Prezident İlham Əliyevin
uğurlu fəaliyyəti dünya miqyasında Azərbaycanın
nüfuzunu daha da artırıb
Bahar MURADOVA: "ATƏT məkanında
Azərbaycan sıçrayışlı inkişafa malik
ölkə kimi qəbul edilir"
Sürətli sosial-iqtisadi inkişafa malik Azərbaycan diplomatiya sahəsində də böyük uğurlara imza atmaqdadır. Məhz bu nailiyyətlərin nəticəsidir ki, ölkəmizin bir nömrəli problemi sayılan Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsi barədə həqiqətlərdən dünya indi kifayət qədər xəbərdardır. Artıq beynəlxalq ictimaiyyət birmənalı şəkildə Ermənistanı işğalçı dövlət olaraq qəbul edir, sözügedən münaqişənin mümkün qədər tez həllinin vacibliyini bildirir. Azərbaycan isə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin daim dünyanın diqqət mərkəzində qalması və problemin həlli prosesinin sürətlənməsinə beynəlxalq ictimaiyyətin daha sanballı töhfə verə bilməsinə nail olmaq üçün ən müxtəlif tribunalardan məharətlə istifadə etməkdədir. Belə tribunalardan biri də ATƏT Parlament Assambleyasıdır (PA). Parlament Assambleyasının Osloda keçirilən XIX yay sessiyası da bu mənada Azərbaycan üçün uğurlarla yadda qalıb.
Müsahibimiz, Milli Məclis Sədrinin müavini, ATƏT Parlament Assambleyasında Azərbaycan nümayəndə heyətinin rəhbəri Bahar Muradova sessiyanın nəticələrini yüksək qiymətləndirir:
- ATƏT Parlament Assambleyasının Osloda keçirilən XIX yay sessiyası çox ciddi bir məsələyə - transmilli cinayətkarlıq və korrupsiya ilə mübarizəyə həsr edilmişdi. Bu mövzu və onunla bağlı məsələlər əsas müzakirə predmetini təşkil edirdi. Parlament Assambleyasının üç əsas komitəsində və plenar iclasda müzakirə edilən məsələlərin yekunu olaraq Oslo qətnaməsi qəbul olundu. Lakin ATƏT Parlament Assambleyasının tarixində görünməmiş bir hadisə olaraq əsas qətnamə layihəsinə ayrı-ayrı ölkələrin nümayəndələri tərəfindən 35 əlavə bənd daxil edilməsi təklifi irəli sürüldü. Həm əsas qətnamə layihəsinə, həm də əlavə olunması təklif edilən bəndlərə isə 184 düzəliş edilmişdi. Qətnamə layihəsi, eləcə də təklif olunan əlavələr içində ATƏT regionunda mövcud olan münaqişələr və onların həlli ilə bağlı müxtəlif layihələr də yer alırdı.
Əsas qətnamə layihəsinə ATƏT PA sədrinin Cənubi Qafqaz üzrə xüsusi nümayəndəsi Qoran Lenmarkerin təklifi ilə daxili köçkünlər haqqında bəndin əlavə olunması da müzakirə edilən məsələlər sırasında yer alırdı. Elə Dağlıq Qarabağ münaqişəsi barədə ilk olaraq daimi komitənin iclasında da Qoran Lenmarker çıxış etdi. O, çıxışında bölgədə olan vəziyyəti, tərəflərin münaqişəyə münasibəti, hal-hazırda danışıqların vəziyyətini, ATƏT-in Minsk qrupuna həmsədrlik edən dövlətlərin prezidentlərinin "Böyük səkkizlik"in Kanadada keçirilən 36-cı zirvə toplantısı çərçivəsində Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə dair qəbul etdikləri birgə bəyanatı barədə söz açdı. Qeyd edim ki, Qoran Lenmarker Cənubi Qafqaz regionuna kifayət qədər yaxşı bələddir. Onun söylədikləri iştirakçılarda problem haqqında əlavə təsəvvür yaranmasına gətirib çıxardı. Lakin bizi narahat edən əsas məsələ ondan ibarət idi ki, Qoran Lenmarker çıxışında yeniləşmiş Madrid prinsiplərinin mövcudluğu və Azərbaycanla Ermənistanın həmin prinsiplərə münasibətinə dair hər hansı fikir səsləndirmədi. Azərbaycanın Ermənistandan fərqli olaraq yeniləşmiş Madrid prinsiplərini qəbul etdiyini də nədənsə bildirmədi. Bu halda Azərbaycan nümayəndə heyəti onun söylədiklərində müsbət cəhətləri qeyd etməklə yanaşı, yeniləşmiş Madrid prinsiplərinə dair məsələyə münasibət bildirməli olduğunu Lenmarkerin diqqətinə çatdırdı. Ona sual ünvanladıq ki, Azərbaycanın yeniləşmiş Madrid prinsiplərini qəbul etdiyini, Ermənistanın isə indiyə kimi buna münasibət bildirməməsini niyə söyləmədiniz. Ümumiyyətlə, bir məruzəçi olaraq bu məsələyə münasibətinizi necə ifadə edərdiniz? Lakin o, bu suallara ümumi bir şəkildə cavab verməklə kifayətləndi.
Polemikanın gedişi isə bir daha təsdiqlədi ki, ATƏT Parlament Assambleyası Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllinə müsbət təsir göstərəcək hansısa sənədin qəbulunda maraqlı deyil. Bu və ya digər səbəbdən belə bir sənəd indiyə kimi Parlament Assambleyasında qəbul olunmayıb. Ən azı, Qoran Lenmarkerin məruzəçi olduğu dövrdən indiyə kimi. Maraqlıdır ki, Qoran Lenmarker Gürcüstandakı mövcud münaqişə ocaqları ilə bağlı konkret mövqe bildirdiyi halda, Azərbaycanla bağlı bunu nümayiş etdirmədi. Halbuki Azərbaycandan fərqli olaraq o, Gürcüstan üzrə yeni məruzəçi təyin olunub. Bununla belə, qısa müddətdə Gürcüstanla bağlı iki sənəd hazırlayaraq meydana qoyub. Onlardan biri Kanadanın Toronto şəhərində təqdim etdiyi hesabatdır ki, həmin hesabat müzakirəyə çıxarıldı və onun əsasında müvafiq sənədlər qəbul edildi. XIX yay sessiyası çərçivəsində isə o, daxili köçkünlərin vəziyyətinə dair əsas qətnaməyə bənd əlavə edilməsi təklifini irəli sürdü. Lakin burada ad ümumi olduğu halda, mətndə yalnız Gürcüstana aid məsələlər öz əksini tapmışdı. Bu isə narahatlığımıza səbəb olduğundan bununla bağlı düzəliş təklifini irəli sürmüşdük və həmin düzəlişlər müzakirə ediləcək rəsmi sənədlərin siyahısında yer alırdı. Ancaq təəssüf ki, cənab Lenmarker nə sənədin adında, nə də onun məzmununda təklif olunan düzəlişin qəbuluna imkan vermədi. Biz təklif edirdik ki, sözügedən sənəd Gürcüstana aid olduğu üçün onun başlığında bu dövlətin adı göstərilsin. Yox, əgər ad ümumidirsə, sənəddə ATƏT regionunda mövcud olan bütün konfliktlərə toxunulsun. Lakin bu təkliflər nəzərə alınmadı və sənəd Lenmarkerin hazırladığı şəkildə qəbul olundu.
Bütün bunlar bizim nümayəndə heyətinin Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı apardığı müzakirələrin yalnız bir hissəsini təşkil edirdi. Bütövlükdə siyasi, iqtisadi və humanitar komitələrdə, eləcə də təşkil olunan xüsusi forumda və plenar iclaslarda edilən bütün çıxışlarımızın əsas leytmotivini məhz Dağlıq Qarabağ münaqişəsi təşkil edirdi. Bununla da Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ətrafında daha çox müzakirələrin aparılmasına nail ola bildik və məsələni bütövlükdə Parlament Assambleyasının 5 gün davam edən sessiyasının gündəmində saxladıq.
- Dediklərinizdən aydın olur ki, ATƏT PA sədrinin Cənubi Qafqaz üzrə xüsusi nümayəndəsi Qoran Lenmarkerin Gürcüstanda mövcud konfliktlərlə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə münasibəti fərqli xarakter daşıyıb. Bu hansı səbəblərdən irəli gəlir? Ermənistan, erməni lobbisi Lenmarkerə təsir edir, yoxsa, ATƏT məsələyə yenə ikili standartlardan yanaşır?
- Mən cənab Lenmarkerin hansı səbəbdən belə addımlar atmasına dair ehtimallara əsaslanan fikirlər səsləndirmək istəməzdim. Çünki ötən 5 il ərzində onu məsələyə obyektiv münasibət sərgiləyən şəxs kimi tanımışam və bunu çıxışımda da qeyd etmişəm. XIX yay sessiyasında isə Azərbaycan və Gürcüstan ərazilərində mövcud münaqişələrə nəyə görə fərqli mövqe göstərməsinin səbəblərini ondan soruşdum. Təəssüf ki, o, buna cavab vermədi. Belə təəssürat yaranır ki, Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı fikirləri sanki heç kim dilinə gətirmək istəmir. Deyə bilmərəm ki, bu, onların ermənilərlə dostluğundan, xristian təəssübkeşliyindən, yoxsa hansısa başqa səbəblərdən irəli gəlir. Bununla bağlı ehtimallar söyləmək istəməzdim, lakin bütün hallarda bunlar təəssüf doğurur.
- ATƏT-in Parlament Assambleyasının artıq vəzifəsini tərk edən sədri Joao Soareş maraqlı açıqlama verərək Dağlıq Qarabağ münaqişəsi üzrə sülh prosesinin ləngiməsinə görə Ermənistanın daha çox məsuliyyət daşıdığını bildirdi. Azərbaycan hökumətində isə sülh üçün həm iradə, həm də güc olduğunu qeyd etdi. Bu mövqe ATƏT Parlament Assambleyasının deputatları, o cümlədən Parlament Assambleyasının yeni sədri Petros Eftimiu tərəfindən də bölüşülürmü?
- Joao Soareş 2 il ərzində ATƏT Parlament
Assambleyasının prezidenti olub. Bundan əvvəl
isə o, vitse-prezident və Portuqaliya nümayəndə heyətinin
rəhbəri olaraq məsələlərə hər zaman
obyektiv münasibət bildirib. Həqiqətdir ki, cənab
Soareşin Azərbaycana, Parlament Assambleyasındakı
nümayəndə heyətimizə hörməti var. O, hər
zaman bütün çıxışlarında, hər bir
uyğun məqamda bunu açıq şəkildə meydana
qoyur. Amma bütün bunları o, tərəfsizliynə,
obyektivliyinə görə edir. Bu
münasibət özünü təkcə Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı göstərmir.
Azərbaycana ilk dəfə Joao Soareş təkrar
parlament seçkilərini izləyən müşahidə
missiyasının rəhbəri kimi gəlib. Həmin seçkilərlə bağlı 2006-cı
ildə ATƏT Parlament Assambleyasında hesabat-məruzə ilə
çıxış edəndə kifayət qədər
aydın və obyektiv bir mövqe ortaya qoydu. Bildirdi ki, Azərbaycanda irəliyə doğru
çox ciddi bir addım atılıb, demokratik tələblərə
cavab verən şəffaf seçkilər keçirilib.
Həmin vaxt isə o, Parlament
Assambleyasının sədri deyildi. Mən
ona Azərbaycan nümayəndə heyətinin rəhbəri
kimi təşəkkür edərkən o, mənə söylədi
ki, sizin minnətdarlığınız mənə lazım
deyil. Qeyd etdi ki, mən hesabat məruzəmdə
göstərilən fikirləri obyektiv mövqenin təzahürü
olaraq səsləndirmişəm və Azərbaycan nümayəndə
heyəti belə yüksək seçkilər
üçün öz ölkəsi ilə fəxr edə bilər.
Konkret olaraq,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı Joao Soareşin son fikirlərinə gəlincə,
o, ilk dəfə deyil ki, belə açıqlamalar verir. Elə sonuncu
dəfə İrəvanda, Bakıda, Tbilisidə olarkən də
o, analoji fikirlər səsləndirdi, düşüncələrini
açıq bəyan etdi. Bundan əvvəl
də Joao Soareş dəfələrlə bildirib ki, Azərbaycan
inkişafının birinci mərhələsini uğurla
başa vurub və XIX yay sessiyası çərçivəsində
də bu fikirlərini yenidən təkrar etdi. Enerji məsələləri, iqtisadi inkişaf, əməkdaşlıqdan
danışarkən cənab Soareş həmişə Azərbaycan
və Qazaxıstanı nümunə olaraq göstərib.
Daim bildirib ki, Azərbaycan iqtisadi inkişafda,
xüsusən də, enerji ehtiyatlarından səmərəli
istifadədə Norveç modelini çox yüksək səviyyədə
mənimsəyib. Enerji resurslarının
istismarından əldə olunan gəlirləri digər sahələrin
inkişafına yönəldib. Bundan əvvəl
isə Parlament Assambleyasının Yunanıstanda keçirilən
sessiyasında ATƏT üzvü ölkələrini Azərbaycandan
nümunə götürməyə çağırıb.
Bu mənada Soareşin ölkəmiz barədə
son fikirləri mənə elə də təəccüblü
gəlmədi.
Cənab
Soareşin ölkəmiz və Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi ilə bağlı bir daha təkrarladığı
fikirləri obyektiv, məsələlərə düzgün
qiymət verən bir insanın mövqeyini əks etdirir. Bundan sonra o, 2 il ərzində ATƏT Parlament
Assambleyasının fəxri sədri olacaq. Məlumat
üçün bildirim ki, ATƏT Parlament Assambleyasında sədarət
postunda üçlük mövcuddur. Bunlar
vəzifəsini tərk edən fəxri, indiki və gələcək
sədrlərdir. Həmin
üçlük daim birgə fəaliyyət göstərir.
Lakin təkcə Soareş
yox, ATƏT Parlament Assambleyasının bir çox rəsmiləri
də bizə bildirir ki, Ermənistan prezidenti də məsələni
həll etmək istəyir, lakin ölkə daxilində kifayət
qədər dəstək və dayağı
olmadığından, erməni diasporunun təzyiqlərinə
məruz qaldığından buna gücü çatmır. Bəziləri isə belə fikirlər səsləndirirlər
ki, Azərbaycan regionda lider və güclü bir dövlət
olduğundan, Prezident İlham Əliyev ölkəsində vətəndaşlarının
dəstəyini qazandığından qoy məsuliyyəti Azərbaycan
üzərinə götürsün və münaqişənin
həllinə daha çox töhfə versin. Lakin bunun birtərəfli qaydada necə mümkün
olmasına dair bizim dəfələrlə
polemikalarımız, mübahisələrimiz yaranıb. Bununla belə, hətta Ermənistanın da əvəzinə
qərar verməyə Azərbaycan Prezidentinin gücü və
iradəsi olduğuna onlar inanırlar. Bu,
Azərbaycan Prezidentinin ölkə sərhədlərində,
kənarda da böyük nüfuz sahibi olmasının qəbul
edilməsidir.
- Parlament
Assambleyasının yeni sədri Petros Eftimiou Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi barədə nə dərəcədə
məlumatlıdır?
- Petros Eftimiou
uzun illər Parlament Assambleyasının üzvü olub və
kifayət qədər ciddi fiqurdur. ATƏT regionunda cərəyan
edən proseslərdə yaxından iştirak edib. İqtisadi komitənin sədri kimi də onun fəaliyyəti
nəzərəçarpan olub. Hər
zaman obyektiv, qərəzsiz mövqe nümayiş etdirməyə
çalışıb. Parlament
Assambleyasının sədri seçilərkən də
böyük sayda səs topladı. Seçki prosesi
zamanı Azərbaycan nümayəndə heyəti, eləcə
də digər türk respublikaları, MDB dövlətləri
də ona ciddi dəstək verdi. Düşünürəm ki, Parlament Assambleyası
çərçivəsində olsa da, Türkiyə, Azərbaycan
və Yunanıstan işbirliyinin ortada olması çox
şeylərə təsir göstərə bilər.
- XIX yay sessiyasında ölkəmizdən
olan nümayəndə heyəti, o cümlədən də
Siz bir daha bildirmisiniz ki, Azərbaycan yeniləşmiş Madrid
prinsiplərini qəbul edir, Ermənistanın isə indiyə
kimi buna münasibəti bəlli deyil. Bununla, ermənilər
növbəti dəfə fakt qarşısında qoyulub.
Ermənistan nümayəndə heyətinin bu məsələyə
reaksiyası necə oldu, ümumiyyətlə, onlarla hər
hansı təmaslarınız oldumu?
- Hər dəfə bizim Ermənistan
nümayəndə heyəti ilə təmaslarımız olur.
Ermənistanın yeniləşmiş Madrid
prinsiplərini qəbul etməməsini isə mən
sessiyadakı çıxışımda yenidən
iştirakçıların diqqətinə
çatdırdım. Ermənistan
status-kvonu saxlamaqla vaxtı uzatmağa çalışır.
Bununla da, qarşı tərəf
düşünür ki, öz təcavüz siyasətinə
haqq qazandıra biləcək. Lakin halqa
getdikcə daralmaqdadır. Artıq bəzi
dairələr də hətta istəməsələr belə,
Ermənistana qeyri-konstruktiv mövqe tutduğunu söyləməyə
məcbur olurlar. Artıq vəziyyət bir
çoxlarını Dağlıq Qarabağ münaqişəsilə
bağlı obyektiv fikir söyləməyə vadar edir.
İndi ATƏT-də
Azərbaycanın sürətli inkişafı, dünyada
güclənən mövqeyi, eləcə də Ermənistanda
yaşanan böhran barədə xeyli dərəcədə məlumatlıdırlar. Biz müxtəlif
Avropa ölkələrinin təmsilçiləri ilə
tez-tez görüşlər keçiririk. Söhbətlərimiz əsnasında onlara bildiririk
ki, siz özlüyünüzdə Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin, eləcə də Gürcüstan ərazisində
olan mövcud konfliktlərin çözümündə
maraqlı olmaya bilərsiniz. Lakin
maraqlısınız ki, Azərbaycanın, eləcə də
bu ölkə vasitəsilə Orta Asiyanın enerji
resursları sizə çatsın. Buna
nail olmaq üçün bölgədə sabitlik və
sülhün olması vacibdir. Ona görə də
ən azı, iqtisadi maraqlarınız naminə bölgədə
sülhün təmin olunması üçün
mövqeyinizi ifadə etməlisiniz. Hər
uyğun məqamda biz bu fikirləri səsləndiririk və
faktdır ki, beynəlxalq ictimaiyyət Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi ilə bağlı indi daha çox məlumatlıdır
və bu kimi problemlərin həllinin vacib olduğu qəbul
edilir. Bunun nəticəsidir ki, ərazilərində
münaqişə yaşayan ölkələrin nümayəndələri
yox, digər dövlətlərin təmsilçiləri həmin
konfliktlər barədə çıxışlar edir. Məsələn, Moldovadakı Dnestryanı
münaqişəsilə bağlı qətnamə layihəsini
İtaliyanın Parlament Assambleyasındakı nümayəndə
heyətinin rəhbəri təqdim etdi. Yaxud
da Qəzzada baş verənlərlə bağlı
İspaniyadan olan deputat qətnamə layihəsini gündəmə
gətirdi. Bu, həmin problemlərə
daha çox diqqət ayrılmasına səbəb olur. Əminəm ki, belə vəziyyət gələcəkdə
ATƏT Parlament Assambleyasının Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə dair konkret sənəd qəbul etməsinə
gətirib çıxaracaq.
- Siz özünüz
işğal altında olan bir rayonun ictimaiyyəti tərəfindən
deputat seçilmisiniz. ATƏT Parlament Assambleyasında
çıxışınızda da bildirmisiniz ki, seçiciləriniz
ATƏT PA-da Dağlıq Qarabağ probleminin həllinə
dair sənədlərin qəbuluna nail olmaqla bağlı hələ
5 il əvvəl qarşınızda tələb
qoymuşdular. Lakin indi dediyiniz kimi, bu xüsusda
hələ nəticə yoxdur. Bu nə ilə
bağlıdr və həmin çıxışınıza
hansı reaksiyalar oldu?
- Ermənistan nümayəndə
heyətinin rəhbəri Aram Safaryanla Joao Soareş arasında
yaşanan mübahisəli dialoqdan sonra Parlament
Assambleyasında hər bir şəxs buna cavab
reaksiyasının olacağını yaxşı bilirdi. Cavab çıxışımda mən bildirdim ki,
Ermənistan prezidenti öz respublikasında, vətəndaşları
arasında böyük nüfuza malikdirsə, onda sülh
sazişinə gəlmək çətin deyil. Son beş il ərzində mən ATƏT PA-nın
bütün rəhbərliyi ilə görüşlər
keçirmişəm, assambleyada təmsil olunan bir çox
dövlətlərin nümayəndə heyətləri ilə
görüşmüşəm, müxtəlif təkliflərlə
çıxış etmişəm. Lakin hələ
də ATƏT PA-da Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə
dair konkret sənəd qəbul olunmayıb. Çıxışımda onu da bildirdim ki,
Dağlıq Qarabağda transmilli cinayətkarlıq, qeyri-leqal
silah satışı, narkotik və insan alveri hər kəsi
narahat etməlidir. Həmçinin azərbaycanlı
qaçqın və məcburi köçkünlər öz
evlərinə qayıtmalıdırlar. Hər
halda, bu çıxışın təsiri oldu və hətta
müxtəlif ölkələrdən olan nümayəndə
heyətləri bizə yaxınlaşaraq
çıxışda səslənən fikirlərin
düzgün vurğulandığını bildirdilər.
Hər kəs tutulan iradların yerində olduğunu söyləyirdi
və bizim də əsas məqsədimiz buna
nail olmaq idi.
- Joao Soareş
XIX sessiyanın açılışında Azərbaycanın
qurumdakı fəaliyyətini yüksək qiymətləndirib,
ölkədə demokratiyanın inkişafını və təbii
sərvətlərin səmərəli istifadəsini təqdirəlayiq
hal kimi dəyərləndirib. Maraqlıdır, ATƏT
məkanından Azərbaycanın bugünkü sürətli
sosial-iqtisadi inkişafı, həyata keçirdiyi demokratik,
siyasi, hüquqi islahatlar, qazandığı nailiyyətlər
necə görünür və hazırda ATƏT-də
bütün bunları necə qiymətləndirirlər?
- ATƏT məkanında Azərbaycan
sıçrayışlı inkişafa malik olan ölkə
kimi qəbul edilir. Bizim nümyəndə heyətinə
yaxınlaşan hər bir kəs Azərbaycanın inkişaf
fenomeninin nədən ibarət olduğunu soruşur. Onlar üçün də maraqlıdır ki, necə
olur, dünyada qlobal maliyyə böhranı
yaşandığı vaxtda Azərbaycan belə böyük
inkişafa nail olub? Mövzudan bir qədər kənar
olsa da, qeyd etmək istəyirəm ki, Danimarka ilə bizim
nümayəndə heyəti arasında ilk rəsmi
görüş mənim bu yaxınlarda ATƏT PA-nın
Baş katibliyinə səfərim zamanı baş verdi. Danimarka ilə Azərbaycan
arasında xarici işlər nazirlikləri səviyyəsində
mübadilələr həyata keçirilsə də, nə
hökumət, nə parlament, nə də digər yüksək
səviyyədə indiyə kimi hansısa görüş
olub. Onların Azərbaycan haqqında təsəvvürləri
məhduddur. Lakin Danimarkanın ATƏT
PA-dakı nümayəndəsi senator Lunt yaxınlaşıb
məndən ABŞ-ın CNN telekanalında səhər
proqramına baxıb-baxmadığımı soruşdu.
Dedi ki, həmin kanalda Azərbaycanla, onun inkişafı,
qazandığı nailiyyətlərlə bağlı
çox gözəl bir film nümayiş etdirilib. Bildirdi ki, Azərbaycanın qazandığı
möhtəşəm uğurlardan çox sevinir. Onu da qeyd etdi ki, Azərbaycan neft gəlirlərini digər
sahələrin inkişafına daha səmərəli şəkildə
yönəltsə, onda bu ölkənin tayı-bərabəri
olmaz. Mən isə Azərbaycanın
artıq bir neçə ildir bununla məşğul
olduğunu, qeyri-neft sektorunun inkişaf strategiyasını həyata
keçirdiyini, bu məqsədlə müxtəlif dövlət
proqramlarının qəbul edildiyini bildirdim.
Bütün
bunlar onu göstərir ki, Azərbaycan coğrafi baxımdan
ondan çox uzaq olan hər bir ölkəyə maraqlı gəlir. Bunun nəticəsidir ki, senator Lunt və ATƏT PA-dakı digər
çoxsaylı deputatlar Azərbaycanda keçiriləcək
parlament seçkilərini müşahidə etmək istəyində
olduqlarını bildirirlər. Çünki onlar Azərbaycanda
yaşanan bu inkişafla yerindəcə tanış
olmaq istəyirlər. Onların xüsusi olaraq
diqqət yetirdiyi əsas məsələlərdən biri də
Prezident İlham Əliyevin fəaliyyətidir. Bu və ya digər beynəlxalq tədbirlərdə,
televiziya kanallarında Azərbaycan dövlət
başçısının etdiyi çıxışlar, səsləndirdiyi
fikirlər, göstərdyi fəaliyyət Prezident İlham Əliyevlə
görüşməyi onlar üçün həddən
artıq maraqlı edir. Cənab İlham Əliyevin
enerji sahəsində həyata keçirdiyi siyasət, təkcə
ölkəsində yox, beynəlxalq aləmdə
qazandığı nüfuza da onlar xüsusi diqqət yetirirlər.
Azərbaycanın geosiyasi cəhətdən
kifayət qədər mürəkkəb bir bölgədə
yerləşməsinə rəğmən, apardığı
müstəqil siyasət də ATƏT PA-dakı
çoxsaylı deputatlar üçün olduqca
maraqlıdır. Bu, həm də bir daha təsdiq
edir ki, Prezident İlham Əliyevin uğurlu fəaliyyəti
dünya miqyasında Azərbaycanın nüfuzunu daha da
artırıb.
- ATƏT-in budəfəki
sessiyasında müzakirə edilən digər məsələlərdə
Azərbaycan nümayəndə heyəti necə iştirak
etdi?
- Kifayət qədər fəal.
Bu gün ATƏT PA-nın iclaslarında dövlətlərin
fəallığına görə sorğu keçirilsə,
Azərbaycan bütün məsələlərə
münasibət bildirmək aspektindən ilk onluqda yer alan dövlətlərin siyahısında
olardı. ATƏT PA-dakı Azərbaycan
nümayəndə heyətinin hər bir üzvü təmsil
olunduğu komitələrdə də öz fəallıqları
ilə seçilir. Sonuncu sessiyada da
Qırğızıstanla, Əfqanıstanla,
Gürcüstanla bağlı müzakirələrdə,
enerji, korrupsiya, transmilli cinayətkarlıq kimi məsələlərə
münasibətdə Azərbaycan nümayəndə heyəti
yenə öz fəallığı ilə seçildi. Yəni, ATƏT PA-nın gündəliyində olan məsələlərlə
bağlı biz həmişə öz mövqeyimizi
bildirmişik. Hətta həmin məsələlərin
müzakirəsi zamanı bizə xüsusi müraciətlər
də olur ki, Azərbaycan nümayəndə heyəti öz
mövqeyini söyləsin. Çünki
bu, beynəlxalq məsələlərə baxışda Azərbaycanın
mövqeyini əks etdirir. Bu isə beynəlxalq
ictimaiyyət üçün maraqlıdır. İlk növbədə ona görə ki, biz
kataklizmləri geridə qoymuş bir ölkəyik. Müharibə və terrorla üz-üzə qalsaq
da, dünyanın ən sürətli inkişaf edən
ölkələrindən biriyik. Buna necə nail
olmağın yolları isə dünya ictimaiyyəti
üçün maraqlıdır. Bütün
bunlar təbii olaraq bizim yox, bütövlükdə Azərbacanın
uğurudur və ölkə ictimaiyyəti bu barədə məlumatlı
olmalıdır.
- ATƏT Parlament
Assambleyasının XIX sessiyası barədə ölkə
mediasına məlumatlar mərkəzləşdirilmiş
qaydada operativ olaraq çatdırılmadı. Açıq
etiraf edək ki, belə vəziyyət bəzən
dolaşıqlıq yaradır. Ümumiyyətlə,
jurnalistlər ölkə kənarında keçirilən tədbirlərlə
bağlı məlumat almaqda çətinliklərlə
üzləşirlər. Sizcə, bu
nöqsanı aradan qaldırmaq, hər hansı beynəlxalq tədbir
barədə ictimaiyyətə operativ və daha ətraflı
məlumat çatdırmaq üçün nə etmək
lazımdır?
- Azərbaycanın bəzi
media orqanlarında belə məlumatlar getmişdi ki, guya ATƏT
PA-da hansısa nəzarətsiz ərazilərin siyahısı
tərtib olunub, Dağlıq Qarabağın adı isə
burada olmayıb və yalnız bizim təkidimizdən sonra
Dağlıq Qarabağın adı həmin siyahıya daxil
edilib. Həqiqətdə isə bizim təklifimzlə
ATƏT məkanında mövcud münaqişələri
ehtiva edən ifadə həmin sənədə əlavə
olunub. Mən bundan fərqli olaraq tamamilə
yanlış informasiya yayan Azərbaycan media orqanları ilə
əlaqə saxladım və əsl həqiqəti onlara izah
etdim.
Əsas maraq
doğuran məqamlardan biri də ondan ibarətdir ki, Azərbaycan
media orqanları nəyə görə ATƏT PA-da baş verənləri
işıqlandırmaq üçün öz nümayəndələrindən
bir nəfəri ora göndərmirlər. Ən azı,
bir neçə media orqanı yığışaraq bir
nümayəndə seçib ATƏT PA-ya göndərə
bilər və hamı da ondan lazımi informasiya ala bilər.
Axı nümayəndə heyətinin öz işi var, onlar
öz işlərini atıb media üçün mütəmadi
informasiya verilməsilə məşğul ola
bilməzlər. Hər halda, bir çox xarici
media orqanları ATƏT PA-nın işini operativ
işıqlandırmaq üçün öz nümayəndələrini
sessiyalara, iclaslara göndərir. Təbii
ki, Azərbaycan media orqanları da eyni formadan istifadə etməklə
ATƏT PA-nın sessiya və iclaslarını operativ şəkildə
işıqlandıra, lazımi informasiyaları yerindəcə
əldə edə bilər.
- Yeri gəlmişkən,
5-10 il əvvəl parlament nümayəndə
heyətlərinin xarici səfərlərində KİV-nin də
təmsilçiləri iştirak edir, elə yerindəcə məlumatlar
alaraq onları operativ olaraq Azərbaycan ictimaiyyətinə
çatdırırdılar. Nədənsə
bu təcrübəyə son qoyulub. Sizcə,
yenidən ona qayıdılsa daha səmərəli olmazmı?
- Bəzən müxtəlif
media təmsilçiləri bildirir ki, Milli Məclis səfər
xərclərini ödəyəcəyi təqdirdə ATƏT
PA-nın işini işıqlandırmaq üçün
buraya gedə bilərlər. Lakin belə bir
praktika yoxdur. Bəli, Milli Məclisin Sədri
hər hansı səfərə gedəndə parlamentin mətbuat
xidməti onu müşayiət edir, bu və ya digər
informasiyanı yayır. Amma digər media
orqanları da belə məsələləri
işıqlandırmalı, öz nümayəndəsini bu
kimi beynəlxalq tədbirlərə göndərməlidir.
Axı, Milli Məclis hər hansı müstəqil
media orqanının nümayəndəsini hansısa beynəlxalq
tədbirə göndərməsini necə maliyyələşdirə
bilər? Bunu həmin mətbu orqanın
özü etməlidir.
- Bu günlərdə
Prezident İlham Əliyevin iştirakı ilə Dağlıq
Qarabağ bölgəsinin azərbaycanlı icmasının
yeni qərargahının açılışı oldu. Prezidentin bu diqqəti artıq təşkilatlanmış
bir qüvvəyə çevrilən azərbaycanlı
icmanın qarşısında yeni vəzifələr qoyur.
Siz Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həllində icmanın indiki və sonrakı mərhələlərdə
rolunu necə görürsünüz?
- Hələ bir neçə
il əvvəl Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin azərbaycanlı icmasının fəaliyyətində
yeniliklər edilməsinin tərəfdarı olduğumu
bildirmişdim və bununla bağlı mövqeyimi hər zaman
bəyan etmişəm. Qeyd etmişəm ki, icma
günün tələbləri səviyyəsində öz
işini qurmalıdır. Çox yaxşı ki, bu məsələ
son dövrlərdə öz həllini tapdı, ötən il icma öz qurultayını keçirdi, yeni rəhbərlik
seçildi, digər bir sıra vacib dəyişikliklər
edildi. Azərbaycan dövlətinin də diqqət
və qayğısı sayəsində icmanın fəaliyyətində
müsbətə doğru keyfiyyət dəyişikliyi
müşahidə olunmaqdadır.
Lakin
Dağlıq Qarabağ bölgəsinin azərbaycanlı
icması öz işini ölkəmizə gələn
müxtəlif xarici ölkə nümayəndələri ilə
görüşlər keçirməklə məhdudlaşdırmamalıdır. İcmanın
özünün beynəlxalq aləmə hesablanmış tədbirlər
proqramı olmalıdır. Həmin tədbirlər
proqramına uyğun icma fəaliyyət göstərməli və
bu fəaliyyət Azərbaycan dövlətinin qarşıya
qoyduğu məqsədə xidmət etməlidir. Azərbaycan dövləti, parlamenti ilə
yanaşı, Dağlıq Qarabağ bölgəsinin azərbaycanlı
icmasının da öz qətiyyətli mövqeyi olmalı və
bu mövqe eşidilməlidir. Lazımi məqamda
icma Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində
iştirak etməyə hazır olmalıdır. Dövlətin isə icmaya qayğısı yüksəkdir
və icmanın yeni qərargahla təmin edilməsi də
bunun göstəricisidir. Bütün bunlar
icmanın üzərinə təbii olaraq yeni məsul vəzifələr
qoyur. Dağlıq Qarabağ həqiqətlərinin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılması isə
icmanın bir nömrəli vəzifəsidir.
Müsahibəni apardı: Rasim BAYRAMOV
Azərbaycan.- 2010.- 24 iyul.- S.
2.