Elmi tədqiqatların
inkişafı naminə
Ölkə başçısı
tərəfindən elmi
tədqiqatların inkisafi
məqsədilə elm və
təhsil sahəsində
idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
barədə belə bir Fərmanın imzalanması çox sevindirici haldır.
Düşünürəm ki, burada əsas
məqsəd tədrisin
və elmi-tədqiqat işlərinin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi, inteqrasiyası,
eləcə də yeni maliyyələşdirmənin
keyfiyyətlə sıx
əlaqələndirilməsi olmalıdır. Tədris və
tədqiqatlar çox
zaman eyni resurslardan, imkanlardan və kadrlardan istifadə etdikləri üçün bir-birini tamamlayır və onların inteqrasiyası vacibdir. Çox vaxt bizim burada tədris etdiyimiz kursların məzmunu şəxsi tədqiqat maraqlarımız
haqqında faktiki və konseptual biliklərin izahına əsaslanır.
Təhsil Nazirliyinin fəaliyyət istiqamətləri arasında
“Elmi tədqiqat və innovasiyaların inkişafının təmin
olunması” hər zaman öz əksini
tapmışdı, amma
təəssüflər olsun
ki, bir neçə
universitet xaric, Azərbaycanda elmi tədqiqatlar əsas prioritet istiqamət kimi tələb olunmurdu.
Hazırda elm və təhsilin qarşılıqlı əlaqəsinin
möhkəmləndirilməsi və bu sahələrdə
idarəetmənin təkmilləşdirilməsi məqsədilə
Elm və Təhsil Nazirliyi yanında iki Agentlik yaradılır:
- Məktəbəqədər
və Ümumi Təhsil üzrə Dövlət Agentliyi
- Elm və
Ali Təhsil üzrə
Dövlət Agentliyi
Fikrimcə, birinci
Agentliyin fəaliyyəti
əsasən TN-nin
indiyə qədər
apardığı işin
davam etdirilməsi olacaq. İkinci Agentliyin əsasnamə
layihəsinin nə şəkildə hazırlanması
isə çox vacibdir. Məncə, burada müzakirələrə
ehtiyac var.
Fürsətdən istifadə edib
bəzi mülahizələrimi
söyləmək istərdim.
1. Düşünürəm
ki, indi universitetlər üç
növə bölünə
bilər: yaradılması
planlaşdırılan tədqiqat
universitetləri/institutları,
tədqiqat və tədris universitetləri və az
sayda tədris universitetləri. Hər bir universitet öz güclü tərəflərinin, məqsədlərinin və hədəflərinin təhlili
əsasında strateji
elmi-tədqiqat planlarını
hazırlamalıdır. Elm və Təhsil Nazirliyinə birləşdirilən
tədqiqat institutlarlnın
mövcud potensialı
universitetlərin nəzdində
tədqiqat mərkəzləri
və institutlarının
yaradılmasına sərf
oluna bilər. Məsələn, çalışdığlm
Vaterloo Universitetində
hazırda 30-dan çox
tədqiqat mərkəzi
və institutları
uğurla fəaliyyət
göstərir.
2. Azərbaycan
Respublikasının Elm və
Təhsil Nazirliyi beynəlxalq miqyasda rəqabət aparmaq üçün elmin hansı sahələrində
üstünlüyə malik
olduğunu müəyyən
etməlidir və dünyaya real təsir göstərmək qabiliyyətində
olan sahələrə
investisiya qoymalıdır. Bu,
təkcə Nazirliyin məsuliyyəti deyil, elm adamları öz fəaliyyətlərini yaxşılaşdırmalı
və töhfələr
verməlidirlər. Bu, böyük məbləğdə
vəsait xərcləmədən
hər iki tərəfə böyük
fayda gətirə bilən ikitərəfli bir prospekt ola bilər.
3. Bütün
elm adamları, universitetlər,
siyasətçilər gedilən
istiqamətə, həyata
keçirmək istədiyimiz
məqsədlərə dair
aydın təsəvvürə
malik olmalıdır. Kimin idarə etməsindən asılı olmayaraq, gələcəyə geniş
baxış vacibdir.
4. Universitetlərin beynəlmiləlləşdirilməsi,
fənlərarası tədqiqatlar
və tədqiqatçıların
mobilliyini təkmilləşdirmək
vacibdir. Görkəmli xarici tədqiqatçıların
həvəsləndirilməsi üçün yeni təqaüd sisteminin yaradılması, Azərbaycan
alimlərinin vətənlərinə
qaytarılması layihəsinə
də Nazirlik tərəfindən baxılması,
elmi və tədqiqat karyeralarını
davam etdirmək məqsədi ilə xaricdə yaşayan azərbaycanlı alimlərin
reinteqrasiyasının maliyyələşdirilməsini
məqsədəuyğun sayırıq.
5. Elm sahəsində inkisaf etmiş ölkələrlə
Elm və Təhsil Nazirliyi arasında elmi, texnoloji və sənaye tədqiqatları sahəsində
əməkdaşlığı dəstəkləmək və
birgə “Tədqiqat və İnnovasiya Fondları” yaratmaq. Sənaye və texnologiya
innovasiyaları sahəsində
əməkdaşlıq ölkələr
arasında iqtisadi və biznes əməkdaşlığını da təşviq edəcək.
6. Elmin
inkisafı bu gün bir çox
yeni problemlərlə
üzləşir. Bunlara demoqrafik
tənəzzül, onlayn
öyrənməyə ehtiyac,
yeni sahələr və texnologiyalar, tədqiqatlar üçün
vəsait, xarici tələbələr və
araşdırmaçılar üçün universitetlərin
rəqabəti və
s. daxildir. Dünya
Universitet Reytinqləri
üçün tələb
olunan elmi məqalələrin sayı
Nazirliyin təşəbbüsü
ilə tədqiqatçıların
universitetlərə mənsubiyyət
(affiliation) prosesi vasitəsilə artırıla
bilər.
Beləliklə, biz indi daha çox
iş görməli, yeni layihələr üçün Elm və
Təhsil Nazirliyində
mövcud olan resursları genişləndirməyə
çalışmalıyıq.
İlham
AXUNDOV,
Kanadanın
Vaterloo Universitetinin professoru