İkinci sırada
qalmış birinci dərəcəli məsələ
yaxud məktəbdə
keçirilən tərbiyəvi
tədbirlər şagirdə
nə verir
Şəxsiyyətin formalaşmasında
tərbiyə təhsil-təlimdən
heç də az rol oynamır. İstər klassik pedaqogikada, istərsə də müasir pedaqoji nəzəriyyələrdə və
məktəb təcrübəsində
şəxsiyyətin yetişməsində
tərbiyənin aparıcı
rolu haqqında kifayət qədər nəzəri fikirlər və təcrübə nümunələri vardır.
Təhsil, onun əsasını
təşkil edən elmi biliklərin böyüməkdə olan
nəslə ötürülməsi
başlıca olaraq təlim prosesində həyata keçirilir.
Təhsillənmə,
biliklərə yiyələnmə insanın əqlini, təfəkkürünü
inkişaf etdirir, dunyagörüşünü genişləndirir.
Biliklər vasitəsi ilə insan dünyanı dərk edir, əmək
fəaliyyəti üçün müəyyən peşəyə
yiyələnir, dünyada sürətlə gedən
inkişafla ayaqlaşmağa çalışır və s.
Amma cəmiyyətdə yaşamaq və fəaliyyət
göstərmək üçün insana lazım olan
çoxlu sayda keyfiyyətlər, münasibətlər, dəyərlər
əsasən tərbiyə yolu ilə əxz edilir.
Düzdür, təlimin
tərbiyəedici imkanları da çoxdur. Ağılın,
idrakın tərbiyəsi, biliklərin məzmununun əxlaqi-mənəvi
keyfiyyətlərin yaranmasına təsiri, keyfiyyətlərdən
nəyin yaxşı, nəyin pis olmasını dərk etmək
və s. təlimin nəticələri kimi meydana
çıxır. Lakin təkcə təlimin tərbiyəedici
imkanları ilə yüksək əxlaqi, mənəvi, fiziki,
estetik tərbiyəyə yiyələnmiş, vətənpərvərlik
duyğuları əxz etmiş nəsil tərbiyə etmək
çətindir. İnsanın mürəkkəb psixi
hallarının, hiss və duyğularının,
zövqünün, musiqi duyumunun, milli mənəvi dəyərlərə
münasibətinin, vətəndaşlıq şüurunun
formalaşması və s. ardıcıl tərbiyəvi təsirlər
tələb edir.
Məktəbdə bu
iş əsasən sinifdənxaric və məktəbdənkənar
tədbirlər vasitəsi ilə həyata keçirilir və
belə tədbirlərin çeşidi olduqca çoxdur: sinif
saatları, tarixi günlərin, bayramların qeyd olunması,
bunun üçün müxtəlif mümarisələrin, sərgi
və tərtibatların hazırlanması, görkəmli
adamlarla görüşlər, bilik yarışları, idman
turnirləri, konkret mövzulara həsr olunmuş ədəbi-bədii
gecələr və s.
Lakin təəssüf
ki, indi məktəblərdə təlimə, təhsilin məzmununa,
bu məzmunun optimal yolla şagirdlərə
çatdırılmasına, təlimdən gözlənilən
nəticələrin əldə olunmasına daha çox
üstünlük verilir. Müasir təlim texnologiyaları, fəal
təlim üsulları indi istər nəzəriyyəçilərin,
istərsə də praktiklərin daha çox diqqət
yetirdikləri məsələlərdəndir.
Müəllimin fəaliyyəti
qiymətləndirilərkən də, ilk növbədə,
onun işinə bu prizmadan yanaşılır, dərsdə fəal
təlim metodlarından necə istifadə etməsi, fəal təlimlə
işləyə bilmək bacarığı əsas
götürülür.
Tərbiyə prosesi,
xüsusilə də dərsdənkənar vaxtlarda aparılan
tərbiyə işi isə diqqətdən kənarda
qalır. Bunu nəzərə alaraq mən liseydə tərbiyə
məsələlərinə, il ərzində sistematik olaraq tərbiyəvi
tədbirlərin keçirilməsinə, onların
bütün şagirdləri əhatə etməsinə və
belə tədbirlər planlaşdırılarkən
şagirdlərin maraq və istəyinin nəzərə
alınmasına xüsusi diqqət yetirirəm.
Əvvələn onu
deyim ki, son illər beynəlxalq standartlara uyğun tikilib
istifadəyə verilmiş və ən müasir
avadanlıqlarla, tədris vəsaitləri ilə təmin
olunmuş liseyimizdə keyfiyyətli təlim-tərbiyə
işləri üçün ilkin şərtlərdən
biri olan yüksək təlim mühiti yaradılmış, əsasən
yaradıcı, yüksək hazırlıqlı müəllimlərdən
ibarət pedaqoji kollektiv formalaşmışdır. Valideynlərlə
sıx əlaqə saxlanır, onlar liseyin bütün tədbirlərində
fəal iştirak edirlər.
Təkcə təlimdə
deyil təşkilati işlərdə, tərbiyəvi tədbirlərin
keçirilməsində fəallıq göstərən
müəllimlərimiz çoxdur. Onlardan "Ən
yaxşı müəllim" müsabiqəsinin
iştirakçısı İradə Əsgərovanı, Asəf
Nağıyevi xüsusilə qeyd etmək istərdim. Fəal
işlərinə görə Təhsil Nazirliyi tərəfindən
"Azərbaycan Respublikası qabaqcıl təhsil
işçisi" döş nişanı ilə təltif
olunmuş həmin müəllimlər, digər həmkarlarım
sinifdənxaric və sinifdənkənar tərbiyəvi tədbirlərin
keçirilməsində mənə yaxından kömək
göstərirlər. Liseyimizdə tərbiyəvi tədbirlər
ilboyu, xüsusi plan əsasında müntəzəm
keçirilir. Onlar həm ümumlisey, həm də siniflər
səviyyəsində təşkil edilir. Tərbiyəvilik
baxımından yüksək səmərə verməsi
üçün tədbirləri varislik xətti ilə
bir-birini tamamlayan, inkişaf etdirən formada keçirməyə
çalışırıq. Şagirdlərdə müxtəlif
fiziki, mənəvi keyfiyyətlərin tərbiyəsi
üçün tədbirlərin mövzuca rəngarəngliyi
də mühüm şərtdir və biz bu şərtə əməl
edirik.
Tədbirlərin digər
təhsil ocaqları ilə birgə təşkili, yaxud
başqa təlim-tərbiyə müəssisələrindən
qonaqların dəvət olunması da onların tərbiyəvi
təsirini artırır. ötən ilin noyabrında
"Savalan" qəzetinin yubileyi ilə bağlı
keçirdiyimiz mərasimdə bunun bir daha şahidi olduq. Həmin
tədbirə qəzetin əməkdaşları ilə bərabər
3 nömrəli uşaq evindən, 171 nömrəli məktəbdən
də qonaqlar dəvət olunmuşdu.
Liseyimizin IX sinif
şagirdi Elton Mirzəzadə Türkiyə Respublikasında
keçirilən XV beynəlxalq layihə olimpiadasında
iştirak edib. "Fizika-təbiət fəlsəfəsidir"
devizi altında keçirdiymiz fizika gecəsi də (təşkilatçı
liseyin fizika müəllimi Kamal Qocayev) müəllim və
şagirdlərimizdə böyük maraq yaratdı.
Bu yaxınlarda
keçirdiyimiz ən mühüm tərbiyəvi tədbir isə
liseyimizin bir qrup şagirdinin Londona səfərinin təşkili
oldu.
Liseyin direktoru
F.Xəlilovun köməyi
ilə reallaşan səfərdə əsas məqsəd dünyada təhsil sahəsində baş verən yeniliklərlə maraqlanmaq,
uşaqları ingilis dili dərslərində bu fənn üzrə
müxtəlif siniflərin
dərsliklərində epizodik
məlumatlar aldıqları
Böyük Britaniya, onun paytaxtı London şəhəri ilə yaxından tanış etmək idi. Orada olduğumuz müddətdə uşaqlarımız
"Lanquapu linq" adlanan məktəbdə təhsil aldılar. Bu təhsil proqramı uşaqlar üçün yenilik və dəyişiklik oldu. Sonda treninq
keçirildi. Şagirlərimiz
I, II, III yerlərə layiq
görülərək diplomlarla
təltif edildilər.
İnformasiya kanallarının
çoxaldığı, bununla
da şagirdlərin müxtəlif xarici təsirlərə məruz
qalmaq ehtimalının
artdığı indiki
şəraitdə şagirdlərlə
sistemli, ardıcıl,
təsirli tərbiyə
işlərinin aparılması
çox zəruridir və bunu məktəb
rəhbərləri, müəllimlər
bir an belə
unutmamalıdırlar.
Nuranə ŞIXƏLİYEVA
Azərbaycan müəllimi.-2009.-19 iyun.-S.5.