvəslə
oxuduğum hekayələrə, onlar üçün çəkdiyim
şəkillərə çox biganə yanaşırdılar.
Ancaq indi bunları həvəslə
qarşılayırlar. Sinfə girən
kimi dərs danışmaq istəyirlər. Ayxan (birinci sinif şagirdi -red.) ikinci sinif
kitabını gətirərək ona hekayələr
oxumağımı istəyir. Bütün
bunlar məni çox sevindirir.
Arada digər müəllimlə
sinifləri birləşdiririk. Uşaqlarla oyunlar
oynayır, hekayələr üzərində rollu oyunlar təşkil
edir, yarışlar keçirir, əlamətdar günləri
qeyd edirik. Bütün bunları uşaqlar
həvəslə qarşılayırlar, ancaq onların fəallığı,
əldə etdikləri nəticə məni qane edəcək
şəkildə deyil. Səbrli olmağa
çalışıram və ümid edirəm ki, zamanla
düzələcək.
- Şagirdlərinizlə münasibətiniz
maraqlıdır. Onlar bir müəllim
kimi sizi necə tanıyırlar?
- Yəqin bu suala şagirdlərim
daha düzgün cavab verər. Uşaqlara
qarşı çox həssas biriyəm. Mehriban
rəftar edirəm, onlarda gördüyüm kiçik bir irəliləyişi
sözdə böyüdürəm ki, daha da həvəslənsinlər.
Uşaqları vurmağa, incitməyə
qıymıram. Hətta buna görə
onların nənəsi mənim yaxşı müəllim
olmadığımı da deyib. Həmişə
düşünürdüm ki, uğura aparan yol sevgidir. Yaxşı müəllim olmaq üçün ilk
növbədə yaxşı insan olub, özümü sevdirməyi
bacarmalıyam. Etiraf edim ki, əsəbiləşib
onları danladığım vaxtlar da olub. Hətta iki dəfə elə şeylər baş
verib ki, artıq olanlara tab gətirə bilməmişəm.
Dərsdən sonra Təhsil Şöbəsinə
gedib öz ərizəmlə işdən çıxmaq barədə
düşünmüşəm.
Şagirdlərimin
haqqımda olan düşüncələri mənə də
maraqlıdır. Bir dəfə texnologiya dərsində
3-cü sinif şagirdim üçün zərf düzəltdim.
Mənə olan ürək sözlərini, məndən
gözlədiklərini yazıb o zərfə
qoymağını istədim. Ancaq zərf
hələ də içi boş şəkildə sinfin bir
küncündə qalır.
Sadə müəllim
olmaqla kifayətlənmək istəmirəm
- Gələcəklə
bağlı planlarınız maraqlı olardı. İstərdim
bir az da bu haqda danışasınız.
- Bir neçə ildən sonra magistr
təhsili almağı düşünürəm. Sadə müəllim olmaqla kifayətlənmək
istəmirəm. Bir gün arzusunda
olduğum universitetə hazırlıq mərkəzini
açacağıma inanıram.
2018-ci il
üçün imtahanda iştirak edib, istəklərimi
reallaşdıracaq bir orta məktəbdə işə qəbul
olmaq istəyirəm. Burdakı uşaqlarla
keçirdiyim zamanı isə onlar üçün yaddaqalan və
faydalı edəcəyimi özümə söz vermişəm.
İmkan edən kimi onları gəzməyə
aparacağam. Hələ ki, fikrimdə
Şabrandakı Mədəniyyət evi və Heydər
Əliyev Mərkəzidir. Yaz-yay
aylarında Quba və Bakıya da gedərik. Uşaqlarla uzaq yerə getməyin məsuliyyəti
böyükdür, ancaq düşünürəm ki, mən
bunu etməliyəm.
- Ucqar kənddə
işləyən gənc müəllim kimi həmkarlarınıza
sözünüz nə olardı?
- Çətinliklərdən
qorxmayın. İnsan elə bir varlıqdır ki, onun
alışmadığı bir şərait yoxdur. Sadəcə,
özünə inam və peşəyə sevgi
lazımdır. Belə olan halda heç nə sizi yolunuzdan
döndərə bilməz. İmkan verməyin ki, kimlərsə,
nələrsə sizi həvəsdən salsın. Kənd
yerində işləmək əsl macəradır. Həyatınıza
rəng qatmaq, fərqlilik yaratmaq istəyirsinizsə, fürsətdən
istifadə edin. Ucqar kənddə bir uşağı irəli
aparmaq sizin üçün böyük uğurdur. Bu
uğurla özünüzə sübut etmiş
olacaqsınız ki, bunun qürur hissi hansı çətinliyə
desən dəyər.
Gülər HÜSEYNOVA
Azərbaycan
müəllimi.- 2018.- 26 yanvar.- S.9.