18 sentyabr
Dünən
Üzeyir bəyin doğum günü idi.
Üzeyir
Hacıbəyovun.
Nə demək
olar? O elə parlaq simalardan biridir ki, zaman keçdikcə
tariximizdəki rolu, mədəniyyətimiz
qarşısında xidmətləri daha aydın
görünür.
Məsələ
burasındadır ki, Üzeyir bəy yalnız musiqi hadisəsi
deyil.
Üzeyir
bəy daha çox fikir hadisəsidir, düşüncə
hadisəsidir. Azərbaycanda maarifçi ruhun
yaranmasının, yaşamasının öncüllərindən
biridir.
Eyni
zamanda da bir fərdin bir millətin taleyində nə qədər
müstəsna rol oynaya biləcəyinin, onun
dünyagörüşünü, dünyadakı yerini nə
qədər dəyişə biləcəyinin görsənişidir.
Izah edim.
Üzeyir
bəy kimi mütərəqqi insanların sayəsində biz
Azıx mağarasından gerçək mənada
çıxdıq, cəngəlliklərdən uzun, incə
bir yola düzəldik. Bu yol çətindir, məşəqqətlidir,
son 100 ildə biz bu yolda bəlkə də çox az məsafə
qət eləmişik.
Amma hər
halda bu gün təfəkkürcə, mədəni, ictimai və
siyasi nailiyyətlərinə görə bir Orta Asiya, bir ərəb
ölkəsi deyilik. Buna görə də ön
sıralarında Üzeyir bəyin dayandığı Azərbaycan
maarifçilərinə bir ömür boyu borcluyuq.
Üzeyir
bəyin və əqidədaşlarının,
silahdaşlarının müdafiə etdiyi dəyərlər
uğrunda dava bu gün də bitməyib Azərbaycanda.
Bu gün
də Azərbaycanda yeniliklə könəliyin...
Çağdaşlıqla
geriçiliyin...
Gələcəklə
keçmişin...
Bəşəri
dəyərlərlə milli buxovların...
Həqiqətlə
yalanın...
Tərəqqi
ilə tənəzzülün...
Aydınlıqla
qaranlığın...
Xeyirlə
Şərin...
Uyğarlıqla
mentallığın davası davam edir. Bu davanı davam etdirənlər
üçün Üzeyir bəy, Axundov, Mirzə Cəlil, Zərdabi
kimi simalar güc və ilham mənbəyidir.
Onları
hər zaman sevgi və sayğı ilə xatırlayarkən...
Azərbaycanın
azad, mədəni, modern, dünyəvi bir dünya ölkəsi
olmaq adına minbir zillətlə apardıqları mübarizəyə,
bu mübarizə sonunda bizə qazandırdıqlarına
görə sonsuz minnətdarlığımızı bildirərkən,
eyni zamanda deməyə də bilmərik:
Aradan az
qala yüz ilə yaxın bir zaman keçməsinə
baxmayaraq, o dəyərli insanların açdığı
yolda bu gün də eyni məşəqqətlə, eyni əzmlə
yürüyənlərə...
Bu yolu mənzil
başına bir addım da olsa yaxınlaşdırmaq istəyənlərə...
Bu yolu
toz-torpağın, ot-alağın basmasına imkan verməyənlərə...
Azərbaycanda
çağdaşlığın, dünyəviliyin, bəşəri
dəyərlərin önünü kəsmək istəyən
azadlıq, mədəniyyət, fikir düşmənlərindən
təmizləyənlərə, təmizləmək istəyənlərə
eşq olsun!
Anar Rzayev buna da həcv yazacaqmı?
Rusiyada
yaşayan Süleyman Məmmədov imzalı bir
yazıçının “Bizim yol”a müsahibəsini oxuyuram.
Prezident təqaüdü
alması üçün adını Yazıçılar
Birliyinin siyahısına saldırmaq səylərindən bəhs
edir.
AYB-dəki
hansısa gizli fonddan bəhs edir, ondan prezident təqaüdü
almaq üçün həmin fonda pul köçürülməsinin
istənildiyini, axırda bank vasitəsilə 400 dollar
yolladığını, axırda da Əli aşından da,
Vəli aşından da olduğunu anladır.
400 dollar
da gedib işinin dalınca, prezident təqaüdü də.
Açığı
bu oxuduqlarımda mənim üçün yeni heç nə
yoxdur.
İllərdir
Yazıçılar Birliyinin ədəbiyyat təşkilatı
olmaqdan çıxıb maddiyyatçı, qarın
davasının getdiyi bir quruma çevrildiyini yazmaqdan əlim,
söyləməkdən dilim qabar olub.
Haqqında
danışdığım müsahibədə deyilənlər
də o yazılanların və söylənilənlərin
çoxsayda isbatlarından olsa-olsa, biridir.
İndi məni
maraqlandıran başqa şeydir.
Görəsən,
özü və təşkilatı haqqında tənqidlərə,
ifşalara dözməyib bəndənizə həcv həsr
edən AYB-nin həşəmətli sədri, xalqsız xalq
yazıçımız Anar Rzayev bir həcvi də bu 400
dollar məsələsinə həsr edəcəkmi?
Üzeyir bəy o felyetonunda nə
yazmışdı?
Bir halda
ki, bugünkü yazımıza Üzeyir bəylə
başladıq, sonra da xalqsız xalq
yazıçımızla davam etdik, o zaman böyük bəstəkar
və publisistin “Çoban” adlı bir felyetonundan parça ilə
də yazımıza nöqtə qoyaq.
Bu
felyetonla həm Üzeyir bəyi bir daha anmış olarıq,
həm də orada Anar Rzayev başda olmaqla, xalqsız xalq
yazıçılarımız haqqında bu gün də
aktuallığını itirməyən olduqca dəqiq və
incə mesajlar var.
Beləliklə,
Üzeyir bəy “Çoban” felyetonunda yazırdı:
“Biri
yoxmuş, biri varmış, bir çoban varmış. Bu
çoban bir dəfə qoyun otardığı yerdə azan səsi
eşidir. Rəvayət edirlər ki, çoban azan nə
olduğunu bilmirmiş, ona görə yoldan keçən
kişidən təlaşla soruşur ki, bu nə oxumaqdır
ki, səsi eşidilir?
Kişi
cavab verir ki, bu, azandır. Çoban təkrar soruşur ki, bu
azan oxumağının qoyunlara bir zərəri yoxdur ki?
Kişi deyir ki, yoxdur. “Onda qoy nə qədər keyfi istəyir
oxusun” - deyə çoban arxayın olur.
Qəzet çap
olunub meydana çıxan kimi hirsli
yazıçılarımız qəzetin üstünə
atılıb, gözlərini bərəldib iti bir nəzərlə
qəzeti başdan-ayağa gözdən keçirirlər.
Əgər qəzetdə öz şəxslərinə toxunan
bir şey görürlərsə, həman dəm qələmi
ələ alıb, dişlərini qıçayıb,
qızara-qızara, bozara-bozara götürüb, bir “cavab”
yazırlar. Və yazıb da gözləyirlər ki, əgər
“müddəi” dəxi “cavab” versə, haman dəm ikinci
“cavabı” şarpalasınlar; yox, əgər qəzetdə
onların nəfsinə toxunan bir şey yoxdursa, sakit olub, məqalələri
arxayın-arxayın oxuyurlar və özləri də məhz
bunun üçün oxuyurlar ki, görək filan adam nə
tövr yazır, filanın qələmi nə tövrdür.
Amma bunu unudurlar ki, görək filan adam nə demək istəyir,
dediyi sözlər camaatdan ötrü nəfdir və ya zərərdir;
xalqı haqqa hidayət eləyir və ya zəlalətə
çağırır?!
Əgər
haqqa hidayət edirsə, yazdığı camaatın xeyrinə,
nəfinədirsə, onu haqlamaq və sözünə
qüvvət vermək lazımdır və yox, dediyi söz mənafeyi-ümumiyə
zidd və xilafdırsa, o surətdə doğru cavablar
yazıb onu müzürr əqidəsindən, ziyanlı
fikrindən daşındırmalıdır və
qoymamalıdır ki, xalq o müzürr əqidəyə və
ziyanlı fikrə uysun. Bir sözlə, intiqad (tənqid -
E.A.) lazımdır. Yoxsa, intiqadsız yazılar ucundan
yazıq oxucular qarıxıb, başlarını itirirlər
və axırda da “çort znaet çto takoye” - deyib ah çəkirlər
və yainki əsnəyirlər".
Elnur Astanbəyli
Azadlıq.- 2013.- 19 sentyabr.- S.10.