Layihə
Azərbaycan Respublikasının ümumtəhsil məktəbləri
üçün
xarici dil fənni
kurikulumu (V-XI siniflər)
Təhsil səviyyələri üzrə təlim nəticələri
Ümumi orta təhsil səviyyəsində məzmun xətləri
üzrə təlim nəticələri
1. Dinləyib-anlama
Şagird:
* dinlədiyi
mətnin məzmununa münasibət bildirir;
* dinlədiyi
mətnin məzmununu şərh edir.
2. Danışma
Şagird:
* söz
və ifadələrdən məna və qrammatik xüsusiyyətlərinə
görə istifadə edir;
* dialoji və
monoloji nitq bacarıqları nümayiş etdirir;
* fikirlərini
müqayisələr aparmaqla izah edir.
3. Oxu
Şagird:
* mətndəki
yeni söz və ifadələri mənimsədiyini
nümayiş etdirir;
* mətni
sürətli, düzgün və ifadəli oxuyur;
* oxuduğu
mətnin məzmununu məntiqi ardıcıllıqla
danışır;
* oxuduğu
mətnin məzmununa münasibət bildirir.
4. Yazı
Şagird:
* yazısında
mətnin tərkib hissələrini (giriş, əsas hissə,
nəticə) əlaqələndirir;
* müxtəlif
formalı (ifadə, inşa, esse, hekayə, məktub, ərizə,
tərcümeyi-hal) rabitəli mətnlər qurur;
* fakt və
hadisələrə yazılı münasibət bildirir;
* müxtəlif
konstruksiyalı cümlələri düzgün yazır.
Tam orta təhsil səviyyəsində məzmun xətləri
üzrə təlim nəticələri
1. Dinləyib-anlama
Şagird:
* dinlədiyi nitqin məzmununu
izah edir;
* dinlədiyi
məlumatın məzmununa aid təqdimatlar edir;
* dinlədiyi
məlumatın məzmununu qiymətləndirir.
2. Danışma
Şagird:
* fakt və
hadisələrə münasibət bildirir;
* danışığında
məntiqi ardıcıllığa riayət edir;
* müxtəlif
mövqeli fikirləri ümumiləşdirir, təqdim edir;
* müxtəlif
mövzularda əsaslandırılmış nitq qurur.
3. Oxu
Şagird:
* mətndəki
yeni ifadə və terminlərin mənasını izah edir;
* mətni
məzmununa və üslubuna görə düzgün oxuyur;
* oxuduğu
müxtəlif üslublu mətnlərin məzmununu şərh
edir;
* müxtəlif
üslublu mətnləri təhlil edir və dəyərləndirir.
4. Yazı
Şagird:
* yazısında
orfoqrafik, qrammatik və durğu işarələri
qaydalarına əməl edir;
* özünün
və başqasının yazısını təkmilləşdirir;
* müxtəlif
üslublu yazılar yazır;
* rəy,
çıxış, layihə və təqdimatlar
hazırlayır.
Siniflər üzrə məzmun standartları
V SİNİF
V sinfin sonunda şagird:
* kiçikhəcmli
dialoqlarda iştirak edir;
* kiçikhəcmli
mətnlərin məzmununu danışır;
* dinlədiyi
və oxuduğu mətnlərdə yeni söz və ifadələri
seçir, qruplaşdırır və düzgün oxuyur;
* sözləri
məna və qrammatik cəhətdən əlaqələndirərək
cümlələr qurur.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib- anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununu
anladığını nümayiş etdirir.
1.1.1. Müraciətlər zamanı sadə
sualları cavablandırır.
1.1.2. Dinlədiyi mətndə yeni
söz və ifadələri seçir.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. Yeni söz və ifadələrdən
düzgün istifadə edir.
2.1.2. Kiçikhəcmli dialoqlarda
iştirak edir.
2.1.3. Kiçikhəcmli mətnlərin
məzmununu danışır.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Söz və ifadələri
seçir və qruplaşdırır.
3.1.2. Mətndəki sözləri
düzgün tələffüzlə oxuyur.
3.1.3. Mətnin bütöv hissələrini
fərqləndirir.
3.1.4. Mətnin məzmununa uyğun
suallara cavab verir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Verilmiş sözləri məna və
qrammatik cəhətdən əlaqələndirərək
cümlələr qurur.
4.1.2. Gördüyü əşya və hadisələrin
adını yazır.
4.1.3. Sözlərdə böyük və
kiçik hərflərin yazılış qaydalarına əməl
edir.
VI SİNİF
VI sinfin sonunda şagird:
* dinlədiyi
mətndəki yeni informasiyanı müəyyən edir;
* söz
və ifadələrin leksik-semantik mənalarını fərqləndirir,
onlardan danışığında istifadə edir;
* müxtəlif
mövzulu dialoqlarda iştirak edir;
* mətni
tərkib hissələrinə ayırır və məzmununa
uyğun suallar verir;
* sözləri
düzgün yazır, kiçikhəcmli mətnlər qurur;
* məktub
və elan yazır.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib- anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununu
anladığını nümayiş etdirir.
1.1.1. Müraciətlər zamanı
sualları cavablandırır.
1.1.2. Dinlədiyi mətndəki yeni
informasiyanı müəyyən edir.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. öyrəndiyi
yeni söz və ifadələrdən mövzuya uyğun
istifadə edir.
2.1.2. Müxtəlif mövzulu dialoqlarda
iştirak edir.
2.1.3. Mövzu ilə bağlı fikirlərini
ifadə edir.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Söz və ifadələrin
leksik-semantik mənasını fərqləndirir.
3.1.2. Mətndəki sözləri
düzgün vurğu ilə oxuyur.
3.1.3. Mətni tərkib hissələrinə
(giriş, əsas hissə, nəticə) ayırır.
3.1.4. Mətnin məzmununa uyğun
suallar verir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Verilmiş cümlələr əsasında
kiçikhəcmli mətnlər qurur.
4.1.2. Gördüyü əşya və
hadisələrin əlamətlərini yazır.
4.1.3. Sözləri orfoqrafiya
qaydalarına uyğun yazır.
4.1.4. Məktub və elan yazır.
VII SİNİF
VII sinfin sonunda şagird:
* dinlədiyi
və oxuduğu mətnlərdə əsas fikri və məntiqi
ardıcıllığı müəyyən edir;
* nitq
etiketlərindən, nitq modellərindən istifadə edir;
* verilmiş
mövzu ilə bağlı fikirlərini şifahi və
yazılı ifadə edir;
* orfoqrafiya
işarələrindən düzgün istifadə edir;
* afişa
və dəvətnamə yazır.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib- anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununu
anladığını nümayiş etdirir.
1.1.1. Müraciətlərə uyğun
tapşırıqları icra edir.
1.1.2. Dinlədiyi mətndəki əsas
fikri müəyyən edir.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. öyrəndiyi
nitq modellərindən məqsədyönlü istifadə
edir.
2.1.2. Dialoqlarda nitq etiketlərindən
istifadə edir.
2.1.3. Mövzu ilə bağlı fikirlərini
müxtəlif formalarda (şəxsi dəyişmək,
zamanı dəyişmək) ifadə edir .
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Söz və söz birləşmələrini
morfoloji xüsusiyyətlərinə görə
qruplaşdırır.
3.1.2. Mətni uyğun ton, temp, ritm və
fasilə ilə oxuyur.
3.1.3. Mətnin tərkib hissələri
arasındakı məntiqi ardıcıllığı müəyyən
edir.
3.1.4. Mətndəki əsas fikri müəyyən
edir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Verilmiş mövzu üzrə
fikirlərini yazılı ifadə edir.
4.1.2. Müxtəlif əşya və
hadisələri təsvir edir.
4.1.3. Orfoqrafiya işarələrindən
düzgün istifadə edir.
4.1.4. Afişa və dəvətnamə
yazır.
VIII SİNİF
VIII sinfin sonunda şagird:
* dinlədiyi
və oxuduğu mətnin məzmununu hissələrə
ayırır və plan tərtib edir;
* müxtəlif
cümlə konstruksiyalarından istifadə etməklə
fikirlərini ardıcıl ifadə edir;
* söz
və söz birləşmələrini qrammatik xüsusiyyətlərinə
görə fərqləndirir, cümlələri
düzgün intonasiya ilə oxuyur;
* mətndəki
fakt və hadisələri seçir, qruplaşdırır;
* durğu
işarələrindən düzgün istifadə edir;
* anket
formaları doldurur, məlumat xarakterli mətnlər tərtib
edir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununa
münasibət bildirir.
1.1.1. Müraciətlərə uyğun
tapşırıqları ardıcıl icra edir.
1.1.2. Dinlədiyi mətnin məzmununu
hissələrə ayırır.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. Fikrini müxtəlif cümlə
konstruksiyaları ilə ifadə edir.
2.1.2. Müzakirələrdə mövzu
ilə bağlı fikirlərini bildirir.
2.1.3. Mövzu ilə bağlı fikirləri
məntiqi ardıcıllıqla ifadə edir.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Söz və ifadələri
qrammatik-semantik xüsusiyyətlərinə görə fərqləndirir.
3.1.2. Cümlələri məqsəd və
intonasiyaya görə düzgün oxuyur.
3.1.3. Mətnin məzmununa uyğun plan
tutur.
3.1.4. Mətndəki əsas fakt və
hadisələri seçir, qruplaşdırır.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununu
ardıcıl yazır.
4.1.2. Məlumat xarakterli mətnlər
yazır.
4.1.3. Sadə cümlələrdə
durğu işarələrindən istifadə edir.
4.1.4. Müxtəlif anket
formalarını doldurur.
IX SİNİF
IX sinfin sonunda şagird:
* dinlədiyi
və oxuduğu mətnin məzmununu danışır;
* oxuduğu
mətnin məzmununa yazılı və şifahi münasibət
bildirir;
* müzakirələrə
qoşulur, fikirlərini izah edir;
* nitq
vahidlərindən istifadə etməklə fikirlərini
müxtəlif formalarda ifadə edir
* müxtəlif
konstruksiyalı cümlələri düzgün oxuyur və
yazır;
* tərcümeyi-hal,
ərizə yazır.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib-anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununa
münasibət bildirir.
1.1.1. Müraciətdə ifadə olunan
fikrə münasibət bildirir.
1.1.2. Dinlədiyi mətnin məzmununu
şərh edir.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. Fikrini müxtəlif nitq vahidlərindən
istifadə etməklə ifadə edir.
2.1.2. Müxtəlif mövzularda
müzakirələr (təbiət, cəmiyyət, ailə, məktəb)
aparır.
2.1.3. Fikirlərini müqayisələr
aparmaqla izah edir.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Söz və ifadələrin
qrammatik-semantik xüsusiyyətlərini izah edir
.
3.1.2. Mətndəki müxtəlif konstruksiyalı
cümlələri düzgün oxuyur.
3.1.3. Oxuduğu mətnin məzmununu məntiqi
ardıcıllıqla danışır.
3.1.4. Oxuduğu mətnin məzmununa
münasibət bildirir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Fikirlərini müxtəlif formalarda
(inşa, esse, hekayə) ifadə edir.
4.1.2. Fakt və hadisələrə
yazılı münasibət bildirir.
4.1.3. Müxtəlif konstruksiyalı
cümlələri düzgün yazır.
4.1.4. Ərizə, tərcümeyi-hal
yazır.
X SİNİF
X sinfin sonunda şagird:
* fikir və
mülahizələrini, fakt və hadisələri
yazılı və şifahi şərh edir;
* mətnin
məzmununa, müxtəlif mövqeli fikirlərə
münasibət bildirir;
* mətnləri
üslubuna görə fərqləndirir, məzmununa uyğun
intonasiya ilə oxuyur;
* ifadə
və terminlərin mənasını müəyyənləşdirir;
* mənbələrdən
istifadə etməklə hesabat və çıxışlar
hazırlayır, yazısını düzəlişlər və
əlavələr etməklə təkmilləşdirir.
Məzmun
xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1. Dinləyib-anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununa
münasibət bildirir.
1.1.1. Dinlədiyi nitqin məzmununu izah
edir.
1.1.2. Dinlədiyi mətndəki fakt və
hadisələri qruplaşdırır, ümumiləşdirmələr
aparır.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. Fakt və hadisələri şərh
edir.
2.1.2. Müxtəlif mövqeli fikirlərə
münasibət bildirir.
2.1.3. Ümumiləşdirmə aparmaqla
fikirlərini şərh edir.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Mətndəki yeni ifadə və
terminlərin mənasını müəyyənləşdirir.
3.1.2. Mətni məzmununa uyğun
intonasiya ilə oxuyur.
3.1.3. Oxuduğu mətnləri
üslubuna görə fərqləndirir.
3.1.4. Mətndəki fakt və hadisələri
təhlil edir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı
bacarıqları nümayiş etdirir.
4.1.1. Mənbələrdən istifadə
etməklə yazısına düzəlişlər və əlavələr
edir.
4.1.2. Oxuduğu mətnlə
bağlı mülahizələrini yazır.
4.1.3. Cümlələri və
abzasları düzgün əlaqələndirmək
üçün bağlayıcı vasitələrdən istifadə edir.
4.1.4. Hesabat və
çıxışlar hazırlayır.
XI SİNİF
XI sinfin sonunda şagird:
* dinlədiyi
məlumatları, müxtəlif mövqeli fikirləri
ümumiləşdirir, təqdimatlar hazırlayır;
* fakt və
hadisələri real həyatla əlaqələndirərək
şərh edir, onlara münasibət bildirir;
* müxtəlif
üslublu mətnləri düzgün oxuyur, məzmununu şərh
edir;
* ifadə
və terminlərin kontekstə uyğun mənasını izah
edir;
* müxtəlif
üslublu mətnlər qurur, özünün və
başqasının yazısını təkmilləşdirir;
* yazı
qaydalarına əməl edir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və
alt-standartlar
1. Dinləyib- anlama
Şagird:
1.1. Dinlədiyi mətnin məzmununa
münasibət bildirir.
1.1.1. Dinlədiyi məlumatın məzmununa
aid təqdimatlar edir.
1.1.2. Dinlədiyi mətnin məzmununu
qiymətləndirir.
2. Danışma
Şagird:
2.1. Şifahi nitq bacarıqları
nümayiş etdirir.
2.1.1. Fakt və hadisələrə
münasibət bildirir.
2.1.2. Müxtəlif mövqeli fikirləri
ümumiləşdirir, təqdimatlar edir.
2.1.3. Müxtəlif mövzularda əsaslandırılmış
nitq qurur.
3. Oxu
Şagird:
3.1. Oxuduğu mətnin məzmununu mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
3.1.1. Yeni ifadə və terminlərin
kontekstə uyğun mənasını izah edir.
3.1.2. Müxtəlif üslublu mətnləri
düzgün oxuyur.
3.1.3. Müxtəlif üslublu mətnlərin
məzmununu şərh edir.
3.1.4. Mətndəki fakt və hadisələri
real həyatla əlaqələndirərək şərh edir.
4. Yazı
Şagird:
4.1. Düzgün yazı bacarıqları
nümayiş etdirir.
4.1.1. Özünün və
başqasının yazısını təkmilləşdirir.
4.1.2. Fikirlərini müxtəlif
üslublarda ifadə edir.
4.1.3. Orfoqrafiya, qrammatika və durğu
işarəsi qaydalarına əməl edir.
4.1.4. Layihələr və təqdimatlar
hazırlayır.
(Ardı var)
Azərbaycan müəllimi.-2009.-4
dekabr.-S.6.