“Orda da məktəblinin
dostları olsaydı...”
Layihə genişlənir və daha
da etimad qazanır
Bu dəfə də gözlər onları axtardı. “Orda da məktəblinin
dostları olsaydı...” , - deyib, bir məktəblinin
intiharının ardından axtardığımız
boşluqlar arasında məhz “Məktəblinin dostu” layihəsinə
ehtiyac duyulan bir yerdə yoxluğunu gördük. Hansı ki, 2016-2017-ci tədris ilinin ikinci
yarısından başlasa da, həmin dərs ilinin ən
uğurlu layihəsi oldu. Cəmi 30 məktəbdə
pilot olaraq başlayan layihə tezliklə böyük nüfuz
qazandı. Əməkdaşları məktəblilərin
qəhrəmanlarına, valideynlərin güvən yerinə,
məktəbin isə görən gözünə, eşidən
qulağına çevrildi. Təcrübəsinə daha
bir tədris ili də əlavə olundu. Bu
il də onlar eyni temp, dəyişməyən
fədakarlıq, daha çevik münasibət nümayiş
etdirərək qazandığı nüfuzu artırdı. Nəticədə məktəblərə uşaq gətirən
valideynlərin gözü məhz boz geyimli, gülərüz,
çevik gənc dostlarını axtardı. Hara getdilərsə,
məhz onları soruşdular: “Bu məktəbdə məktəblinin
dostu var?”.
Bu da bir faktdır ki, artıq məktəblinin
dostlarına olan maraq ayrı-ayrı hadisələrin fonunda tələbə
çevrilir.
Elə 162 nömrəli tam orta məktəbdə
VIII sinif şagirdi Elina Hacıyevanın intiharı və bu
faktın üzərinə işıq saldığı
halların üzə çıxması nəticəsində
məktəblinin dostlarının fəaliyyətə
başlaması üçün edilən
çağırış kimi.
Bu çağırışın nəticəsidir ki,
“Məktəblinin dostu” layihəsi 162 nömrəli tam orta məktəbdə
də fəaliyyətə başladı.
Məqsəd birdir: təhlükəsiz
məktəb, arxayın valideyn
Məktəblilərin
dostları “Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası”na uyğun olaraq Bakı Şəhəri
üzrə Təhsil İdarəsinin tabeliyindəki təhsil
müəssisələrində iş başındadırlar.
Təhsil Nazirliyi və Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Vətəndaşlara Xidmət və Sosial
İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyinin birgə
reallaşdırdığı layihə tədris prosesinin
sağlam, təhlükəsiz, əlverişli psixoloji
mühitdə təşkil edilməsi, valideynlərin
övladlarının təhsil şəraiti barədə məlumatlılığının
və məmnunluğunun artırılmasına xidmət edir.
Əvvəlcə 112 məktəblinin dostu ilə 30 məktəbdə
xidmətə başlayıblar. Bu dərs ilindən
layihənin tətbiq edildiyi məktəblərin sayı 35-ə,
məktəblinin dostlarının sayı isə 139-a
çatdırılıb. 20, 200 nömrəli tam orta məktəblər
ötən tədris ilindən, 1 nömrəli idman və Vətən
liseyləri isə bu ildən “Məktəblinin
dostları”nın “siyahı”sına düşüb.
Artıq
qeyd etdiyimiz kimi, ötən həftə isə “Məktəblinin
dostları” daha bir təhsil müəssisəsində, 162
nömrəli tam orta məktəbdə 3 əməkdaşla
işə başlayıb.
Qeyd edək ki, Azərbaycan təhsil sistemində ilk dəfə
olaraq gerçəkləşdirilən “Məktəblinin
dostu” layihəsi dünyanın müxtəlif ölkələrində
müxtəlif adlarla uğurla sınaqdan
çıxarılıb. Burada əsas hədəf
məktəb-təhsilalan-valideyn
üçbucağının tərəfləri arasında
üfüqi ünsiyyətin qurulması və hədəf
olaraq təhsilalana ahəngdar özünü gerçəkləşdirmə
imkanları yaratmaqdır.
Gəlişi ilə mühit də dəyişdi,
qaydalar da
Onların məktəbə gəlişi ilə çox
şey dəyişib. Hər biri fəaliyyəti ilə məktəbdə
təhlükəsiz mühit yaratmağa xidmət edib. Olduqları təhsil müəssisələrində
sadəcə mühit deyil, qaydalar da dəyişib. Özü də sadəcə şagirdlər
üçün deyil. Bəzən müəllimlər,
yeri gələndə valideynlər də onların
qaydaları ilə hesablaşmalı olub. Məsələn,
məktəblinin dostları sadəcə şagirdlərin
deyil, elə məktəb rəhbərliyi və müəllimlərin,
hətta valideynlərin belə, məktəb ərazisində
siqaret çəkməsinə imkan vermir. Görən
kimi irad bildirir və təkrarlanmasına mane olurlar. Odur ki, övladını götürməyə gələn
və məktəb ərazisində gözləyən valideynlər
də bu qaydalara əməl edirlər.
Məktəblinin dostlarının bir
günü
Buna nail
olmaq onlar üçün elə də asan başa gəlməyib.
Fəaliyyətdə olduqları ilk gündən
şagirdlərdən əvvəl məktəbə gəlib,
sonuncu şagird məktəbdən çıxanda onların
da təhsil müəssisələrindəki işi bitib.
Beləliklə,
hər gün səhər saat 7.30-dan iş
başındadırlar. Hər bir ümumtəhsil
məktəbində onlara məxsus bir otaq var. Bu otaqdan bir
baxışdaca hər yeri görmək, binanın hər
sinfini, hər dəhlizini izləmək mümkündür.
Kameralaşmış sistem məktəblinin
dostlarına bütövlükdə məktəbə nəinki
nəzarət etmək, yaranan hər hansı problemi sonradan
araşdırmağa da imkan verir. Ancaq həmin
otaqda 40 dəqiqədən çox vaxt keçirməyiblər.
Bu, istəsələr belə, mümkün
deyil. Niyə?
Məktəbdə ən çox
açılıb-örtülən də onların
qapısıdır. Qapıda ən müxtəlif yaş
qruplarından olan şagirdləri görmək isə təəccüb
doğurmur. Onlardan hər şey soruşa
bilərlər. Bu məsələdə də
bəlli bir çərçivə yoxdur. Çətinlik çəkdiyi mövzuda onlardan
istiqamət istəyən, çalışmasını yerinə
yetirməkdə dostlarının köməyinə güvənən,
sinif yoldaşlarının qarşısında ona doğum
günü sürprizi edilməsini xahiş edən şagirdləri
heç vaxt əliboş qaytarmırlar. Məsələn,
Xətai rayonu, NZS qəsəbəsi Zakir Yusifov adına 194
nömrəli tam orta məktəbdə şagirdlərin 3
dostundan biri, Hürü Əliyevanın sözlərinə
görə, sürpriz doğum günü təşkil etdikləri
uşaqların xoşbəxtliyini heç nə ilə əvəz
etmək mümkün deyil: “Onlara hər an dəstək
olmağa çalışırıq. Məsələn,
qarşımıza tez-tez çıxan problemlərdən biri
məktəblilərin, xüsusən, ibtidai sinif şagirdlərinin
adaptasiyasıdır. Tutaq ki, şagird əmisinin
gəlib onunla dərsdə oturmasını tələb və
əks halda dərsdə qalmayacağında israr edir. Belə durumlar tez-tez yaranır”.
Məktəblinin dostlarının cəmiyyətə
qazandırdıqları
Məktəblinin dostları hər məsələdə
gözüaçıqdır. Heç nəyə
biganə qalmadıqlarından hər hansı problem olanda
hamıdan əvvəl fərqinə varırlar.
Odur ki, şagirdlər arasında geniş yayılan zərərli
vərdişlərə qarşı mübarizədə ən
ardıcıl və qətiyyətli tədbirləri məhz
onlar təşkil edirlər.
Sadəcə zərərli vərdişlərmi? Əslində,
məktəblinin dostları onları həm zərərli vərdişlərdən
çəkindirməyə, həm də mövcud çətinliklərinə
qarşı mübarizəyə ruhlandırmağa
çalışırlar. Məsələn,
H.Əliyeva deyir ki, sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlarla mütəmadi işləyir, onları cəmiyyətə
qazandırmaq üçün əllərindən gələni
edirlər. Öz üzərinə düşəni etməklə
həmin uşaqların valideynlərinin də həyatını
asanlaşdırırlar: “Onlara kömək etməyimiz
xahişi ilə valideynlər də bizə tez-tez müraciət
edirlər. Həm sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqları olanlar, həm də övladı zərərli
vərdişlərə qurşananlar uşaqları ilə
danışmağımızı, xüsusi işləməyimizi
istəyirlər bizdən. Bu, həm
valideynlərin bizə güvənməyinin, həm də
övladlarına təsir gücümüzün olduğunu qəbul
etmələrinin təsdiqidir”.
Məktəblinin dostları dərs
vaxtı
Dərs başlayanda məktəblinin dostlarından biri
monitorun arxasına keçir, digərləri isə məktəbin
binasını və bütün ərazisini gəzir. Nəticədə
kameraların görmədiyi künc-bucaq belə gözlərindən
yayınmır. Gizli-gizli siqaret çəkən,
dərsdən yayınan, məktəbliyə yaraşmayan niyyətlərə
düşən, bir sözlə, zərərli vərdişlərə
qurşanan yuxarı sinif şagirdlərinin məktəb ərazisindəki
planlarını pozur, onlardan nümunə götürməyə
çalışan azyaşlı dəcəlləri pis əməllərindən
yayındırırlar.
Məktəblinin dostunun bir ili
H.Əliyeva deyir ki, nəinki dərs gününün, hətta
dərs ilinin necə keçdiyini hiss etməyiblər. Halbuki
başlanğıcda qəbul edilmir, aqressiya,
anlaşılmazlıq ilə üzləşirdilər. Amma o günlər geridə qalıb. İndi 1500 nəfər şagirdi olan 194 nömrəli
tam orta məktəbin ayrılmaz hissəsinə çevriliblər.
Fəaliyyət göstərdikləri bütün məktəblərdə
onlar böyük nüfuz qazanıblar. Ötməkdə
olan 3 ilə baxanda görünür ki, bunun üçün
xeyli səy göstəriblər və hər tədris ilində
aşkarlayıb üzə çıxardıqları, bununla
da kifayətlənməyib tədbirlər gördükləri
faktların böyük bir siyahısı əmələ gəlib.
Təkcə 2019-cu il ərzində məktəblinin
dostları şagirdlərə 4360 dəfə tibbi yardım
göstərib, 9 məktəblini ölümdən
qurtarıblar. Məktəblərdə 9
yanğının, 8506 münaqişənin qarşısı
alınıb.
Layihə ilə əhatə edilmiş məktəblərin
90 faizində siqaret çəkilməsi kəskin azalıb.
Rəqəmlərdən
göründüyü kimi, məktəblinin dostları
şagirdlərin sağlamlığına qarşı o qədər
həssas mövqe nümayiş etdirirlər ki, nəticədə
il ərzində qeydə alınanlar
sırasında üstünlüyü də məhz belə
faktlar təşkil edib.
Ayrı-ayrı faktlarda məktəblinin dostunun
yardımının nədən ibarət olduğuna baxaq. Məsələn,
317 nömrəli tam orta məktəbdə məktəblinin
dostları müəllimin dadına yetişib. Belə ki, huşunu itirərək yerə
yıxılan müəllim xəsarət alıb. Məktəblinin dostları dərhal ona ilkin tibbi
yardım göstərib və təcili yardım xidməti
çağırıblar.
Ürəyinə inamsızlıq, düşüncələrinə
intihar fikri hakim kəsilən məktəbli də onların
sayəsində indi həyatdadır. Məktubu intihara cəhddən
əvvəl ortaya çıxan və məktəblinin
dostlarının müdaxiləsi nəticəsində nəinki
həyatda qalan, hətta həyatı dəyişən məktəbliyə
kömək etmək üçün məsələyə
“Psixoloji mərkəz”in psixoloqları cəlb edilib. Məktub yazaraq halallıq istəyən məktəblinin
valideynini də məktəbə çağıraraq
şagirdin vəziyyətini birgə dəyərləndiriblər.
Məlum olub ki, anası və nənəsi ilə
birgə yaşayan şagird hər gün küçədə
atası ilə qarşılaşır, amma atası onunla
danışmır. Yanından yad bir insan
kimi keçib gedir. Anası isə
aqressivdir. Onunla kobud rəftar edir. Bütün bunlar uşağın ətraf mühitə
qarşı etibarının itməsinə səbəb olub.
Buna işarə vuran ilk cümləsi
psixoloqların diqqətindən qaçmayıb. Odur ki, valideynlə onun davranışını
müzakirə edib, məsləhətlər veriblər. Valideyn uşağa olan münasibətini dəyişdikcə
uşağın da ovqatı və rəftarı dəyişməyə
başlayıb. Şübhə yoxdur ki,
bunu məktəblinin dostları vaxtında müşahidə
etməsəydi, həmin şagird artıq həyatda
olmayacaqdı.
20 nömrəli məktəb-liseydə “Məktəblinin
dostu” layihəsinin fəaliyyətə başladığı
ilk dərs ilində bir intihar cəhdinin qarşısı
alınıb.
Məktəblinin dostu Asya Əbülfəzlinin
ayıq-sayıqlığı sayəsində IX sinif
şagirdi ölümdən dönüb. Məktəbin
sanitar qovşağında qolunu ülgüc ilə kəsən
qız şagirdə “Məktəblinin dostları” layihəsinin
əməkdaşı ilkin tibbi yardım göstərib.
Məsələnin səbəbini
araşdırmağa çalışan məktəblinin
dostları şagirdin valideynini də məktəbə
çağırıblar. Sinif rəhbəri
ilə bərabər, valideynlə də söhbət
aparıblar. Valideyni qız
övladının psixoloji dəstək alması
üçün mütəxəssisə müraciət
etdiyindən Psixoloji Mərkəzin psixoloqları ilə
konsultasiyaya ehtiyac qalmayıb.
Şagirdlərin təhlükə ilə
“rəqs”i
Məktəblinin dostlarının hədəfində
duran “təhlükəsiz məktəb” söz birləşməsi
təsadüfən seçilməyib. Bilərəkdən,
ya da bilməyərəkdən, qəsdən, ya da qəzadan,
diqqətsizlikdən, yaxud biganəlikdən hər gün
onlarla, hətta yüzlərlə şagird təhlükə
ilə üz-üzə gəlir. Məktəblinin
dostlarının qarşısını aldığı hadisələri
gözdən keçirdikcə bunu daha yaxşı
anlayırsan. Belə hadisələrdən
biri 270 nömrəli tam orta məktəbdə qeydə
alınıb. Şagirdlərin təhlükəli
zarafatı məktəblinin dostlarını ayağa
qaldırıb. 8-ci sinif şagirdi R.S.-nın (şərti
ad - müəl.) ayaqlarından tutub pəncərədən
aşağı sallayan sinif yoldaşları M.C. və B.X. ona
həyəcanlı anlar yaşadıb. Bu, məktəblinin
dostu Nübar Xəlilovanın diqqətindən
yayınmayıb və o, R.S.-i xilas edərək, dostlarına
bunun çox təhlükəli zarafat olduğunu izah etməyə
çalışıb. Baş verənlər zarafat olsa
da, ikinci mərtəbədən
başıaşağı sallandığı
üçün çox qorxan R.S.-ə yardım etmək vəzifəsi
də məktəblinin dostlarının boynuna
düşüb.
Bu cür fakt 5 nömrəli tam orta məktəbdə də
təkrarlanıb. Məktəblinin dostları dərhal
müdaxilə edərək şagirdi pəncərədən
qaldırıb, sakitləşdiriblər. Şagirdlərlə
söhbət aparıb və bu haqda direktor müavininə məlumat
veriblər. Şagirdlərin valideynləri
də məktəbə dəvət olunaraq, məsələni
onların iştirakı ilə müzakirə ediblər.
Beləliklə, məktəblinin dostları
ayıq-sayıqlığı sayəsində ağır bir
itkinin təsiri ilə neçə ailəyə, neçə
ata-ananın ürəyinə “od düşməsi”nə mane
olublar.
Yanğın var!
Yanğın
var! Hər yanğının ortasında da
yanğınsöndürənlərdən əvvəl məktəblinin
fədakar dostları. Onlar uşaqları təhlükədən,
məktəbi də, yeri gələndə, yanğından
mühafizə ediblər. Necə?
139 nömrəli tam orta məktəbdə ibtidai siniflərin
ayaqyolunda çıxan yanğının
qarşısını almaq, şagirdləri hadisə yerindən
evakuasiya etmək hər cür fövqəladə vəziyyətə
hazır olan məktəblinin dostları üçün
çətin olmayıb. Layihənin əməkdaşları həm
şagirdlərin təhlükəsizliyini təmin edib, həm
də yanğının qarşısını alıblar.
9 nömrəli tam orta məktəbdə məktəbin
qarşısında yerləşən idman
meydançasında baş verən yanğına da ilk onlar
müdaxilə edib. Yanğının məktəbin
binasına keçməyinin qarşısını alıb,
hadisə yerinə yanğından mühafizə xidməti
çağırıblar.
5 nömrəli tam orta məktəbdə istilik
sobasının yaratdığı yanğını da elə
məktəblinin dostları söndürüb.
Kənar şəxslərin girişi
qadağandır
Onların ayaq basdığı məktəblərdən
kənar şəxslərin ayağı birdəfəlik kəsilib. Səbəbi
bəllidir. Kənar şəxslərin təhsil
müəssisələrində yaratdığı problemlər
məktəblinin dostlarının fəaliyyətə
başladığı ilk aylardan onlara da, onların fəaliyyətini
yaxından izləyən təhsil ictimaiyyətinə də
yaxşı tanışdır. 95 nömrəli
tam orta məktəbdə qeydə alınan faktda olduğu
kimi, məktəbli üçün kənar şəxslər
təhlükə, məktəb üçün isə
ağır məsuliyyət deməkdir. Bu
faktda məktəblinin dostları 5-ci sinif şagirdi A.İ.-ni
soruşanın kimliyi və məqsədini müəyyənləşdirdiyi
zaman bu gerçəklik daha aydın formada üzə
çıxıb. Məlum olub ki, qız
şagirdin ailəsi həmin şəxsə borcludur. Şagirdi axtarmağının səbəbi isə
ailəsinin borclu olduğu pulu ondan istəməkdir. Həmin şəxs kənarlaşdırılsa da, məktəbin
yaxınlığında gözlədiyi məktəblinin
dostlarının diqqətindən yayınmayıb. Odur ki, layihə əməkdaşları şagirdin
valideyninə və sinif rəhbərinə bu barədə məlumat
veriblər. Şagirdə nəzarət
gücləndirilib.
Məktəblinin
dostu H.Əliyeva deyir: “Heç vaxt uşağı yad,
tanımadığımız insanlara vermirik. Valideyndən
başqası uşağı aparmağa gələndə
mütləq araşdırırıq. Hətta
valideynə zəng vurur, gələn şəxs barədə
məlumat verir, uşağı həmin şəxsə verməyə
icazəsi olduğu təqdirdə bunu edirik”.
Beləliklə, onların güclü nəzarəti nəticəsində
məktəbə daxil olmaq istəyən kənar şəxslər
də niyyətinə çatmadan geri qayıdır.
Yay məktəbi
“Məktəblinin dostları” yayda da məktəbi
şagirdsiz, şagirdi nəzarətsiz qoymur. Müşahidələr
göstərir ki, uşaqlar “Məktəblinin dostları”nın təşkil etdiyi yay məktəbinə
çox həvəslə qatılırlar. Yayda
valideynləri işləyən və bu səbəbdən
istirahətə gedə bilməyən məktəblilər
çox həvəslə bu layihənin
iştirakçısına çevrilirlər. Məsələn,
Teymur Bayramov yay məktəbinə artıq 2 dəfə
qatılıb və günlərinin çox maraqlı
keçdiyini söyləyir: “Hər gün maraqlı oyunlar
oynayır, yarışlar keçirirdik. “Su
yarışı”, “Tornado”, “Breyn-rinq” bizim ən çox
sevdiyimiz və oynadığımız yarışlardır.
Yay məktəbində elə bir gün
olmadı ki, günümüz maraqsız keçsin”.
Məlumat üçün qeyd edək ki, yay məktəbi
yarım gün olur. Uşaqlar səhər saat 9-da məktəbə
gəlir, günorta saat 2-dək çıxıb gedirlər.
Artıq məktəblilər arasında təşkil
ediləcək yay məktəbinə hazırlaşmağa
başlayanlar belə var.
Şagirdlərə psixoloji dəstək:
Psixoloji Mərkəzdə
Təhlükədən qurtaran, stress yaşayan,
yoldaşlarıyla, hətta ailəsi ilə problemi olan
uşaqlar qorxu, təşviş hisslərinə qarşı
da məktəblinin dostlarından dəstək alırlar. Aralarında
ixtisasca psixoloqlar çox olduğundan məktəblilərin
iştirakçısı olduğu belə hadisələrdə
xüsusi psixoloqlara zərurət yaranmır. Məktəblinin
dostları uşaqları hər an
müşahidə altında saxlayır, baş verən dəyişikliyi
vaxtında sezməyə çalışırlar. Şagirdlərlə səmimi münasibət də
onlara bu imkanı yaradır. Dost hesab etdikləri
üçün məktəblilərin özü onlara
yaxınlaşıb problemlərini danışırlar. Beləliklə, məktəblinin psixoloji problemləri
onun dostunun nəzərindən yayınmır. Yaxşı oxuyan şagirdin qiymətlərinin
düşməsindən tutmuş hər hansı
müşahidə etdikləri qeyri-adi davranışına qədər
heç bir problemə biganə qalmırlar. Yəni, məktəblinin ilk psixoloqu, ilk yardım
göstərəni elə dostlarıdır.
Ancaq məktəblinin dostunun əlindən gəlməyən,
gücü çatmayan, səlahiyyəti imkan verməyən
problemlər də ortaya çıxır.
Maraqlıdır, məktəblinin dostlarının məktəbdə
qarşılaşdıqları, ancaq öhdəsindən gəlməkdə
çətinlik çəkdikləri hansı problemlərdir? Məktəblinin dostu
valideyn-uşaq münasibətlərinin pozulması, I sinfə
adaptasiya, yeniyetməlik böhranı, şagirdlər və ya
ailə tərəfindən şiddət, aqressiya, qorxu və
fobiyalar, suisidal fikirlər, idrak prosesinin pozulması,
hiperaktivlik, özünəinamsızlıq, inkişafda ləngimə,
imtahanqabağı stress, psixoloji travma, özünəxəsarət,
özünəqapanma, davranış pozuntusu kimi problemlərlə
qarşılaşdıqda məsələyə psixoloqlar
qarışır. “Məktəblinin dostu” layihəsinin
psixoloqları dərhal məktəbə dəvət edilir.
“Məktəblinin dostu” layihəsi çərçivəsində
fəaliyyət göstərən Psixoloji Mərkəzin
adı tez-tez hallanır. Layihədən danışarkən Mərkəzi
kənarda tutmaq, demək olar ki, mümkün olmur. Çünki məktəblinin dostlarının
müdaxilə etdiyi hadisələrin böyük əksəriyyətində
psixoloji dəstək mütləq təmin edilir. Müraciətlər əsasında psixoloji dəstək,
diaqnostika və korreksiya işləri aparılır. Ailə terapiyası, valideynlərlə seminarlar və
təlimlər keçirilir.
Psixoloji Mərkəzin psixoloqları vəzifələrinin
öhdəsindən lazımınca gəlirlər. “Məktəblinin dostu” məktəbə
getdiyi gündən bu yana psixoloqların
müdaxilə etdiyi və fərdi konsultasiyalara cəlb edilən
şagirdlərin sayı mini keçib.
Psixoloji Mərkəzdə
hazırda 2 psixoloq - Mehriban Verdiyeva və Nərmin Abbasova
öz məsləhətləri ilə həm məktəblilərin,
həm müəllimlərin, həm də onların valideynlərinin
xidmətindədirlər. Onlar məktəblinin
dostlarının bir çağırışı ilə məktəblərə
gedir, şagirdlərin problemlərini dərindən
araşdırırlar. Artıq məktəblilərin
himayədarına belə çevriliblər. Uşaqlar ata-analarını indi psixoloqları ilə
“hədələyirlər”. Valideyninə “Psixoloquma deyəcəm!”, - deyə xəbərdarlıq edirlər. Elə valideynlər də psixoloqların məsləhətlərindən
çıxmır, lazım gələrsə, onların təlimatına
uyğun hərəkət edirlər. Öz
səhvlərini psixoloqa etiraf etməkdən çəkinmirlər.
Qeyd edək ki, Psixoloji Mərkəz Bakı şəhəri
150 nömrəli tam orta məktəbdə yerləşib. “Məktəblinin
dostu” layihəsinin ilk günündən fəaliyyətdədir.
Məqsəd də budur ki, müxtəlif
yaş qrupunda olan şagirdlərə, onların valideynlərinə,
həmçinin müəllimlərə ehtiyac olduğu təqdirdə
psixoloji dəstək verilsin. Bu dəstək
həm məktəbdə, həm də Psixoloji Mərkəzdə
göstərilə bilər. Psixoloq Mehriban Verdiyevanın
sözlərinə görə, məktəblərdə
konsultasiya üçün şərait yaradılsa da,
Psixoloji Mərkəz uşaqlar üçün daha
maraqlıdır: “Bura gəlməyə həvəs göstərirlər.
Xüsusən, bir dəfə gəlib
gördükdən sonra daha da həvəslənirlər.
Məktəb mühitindən ayrılmaq da onlara
yaxşı təsir göstərir. Əlimizin
altında hər bir material, diaqnostik vəsaitlər olduğu
üçün biz də konsultasiyaların burada keçirilməsində
maraqlıyıq. Bəzi diaqnostik vasitələri
götürüb məktəbə getmək çətinlik
yaradır”.
Onlar məktəblilərə gələcək
məşğuliyyətlərini
müəyyənləşdirməkdə də kömək edirlər
Psixoloqlar sadəcə hipeaktiv olduğu, ya da tez-tez məktəbdə
dava saldığı, yaxud dərslərə biganə
qaldığı üçün məktəblilərin
köməyinə getmir. Onlar məktəblilərə gələcək
məşğuliyyətlərini müəyyənləşdirməkdə
də kömək edirlər. Psixoloji Mərkəzdə
7-8-9-cu sinif şagirdlərinin karyera planlamasından tutmuş
nisbətən ağır psixoloji problemlərini aradan
qaldırmağa qədər hər məsələdə
yardımçı olmağa çalışırlar.
Yeri gəlmişkən, Psixoloji Mərkəz fəaliyyətə
başladığı ilk gündən məktəblilərin
ixtisas seçiminə xüsusi diqqət yetirir. Hətta bu,
onların fəaliyyətinin əsas istiqamətlərindəndir.
Təkcə bu il peşəyönümü
və karyera planlaşdırması ilə bağlı 32 məktəbdə
825 şagirdi əhatə edən davamlı təlim
sessiyaları aparılıb. Psixoloqların təlimləri həm
diaqnostik, həm də maarifləndirici olub: “Peşələrlə
bağlı müzakirələr aparır, meyil və
bacarıqlarını müəyyənləşdirən
testlərdən keçirir, onlara ümumi məsləhətlər
veririk”.
Ümumiyətlə, Psixoloji Mərkəzdə
çoxsaylı tədbirlər həyata keçirilib. Mərkəzin
təşəbbüsü ilə indiyədək 3 müxtəlif
formatda karyera planlama təlimləri baş tutub. Əsasən, 7, 8, 9 və 10-cu siniflərin
qatıldığı təlimlər həm məktəblərdə,
həm də Psixoloji Mərkəzdə təşkil edilib.
Əksəriyyətində şagirdlərlə
yanaşı, valideynlər də iştirak edib.
Şagirdlərin asudə vaxtlarının
düzgün idarə olunmamasının ağır nəticələri
Psixoloji Mərkəzdə intihara meyilli uşaqları
müəyyən etməyə kömək edən diaqnostik vəsait
hazırlanıb. Qrant layihəsi çərçivəsində
hazırlanıb ilk dəfə 200 nömrəli məktəb-lisey
kompleksində tətbiq edilən vəsait artıq layihənin
icra olunduğu bütün məktəblərdə iş
zamanı psixoloqların köməyinə gəlir. Psixoloq
Mehriban Verdiyeva deyir: “Suisidial fikrin diaqnostikası və
korreksiyası” adlı bu layihəni Təhsil Nazirliyinin qrant
müsabiqəsinə də təqdim etdik. Layihənin sonunda
diaqnostik vəsait yaratdıq. Bu vəsait
intihara meyilli uşaqları müəyyən etməyə
kömək edir. Ümumiyyətlə, risk
qrupuna daxil olan uşaqlar müəyyən olunur və onlarla fərdi
korreksiya işləri aparılır”.
Mehriban
Verdiyevanın sözlərinə görə, onlar
depressiyası olan və təşvişli uşaqlar üzərində
psixoloji təlimlər keçir, onların fərdi
inkişafına kömək edəcək söhbətlər
aparır, valideynlərlə seminarlar keçirirlər.
Beləliklə, “Məktəblinin dostu” layihəsi çərçivəsində 136 məktəblinin dostu və 2 peşəkar psixoloq məktəblərdə uşaqların davranışını izləməklə bir çox ciddi problemləri önləməyə nail olur. Mehriban Verdiyeva hesab edir ki, məktəblərdə psixoloji problemlər daha çox şagirdlərin asudə vaxtlarının düzgün idarə olunmaması nəticəsində müşahidə olunur: “Məktəblərdə uşaqlar özünə bir “qurban” müəyyənləşdirib hər fürsətdə ona qarşı planlar qurur, yaranan boş vaxtdan istifadə edib, güclərini ona yönəldirlər. Bu vəziyyətdə uşaqları idarə etməkdə əsas yük məktəbin və müəllimin üzərinə düşür. Təcrübə göstərir ki, psixoloji problemlər daha çox ailələrdən qaynaqlanır. Valideynlə uşaqların ünsiyyəti düzgün qurulmayanda belə problemlərə səbəb olur. Valideyn uşağı eşitmir, vaxtının olmadığını əsas gətirib onlara vaxt ayırmır, qucaqlamır, öpmür, sevgisini uşaqlarına göstərmir. Yaxud, uşaq dərsdən, imtahandan aşağı qiymət alanda onları danlayır, başını aşağı əydiyini deyir, uşaqlarına görə utandıqlarını göstərməkdən çəkinmirlər. Nəticədə uşaqları ilə aralarında sonradan aşa bilmədikləri uçurum əmələ gəlir”.
Bunu nəzərə alan “Məktəblinin dostları” məktəblilərin problemlərinə fərdi qaydada müdaxilə etməklə kifayətlənməyib, onları və valideynlərini maarifləndirmək üçün də əllərindən gələni edirlər. “Məktəblinin dostu” layihəsi çərçivəsində həyata keçirilən tədbirlərin çoxu təhlükəsizlik məqsədi daşısa da, şagirdlərin istedadlarının üzə çıxarılması, intellektual inkişafla bağlı təşəbbüslər, xüsusi günlərə həsr edilmiş birgə (məktəb-şagird-valideyn) tədbirlər, o cümlədən komanda idman oyunlarının təşviqi də az deyil. Təkcə bu il ərzində ümumilikdə 5 kateqoriya üzrə 150-yə yaxın təşəbbüs icra edilib.
Məktəblinin
dostları həmişə hazırdır
Bir sözlə, məktəblinin dostları hazır vəziyyətdə dayanıblar. Özü də çox iddialıdırlar. Onların olduğu məktəbdə məktəb təhlükəsiz, valideyn arxayındır.
Ruhiyyə
DAŞSALAHLI
Azərbaycan müəllimi.- 2019.-
26 aprel.- S.1; 9.