Onun ilk rolu Fateh Mehmet olub...
«Mixaylo» ilə gələn şöhrət
Filmlərdə oynadığı obrazlarla simvollaşmaq və insanların gerçək qəhrəmanına
çevrilmək hər
aktyora nəsib olmur. Buna böyük
istedad, gərgin çalışma, bir az da, şans yol aça
bilər. Usta aktyor Nodar Şaşıqoğlunun sənət
yolu belə açılmışdı gələcəyə.
Oynadığı bir filmin ona gətirdiyi uğur sənət yolunu yönləndirmişdi,
Azərbaycanın sevilən
kino aktyorlarından biri kimi, qısa
zamanda böyük şöhrət qazanmışdı.
O, 1927-ci ildə Tbilisidə dünyaya gəlib. Babası Acarıstanda tanınmış
zadəganlardan biri, atası isə çar zabiti olub. Nodar orta məktəbi Tbilisidə bitirib, sonra Şukin adına Teatr
Institutuna daxil olub. Ali təhsilini başa vurduqdan sonra isə bir il Vaxtanqov adına teatrda, ardınca da Moskvada 5-6 il Taqanka Teatrında
çalışıb.
Bu ailənin əslində, sənətlə
güclü bağları
olub. Onun
əmisi korifey teatr sənətkarı Ülvi Rəcəb 1937-ci
ildə repressiyaya məruz
qalıb. Ü.Rəcəbin həyat yoldaşı
Mərziyyə Davudova
da Azərbaycan teatrının əvəzsiz
simalarından biri sayılır.
Bu gün Azərbaycan tamaşaçısına
“Mixaylo” obrazı ilə doğmalaşan N.Şaşıqoğlunun ilk obrazı
Osmanlı imperiyasının
əfsanəvi qəhrəmanlarından
biri Fateh Mehmet olub.
Bu rol ona
Albaniya dövlətçiliyinin
əsasını qoyan
Georgi Isgəndərbəyov
haqqında “Mosfilm”in çəkdiyi filmdə tapşırılmışdı. Bu rolun ardınca
Sergey Parajanovun ilk rejissor
işi olan “Andrieş” filmində baş rolu oynayan
aktyor uzun müddət “Odessa” kinostudiyasında
çalışıb.
Kino yaradıcılığının
zirvəsi sayılan “Mixaylo” roluna onu azərbaycanlı kinorejissor Rəşid Atamalıbəyov dəvət
edib. O, “Uzaq
sahillərdə” filminin
ikinci rejissoru olub.
“Rəşid Atamalıbəyov mənim
oynadığım tamaşalardan
birinə gəlib baxmışdı. Tamaşadan sonra mənimlə görüşüb, məşhur
Sovet Ittifaqı Qəhrəmanı, azərbaycanlı
Mehdi Hüseynzadə haqqında film çəkildiyini
bildirdi. Baş rolda
çəkilməyimi təklif
etdi. Hərçənd, bu filmdə
o, ikinci rejissor idi. Bu təklifə teatrı qurban vermək, ümumiyyətlə,
Moskvanı tərk etməyin hesabına razı ola
bilərdim. Inanırsınız, mən buna
razı oldum. Əvvəla,
qohumlarım bu şəhərdə yaşayırdılar,
Mərziyyə Davudova
hələ sağ idi. Anam Bakıya vaxtaşırı
gələ bilirdi.
Bütün bunlardan savayı, nəsə bura məni özünə cəlb edirdi... Bu rola
onlarla namizəd var idi. Hətta çox sevdiyim aktyor Möhsün Sənani də sınaq çəkilişində
iştirak edirdi.
O aktyorda komizm güclü idi. Burda isə daha çox
tragizm və qəhrəmanlıq tələb
olunurdu. Bəlkə də
buna görə rola mən təsdiq
olundum. Tofiq Tağızadənin ”Uzaq sahillərdə"
filmi Sovet Ittifaqında o zaman kəşfiyyatçı haqqında
çəkilən ikinci
film idi. “Kəşfiyyatçının
şücaəti” adlanan
birinci filmdə məşhur aktyor Kadoçnikov çəkilmişdi.
Məncə, “Uzaq sahillərdə”
hər cəhətdən
o filmi arxada qoya bildi. Daşkənd festivalında bizim
film birinci yeri götürmüşdü. Filmin nümayişindən sonra
adamlar məni əlləri üstdə aparırdılar; əynimdəki
kostyumu özlərinə
yadigar saxlamaqdan ötrü cırıq-cırıq
etmişdilər. Başqa
bir şəhərdə
bir qadın mənə yanaşıb dedi: “Biz Mehdi kimi qəhrəman oğul yaradan torpağı əyilib-öpürük”
- (N.Şaşıqoğlu, “El” jurnalı).
Şöhrət
zirvəsindən uzaqlara...
“Uzaq sahillərdə” filmindən sonra
onu bir-birinin ardınca beş filmə çəkdilər - “Əsl
dost”, “Mateo Falkone”, “Onun böyük ürəyi”, “Bizim
küçə”, “Leyli və Məcnun”. Aktyor qeyd edir ki, Məcnun
onun ən sevimli rolu olub. Həm də ona görə ki, film
rus dilində də səsləndirildiyinə görə, o, səsləndirmədə
öz səsilə danışırmış.
“Uzaq sahillərdə” filmindən sonra
aktyor Bakıda qaldı, səkkiz il burada yaşadı. Dəfələrlə
teatra dəvət etsələr də, kinodan ayrılmaq istəmədi.
Artıq 60-cı illərin əvvəllərində “Azərbaycanfilm”in
aparıcı aktyoru idi. Bəzən iki-üç filmə
eyni vaxtda çəkilirdi. Amma sonra birdən-birə
Bakını tərk etdi. Bunun səbəbini özü şəxsi
məsələ ilə bağlayır, işin içində
məhəbbət məsələsi olduğunu deyirdi.
Belə şöhrət zirvəsinin
yüksələn vaxtında Sankt-Peterburqa üz tutdu,
Aleksandrski Teatrına gəldi. Burada işləmək onun tələbəlik
arzusu olmuşdu. Bir zamanlar bu teatrın səhnəsində
Çerkasov, Simonov kimi aktyorların oyununa həsrətlə
baxmışdı. Bu teatrda ilk rolu Puşkinin “Kiçik faciələr”
əsərində Don Juan obrazı oldu və sonra
saysız-hesabsız baş rollar gəldi...
Aktyor deyir ki, sonralar onunla qərəzi
olan vəzifəli şəxslərdən biri onun Azərbaycan
kinosuna olan yolunu kəsib. Həmin şəxs 70-80-ci illərdə
də rejissorlara icazə vermirmiş ki, onu hər hansı bir
rola dəvət etsinlər. “Dədə Qorqud” filmində
baş rola çəkilməsinə də həmin şəxs
mane olub.
“Bakı mənim üçün
yaşayış, iş yerindən daha böyük məna
daşıyır. Təsadüfi deyil ki, ömrümün
sonunda yenə bura gəldim. Bura dostlarımın, çox
sevdiyim, məni çox sevən adamların şəhəridir.
Leninqradda yaşayan zaman da dostlarımla əlaqə
saxlayırdım. Azərbaycan teatrını çox
sevmişəm. Mənim bu teatrda xaraktercə bir-birinə az
oxşayan iki yaxın dostum olub. Bütün filmlərdə məni
Azərbaycan dilində səsləndirən Əli Zeynalov, bir
də mənim kimi əhli-kef, şuluq, bununla bərabər
çox istedadlı Eldəniz Zeynalov. Onlarla həmişə əlaqəm
var idi. Hətta Leninqradda olan zaman da onlarla zəngləşir,
imkan olanda görüşürdük. Teatrın
aktrisalarının, sadəcə, vurğunuydum. Barat Şəkinskaya
mənim üçün gözəl qadın nümunəsiydi.
Dəlicəsinə onun pərəstişkarına
çevrilmişdim. Hökumə Qurbanova ilə gözəl sənət
dostluğumuz var idi. Yalnız sənət dostluğu, başqa
heç nə. Belə hesab edirəm ki, Hökumə xanım
Vivyen Li, Qreta Qarbo, Tarasova səviyyəli aktrisa idi. Imran
Qasımov dostum idi. Gözəl insan idi. Onunla münasibətdə
olmağın özü də adama xoş təsir
bağışlayırdı. Həsən Seyidbəyli ondan
çox fərqli idi. Mürəkkəb insan idi. Bu adamla dost
münasibəti saxlamaq qeyri-mümkün idi. Kinorejissorları
hələ demirəm. Azərbaycan kinosunun hələ o zaman
patriarxı sayılan Tofiq Tağızadə ilə münasibətlərimiz
həmişə dostcasına olub. Təəssüflər
olsun ki, sonrakı əməkdaşlığımıza mane
oldular. O, demək olar ki, bütün filmlərində mənim
üçün rol nəzərdə tuturdu. Amma təsdiqə
gedəndə adım çıxarılırdı...”
(N.Şaşıqoğlu).
Ustad
aktyorun fəlsəfi “monoloqu”
Aktyor yenidən Bakıya
qayıtmağından məmnun olduğunu söyləyir. Rus
Dram Teatrında fəaliyyətə başlayandan sonra rejissor
Aleksandr Şarovski ilə uğurlu yaradıcılıq
işləri alınıb. Burada “Kral Liri”i canlandırmaq onun
arzusu olub.
“Teatrda adamlar işləmək, yaratmaq
istəyirlər. Imkanlar isə məhduddur. Digər tərəfdən,
söhbət Şekspirin əsərindən gedir. Əsrlər
keçir, qoca kralın faciəsi yenə insanları narahat
edir. Bu əsərdə əbədi problemlərə toxunulub.
Söhbət yalnız qoca kralın dikbaşlığı
üzündən sözə qulaq asmayıb, səhvə yol
verməsindən getmir. Onda o qədər də böyük
maraq yarada bilməzdi bu faciə bizdə. Bizi
sarsıtmazdı. Nə olsun, insan səhv edir və sonra bu səhvə
görə cəzasını alır. Yox, o, səhv etmir. O,
dünyanı istədiyi kimi görür. Məgər
insanın buna haqqı yoxdur? Dünya Kral Liri bir dəfə
yox, iki dəfə aldadır. Birinci dəfə
özünü onun istədiyi kimi göstərir, ikinci dəfə
bu istəklərin tamamilə əksilə - faciə ilə
onu üzləşdirir. Məgər bu problem bizim hər
birimizin problemi deyilmi? Kim bilir, bu gün yaxşı, əziz və
doğma bildiyin insan sabah ona qarşı hansı münasibətdə
olacaq. Bu gün elm inkişaf edib, müxtəlif texnologiyalar
işlənib-hazırlanıb, rəqəmli texnika
dövründəyik. Guya hər şeyi hesablaya bilərik.
Dağ yarada bilərik. Amma insan mənəviyyatında
yüngül bir dəyişiklik elə hadisələrə gətirib
çıxarır ki, həmin o dəqiq
hesablanıb-yaradılmış dağı belə, bir andaca
dağıdır, ondan əsər-əlamət qalmır.
Görürsünüzmü, bizim bugünkü problemlərimizə
də klassik əsərlər cavab verə bilir. Daha əyləncəli
şoular, bayağı savaş filmləri yox...”
(N.Şaşıqoğlu).
“Azadlıq”ın
Araşdırmaçı Jurnalistlər Qrupu KIV-ə Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyilə çap
edilir
Azadlıq.-
2012.- 10 mart.- S.14.