Rüstəm İbrahimbəyovun
“Özgə
ömür” filminin kadrarxası
Məşhur
Aleksandr Kalyagin Bakıda çəkiliş heyətini çətinə
salıb
Modern.az
saytının "Kadrarxası" layihəsində bu dəfə
məşhur rus aktyor Aleksandr Kalyaginin oynadığı
“Özgə ömür” filmindən söhbət açılır.
Quruluşçu operator Kənan Məmmədov filmin
ayrı-ayrı kadrlarının çəkildiyi məkanlar,
aktyor seçimi, baş verən çətinliklərdən
danışır.
Arayış:
1946-cı ilin oktyabrın 9-da Bakıda doğulan Kənan Məmmədov
1957-ci ilə qədər İçərişəhərdə
yaşayıb. 1954-1965-ci illərdə orta məktəbdə
oxuyub. 1971-76-cı illərdə Moskvada Ümumittifaq Dövlət
Kinematoqrafiya İnstitutunda təhsil
alıb, “Azərbaycanfilm” kinostudiyasında bədii və sənədli
filmlərin
quruluşçu operatoru kimi fəaliyyətə
başlayıb. Eyni zamanda ANS TV-də baş operator kimi fəaliyyət
göstərib. Əməkdar incəsənət
xadimi, Respublika Dövlət Mükafatı Laureatıdır.
1996-2002-ci illərdə Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və Incəsənət Universitetində
müəllim kimi fəaliyyət göstərib, 2010-cu ildə
Avropa Kino Akademiyasının üzvü seçilib.
“Özgə ömür” filmi 1987-ci ildə
yazıçı Rüstəm İbrahimbəyovun ssenarisi əsasında
Cəfər Cabbarlı adına “Azərbaycanfilm”
Kinostudiyasında istehsal edilib. Film institut
rektorunun yaşadığı ikili həyat tərzindən,
baş verənlərin fonunda daxili iztirablarının
yavaş-yavaş onu məhv etməsindən bəhs edir.
“Özgə ömür” filmi ekranlara
çıxdıqdan sonra böyük tamaşaçı rəğbəti
qazanıb.
Fariz Əmiroviçin (A.Kalyagin) sevgilisi rolunu
canlandıran aktrisa İrina Kupçenko 1987-ci ildə ən
yaxşı epizodik rola görə SSRİ
Kinematoqrafçılar İttifaqının təsis etdiyi
“Nika” prizinə layiq görülüb.
Ekran əsərinin quruluşçu rejissoru Rasim Ocaqov,
quruluşçu operator Kənan Məmmədov,
quruluşçu rəssam Rafiz İsmayılov, bəstəkar
Emin Sabitoğlu, filmin direktoru Aydın
İmranidir.
Rollarda Aleksandr Kalyagin, Fəxrəddin Manafov, Muxtar
Manıyev, İrina Kupçinko, Liya Əhədcəqova,
Mübariz Əlixanlı, Çingiz Mustafayev, Şüküfə
Yusupova, Nuriyyə Əhmədova, Hacı İsmayılov,
Hamlet Xanızadə və başqaları çəkilib.
“Rasim
Ocaqovla çalışmaq sürpriz oldu”
Quruluşçu operatorla Rasim Ocaqovun ilk
işi “Ad günü” filmindən başlayıb. “Özgə ömür” filminə operator olaraq dəvət
alması isə K.Məmmədov üçün gözlənilməz
olub.
Kənan Məmmədov: “Rasim Ocaqovla ilk dəfə
”Ad günü" filmində görüşdük. Həmin filmdə ikinci operator vəzifəsini icra
edirdim. Uzun illər
tanışlığımız, yaxşı münasibətlərimiz
olmasına baxmayaraq birlikdə hansısa filmdə işləməmişdik.
1986-cı ilin yay aylarından biri idi. Hava isti olduğundan hamı küçələrə
axışırdı. Mənsə evdə
tək oturmuşdum. Birdən qapı
döyüldü, Rasim Ocaqovla birlikdə çalışan
Aydın Imrani içəri girdi. Bir az
nigaran qaldım, görəsən nə olub, deyə
düşündüm. Dedi heç bir problem yoxdur, hər
şey qaydasındadır, sadəcə
Rasim müəllimin tapşırığına əsasən
bizə gəlib: “Rasim müəllim tapşırdı ki, təcili
Kənanı tap. Ssenarini ona ver oxusun, sabah saat 10:00-da
kinostudiyada olsun”.
Ssenari həmin bu filmin ssenarisi idi. Səhər
4-ə qədər oxudum, tanış
oldum. Ssenarinin adı “İz” idi. Çox bəyəndim və sabahı günü
kinostudiyaya getdim. Rasim müəllim
otağında məni gözləyirdi. Görüşdük
və biz ssenari haqqında geniş müzakirə apardıq.
Mən ssenarini çox bəyəndiyimi,
orijinal, qeyri-adi bir film alına biləcəyini söylədim.
Bu zaman Rasim müəllim bildirdi ki, “onda bir yerdə
işləyək”. Sözün
düzü, bu təklif mənim üçün gözlənilməz
oldu. Çünki, Rasim Ocaqov filmlərində
həmişə operator Rafiq Qəmbərovla birgə
çalışırdı. “Ad
günü” filminə qədər onlar bir yerdə işləyiblər.
Amma niyə sonra mənimlə işləmək
istədi, onu bilmirəm, düzü, heç maraqlanmadım
da. Razılaşdıq və beləcə
1986-cı ildə hazılıqlara start verildi.
Filmin adının dəyişdirilərək
“Özgə ömür” adlandırılması birbaşa qəhrəmanın
yaşadığı ikili həyatla bağlı oldu. Yəni görünən həyatla yanaşı,
onun görünməyən bir həyatı da var. İstədik
ki, yaşananlar eyni zamanda filmin adında da öz əksini
tapsın".
“Kalyaginlə
işləmək böyük hadisədir”
K.Məmmədov aktyor A.Kalyaginlə
işləməyi yaradıcılığının ən
böyük uğurlarından sayır.
“Mən filmə gələndə
artıq Aleksandr Kalyagin baş rola təsdiq edilmişdi. Onun Rasim Ocaqovla çox yaxın münasibətləri
vardı. Onların işbirliyi hələ
”İstintaq" filmində Seyfi rolu ilə
başlamışdı. Onların çox isti
münasibətləri vardı ki, hətta Kalyagin Rasim müəllimin
təklif etdiyi epizodik rollardan belə, imtina etməmişdi.
Kalyaginin sifət quruluşu, bığı elədir ki, bir az da geyiminə əl gəzdirəndə azərbaycanlılardan
seçilmirdi. Söhbət təkcə xarici
oxşarlıqdan deyil, həm də daxili oxşarlıqdan
gedir. O çox böyük aktyor idi. Kalyagin
dünyanın hansı bölgəsində yerləşməsindən
asılı olmayaraq, istənilən studiyanın
yaraşığı ola bilən aktyordur.
Bir var aktyor ömründə 3 kitab oxuyur, nəsə
öyrənir, bir də var aktyor sanki dünyaya istedadla gəlir,
hər şeydən başı çıxır. Kalyaginlə birgə işləmək mənim
bioqrafiyamda bir hadisə idi. Baxmayaraq ki, film
1986-cı ildə çəkilib bizim indiyə qədər
münasibətlərimiz qalır. Mən hər
dəfə Moskvaya gedəndə ona zəng vururam, o da
böyük canfəşanlıqla mənə cavab verir və
dərhal məni teatra dəvət edir. Moskvaya
səfərlərim çərçivəsində onun
teatrdakı bütün tamaşalarını izləmişəm.
Hazırda Kalyagin öz teatrını
yaradıb.
“Özgə ömür” filmində Kalyaginlə
çiyin-çiyinə Fəxrəddin Manafov, Nuriyyə
Əhmədova, Muxtar Manıyev, Hacı İsmayılovla
yanaşı, Liya Əhədcaqova və İrina Kupçinko
kimi gəlmə aktirsalar da çəkilib.
Aktrisaların hər ikisi çox
talantlı, məsuliyyətli idilər. İrina Kupçinko isə çox böyük sənətkardır.
O, bu filmə görə “Nika” təqdimatında ikinci dərəcəli
rol ifaçısı kimi birinci yer aldı. Bir
dəfə Moskvada ezamiyyətdə idim. İşlərimlə
bağlı “Mosfilm”in studiyasına getdim. Böyük
dəhlizin tinində İrina Kupçinko ilə
rastlaşdıq. O məni gördü, çox sevindi və
mən mükafat münasibətilə onu təbrik etdim. Həmin vaxt ayaqüstü qısa söhbətimiz
oldu. Dedim ki, bizim üçün sevindiricidir ki, “Özgə
ömür” filmində rol almısız. O isə bunun
müqabilində bildirdi ki, “mən sizi təbrik edirəm,
çünki, sizin filmə çəkildiyimə görə
mən o mükafata layiq görülmüşəm. Mənim filmdəki uğurum sizlərlə
bağlıdır”.
Prorektor rolunda oynayan Fəxrəddin Manafov
Azərbaycanın ən yaxşı kinoaktyorlarından biri və
mənim ən yaxın dostumdur. Onu
kinoya Rasim Ocaqov gətirib. O, Rasimin filmlərində
böyüyərək püxtələşib və xalq
artisti adına da layiq
görülüb".
AzərTAc-ın
binasında kino...
Kənan Məmmədov: “Bütün çəkilişlər
Bakıda aparıldı. Ilk çəkilişlər
yay vaxtına təsadüf etmişdi. Həmin
vaxt Kalyagin ailəsilə birlikdə Bakıya gəlmişdi.
Necə deyərlər, həm ziyarət, həm ticarət... Həm filmə çəkilirdi, həm də ailəsilə
birlikdə sanatoriyaların birində dincəlirdi. Ümumi çəkilişlər isə pavilyon və
naturda gerçəkləşdirildi. Onun
evi, həyat yoldaşıyla sözlərinin çəp gəlməsi,
böyük gəlini ilə söhbəti - hamısı
kinostudiyanın pavilyonunda dekorasiyada qurulmuşdu.
Filmin ilk kadrlarında Fariz
Əmiroviçin liftin qarşısında oğluyla
qarşılaşması, sərxoş kişinin liftin
düyməsini tapa bilməməsi səbəbindən
çıxardığı səslərdən onun
qorxması, pilləkənlərdən yıxılaraq vəfat
etməsi, ümumiyyətlə, blokla bağlı səhnələrin
hamısı “Nizami” kinoteatrı ilə üzbəüz yerləşən
indiki AzərTAc-ın binasıdır. Onu da
deyim ki, Fariz Əmiroviçin oğlu rolunda rəhmətlik Çingiz
Mustafayev çəkilmişdi. Kiçik
bir rol idi".
Kalyagin
çəkilişə gəlməyib...
Müsahibimiz deyir ki, müəyyən hissələr
çəkilib istirahət müddəti başa
çatdıqdan sonra Kalyagin ailəsi birlikdə Moskvaya
qayıdır.ÿ
“Bundan sonra o, mütəmadi olaraq
Bakıya gəlib-getməyə başladı. Gəlirdi, 3-5 gün çəkilirdi,
qayıdırdı. Xüsusi olaraq demək
istəyirəm ki, belə bir hal çəkiliş qrupu
üçün əziyyətli idi. İşə
bağlayırsan, birdən aktyor gələ bilmir, vacib məsələ
üzündən qayıdası olur və s. Bu zaman
bütün işçi qurupu ritmdən çıxır,
işə yenidən adaptasiya olmaq çətinləşir.
Belə günlərin birində Kalyagin Rasim Ocaqova zəng
vurub dedi ki, müəyyən müddətə heç
cür gələ bilməyəcək.
Bu vaxt əsas çəkilişlərdən
olan rektorun kabineti və onun dəhlizinin çəkilişləri
hələ qalmışdı. Qərar
qəbul olundu və təxminən 8 nəfərlik bir qrupla
biz Moskvaya getdik. O cümlədən Fəxrəddin
Manafov da bizimlə idi. Rəssam Rafiz İsmayılov Qorki adına kinsotudiyanın üçüncü
pavilyonunda rektorun kabineti və dəhlizi dekorasiyasını
qurdu. Ekranda gördüyünüz həmin kabinet sadəcə
dekor idi. Və yeganə obyekt idi ki, Moskvada
çəkilmişdi. Kalyaginin
çalışdığı institut isə indiki Pedoqoji
Universitet idi".
Operator deyir ki, filmdə çəkilən
dəcəl uşaqların ikisi də bakılı olub.
“Birini xatırlamıram, amma o biri uşaq
indi də mənimlə qonşudur. Bizdə
ikinci rejissor kimi çalışan Rafiq Dadaşovun
oğludur. Rafiq müəllimlə Rasim
müəllim bacanaq idi. Mən sonra həmin uşağı ”Fəryad" filmində də
çəkmişdim".
Kolyaginin
maskası hazırlanıb
Kənan Məmmədov: “Baş qəhrəman Fariz
Əmiroviçlə vida mərasimi Aktyor evində çəkilib.
Amma tabutun çıxarılaraq dəhlizlə
aparılması Statistika Komitəsində lentə
alınıb. Moskvada ölən məşhur
adamların maskası hazırlanır. Həmin
vaxt biz də Kalyaginin maskasını düzətdirmişdik.
Maska xüsusi plastik materialdan
hazırlanmışdı. Hətta
kadrların birində üzü də görsənir, baxan elə
bilir ki, tabutda uzanan Əmiroviç özüdür. Liliyanın insanların arasında,
Əmiroviçin arxasınca ağlamasını uzun fokuslu əl
kamerası ilə çəkdim. Yəni hər
hansı, relsin, arabanın üstündə deyildim. Liliyanın keçirdiyi iztirabları göstərmək,
tamaşaçıya o hisləri yaşatmaq üçün
bilərəkdən həmin metodu seçdik. O, gah
camaatın arasında itir, gah sağa, gah sola baxır, təşviş
içində idi. Ordakı insanlar isə
kütləvi səhnə üçün dəvət
olunmuşdular.
Çəkiliş prosesində Kalyaginin
Nuriyyə Əhmədovadan çox xoşu gəlirdi. Hətta
yadımdadır, Kalyagin Rasim Ocaqova dedi ki, “sənin necə
gözəl, istedadlı, talantlı aktrisan var. O çox
möhtəşəm oynayır. Onu tez-tez filmlərə
çəkmək lazımdır”. Bu
söhbəti imkan düşdükcə danışanda Nuriyyə
xanımın da çox xoşuna gəlirdi".
“Kupçinka
tam sakitlik istədi
və
onun gözlərindən yaş süzüldü”
Kənan Məmmədov: “Liliyanın ağlaması
xüsusi bir iş idi. Biz çəkilişə
gəldik. Əmiroviçlə vida mərasimi
zəif işıqda çəkildi. Kinoda
qaranlıq şərti anlayışdır. Yəni qaranlıq olsa da, baxan tamaşaçı
orda təsvir olunanları görməlidir. Aktyor evində mərasim səhnəsi çəkildi.
Qaldı Liliyanın (İ. Kupçinka)
ağlamaq səhnəsi.
Biz çəkilişi aparanda
Kupçinka Bakıda deyildi. Amma
bilirdik ki, həmin saatlarda o təyyarəyə minir. Çəkiliş bitəndə mən kameranı
onun səhnəsi üçün qurdum. Bu
vaxt mənə çatdırdılar ki, o artıq təyyarədən
düşüb. Onu qarşılamağa
bizim assistent getmişdi. Aktrisanın cəmi
bir günlük çəkilişi qalmışdı.
O, çəkilib yenə də Moskvaya qayıdacaqdı. Biz hər şeyi məşq etdik. Mən onu ön planda çəkirdim. Kamera qurulub, işıqlar hazır idi, yalnız
ÿdüyməni basmaq qalıb. Kupçinka dedi ki, “mən
tam sakitlik istəyirəm”.
Bilirsiz ki, filmdə ağlamağı
qlisirinlə də etmək olar. Amma
aktrisa bundan imtina etdi. Beləcə çəkiliş
üçün hər şey hazır oldu. Onlar Rasim müəllimlə söhbətlərini
etdilər. Hər kəs fonda oturana
diqqət kəsilmişdi. Aktirsa əvvəldən dedi ki, “Kənan,
mən barmağımla işarə edəndə sən
başla”. Kütləvi səhnənin çəkilişi
bitsə də, tabut hələ də ortada idi. Onu da deyim ki, tabut orijinal idi. Bir də
gördüm Kupçinka mənə barmağı ilə
işarə etdi. Biz onun uzun kadrını
çəkdik. O ağlamağa başladı. Həmin kadr bir dubla çəkildi. O,
yavaş-yavaş kövrəldi və gözündən
yaş süzüldü. O, tam sakit ağlayırdı,
hönkürtü yox idi. Rasim Ocaqov mənə
demişdi ki, elə işıqlandır ki, aktrisanın
gözündən düşən yaşlar ekranda görsənsin.
Çəkdik və tam istədiymiz kadrlar
alındı".
K. Məmmədov çəkilən, lakin efirə getməyən
kadrların olmadığını deyir: “Çünki, Rasim
müəllim çox dəqiq insan idi. Xüsusilə
hazırlıq dövrünə çox önəm verirdi.
Rejissor ssenarisində nə
yazılmışdısa, o da çəkildi. Mən onunla 4 filmdə
çalışmışam. Hələ
yadıma gəlmir ki, hansısa kadr sonradan çəkilsin, ya
da hansısa epizod kinoya daxil olunmasın.
O, heç vaxt özündən, işindən
razılıqla danışmazdı, nə də əla
alınan bir iş üçün çox tərif deyərdi.
Ondan bunu soruşmaq da çətin idi. Xasiyyəti belə idi.
Amma bir dəfə filmi Moskva
telekanllarından birində nümayiş etdirirdilər. Film bitdikdən sonra evə zəng gəldi.
“Alo” dedim. Rasim Ocaqov idi. Filmə
baxıb-baxmadığımı xəbər aldı.
Dedim ki, baxdım. Dedi “Kənan, ”Özgə
ömür" filmi operator kimi sənin ən yaxşı, ən
uğurlu filmindir".
Azadlıq.-
2014.- 8 dekabr.- S.14.