Müasir inkişaf yolunun banisi
Artıq yarım əsrə
yaxındır ki, Azərbaycan deyiləndə ilk növbədə
Ulu öndər Heydər Əliyev yada düşür. Azərbaycanın
müasir tarixini bu böyük şəxsiyyətin
keçdiyi mənalı və şərəfli həyat
yolundan ayrı təsəvvür etmək olmur. Keçən əsrin
70-ci illərindən başlayaraq 7-8 illik bir fasilə ilə
ömrünün sonunadək respublikaya rəhbərlik
etmiş bu müdrik və uzaqgörən dövlət xadimi
Azərbaycanın bugünkü və gələcək
inkişaf yolunu müəyyən etmiş, onun iqtisadi və
siyasi müstəqilliyinin əsasını qoymuş, bu
müstəqilliyin əbədi və möhkəm
bünövrəsini yaratmışdır.
Vətənini və millətini
ürəkdən sevən, bütün ömrünü onun tərəqqisinə
həsr edən Heydər Əliyevin həyat fəlsəfəsi
onun bu sözlərində çox gözəl ifadə
edilmişdir: "İstər bir azərbaycanlı, Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşı, istərsə də
onun rəhbəri, Prezident kimi mənim həyat amalım
yalnız bütün varlığım qədər sevdiyim Azərbaycan
xalqına, dövlətçiliyimizə, ölkəmizin
iqtisadi, siyasi, mənəvi inkişafına xidmət
olmuşdur. Bu yolda bütün gücümü və iradəmi
yalnız müdrik və qədirbilən xalqımdan
almışam. Ən çətin anlarda, ən mürəkkəb
vəziyyətlərdə yalnız və yalnız xalqıma
arxalanmışam. Bu da mənə dözüm, iradə verib
və bütün uğurlarımı təmin edib".
Heydər Əliyevin
yadigarı və şah əsəri olan müasir Azərbaycan
1993-cü ildən başlayaraq ona görə belə
böyük sürətlə inkişaf etmişdir ki, bu
ölkəyə onun kimi təcrübəli siyasətçi
və dövlət xadimi rəhbərlik etmiş, o, xalqı və
respublikanın bütün resurslarını səfərbər
edə bilmiş, ilk növbədə Azərbaycanın
müstəqilliyini qoruyub saxlamaq üçün olduqca zəruri
olan sabitlik və əmin-amanlığı bərpa etmiş,
böyük islahatların və quruculuq işlərinin
başlanmasına zəmin yaratmışdır.
Ulu öndər çox
gözəl bilirdi ki, ölkədə sabitlik bərpa edilməsə
heç bir dövlət quruculuğundan, heç bir islahatdan,
heç bir inkişafdan və tərəqqidən
danışmaq olmaz. O, deyirdi: "Əgər respublikada
ictimai-siyasi sabitlik olmasa, sağlam ictimai-siyasi mühit olmasa,
heç bir sosial-iqtisadi proqramdan, yaxud problemlərin həll
edilməsindən söhbət gedə bilməz. Bizim xalq və
tarix qarşısında böyük məsuliyyətimiz var.
Biz müstəqil Azərbaycan dövləti yaradırıq və
onu elə yaratmalıyıq ki, daim yaşasın, heç bir
qüvvə, heç bir dövlət gəlib bizim
xalqımızın milli azadlığını, müstəqilliyini
əlindən ala bilməsin".
Heydər Əliyevin
xalqın tələbi və təkidi ilə yenidən Azərbaycan
rəhbərliyinə qayıtdığı dövrdə ən
vacib məsələ ölkədə baş alıb gedən
dərəbəyliyin aradan qaldırılması, insanların
asudə və arxayın yaşamasının təmin edilməsi,
pərakəndə şəkildə olan ordu dəstələrindən
vahid ordunun formalaşdırılması, bunun
üçün müvəqqəti də olsa müharibənin
dayandırılması, atəşkəs rejiminin əldə
olunması məsələləri daha aktual idi. Bu, elə bir
dövr idi ki, artıq Azərbaycan iqtisadiyyatı çox bərbad
vəziyyətə düşmüş, Heydər Əliyevin
respublika rəhbərliyində olmadığı müddətdə
onun 70-ci illərdə yaratdığı iqtisadi potensial xeyli
zəifləmiş, 90-cı il səviyyəsindən də
aşağı düşmüşdü. Bu dövrdə
xarici təzyiqlərlə yanaşı ölkəni içəridən
sarsıdan bir sıra qüvvələrin Azərbaycan dövlətini
parçalamaq, onun müstəqilliyini zərbə altında
qoymaq istəyən daxili düşmənlərin törətdikləri
qəsdlərin, dövlət çevrilişi cəhdlərinin
qarşısı məharətlə və xalqın birliyi ilə
aradan qaldırıldı, ölkədə dinc quruculuq işlərinə
başlamaq üçün şərait yarandı.
Ümummilli liderimiz çox
gözəl bilirdi ki, Azərbaycanın ümumdünya ailəsində
layiqli yerini tutması üçün ilk növbədə
müasir dünyanın tələblərinə uyğun olan
demokratik dövlət qurmaq lazımdır. Bunun
üçün müstəqil dövlətin əsas qanunu -
yeni Konstitusiyası qəbul edilməli, bütün
qanunvericilik bazası yeniləşdirilməli, demokratik təsisatlar
formalaşdırılmalı və demokratiyanın
inkişafı üçün real şərait
yaradılmalıdır. Yəni dünya ölkələrinin
uzun bir dövrdə keçdiyi mərhələni Azərbaycan
çox qısa bir müddətdə başa vurmalı,
özünün müasir və dünyəvi dövlət
olduğunu təsdiq etməlidir. Heydər Əliyev deyirdi:
"Biz ölkədə demokratiyanı ona görə
inkişaf etdirmirik ki, bunu bizdən Avropa Şurası tələb
edir. Biz demokratiyanı ona görə inkişaf etdiririk ki,
ölkəmiz demokratik, hüquqi dövlət quruculuğunu
özü üçün inkişaf yolu
seçmişdir".
Bu prinsipi əsas
götürən Heydər Əliyev qısa bir müddətdə
bilavasitə özünün rəhbərliyi altında Azərbaycan
Respublikasının yeni Konstitusiyasını hazırlamaq
üçün xüsusi komissiya yaratdı və bu komissiya
çox gərgin, səmərəli işləyərək əsas
qanunun layihəsini geniş müzakirələrdən
keçirməklə Ümumxalq Referendumuna
çıxardı və artıq 1995-ci ildə bu Konstitusiya
xalq tərəfindən yekdilliklə qəbul edildi.
Konstitusiyada Azərbaycanın milli xüsusiyyətləri, Azərbaycan
xalqının maraqları, beynəlxalq hüquq normaları
tam nəzərə alındı və dövlətin idarə
olunmasının əsas prinsipləri müəyyənləşdirildi.
Heydər Əliyev ölkənin
müstəqilliyini qorumağın, onu əbədiləşdirməyin
ilk növbədə ölkə iqtisadiyyatını dirçəltməkdən
asılı olduğunu çox gözəl bilirdi. Lakin Azərbaycanda
sovet dövründən mövcud olan müəssisələr,
zavod və fabriklər demək olar ki, tam dayanmış,
iqtisadi əlaqələr tamamilə pozulmuş, işsizlik
geniş miqyas almış, ölkə ciddi ərzaq,
xüsusilə taxıl çatışmazlığı təhlükəsi
ilə üz-üzə qalmışdı. Bəzən Azərbaycanın
taxıl ehtiyatları əhalinin 2-3 günlük tələbatını
güclə ödəyirdi. Şimali Qafqazdan dəmir yolunun
bağlı olması, Həştərxan limanında isə dənizin
donması alınmış taxılın respublikaya gətirilməsini
qeyri-mümkün edirdi. Ölkənin maliyyə ehtiyatları
olduqca məhdud idi və Azərbaycanda 1990-1993-cü illərdə
hökm sürən qeyri-stabil vəziyyətə görə
beynəlxalq maliyyə qurumları ölkəyə vəsait
ayırmaq istəmir, ölkənin dağılan
iqtisadiyyatını dirçəltmək üçün tələb
olunan lazımi vəsaiti tapmaq müşkül məsələyə
çevrilirdi.
Respublikanın əsas sənaye
sahələrindən olan neft sənayesində də vəziyyət
çox acınacaqlı idi. Hasilat gündən günə
aşağı düşür, yeni quyuların
qazılması demək olar ki, dayanmış, mövcud
quyuların təmiri və bərpası üçün isə
vəsait çatışmırdı.
Bu dövrdə Heydər Əliyev
ilk növbədə Azərbaycanın əsas təbii sərvətlərindən
olan neftin xalqın mənafeyi üçün istifadə
olunmasını təmin edən neft strategiyasını müəyyənləşdirib
həyata keçirməyə başladı. Qısa müddətdə,
1994-cü il sentyabrın 20-də dünyanın 12 ölkəsini
təmsil edən aparıcı şirkətlərlə "Əsrin
müqaviləsi" imzalandı. Bu, Azərbaycana həm
iqtisadi, həm də siyasi cəhətdən böyük
dividentlər gətirdi, bu müqavilənin bağlanmasına
hər vasitə ilə mane olan bəzi dövlətlərin
istəklərini puça çıxardı və Azərbaycanın
müstəqilliyinin dönməzliyi üçün möhkəm
əsas yaratdı. Heydər Əliyevin uğurlu neft
strategiyası Azərbaycanın bütün sonrakı qələbələrinin
əsasını qoydu.
"Əsrin müqaviləsi"nin
Azərbaycanın taleyindəki əvəzsiz rolundan və əhəmiyyətindən
çox danışılmış, çox deyilmişdir.
Heydər Əliyevin başladığı yolu, qarşıya
qoyduğu vəzifələri ondan sonra böyük müvəffəqiyyətlə
davam etdirən, Heydər Əliyev ideyalarını bu gün də
reallaşdırmaqda davam edən Prezident İlham Əliyev bunu
öz çıxışlarında dəfələrlə
qeyd etmişdir. 2009-cu il sentyabrın 15-də "Əsrin
müqaviləsi"nin 15-ci ildönümünə həsr
olunmuş təntənəli mərasimdə bu müqavilənin
əhəmiyyətini belə qiymətləndirmişdir:
"Mən qeyd etmək istəyirəm ki, bizim bugünkü
inkişafımız, bugünkü nailiyyətlərimiz, Azərbaycanın
həqiqətən müstəqil ölkə kimi dünya
birliyinə qədəm qoyması böyük dərəcədə
"Əsrin müqaviləsi"nin imzalanması ilə
bağlıdır. Bu, çox cəsarətli və müdrik
addım idi. Ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
atılan bu addım Azərbaycan xalqının rifah
halının yaxşılaşmasına, Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafına xidmət edir. O çətin və
ağır şəraitdə həm ölkə daxilində
gedən çox mürəkkəb proseslər, eyni zamanda Azərbaycanın
ətrafında cərəyan edən mənfi meyllər Azərbaycanı
çox ağır bir vəziyyətə qoya bilərdi. Əgər
Heydər Əliyev cəsarət, uzaqgörənlik,
müdriklik göstərməsə idi Azərbaycan çox
ağır vəziyyətə düşə bilərdi. Əgər
kontrakt imzalanmasaydı, indi təsəvvür etmək çətindir
ki, Azərbaycanın bugünkü vəziyyəti necə ola
bilərdi. Tam qətiyyətlə deyə bilərəm ki, bu
gün biz indiki uğurlardan danışa bilməzdik".
Ümummilli lider ölkənin
əsas təbii sərvətlərindən biri olan nefti Azərbaycan
xalqının öz sərvətinə çevirdikdən
sonra ondan səmərəli bəhrələnmək
yollarını da müəyyənləşdirmiş, bu gəlirlərin
gələcək nəsillər üçün qorunub saxlanması
qayğısına da qalaraq 1999-cu ilin dekabrında Dövlət
Neft Fondunu yaratmışdır. Heydər Əliyev neft
strategiyasının mühüm elementlərindən biri olan
Dövlət Neft Fondu yaradılarkən onun aktivləri cəmi
271 milyon ABŞ dollarına bərabər idisə, bu gün həmin
aktivlər 15 milyard dollara yaxındır. Ümumiyyətlə
isə 2009-cu ildə Azərbaycanın strateji valyuta
ehtiyatları təqribən 3 milyard dollar artaraq 20 milyard
dolları ötüb keçmişdir. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin Ulu öndərin
86-cı ildönümü və Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyətə
başlamasının 5 illiyi münasibətilə təntənəli
mərasimdə qeyd etdiyi kimi, Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə məhz 1993-2003-cü illərdə qoyulmuş möhkəm
təməl, başlanmış islahatlar, irəli
sürülmüş təşəbbüslər
bugünkü reallığı mümkün edibdir. Məhz o
illərdə iqtisadi sahədə, energetika sahəsində
böyük addımlar atılmışdır, Heydər Əliyevin
neft strategiyası başlanmışdır və bu gün də
bu strategiya uğurla davam etdirilir. Bütün bugünkü
uğurlara görə biz Ulu öndərə borcluyuq.
Bu gün Azərbaycanın hərtərəfli
və çoxşaxəli iqtisadi inkişafından geniş bəhs
olunur. Lakin bir daha xatırlatmaq lazımdır ki, Heydər Əliyevin
neft strategiyası ilə yanaşı böyük cəsarət
və qətiyyət tələb edən özəlləşdirmə
proqramları, torpaq islahatları da çox böyük əhəmiyyət
daşıyırdı və bugünkü qələbələrin
əsasını təşkil edən bu islahatlar
aparılmasaydı Azərbaycan iqtisadiyyatı belə sürətlə
inkişaf etməzdi. Onun rəhbərliyi ilə
hazırlanıb həyata keçirilmiş birinci və ikinci
dövlət əmlakını özəlləşdirmə
proqramlarının yerinə yetirilməsi sayəsində
ölkədə sosializm dövründən qalmış
iqtisadi münasibətlər yeni məcraya yönəldi, orta
və kiçik sahibkarlıq inkişaf etməyə
başladı, bazar iqtisadiyyatı münasibətləri təşəkkül
tapdı, ölkədə əhalinin zəruri mallara tələbatını
ödəyən sahibkarlar təbəqəsi formalaşdı.
İndi respublikada ÜDM-nin 85 faizinin özəl sektorun
payına düşməsi təsadüfi deyildir.
Heydər Əliyevin
1996-cı ildə başladığı özəlləşdirmə
proqramlarının həyata keçirilməsi nəticəsində
dövlət müəssisələrinin sağlamlaşdırılması,
özəl sektorun inkişaf etməsi, əhalinin xüsusi
mülkiyyət sahibinə çevrilməsi, həmçinin
xarici iş adamlarının respublikaya cəlb olunması
hesabına Azərbaycanda böyük sərmayəçilər
qrupu təşəkkül tapdı. Dövlətsizləşdirmə
siyasəti nəticəsində 45 mindən çox kiçik
müəssisə özəlləşdirilmiş, 2000-ə
yaxın səhmdar cəmiyyəti yaradılmış, ölkədə
150 min nəfərlik səhmdar ordusu formalaşmış, 400
mindən artıq mülkiyyətçi isə əmlak sahibinə
çevrilmişdir. Bütün bunlar Azərbaycanda sosialist
planlı iqtisadiyyatından bazar iqtisadiyyatına keçid
dövrünün başa çatdığını
göstərən amillərdir. Ölkə
iqtisadiyyatının inkişafına təkan verən əsas
vasitə iqtisadiyyata qoyulan investisiyalardır. Vaxtilə Azərbaycanın
investisiya cəlb etməkdə üzləşdiyi çətinliklər
çoxdan geridə qalmışdır. Artıq Azərbaycan
investisiya qoyuluşu üçün ən etibarlı və ən
əlverişli ölkələrdən biri hesab olunur. Azərbaycan
belə investisiyalardan imtina etmir. Ən sərfəli şərtlərlə
ən vacib layihələrə uzunmüddətli və
aşağı faizli kreditlər götürməkdən
çəkinmir.
Azərbaycanın yüksək
iqtisadi inkişafı, onun etibarlı tərəfdaş
olması, ölkədə yaradılan normal biznes mühiti
beynəlxalq maliyyə təşkilatlarının ölkəmizə
inamını və etibarını gündən-günə
artırır.
Bu baxımdan dünyadakı
qlobal böhrana baxmayaraq, Ümumdünya Bankının
keçən il Azərbaycana 23 il müddətinə 450 milyon
ABŞ dolları məbləğində kredit ayırması
təqdirəlayiq hal sayılmalıdır. Ölkənin dəmir
yol nəqliyyatının müasirləşdirilməsi,
Bakı şəhərindən Böyükkəsik
stansiyasına qədər olan 300 kilometrlik dəmiryol xəttinin
yenidən qurulması üçün ayrılan bu kredit həmin
yolda hər il 15 milyon ton yük daşınmasına, Azərbaycanın
regionda əsas nəqliyyat arteriyasına çevrilməsinə,
bu yolda qatarların sürətinin 100 kilometrə
çatdırılmasına, ən başlıcası isə
respublikada yüzlərlə yeni iş yerlərinin
yaradılmasına kömək edəcəkdir.
2009-cu il ərzində Azərbaycana
9,2 milyard dollar məbləğində investisiya qoyulmuşdur.
Bu vəsaitin 7,3 milyardı daxili sərmayələrdir.
Bununla yanaşı indi Azərbaycan
özü xarici ölkələrə investisiya qoyur.
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun Gürcüstandan keçən
hissəsini məhz Azərbaycan maliyyələşdirir və
bu yolun çəkilməsi gələcəkdə Azərbaycana
həm iqtisadi, həm də siyasi cəhətdən
böyük dividentlər gətirəcəkdir.
Bu gün Azərbaycanda
yaradılmış yeni sənaye müəssisələri rəqabət
qabiliyyətli məhsullar istehsal edə bilir və bu müəssisələrdə
ən müasir texnologiyalardan istifadə olunur. Xüsusilə
son 6 ildə yüzlərlə belə müəssisə
açılmış, minlərlə insan işlə təmin
olunmuşdur.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
başladığı və bu gün uğurla davam etdirilən
islahatlar nəticəsində Azərbaycan
iqtisadiyyatının təkcə 2004-2008-ci illərdə 2,6 dəfə
artması və bunun dünyada ən yüksək göstərici
olması nəinki bizim hər birimizin, eləcə də
dünyada yaşayan soydaşlarımızın qəlbini
qürurla döyündürür. Artıq 2008-ci ildə Azərbaycan
1990-cı ilin iqtisadi göstəricilərinin səviyyəsini
2 dəfə üstələmişdir.
Azərbaycan
iqtisadiyyatının uğurlarından bəhs edən ölkə
Prezidenti İlham Əliyev ötən il Bakı Dövlət
Universitetinin 90 illik yubileyində demişdir: "Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən artıq oturuşmuş dövlət
kimi tanınır. Mən hesab edirəm ki, biz artıq iqtisadi
sahədə keçid dövrünü başa vurmuşuq...
Bizim uğurlarımızın əsas səbəbi ölkədə
aparılan siyasi və iqtisadi islahatlardır".
2009-cu ildə adambaşına
düşən ümumi daxili məhsulun həcmi 7,9 faiz
artaraq 3917 manata və yaxud 4874 ABŞ dollarına bərabər
olmuşdur. Son 3 ildə Azərbaycan adambaşına
düşən milli məhsulun həcminə görə
öz mövqeyini dünya üzrə 32 pillə
yaxşılaşdırmışdır.
Heydər Əliyevin Azərbaycan
iqtisadiyyatının bugünkü inkişafına zəmin
yaradan əsas islahatlarından biri də MDB ölkələri
arasında birinci olaraq torpaq islahatının uğurla
başlanıb həyata keçirilməsidir.
Xatırlatmalıyıq ki, keçmiş respublikaların bir
çoxunda, o cümlədən Rusiyada bu çətin islahat
hələ başa çatdırılmayıb. Uzun illər
öz torpağının sahibi ola bilməyən Azərbaycan
kəndlisi nəhayət öz arzusuna qovuşdu. Olduqca mürəkkəb
bir proses olan torpaq islahatını həyata keçirmək
dövlət rəhbərindən böyük iradə və
qətiyyət tələb edirdi. Bu islahatın əsas prinsipi
ədalət, obyektivlik, real tarixi şəraitin nəzərə
alınması idi. Torpaq islahatının aparılması
zamanı kənd yerlərində yaşayan hər bir
insanın öz zəhməti ilə yaşaya bilməsi,
ölkədə ərzaq bolluğu üçün zəmin
yaradılması mühüm məsələ kimi
qarşıya qoyulurdu. Eyni zamanda islahat zamanı dövlət
torpaq fondu, yerli özünüidarəetmə
orqanlarının torpaqları ilə yanaşı gələcək
nəsillərin torpaqla təmin olunması üçün
ehtiyat da nəzərdə tutulmuşdur. Məhz bu
islahatların nəticəsidir ki, hazırda Azərbaycan
özünün ərzaq təhlükəsizliyini təmin
etmiş, vaxtilə ölkə əhalisinin tələbatını
ödəmək üçün taxılın çox hissəsini
ixrac edən bir respublika 2009-cu ildə 3 milyon tona yaxın
taxıl istehsal etmişdir ki, bu da əvvəlki illərdən
2-3 dəfə çoxdur.
Qeyd etmək lazımdır
ki, ulu öndərin tövsiyəsi ilə torpaq islahatına
başlanıldıqdan az sonra onun becərilməsi
üçün müvafiq texnikanın, mineral gübrələrin
verilməsi, digər aqrotexniki xidmətlərin göstərilməsi
üçün şərait yaradıldığına
görə Azərbaycanda kənd təsərrüfatı
istehsalı son bir neçə ildə xeyli artmış,
2009-cu ildə isə bu artım 3,5 faiz təşkil
etmişdir. Artıq kənd təsərrüfatı
istehsalına təkan verən yeni-yeni emal müəssisələri
yaradılır, kənd təsərrüfatında
çalışanlar aqrolizinq vasitəsilə lazımi
texnika, mineral gübrə, cins mal-qara və məhsuldar toxum
növləri ilə təchiz edilirlər ki, bu da Azərbaycanın
ərzaq təhlükəsizliyinin daha yaxşı təmin
edilməsinə şərait yaradır.
Heydər Əliyev Azərbaycanda
qeyri-neft sektorunun əsas sahələrindən biri olan kənd
təsərrüfatının inkişafını bu sahəyə
dövlət dəstəyinin artırılmasında, kəndli
fermer təsərrüfatlarına güzəştli şərtlərlə
kreditlər verilməsində, onların uzun müddət
vergilərdən azad edilməsində, müasir tələblərə
cavab verən emal müəssisələrinin
yaradılmasında, Azərbaycanda emal olunan məhsulların
dünya bazarına çıxarılmasında
görürdü. Ulu öndər iqtisadi islahatların
qısa müddətdə həyata keçirilməsi
üçün qanunvericilik bazasının
yaradılmasına xüsusi əhəmiyyət verirdi.
1996-cı ilin sentyabrında qətiyyətlə bildirirdi:
"Artıq iqtisadi islahatları həyata keçirmək
üçün əsas qanunlar qəbul olunubdur...İndi bu
qanunların həyata keçirilməsi bizim
qarşımızda duran əsas vəzifədir.
Çünki bütün iqtisadiyyatın inkişafı,
respublikanın əhalisinin rifah halının
yaxşılaşması yalnız və yalnız iqtisadi
islahatların keçirilməsi yolu ilə iqtisadiyyatın irəliləməsini
təmin etməklə bağlıdır".
İslahatların
keçirilməsi isə heç də asanlıqla başa gəlmir,
bir çox müqavimətlərlə rastlaşırdı.
Ulu öndər bu müqavimətləri qətiyyətlə
aradan qaldırır, islahatlardan əldə ediləcək nəticələri
inandırıcı surətdə dönə-dönə izah
edir, bu işdə mühafizəkarlıq göstərənləri
kəskin tənqid edirdi. Xüsusilə torpaq islahatının
Azərbaycan üçün böyük uğurlar gətirəcəyinə
arxayın olduğunu izah edərək bildirirdi: "Mən əminəm
ki, bu islahatları tam həyata keçirəndən sonra
torpaq xüsusi mülkiyyətə keçəndən sonra
bunların səmərəliliyi qat-qat artacaqdır və Azərbaycan
kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalında, mən sizə tam qətiyyətlə deyirəm
ki, Qafqazda birinci yerdə olacaqdır. Heç bir respublika Azərbaycan
qədər imkanlara malik deyil".
Ümummilli lider təkcə
aqrar sahədə deyil, bütün sahələrdə
islahatların aparılmasına böyük səy göstərirdi
və bunu hamıdan tələb edirdi. O, Azərbaycanın
iqtisadi inkişafının əsasını islahatların cəsarətlə
və sürətlə aparılmasında görür və
deyirdi: "Ona görə biz bu yolla getməliyik, cəsarətlə
getməliyik, çox sürətlə getməliyik və buna
nail olmalıyıq".
Ümumiyyətlə, ulu
öndərin həyata keçirdiyi islahatlar və
respublikanın iqtisadiyyatını inkişaf etdirmək
üçün gördüyü tədbirlər
1995-2003-cü illərdə Azərbaycan iqtisadiyyatının
dirçəlməsinə və xeyli yüksəlməsinə
səbəb olmuşdur. Bu illərdə ümumi daxili məhsul
90,1 faiz, dövlət büdcəsinin gəlirləri 3 dəfə,
ölkənin valyuta ehtiyatları 85 dəfə, sənaye məhsulunun
həcmi 25,2 faiz, kənd təsərrüfatı
istehsalının həcmi 53,9 faiz, xarici ticarət dövriyyəsi,
o cümlədən ixrac 4 dəfə artmış,
bütün maliyyə mənbələri hesabına
iqtisadiyyata yönəlmiş investisiyaların ümumi məbləği
20 milyard ABŞ dollarını keçmişdir.
Bütün islahatların
aparılmasını sürətləndirmək
üçün ölkənin mövcud idarəetmə
strukturunun da təkmilləşdirilməsinin vacibliyini
hamıdan yaxşı dərk edən, bunun kəsə
yollarını da bilən və göstərən Heydər Əliyevin
özü idi. Qısa müddətdə ölkənin idarəetmə
strukturunu yeni şəraitə uyğunlaşdırmaq, sovet
dövründə formalaşmış saysız-hesabsız
idarəetmə orqanlarının əvəzinə daha
çevik və mütəhərrik fəaliyyət göstərməyə
qadir olan, yığcam strukturlu idarəetmə
orqanlarının yaradılması ölkənin bütün
sahələrdə daha yaxşı idarə olunmasına,
maliyyə vəsaitinin səmərəli istifadəsinə,
bürokratik maneələrin azaldılmasına imkan verirdi. Bu
məqsədlə təkcə 1998-ci ildən sonra Heydər Əliyev
bununla əlaqədar 31-dən çox fərman və 21-dən
çox sərəncam imzalamışdır. Yalnız 2001-ci
ildə 21 nazirlik və idarə ləğv edilmiş, 7
nazirlik və idarə yenidən yaradılmış, həmin
strukturlarda işləyənlərin sayı xeyli
azaldılmışdır.
Ümummilli lider ölkə
iqtisadiyyatının inkişafının əsas vasitələrindən
biri olan energetika sənayesinə xüsusi əhəmiyyət verir
və Azərbaycanın enerji təhlükəsizliyinin təmin
olunmasına istər sovet dönəmində, istərsə də
müstəqil Azərbaycana rəhbərlik etdiyi illərdə
olduqca böyük diqqət yetirirdi. 70-ci illərdə onun
bilavasitə təşəbbüsü və rəhbərliyi
ilə respublikada tikilmiş nəhəng elektrik stansiyaları
və su dəryaçalarının davamı olaraq Yenikənd,
Vayxır su elektrik stansiyalarının, Şimal DRES-in
inşası, hələ sovet dövründə tikilmiş
elektrik stansiyalarının yenidən qurulması, onların
gücünün artırılması, daha müasir, daha səmərəli
texnoloji avadanlıqlarla təchiz olunması üçün əlindən
gələni edirdi. O, ölkənin məhdud maliyyə
ehtiyatlarını bu sahəyə yönəltməklə gələcəkdə
bütün sahələrin inkişafı üçün zəmin
yaradırdı.
Bu gün Azərbaycanın
enerji təhlükəsizliyi tam təmin olunmuşdur. Heydər
Əliyevin bu sahədə gördüyü işlər onun
layiqli davamçısı Prezident İlham Əliyev tərəfindən
daha sürətlə davam etdirilmiş, Azərbaycan artıq
elektrik enerjisi idxal edən ölkədən elektrik enerjisi
ixrac edən ölkəyə çevrilmişdir.
Təkcə 2009-cu ildə Azərbaycanda
840 meqavatlıq yeni enerji gücləri
yaradılmışdır. Hazırda bu güclərin
artırılması, 2010-cu ildə əlavə olaraq azı
400 meqavat gücün istifadəyə verilməsi
üçün ciddi işlər görülür. Eyni
zamanda Prezident İlham Əliyevin təsdiq etdiyi alternativ və
bərpa olunan enerji mənbələri haqqında dövlət
proqramı həyata keçirilməyə başlanmış
və Azərbaycan indi ən müasir texnologiyalar əsasında
yeni enerji mənbələrini yaratmaq barədə
düşünür.
Azərbaycanın indiki
nailiyyətləri danılmazdır və onların gündən-günə
artacağına heç kəs şübhə etmir.
Çünki Azərbaycan artıq Ulu öndərin
başladığı böyük islahatların bir
çoxunu uğurla başa vurmuşdur.
Məhz Heydər Əliyevin
başladığı və ondan sonra Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə daha sürətlə davam etdirilən
islahatlar nəticəsində bu gün Azərbaycan dünya
iqtisadiyyatında sabit inkişaf edən bir ölkə kimi
öz yerini tutmuş, regionda və MDB məkanında
aparıcı dövlətlərdən birinə
çevrilmişdir. Azərbaycan həm də öz enerji
resursları ilə dünya iqtisadiyyatının
inkişafında mühüm yer tutan bir ölkə
sayılır. Azərbaycanın böyük potensialı var və
bu potensial onun bundan sonra daha sürətlə inkişaf edəcəyinə
böyük inam yaradır.
Təsadüfi deyil ki, beynəlxalq
maliyyə qurumlarının və təşkilatların
reytinq cədvəllərində ölkəmiz gündən-günə
irəliləyir və öz mövqelərini möhkəmlədir.
Dünyanın bir çox nəşrlərində bu gün
Azərbaycanın inkişafı və gələcək
perspektivləri diqqət mərkəzində saxlanılır
və ölkəmizin gələcəyi haqqında olduqca
nikbin fikirlər söylənilir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 2009-cu ilin
dekabrında Xırdalan şəhərində müharibə
veteranları və əlilləri, şəhid ailələri
üçün tikilmiş yaşayış binasının
açılışında dediyi sözlər göstərilənləri
bir daha təsdiq edir: "Bu gün Azərbaycan Cənubi Qafqaz
bölgəsində bütün parametrlər üzrə
aparıcı ölkədir, bunu biz də bilirik, bütün
beynəlxalq aləm də bilir. Bütün bölgədə
iqtisadi tənəzzül yaşandığı bir vaxtda Azərbaycan
iqtisadiyyatı inkişafdadır".
Hazırda özünün
rabitə peykini buraxmağa hazırlaşan, kifayət qədər
rabitə texnologiyalarına yiyələnmiş və bunlardan
istifadə edə biləcək kadrlar yetişdirmiş Azərbaycanın
yaxın dövrdə dünyanın yüksək inkişaf
etmiş ölkələri səviyyəsinə yüksəlməsi
üçün böyük potensialı var.
Ölkə rəhbərliyinin
əsas məqsədinin Azərbaycanı müasirləşdirmək,
modernləşdirmək olduğu dəfələrlə qeyd
edilmişdir. Azərbaycanın bu sahədəki
uğurları və səyləri dünyada maraqla
qarşılanır.
Ölkə Prezidenti
dünyada gedən iqtisadi tənəzzül fonunda Azərbaycanın
iqtisadi artımının təkcə neftlə bağlı
olmadığını dəfələrlə qeyd etmiş və
demişdir: "...bizim uğurlarımızın əsas səbəbi
neftin qiyməti deyil, əsas səbəbi aparılan
islahatlardır və cəmiyyətdəki çox gözəl
əhval-ruhiyyə, ab-havadır".
Bütövlükdə Azərbaycanın inkişaf modelindən danışarkən bu modelin əsas istiqamətlərinin və konturlarının Heydər Əliyev tərəfindən müəyyən edildiyini qeyd etmək lazımdır. Bu modeli ölkənin zəngin təbii sərvətlərindən səmərəli istifadə etməklə iqtisadi münasibətlərin düzgün qurulması, bütün sahələrin inkişafına təkan verən infrastrukturun yaradılması, ölkədə əlverişli biznes mühitinin, qayda-qanunun və şəffaflığın yaradılması, ən müasir texnologiyaların ölkəyə gətirilməsi və onların geniş tətbiq edilməsi, bir sözlə, müasir dünyanın tələblərinə uyğun sivil dövlətin qurulması və möhkəmləndirilməsi kimi səciyyələndirmək olar.
Azərbaycanda Heydər Əliyevin başladığı işlər 2003-cü ildən sonra da uğurla davam etdirilmişdir. Bunlar hər şeydən əvvəl ölkə Prezidenti İlham Əliyevin qətiyyəti və siyasi iradəsinin bəhrəsidir. Respublika Prezidentinin qeyd etdiyi kimi: "...əgər siyasi iradə varsa və yaxud düşünülmüş siyasət varsa hər bir məsələ öz həllini tapa bilər".
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti 2010-cu ilin fevralında Münxen Təhlükəsizlik Konfransında ölkənin indiki durumu haqqında danışarkən demişdir: "Bugünkü vəziyyət bizi qane edir. Çünki hazırda ölkəmizin bütün əsas maliyyə problemlərinin həllinə nail olmuşuq. Enerji təchizatı sahəsində tam şaxələndirməyə malikik. Biz iqtisadiyyatı şaxələndirə bildik... Azərbaycan iqtisadi və siyasi islahatları davam etdirir. Dünya Bankı 2008-ci ildə Azərbaycanı dünyada birinci islahatçı ölkə elan etmişdir. Liberal iqtisadiyyat, bazar iqtisadiyyatı və siyasi islahatlar birlikdə ölkəmizdə çox yaxşı mühit yaratmışdır. Biz xeyli maliyyə vəsaitlərini toplaya bildik... Bu gün onların həcmi 20 milyard dollardan artıqdır. Bu, 9 milyon əhalisi olan ölkə üçün kifayətdir".
Dövlətimizin başçısının inam və qətiyyət dolu bu sözləri Azərbaycanın gələcəyinə, Heydər Əliyev ideyalarının bundan sonra da uğurla həyata keçiriləcəyinə daha böyük ümidlər yaradır.
Süleyman İSMAYILOV,
Azərbaycan Respublikası
Prezident Administrasiyasının
Sənədlərlə və vətəndaşların
müraciətləri ilə iş şöbəsinin
müdiri,
YAP Siyasi Şurasının üzvü
Azərbaycan.- 2010.- 9
aprel.- S. 3.