Təhsil sahəsində
yeni qanun
Bəxtiyar Əliyev: “Ümumi təhsili
yalnız məktəblə bağlamaq doğru deyil”
“Ümumi təhsil haqqında” Qanun layihəsi Milli Məclisdə
ikinci oxunuşda qəbul edilib. Yeni
hazırlanmış qanun 5 fəsil 33 maddədən ibarətdir.
“Ümumi
təhsil haqqında” Qanun layihəsinin məqsədi vətəndaşların
ümumi təhsil sahəsində Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası ilə nəzərdə
tutulmuş təhsil hüququnu, ümumi təhsil prosesi
iştirakçılarının hüquq və vəzifələrini
müəyyən etməkdən, onlar arasında münasibəti
tənzimləməkdən və ümumi təhsilin təşkilati-hüquqi
bazasını yaratmaqdan ibarətdir. Ölkəmizdə ilk dəfə
qəbul edilən qanunla bağlı “Azərbaycan müəllimi”
qəzetinə müsahibəsində Milli Məclisin Elm və
təhsil komitəsinin sədr müavini, AMEA-nın müxbir
üzvü, professor Bəxtiyar Əliyev danışıb.
- Milli Məclis bir-birinin ardınca təhsil sahəsində
kifayət qədər böyük əhəmiyyətə
malik qanunlar qəbul etdi. Ölkəmizdə ilk dəfə qəbul ediləcək
daha bir qanun isə bu həftə ikinci oxunuşda qəbul
edildi...
-
Bilirsiniz ki, “Təhsil haqqında” çərçivə
qanunu qəbul edilmişdi. Həmin çərçivə
qanununda təhsilin bütün pillələri və səviyyələri
haqqında ümumi müddəalar əksini tapıb. Amma təhsilin ayrı-ayrı pillələri
haqqında ayrıca qanunlar yox idi. Qanunu qəbul
edəndə də qeyd edilmişdi ki, bu, çərçivə
sənədidir və həmin ana qanunun əsasında təhsilin
pillə və səviyyələrini əhatə edə biləcək
sahəvi qanunlar da qəbul ediləcək. Əvvəlcə “Məktəbəqədər təhsil
haqqında” Qanun qəbul olundu. Təhsilin
bu pilləsində prosesi tənzimləyəcək qanun
heç vaxt olmamışdı və elə bu səbəbdən
də həllini gözləyən çoxlu problem vardı.
Çünki təhsil sahəsində həyata
keçirilən islahatlar yalnız bəzi normativ hüquqi
aktlar, ayrı-ayrı əsasnamələr, Nazirlər
Kabinetinin qərarları ilə tənzimlənirdi. Bu səbəbdən də bir çox çətinliklər
ortaya çıxırdı. Axı, həmin
sənədlər qanun qüvvəsində deyildi və tam
gerçəkliyi əhatə edə bilməzdi. Məlumdur ki, qanun hakimiyyətin qollarını və
icra strukturlarını əhatə etdiyindən bütün
sahələrdə münasibətləri tənzimləyə
bilir. “Məktəbəqədər təhsil
haqqında” Qanunda da həm təhsilalanların, həm təhsilverənlərin,
həm də valideynlərin hüquqları təsbit edilib.
Deməliyəm ki, bu, çox vacib qanun idi.
Nəzərə alsaq ki, təhsilin məktəbəhazırlıq
səviyyəsinin əhəmiyyəti təhsilin sonrakı səviyyələrində
xüsusilə özünü göstərir, onda qanunun nə
qədər vacib bir sənəd olduğunu təsəvvür
etmək çətin olmaz.
Aparılan
araşdırmalar, tədqiqatlar, dünya üzrə statistika
göstərir ki, məktəbəhazırlığa gedən
və məktəbəqədər təhsil müəssisələrinə
cəlb edilən uşaqların psixi, intellektual inkişafı getməyənlərə
nisbətən daha sürətli olur.
Təbii ki, bu, ümumiyyətlə, götürdükdə
belədir. Fərdi bacarıq, qabiliyyət və istedadı
olanlar bu hesabata aid edilmirlər. Ölkəmizdə
peşə təhsili ilə bağlı da indiyədək
qanunvericilik bazasını möhkəmləndirən
xüsusi bir qanun olmayıb. Ayrı-ayrı
təlimatlar, əsasnamələr, qaydalar var idi. Bilirsiniz ki, ölkənin sürətli iqtisadi
inkişafı ilk növbədə peşə təhsilinin
inkişafını zəruri edir. 2013-cü ildə qəbul
edilən “Azərbaycan Respublikasında təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası”nda
peşə təhsili prioritet idi və yüksək standartlara
cavab verən “Peşə təhsili haqqında” Qanun qəbul
edildi. Artıq bu qanun əsasında ölkədə
peşə təhsilinin inkişafına yeni bir təkan
verildi. İndi bütün münasibətlər
qanunvericiliklə tənzimlənir və heç kim bu qanundan kənara çıxa, münasibətləri
məhdudlaşdıra bilməz. Nəticədə
peşə təhsili sahəsində işlərin sürətlə
həyata keçirilməsinə şərait yarandı.
Və nəhayət, əhalinin böyük bir qismini əhatə
edən “Ümumi təhsil haqqında” Qanun Milli Məclisdə
hazırlanıb müzakirəyə çıxarıldı.
Bilirsiniz ki, uşaqlar 5-6 yaşından 16-17 yaşına qədər
ümumi təhsil müəssisəsi ilə
bağlıdır. Onların ailələrini, təhsilverənləri
nəzərə aldıqda, ölkə əhalisinin, demək
olar ki, yarısı, hətta bütün cəmiyyət
ümumi təhsillə birbaşa əlaqəlidir.
Məktəbəhazırlığa
da təhsilin bir səviyyəsi kimi baxa bilərik
- Onda belə
çıxır ki, “ümumi təhsil pilləsi” məktəbəqədər
təhsili də əhatə edir?
-
Ümumi təhsilin səviyyələri var. 5 yaşlı
uşaqların məktəbəhazırlığa cəlb
edilməsi ilə bağlı “Təhsil haqqında” Qanuna edilən
dəyişiklik nəzərə alınmaqla ümumi təhsilin
səviyyələri qanunun müvafiq maddəsində öz əksini
tapıb. Qanunun 11.2-ci bəndində ümumi təhsilin
səviyyələri göstərilib. Bölgü
4 səviyyə üzrə aparılıb. Bununla bağlı mübahisələr də
vardı. Müzakirələr zamanı məktəbəhazırlığın
ümumi təhsilə aid olub-olmaması ilə bağlı
fikir ayrılıqları ortaya çıxırdı. Bugünkü reallıq ondan ibarətdir ki, məktəbəqədər
yaşlı uşaqların sayı çox, uşaq
bağçalarının sayı isə kifayət qədər
azdır. Bu, bütün dünyada belədir.
Uşaqların hamısını
bağçalarla təmin etmək mümkün deyil. Odur ki, Azərbaycanda belə bir
çıxış yolu tapılıb. Həm
ölkə Prezidentinin fərman və sərəncamlarına
uyğun olaraq, həm də Heydər Əliyev Fondunun təşəbbüsü
ilə məktəbəqədər təhsil və tərbiyə
müəssisələrinin yaradılması, mövcud
olanların təmir edilməsi və standartlara
uyğunlaşdırılması məqsədi ilə
böyük işlər gedir. Artıq 5
yaşlı uşaqların məktəbəqədər təhsilə
cəlb edilməsi prosesində böyük uğur əldə
olunub və 75 faizə qədəri məktəbəhazırlığa
cəlb edilib. Böyük çətinliklərə
baxmayaraq, bu, həllini necə tapdı? Təbii ki,
ümumi təhsil müəssisələrinin tərkibində
məktəbəhazırlıq qrupları yaradılmaqla. Yəni Təhsil Nazirliyi Prezidentin müvafiq sərəncamına
uyğun olaraq mövcud maddi-texniki bazadan səmərəli istifadə
edərək 5 yaşlı uşaqları məktəbəhazırlığa
cəlb etdi. Məktəbəhazırlıq,
ibtidai təhsil, ümumi orta təhsil və tam orta təhsil
bir təhsil müəssisəsində təmin edildi. Odur ki, biz artıq məktəbəhazırlığa
da təhsilin bir səviyyəsi kimi baxa bilərik və bu, qanunda
da öz əksini tapdı. Bu yanaşma belə
bir sual da yaratdı ki, bu, 12 illik təhsil sisteminə
keçiddirmi? Düşünürəm
ki, Bolonya prosesinə qoşulmuşuqsa, dünya təhsil
sisteminə inteqrasiya ediriksə, uşaqların inkişaf
sürətini də nəzərə alırıqsa, təhsilin
fasiləsizliyi prinsipindən çıxış edərək
gec-tez bu məsələni həll etməliyik. Hansı formada buna keçəcəyik? Bax, bu hələ konkretləşməyib. 5 yaşlıların da təhsilə bu şəkildə
cəlb edilərək ümumi təhsilin bir səviyyəsini
təşkil etməsi şərti olaraq 12 illik təhsilə
keçidin başlanğıcı kimi də nəzərdən
keçirilə bilər. Ancaq başqa bir
təşəbbüs də var ki, təmayül siniflərini
11-12-ci siniflərdə davam etdirmək olar. Məsələ burasındadır ki, ümumi orta təhsildə
ümumi bütün biliklər verilir. Tam
orta təhsildə ixtisaslaşma özünü göstərməlidir.
Məktəblərə sahibkarlıq
fəaliyyəti üçün fürsət
-
Dünya təcrübəsində ümumi təhsil pilləsində
peşə təhsilinin verilməsi də rastgəlinəndir.
Azərbaycanda da ümumi təhsil pilləsində
şagirdlərin məktəbdə hər hansı peşəyə
yiyələnməsi ilə bağlı mülahizələr
səsləndirilir. Gələcəkdə
bu məsələ reallaşdırılarsa, hansı qanunla tənzimlənəcək?
Peşə təhsili və ümumi təhsillə
bağlı qəbul edilən yeni qanunlar bu prosesi tənzimləyəcəkmi?
- “Peşə
təhsili haqqında” Qanun müzakirə ediləndə
bütün bu məsələlər nəzərə
alınıb və istər “Təhsil haqqında”, istər
“Peşə təhsili haqqında”, istərsə də yeni qəbul
edilən “Ümumi təhsil haqqında” qanunlarda öz əksini
tapıb. Qısa müddətdə hər
hansı peşəyə yiyələnmək baxımından
peşə təhsili müəssisələri əvəzsizdir.
Əmək bazarının çox sürətlə
inkişaf etdiyini də nəzərə alsaq, cəmiyyətdə
çox böyük tələbat olan peşələr var. Həmin
peşələrə şagirdlərin orta məktəblərdə
yiyələnməsinə də məhdudiyyət qoyulmur.
Yeni “Ümumi təhsil haqqında” Qanunda
ümumtəhsil məktəblərinə sahibkarlıq fəaliyyətini
həyata keçirmək imkanı da verilir. Məktəblərdə peşə
hazırlığını həyata keçirmək
üçün emalatxanalar fəaliyyət göstərir.
Bir tərəfdən
məktəblilər peşə
hazırlığı keçir, digər tərəfdən
öz əməyi sayəsində qazana bilərlər. Şagirdlərin emalatxanalarda
hazırladığı məhsullar satışa
çıxarılır, qazancın bir qismi onlara, bir qismi isə
məktəbin ehtiyaclarına ödənir. Bu münasibət qanunun 31-ci - “Sahibkarlıq və
innovasiya fəaliyyəti” maddəsində tənzimlənir.
31.2-ci maddədə göstərilib ki,
sahibkarlıq və innovasiya fəaliyyətini təmin etmək
üçün ümumtəhsil müəssisəsinin nəzdində
müvafiq təcrübə-istehsalat sahələri, ödənişli
əsaslarla dərnəklər, maraq kursları, əlavə məşğələlər
keçirilə, sərgilər təşkil oluna bilər.
Bunun da əhəmiyyəti orta məktəbdə
şagirdlərin təhsil ala-ala öz bilik və
bacarıqlarını tətbiq etmək imkanı
qazanmalarındadır. Beləliklə də,
orta məktəbdə peşə seçiminin yönləndirilməsi
təşkil olunur. İndiyədək
şagirdlərin peşə seçimində valideynlərinin
təsirinin şahidi olurduq. Yeni qanunla
uşaqlara imkan yaradılır ki, onlar öz qabiliyyətlərini,
potensiallarını aşkar edə və gerçəkləşdirə
bilsinlər. Peşə seçimini
qabiliyyətlərinə uyğun olaraq özləri etsinlər.
- 5 fəsil,
33 maddədən ibarət yeni qanunda əksini tapan fərqli məqamlarla
bağlı nə deyə bilərsiniz?
- “Ümumi təhsil haqqında” Qanun dövlətin
ümumi təhsil sahəsindəki vəzifələri, həyata
keçirəcəyi siyasətdir. Dövlət təhsil
müəssisələrinin yaradılması, bələdiyyə
və özəl təhsil müəssisələrində
şəraitin yaradılması, attestasiyanın keçirilməsi,
lisenziyaların verilməsi bu qanunla tənzimlənir. Ən vacib məsələlərdən biri isə tədris
dili ilə bağlıdır. 6-cı maddədə
göstərilib ki, ümumi təhsil müəssisələrində
tədris dili dövlət dili-Azərbaycan dilidir. Amma valideynlərin, şagirdlərin istəyi nəzərə
alınaraq tədris başqa dildə də aparıla bilər.
Bunun da hər hansı təhlükəli tərəfini
görmürük. Azərbaycan dili, tarixi
öyrənilməklə məktəblərimizdə istənilən
dildə tədris təşkil edilə bilər. Tədrisi başqa dildə aparılan sinif və məktəblərdə
dərsliklər Azərbaycan dövlətinin müvafiq icra
orqanının müəyyən etdiyi dövlət
standartları və kurikulumlar əsasında hazırlanacaq.
Tədris dövlət dilində həyata
keçirilən məktəblər də daxil olmaqla, 11 ildir
ki, ümumi təhsil müəssisələrində dərslər
yeni proqram əsasında həyata keçirilir. Nəticədə
bu ildən başlayaraq şagirdlərin ali
məktəblərə qəbulu prosesində yekun
attestasiyanın və qiymətləndirmənin prinsipləri dəyişdirildi.
Artıq abituriyentlərin həm orta məktəbdəki
nailiyyətləri nəzərə alınacaq, həm də ali məktəbə qəbul imtahanlarında
göstərdiyi nəticələr. Bunun da müsbət nəticələri
ümumi təhsil müəssisələrində hiss ediləcək.
İndiyədək ali təhsil müəssisələrinə
qəbul imtahanlarında abituriyentlərin orta məktəbdəki
nəticələri sanki ayrı bir proses kimi nəzərə
alınmırdı. Bu da müəyyən
problemlərə gətirib çıxarırdı. Məsələn, təhsilin fasiləsizliyi prinsipi
pozulurdu. İkinci bir tərəfdən isə
yanlış fikir formalaşırdı ki, orta məktəbdə
oxumağın, qiymətlərin heç bir əhəmiyyəti
yoxdur. Bu da məktəbdən
yayınmalara, repetitorluğun məktəbin önünə
keçməsinə səbəb olurdu. Bu
məsələ artıq həllini tapacaq.
Bir məqama da toxunmaq istəyirəm. Cəmiyyətdə
bəzən repetitorluq haqqında yanlış fikir
formalaşır. Elə hesab edirlər ki,
repetitorluq qətiyyətlə pislənilir və qadağan
edilir. Ancaq bunu qadağan etmək olmaz.
Hər hansı şəxs əlavə məşğul
olmaq istəyirsə, bu, onun hüququdur. Problem ondadır
ki, ali məktəblərə,
yaxud peşə məktəblərinə qəbulun prinsipi
tamamilə başqa idi. Yeni sistem bu problemləri
aradan qaldıracaq. Artıq şagirdlər
üçün peşə və ya ali məktəblərə
getmək önəmlidirsə, onlar orta məktəbdə daha
yaxşı oxumağa çalışacaqlar. Son 5 ilin nəticələrinə
nəzər yetirsək, ümumi təhsil müəssisələrində
keyfiyyət göstəriciləri dinamik olaraq yüksəlib. Yeni sistem bu yüksəlişi daha da artıracaq.
Təhsil sistemində əldə edilən bu vəhdət
Təhsil Nazirliyinin çox uğurla həyata keçirdiyi
siyasətdir. Ancaq bu proses ağırdır. Təhsildə islahatların nəticəsini dərhal
görmək mümkün deyil. Məktəbəqədər
təhsildən başlayıb ali təhsilə
qədər gedən yolun nəticəsini kadr işə
başlayandan sonra hesablamaq mümkün olur. Lakin
bir şeyi əminliklə qeyd edə bilərik ki, ölkə
iqtisadiyyatında irəliləyiş varsa, deməli, burada təhsilin
də payı var. Çünki dövlət
başçısının müəyyən etdiyi
islahatı Azərbaycan təhsil müəssisələrinin
hazırladığı ölkə vətəndaşları
icra edir.
Qanunda daha bir məsələyə münasibət qətiləşib. 6
yaşlıların məktəbə cəlb edilməsində
müəyyən problemlər yaranırdı. Təhsil Nazirliyinin təklifi ilə “Təhsil
haqqında” Qanuna edilən düzəlişdən sonra təqvim
ilinin sonunadək 6 yaşı tamam olan bütün
uşaqların məktəbə qəbulunda narahatlıqlar
aradan qaldırılıb. “Ümumi təhsil
haqqında” Qanunda da əksini tapan bu dəyişikliyə
görə, artıq 6 yaşı tamam olan hər bir uşaq
birinci sinfə qəbul edilir.
Məktəbli geyimləri ilə bağlı da qanunda
münasibət aydınlaşıb. Böyük müzakirələrə
səbəb olan və hamını maraqlandıran bu məsələ
ümumi təhsil müəssisəsi haqqında olan 12-ci maddədə
əksini tapıb. Burada qeyd edilib ki,
dövlət ümumi təhsil müəssisəsində təhsilalanlar
üçün müvafiq icra hakimiyyəti tərəfindən
müəyyən olunan geyim formaları tətbiq edilir. Bu tətbiq birmənalı olaraq diqqətin
yayınmasına, ayrı-seçkiliyə imkan verməyəcək,
təhsilin əlçatanlığı kimi, təhsilalanlar
arasında hər hansı qeyri-sağlam münasibətin
aradan qaldırılmasına da öz töhfəsini verəcək.
Geyim forması əxlaqa təsir edən vacib məsələdir.
Vahid geyim kiçik yaşlarından
uşaqları etiket qaydalarına əməl etməyə,
intizama sövq edir. Məsuliyyətlilik və
intizamlılıq formalaşır. Məsuliyyət,
intizam varsa, deməli, insanda iradənin inkişafı elementi
var. İradə nə qədər güclü olarsa,
uşaqların intellektual inkişafı üçün
münbit şərait yaranır. Beləliklə,
vahid geyim həm də şəxsiyyətin, gələcək
mütəxəssisin güclü xarakterinin uşaqlıqdan
formalaşmasına xidmət edir. Ümumi
təhsil haqqında dövlət sənədinin verilməsi,
təhsil fəaliyyətinin lisenziyalaşdırılması,
ümumi təhsil müəssisələrində təhsilalanların
attestasiyası, təhsil müəssisəsində
çalışan, təhsil prosesinə cəlb edilən
şəxslərə pedaqoji işçi statusunun verilməsi
də qanunda əksini tapan məsələlər
siyahısında önəmliliyi ilə seçilir.
Pedaqoji işçilərə şamil edilən
bütün imtiyazlar orta məktəblərdə
çalışacaq müəllim köməkçiləri,
məsləhətçilər, tərbiyəçilər,
defektoloq, loqopedlərə də tətbiq ediləcək. Yəni, 21.0.3 maddəsində
ümumi təhsil prosesinin iştirakçıları müəyyən
edilir və bu prosesdə iştirak edən pedaqoji
işçilər siyahısında
çağırışaqədərki hazırlıq rəhbərləri,
praktik psixoloqlar, sosioloq-pedaqoqlar, uşaq birliyi rəhbərləri,
laborantlar, sosial xidmət sahəsinin işçiləri,
metodistlər, təhsili idarəetmə orqanlarının
aparıcı struktur bölmələrinin əməkdaşları,
təhsil müəssisələrinin təlim-tərbiyə
işi ilə məşğul olan rəhbərləri də
sadalanır.
Qanunla artıq pedaqoji işçilər
sayılacaqlarından onların əməkhaqqı
artımı, məzuniyyət məsələləri həll
edilir. Onlar
artıq Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata
keçirilən qiymətləndirilmə,
sertifikatlaşdırma ilə bağlı islahatlardan kənarda qalmayacaq,
nəticədə maaşları müvafiq qaydada artacaq. Yəni, pedaqoji işçi sayılmayanların əməkhaqqının
artırılmasının hüquqi mexanizmi indiyədək
bir qədər qeyri-dəqiq idi. Yeni qanunla
bu mexanizm artıq var. Nəzərdə tutulub ki, pedaqoji
işçilərə tətbiq edilən qayda onlara da aid ediləcək.
- Beynəlxalq
və respublika fənn olimpiadalarında birinci yer tutanlara tətbiq
edilən güzəştlər bu qanunda yer alırmı?
-
Müzakirələrdə ən çox fikir
ayrılığı müşahidə edilən məsələlərdən
biri də məhz bu idi. Halbuki dünya təcrübəsi göstərir
ki, beynəlxalq olimpiadalarda birinci yeri tutanlar başqa ölkələrin
ali məktəblərinə dəvət
olunur, bu da beyin axınına gətirib çıxarır. Bu məsələdə öndə gedən ölkələrdən
biri Sinqapurdur. Bu ölkədə olimpiadaları izləyir,
yüksək yer tutanlar xüsusi təqaüdlə təhsilə
cəlb edilir, onlardan nəinki təhsil haqqı almır, hətta
ali məktəbi bitirəndə onları
yüksək maaşlı işlə təmin edirlər. Təsəvvür edin, Sinqapur beynəlxalq
olimpiadalarda nailiyyəti olan şagirdlərə öz
universitetlərində təhsil imkanı ilə yanaşı,
təhsil aldığı müddətdə 3000 dollar təqaüd
də verir. Sinqapur kiçik ölkə
olsa da, belə inkişaf edir. Azərbaycan
Prezidentinin həyata keçirdiyi bu siyasət - qara
qızılın insan kapitalına çevrilməsi, bu
kapitalı məhz potensiallı gənclərin təhsilinə
yönləndirməsi ağıllı, düzgün müəyyənləşdirilmiş
siyasətdir.
Beynəlxalq
olimpiadalarda müvəffəqiyyət əldə edən gənclərin
ali məktəblərimizdə istədiyi
ixtisasa qəbul olunması, respublika fənn olimpiadalarında
qalib gələnlərin isə olimpiadada iştirak etdiyi ixtisas
üzrə ali təhsilə imtahansız giriş
imkanının olması gənclər üçün
böyük stimul olacaq.
Bunları nəzərə alaraq hesab edirəm ki,
“Ümumi təhsil haqqında” Qanun uzun illərə
hesablanmış qanundur. Bu prosesdə Təhsil Nazirliyinin, eləcə
də Milli Məclisin Elm və təhsil komitəsinin, o
cümlədən komitə sədri akademik İsa Həbibbəylinin
böyük əməyi var.
- Təhsil
sistemində nail olunmağa çalışılan və ən
çox narahatlıq doğuran məsələlərdən
biri valideyn-müəllim-məktəb münasibətləridir.
Yeni qanun valideynlərin məktəblə
münasibətlərini dəyişə, onları təhsil
prosesinin əsas iştirakçısına çevirə biləcəkmi?
- Əlbəttə. 24-cü maddədə ümumi təhsil
sahəsində valideynlərin və digər qanuni nümayəndələrin
hüquq və vəzifələri əksini tapıb. Ümumi təhsili
yalnız məktəblə bağlamaq doğru deyil. Təlim və tərbiyə prosesi həm də ailə
ilə bağlıdır. Ona görə də
məktəblə ailənin, müəllim-şagird-valideyn vəhdəti
əsas prinsiplərdən biri olub. Qanun bu
sahədə olan çətinliklərin hüquqi yolla həll
edilməsinə, təhsilverənlərin və təhsilalanların
hüquqlarının tənzimlənməsinə, eyni zamanda həyata
keçirilən islahatların məhz qanuni baza əsasında
tənzimlənməsinə tam imkan verir.
Bu, pis nümunə, təhlükəli
tendensiyadır
- Təhsil
haqqında qanunların qəbulunda deputatlar xüsusi fəallıq
nümayiş etdirirlər. Bu qanunun qəbulunda
fikir ayrılığına səbəb olan və əksinə,
sözbirliyi müşahidə edilən məsələlər
hansılar idi?
- Ziddiyyətli məqamlar az idi. Təkliflər daha çox oldu. Qanunun predmeti olmayan məsələlərlə bağlı təkliflər qəbul edilmədi. Məlumdur ki, hər xırdalığın qanunda əksini tapması mümkün deyil. Ancaq həmin təkliflər və geniş müzakirələr sayəsində qanunda boşluq yaranmadı. Elə məsələlər də vardı ki, tək-tək də olsa, fikir olaraq səsləndirildi. Məsələn, yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi beynəlxalq fənn olimpiada qaliblərinin ali məktəblərə imtahansız qəbul olunması ilə bağlı maddəni digərlərinin hüquqlarının pozulması kimi dəyərləndirənlər də oldu. Əslində isə bunun belə olmadığı cəmiyyətdə çoxuna bəllidir. Bu, stimuldur. Yaxşıya verilən dəyərdir. Gəncliyə daha yaxşı oxuması, nümunəvi olması üçün bir çağırışdır. Əslində, ədalətlilik prinsipidir. Məhz ədalətlə baxanda, ən yüksək nailiyyəti olanla heç bir nailiyyəti olmayanı bərabərləşdirmək ədalətsizlikdir. Bu, pis nümunə, təhlükəli tendensiyadır. Tərbiyədə ən vacib metodlardan biri nümunədir. Yaxşılar nümunə olmalıdır. Prezident təqaüdü niyə təsis olunub? Ən yaxşıya Prezident təqaüdü, adlı təqaüdlər verilir. Bu, onları stimullaşdırmaq, daha yaxşı oxumağa həvəsləndirmək üçündür.
Ruhiyyə
DAŞSALAHLI
Azərbaycan müəllimi.- 2019.- 1 mart.- S.1; 6.