Sənətdə əbədi
iz qoyan üçlük
«O, yaxşı bir xatirədir...»
Azərbaycan teatr sənətinin inkişafında bir çox sənətkarların əvəzsiz xidmətləri olub. Belə korifeylər sırasında üç böyük ustadın adını xatırlamadan keçmək mümkün deyil. Səhnəmizdə unudulmaz üçlük ansamblı yaratmış bu sənətkarların adı hamınıza yaxşı tanışdır - Nəsibə Zeynalova, Hacıbaba Bağırov və Siyavuş Aslan.
Həm teatr, həm də kino sənətində
ən uğurlu tərəf-müqabillərdən
olmuş bu üçlük sənətsevərlərin
yaddaşında əbədi iz qoyub. Qısacası, onlar
Azərbaycan sənət tarixinin böyük sevgi ilə ən çox
izlənilən üç nəhəngi olub.
Sənətə
ayrı-ayrı tale yollarından gəlsələr
də, səhnədə taleləri birləşmişdi. Heç şübhəsiz, bu
üç böyük
sənətkarın birgə əsəri
olan “Hicran”
tamaşası səhnəmizin ən sevilən və unudulmaz tamaşalarından sayılır.
Üçlükdən
biri - Siyavuş Aslan bu barədə belə
deyirdi: “O, yaxşı bir
xatirədir. Necə ki, yaşlı nəsillərdən
bizə yaxşı xatirə qalıb, ”Hicran"
tamaşası da bizim
nəsildən qalan yadigardır..."
Bu
üçlüyün parlaq
ulduzu Nəsibə Zeynalova
Azərbaycanın teatr fədailərindən
biri olan Cahangir Zeynalovun ailəsində
dünyaya göz
açmışdı. Çox
ağır həyat yolu keçən Nəsibə
xanım iki yaşında ikən
atasını itirmiş, sonrakı taleyində
bunun acısını bütün
dərinliyi ilə
yaşamışdı.
Amma sənət taleyi ona
unutdurmuşdu bu
ağrılarını. Aleksandr Tuqanovdan, Məhərrəm Haşımovdan,
Ağasadıq Gəraybəylidən dərs alan
tələbə Nəsibə Zeynalova texnikumda oxuyarkən Katarina
(“Şıltaq qızın yumşalması”, Vilyam
Şekspir), Elvira (“Don Juan”, Jan
Batist Molyer), Yelizaveta (“Mariya Stüart”, Fridrix Şiller) rollarını oynamışdı. Ömrünü
Musiqili Komediya
Teatrı ilə bağlayan aktrisa sənət ocağının müəyyən
fasilələrlə truppa,
Filarmoniyanın nəzdində dəstə-ansambl şəklində
fəaliyyət göstərdiyi illərdə də kollektivdən
ayrılmamışdı bir daha. Aktrisa milli klassik
operettalarımızın tamaşalarında Gülpəri, Cahan xala, Sənəm
(“Ər və arvad”, “Arşın mal alan” və “Məşədi
İbad”, Üzeyir Hacıbəyov),
Mələk xanım və Kələk xanım (“Əlli
yaşında cavan”, Zülfüqar
Hacıbəyov) kimi xarakterik
səhnə obrazlarında çıxış edib.
O, Musiqili Komediya
Teatrının səhnəsində, Lütfəli Abdullayev, Bəşir Səfəroğlu kimi sənətkarlarla həftədə beş dəfə tamaşa
oynadığı günləri tez-tez yada salırdı. Bu
teatrın səhnəsində tamaşaya qoyulan “Sevindik qız
axtarır” əsərində Xeyransa, “Həmişəxanım”da Həmişəxanım,
“Beşmanatlıq gəlin”də Gülnaz,
“Gözün aydın”da Nargilə, “Keto və Kote”də Kabato,
“Qızılaxtaranlar”da Rəxşəndə kimi
obrazlar yaratdı. 1967-ci ildə Azərbaycanın
Xalq artisti, 1974-cü
ildə Dövlət Mükafatı Laureatı oldu.
Nəsibə Zeynalova “Hicran”da Qızbacı, “Qayınana”da Cənnət, “Hacı
Kərimin Aya səyahəti”ndə Kəblə
Fatma, “Altı qızın biri
pəri”də Cəhrə qarı, “Ulduz”da Züleyxa obrazları ilə
xalqın ürəyində əbədi yer
tutdu. Bu obrazların dili ilə söylədiyi bəzi ifadələr
dillər əzbərinə çevrildi.
Böyük səhnə ulduzunun
kinoda yaratdığı obrazlar
da başqa dünyadır. “Ögey
ana”, “Böyük dayaq”, “Ulduz”, “Bizim Cəbiş müəllim”, “Qanun naminə”, “Bəyin oğurlanması”, “Mən
mahnı qoşuram”, “Qorxma,
mən səninləyəm”, “Yuxu” və başqa filmlərdə onun
həyat verdiyi obrazlar,
heç vaxt unudulmayacaq, hər halda.
Həm teatrda, həm kinoda unudulmaz...
Elə
tale onu yuxarıda adlarını qeyd etdiyimiz sənətkarlarla
eyni filmlərdə də qarşılaşdırdı
və bu tərəfdaşlıqlardan da
unudulmaz epizodlar yarandı.
Üçlüyün
ikincisi, böyük gülüş ustası Hacıbaba Bağırov
74 illik ömrünün
57 ilini sənətə
həsr etmiş böyük sənətkardır. H.Bağırov ilk dəfə aktyorluğa
Bakıdakı pionerlər
evində başlamışdı.
Onu “Vaqif” tamaşasında Vidadi rolunda görən görkəmli rejissor Adil İsgəndərov Azərbaycan Dövlət
Dram Teatrı nəzdində
özünün açdığı
və işlədiyi
3 illik teatr-studiyasına
dəvət etmişdi.
Buranı bitirdikdən sonra
o, 1949-cu ildən təyinatla
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrında işləməyə
başladı. 1960-1962-ci
illərdə Gəncə
Dövlət Dram teatrında
aktyor kimi fəaliyyətini davam etdirmişdir.
1962-ci ildə bəstəkar Süleyman Ələsgərov Gəncədə
tamaşalardan birində
Hacıbabanın oyununu
görüb onu Musiqili Komediya Teatrına dəvət edir. O, bu teatrın
səhnəsində uzun
illər aktyor, sonralar bədii rəhbər və direktor vəzifələrində
işləyir.
Hacıbaba
Bağırov teatrda olduğu kimi, kinoda da yaddaqalan
obrazlar yaratmışdır.
Onun
kinoda ilk rolu “Ulduz” filmindəki Möhsün olub. Məhz bu filmdə hər üç aktyor aparıcı rollarda çıxış
edib və yaratdıqları obrazlara öz möhürlərini
vurub. H.Bağırov
bu rolunu belə xatırlayırdı:
“Səhnədə Möhsünü
oynamaq mənimçün
çox asan idi. Ancaq eşidəndə ki, bu operettanı
filmə çəkəcəklər,
çox həyəcanlandım,
əvvəla mən filmə heç çəkilməmişdim. Olsaydı, ilk rolum olacaqdı... Film ekranlara
çıxanda qanadım
olsaydı, uçardım.
Ilk dəfə idi ki, öz
oyunuma özüm oturub kənardan baxa bilirdim. ”Ulduz" mənim
aktyorluq fəaliyyətimə,
mənim aktyor asimanıma əsl ulduz bəxş elədi. Onun işığı indi də ömrümdə bərq vurur..."
Hacıbaba
Bağırovun kinoda ikinci işi rejissor Muxtar Dadaşovun “Qanun naminə” bədii filmində oldu. Rejissor M.Dadaşov müsahibələrinin birində
aktyor haqqında belə demişdi: “Hacıbaba çox istedadlı aktyordur. Zəhmətsevərdir, işgüzardır. Indi də onun rollarına,
oxumalarına, rəqslərinə
ekranda baxanda elə fikirləşirəm
ki, bu adam anadan səhnə üçün
doğulub. Heyf ki, kinomuzda sonradan bu istedadlı
aktyordan istifadə etmədilər”.
Rejissor
Arif Babayevin 1975-ci ildə quruluş verdiyi “Alma almaya bənzər” kinokomediyasında
H.Bağırov bazar müdiri Məmmədəli
roluna çəkilmişdir.
Keçən əsrin
90-cı illərinin əvvəllərində
xalq artisti Hacıbaba Bağırov kinoda özünün ən maraqlı rollarından biri olan və rejissor
Cəmil Quliyevin çəkdiyi “Şirbalanın
məhəbbəti” musiqili,
rəngli kinokomediyasında
baş rolu - Şirbala rolunu oynamışdı.
Sonuncu ölməz mogikan...
Teatrımızın
sonuncu mogikanı və üçlüyün
üçüncüsü Siyavuş Aslan da ömrünün yarım əsrini sənətə verib.
Hələ Dəmiryol
Texnikumunda oxuyarkən,
teatra böyük marağı və aktyorluğa
böyük həvəs
Səyavuşu Dəmiryolçular
klubunda məşhur aktyor Ağadadaş Qurbanovun rəhbərlik etdiyi dram dərnəyinə
gətirib çıxarmışdı.
1954-cü ildə opera rejissoru
Soltan Dadaşovun təşəbbüsü ilə
estrada dəstəsi
müstəqil kollektiv
kimi, ancaq Dövlət statusu almadan fəaliyyətə
başlayarkən Səyavuş
Aslan bu kollektivin xor heyətinə qəbul olundu və hətta bir dəfə Vəli rolunun ifaçısı Lütfəli Abdullayev xəstələndiyinə görə
gənc aktyor tamaşada onu əvəz etdi. Səhnəyə təzəcə isinişən Səyavuş
Aslan 1954-cü ilin payızından 1957-ci ilin
oktyabr ayına kimi hərbi xidmətdə oldu. Qayıdıb qısa zaman
kəsiyində filarmoniyanın
nəzdindəki Kukla teatrı ansamblına daxil oldu və
hətta onların “Cırtdan”, “Məlik Məmməd” nağıl
tamaşalarının hazırlanmasında
iştirak etdi.
S.Aslan
1958-ci ilin aprel ayında Quba Dövlət Dram Teatrına
keçdi. Bir
il sonra
yenidən Bakıya qayıdıb Azərbaycan
Dövlət Musiqili Komediya Teatrının aktyor truppasına qəbul olundu. Tezliklə məşhurlaşan aktyor
gənc yaşlarında
Əlihüseyn Qafarlı,
Lütfəli Abdullayev,
İbrahim Şünasi
(Hüseynov) kimi təcrübəli aktyorların
böyük nailiyyətlər
qazandığı rolları
məharətlə oynamağa
başladı. Sabit Rəhmanın
“Nişanlı qız”
komediyasını tamaşaya
hazırlayan, özünü
quruluşçu rejissor
kimi ilk dəfə sınayan Məlik Dadaşov Mindilli roluna Səyavuş Aslanı dəvət etdi. Bu kollektivdə
ilk işi uğurlu alınan sənətkar
1984-cü il oktyabr ayının 5-də
truppaya aktyor götürüldü.
Səyavuş Aslan
1994-cü il fevralın 4-də Azərbaycan
Dövlət Musiqili Komediya Teatrına bədii rəhbər təyin edildi. Ancaq o, bir müddət dəvətlə gəlib
repertuardakı rollarını
oynayırdı. 1996-cı
ilin oktyabrında bədii rəhbər vəzifəsindən istefa
verən aktyor yenidən Akademik Milli Dram Teatrına qayıtdı.
Bu gün onun oynadığı məşhur Azərbaycan filmləri də tamaşaçıların ən
çox sevə-sevə
izlədiyi filmlər sırasındadır. Zaman keçir,
nəsillər dəyişir,
amma yeri boş qalan sənətkarların var olduğunu kimsə inkar edə bilməz. İndi adlarını çəkdiyimiz
hər üç sənətkar haqq dünyasındadır. Gerçəkdən
də, onların boşluğunu kim
dolduracaq sənətimizdə?
“Azadlıq”ın Araşdırmaçı
Jurnalistlər Qrupu KİV-ə
Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap
edilir
Azadlıq.- 2013.- 24 oktyabr.- S.14.