“Azadlıq elə də qorxulu məfhum deyil”
«Biz yalnız həqiqəti deyə bilirik, yalan danışa bilmirik; bundan sonra da, çətin ki, dəyişə bilək»
“Azadlıq”ın müsahibi tanınmış
ifaçı, Azərbaycan repinin yaradıcısı Anar
Nağılbazdır.
- Anar bəy,
repə gəlişiniz 1988-ci ilə - etirazlar dövrünə
təsadüf edib. Repin kökündə də etiraz var. O
dövrdə başlamağınız doğrudan da mı təsadüf
idi?
- Incəsənətə meylliliyim 1988-ci ildən
başlayıb. Ancaq repə gəlişim
1990-cı ilin sonuna təsadüf edir. O vaxt Ukraynanın
Yalta şəhərində uşaq düşərgəsinin
kinoxronikası var idi. 15 yaşımda olanda ilk dəfə
orda çıxış etdim. Bakıya
qayıdanda düşündüm ki, bunu teatrda tətbiq edim.
1991-ci il iyulun 28-də Rəşid Behbudov
adına Mahnı Teatrında bir neçə kompozisiya ilə
çıxış etdim. Maraqla
qarşılandı. Düşündüm
ki, bunun ayrıca bir canlı klip şou-teatrını
yaradım. Bu şou-teatrda hip-hop rəqs
qrupu fəaliyyət göstərirdi. Rəqs
qrupuna Miri Yusif rəhbərlik edirdi. Dram
qrupumuzda bir çox aktyorlar fəaliyyət göstərirdi.
Mahnılara uyğun səhnəciklər
qururduq, rəqs qrupu oynayırdı, aktyorlar mahnıya
uyğun pontomim, bəzən də ciddi rollar ifa edirdilər.
Ilk mahnılarımız “Bivəfa”, “Qəribə həyat”,
“Salam, gənclər”, “Malakan”, “Kasıbların
mahnısı”, “Köhnə kişilər” idi.
- Yəni
repə gəlişiniz incəsənətə meylli
olmağınızla əlaqədardır, dövrlə
bağlı deyil...
- Ümumiyyətlə, mən fəal
uşaq olmuşam. Dörd yaşımdan əlim
qələm tutub, hekayələr, nağıllar, şeirlər
yazmağa başlamışam. Hətta ilk
yazdığım dəftərçəni hələ də
saxlayıram. Artıq 6 yaşımdan
kiçik hekayə, nağıllarla çap olunmağa
başlamışam. Görünür,
“Nağılbaz” təxəllüsü burdan qaynaqlanır.
“Pioner” jurnalı, “Azərbaycan pioneri” qəzeti,
Ukraynanın “Pionera” jurnalında, Rusiyanın bir neçə
qəzet, jurnallarında da rusca nağıl, hekayələrim
çap olunurdu. Hər həftə ən
azı 1-2 nağıl, hekayəm ayrı-ayrı mətbu
orqanlarda işıq üzü görürdü. Tez-tez həmyaşıdlarımdan məktublar
alırdım, cavablandırırdım. Vaxt
keçdikcə artıq həmin yaşıdlarımla
dostlaşmağa başlayırdım. Onların
bəziləri ilə hələ də münasibət
saxlayıram. Məktəbi bitirindən
sonra artıq “Kirpi” jurnalında yazılarım
çıxırdı, daha sonra atamın təsis etdiyi
“Naxçıvan” qəzetində müxbir kimi işlədim.
Bununla yanaşı teatrlarda da
çıxış edirdim. Əliağa
Vahid, Əhməd Cavad rollarını ifa etmişəm. Yeri gəlmişkən, Əhməd Cavad rolunu ilk dəfə
mən canlandırmışam.
- Sizdən
sonrakı reperlər bu janrı Sizdən öyrəndilər.
Bəs Sizÿkimdən öyrəndiniz?
- Rep küçə mədəniyyəti
sayılırdı. Rep sözünün ingilis
dilindən birbaşa tərcüməsi “çırtma” deməkdir.
Bu, ritm üzərində söz demək qabiliyyətidir.
Mən repi ilk dəfə MC Hamer, Dr Alba kimi məşhur reperlərdən
eşitmişəm. Repə daha çox regi
janrında oxuyanlar müraciət edirdilər. Mən də musiqini sevdiyimdən bu yeniliyə maraq
göstərməyə başladım.
- Indi repə
müraciət edənlərin çoxunun geyim tərzi,
seçdiyi musiqi daha çox diqqət çəkir. Rep yarandığı kökdən - azad söz deməkdən
nə qədər uzaqlaşıb?
- Rep əslində azad mədəniyyətdir. Azad mədəniyyət dedikdə elə azad geyim tərzi
də nəzərdə tutulur. Elə
reperlər var ki, onlara enli şalvarla, boyunlarına qalın zəncirlər
taxmaqla oxumaq rahatdır. Bu, həm də həmin
dövrün dəbi idi. Şəxsən
mənə kostyumda rep demək rahatdır. Çoxları buna görə məni qınaya bilər.
Amma kostyumda rep demək mənim azad söz demək
qabiliyyətimi əlimdən almır.
- O
dövrü dəqiq deyə bilmərəm, amma indiki dövrdə
azad söz demək, ciddi söz danışmaq nəinki gəncləri,
hətta yetkin insanları da yormağa başlayıb. Sizcə, bu nə ilə bağlıdır?
- Mən indiki dövrün gənclərini
aktiv hesab edirəm. Çünki siz gənclərin
artıq azad sözə hörməti var, azad geyimi, mədəniyyəti
qəbul edirsiniz. Bu, çox sevindirici
haldır. Azadlıq elə də qorxulu məfhum
deyil. Azad sözdən heç kim
qorxmasın. Sadəcə təhqirlərə
yol vermədən, dövlətçiliyə,
bayrağımıza, gerbimizə, himnimizə,
konstitutiyamıza xələl gətirmədən bunu etmək
yaxşı olar.
- Görəsən,
repin ritmik notları olmasa, neçə nəfər ona qulaq
asardı?
- Mənimçün repdə birinci - ideya, fikir, söz
önəmlidir. Sevimli bəstəkarımız Cavanşir
Quliyev repi “yarımjanr” adlandırmışdı. Bununla bağlı Cavanşir müəllimlə mübahisələrimiz
də olmuşdu. Repdə musiqi elə də
vacib deyil. Insanın kodu sözdür.
Çatdırmaq istədiyi fikri sözlə
ifadə edə bilir. Bir-iki not istifadə
olunur ki, bu, repə bəzək verir. Amma
rep notsuz da keçinə bilər.
- Azərbaycanda
belə bir fikir formalaşıb ki, rep gənclərin
marağıdır. Xarici reperlərin, məsələn,
Eminemin 40-dan çox yaşı var. Azərbaycanda da Siz bu fikrə
qarşı canlı nümunəsiniz. Nəyə görə
bizdə repi gənclik həvəsi kimi görürlər?
- Çünki bizdə repin özü gəncdir.
Xaricdə azadlıq düşüncəsi 300
ildir formalaşıb. Ona görə onlar hər
bir işdə azadlığa normal baxırlar. Düşünürəm ki, bizdə də müəyyən
vaxtdan sonra hər şey axarına düşəcək.
-
Haqsızlığa etiraz edən hər hansı ifa müəllifinə
mənəvi rahatlıq bəxş edir. Bəzən
bu mənəvi rahatlıq fiziki narahatlıq bahasına
qazanılır. Necə
düşünürsünüz, mənəvi rahatlıq
fiziki narahatlığı üstələyə bilirmi?
- Insanlar düzgün anladıqda, məncə, qınaq
obyektinə çevrilmə təhlükəsi yoxdur. Əgər
dinləyici səni anlayırsa, deməli, bu iş
alınıb. Sadəcə, insanlar anlamalıdır
ki, sosial mövzuda yazmaq siyasi yanaşma deyil. Bəzən mənəvi cəhətdən kasıb
olan insanlar bunu anlamır. Istər məmur
olsun, istərsə də adi vətəndaş. Bəzən elə olur ki, kiminsə oxumağı,
yazmağı həmin anlamayan insanların xoşuna gəlmir
və hər hansısa tədbirdə və ya küçədə
o insanı görüb hücüm etməyə, hətta
döyməyə başlayırlar. Bayaq da
qeyd etdiyim kimi, təhqirə yol vermədən, dövlət rəmzlərini
təhqir etmədən istədiyin mövzuda yaza bilməlisən.
- Sizcə,
mənəvi rahatlığı fiziki narahatlıqdan
üstün tutan insanların sayı nə vaxtsa
çoxalacaqmı?
- Belə insanların sayı artıq artır. Onların çoxu da gənclərdir. Düşünürəm ki, hələ artacaq da.
Bu, məni çox sevindirir.
- Sizin
dövrünüzdə reperlər ölkəmiqyaslı
problemləri dilə gətirməklə rahatlıq
tapırdılar. Indi isə xırda məişət
problemlərindən yazırlar. Bu nə ilə
bağlıdır: əvvəlki kimi açıq-aşkar
etirazdan çəkinirlər, yoxsa artıq məişətdən
yazmaq onlara daha çox rahatlıq gətirir?
- Şəxsən mən
özüm haqda deyə bilərəm ki, gələcəkdə
məqsədim bir birlik yaratmaqdır. Konkret nə vaxt, bilmirəm, amma yəqin ki, yaxın
illər ərzində bu baş tutacaq. Bu,
alternativ musiqilərlə məşğul olan, azad
düşüncə sahibli gənclərin birliyi olacaq. Seminarlar keçiriləcək, tanınmış
insanlar cəlb oluncaq. Müxtəlif
mövzulara toxunulacaq. Məsələn,
repdə söyüş lazımdırmı? Sözsüz, mövzu tək rep olmayacaq, dünya
praktikasına nəzər yetiriləcək, ümumi fikirlər
formalaşdırmağa çalışacağıq. Mütləq deyil ki, hamı bu ümumi fikirlərə
əməl etsin, sadəcə, fikir mübadiləsi ediləcək.
Düşünürəm ki, fikir mübadiləsi
insanları inkişafa aparır.
- Deyirlər,
şagird müəllimindən çox bilməsə,
inkişaf getməz. Repdə müəllim Siz
oldunuz. Şagirdləriniz necə, hər hansısa məqamda
sizi üstələyə bildi?
- Tanınmış gənc
ifaçılar var ki, məni özlərinə müəllim
hesab edirlər. Halbuki mən şəxsən
onlara müəllimlik etməmişəm. Onlar
isə məndən dinlədiklərini, öyrəndiklərini
deyirlər. Mən özüm də
onlardan çox şey öyrənirəm. Bu gün öz yolu, dəst-xətti olan çox
yaxşı reperlərimiz var. Qaraqan, Promete, Ziqzaq, Expert, Yapon
və başqalarının adını çəkə bilərəm.
Uran artıq bizim dövrün reperlərindən
sayılır, on ildən çoxdur ki, bu işlə məşğuldur.
Onu artıq “zabit” adlandırırıq. Sadəcə olaraq bu sənətin qayğıya
ehtiyacı var. Məncə, hip-hop mədəniyyətinin klubu
yaranmalıdır. Çünki bura
axın çoxdur və yetəri qədər istedadlı gənclər
var.
- 25 il əvvəl “ət baha, yağ baha” oxudunuz. Bunu ifa etmək sizə baha başa gəlmədi ki?
- 1994-cü il
fevralın 2-si gənclər günü elan olundu. Həmin gün Respublika Sarayında prezidentin
iştirakı ilə dövlət səviyyəsində tədbir
keçirildi. Mən də ifaçı
kimi dəvətli idim. Tədbirdə həmin siz dediyiniz
misralar olan “Kasıbların mahnısı”nı
ifa etmək istəyirdim. Ovaxtkı Mədəniyyət
nazirimiz Polad Bülbüloğlu və Sarayın direktoru Fərhad
Babayev buna qarşı çıxdılar. Yalnız son anda mən fonoqram lentini dəyişdim.
Heydər Əliyevin və digər rəsmilərin
qarşısında “Çörək baha, ət baha, yağ
baha” misralarını - yəni, “Kasıbların
mahnısı”nı oxumağa
başladım. Mahnı alqışlarla müşayiət
olundu, gülüşlə qarşılandı, elə
gülüşlə də qəbul olundu...
Bu mahnını ciddi qəbul edənlər
də olub. Nənəmin qonşusu televizorda
mahnını eşidəndən sonra gedib deyib ki, deyirlər,
çörək, ət, yağ
bahalaşıb, öz qulaqlarımla eşitdim, indicə televizorda
bir oğlan deyirdi.
- Repi Azərbaycana
gətirməyiniz bir yenilik idi. Yəni insanlar
Sizdən yenilik görməyə öyrəşiblər.
Son işiniz tanınmış repçi Promete
ilə oldu. Başqa duetləriniz də olacaqmı
?
- Keçən il “De gəlsin” meyxana çempionu Fariz və
uzun illər Almaniyada yaşamış incəsənətə
meylli xanım Iradə Isakova ilə duetimiz oldu. Bu
duetlə R&B musiqisinin rep və meyxana ilə sintezini həyata
keçirdik. Bu bir ilk idi və
düşünürəm ki, maraqlı alındı. Növbəti duetim də Iradə xanımla olacaq.
Mahnı “Azərbaycan qadını” adlanır.
Məncə, bu duet yetərincə maraqlı
alınacaq.
- Anar bəy,
son repinizdə maraqlı misralara rast gəlirik. Üsullardan
danışmısınız. Necə
düşünürsünüz, üsullar daha çox
yaxşı işlər həyata keçirmək üçün
tətbiq olunur, yoxsa qüsurları örtmək
üçün?
- Üsullar əslində hər şeyin
yaxşılaşmağına görə tətbiq
olunmalıdır. Indi insanların, xüsusən gənclərin
və yuxarı kürsülərdə əyləşənlərin
savadı, dünyagörüşü geniş
olmalıdır ki, bizi təkcə bu gün və ya sabah yox, bir neçə il sonra da nələrin
gözlədiyini müəyyən edə bilsinlər. Işsizlik aradan qaldırılmalıdır,
uşaqlar ac qalmamalıdır, körpələr
atılmamalıdır, heç kəs - müəllimlər,
həkimlər, polislər qarışıq - rüşvət
almamalıdır. Bunlar hamısı maddi
çətinliyin törətdiyi fəsadlardır. Bizim məqsədimiz bu problemləri aradan
qaldırmaq üçün müəyyən vasitə,
üsullar axtarıb tapmaq olmalıdır.
- Yəni
düşünürsünüz ki, üsullar yaxşı
işlərə tətbiq olunmalıdır, nöqsanları
örtməyə yox...
- Bunlar əsasən özbaşına
adamlar tərəfindən həyata keçirilən işlərdir
və bu, dövlətimizin adına xələl
gətirir. Düşünürəm ki, belə
insanlar uzaqlaşdırılmalıdır. Daha çox işini yaxşı bilən insanlar
xalqımız üçün gün ağlamalıdır.
- Son
klipinizdə “həqiqət” yazısı
payladığınız kağızda ünvan haranı
göstərirdi?
- Biz xalqa həqiqət paylayırıq. Hər
zaman çalışmışıq ki, düz sözü, həqiqəti
deyək. Bu, ailəvi tərbiyə
mexanizmindən irəli gəlir. Biz
yalnız həqiqəti deyə bilirik, yalan danışa
bilmirik. Bundan sonra da, çətin ki, dəyişə
bilək.
Nihal
Azadlıq.-
2014.- 19 fevral.- S.13.