Uğurlarımızın əsasını demokratik
idarəetmə təşkil
edir
Əsası ulu öndərimiz, ümummilli
lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulan və uğurla həyata keçirilən təhsil
islahatı Bakı şəhərində təhsilin
idarəedilməsi sahəsində
əsaslı dəyişikliklər
tələb edirdi. Bunun bir səbəbi
Bakı təhsilində
vahid idarəetmə strukturunun yaranması zərurətindən irəli
gəlsə də, digər səbəbi demokratik sistemin təkmilləşdirilməsi idi.
Dünya
təhsil sisteminə inteqrasiya meyilləri köhnə prioritetlərdən
uzaqlaşmağı, yeni
idarəetmə modellərinin
tətbiqini zəruri edirdi. öz tarixi ənənələri
ilə seçilən
Bakı təhsilində
başlanmış əsaslı
dəyişikliklər, yeni
yanaşmalar, təhsilin
bütün sahələrini
əhatə edən köklü islahat bu vacib
məsələnin təxirə
salınmadan həllini
gözləyirdi.
Ölkənin ziyalı
və intellekt təbəqəsinin təmərküzləşdiyi
Bakı şəhərində təhsilin özünəməxsus
idarə sistemi də bu islahat çərçivəsində
yenidənqurmaya ehtiyac duyurdu. Köhnə sovet sistemindən
qalmış idarə strukturunun ləğvinə və daha
çevik, daha demokratik idarəetmə sisteminin qurulmasına
ehtiyac yaranmışdı. Bunu vaxtında dəyərləndirən cənab
Prezidentin 31.03.2006-cı il tarixli, 1399 nömrəli sərəncamına
əsasən Bakı şəhərində RTŞ-lər ləğv
edildi və Nazirlər Kabinetinin
28 iyul 2006-cı il tarixli sərəncamı ilə Bakı
Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsi
yaradıldı.
Yarandığı ilk
günlərdə idarənin fəaliyyət istiqamətləri
müəyyənləşdirilməklə yanaşı,
prioritetlər işlənib hazırlandı. Bu zaman təhsildə
demokratik idarəetməni dərinləşdirmək, milli və
bəşəri dəyərlərə əsaslanan təhsil
mühiti yaratmaq, qabaqcıl təcrübəyə və
istedadlara geniş meydan vermək, müasir texnologiyalardan
istifadə sahəsində əsaslı dəyişikliklərə
nail olmaq başlıca məqsədlər kimi müəyyənləşdirildi.
Bu məqsədlərin həyata keçirilməsi
üçün, ilk növbədə, demokratik idarəetmənin
dərinləşdirilməsi prosesi diqqət mərkəzində
saxlanıldı. Bu sahədə əldə olunan təcrübə
ümumiləşdirilməklə yeni mexanizmlər tətbiq
edildi, təhsil müəssisələrinin idarəolunmasında
əks-mərkəzləşmə prosesi bir qədər də
dərinləşdirildi. İşin gedişində aydın
oldu ki, idarəetmədə əks-mərkəzləşdirmə
ilə yanaşı, ciddi nəzarət mexanizminin paralel həyata
keçirilməsi müsbət nəticələr verir.
Təhsil mühitinin
yaradılmasında vacib
komponentlərdən biri də maddi-texniki bazanın möhkəmləndirilməsi,
infrastrukturun yeniləşməsi, müasir texnologiyaların tətbiqidir.
Bu sahədə aparılan məqsədyönlü fəaliyyət
Bakı şəhəri məktəblərinin təmiri, təchizatı
və müasir avadanlıqlarla təminatını kifayət
qədər yaxşılaşdırmışdır.
Bugünkü idarəetmədə
geniş məlumat bazasının, dəqiq və sürətli informasiyanın böyük rolu
vardır. Bu baxımdan Təhsil Nazirliyində 2008-ci ilin
sentyabr ayından etibarən həyata keçirilən "Məktəb-TİMS"
proqramı təhsilin keyfiyyətli
idarəedilməsi
üçün imkan yaradır. İl ərzində
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
TİMS sektoru proqramın dörd bölməsi-məktəb,
kadr, şagird və üM-1 hesabatı üzrə məlumatların
toplanmasını başa çatdırmaqla keyfiyyətli
informasiya təminatını yarada bildi.
Son illərdə İKT
ilə təminatın yaxşılaşması sayəsində bu məqsədlə qəbul edilmiş
Dövlət Proqramı məktəblərimizdə müvəffəqiyyətlə
həyata keçirilir. Hər 29 şagirdə 1 kompüter
nisbətinin təmini dərslərin, hətta məktəbin
elektronlaşdırılması işində sürətli
inkişafa səbəb olmuşdur. 23 nömrəli məktəbdə
uğurla sınaqdan çıxan "Elektron məktəb"
layihəsində indi 20 və 220 nömrəli məktəb-liseylər,
7, 8, 23, 60, 134, 160, 245 nömrəli məktəblər
iştirak edir.
Başlıca məqsədimiz keyfiyyətli təhsilə
nail olmaqdır
Ən başlıca məqsədimizin
təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsi olduğunu nəzərə
alaraq, ilk növbədə, təhsil müəssisələrində
təhsil mühitinin yaradılması, təhsilalan və təhsilverən
arasında səmimi və şəffaf münasibətin
qurulması, maddi-texniki bazanın möhkəmləndirilməsi
sahəsində kifayət qədər iş
görülmüş və görülməkdədir. Yuxarıda
qeyd etdiyim hədəflərə çatmaq, dünya standartları səviyyəsində
keyfiyyətli təhsil nəticələrinə nail olmaq
üçün mövcud potensialı hərəkətə
gətirmək cari ildə fəaliyyətimizin başlıca
prinsipini təşkil etmişdir.
"Bəs keyfiyyətli
təhsilin meyarları hansıdır" sualına cavab
üçün müxtəlif parametrlər üzrə
qazanılmış nailiyyətlərə diqqət yetirək:
İlk növbədə,
onu qeyd edim ki, təhsil sahəsində yeni qiymətləndirmə
mexanizmlərinin tətbiqi, buraxılış
imtahanlarının mərkəzləşdirilmiş qaydada
keçirilməsi təhsilin keyfiyyətinə kifayət qədər
müsbət təsir etməklə məktəblərdə
şagird biliyinin qiymətləndirilməsində subyektivizm
hallarının aradan qaldırılmasına xidmət
etmişdir.
Nəticədə
şagirdlərin dərsə davamiyyəti sahəsində yol
verilmiş nöqsanlar aradan qaldırılmış, ümumi
icbari təhsilin həyata keçirilməsi sahəsində əməli tədbirlər
görülməklə uşaqların təhsildən
yayınması halları minimuma endirilmişdir.
Əsas təhsili
başa vuran gənclərin orta və peşə təhsilinə
cəlb olunması işi yaxşılaşmışdır.
Təhsil
islahatının müsbət nəticələrindən biri
kimi məzunların bilik səviyyəsi yüksəlmiş,
onların qəbul imtahanlarında göstərdikləri nəticələr
respublika səviyyəsindən yuxarı olmuşdur.
2009-2010-cu dərs ili
üçün ali məktəblərə
tələbə qəbulunda hər il olduğu kimi, Bakı məktəbləri
məzunlarının xüsusi çəkisi
artmışdır. Belə ki, 2009-cu ildə məzunlarımızın
42,17 faizi tələbə adını qazanmışdır. Nəzərinizə
çatdırmaq istəyirəm ki, bu rəqəm keçən
il 39,50 faizə bərabər olmuşdur. Bakı Şəhəri
üzrə Təhsil İdarəsi yarandığı son
üç ildə bu parametr üzrə artım təqribən
8 faizdir. Sevindirici haldır ki, son 3 ildə respublika üzrə
ən yüksək göstəricilər Bakı şəhərinə
məxsusdur. Bakı şəhəri məzunlarının
orta balı da respublika üzrə orta göstəricidən 30
bal yuxarıdır.
Xüsusi istedada malik
uşaqların istedadının aşkara
çıxarılması və inkişaf etdirilməsi də
fəaliyyətimizin əsas istiqamətlərindən biri
olmuşdur. çünki istedadlar milli sərvətdir. Bu sərvətin
qorunması və düzgün istiqamətləndirilməsi hər
bir təhsil işçisinin borcudur.
Məlumdur ki, fənn
olimpiadaları istedadlı şagirdlərin üzə
çıxarılmasında, onların yaradıcılıq
imkanlarının inkişaf etdirilməsində mühüm
rol oynayır. Həmişə olduğu kimi, ötən dərs
ilində də olimpiadalar yüksək səviyyədə
keçirilmişdir. Bunu olimpiadanın respublika turunda
şagirdlərimizin göstərdiyi yüksək nəticələr
sübut edir. Belə ki, 2006-cı ildə qalib şagirdlərimizin
sayı 48, 2007-ci ildə 69 nəfər olduğu halda, 2008-ci
ildə bu rəqəm 92-yə, 2009-cu ildə isə 105-ə
çatmışdır.
Belə müsbət
dinamika aparılan məqsədyönlü və
ardıcıl işin nəticəsidir.
Ən başlıca cəhət
isə təhsil islahatının əsas tələbinə
uyğun olaraq təhsilin nəticəyönümlü və
tətbiqyönümlü istiqamət üzrə inkişaf
etdirilməsi istiqamətində aparılan işin səmərəli
nəticə verməsidir.
Son üç ildə
yeni pedaqoji texnologiyaların və innovasiyaların pedaqoji
prosesə tətbiqi işi təkmilləşdirilmiş,
müəllimlərin yaradıcı fəaliyyəti istiqamətləndirilmiş,
interaktiv təlim metodu ilə işləyən müəllimlərin
qabaqcıl təcrübəsi ümumiləşdirilərək
yayılmışdır.
Qabaqcıl təcrübənin
təşviq edilməsi, dünya təhsil sisteminin
yaxşı nümunələrinin tətbiqinə, öyrənilməsinə
və təbliğinə münbit şəraitin
yaradılması müəllimlər
tərəfindən rəğbətlə
qarşılanmış və bu sahədə ciddi inkişaf
meyilləri özünü qabarıq şəkildə
göstərmişdir. İndi bu cür yeni təlim texnologiyalarını,
inteqrativ təlimi öz işində tətbiq edən müəllimlərimiz
yüzlərlədir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin sərəncamına
uyğun olaraq keçirilən "Ən yaxşı
ümumtəhsil məktəbi" və "Ən
yaxşı müəllim" müsabiqələrində
Bakı şəhəri məktəblərinin müəllimlərinin
nəticələri ürəkaçan olmuşdur. Cənab
Prezidentimiz İlham Əliyevin sərəncamı ilə
Bakı şəhərinin 24 məktəbi
"Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi", 41
nəfər müəllim isə "Ən yaxşı
müəllim" adına layiq
görülmüşlər. Sevindirici nailiyyətdir ki, 50
qalib məktəbin 24-ü Bakı şəhərinin məktəbləridir.
2008-ci ildə isə bu rəqəmlər müvafiq olaraq 42 və
14 olmuşdur. Bu nəticələr göstərir ki, Bakı
təhsilində ciddi inkişaf var. Əlbəttə ki,
yalnız yaxşı müəllim olan yerdə keyfiyyətli
təhsildən danışmaq olar.
Valideyn-Müəllim Assosiasiyaları təhsilə dəstək
verir
2009-cu ildə təhsildə
demokratik islahatların dərinləşdirilməsi, məktəblərin
müstəqilliyinin artırılması ilə yanaşı,
tədrisə nəzarət prosesinin təkmilləşdirilməsi
sahəsində də yeni forma və metodların tətbiqi ilə
kifayət qədər uğurlu nəticələrə nail
olundu. Görülmüş tədbirlərin
nəticəsi olaraq indi hər bir müəllim məktəbin
idarəedilməsində iştirak edir. Valideyn-Müəllim
Assosiasiyaları məktəbdə təhsilin
inkişafına, mənəvi-psixoloji iqlimin
sağlamlaşdırılmasına əməli töhfələrini
verir. Təhsilə ictimai nəzarətin səviyyəsi də
yüksəkdir. İctimai nəzarətin tətbiqi ilə
daha bir müsbət nəticəyə - icma-məktəb
münasibətlərinin sağlam əsaslarla
formalaşdırılmasına nail ola bildik. VMA-nın köməyi
və bilavasitə iştirakı ilə məktəblərin
həm maddi-texniki təchizatının
yaxşılaşdırılması baxımından müsbət işlər görüldü, həm
təhsilin keyfiyyətinə nəzarət artdı, həm də
əsassız söz-söhbətlərə son qoyuldu. İndi
məktəblərin əksəriyyətində VMA fəaliyyət
göstərir.
Məktəbəqədər təhsil sahəsi diqqət
mərkəzindədir
Möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin "Biz maddi dəyərlərimizi,
iqtisadi potensialımızı insan kapitalına çevirməliyik"
konseptual fikrinin əsasında, ilk növbədə, keyfiyyətli
təhsil, cəmiyyətin yüksək intellektual səviyyəsi
dayanır. Təhsilin ilkin pilləsi və bünövrəsi
məktəbəqədər təhsildən başlayır.
Ona görə də bu sahənin inkişafını dünya
standartları səviyyəsinə çatdırmağı
qarşıya məqsəd qoymuşuq. 2009-cu ildə məktəbəqədər
təhsil müəssisələri şəbəkəsinin
optimallaşdırılması və maddi-texniki
bazasının təkmilləşdirilməsi istiqamətində
görülən işlərin nəticəsi kimi 19 məktəbəqədər
müəssisədə əsaslı təmir işləri
aparılmış, müəssisələrin maddi-texniki
bazası tam yeniləşdirilmiş, müasir tələblərə
cavab verən mebellərlə, avadanlıqlarla təchiz
olunmuşdur. Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsi tərəfindən 14 müəssisədə cari təmir
işləri aparılmış, istilik sistemləri, dam
örtükləri, hasarlar, təmirə böyük
ehtiyacı olan müəssisələrin mətbəxləri,
sanitar qovşaqları təmir edilmişdir. Məlumdur ki, məktəbəqədər müəssisə,
ilk növbədə, tərbiyə, təlim və inkişaf
mərkəzinə çevrilməli, hamı
üçün əlçatan olmalıdır. Bizim gələcək
planlarımızın əsasını da bu ideya təşkil
edir və fəaliyyətimizi bu istiqamətə yönəltmişik.
Növbəti ildə
bütün imkanların səfərbər edilməsi, məktəbəqədər
təhsilin inkişafına yönəlmiş layihələrin
tətbiqi ili olacaqdır.
Məktəbəqədər
təhsilin məzmunca yeniləşdirilməsi istiqamətində
aparılan işlər sırasında müəssisələrə
24 adda uşaq ədəbiyyatı və 76 adda əyani vəsaitin verilməsini
qeyd etmək istərdim. İl ərzində pedaqoji
işçilərin metodik səviyyəsinin inkişaf etdirilməsi
məqsədilə 30 seminar, treninq və müşavirələr
keçirilmişdir. Dekabrda məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinin rəhbərləri
üçün "Əmək qanunvericiliyi və ondan irəli
gələn vəzifələr" mövzusunda keçirilən
silsilə seminarlar ciddi ictimai dəstək
qazanmışdır. Gələn ildə də bu prosesi davam
etdirmək, onun əhatə dairəsini genişləndirmək
niyyətindəyik. O şey ki təhsilə, onun keyfiyyətinə
azca da olsa müsbət təsir göstərir, biz ondan
mütləq yararlanacağıq.
Məktəbdənkənar təhsil tərbiyə
prosesində mühüm amildir
Təhsil sistemində
özünəməxsus yeri olan məktəbdənkənar təhsil
müəssisələrinin tərbiyə prosesində
mühüm rolunu nəzərə alan təhsil idarəsi həmişə
olduğu kimi, 2009-cu ildə də
bu sahənin inkişafına diqqət yetirmişdir.
Hazırda Bakı Şəhəri
üzrə Təhsil İdarəsinin tabeliyində 48 məktəbdənkənar
təhsil müəssisəsi, o cümlədən 19 idman məktəbi,
14 uşaq yaradıcılıq mərkəzi, 8 texniki
yaradıcılıq mərkəzi, 3 məktəbdənkənar
tərbiyə işi mərkəzi, 3 ekoloji tərbiyə və
təcrübəçilik mərkəzi və 1 gənc
turistlər və diyarşünaslıq mərkəzi fəaliyyət göstərir.Mövcud
potensialdan səmərəli istifadə, uşaq
idmanının inkişafına diqqət öz bəhrəsini
vermişdir.
Sona çatmaqda olan
2009-cu il bu sahədə qazanılan nailiyyətlərlə zəngin
olmuşdur. Belə ki, 1 nömrəli
İxtisaslaşdırılmış Olimpiya Eytiyatları
Şahmat - Dama İdman Məktəbi 2009-cu ilin iyununda
Bolqarıstanda məktəblilərin komanda üzrə Avropa
çempionatında I yerə layiq görülüb. Məktəbin yetirməsi 16 yaşlı Murad
Quliyev şahmat üzrə respublika olimpiadasında II yerə
layiq görülərək dünya olimpiadasına vəsiqə
alıb. Gənc şahmatçı Nərmin
Kazımovanın nəticələri də ürəkaçandır.
Nərmin Antalyada keçirilən dünya
çempionatında III-IV yerləri
bölüşdürmüş, 16 yaşlı yeniyetmələrin
olimpiadasında isə I yeri tutmuşdur.
Ən yüksək nəticəni
isə məktəbin daha bir yetirməsi - Günay Məmmədzadə
göstərmişdir. 9 yaşlı Günay noyabrda Türkiyənin
Antalya şəhərində keçirilən dünya
birinciliyində birinci yeri tutaraq
dünya çempionu adına layiq
görülmüşdür.
Daha bir məktəbdənkənar
təhsil müəssisəsinin 13 nömrəli OEUGİM-nin
2009-cu ildə qazandığı uğurlar da ürəkaçan
olmuşdur. İdmanın akrobatika gimnastikası, cüdo, həndbol,
boks, otüstü xokkey və futbol bölmələrinin fəaliyyət
göstərdiyi bu idman məktəbinin yetirmələrinin
2009-cu ildə Azərbaycan və Avropa turnirlərində
qazandığı yüksək nəticələr
hamının ürəyincə olmuşdur.
Əvvəlki illərlə
müqayisədə 2009-cu ildə idman məktəblərində
yüksək dərəcəli idmançıların hazırlanması
səviyyəsi artmışdır. Belə ki, 7 nəfər
idman ustası, 113 nəfər idman ustalığına namizəd
hazırlanmış, 252 idmançıya I , 2627
idmançıya isə II və
III idman dərəcələri verilmişdir.
Qeyd olunan sərəncama
uyğun olaraq uşaq futbolunun inkişafı da diqqət mərkəzindədir.
Belə ki, bu il futbol bölmələrinin
yaradıldığı 13, 15 və 19 nömrəli idman məktəblərində
bu istiqamətdə ciddi işlər aparılır və
yaxın gələcəkdə biz bunun nəticələrini
görmək ümidindəyik.
Məktəblilərin vətənpərvərlik
ruhunda, tariximizə və tarixi şəxsiyyətlərimizə
hörmət ruhunda tərbiyə edilməsi sahəsində ənənə
şəklini almış müsabiqələrin də
çox böyük əhəmiyyəti var. Bu mənada hər
il olduğu kimi, 2009-cu ildə Təhsil
İşçiləri Azad Həmkarlar İttifaqı
Respublika Komitəsi ilə birlikdə ulu öndər Heydər
Əliyevin anadan olmasının 86-cı ildönümünə
həsr edilmiş "Azərbaycan - dünyam mənim"
müsabiqəsi böyük maraq doğurmuşdur. 45 min məktəblinin
qatıldığı bu müsabiqə istedadların üzə
çıxarılmasında mühüm addım olmuşdur. Müxtəlif
nominasiyalar üzrə 3 mərhələdən ibarət
müsabiqə əsl istedad yarışı, mənəvi tərbiyə
məktəbi olmuşdur.
Təbiidir ki, birillik fəaliyyətimizi
bir qəzet məqaləsində tam və ətraflı təhlil
etmək bir qədər çətindir. Mən başlıca
olaraq əsas məsələlərə toxunmaqla Azərbaycan
təhsilinin, onun əsas ağırlıq mərkəzi olan
Bakı təhsilinin inkişafına qısa nəzər
saldım. Sözsüz ki, müvəffəqiyyətlərimizlə
yanaşı, nöqsan və problemlərimiz də oldu. Lakin
amal və məqsəd aydın olanda, yaradıcı iş əzmi
ilə işləyəndə problemdən yox, gələcək
qələbələrdən, yüksək nəticələrdən
danışmağa dəyər. Bizim də yolumuz aydın,
amalımız xalqa xidmət etməkdir. 2010-cu ili bu amalla, bu məqsədlə
qarşılayan Bakının pedaqoji ictimaiyyəti keyfiyyətli
təhsil uğrunda mübarizəsini davam etdirmək əzmindədir.
Son olaraq bütün xalqımızı
qarşıdan gələn iki bayram - Dünya Azərbaycanlılarının
Həmrəylik Günü və Yeni il münasibətilə
təbrik edir, hər bir ailəyə firavanlıq
arzulayıram.
Nailə RZAQULİYEVA
Azərbaycan müəllimi.- 2009.- 31 dekabr.- S.4.