Ustada məktub
(Bəxtiyar Vahabzadənin
90 illik yubileyinə)
Kamil Vəli Nərimanoğlu
Salam, Bəxtiyar
müəllim!
90 il öncə
dünyaya gəldiyiniz
bu əziz və mübarək gündə sizi, sizi sevənləri, millətimizi, ümmətimizi
salamlamaqdan, dualarımızla,
fatihələrimizlə, şeirlərinizlə
sizi anmaqdan gözəl nə ola bilər?!
Bir gözümüzdə
yaş, bir gözümüzdə sevinc. Bir əlimizdə qızılgül,
bir əlimizdə bir dəstə yarpız…
Dünya belə gəlib belə də gedəcək deyib özümə təsəlli
verməyə çalışıram. Sonra düşünürəm,
öz-özümə deyirəm
ki, yox, dünya hər gün öz-özünü
yenidən doğur.
Hər sübh bir başlanğıcdır.
Hər səhər Allah bizə təzə Günəş
göndərir. Zülmətdən seyrəlmiş, gündüzün
ümid dolu işığıyla üzümüzü,
gözümüzü ümid
dolu sabaha çevirir. Yox, mən
bu sözləri gəlişigözəl şair
sözü kimi demirəm, demək istəmirəm.
Bəxtiyar müəllim, sizin şeirlərinizi də mən şəxsən söz möcüzəsi kimi qəbul edə bilmirəm. Bu şeirlər sözdən
daha çox sözün çağırdığı
təşnəlikdir.
Sənət çox qəribədir. Hər şeyi
yerli-yerində olan, dözümlü hər şey sənət deyil. Sənət biraz da dəlilikdir, çılğınlıqdır.
Sənət haqq işığına
sərxoşluqdur. Sənət
ilahi yaradanı hiss etmək, onu bir anlıq belə olsa görməkdir, onu yaşamaqdır. Sonra da o anın
fövqəltəbiiliyini anlamaq,
bunun üstəsindən
gəlmək cəhdidir.
…Bu yaxınlarda ruhuyla, sir-sifətiylə, sözüylə,
hərəkətləriylə sizə bənzəyən
şairimiz Yavuz Büləndin son kitabları
və “Azərbaycan ürəyimdə bir şah damardır” kitabı 18-ci dəfə çap olunur. Nədənsə mən bir-birinə
daxilən və zahirən doğma qardaş kimi bənzəyən Şəhriyarı,
Niyazini, Bəxtiyarı
və Yavuz Büləndi Azərbaycanın
gələcək taleyi
üçün önəmli
şəxsiyyətlər hesab
edirəm.
Üzlərinə, gözlərinə əzab,
iztirab, fikir, düşüncə çökmüş
bu dörd adamın millətimizin
tale adamlarının olduğuna
inanıram. Əlbəttə, Xudu Məmmədov
kimi, Əbülfəz
Elçibəy kimi haqsızlığa, ədalətsizliyə
etirazın ilk dalğası
sənətdən gəlir.
Müqəddəs olan hər şeyi yox etməyə
yönəlmiş axına
ilk dirəniş də
sənətdən gəlir.
Sənət millətin müqavimət
gücünün ən
həssas göstəricisi
və ifadəsidir desək, səhv etmərik. Homerin zamanında da
bu belə olub, Rable və
Füzulinin, Şekspir
və Hafizin, Volterin, Didronun, Mirzə Fətəlinin, Mirzə Cəlilin, Sabirin… zamanında da. Sənət həqiqəti hiss edir, dərk edir və millətə bu gerçəyi aşılayır. Bəxtiyar
müəllim, siz millətin tarixi yaddaşını silməyə,
ana dilində əbədiləşmiş milli
kodları yox etməyə yönəlmiş
amansız, dinsiz siyasəti hələ
50-ci illərdə hiss edən,
60-70-80-ci illərdə sənətin
gücü ilə də manqurtlaşmaya etiraz səsini yüksəldən böyük
fikir adamı, sənət ustası kimi yaxın tariximizə daxil olmuş, kitabları, məqalələri, çıxışları,
dərsləri ilə
bu böyük və ağır mücadiləyə başlamışsınız.
Millətin bölünmüşlük faciəsi
sizin yaradıcılığınızda
qırmızı xətt
kimi keçir. Türk-Islam
Dünyası dəyərləri,
tarix, dil, mədəniyyət birliyinin
bizə verdiyi güc-qüvvət, Mirzə
Fətəlidən, Mirzə
Cəlildən, Sabirdən,
Üzeyir bəydən,
Məhəmməd Əmin
Rəsulzadədən, Əli
bəy Hüseynzadədən,
Əhməd bəy Ağaoğlundan gələn
dolğun milli-siyasi, mənəvi-dünyəvi sərvət
sizin arxanız, dayağınız, təməliniz
olmuşdur.
Çox yaxşı yadımdadır. Siz Vətənimizin
rayon-rayon, kənd-kənd tərənnümünə
qarşı idiniz.
Universitetdəki ədəbi müzakirələrdə,
diplom işlərinin müdafiələrində, dissertasiya
müzakirələrində bu bölünmüşlüyə,
kiçilməyə etiraz
edir, “Vətən böyüdükcə biz də
böyüyürük” tezisini
savunurdunuz. “Vətənimizin sərhəddi
dilimizin sərhədləri
qədərdir” deyərdiniz.
Bütövlük, azadlıq idealı
ana dilindən, milli tarixdən, mədəniyyətdən keçir.
Sizin üçün
Azərbaycançılıq türklüyün ayrılmaz
parçası idi. Dərslərinizdə o zamanlar çox dəbdə olan KQB-nin də qəsdən
körüklədiyi Səməd
Vurğun, Rəsul Rza davasında sizin mövqeyiniz ədalətə söykənirdi.
Çağdaş şeirimizin bu
iki sütununu qarşı-qarşıya qoymanın,
süni cəbhələnmənin
doğura biləcəyi
faciəni gözəl
bilir və kəskin şəkildə
buna qarşı idiniz. Sənət, sənət kriteriyanız,
Vətən və Millət kritriyasından ayrılmaz idi.
60-70-ci illərdə Yeni
ədəbiyyatın doğuşuna
sevinən, qürur duyan, onların boyunu bəsləyənlərdən
biri siz idiniz. Yazılarınızla Anarı, Y.Səmədoğlunu,
C.Hüseynovu, Ə.Əylislini,
Elçini, M. və R.Ibrahimbəyov qardaşlarını,
Aydın Məmmədovu,
məni dəfələrlə
müdafiə etməniz
şəxsi mülahizələrdən
çox uzaq idi. Milli-mənəvi prinsip sizin üçün hər şeydən uca idi.
Sizin Xudu Məmmədovla, Zeynal Məmmədovla, Nurəddin
Rzayevlə, Şirməmməd
Hüseynovla dostluğunuz
sıradan dostluq, süfrə dostluğu deyildi. Bu dostluq azadlığa gedən yolun ana təməli
idi, Bəxtiyar müəllim.
Ağır mücadilələrdə aldığınız
yaralar sizin fiziki-bioloji varlığınıza
böyük zərbə
vururdu, fəqət hər zərbə, hər təzyiq yeni bir sözün
dünyaya gəlişi
üçün təkan
idi.
Böyük sənət böyük dərdin, iztirabın övladıdır. Həqiqət sizin yaradıcılığınızda
o qədər aydın
görünür ki, onu isbat etməyə
hacət qalmır.
Milli-azadlıq hərəkatının lideri Əbülfəz Elçibəy milli-azadlıq
hərəkat tarixinin
təməllərindən danışarkən
böyük müəllim
Bəxtiyar Vahabzadə
deyərdi və bundan qürur duyurdu.
Bəxtiyar müəllim, sizə qarşı danışmağı,
açıq mübahisədən
çəkinməməyi, polemika mədəniyyətini
də siz bizə öyrətmisiniz. Mübariz-çılğınlığı içində bu
etik əndazənin pozulmadığını da
iddia etmirəm və bəzi haqsız tələbələrdə
haqlı olmadığınızı
da səmimiyyətlə
ruhunuz qarşısında
etiraf etməyi də özümə borc bilirəm.
Sizin mübahisəniz
ata-oğul münasibətinin
mürəkkəbliyinin ifadəsidir
deməyə bilmirəm. Böyük sevgi
öz içində gəldi-gələli hər
şeyi əridib yox edir. Önəmli
olan tarixin isbat etdiyi uca
idealdır, Bəxtiyar-Şəhriyar
yolu bütöv Azərbaycanın bağrından
keçib Turanı-Iranı
əhatə edirsə,
yaşamağa, mücadiləyə
dəyər, Bəxtiyar
müəllim. Mən
günəşin işığına,
çörəyin bərəkətinə,
Allahın haqq olduğuna inandığım
kimi sizin ruhunuzun Xədicə Ismayılın, Leyla Yunusun zindan məşəqqətini qəbul
etmədiyi ruhunuzun bundan çəkdiyi əzaba inanıram. Qadınların, gənclərin vicdan
savaşçılarının çəkdiyi zillət, zülm bir sürü
yaltağın, simasızın,
anasının əmcəyini
kəsənin qanı
bahası olduğu ölkədə ölməkdən,
qurban olmaqdan böyük xoşbəxtlik
yoxdur, Bəxtiyar müəllim. Bu dərdi
Bakı qədər də Təbriz yaşayır, Dərbənd
yaşayır, Göyçə
yaşayır, Borçalı
yaşayırsa, sizin şeirləriniz, səhnə
əsərləriniz həmişə
canlı, diri olacaq, Bəxtiyar müəllim!
Bütün Türkiyədə iki
simvol insan var. Bunu hər kəs
bilsin və unutmasın ki, Bəxtiyar Vahabzadə və Elçibəy adlarını xalqın qəlbinin elə yerinə yazıb ki, bu müqəddəs
adları oradan kimsə poza bilməz.
…Illər keçəcək.
Rəzalət bitəcək. Dünyaya yenidən Şəhriyarlar,
Bəxtiyarlar gələcək.
Amma heç kəs nə Bəxtiyar, nə də Şəhriyar olmayacaq.
Dünyaya tək gəlib tək gedən insanların hesabını
Allah aparır.
90 yaşın qutlu olsun, böyük şair, böyük insan, böyük dost, böyük xilaskar. Ruhunuz şad olsun! Dirildən və
öldürən Allahımız o böyük ruhunuzu millətimizin,
vətənimizin başı üstündən əksik etməsin.
Kamil Nərimanoğlu.
Azadlıq. – 2015. – 12 avqust. S. 7.