İctimai və humanitar elmlər sosial sifarişə
çevik cavab verməlidir
Keçmiş sovet
dövründən qalmış elmin maliyyələşdirilməsi
metodologiyasına yenidən baxılmalı,
yaradıcılıq mühitini, tətbiqi tədqiqatları
stimullaşdıran yeni siyasət həyata keçirilməlidir.
Şübhəsiz ki, dövlət
başçısının təsdiq etdiyi elmin 2009-2015-ci illərdə
milli inkişaf strategiyası yeni elm siyasətinin əsas
prinsiplərini müəyyənləşdirir. Burada əsas
diqqət rəqabətqabiliyyətli innovasiya
texnologiyalarının işlənməsi mühitinin və
yaradıcı tədqiqatçıların
hazırlanmasına verilməlidir. Yaradıcı tədqiqatçıların
kiçik qruplarda birləşərək elmi
araşdırmalara cəlb edilməsinə xüsusi önəm
verilməlidir. Belə yaradıcı qrupların təklif
etdikləri layihələrin mərhələli maliyyələşdirilməsi,
əldə edilən nəticələrin tətbiqi və
monitorinqi bu sahəyə qoyulan investisiyaların səmərəliyini
daimi nəzarətdə saxlamağa imkan verir. Böyük elmi
layihələrə deyil, qısa müddətdə cəmiyyətin
inkişafına təkan verə biləcək elmi
araşdırmalara üstünlük verilməsi bu siyasətin
birinci mərhələsini təşkil etməlidir. Az vəsait
yönəltməklə qısa müddət ərzində,
bir tərəfdən, yaradıcı elmi mühit
formalaşdırıla bilər, digər tərəfdən isə,
iqtisadi səmərəsi qoyulan investisiyanı doğruldan tətbiqi
elmi yeniliklər əldə edilə bilər. Nəticə etibarilə
həm daxili, həm də xarici bazarda rəqabət apara biləcək,
geniş tələbata çevriləcək maddi və mənəvi
dəyərlər istehsalı təmin edilmiş olar. Yeni dəyərlərin
istehsalı isə, öz növbəsində, insanın
özünə və ətraf aləmə münasibətini
ciddi şəkildə dəyişdirir.
Müasir informasiya
texnologiyaları əməyin
intellektuallaşdırılmasını zərurətə
çevirir. Ona görə də həm yeni biliklərin rəqabətqabiliyyətliliyi,
həm dinamik iqtisadi inkişafın möhkəmləndirilməsi,
həm də insanların fasiləsiz təhsilinin təmin
edilməsi istiqamətində təxirəsalınmaz işlər
görülməlidir. Elm sahəsindəki pərakəndəliyi
aradan qaldırmaq, elmlərin diferensiasiyasından onların
inteqrasiyasına keçidi təmin etmək məqsədilə
elmi-tədqiqat müəssisələrinin əsaslandırılmış
şəkildə ixtisarı, yenidəntəşkili, birləşdirilməsi
istiqamətində ciddi işlər aparılmalıdır. Bu
gün Azərbaycanda həyata keçirilən və cəmiyyətin
tərəqqisinə hesablanmış uğurlu siyasətə
cavab verməyən "kosmetik" elm islahatları vəziyyəti
köklü surətdə dəyişə bilməz. Qətiyyətli
və ciddi addımlar atılmalı, ölkədə həyata
keçirilən siyasətlə ayaqlaşan və onu qabaqlayan
texnologiyalar istehsal edən elmi müəssisələr şəbəkəsi
formalaşdırılmalıdır. Bu islahatların necə və
hansı ardıcıllıqla həyata keçirilməsinin
elmi surətdə əsaslandırılması, cəmiyyətin
keyfiyyətcə yeni mərhələyə keçidi nəticəsində
onun strukturundakı dəyişikliklərin tədqiqi ictimai və
humanitar elmlər qarşısında sosial sifariş kimi
dayanan aktual problemlərdir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev onun sədrliyi
ilə Nazirlər Kabinetinin 2009-cu ilin sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr edilmiş 18 yanvar
2010-cu ildəki iclasında demişdir: "Mən bir müddət
bundan əvvəl demişdim ki, Azərbaycan iqtisadiyyatı
artıq öz keçid dövrünü başa vurdu. Bu, həqiqətən
də, belədir. Biz artıq keçid dövrünün
iqtisadiyyatı deyilik... Biz tam şəkildə bazar
iqtisadiyyatına keçmişik. Azərbaycan iqtisadiyyatı
liberal iqtisadiyyatdır, müstəqil, dayanıqlı, öz
resurslarına güvənən, dünya birliyinə sürətlə
inteqrasiya edən iqtisadiyyatdır".
Prezident İlham Əliyev elə
həmin iclasda vurğulamışdı: "Biz daxili
bazarımızı daha da ciddi qorumalıyıq. Bunun müxtəlif
yolları vardır. Əlbəttə ki, ən əsası
idxalı əvəzləyən məhsulların
istehsalını artırmaqdır".
Elmin, yeni texnologiyaların cəmiyyətin
inkişafındakı əhəmiyyətini, bu sahədə
dövlət siyasətinin istiqamətini vurğulayan İlham Əliyev
demişdir ki, "dünyada sürətlə inkişaf edən
informasiya texnologiyaları sahəsində biz hər zaman bir
addım öndə olmalıyıq, rəqibləri də,
zamanı da qabaqlamalıyıq. Məhz bu yanaşma bizə
imkan verdi ki, biz qısa müddət ərzində Azərbaycanda
informasiya-kommunikasiya texnologiyaları sahəsində, demək
olar, inqilab yarada bildik. Bu, həm iqtisadi cəhətdən, həm
bütün başqa cəhətlərdən çox vacib,
önəmli sahədir". Son 5-6 ildə yaradılmış
yeni sahədə - informasiya-kommunikasiya texnologiyaları sahəsində
həqiqətən də inqilab edilmiş, zaman
qabaqlanmışdır. Burada İlham Əliyev elmin üzərinə
düşən əsas vəzifəni çox dəqiqliklə
bir daha ifadə edərək göstərir ki, zamanı
qabaqlaya bilməyən texnologiyalar cəmiyyətin sürətli
inkişafını təmin edə bilməz. İdxalı əvəzləyən
malların istehsalı daxili bazarın qorunmasının əsası
kimi göstərildiyi halda, Azərbaycan təhsilinin və
elminin qarşısında duran əsas vəzifə də yeni
texnologiyaları yarada bilən, mənimsəyən və tətbiq
edən yüksək ixtisaslı kadrların
hazırlanmasından, elmi mərkəzlərin təşkilindən
ibarətdir. Dövlət tərəfindən həyata
keçirilən islahat proqramları vəziyyəti xeyli
yaxşılaşdırsa da, bazar iqtisadiyyatına bu sahədə
inamlı keçid tam təmin edilməmişdir.
Yeni yaradılmış bazar
iqtisadi münasibətləri liberal iqtisadiyyatın artıq
oturuşduğunu göstərir. Ona görə də
müasir dövrün elminin inkişafına liberal fəlsəfənin
təsiri inkaredilməzdir. Liberal fəlsəfə belə bir
ümumi yanaşmadan çıxış edir ki, cəmiyyətin
tərəqqisi, ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi münasibətlərin,
vətəndaş cəmiyyətinin təşəkkülü
və inkişaf təmayülü xüsusi mülkiyyətə
əsaslanan sahibkarlıq fəaliyyətindən birbaşa
asılıdır. Burada, bir tərəfdən, sahibkarla
dövlət arasında yeni münasibətlərin
qurulması və siyasi idarəetmənin demokratik prinsipləri
təşəkkül tapır. Digər tərəfdən,
sahibkarlığın inkişafı xüsusi mülkiyyətin
dayanıqlığına və daxili bazarı rəqabətqabiliyyətli
mallarla təmin edəcək yeni texnologiyaların
istehsalına yönəlikli tətbiqi elmin inkişafına
söykənir.
Xüsusi mülkiyyətin cəmiyyətdə
və insanların praktik həyatında əhəmiyyətli
dəyişikliklər etdiyi birmənalıdır. Yəqin
insanın mənəvi həyatı da müəyyən dəyişikliklərə
uğramışdır. Burada çox maraqlı bir sual ortaya
çıxır: görəsən bu dəyişikliklər
insanın düşüncə tərzinə və əxlaqına
necə təsir göstərmişdir? Bu məsələnin
öyrənilməsi ictimai elmlərin diqqət mərkəzinə
çəkilməlidir.
1980-ci illərin sonu və
1990-cı illərin əvvəllərində cəmiyyəti
ağuşuna alıb naməlum istiqamətə aparan anarxiyadan
1995-ci ildə sabitliyə keçidə nail olan cəmiyyətimizdə
elm özünün durğunluq dövrünü
yaşayırdı. Həmin durğunluq sonrakı illərdə
elmdə ciddi böhranla əvəzləndi. Çünki yeni
reallıq yeni təfəkkür tərzinin, yeni elmi
dünyagörüşünün təşəkkülünü
zəruri edirdi. İctimai maraqların şəxsi maraqlardan əhəmiyyətli
olduğu, fərdiliyin kollektivçilik tərəfindən
sıxışdırılaraq insanın şəxssizləşdirildiyi
dünyabaxışı artıq yeni reallıqda insanların
qarşılıqlı münasibətlərini tənzimləməyə,
insanın yaşadığı dünyanı, özünü
və özünün həmin dünyada yerini müəyyənləşdirməyə
imkan vermirdi. Sadəcə olaraq insanlar yeni iqtisadi münasibətlərin
meydana çıxardığı reallıqları, məsələn,
bir tərəfdən bir qrup insanın - "iş
adamlarının" sürətlə varlanmasını, digər
tərəfdən isə işsizliyin yaranmasını
başa düşə bilmirdilər. Baş verənlər, ən
yaxşı halda, insanlara qarşı "ədalətsizlik"
hesab edilir, bu ədalətsizliyə qarşı ciddi
mübarizə "gözləntiləri" isə
özünü doğrultmurdu. Cəmiyyət ciddi psixoloji
sarsıntı yaşayırdı. Elm adamlarımızın
da, demək olar ki, böyük əksəriyyəti həmin vəziyyətdə
idi. Artıq əvvəlki elmi sifariş sistemi
dağılmışdı. Elmi müəssisələr və
tədqiqatçılar müasir dövrün tələblərinə
cavab verən yeni, aktual problemlərin həllinə diqqəti
yönəltməli idilər. Bu vəziyyətdən çıxış
yollarının axtarışı olduqca çətin və
həlli müşkül görünürdü. Yeni dəyərlər
cəmiyyətin əksər çoxluğu tərəfindən
qəbul edilmir, mövcud ənənələrin
saxlanılması üçün ciddi müqavimətlər
göstərilirdi. Gələcək qeyri-müəyyən
görünürdü, keşmiş ümidlər yeni reallıqlar
içində sanki amansızcasına əriyib gedirdi. Bəzən
insanlara elə gəlirdi ki, insan öz dəyərini itirib,
hamı bir-birinə yadlaşıb, insan taleyinə biganəlik,
laqeydlik sanki cəmiyyətin əsas prinsiplərinə
çevrilib. Əvvəlki etik qaydalar insanın yeni reallığa
uyğunlaşmasını təmin etmir, dezadaptasiya dərin
depressiya yaradırdı. Əslində, yeniliklə köhnəlik
arasındakı ziddiyyət dərinləşdikcə
insanların güzəran psixologiyasına müraciəti də
güclənirdi. Yeni münasibətlər yaşamaq
uğrunda fərdlərin mübarizəsi kimi yanlış
başa düşülür, sosial-siyasi, mədəni həyatda
şəxsiyyətin fəallığı arxa plana
keçirdi. Şəxsiyyət-cəmiyyət münasibətlərinin
yeni mahiyyət və xarakter kəsb etməsi elmi tədqiqatlarda
əsaslı və ardıcıl surətdə öyrənilməlidir.
Elmi müəssisələrin
və orada çalışan insanların yeni
çağırışlara hazır olmaması, çevik və
tənqidi yanaşa bilməməsi ictimai və humanitar elmləri
bir çox istiqamətlərdə praktikadan
uzaqlaşdırmış, baş verən hadisələrin
elmi surətdə araşdırılaraq yaranmış vəziyyətdən
çıxış yolları kifayət qədər
araşdırılmamışdır.
Demokratiyanın dərinləşdiyi
bir dönəmdə meydana çıxan sosial və siyasi
qruplar, onların təmsilçiləri tərəfindən mətbuatda
cəmiyyətdə baş verən sosial hadisələrin əsl
mahiyyətini əks etdirməyən, gerçəklikdən
uzaq olan müxtəlif fikirlər səsləndirilir. Əlbəttə,
bu, vəziyyəti daha da mürəkkəbləşdirir. Bu,
insanların vətəndaşlıq və dövlətçilik
mövqeyinə mənfi təsir göstərməklə
yanaşı, həm də onları milli-mənəvi dəyərlərə
yabançı təsirlərə məruz qoyur. Şəxsiyyətin
"Mən"inin ikiləşməsi bəzi hallarda onun
simasının dəyişməsinə, hətta
simasızlaşmasına gətirib çıxara bilər. Hər
şeyin inkar edilməsini özünütəsdiqin ən səmərəli
metoduna çevirənlər, Rene Dekartın vaxtilə səsləndirdiyi
bir fikri - "mən düşünürəm, deməli,
mövcudam" fəlsəfəsini yeni məzmunda səsləndirirlər.
İqtidarın uğurlu siyasəti sayəsində xalqın əldə
etdiyi nailiyyətləri "görməzliyə vuran"
subyektlərin siyasi mədəniyyətinin aşağı səviyyəsinin
göstəricisidir. Sosial davranışın cəmiyyətdə
təşəkkül tapan bu kimi tipləri elmi sürətdə
araşdırılmalıdır.
Liberalizmin əsas prinsipləri
fərdi hüquqları (yaşamaq, şəxsi azadlıq,
mülkiyyət), qanunun aliliyini və qanun qarşısında
hər kəsin bərabər olmasını, azad seçkiləri,
sağlam rəqabətli bazar iqtisadiyyatını, dövlətin
idarəetmə sisteminin şəffaflığını əhatə
edir. Dövlətin funksiyası bu təməl prinsiplərin
gerçəkləşməsini və qorunmasını təmin
etməkdən ibarətdir. Burada ən mühüm məsələlərdən
biri insanların sərbəst surətdə informasiya əldə
etməsi və öz fikrini ifadə etməsidir.
İnformasiyanın əldə edilməsi və onun cəmiyyətin
hər bir üzvünə çatdırılması ona
görə əhəmiyyətlidir ki, insanlar baş verən
proseslərdən xəbərdar olmaqla yanaşı, ona öz
münasibətlərini bildirməklə həmin proseslərin
fəal iştirakçılarına çevrilirlər. Bu isə
vətəndaş cəmiyyətinin əsasında dayanan təməl
prinsipdir. Əslində, cəmiyyətin bütün təbəqələrinin
belə fəal münasibəti onların öz istək və
arzularına uyğun olaraq sosial gerçəkliyi və həmin
gerçəklikdəki yerlərini müəyyənləşdirməyə
imkan verir. Yeni sosial münasibətlərin formalaşmasında
diskursların rolu ciddi tədqiqatların obyekti
olmalıdır. Çünki postmodernist yanaşmaya görə,
biz vahid obyektiv həqiqət yaratmaq fikrindən uzaq
olmalıyıq. Ona görə yox ki, insanın gerçəklik
haqqındakı bütün təsəvvürləri eyni dərəcədə
əsaslandırılmışdır, sadəcə olaraq onlar
fərqlidir. Hadisələrə müxtəlif baxışlar
mövcuddur və onların mövcudluğuna təbii
yanaşılmalıdır. Dünyada bu yanaşma tərzinin
güclənməsi, cəmiyyətin müasir inkişaf
tendensiyaları həmin problemin ictimai və humanitar elmlər
tərəfindən araşdırılmasını zəruri
edir.
Dünyanın dərki
özünüdərkdən keçir. Amma bu
özünüdərk başqa bir insanın vasitəsilə,
daha doğrusu, başqasını dərketmə vasitəsilə
həyata keçir. Sanki başqa insan bizim
özümüzü görməyə, tanımağa imkan
verən bir güzgüdür. Burada ictimai və fərdi
şüurun qarşılıqlı təsiri dialektik vəhdət
təşkil edir. Lakin qeyd etməliyik ki, bu gün yalnız
bizim cəmiyyətdə deyil, bütövlükdə
dünyada baş verən proseslər dərin şüur
böhranının yaşandığını göstərir.
Bu böhrandan necə çıxış isə sosial və
fundamental elmlərin qarşılıqlı əlaqədə
inkişafından xeyli dərəcədə
asılıdır.
Akademik Ramiz Mehdiyev "İctimai və humanitar elmlər: zaman kontekstində baxış" məqaləsində çox ciddi bir problemə toxunaraq yazır: "Müasir dünya elmində dil problemi fəlsəfi problem kimi yozulduğu halda, biz "sovet dilşünaslığı" standartlarından uzaqlaşa bilmirik". İnsanın bütün münasibətləri dil əsasında qurulub. Gerçəkliyin dərki, yeni təcrübənin qazanılması və ötürülməsi dil vasitəsilə həyata keçirilir. Dil daima inkişaf edir, zənginləşir və insanın təfəkkürünün, şüurunun hüdudlarını genişləndirərək, bir tərəfdən ətraf aləmin yenidən dərkini, digər tərəfdən isə həmin gerçəkliyi dəyişdirməklə ona uyğunlaşmanı təmin edir. Elmi axtarışlar nəticəsində yeni sözlər (anlayışlar), cümlələr (hökmlər), əqli nəticələr (sillogizmlər) meydana gəlir. Təlim və ünsiyyət prosesində onlar insan tərəfindən mənimsənilərək geniş istifadə edilir. Lakin bu mənimsəmə və istifadə prosesində bir çox hallarda həmin anlayışların təhrifi, əqli nəticələrin əldə edilməsi texnikasının zəifliyi son nəticədə təfəkkürün, ağlın müstəqillik, tənqidilik, çeviklik, dərinlik kimi keyfiyyətlərinin inkişafına ən yaxşı halda ləngidici təsir göstərir. Dilin saflığı, səlisliyi, ifadəliliyi dialektik və formal məntiqi təfəkkürün inkişafını təmin edir. Gündəlik həyatımızda geniş istifadə edilən bir çox anlayışların ifadə etdiyi sosial hadisələrin mahiyyəti, təəssüf ki, düzgün başa düşülmür, təhrif edilir. Nəticədə insanların mövcud sosial proseslərə düzgün qiymət verməsi, həmin proseslərə fəal müdaxiləsi mümkünsüz görünür. Bəzi mətbu orqanlarda, televiziya və radio verilişlərində, bədii əsərlərdə, orta məktəblərdə və ali məktəb auditoriyalarında Azərbaycan dilinə sağalmaz yaralar vurulur. Akademik Ramiz Mehdiyev bu məsələlərin ciddi narahatlıq doğurduğunu qeyd edir ki, "hər bir dilin inkişafı onun kütləvi informasiya vasitələrində, müasir ədəbiyyatda, terminoloji problemlərin həllindəki mövqeyi ilə bağlıdır. Bu baxımdan etiraf etmək lazımdır ki, bu gün informasiya vasitələrinin dilindəki üslub pozuntuları və qəlizlik bizim dilçilərin və ədəbiyyatşünasların araşdırmalarında lazımi yer tutmur". Bu irad təkcə dilçi və ədəbiyyatşünas alimlərin deyil, hesab edir ki, filosof, sosioloq və psixoloqların da ünvanına yönəldilməlidir. Ona görə də sosial və humanitar elmlər Azərbaycan dilinin məntiqi təkmilləşdirilməsi və inkişafı istiqamətində nəzəri və tətbiqi tədqiqatları gücləndirməlidir. Qloballaşan dünyada sürətli inteqrasiya prosesləri dillərin qarşılıqlı təsirini gücləndirərək yeni dil mədəniyyəti formalaşdırır. Biz bu prosesdə seyrçi mövqedən deyil, fəal iştirakçı mövqeyindən çıxış etməliyik. Psixolinqvistik tədqiqatlara geniş yer verilməli, bu istiqamətdə araşdırmaların sürətləndirilməsi məqsədilə dilçi, tarixçi, sosioloq, filosof və psixoloqlardan ibarət elmi qruplar təşkil edilməli, konkret qrant layihələri hazırlanaraq maliyyələşdirilməlidir. Burada həllini gözləyən problemlər çoxdur.
İnkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsi göstərir ki, bazar iqtisadiyyatı elmin inkişafından əhəmiyyətli dərəcədə asılı olduğu üçün elmi araşdırmalara ciddi investisiyalar yönəldilir və əldə edilmiş uğurlar dərhal tətbiq edilir. Nəticələrin tətbiqi elm üçün yeni reallıqlar və inkişaf üçün imkanlar yaradır. Təəssüf ki, bu gün Azərbaycanda elmə özəl sektor tərəfindən yönəldilmiş investisiyanın payı yox dərəcəsindədir. Halbuki özəl sektorun iqtisadiyyatdakı payı artıq
85%-ə yaxındır. Amma özəl sektorun elmə maraq göstərməməsi onun inkişafına əhəmiyyətli dərəcədə mənfi təsir göstərməkdədir. Özəl sektorun elmə sifariş vermək imkan və istəyinin zəif olması rəqabətqabiliyyətli malların istehsalının təmin edilməsini olduqca çətinləşdirir. Özəl sektorla elmi mərkəzlər arasında sıx əlaqələrin qurulması, bilavasitə istehsal sahələrinin nəzdində elm və təhsil mərkəzlərinin yaradılması yeni düşüncə tərzinin formalaşmasına və əməyin intellektuallaşdırılmasına əhəmiyyətli təkan ola bilər. Burada ciddi məsələ kimi özəl sektorun elmə investisiya yönəltmək meylini gücləndirən işlər həyata keçirilməli, elm və təhsilin inkişafına investisiya yatıran özəl şirkətlərin vergi dərəcələrinə yenidən baxılmalı və bu siyasət təşviq edilməlidir.
Elmi kadrların hazırlanmasında yol verilən nöqsanların bir səbəbinə toxunmaq istərdik. Cəmiyyətdə elmi kadrların hazırlanmasına münasibət bütövlükdə müsbət olsa da, həmin funksiyanın hansı qurum tərəfindən və necə yerinə yetirilməsi qaydaları daima mübahisələndirilərək obyektiv və subyektiv çətinlikləri qaçılmaz edir. Fikrimizcə, ali məktəblərə konkret professor və dosent ştatlarının müəyyən edilmiş sayı təsdiq edilməli və həmin elmi adların verilməsinə tələblərin artırılması ilə yanaşı, həm də yüksək əməkhaqqı təsdiq edilməlidir. Həmin yüksək elmi ada müvafiq ali məktəbin elmi şurası tərəfindən layiq görülmüş alimin sosial müdafiəsi güclü olmalıdır ki, o, yalnız elm və təhsillə məşğul olsun, obyektiv, qətiyyətli mövqe nümayiş etdirə bilsin. Düşünürük ki, ümumiyyətlə, Azərbaycanda professor və dosent elmi adlarının optimal həddini müvafiq icra orqanları inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsini nəzərə alaraq müəyyən edərsə, bu sahədəki əsas problemlər həllini tapa bilər. Elmi dərəcələrin verilməsinə elm və təhsil müəssisələrinin yaratdıqları dissertasiya şuralarında baxıla bilər və elmi dərəcə üçün imtiyazları həmin elmi dərəcəni verən müəssisə müəyyənləşdirə bilər.
Son olaraq akademik Ramiz Mehdiyevin həmin məqalədəki bir fikrini də vurğulamaq istərdik. O yazır: "İctimai elmlər öz mənbəyini məhz gerçəkliyin obyektiv şərhindən alır... Əgər nəyisə tənqid ediriksə, həmin tənqid mövcud olanların köklü inkarına yönəlməməli, islahedici xarakter daşımalıdır. Əks təqdirdə o, inkişafı əngəlləyən amilə çevrilə bilər". Doğrudan da ölkədə gedən böyük quruculuq işləri bütün sahələrdə cəmiyyətin keyfiyyətcə yeni inkişaf mərhələsinə keçdiyini inkaredilməz fakta çevirmişdir. Bu sosial faktın elmi surətdə araşdırılması və ona kölgə salmaq istəyənlərə tutarlı cavabların verilməsi ictimai və humanitar elmlərin qarşısında dayanan ən mühüm vəzifələrdəndir. Hesab edirik ki, dövlət tərəfindən həyata keçirilən tədbirlər nəticəsində Azərbaycan elmi özünün böhran vəziyyətindən nəinki tezliklə çıxacaq, həm də dünya elminin aparıcı qüvvəsinə çevriləcəkdir.
Bəxtiyar ƏLİYEV,
Milli Məclisin Elm və təhsil
komitəsinin sədr müavini,
professor
Azərbaycan.- 2010.- 14 fevral.- S. 4.