Üzeyir
bəyin tələbəsi Zakir Bağırov
«Qaynana»nın
müəllifi
Azərbaycan
milli musiqi mədəniyyətinin zənginləşməsində
bəstəkarlarımızın özünəməxsus yeri
var. Keçən əsrin əvvəllərindən yetişərək
yol gələn böyük bir bəstəkar nəsli musiqi
tariximizə misilsiz töhfələr bəxş edib. Belə
görkəmli şəxsiyyətlərdən biri də bəstəkar,
professor Zakir Bağırov olub. Üzeyir Hacıbəyovdan dərs
alan Z.Bağırov özünü həmişə onun yetirməsi
hesab etmişdir. O həmçinin dövrünün
tanınmış və nüfuzlu bəstəkarlarından
sayılıb.
Zakir Cavad
oğlu Bağırov 1916-cı il martın 16-da Şuşa
şəhərində anadan olmuşdur. İlk musiqi təhsilini
1932-ci ildə Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasının nəzdindəki fəhlə fakültəsində
alan Zakir Bağırov 1935-ci ildə isə təhsilini davam
etdirmək üçün Moskva Dövlət Konservatoriyası
nəzdində musiqi texnikumuna göndərilmişdir. O, musiqi
texnikumunu bitirdikdən sonra könüllü olaraq cəbhəyə
gedərək Böyük Vətən Müharibəsində
iştirak etmişdir. Müharibədən sonra ordudan tərxis
olunan Z.Bağırov Moskva Dövlət Konservatoriyasının
nəzəriyyə-bəstəkarlıq fakültəsinə
daxil olmuş və 1949-cu ildə həmin konservatoriyanı
müvəffəqiyyətlə bitirmişdir.
Zakir
Bağırov musiqi xəzinəmizi zənginləşdirən
bir çox sanballı əsərlər yazmışdır. Bəstəkar
musiqinin müxtəlif janrlarına müraciət etmişdir.
Onun yaradıcılığına üç opera, o cümlədən
“Aygün”, “Qoca Xattabıç”, iki musiqili komediya - “Qaynana”,
“Kəndimizin səsi”, bir uşaq baleti, fortepiano ilə simfonik
orkestr üçün, tar ilə simfonik orkestr
üçün, kamança ilə simfonik orkestr
üçün konsertlər, xalq çalğı alətləri
orkestri üçün süitalar, kamera-instrumental əsərlər,
mahnı və romanslar, bədii və sənədli filmlərə,
dram tamaşalarına yazılmış musiqi xüsusi yer
tutur.
Zakir
Bağırovun istedadı xüsusilə “Qaynana” musiqili
komediyasında öz parlaq təcəssümünü
tapmışdır. Məcid Şamxalovun librettosu əsasında
yazılmış bu əsər elə ilk tamaşadan
geniş tamaşaçı kütləsinin rəğbətini
qazanmışdır. “Qaynana” musiqili komediyasını izləməmiş
seyrçi tapılmaz. Bu əsərin qəhrəmanları -
Ayaz, Sevda, İlqar,
Afət (Zərifə), Cənnət, Əli və Sədaqət
indi xalq arasında ən məşhur film obrazlarına
çevrilib. Bu musiqili komediyada ifadə olunan bütün
obrazlar gözəl musiqi vasitəsilə
tamaşaçıya çatdırılır. “Qaynana”
musiqili komediyası yalnız Azərbaycanda deyil, Orta Asiya
respublikalarında, Bolqarıstanda müvəffəqiyyətlə
tamaşaya qoyulmuş, habelə ümumittifaq müsabiqəsində
xüsusi mükafata layiq görülmüşdür.
Operettanın ekranlaşdırılmış variantı
milyonlarla tamaşaçının xüsusi rəğbətini
qazanmışdır. Bu əsərin belə şöhrət
tapmasında Qayınana rolunu səhnədə və ekranda
canlandıran görkəmli aktrisamız, respublikanın xalq
artisti Nəsibə xanım Zeynalovanın böyük xidməti
olmuşdur.
Onlarla unudulmaz əsəri
Zakir
Bağırovun musiqi folklorumuzun toplanması və nota
salınması sahəsində fəaliyyəti də çox
önəmlidir. O, 1935-ci ildə ilk dəfə olaraq görkəmli
bəstəkarımız Tofiq Quliyevlə birlikdə tarzən
Mansur Mansurovun ifasında “Rast”, “Dügah” və “Segah-zabul”
muğamlarını nota yazmış və çap
etdirmişdir.
Görkəmli
bəstəkarın yaradıcılığında opera
janrı da xüsusi yer tutub. Onun 1972-ci ildə Səməd
Vurğunun eyni adlı əsəri əsasında
yaratdığı “Aygün” operası musiqi mədəniyyətimizin
gözəl nümunələrindən sayılır. Zakir
Bağırov bir çox teatr tamaşalarına və kinofilmə
musiqi yazmışdır. “Ağ qızıl ustaları”,
“Aygün”, “Bərəkətli torpaq”, “Nizami”, “Sədaqət
yolu ilə”, “Təbiətin dostları”, “Quba
bağlarında”, “Bizim Azərbaycan” kimi bədii və sənədli
filmlərin musiqisi məhz Zakir Bağırova məxsusdur.
Bəstəkarın
“Kəndimizin mahnısı” musiqili komediyası da çox
maraqlı mövzudan bəhs edir. Burada ictimai mühitdə
baş verən eybəcərliklərin qarşıdurma səviyyəsinə
gəldiyi, Qəfiyev və Brilyantovun kənddə diletant səviyyədə
konsert təşkil etməsi və bununla bağlı komik
epizodlar verilir.
Z.Bağırovun
musiqili komediyalarında kənd həyatı, orada baş verən
hadisələr, məişət problemləri, gəlin-qaynana
münasibətləri da öz əksini tapır. Bəstəkar
sadə əmək adamlarının həyatını
çox yığcam, həm də parlaq bir dillə təsvir
edir. Z.Bağırov əsərlərində bir romantik ovqat,
daxili aləmlə emosional ruh yüksəkliyi yarada bilir. Bəstəkarın
əsərlərində Azərbaycan xalq musiqi janrlarına
sıx bağlılıq var ki, bu onun
yaradıcılığında bir sıra xarakterik cəhətlərlə
özünü göstərir.
Böyük pedaqoji fəaliyyəti
Zakir
Bağırov həmçinin “Azərbaycan xalq rəqsləri”
məcmuəsinin müəlliflərindən biridir.
Zakir
Bağırov uzun illər - 1949-cu ildən ömrünün
sonunadək Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasında musiqi-nəzəri fənlərindən dərs
vermiş, musiqiçi kadrların hazırlanmasında əlindən
gələni əsirgəməmişdir. Zakir Bağırov
habelə 10 il konservatoriyanın musiqi-nəzəriyyəsi
kafedrasına rəhbərlik etmişdir. Hazırda onun yetirmələri
Bakı Musiqi Akademiyasının nəzəriyyə-bəstəkarlıq
fakültəsində aparıcı müəllimlərdir.
Bəstəkar
Zakir Bağırov həmçinin fəal ictimai xadim idi.
O, 1950-ci
ildən Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının
üzvü, həmçinin bu təşkilatın İdarə
Heyətinin üzvü olmuş, müxtəlif illərdə
M.Maqomayev adına Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasının bədii rəhbəri, Respublikanın
Televiziya və Radio Verilişləri Komitəsinin bədii rəhbəri,
Azərbaycan Musiqi Fondunun İdarə Heyətinin sədri vəzifələrində
çalışmışdır.
Musiqi mədəniyyətinin
inkişafında göstərdiyi xidmətlərə görə
“Şərəf nişanı” ordeni ilə təltif
edilmişdir. Ömrünün ahıl çağında
doğulduğu Şuşanın ermənilər tərəfindən
işğal edilməsi görkəmli bəstəkara
ağır təsir etmişdi. Yaxınları söyləyirlər
ki, Zakir Bağırov Şuşasızlıqla barışa
bilmirdi. Elə bu həsrətin də təsiridir ki, doğma
yurdun zəbt edilməsindən bir neçə il sonra Zakir
Bağırov dünyasını dəyişdi.
“Azadlıq”ın Araşdırmaçı
Jurnalistlər Qrupu KİV-ə Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilir.
Azadlıq.- 2012.- 24 noyabr.- S.14.