Akademik Ramiz Mehdiyevin "Gorus-2010:
absurd teatrı mövsümü" kitabı Ermənistanda
getdikcə güclənməkdə olan dövlət
faşizmi barədə həyəcan təbilidir
Dekabrın
3-də Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının (AMEA)
Rəyasət heyətində AMEA-nın Tarix İnstitutunun
təşəbbüsü ilə akademik Ramiz Mehdiyevin
təzə çapdan çıxmış "Gorus-2010:
absurd teatrı mövsümü" kitabının
təqdimatı olmuşdur. Kitab Ermənistanda
dövlət hakimiyyətini qəsb etmiş Serj Sarkisyanın,
- səsvermənin yekunlarını saxtalaşdırmaq və
seçiciləri aldatmaq yolu ilə hakimiyyəti ələ
keçirmiş bu vücudu "prezident"
adlandırmağa adamın dili gəlmir, - təhqiramiz
bəyanatlarına və elmə zidd uydurmalarına ən tutarlı
cavabdır.
Akademik Ramiz
Mehdiyevin kitabının adı onun məzmununu çox
gözəl əks etdirir. Bu kitabın
məqsədi beynəlxalq elmi ictimaiyyətin və
ekspertlərin diqqətini cari il oktyabrın 16-da, tarixən
Azərbaycan torpağı olan, sovet dönəmində
Ermənistana verilən Zəngəzur mahalının Gorus
şəhərinin "siyasi teatr səhnəsində"
göstərilmiş, müəllifi, rejissoru və yeganə
ifaçısı Sarkisyan olan tragikomik tamaşanın
absurd mahiyyətinə cəlb etməkdən ibarətdir.
Serj Sarkisyan
qədim türk diyarı, keçmiş Qarabağ
xanlığının ərazisi olan, İran və Anadolu
haylarının yalnız 1828-ci ildən sonra kütləvi
şəkildə məskunlaşdırıldığı
Gorus şəhərində tarixdən dəm vurmaq
eşqinə düşmüşdür. Halbuki
kimin olsa da, ancaq onun Cənubi Qafqazın tarixi barədə
danışmağa, ümumiyyətlə, haqqı yoxdur.
Çünki onun əcdadları - öz torpaqları olmayan,
yeri-yurdu bilinməyən haylar İrandan və ya Osmanlı
imperiyasından ən tezi iki əsr bundan əvvəl
Qarabağa köçüb gəlmiş və burada
özlərinə sığınacaq tapmışlar.
XX əsrin
əvvəllərinə qədər haylar nəinki
Qarabağ, Naxçıvan və Zəngəzurda, hətta
İrəvanın özündə də heç vaxt etnik
çoxluq təşkil etməmişlər. Akademik Ramiz
Mehdiyev elə erməni alimləri Ronald Suni və Corc Burnutyana
istinadla bunu tarixdən xəbəri olmayanlara və ya onu
saxtalaşdıranlara bir daha xatırlatmışdır. O,
kifayət qədər zəngin tarixi mənbələrdən
istifadə edərək, erməni təbliğatının
Qarabağın (Arsaxın), Naxçıvanın,
İrəvanın guya "qədim erməni
torpağı" olması barədə uydurmalarını
alt-üst etmişdir.
Akademik Ramiz
Mehdiyevin əsərinin diqqəti çəkən bir
cəhəti də ondan ibarətdir ki, o, "Arsax"
terminindən cəsarətlə istifadə edir,
tarixçiləri və siyasətçiləri bu
sözdən çəkinməməyə
çağırır. Müəllif yazır ki, Arsax
Qarabağın dağlıq hissəsinin tarixi adıdır
və Sünik, Qandzak, Utik, Paytakaran və Aran kimi digər
vilayətlərlə yanaşı, Arsax da Qafqaz Albaniyası
dövlətinin bir hissəsi olmuşdur. Arsaxın
maddi-mədəni irsinin Azərbaycanın islamdanəvvəlki
dövrünə aid olması isə tarix elmində
hamılıqla qəbul edilmişdir. Gəlmə haylar və
onların dili ilə "Arsax" sözü arasında
heç bir əlaqə yoxdur. Kitabda bu müddəa elmi
dəlillərlə, tarixi mənbələrdən gətirilmiş
faktlarla bir daha şərh olunmuşdur.
Sarkisyanın
öz ifadələrindən istifadə edilməklə ona
vurulmuş zərbələr qəti və
sarsıdıcı olmuşdur. Erməni
tərəfi akademik Ramiz Mehdiyevin kitabına elmi
cəhətdən əsaslandırılmış cavab tapa
bilməmişdir və tapa bilməyəcəkdir.
Əlbəttə, gələcəkdə "qarı
nənənin nağılları"na əsaslanan
təbliğat xarakterli opusları nəzərə almasaq.
Təəssüf ki, Ermənistanda zavallı
məktəbliləri və tələbələri tarix
dərslərində bu cür nağıllarla
"bəsləyir", sərsəm ağlın məhsulu
olan həmin cızmaqaraların müəllifləri isə
abır-həya etmədən bunları "elm" kimi
qələmə verirlər.
Hər halda,
Ermənistanda belə "alimlər" akademik Ramiz Mehdiyevin
kitabına "cavab" verməyə
çalışırlar, ancaq nə yazıq ki, oxları
daşa dəyir. Akademik Ramiz Mehdiyevin təbirincə desək,
onlar nəinki qarşılarına qoyduqları
məqsədə çatmamış, əksinə,
özlərinin daxili mədəniyyət səviyyəsini
və mütləq mənada qeyri-peşəkar
olduqlarını nümayiş etdirmişlər. Məsələn, adını çəkməyi
layiq bilmədiyimiz belələrindən biri
məşhurlaşmaq naminə Qafqazın tarixi
"erməni" torpaqlarında türklərin "gəlmə"
olduğunu isbat etməyə çalışmış
və Mirzə Adıgözəl bəyin "Qarabağnamə"
əsərinə istinad etmişdir. Həmin
əsərdə deyilir ki, XVIII əsrin ortalarında
"otuzikilər, cavanşirlər və kəbirli türk
tayfaları Qarabağa gəlmişlər". Erməni alimi
isə özündən bunu da əlavə edir ki, "bundan
iyirmi il əvvəl türk tayfaları - əfşarlar, iyirmidördlər
və bayandurlar Qarabağa köçüb
gəlmişlər". Onun sərsəm məntiqinə
görə, əgər "Qarabağnamə"
əsəri XVIII əsrin ortalarında bir sıra tayfaların
bu vilayətə gəlməsinə dəlalət edirsə,
deməli, onlar Qarabağ torpağında "ilk"
türklər olmalı idilər! Məgər Mirzə
Adıgözəl bəy haradasa göstərmişdir ki,
onlara qədər Qarabağda ümumiyyətlə türk
olmamışdır?!
Rusiyanın
Federal Miqrasiya Xidmətinin 2009-cu il üçün
hesabatında bildirilir ki, keçən il ölkəyə
Ermənistandan gəlmiş bir neçə min immiqrant
qeydiyyata alınmışdır. Erməni opponentin məntiqi
ilə yanaşsaq, belə çıxır ki, onlar Rusiyada ilk
ermənilərdir və 2009-cu ilə qədər bu
ölkədə ümumiyyətlə erməni olmamışdır.
Bu, əlbəttə ki, cəfəngiyatdır.
Yeri
gəlmişkən, Azərbaycan
tarixşünaslığında heç vaxt iddia edilməyib
ki, 1828-ci ilə qədər Qarabağda ümumiyyətlə
erməni olmamışdır. Aydındır ki, orada az sayda
erməni yaşamışdır (bu gün Uqandada və
Uruqvayda ermənilər yaşadığı kimi) və Rusiya
mənbəyi də buna dəlalət edir. Həmin
mənbəyə görə, 1810-cu ilə qədər
Qarabağda ermənilər cüzi azlıq təşkil
edirdilər. Əslinə qalanda isə, onlar haylar deyil,
erməniləşdirilmiş albanlar idilər. Digər
tərəfdən, hətta onlar haylar olsaydılar belə,
yenə də sayca çox az idilər. Akademik Ramiz Mehdiyev
müvafiq tarixi sənədə istinadla göstərir ki,
"Rusiya statistikasının məlumatına görə,
təxminən həmin vaxt (1810-cu ildə) Qarabağ
əhalisi 9500 türk və 2500 erməni ailəsindən
ibarət idi". Faiz nisbətində
götürdükdə, bu, 79 faiz və 21 faiz təşkil
edir. Üstəlik, azərbaycanlı ailələrinin
erməni ailələrindən daha böyük olduğunu
nəzərə alsaq, ermənilərin mütləq sayı
daha da azalar. Belə olan halda 1920-ci illərdə Dağlıq
Qarabağın əhalisinin təxminən 99 faizinin
ermənilərdən ibarət olmasını
söyləmək sayıqlamadan başqa bir şey deyildir.
Belə cəfəngiyatı yalnız absurd teatrının
bədii rəhbəri və onun azğınlaşmış
spiçrayterləri uydura bilər.
Yeri
gəlmişkən, akademik Ramiz Mehdiyevin yuxarıda
xatırlatdığımız "opponenti" öz
xəstə sərsəmləmələrində sübut
etməyə çalışır ki, ümumiyyətlə
azərbaycanlılar deyilən millət olmamışdır.
O, bu yaxınlarda Tərtərdə ağdamlı məcburi
köçkünlərlə yerli sakinlər arasında adi
məişət zəminində baş vermiş insidentin
əsl erməni təfəkküründən doğan yozumunu
təqdim etmişdir. Onun fikrincə, bu hadisə
"Ağdamı tərk etmiş əfşarlarla
Tərtər sakinləri, Ağqoyunlular ittifaqından
ayrılmış Qaraqoyunlu və Bayandur tayfalarının
nümayəndələri arasında çoxəsrlik
tayfalararası ziddiyyət" idi. Bu
sərsəm məntiqlə yanaşdıqda belə demək
olar ki, iki il bundan əvvəl Rusiya ilə Ukrayna arasında
qaz satışı ilə əlaqədar yaranmış
münaqişə, əslində, Kiyev və Moskva arasında
dövlətlərarası disput deyil, "polyanalarla
vyatiçlər və kriviçlər ittifaqı arasında
çoxəsrlik ziddiyyətlər"in
təzahürü imiş...
Akademik Ramiz
Mehdiyevin kitabına erməni təbliğatının
gücənərək verdiyi bütün cavab bundan
ibarətdir! Bu da təəccüblü deyil,
həyasızlıqda ad çıxarmış erməni
təbliğatı acizliyini etiraf etməsə də, deyə
bilərik ki, daş qayaya rast gəlmişdir.
"Gorus -
2010: absurd teatrı mövsümü" kitabı
bütün erməni təbliğatını indiyədək
bəlkə də düşmədiyi nokaut
vəziyyətinə salmaqdan əlavə, beynəlxalq
birliyə də vaxtında ünvanlanmış bir
mesajdır. Dünya birliyi Ermənistanın hakimiyyət
strukturlarında getdikcə dərinləşməkdə olan
təhlükəli meyillərə çox ciddi diqqət
yetirməyin vaxtı çatdığını başa
düşməlidir. Bu kitab Ermənistanda getdikcə
güclənməkdə olan dövlət faşizmi
barədə, bir növ, həyəcan təbilidir. Akademik
Ramiz Mehdiyev bununla faktik olaraq, dünya birliyini indiki siyasi
elitanın yoluxdurduğu xəstəlikdən xilas olmaqda
sadə erməni xalqına kömək etməyə
çağırır.
Dünya
liderləri və beynəlxalq təşkilatlar 1933-cü ilin
məlum səhvlərindən ibrət dərsi
almalıdır! Dünya birliyinin erməni faşizminə
laqeyd münasibəti tarixin faciəli səhifələrinin
təkrarlanmasına gətirib çıxarmışdır.
Erməni "miatsum"u XX əsrin axırlarının
"anşlüs" hərəkatıdır. Dağlıq
Qarabağın Ermənistan tərəfindən ilhaq
edilməsi Sudetin işğalının bizim
günlərdə təkrarıdır. Dağlıq
Qarabağa bitişik yeddi rayonun işğal edilməsi
müasir "Barbarossa planı"dır! Xocalı,
Qaradağlı və Malıbəylinin dinc sakinlərinin
məhv edilməsi 1992-ci ilin "Liditse"
hadisələridir! Serj Sarkisyanın Gorusdakı
çıxışı bizim günlərin "Mayn
Kampf" kitabından tezislərdir. ATƏT-in Astana sammitinin
uğursuzluğu və bu təşkilatın uzanan
münaqişələrə prinsipial münasibət
bildirməyə qadir olmaması Millətlər
Liqasının taleyinin təkrarlana biləcəyi
barədə həyəcan siqnalıdır.
Beynəlxalq birlik erməni faşizminə öz
münasibətini bildirməli və onu məcbur etməlidir
ki, Azərbaycan torpaqlarının işğalına son qoysun.
Əks halda, Azərbaycan xalqının da öz
qəhrəman övladları - aleksandr matrosovları, nikolay
qastelloları, panfilovçuları var və bu xalq
bütün dünyaya göstərməyə məcbur
olacaq ki, onun da öz "marşal Jukovu" var və o, Serj
Sarkisyanı - bu erməni Vilhelm Keytelini təslim aktını
imzalamağa məcbur edəcəkdir!
Ermənistan
dövlətinin faşistləşməsi
təhlükəsini lazımınca
qiymətləndirməyənlərin hamısı akademik Ramiz
Mehdiyevin "Gorus-2010: absurd teatrı mövsümü"
kitabı ilə tanış olmalıdır. Yığcam
və sadə dildə yazılmış bu kitab geniş oxucu
təbəqələri üçün
anlaşıqlıdır. Buradakı istehza
və sarkazm elementləri Serj Sarkisyanın Gorusdakı
çıxışının tamamilə cəfəngiyat
olmasını adekvat şəkildə əks etdirir.
Şübhə etmirəm ki, bu kitab bir sıra dillərə
hökmən tərcümə ediləcək,
beləliklə, dünya auditoriyasına
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin mahiyyətini və
Ermənistanın indiki rəhbərliyinin əsl
simasını daha yaxşı başa düşmək
imkanı verəcəkdir.
Aslan ASLANOV,
Azərbaycan Dövlət
Teleqraf Agentliyinin
(AzərTAc-ın) Baş direktoru
Azərbaycan.- 2010.- 22 dekabr.- S. 3.