Prezident İlham Əliyevin qətiyyətli
və düşünülmüş siyasəti Azərbaycanın
genişmiqyaslı inkişafına möhkəm zəmin
yaradır
Azərbaycanın davamlı inkişafı və mövqelərinin güclənməsi bizə dost münasibət bəsləyənlərlə yanaşı, uğurlarımızı gözü götürməyən siyasi dairələrdə də etiraf edilməkdədir. Amma əgər dostlar nailiyyətlərimizi ən xoş arzu və niyyətlərlə qeyd edirlərsə, bundan narahat olan qüvvələr dövlətimiz barədə bədnam və qərəzli informasiyalar səsləndirirlər. Bu mənada ikili standartların girovuna çevrilmiş bəzi dövlətlərin və beynəlxalq təşkilatların Azərbaycana qarşı təzyiqlər metodlarını intensiv işə salmaları Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin müstəqil siyasət yeritməsinin onlarda yaratdığı qıcıq və narahatlığın təcəssümüdür.
2010-cu il həm də Milli Məclisə seçkilər ilidir. Bu ərəfədə ölkənin siyasi arenasında diqqəti cəlb edən əsas məqamlardan biri də hakim Yeni Azərbaycan Partiyasının seçkiyə kifayət qədər təmkinlə hazırlaşması, müxalifətin isə indidən ənənəvi cığallıqlara start verməsidir.
Yeni Azərbaycan Partiyasının sədr müavini-icra katibi, Milli Məclisin deputatı Əli Əhmədovla müsahibəmiz də bu mövzuları əhatə edir.
Azərbaycanın müstəqil
siyasət yeritməsi müəyyən dövlətlərdə
narahatlıq yaradır
- Əli müəllim, son vaxtlar beynəlxalq münasibətlər sistemində antiazərbaycançı şəbəkənin fəallığının artması hiss olunmaqdadır. Sizcə, bu fəallığın səbəbi nədir?
- Hər bir dövlətin suverenliyi ilə onun gücü arasında birbaşa asılılıq mövcuddur. İstənilən xalq və onun yaratdığı dövlət siyasi, iqtisadi və digər cəhətlərdən nə qədər möhkəm, qüdrətli olarsa, onun həyata keçirdiyi siyasətin müstəqillik elementləri də o dərəcədə güclü olar. Bu mənada Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi siyasət nəticəsində Azərbaycan Respublikasının son illərdə əhəmiyyətli dərəcədə gücləndiyi dünyada heç kimdə şübhə doğurmur. Son bir neçə ildə Azərbaycan iqtisadi baxımdan xeyli inkişaf edib, xalqımız ulu öndər Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi yeni neft strategiyasının bəhrəsini yaşayır. Eyni zamanda, respublikamız dünyanın və Avropanın enerji təhlükəsizliyi sistemində özünəməxsus rol oynayır. Fərəhli haldır ki, ölkəmizin iqtisadi gücü həm də onun hərbi qüdrətinə transfer edir. Azərbaycan Ordusu ildən-ilə güclənir, özünün döyüş qabiliyyətini artırır. Bunların hamısı Azərbaycanın gücünün ayrı-ayrı elementləridir. Prezident İlham Əliyevin qətiyyətli və düşünülmüş siyasəti Azərbaycanın genişmiqyaslı inkişafına möhkəm zəmin yaradır.
Nazirlər Kabinetinin 2010-cu ilin I rübünün yekunlarına həsr olunmuş iclasında ötən dövr ərzində nailiyyətlərin daha geniş miqyas alması, yüksəlişin davamlı prosesə çevrilməsi konkret faktlarla diqqətə çatdırıldı. Prezident İlham Əliyevin sosial-iqtisadi sahədə qazanılan uğurların müsbət məcrada daha inamla davam edəcəyini söyləməsi isə Azərbaycan vətəndaşlarında iftixar hissi doğurdu.
Artıq Azərbaycan həm əhəmiyyətli dərəcədə güclənib, həm də dünya birliyindəki yerini möhkəmləndirib. Ölkəmizin mövqelərinin güclənməsi onun həyata keçirdiyi siyasətin müstəqillik elementlərinin artmasına və daha da möhkəmlənməsinə gətirib çıxarır. Bu isə, öz növbəsində, Azərbaycanın beynəlxalq siyasi və iqtisadi qurumlardan asılılığını azaldır. İndi respublikamız hər hansı iqtisadi və sosial layihənin həyata keçirilməsində xarici dövlətlərdən və beynəlxalq təşkilatlardan maliyyə vəsaiti istəmir. Yaxud milli maraqlarımıza uyğun olan niyyətlərin həyata keçirilməsi üçün xarici siyasi dairələrdən hansısa digər addımların atılmasını istəmir. Bunların hamısı Azərbaycanın yeritdiyi siyasətin müstəqilliyindən xəbər verir. Ölkəmizdə güclü və etibarlı dayaqlar üzərində qərar tutan iqtidar özünün bütün siyasi qərarlarını xalqın və dövlətin maraqlarından çıxış edərək müəyyənləşdirir.
Prezident İlham Əliyevin müstəqil siyasət yeritməsi, dövlətimizin regional əhəmiyyətli bütün məsələlərdə mövqelərinin güclənməsi Azərbaycanla bağlı olan maraqların reallaşmasını nəzərdə tutan müəyyən dövlətlərdə narahatlıq yaradır. Çünki Azərbaycanın həyata keçirdiyi siyasətin müstəqilliyi ondan kənar maraqların həyata keçirilməsində vasitəçi kimi istifadə etmək istəyənlərin şanslarını heçə endirir. Son zamanlarda bir sıra beynəlxalq güclər tərəfindən respublikamıza qarşı açıq şəkildə müşahidə olunan təzyiqlərin kökündə də məhz bu amil dayanır. Əlbəttə, qeyd etmək istəməzdim ki, bütövlükdə Azərbaycana qarşı hansısa antiazərbaycançı şəbəkə formalaşıb. Bu, olsa-olsa, ölkəmizin tam müstəqil siyasət yeritməsindən yaranan qıcıqla əlaqədar olaraq bir neçə beynəlxalq güc tərəfindən bizə qarşı həyata keçirilən təzyiqlərdir. Bu təzyiqlərin də kökü, qeyd etdiyim kimi, onların Azərbaycanla bağlı olan maraqlarının və yaxud bu bölgədə güddüyü niyyətlərinin formalaşması ilə bağlıdır.
Azərbaycana qarşı olan təzyiqlərin mövcudluğunu və bunun iyrənc mahiyyətini qeyd etməklə yanaşı mən bir məsələyə də xüsusi münasibət bildirmək istəyirəm. Təbii, beynəlxalq münasibətlərdə ayrı-ayrı dövlətlərə qarşı təzyiqlərin edilməsi müxtəlif dövrlərdə müşahidə olunan bir reallıqdır. Amma xüsusilə narahatlıq və ikrah hissi yaradan məsələ ondan ibarətdir ki, beynəlxalq güclər Azərbaycana qarşı təzyiqlər edərkən daxilimizdəki bəzi ünsürlərdən də istifadə edirlər. Xalqımızın daxili birliyinin, monolitliyinin olmasına baxmayaraq, təəssüf hissi ilə qeyd etmək lazımdır ki, müxalifət təmsilçiləri arasında özlərinin riyakar ambisiyaları naminə kənardan Azərbaycana qarşı edilən istənilən təzyiqin həyata keçirilməsində köməkçi rolunu öz üzərlərinə məmnuniyyətlə götürən insanlar tapılır. Son vaxtlar aydın şəkildə müşahidə etdiyimiz bu cür təzyiqlərin həyata keçirilməsində Azərbaycanın müxalifət düşərgəsinin nümayəndələrindən istifadə olunması buna bariz nümunədir. İstənilən siyasətçi üçün ən vacib mənəvi meyar öz xalqının və dövlətinin maraqlarına güvənmək və həmin maraqların reallaşması üçün fəaliyyət göstərməkdir. Siyasətçinin həqiqi mənada iflası o zaman başlayır ki, o öz ölkəsində dayaqlarını itirərək, siyasi ambisiyalarını reallaşdırmaq üçün yeganə ümidi xarici dairələrə bağlayır. Azərbaycanda müxalifətin içərisində belə insanların olması yalnız təəssüf hissi doğurur. Onlar heç vaxt Azərbaycana edilən təzyiqlərə kömək etmək niyyətlərini gizlətmir və yetişən məqamlarda da bunu sübut edirlər.
Xarici güclər tərəfindən təzyiqlər əsasən seçkilər dövründə daha intensiv xarakter alır. Biz bunu 2003-cü ilin, 2005-ci ilin seçkiləri ərəfəsində müşahidə etmişik. İndi də 2010-cu ilin parlament seçkiləri yaxınlaşır və yenə də bu təzyiqlərin həyata keçirilməsi üçün Azərbaycanda bəzi daxili ünsürlərdən istifadə etmək niyyətləri özünü açıq şəkildə göstərir. Azərbaycan vətəndaşları bu məqama xüsusi fikir verməli, xüsusən seçkilər ərəfəsində dövlətçiliyimizin və müstəqilliyimizin fundamental dayağı olmuş daxili birliyimizin və sabitliyimizin daha da möhkəmləndirilməsi üçün səylərini artırmalıdırlar.
- Bəs barəsində söhbət açdığınız həmin xarici qüvvələri erməni lobbisi ilə birləşdirən səbəb nədir?
- Dünyada erməni lobbisinin mövcudluğunu inkar etmək mümkün deyil. Bu lobbinin qarşıya qoyduğu hədəflərdən biri də Azərbaycandır. Erməni lobbisinin bir qüvvə kimi çıxış etməsi ilə əlaqədar müxtəlif nöqteyi-nəzərlər, fikirlər mövcud ola bilər. Amma mən, bəlkə də, fərqli bir tezis irəli sürmək istərdim. Düşünürəm ki, "erməni lobbisi" ifadəsi və anlayışı bəzi beynəlxalq güclərin öz siyasətlərinə haqq qazandırmaqdan ötrü ustalıqla və incəliklə istifadə etdikləri bəhanədir. İnanmaq istəmirəm ki, erməni lobbisi böyük dövlətlərin siyasətlərinin müəyyənləşməsinə və həmin siyasətin istiqamətinin dəyişməsinə təsir etmək gücündə olsun. Çox ehtimal ki, həmin qüvvələrin bu və ya digər istiqamətli siyasətinin həyata keçirilməsində erməni lobbisi bir amil, yaxud bəhanə kimi istifadə edilir. Amma bir şey dəqiqdir ki, Azərbaycana qarşı yuxarıda söz açdığım təzyiqlərə bəraət qazandırmaqdan ötrü erməni lobbisi bəhanə olaraq ortaya atılır. Yaxud Türkiyəyə qarşı hansısa formada müxtəlif mərkəzlərdən ünvanlanan təzyiqlərə haqq qazandırmaqdan ötrü yenə də erməni lobbisinə istinad edilir.
Verdiyiniz sual kontekstində cavab olaraq bildirmək istəyirəm ki, bu qüvvələrin həyata keçirdiyi siyasətlə erməni lobbisinin qarşısına qoyduğu hədəflər arasında eyniyyət var. Bu eyniyyət indiki halda təzyiqlərin erməni lobbisinin qarşısına qoyduğu hədəflərə uyğun olaraq Azərbaycana çevrilməsindədir. Ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində Ermənistan Azərbaycana qarşı təcavüz edərək torpaqlarımızı işğal etdiyi bir zamanda Amerika Birləşmiş Ştatlarının Konqresi "Azadlığa Dəstək Aktı"na 907-ci düzəlişi qəbul etdi. Bu düzəlişin əsl mahiyyəti Azərbaycana qarşı çevrilib. Azərbaycan bir yandan erməni təcavüzünə məruz qalır, digər yandan isə böyük bir dövlətin qanunverici orqanı tərəfindən respublikamızı hədəfə almış qanun ortaya çıxır. Bu günə qədər həmin düzəliş ləğv edilməyib. Azərbaycan dövləti 907-ci düzəlişin aradan qaldırılmasına nə qədər səy göstərsə də, bunun ləğv edilməsinin çətinliyi bəhanə gətirilir.
Yaxud 2008-ci ilin may ayında Birləşmiş Millətlər Təşkilatında Azərbaycanın işğal olunmuş torpaqlarındakı vəziyyətlə əlaqədar layihə müzakirəyə çıxarılanda heç kimin düşünə bilməyəcəyi mənzərə yaşandı. ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədri olan dövlətlər, - onlar Azərbaycanın işğal olunmuş torpaqlarının azad olunması işində vasitəçilik missiyasını öz üzərlərinə götürüblər, - bu qanun layihəsinin əleyhinə səs verdilər. Beləliklə də dünyada vasitəçilik praktikasında tarix boyu misli görünməmiş bir hadisə baş verdi. Vasitəçilər açıq şəkildə münaqişə tərəflərinin birinin, özü də haqsızlığa və ədalətsizliyə yol vermiş tərəfin mövqeyini müdafiə etdilər.
Başqa bir misal. İndi Türkiyə ilə Ermənistan arasında sərhədlərin açılmasını istəyən bir sıra beynəlxalq güclər Türkiyənin ədalətli bir şərti ilə üzləşiblər. Bu, Türkiyənin Azərbaycan torpaqlarının işğaldan azad olunmasından sonra Ermənistanla sərhədlərin açılmasına razılıq verməsidir. Normal düşüncəli insan üçün bu, göydəndüşmə fürsətdir. Amma yenə də vasitəçilik missiyasını həyata keçirən dövlətlərin hər üçü bu fürsətdən faydalanmaq əvəzinə ona qarşı çıxır. Beləliklə, yenə də ermənipərəst mövqe, yaxud erməni lobbisinin təsiri özünü göstərir. Bütün bunlar bir-biri ilə daxilən bağlıdır. Bu, vahid siyasətin tərkib hissəsidir ki, ona haqq qazandırmaq üçün erməni lobbisi anlayışından geniş istifadə edilir.
Təəssüf hissi ilə qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycana qarşı həyata keçirilən təzyiqlərdə yaxından iştirak edən bəzi müxalifət nümayəndələri, əslində, ermənipərəst siyasətin həyata keçirilməsində vasitəçi rolunu oynamış olurlar. Mən bilmirəm onlar bunu dərk edirlər, yoxsa yox. Amma güman etmirəm ki, dərk etməmək səviyyəsindədirlər. Təbii ki, dərk edirlər, amma öz ambisiyalarını həyata keçirməkdən ötrü çox natəmiz oyuna girməkdən utanmırlar. Bunlar arasında daxili əlaqə - Azərbaycana qarşı həyata keçirilən təzyiqlər və bu təzyiqlərin ermənipərəst siyasətin təzahürü və yaxud erməni lobbisinin hədəflərinə uyğun olması tamamilə açıq şəkildə özünü göstərir.
Azərbaycanda gedən demokratik prosesləri
"təftiş" etmək ölkəmizə yönəlmiş
təzyiqlərin tərkib hissəsidir
- Bu gün bəzi beynəlxalq təşkilatlar, həmçinin məlum dövlətlərin müvafiq qurumları, KİV-i Azərbaycanla bağlı təftişçi siyasət yürütməyə meyil edirlər. Onların buna nə dərəcədə hüququ var? Bu, əslində, müstəqil dövlətin suveren hüquqlarına kobud müdaxilə deyilmi?
- Xalqların fundamental
hüquqları bir-birindən fərqlənmir. Eynilə də
millətlərin və xalqların yaratdığı,
onların suverenliyinin ifadəsi olan milli dövlətlərin
də hüquqları eynidir. Heç bir dövlətin
başqa dövlətin və ya xalqın taleyini və müqəddəratını
müəyyənləşdirmək səlahiyyəti yoxdur.
Heç kim hansısa dövlətə və xalqa başqa bir
dövlətin və xalqın müqəddəratını həll
etmək hüququ verməyib. Bütün dövlətlər,
onları yaratmış millətlər və xalqlar bərabərdirlər.
Beynəlxalq hüquq anlayışının kökündə
dayanan prinsip və dəyərlər, hər şeydən əvvəl,
bundan ibarətdir.
Buna baxmayaraq, bəzi dövlətlər
və beynəlxalq güclər öz üzərlərinə
belə "səlahiyyətlər" götürüblər.
Onlar ayrı-ayrı dövlətlərdə insan
haqlarının vəziyyəti ilə bağlı hesabatlar
hazırlayırlar, "insan hüquqlarının
carçısı", "demokratiyanın müdafiəçisi"
kimi çıxış edirlər. Bəlkə də həmin
dövlətlər bu missiyanın yerinə yetirilməsinə
qərəzsiz, obyektiv şəkildə xidmət etsəydilər,
bunu başa düşmək olardı. Lakin təəssüf
hissi ilə qeyd etməliyik ki, müşahidələrimiz bu
cür cəhdlərin arxasında tamamilə başqa niyyətlərin
dayandığını göstərir. Bu, bir dövlətin
başqa dövlətə və xalqa ağalıq etmək
niyyəti, onun müqəddəratını təyin etmək,
bu və ya digər regionlarda öz maraqlarının həyata
keçirilməsi üçün bəhanələr və
səbəblər əldə etmək istəyidir. Belə
olan halda, təbii ki, bu cür cəhdlər və hərəkətlər
ümumi əxlaq, siyasət və beynəlxalq münasibətlər
normaları çərçivəsindən tamamilə
çıxır, başqa bir məzmun kəsb edir.
Hesab edirəm ki, beynəlxalq
icma qəti şəkildə bu cür cəhdlərə
qarşı çıxmalıdır. Məlum olduğu kimi,
ABŞ ayrı-ayrı ölkələrdə insan
haqlarının vəziyyəti ilə bağlı hesabatlar
hazırlayır. Amma bir neçə ildir ki, Çin də
ABŞ-da insan haqlarının vəziyyəti ilə əlaqədar
hesabatlar hazırlamağa başlayıb. Bu hesabatlardan məlum
olur ki, bütün dünyada insan haqlarının vəziyyətinə
dair sanki nəzarətçi funksiyasını öz üzərinə
götürmüş ABŞ-ın özündə vətəndaşların,
insanların hüquqlarının qorunması ilə
bağlı kifayət qədər ciddi problemlər var. Bu
problemləri həll etmədən digər ölkələrdə
insan hüquqları sahəsində tədqiqatlar aparmağa
böyük vəsaitlər sərf olunmasının mənası
əvvəldə dediyimiz niyyətlərlə əlaqədardır.
Hesab edirəm ki, beynəlxalq icma ayrı-ayrı güclərin
öz üzərlərinə bu cür funksiya götürməsinə
qarşı çıxmalıdır. Çünki heç
kimin buna mənəvi haqqı yoxdur! Güman edirəm ki, beynəlxalq
ictimaiyyət, nəhayət ki, bu həqiqəti dərk edərək
ayrı-ayrı ölkələrin insan hüquqları ilə
əlaqədar təftişçilik aparmaq cəhdlərinə
qarşı çıxacaq. Əks halda hər bir dövlət
başqa dövlətlərdə insan hüquqlarının vəziyyəti
ilə əlaqədar hesabatlar hazırlaya bilər. Onda, təbii
ki, suallar ortaya çıxacaq: harada insan haqları daha
çox qorunur, harada daha az qorunur? Bu baxımdan bir daha
vurğulamaq istərdim ki, Azərbaycandakı demokratik prosesləri
"təftiş" etmək ölkəmizə yönəlmiş
təzyiqlərin tərkib hissəsidir.
İnsanların fundamental
hüquqlarından biri yaşamaq hüququdur. Ayrı-ayrı
ölkələrdə insan hüquqlarının qorunması
ilə əlaqədar hesabat hazırlayan bəzi beynəlxalq
güclər öz silahlı qüvvələrindən istifadə
edərək yüzlərlə, minlərlə yox, on minlərlə,
bəzi hallarda yüz minlərlə insanın həyatına
qəsd edirlər. Onları yaşamaq hüququndan məhrum
edirlər. İnsanları yaşamaq hüququndan məhrum edən
bir dövlətin hər hansı ölkədə insan
hüquqlarının qorunması ilə əlaqədar hesabat
hazırlamağa mənəvi haqqı varmı? Bu suala səmimi
və düzgün cavab versək, çox qətiyyətlə
"yoxdur" deyilməlidir! Həqiqətən bu belədir.
Həm insanı öldürmək, həm də insan haqlarını
qorumaq çağırışları mənəviyyat və
əxlaq normaları ilə daban-dabana ziddir! Yəqin ki, beynəlxalq
icma bunun nə dərəcədə çirkin siyasət və
niyyət olduğunu nəinki dərk edir, həm də onun
qarşısını almaqdan ötrü yeni formada birləşməyin
yollarını axtarır.
- Əli müəllim, Sizcə,
bəzi dövlətləri və təşkilatları ikili
standartlardan çıxış etməyə vadar edən nədir?
- Azərbaycan ikili standartlar
oyununun obyektinə çevrilmiş ölkələrdən
biridir. Respublikamıza qarşı ötən əsrin 80-ci
illərinin sonu, 90-cı illərinin əvvəllərində
başlayan təcavüzün nəticələrini dünyada
bilməyən yoxdur. Xüsusilə də beynəlxalq güclər
və təşkilatlar bu mənzərəni aydın bilirlər.
20 ilə yaxındır ki, Azərbaycanın 20 faizə
yaxın torpaqları işğal olunub, bir milyona yaxın azərbaycanlı
öz ölkəsində qaçqın və məcburi
köçkün vəziyyətinə düşüb və
məhrumiyyətlər içərisində yaşayırlar.
Amma bu günə qədər beynəlxalq güclər bu
problemin həll olunması, təcavüzün aradan
qaldırılması, Azərbaycanın və Azərbaycan
xalqının qanuni hüquqlarının qorunması və bərpası
üçün qəti addım atmayıblar. Nə Minsk qrupu
və onun həmsədrləri münaqişənin
ağır nəticələrinin aradan qaldırılması
üçün qətiyyətli söz deyirlər, nə də
demokratiya və insan haqları uğrunda guya mübarizə
aparan subyektlər kimi özlərini təqdim etməyə
çalışan beynəlxalq güclər bu ədalətsizliyə
son qoyulmasına öz töhfələrini verirlər.
Baxmayaraq ki, beynəlxalq təşkilatlar insan
hüquqlarından danışarkən ilk növbədə
bir sıra hüquqlardan məhrum olmuş məcburi
köçkünlərin və qaçqınların vəziyyətinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində
addımlar atmalıdırlar. Amma biz bunların şahidi ola
bilməmişik. Çünki onların ikili standartlardan
çıxış etməsi buna imkan verməyib. İkili
standartlar isə, qeyd etdiyim kimi, bu və digər beynəlxalq
güclərin maraqlarının həyata keçirilməsi
ilə əlaqədar ortaya qoyulmuş siyasətin
reallaşmasına xidmət edir.
Təsəvvür edin,
yüz il bundan əvvəl uydurulmuş erməni
soyqırımı indi bir sıra dövlətlər tərəfindən
Türkiyəyə qarşı və Türkiyə vasitəsilə
həm də Azərbaycana qarşı təzyiq kimi istifadə
edilir. Uydurma soyqırımı indiyə qədər çox
intensiv şəkildə istismar olunub. İndi Azərbaycan və
Türkiyə iqtisadi cəhətdən güclənib regionda
qüdrətli və əhəmiyyətli dövlətlərə
çevrildikləri zaman bu ölkələrə təzyiq etmək
üçün qondarma soyqırımı iddiaları yenidən
ortaya atılır. ABŞ Konqresinin Xarici əlaqələr
komitəsində, bir neçə Avropa ölkəsinin
qanunverici orqanlarında müvafiq qətnamələrin qəbul
olunması yalnız və yalnız buna xidmət edir. Halbuki
"erməni soyqırımı" ilə bağlı
ortaya tutarlı tarixi fakt və sübut qoyulmur. Amma cəmi 18
il əvvəl bütün dünyanın gözü
qarşısında baş verən Xocalı faciəsi ilə
əlaqədar beynəlxalq icma indiyə qədər
özündə təpər tapıb təsirli söz deyə
bilməyib. Faktlara, Azərbaycan vətəndaşlarına
qarşı soyqırımına, barbarlığa baxmayaraq,
beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən Xocalı
faciəsinin soyqırımı, insanlığa qarşı
çevrilmiş ağır cinayət kimi qəbul olunması
baş verməyib. Bunun özü də ikili standartların
açıq şəkildə tətbiq edilməsindən xəbər
verir. Təəssüf hissi ilə bir daha qeyd etmək istəyirəm
ki, ikili standartların obyektlərindən biri Azərbaycan,
biri də Türkiyədir.
Bu gün dünya dəyişir.
Baxmayaraq ki, dünyanın dəyişməsi prosesi intensivlik
baxımından bizim istək və arzularımıza uyğun
deyil. Biz bunun daha sürətli olmasını arzulayardıq.
Amma hər halda dünya dəyişir. Düzdür, vaxtilə
dünyanın taleyini həll edən qüvvələr,
haqqında danışdığımız beynəlxalq
güclər indi də bu cür niyyətlərini bir sıra
hallarda reallaşdırmaq imkanı əldə edirlər və
yaxud buna cəhdlər göstərirlər. Amma indi vəziyyət
yüz il, altmış il, yetmiş il bundan əvvəlki mənzərədən
fərqlənir. Bu mənzərə başqa istiqamətdə
dəyişməkdədir. İnanmaq istərdim ki, bu dəyişiklik
bir sıra beynəlxalq güclər tərəfindən əsas
prinsip olaraq götürülmüş ikili standartlar
taktikasına son qoyacaqdır.
Əgər ölkəmiz öz hüquqlarını bərpa
etməkdən ötrü gücə istinad etsə, bunun
müsbət nəticələri heç kimdə şübhə
doğurmamalıdır
- Reallıq sübut edir ki,
müasir dünyamızda hüquq güc deyil, güc
hüquqdur. Bu reallıq Azərbaycanı Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həlli prosesində hansı
addımı atmağa sövq edir?
- Əlbəttə,
hüququn kökündə güc dayanır. Amma hüquq
gücdən ibarət olmamalıdır. Hüquq eyni zamanda
sivil dəyərlərə, prinsiplərə söykənməlidir.
Amma bugünkü beynəlxalq münasibətlər sistemində
hüquq sivil dəyərlər və prinsiplər sistemindən
daha çox güc kimi qavranılır və tətbiq olunur.
Elə ona görə də ayrı-ayrı beynəlxalq
güclər bu reallıqdan istifadə edərək özlərinin
dövlət və milli maraqlarını həyata keçirməkdən
ötrü beynəlxalq münasibətlərin kökündə
dayanmalı olan prinsiplərə istinad etmək əvəzinə
malik olduqları güclərə önəm verirlər. Əgər
beynəlxalq hüquqdan güc hüququ kimi istifadə edilməsi
ənənəsi olmasaydı, yəqin ki, bu hallar da baş
verməzdi.
Reallıq ondan ibarətdir
ki, hüququ qorumaq üçün gücə sahib olmaq
lazımdır. Məmnunluq hissi ilə qeyd etmək
lazımdır ki, Azərbaycan iqtisadiyyatının güclənməsi
həm də onun kompleks şəkildə gücünün
artmasına gətirib çıxarır. Azərbaycanın
iqtisadi gücü həm də onun hərbi qüdrətinə
transfer edir. Bu gün respublikamız özünün
hüquqlarını qorumaqdan ötrü lazım olan
bütün parametrlərə sahibdir. Güclü iqtisadiyyata
və qüdrətli, nizami orduya sahib olması bir dövlət
olaraq Azərbaycanın öz hüquqlarını qoruya bilməsi
üçün etibarlı təminatlar yaradır.
Bu kontekstdən
yanaşdıqda qətiyyətlə deyə bilərik ki, Azərbaycan
işğal altındakı ərazilərinin azad edilməsi
üçün lazımi daxili potensiala və gücə
sahibdir. Əgər ölkəmiz öz hüquqlarını
müdafiə və bərpa etməkdən ötrü gücə
istinad etsə, bunun müsbət nəticələri heç
kimdə şübhə doğurmamalıdır. Onu da
xüsusi vurğulamaq istərdim ki, Azərbaycan suveren dövlət
olaraq özünün bütün hüquqlarını, o
cümlədən pozulmuş hüquqlarını bərpa etmək
səlahiyyətlərinə malikdir. Təbii ki, münaqişənin
nizama salınması üçün bu gün məqbul hesab
olunan danışıqlar prosesi müsbət nəticə vermədikdə,
Azərbaycan bu hüququndan istifadə edəcək. Eyni zamanda
onu da qeyd etməyi lazım bilirəm ki, ikili standartlar dediyimiz
anlayışa burada da rast gəlirik.
Azərbaycanın
münaqişənin nizama salınması üçün
danışıqlar prosesinə tərəfdar olduğunu dəfələrlə
bəyan etməsinə baxmayaraq, bu günə qədər
sülh danışıqları bizim gözlədiyimiz
müsbət nəticəyə gətirib
çıxarmayıb. Azərbaycanın torpaqları
işğaldan azad edilməyib. Münaqişənin nizama
salınması missiyasını üzərinə
götürmüş həmsədrlər də vəziyyətin
tez zamanda dəyişdirilməsi və ədalətli nəticənin
əldə olunması üçün ciddi və təsirli
addımlar atmırlar. Əslində, bu addımların nə
zaman atılacağı da bilinmir. Bütün bunların
hamısı Azərbaycanın pozulmuş
hüquqlarının bərpa olunması üçün
respublikamızın malik olduğu gücdən istifadə etməsini
həm şərtləndirir, həm də qaçılmaz
edir.
Azərbaycan
danışıqlar prosesi müsbət nəticə verməsə,
öz potensialı hesabına pozulmuş hüququnu bərpa
etmək niyyətini açıq şəkildə ifadə edəndə
yenə də beynəlxalq güclər ikili standartlar
mövqeyinə istinad edərək respublikamızı bu yoldan
çəkindirməyə çalışırlar. Nəticədə
çox qəribə bir vəziyyət yaranır. Dinc yolla,
danışıqlar masası ətrafında qan tökülmədən
münaqişənin nizama salınması mümkün olmur.
Ona görə ki, Ermənistan münaqişənin nizama
salınması prosesində qeyri-konstruktiv mövqe tutur,
işğal olunmuş Azərbaycan ərazilərini
boşaltmır, beynəlxalq güclər və onların təmsilçisi
olan Minsk qrupunun həmsədrləri Ermənistana təzyiqlər
göstərib onu Azərbaycanın işğal edilmiş
torpaqlarını azad etməyə məcbur etmirlər. Azərbaycan
isə öz gücünə bu ədalətsizliyi və
haqsızlığı aradan qaldırmaq haqqında bəyanatlar
səsləndirdikdə, beynəlxalq güclər
respublikamızı qınayırlar ki, münaqişənin nəticələrinin
aradan qaldırılması üçün güc tətbiq
edilməsi yolverilməzdir. Bu, haqsızlığın və ədalətsizliyin
çox iyrənc formada ifadəsindən başqa bir şey
deyil! Bu həm də beynəlxalq güclərin natəmiz
oyununun ifadəsi və nəticəsidir. Prezident İlham Əliyev
Nazirlər Kabinetinin 2010-cu ilin birinci rübünün
sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına həsr
olunmuş iclasında bu məsələyə toxunaraq
çox düzgün qeyd edib ki, Azərbaycan ictimaiyyəti
torpaqlarımızın işğalına göz
yumulmasını, işğalçı dövləti çətin,
ağır iqtisadi vəziyyətdən çıxarmaq
üçün min bir səy göstərilməsini qəbul
edə bilməz. "Nə üçün
işğalçı ölkəyə təzyiqlər
göstərilmir?! Nə üçün Azərbaycan
bugünkü danışıqlarda, demək olar ki, ən
böyük konstruktivlik nümayiş etdirir, Ermənistan
danışıqları pozur?! Ermənistanı bu ağır
vəziyyətdən çıxarmaq cəhdlərini biz
görürük", - deyə dövlətimizin
başçısı bildirmişdir.
Bunlara baxmayaraq, müasir
dünyada çox şey gücə tabe olduğundan Azərbaycanın
gücünün artması münaqişənin nizama
salınmasında ən vacib arqumentlərdən biridir. Azərbaycanın
son illərdə iqtisadiyyatının güclənməsi,
bunun da nəticəsində hərbi qüdrətinin
artması danışıqlar prosesinə bir yandan əhəmiyyətli
intensivlik gətirib, ikinci yandan bu prosesdə ölkəmizin
mövqeyinin möhkəmlənməsinə gətirib
çıxarıb. Beləliklə, yenə də güc
amili, sözün yaxşı mənasında, münaqişənin
nizama salınmasında əhəmiyyətli arqument kimi
çıxış edir. Biz bundan sonra da Azərbaycan
Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında respublikamızın bütün parametrlər
üzrə gücünün artmasını müşahidə
edəcəyik. İnanıram ki, bu proses həm də ikinci
bir prosesə - torpaqlarımızın işğaldan azad edilməsinə
əhəmiyyətli təsir göstərəcək.
- Türkiyə ilə Ermənistan
arasında münasibətlərin normallaşması istiqamətində
aparılan müzakirələr barədə nə deyə bilərsiniz,
ümumiyyətlə, bu müzakirələrdə Azərbaycanın
maraqları, Sizcə, necə təmin olunur?
- Bayaq mən buna ötəri
toxundum, yenə də onu qeyd etmək istəyirəm ki,
bütövlükdə Ermənistanla Türkiyə
arasında son zamanlar aparılan danışıqlar prosesi
mahiyyət etibarilə işğal edilmiş Azərbaycan
torpaqlarının azad olunması üçün əhəmiyyətli
şans yaradır. Çünki Ermənistanla Türkiyə
arasında sərhədlər Ermənistanın
işğalçılıq siyasətinə Türkiyənin
etirazı kimi bağlanıb. İndi də Türkiyə tam
haqlı olaraq Ermənistanla sərhədlərin
açılmasını arzu edən Qərb dövlətlərinə
və ABŞ-a Azərbaycanın işğal olunmuş
torpaqlarının geri qaytarılması şərti daxilində
bunun mümkünlüyünu açıq şəkildə
bildirib. Bu, çox ədalətli yanaşmadır.
Çünki nəticə etibarilə bir yandan Qafqaz bölgəsində
böyük bir ədalətsizlik, Azərbaycana qarşı
edilmiş təcavüz aradan qaldırılar, ikinci bir tərəfdən
isə, Ermənistanla Türkiyə arasında
yaxınlaşmanın tərəfdarlarının qeyd etdiyi
kimi, sərhədlərin açılması Cənubi Qafqazda
və regionda əməkdaşlıq üçün imkanlar
yaradar.
Türkiyə rəhbərliyinin
sərhədlərin açılmasına dair açıq
şəkildə verdiyi mesajlar və nümayiş etdirdiyi
mövqe Azərbaycanın maraqlarının qorunmasına, ən
əsası, bütövlükdə ədalətin və
haqqın qorunması kimi ümumbəşəri dəyərlərə
xidmət edir. Söhbət Azərbaycan torpaqlarının azad
olunması ilə yanaşı, həm də
bütövlükdə işğalçılığa, təcavüzə
son qoyulmasından gedir. Əmin-amanlıq, əməkdaşlıq
mövqeyində dayanan bütün dövlətlər
üçün belə bir yanaşma məqbuldur. Bunu
müdafiə etməmək, buna qarşı əks
mövqenin, alternativ yanaşmanın ortaya qoyulması qeyri-mümkündür.
Bütün bunlara baxmayaraq, yenə də biz Ermənistanı
müdafiə edən dövlətlər tərəfindən
tamamilə başqa bir mövqeni müşahidə edirik.
Prezident İlham Əliyevin Nazirlər Kabinetinin iclasında
dediyi kimi, heç şeydən xəbəri olmayan, bölgədə
gedən proseslərdən xəbəri olmayan tərəflər
təzyiqlə, şantajla, qara yaxmaqla nəyə nail olmaq istəyirlər?!
Bu, açıq şəkildə Azərbaycanın
maraqlarına zidd olan bir siyasətdir! Azərbaycan dövləti
öz siyasətində adekvat addımlar atır və
atacaqdır.
İnanırıq ki,
Türkiyə müəyyənləşdirdiyi düzgün
yolla axıra qədər inamla gedəcək,
haqsızlığa qarşı özünün əhəmiyyətli
töhfəsini verəcək və Azərbaycanın
işğal altında olan torpaqlarının azad olunmasına
ciddi dəstəyini bundan sonra da nümayiş etdirəcək.
YAP parlament seçkilərində daha böyük
uğur qazanacaq
- Qarşıdan gələn
parlament seçkiləri ilə bağlı YAP-ın
hazırlığında nə kimi yeniliklər var, hansı hədəflər
müəyyən olunub?
- 2010-cu ilin parlament
seçkiləri ilə əlaqədar bir sıra yeniliklər
qaçılmazdır. Yeni şəraitin müəyyənləşdirdiyi
vəzifələr bu seçkini, təbii ki, əvvəlki
seçkilərdən fərqləndirəcək. Yeni Azərbaycan
Partiyası olaraq biz artıq seçkiyə
hazırlaşmağa başlamışıq. Hazırda
seçki kampaniyasının uğurla həyata keçirilməsi
üçün resurslarımızın dəyərləndirilməsi
işi ilə məşğuluq. YAP-ın malik olduğu
resurslar ciddi şəkildə təhlil edilir, onlardan necə səmərəli
istifadə olunması ilə bağlı müvafiq
düşüncələr ortaya qoyulur. Eyni zamanda,
ayrı-ayrı dairələr səviyyəsində seçki
şanslarımız nəzərdən keçirilir.
Bütün bunların nəticəsində YAP-ın parlament
seçkiləri ilə bağlı konsepsiyası
hazırlanacaq ki, orada bizim seçki taktikamızın
hansı dəyərlərə və prinsipərə söykənməsi
öz cavabını tapacaq.
Bu gün YAP-ın
böyük insani, təşkilati, ideoloji resursları var.
Bizim digər resursumuz, təbii
olaraq, təşkilati baxımdan imkanlarımızın
genişliyidir. YAP-ın Azərbaycanın bütün
regionlarında yerli strukturları var və onlar səmərəli
fəaliyyət göstərirlər. Bu gün yerli strukturlar
seçki kampaniyamızın uğurla həyata keçirilməsi
üçün bir sıra vacib işlərlə məşğuldurlar.
Bu resursdan da biz səmərəli istifadə edəcəyik.
YAP-ın cəmiyyətdə
insanların inandığı bir siyasi təşkilat
olması isə bizim ideoloji resursumuzdur. İctimai fəallığımız,
insanların maraqlarına uyğun şəkildə fəaliyyət
göstərməyimiz və bu fəaliyyətin nəticəsinin
vətəndaşlar tərəfindən müsbət qiymətləndirilməsi
YAP-a inamı şərtləndirən, eləcə də
seçkidə uğurumuzu təmin edən əsas amillərdən
biridir.
Bütün bunlarla
yanaşı, son dərəcə mühüm və həlledici
əhəmiyyət kəsb edən bir resursu xüsusi qeyd etmək
istəyirəm. YAP-ın bütövlükdə seçki
taktikası, müəyyənləşdirəcəyimiz
seçki kampaniyası məhz bu resursa söykənir. Bu, Azərbaycan
Prezidenti,
Yuxarıda qeyd etdiyim
resursların üzərinə YAP-ın böyük
seçki təcrübəsini, partiya üzvlərinin fədakarlığını
gəlməklə biz qarşıdan gələn parlament
seçkilərində uğur qazanacağımıza ciddi
şəkildə inanırıq.
Hər bir seçkidə istənilən
siyasi təşkilatın qarşısında duran
başlıca hədəf uğur qazanmaqdır. Bu gün YAP
parlamentdə 64 deputatla təmsil olunur. Bu da Azərbaycan
parlamentinin yarısından bir az çoxunu təşkil edir.
Bizim növbəti parlament seçkisində qarşımıza
qoyduğumuz minimum məqsəd bu göstəricini daha da
yaxşılaşdırmaqdan ibarətdir. 2005-ci ildən
2010-cu ilə qədər Azərbaycanın iqtisadi və sosial
vəziyyətindəki dəyişikliklərə uyğun
olaraq YAP-ın daha böyük uğur qazanmağa həm mənəvi
haqqı, həm böyük xalq etimadı, həm də əsaslı
siyasi imkanları var.
Seçkinin taleyini bayaq
sadaladığım resurslar və amillərlə
yanaşı, təbii ki, uğurlu namizədin müəyyənləşdirilib
irəli sürülməsi həll edir. Seçicilər də
kimə səs vermələrinin fərqindədirlər. Bunu
biz aydın şəkildə dərk edirik. YAP-ın irəli
sürəcəyi namizədlərin müəyyənləşdirilməsi
ilə bağlı başlıca prinsiplərindən biri həmin
insanların parlamentdə partiyanı layiqincə təmsil etmək
parametrlərinə malik olmasıdır. Bununla yanaşı, həmin
namizədlərin irəliyə sürüləcək dairədən
seçilmə şansı da yüksək olmalıdır. Yəni,
o şəxs kifayət qədər hörmət və
nüfuz sahibi olmalıdır ki,
- Müxalifət cəbhəsində
seçki ilə bağlı gedən prosesləri necə qiymətləndirirsiniz?
- İnanıram ki,
qarşıdan gələn parlament seçkilərində
çox sağlam və şəffaf rəqabət gedəcək.
Həm də inanıram ki, bu rəqabət mübarizəsində
biz qalib gələcəyik. Müxalifətin daxili problemlərinə
və bu problemlər kontekstindən qarşıdan gələn
parlament seçkiləri ilə bağlı şansına gəldikdə
isə, YAP-ın durumu ilə müxalifətin vəziyyətinin
müqayisəsi göstərir ki, YAP cəmiyyətdə kifayət
qədər güclü və müqayisəolunmaz siyasi təşkilat
olaraq qəbul edilir. Bunu etiraf etməmək
qeyri-mümkündür. Müxalifətin həm gücü,
həm resursları YAP-ın potensialı ilə müqayisəyə
gəlməz. Digər tərəfdən, müxalifət cəbhəsindəki
didişmələr, dağınıqlıq, öz
aralarındakı barışmazlıq onların onsuz da az olan
potensialını bir az da parçalayır və azaldır.
Hesab edirəm ki, müxalifət bu gün, həmişə
olduğu kimi, seçkilərə hazırlaşmaqdan daha
çox seçkilərə hazırlıqla bağlı
danışmaqla məşğuldur. Müxtəlif bəyanatlar,
müsahibələr verməklə, əsası olmayan
böyük-böyük iddialar ortaya qoymaqla seçkilərə
hazırlaşmaq olmaz. Digər tərəfdən, ənənəvi
olaraq müxalifət yenə də qarşıdan gələn
parlament seçkilərində ciddi səhvə yol verməkdədir.
Bu da onların onsuz da az olan enerjisinin seçki qanunvericiliyinin
dəyişdirilməsi ilə bağlı çağırışlara
xərclənməsidir. Biz dəfələrlə qeyd
etmişik ki, Azərbaycanda ədalətli, şəffaf,
demokratik seçki keçirilməsinə əsas yaradan
seçki qanunvericiliyi mövcuddur. Mövcud Seçki Məcəlləsi
əsasında Azərbaycanda 2000-ci ildən bu yana müxtəlif
seçkilər keçirilib. Beləliklə, Azərbaycanın
seçki qanunvericiliyi praktikada sınaqdan keçib. Buna hər
hansı irad tutmaq və onun dəyişdirilməsini
qarşıdan gələn parlament seçkilərinin ədalətli
keçirilməsi üçün şərt hesab etmək
ciddi arqumentlərə söykənmir. Bəzi hallarda belə
təəssürat yaranır ki, müxalifət
özünün zəifliyini və
gücsüzlüyünü Azərbaycanda seçki
qanunvericiliyinin üzərinə yıxmaq istəyir. Bununla da
seçkiönü özünün zəifliyini
ört-basdır etməyə çalışır.
Bütün bunlar Azərbaycan müxalifəti tərəfindən
aparılan natəmiz oyunun bariz ifadəsidir. Azərbaycanda
insan haqları, seçki qanunvericiliyi ilə əlaqədar
bir yandan müvafiq qanunvericilik aktları mövcuddur. Digər
yandan praktikada onların reallaşdırılması
üçün lazım olan şərait var. Bütün
bunların daxilində seçki zamanı uğur qazanmamaq
yalnız bir reallıqdan xəbər verir. Bu da Azərbaycan vətəndaşlarının
müxalifətin təmsilçilərinə etibar etməməsi
və onlara səs verməməsidir. Bundan savayı Azərbaycan
müxalifətinin hər hansı problemi yoxdur.
Bir sıra hallarda müxalifət seçki kampaniyasında ümumiyyətlə iştirak etmir. Belə olanda qəribə bir mənzərə ortaya çıxır, onlar, sanki, seçkidə iştirak etmədən qalib gəlmək istəyirlər. Seçkidə iştirak etmədən seçkinin qalibi olmaq mümkün deyil!
Digər tərəfdən, seçkidə bu və ya digər partiyanın qalib gəlməməsi seçki qanunvericiliyini və seçki praktikasını tənqid etmək üçün əsas vermir. Seçki qanunvericiliyi Azərbaycanda bir partiya üçün deyil, hamı üçün eynidir. Seçki qanunvericiliyinin YAP və müxalifət üçün fərqli şərtləri və tələbləri yoxdur. Bir Seçki Məcəlləsi var və onun müddəaları bütün siyasi təşkilatlara eyni dərəcədə şamil edilir. Demək, müxalifət partiyalarının uğur qazanmamasının səbəbləri seçki qanunvericiliyində deyil. Bunun səbəbi, qeyd etdiyim kimi, Azərbaycan vətəndaşlarının müxalifətə və onu təmsil edən insanlara inamının olmamasıdır. Bu gün müxalifət nümayəndələrinin öz enerjilərini beynəlxalq təşkilatlar qarşısında Azərbaycanı xoşa gəlməyən mənzərədə təqdim etməyə işlətmələri onlara həm başucalığı gətirmir, həm də onsuz da itirilmiş nüfuzuna bir daha zərbə vurur. Çünki Azərbaycanın beynəlxalq qurumlar yanında əsassız olaraq, yalnız qərəzli müxalifət təqdimatında pislənməsi bütövlükdə hər bir Azərbaycan vətəndaşının qüruruna toxunan bir məsələdir. Həm də elə buna görə qarşıdan gələn parlament seçkilərində müxalifətlə YAP-ın sərbəst, açıq, şəffaf, demokratik seçki bəhsləşməsi Azərbaycan vətəndaşlarının YAP-ı və onun irəli sürdüyü namizədləri dəstəkləməsi ilə nəticələnəcək.
Müsahibəni yazdı: Rəşad CƏFƏRLİ
Azərbaycan.- 2010.- 20
aprel.- S. 3, 4.