Milli inkişafımızın
memarı
Ümummilli lider Heydər Əliyevin
yeni neft strategiyası Azərbaycanın bugününün və
gələcəyinin etibarlı təminatçısıdır
XX əsrdə Azərbaycan xalqının bəşəriyyətə bəxş etdiyi nadir şəxsiyyət, dünya şöhrətli siyasətçi Heydər Əliyevin bənzərsiz ömür yolu, zəngin ictimai-siyasi və dövlətçilik fəaliyyəti min illik tariximizin ən mühüm, şərəfli və böyük bir mərhələsini təşkil edir. Heydər Əliyevin tarixin ən çətin, məsuliyyətli məqamlarında xilaskarlıq simvoluna çevrilərək Azərbaycan xalqının ruhuna bir nəfəs kimi qayıdan, onu canı-qanı qədər sevərək hifz edən, milli mövcudluğunu yaşatmaq kimi ağır yükün altına çiyinlərini heç nədən çəkinmədən, mərdliklə verən xariqüladə şəxsiyyət olduğu aşkar görünür. Azərbaycanın müasir siyasi tarixinin bir çox səhifələri ulu öndər Heydər Əliyevlə, onun çoxtərəfli və genişmiqyaslı zəngin dövlətçilik fəaliyyəti ilə bağlı olmuşdur. Taleyin hökmü ilə iki dəfə xilaskarlıq missiyasını üzərinə götürərək hakimiyyətə gələn Heydər Əliyev hər dəfə Azərbaycanın müqəddəratının həll olunduğu təhlükəli və mürəkkəb məqamlarda xalqın köməyinə çatmış, ona dayaq olmuş, zamanın ağır məngənəsindən xilas etmişdir.
1991-ci ildə müstəqillik əldə etdikdən sonrakı 3 il ərzində Azərbaycan xalqının mövcud iqtisadi və sosial potensialının böyük sarsıntılara məruz qalması və müstəqil dövlətçıliyini itirmək təhlükəsi ilə üzləşməsi ən yeni siyasi tariximizin acı həqiqətlərindən biridir. Xüsusilə, həmin illərdə respublikamız Xəzər dənizindəki milli sektorda neft layihələrini gerçəkləşdirmək, bu sahədə beynəlxalq əməkdaşlığa nail olmaq, təbii sərvətlərindən səmərəli şəkildə bəhrələnmək istiqamətində ciddi problemlərlə qarşılaşmışdı. Daxildə qeyri-sabit vəziyyətin, xaos və anarxiyanın hökm sürdüyü, xalqın etimad göstərdiyi siyasi hakimiyyətin olmadığı, cəbhə bölgəsində vəziyyətin getdikcə gərginləşdiyi bir şəraitdə xarici neft şirkətləri Azərbaycana sərmayə yatırmağı riskli hesab edirdilər. Həmçinin iqtisadiyyatın digər sahələri kimi, neft sənayesində də tənəzzül prosesi güclənir, hasilatın səviyyəsi getdikcə aşağı düşür, neftçilərin sosial durumu ağırlaşırdı. Əgər 1990-cı ildə 12513 min ton neft hasil olunmuşdusa, 1992-1993-cü illərdə bu göstərici 9563 min tona düşmüş, ümumilikdə neft hasilatı 21,2 faiz, qaz hasilatı 36 faiz azalmışdı.
Lakin həmin dövrdə respublikada yaranmış ağır sosial-iqtisadi vəziyyət təkcə bununla qurtarmırdı, 1993-cü ildən başlayaraq ulu öndər Heydər Əliyev vətənin sərvətlərini, xalqın varidatını dağıtmaq məqsədilə, hətta neftin taleyini öz əllərinə almaq istəyən qara qüvvələrə qarşı ciddi mübarizə aparmalı oldu. Dövlət müstəqilliyimiz real təhlükə qarşısında idi. Lakin xalqın tələbi və istəyi ilə yenidən hakimiyyətə qayıdan Heydər Əliyev tərəfindən neft amilindən ağıl və məharətlə istifadə olunması yaşadığımız dövrün və zamanın nəbzinin düzgün tutulması, gələcək inkişafın əsas şərti olan hədəf nöqtəsinin fəth edilməsi kimi qiymətləndirilməlidir. Əslində, Azərbaycanın 1994-cü ilin sentyabrında ən çətin maneələrə, kənar təzyiqlərə sinə gərərək "Əsrin müqaviləsi"nin imzalanmasına nail olması yüksək siyasi iradənin və qətiyyətin təntənəsi olmaqla yanaşı, həm də XX əsrin 70-80-ci illərində bu istiqamətdə həyata keçirilən düşünülmüş siyasətin məntiqi nəticəsi idi.
Müstəqil Azərbaycan dövlətinin iqtisadiyyatının hərtərəfli inkişaf etdiriliməsi naminə neft amilindən səmərəli istifadə olunması ulu öndərin hakimiyyətinin bütün dövrlərində uzaqgörən, düşünülmüş bir siyasət olaraq daim ön planda olmuşdur. Bu böyük şəxsiyyət Azərbaycan xalqının gələcəyini düşünərək hələ XX əsrin 70-80-ci illərində respublikamızda nəhəng neftayırma kompleksi sistemlərinin, müasir səviyyəli neft donanmasının yaradılmasına, keçmiş SSRİ-də analoqu olmayan Bakı Dərin Özüllər Zavodunun tikilməsinə nail olmuşdur ki, indi biz həmin illərdə görülmüş bu böyük işlərin ölkəmizin bugünkü iqtisadi həyatında oynadığı rolun canlı şahidləriyik. Ulu öndər Heydər Əliyev çox-çox sonralar həmin illəri xatırlayarkən demişdi: "1970-ci illərdə görülən işlər, yaradılan bu böyük iqtisadiyyat, sənaye potensialı və neft sənayesi sahəsində görülən işlər, yaranmış potensial Azərbaycan Respublikasının dövlət müstəqilliyinin əsasıdır. Bu gün bəyan etmək istəyirəm ki, o illərdə bu işləri görərkən mən məhz Azərbaycanın gələcəyini, bugünkü müstəqilliyi düşünürdüm. O işləri görərkən mən əmin idim ki, onlar Azərbaycanın sərbəst, müstəqil yaşaması üçün əsas yaradır".
Təsədüfi deyil ki, xalqın təkidli tələbi ilə ikinci dəfə hakimiyyətə gəldiyi ilk günlərdən başlayaraq ulu öndər ölkəmizin neft sənayesinin yenidən bərpası və inkişafı ilə daha yaxından məşğul olmağa başladı. Azərbaycanda siyasi sabitliyin təmin edilməsinə və dövlətçiliyin möhkəmləndirilməsinə nail olan ümummilli lider neft-qaz sahəsində fəaliyyət göstərən xarici şirkətləri ölkəmizə dəvət etdi. Məhz Azərbaycanda yaradılmış əlverişli investisiya mühiti və dünya şöhrətli siyasətçi Heydər Əliyevin şəxsi nüfuzu sayəsində dünyanın neft istehsalçıları olan iri şirkətlərin rəhbərlərini danışıq masası ətrafına toplamaq mümkün oldu. Belə bir çətin və həlledici dövrdə Heydər Əliyevin atdığı ən mühüm addımlardan biri də xarici neft şirkətləri ilə danışıqlar prosesinin cənab İlham Əliyevə tapşırılması idi. Beləliklə də, həmin dövrdə cənab İlham Əliyev ulu öndər Heydər Əliyevin banisi olduğu yeni neft strategiyasının hazırlanmasının və uğurla həyata keçirilməsinin ən fəal iştirakçısı oldu.
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə işlənib hazırlanmış yeni neft strategiyasının məntiqi nəticəsi olaraq 1994-cü il sentyabrın 20-də dünyanın yeddi ölkəsini təmsil edən 11 xarici neft şirkəti ilə Xəzərin Azərbaycan sektorundakı "Azəri", "Çıraq" yataqlarının və "Günəşli" yatağının dərinlikdə yerləşən hissəsinin kəşfiyyatı, işlənməsi və hasilatın pay bölgüsünə dair saziş imzalandı. Yeni neft strategiyası mövcud prinsiplər və tələblər üzərində qurulan Azərbaycan iqtisadiyyatının qarşılaşdığı nəhəng problemlərin ardıcıl həlli funksiyasını böyük uğurla yerinə yetirdi və uzaq perspektivləri əhatə edən nailiyyətlərin açarı oldu. Müstəqil Azərbaycanın çağdaş siyasi tarixinə qızıl hərflərlə yazılan, bütövlükdə dövlətin, xalqın gələcək taleyində, milli intibah prosesində həlledici rol oynamaqla sabit və tarazlı inkişafa ciddi zəmin yaradan taleyüklü bir hadisənin - "Əsrin müqaviləsi"nin imzalanması əslində, ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən müstəqil dövlət quruculuğunun əsas strateji istiqamətlərindən biridir. Təsadüfi deyil ki, bu saziş sonradan Azərbaycanın qapılarını bütün dünyanın üzünə açdı və növbəti illərdə dünyanın 19 ölkəsinin 41 neft şirkəti ilə 26 sazişin imzalanması da məhz bunun məntiqi nəticəsi sayılmalıdır. Bu gün keçmişə nəzər salarkən bir daha görürük ki, həmin dövrdə qarşıya qoyulan bütün məsələlər öz həllini tapmış və sözsüz ki, bunun əsas, ən başlıca səbəbi həmin illərdə ulu öndər tərəfindən uğurla, cəsarətlə həyata keçirilmiş yeni neft strategiyası olmuşdur.
2003-cü ildə ümummilli lider Heydər Əliyevin əbədiyyətə qovuşması xalqımızı dərindən sarsıtsa da, məhz bu böyük və unudulmaz şəxsiyyətin adı ilə bağlı olan iki tarixi hadisə Azərbaycanın bu gününün və gələcəyinin real təminatçısına çevrilmiş və hələ uzun illər bu tarixi missiyanı həyata keçirəcəkdir. Dərin kədər hissi ilə deməliyəm ki, ulu öndərə müəllifi və banisi olduğu Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft kəmərinin açılış mərasimində və "Şahdəniz" yatağından qaz hasilatının başlanılmasında iştirak etmək nəsib olmasa da, hər iki tarixi hadisə birmənalı olaraq Heydər Əliyevin əbədiyaşar adı ilə bağlıdır.
Yaxşı yadımdadır ki, "Əsrin
müqaviləsi"nin imzalanmasından sonra hasil olunacaq
milyonlarla ton xam neftin tamamilə təhlükəsiz, siyasi və
iqtisadi cəhətdən məqbul variantlarla dünya
bazarlarına çıxarılması kifayət qədər
mübahisəli və çətin məsələlərdən
biri olmuşdur. Lakin ümummilli lider Heydər
Əliyevin prinsipial və qətiyyətli mövqeyi,
nümayiş etdirdiyi diplomatik məharət, tərəfdaşı
inandırmaq bacarığı sayəsində Azərbaycan
neftinin nəqli marşrutları barədə optimal qərarlar
qəbul edilmişdir. 1996-cı ilin yanvar ayında "Azərbaycan
neftinin Bakı-Novorossiysk marşrutu ilə nəql edilməsi haqqında" Rusiya Federasiyası ilə Azərbaycan
Respublikası arasında hökumətlərarası saziş
imzalanmış, 1997-ci ilin oktyabr ayında həmin xətt
istifadəyə verilmişdir. 1997-ci ildə isə Azərbaycan
və Gürcüstan hökumətləri arasında neftin
Qara dənizə çıxarılması üçün
Bakı-Tbilisi-Supsa marşrutu ilə nəqli nəzərdə
tutan saziş imzalanmışdır. 1999-cu il aprelin 17-də ölkə
tarixində daha bir əlamətdar hadisə baş verdi. Azərbaycan,
Gürcüstan və Ukrayna prezidentlərinin iştirakı ilə
uzunluğu 850 kilometr, illik buraxılış qabiliyyəti isə
5 milyon ton olan Bakı-Supsa neft kəməri, habelə
Gürcüstanın Qara dəniz sahilindəki Supsa ixrac
terminalı istismara daxil edildi.
Lakin
bütün bunlara baxmayaraq, həmin dövrdə əsas ixrac
neft boru kəmərinin hansı ölkələrin ərazisindən
keçəcəyi aktual və ziddiyətli məsələ
olaraq hələ öz müsbət həllini
tapmamışdı. İlk gündən etibarən
Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft kəməri üzərində israr edən
Heydər Əliyev bunun siyasi və iqtisadi baxımdan ən
optimal qərar olduğunu sübuta yetirmişdir. Beləliklə
də, 1999-cu ilin noyabrında Türkiyənin İstanbul şəhərində,
ATƏT sammiti çərçivəsində keçirilən
görüşdə ABŞ, Türkiyə, Azərbaycan,
Gürcüstan, Qazaxıstan prezidentləri tərəfindən
"Bakı-Tbilisi-Ceyhan Əsas İxrac Neft Kəməri"nin
çəkilişi haqqında dövlətlərarası
müqavilə imzalandı.
Lakin o da
yaxşı yadımdadır ki, həmin dövrdə bu kəmərin
tikintisinə çox böyük müqavimət var idi. Hətta kəmərin
iqtisadi cəhətdən sərfəli olmaması haqqında
şayiələr yayılır və deyilirdi ki, Azərbaycan
nefti kəmərin doldurulmasına kifayət etməyəcək,
başqa ölkələrin nefti də buraya gəlməlidir.
Lakin biz dəqiq bilirdik ki, bu şayiələrin,
bu fikirlərin heç bir əsası yoxdur. Kəmərin
5 il ərzindəki fəaliyyəti nəticəsində
indi artıq demək olar ki, Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft kəməri
maksimum gücünə yaxın olan həcmdə Azərbaycan
neftini dünya bazarlarına çatdırır.
Ümummilli
liderin siyasi iradəsinin təntənəsi olan
Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft kəmərinin texniki-iqtisadi əhəmiyyətindən
başqa, onun siyasi rolu da danılmazdır. Təsadüfi deyil ki, məhz
buna görə də bu layihənin həyata keçirilməsində
fenomen siyasətçi Heydər Əliyevin əvəzsiz xidmətlərini
nəzərə alan layihə
iştirakçıları 2004-cü ildə
Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac boru kəmərinə bu
böyük tarixi şəxsiyyətin adının verilməsi
barədə qərar qəbul etdilər.
Öz tarixi əhəmiyyəti
baxımından heç də Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft kəmərindən
geridə qalmayan hadisə - Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəmərinin
tikintisi və "Şahdəniz" yatağından
qazın hasilatı da ulu öndərin müstəqil dövlətçiliyimiz
qarşısındakı ən başlıca, müqayisəolunmaz
tarixi xidmətlərindən biridir. Məhz bu
layihənin məntiqi nəticəsidir ki, Azərbaycan bu
gün artıq nəinki neft, eyni zamanda, qaz ixrac edən
ölkəyə çevrilmişdir. 1996-cı
ildə yenə də ulu öndərin təşəbbüsü
ilə bağlanmış "Şahdəniz" müqaviləsi
artıq öz səmərəsini verməkdədir. Xüsusilə nəzərə alsaq ki, indiki
dövrdə qaz amili ölkələrin enerji təhlükəsizliyini,
enerji müstəqilliyini təmin edən əsas faktordur, onda
bir daha görərik ki, 1996-cı ildə ulu öndər tərəfindən
nə qədər düzgün, nə qədər müdrik qərar
qəbul edilmişdir. Təbii ki, əgər həmin
dövrdə ulu öndərin cəsarəti və qətiyyəti
nəticəsində "Şahdəniz" qaz yatağı
üzrə müqavilə imzalanmasaydı, təsəvvür
etmək çətin deyil ki, Azərbaycan indi hansı ciddi
problemlərlə üzləşə bilərdi.
Bu hadisənin
ölkəmiz üçün nə qədər böyük
tarixi əhəmiyyət kəsb etdiyinə əmin olmaqdan
ötrü unutmamılıyıq ki, 2007-ci ilə qədər
Azərbaycan qaz idxal edən ölkə idi. Lakin 2007-ci ildən
başlayaraq, artıq respublikamız qazı idxal etmir, əksinə,
ixrac edir. Bu gün Azərbaycan qazı
Türkiyəyə, Gürcüstana, Yunanıstana, İrana və
Rusiyaya ixrac olunur. Təbii ki, bütün
bu dəyişikliklər çox böyük siyasi, iqtisadi və
coğrafi-siyasi əhəmiyyət daşıyır.
Yeri gəlmişkən
deməliyəm ki, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyev 2006-cı ilin noyabr ayında "Azərbaycan
və Avropa İttifaqı arasında enerji sahəsində əməkdaşlıq
haqqında Anlaşma Memorandumu"nu imzalamaqla bu sahənin beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılmasına start vermiş,
ölkəmiz enerji təhlükəsizliyi sahəsində
Avropa İttifaqının ən yaxın tərəfdaşlarından
birinə çevrilmişdir. Xüsusilə, həmin
memorandumdan irəli gələn və energetika sahəsində
aparılacaq islahatlarla əlaqədar qanunvericilik
bazasının Avropa Parlamentinın Direktivinə və Əsasnaməsinə
uyğunlaşdırılması üzrə tədbirlərin
həyata keçirilməsi Azərbaycan Respublikası Sənaye
və Energetika Nazirliyinin diqqət mərkəzindədir.
Onu da qeyd etməliyəm
ki, 2006-cı ilin iyulunda Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac neft,
2007-ci ilin əvvəlində isə Bakı-Tbilisi-Ərzurum
qaz kəmərlərinin işə düşməsi
respublikamızın dünya enerji bazarındakı rolunu əhəmiyyətli
dərəcədə möhkəmləndirmişdir. Strateji əhəmiyyətli
bu layihələr bir çox dövlətlərin iqtisadi maraq
və mənafelərinin təminatı, habelə aktual məsələ
kimi gündəmə gələn enerji təhlükəsizliyi
probleminin həlli baxımından da əhəmiyyətlidir.
Hazırda bəzi Qərb dövlətləri Xəzər
hövzəsinə çıxış imkanı əldə
etmək və neft idxalında alternativ imkanlar qazanmaqla
birqütblü enerji asılılığından azad olmaq
niyyətindədirlər. Bu amil Azərbaycanın
Cənubi Qafqazdakı strateji mövqeyini və nüfuzunu daha
da artırır, respublikamızın Avratlantik məkana
inteqrasiyası üçün daha geniş imkanlar
açır. Bir sıra mövcud layihələr
də bu sahədə böyük potensialın olduğunu təsdiqləyir.
Azərbaycan
qazının Avropa İttifaqı ölkələrinə
genişmiqyaslı nəqli hazırda tikilməkdə olan
Türkiyə-Yunanıstan-İtaliyanı birləşdirəcək
Trans-Adriatik (və ya "Paseydon") qaz kəməri layihəsinin
başa çatdırılması və "Şahdəniz"
yatağının işlənməsinin ikinci mərhələsinin
başlanması ilə reallaşa bilər.
Avropanı Xəzər
hövzəsinin qazı ilə təmin etmək niyyəti
güdən "Nabukko" qaz kəməri layihəsi
maraqlı dövlətlərin iştirakı ilə ən
yüksək səviyyədə dəstəklənmişdir və
məlum olduğu kimi, Azərbaycan da bu sahədə öz rəyini
bildirmişdir.
Bu iki layihənin reallaşması Avropa ölkələrinə
qaz nəqli infrakstrukturunun, ən əsası isə bu ölkələrin
qazla təchizatı mənbəyinin diversifikasiyasının,
deməli, bütünlükdə enerji təhlükəsizliyinin
möhkəmlənməsidir.
Avropanın
enerji təhlükəsizliyinin gücləndirilməsinə
xidmət edə biləcək bir sıra beynəlxalq neft-qaz
layihələrindən biri "Nabukko"dur. "Nabukko"nun
planlaşdırılmış tam gücü ilə işləməsinə
ən əsas yardımçı ola biləcək
Mərkəzi Asiya ölkələrinin qaz resurslarının
kəmərə çatdırılmasını Xəzərdən
keçən Şərq-Qərb qaz nəqli layihəsi təmin
edə biləcək. Avropa İttifaqı ilə Mərkəzi
Asiya ölkələri qazın Avropaya nəqli
razılığına gələcəkləri təqdirdə
Azərbaycan öz infrakstrukturu və digər texniki
imkanları ilə bu məsələdə
yardımçı ola bilər.
Odessa-Brodı neft kəmərinin Plotsk-Qdansk istiqamətində
uzadılması ilə Xəzər regionu neftinin Azərbaycan-Qara
dəniz-Ukrayna-Polşa ərazilərindən keçərək
Baltik dənizinə çatdırılmasının, bununla
da, Avropa və dünya bazarlarında neft təchizatı mənbələrinin
diversifikasiyasının gücləndirilməsi məqsədini
daşıyan layihədə iştirakımızı iqtisadi
cəhətdən əlverişli olduğu təqdirdə mümkün
hesab edirik.
Trans-Xəzər qaz kəməri
layihəsi reallaşdığı təqdirdə məhsulun
Azərbaycan və Gürcüstan ərazilərindən
keçərək Qara dəniz sahillərində müxtəlif
istiqamətlərdə şaxələnməsini nəzərdə
tutan məqsədlər çərçivəsində
Ukrayna və Şərqi Avropa ölkələrini əhatə
edən "Ağ axın" layihəsi də diqqətdən
kənarda qala bilməz. Son görüşlərin
və danışıqların nəticəsi olaraq Qərb
ölkələrinə qazın nəqlinin alternativ
marşrutlarının yaranma ehtimalı artmaqdadır. Belə ki, Azərbaycanın Rumıniya və
Bolqarıstanla olan razılaşmalarına uyğun olaraq
qazımızın Gürcüstanın Qara dəniz sahillərinə
çatdırılaraq sıxılmış və ya mayeləşdirilmiş
formada gəmilər vasitəsilə həmin ölkələrə,
oradan da Avropanın digər yerlərinə paylanmasının
mümkünlüyü variantı üzərində işlər
aparılır.
13 aprel 2010-cu ildə Buxarest
şəhərində Azərbaycan, Gürcüstan və
Rumıniyanın energetika nazirləri arasında "Mayeləşdirilmiş
təbii qaz və onun nəqli sahəsində əməkdaşlığa
dair Anlaşma Memorandumu"nun imzalanması bu istiqamətdə
irəliyə doğru atılmış ən mühüm
addımlardan biridir. Memoranduma əsasən, tərəflər
"Cənub dəhlizi" çərçivəsində Xəzər
regionunu Avropa ilə birləşdirən enerji tranziti dəhlizinin
inkişaf etdirilməsi niyyətlərini ifadə etmiş,
qazın ticarəti və Rumıniyada yeraltı qaz
anbarlarından istifadə olunması, enerji sahəsində fəaliyyət
göstərən müvafiq qurumlar arasında əməkdaşlığın
genişləndirilməsi imkanlarının
araşdırılmasını qərara almışdır.
Bundan öncə, Azərbaycan
Respublikasının Sənaye və Energetika Nazirliyi ilə
Bolqarıstanın İqtisadiyyat, Energetika və Turizim Nazirliyi
arasında energetika sahəsində əməkdaşlığa
dair 13 noyabr 2009-cu ildə imzalanmış memorandumda da Avropa
İttifaqının enerji təhlükəsizliyinə xidmət
edəcək prioritet istiqamətlər müəyyən
edilmişdir. Bu da öz növbəsində, Azərbaycanın
enerji qaynaqlarının və marşrutlarının şaxələndirilməsi
siyasətinə verdiyi böyük önəmin ifadəsidir.
Azərbaycan
Respublikası tərəfindən Avropada Qonşuluq siyasəti
çərçivəsində qlobal enerji təhlükəsizliyinə
yardım etmək məqsədilə bir sıra energetik sazişlər
də imzalanmışdır və indi onlar həyata
keçirilməkdədir. ARDNŞ (SOCAR) Rumıniya,
Macarıstan, Bolqarıstan, Türkiyə, Gürcüstan,
Ukrayna, Qazaxıstan və digər ölkələrdə
öz nümayəndəliyini açmış və məqsədyönlü
işlərin aparılması təşkil edilmişdir. Gürcüstanın Qara dəniz sahilində Kulevi
neft və neft məhsulları terminalı tikilib istifadəyə
verilmiş, Gürcüstanda regionların
qazlaşdırılması və qazla təchiz edilməsi həyata
keçirilir, 30 yanacaqdoldurma məntəqəsi fəaliyyət
göstərir.
Bütün
bunlar onu göstərir ki, bu gün Azərbaycan
iqtisadiyyatı ümummilli lider Heydər Əliyevin
yaratdığı təməl - yeni neft strategiyası üzərində
hərtərəfli və dinamik inkişaf edir. Ölkə
iqtisadiyyatındakı dinamik proseslər daha da güclənir,
böyük sənaye potensialı yaranır, sosial problemlərin
həlli istiqamətində görülən tədbirlər
öz bəhrəsini verir, dövlətimizin
Bakı-Tbilisi-Ceyhan və digər iri layihələrdəki
iştirakdan əldə etdiyi uğurları artıq hər
bir vətəndaş hiss etməkdədir.
Neft amilindən olduqca səmərəli
şəkildə istifadə edilməsi nəticəsində
hazırda Azərbaycan iqtisadiyyatı öz
inkişafının çox mühüm mərhələsinə
qədəm qoymuş, Prezident İlham Əliyev tərəfindən
həyata keçirilən irimiqyaslı islahatlar, imzalanan fərman
və sərəncamlar, qəbul edilən qərarlar,
reallaşan dövlət proqramları sayəsində Azərbaycan
iqtisadi artım göstəriciləri ilə dünyanın
lider dövlətlərindən birinə çevrilmişdir. Bu gün ölkəmiz nəinki Qafqazda, həm də
bütün bölgədə söz sahibidir, Azərbaycanın
iştirakı olmadan bölgədə qlobal layihələrin
həyata keçirilməsi qeyri-mümkündür.
Hələ 2003-cü ilin
prezident seçkiləri ərəfəsində Heydər Əliyev
siyasi kursunu davam etdirəcəyini bəyan edən cənab
İlham Əliyev çox qısa müddətdə
bütün sahələrin inkişafı istiqamətində
böyük uğurlara imza atmaqla ulu öndərin siyasi varisi,
onun güclü dövlətçilik, sosial-iqtisadi inkişaf
kimi missiyalarının layiqli daşıyıcısı
olduğunu təsdiq etmişdir. Bütün
bunlarla yanaşı, Prezident İlham Əliyevə xas olan bir
sıra müstəsna keyfiyyətlər - qətiyyətlilik,
prinsipiallıq, zamanında sözünü demək, radikal tədbirlər
görmək bacarığı dövlətin
inkişafını, müxtəlif sferalarda qazanılan
uğurları şərtləndirən əsas amillərdir.
Heydər Əliyev kimi zəngin dövlətçilik
və idarəçilik təcrübəsi olan siyasət
dühasından bu cür keyfiyyətləri mənimsəyən
Prezident İlham Əliyevin siyasi iradəsi Azərbaycan
dövlətçiliyinin daha da qüdrətlənməsinin,
ölkənin inkişafının leytmotivini təşkil
edir.
Ulu öndər
Heydər Əliyevin inkişaf strategiyasını böyük
uğurla davam etdirən cənab İlham Əliyev ölkənin
yanacaq-enerji kompleksinin qarşısında olduqca fundamental vəzifələr
qoymuşdur. Xüsusilə, "Azərbaycan Respublikasında
yanacaq-enerji kompleksinin inkişafı (2005-2015-ci illər)
üzrə Dövlət Proqramı"nda nəzərdə
tutulan tədbirlər əslində, ulu öndərin yeni neft
strategiyasının ruhunu, yeni dövr üçün
qarşıda duran əsas vəzifələri ifadə edir.
Belə ki, hazırda respublikamızın neft-qaz
sənayesi öz inkişafının ən mühim dövrlərindən
birini yaşamaqdadır. Xüsusilə, qeyd etməliyəm
ki, görülən tədbirlər nəticəsində
"Azəri-Çıraq-Günəşli" neft-qaz,
"Şahdəniz" qaz-kondensat və ARDNŞ-nin istismar
etdiyi digər quru və dəniz yataqlarında işlənmənin
elmi əsaslarla təşkil edilməsi sayəsində 2009-cu
ildə Azərbaycanda 50,4 milyon ton neft, 23,6 milyard kubmetr qaz
istehsal olunmuşdur. Ixrac neftinin həcmi isə 41,6 milyon ton olmuşdur. Həmçinin, 2009-cu
ildə "Şahdəniz" yatağından hasil
olunmuş 6,25 milyard kubmetr qazın 85,6
faizi Türkiyəyə və Gürcüstana nəql
edilmişdir. 2010-cu ildə respublika üzrə neft və qaz
hasilatının tempi daha da yüksələcək və neft
52,4 milyon ton, qaz 28,5 milyard kubmetr səviyyəsinə
çatdırılacaqdır. Sözsüz ki,
bütün bunlar ulu öndər Heydər Əliyevin ölkəmizin
neft-qaz sənayesinin inkişafı ilə bağlı banisi
olduğu siyasətin böyük yaradıcılıq və qətiyyətlə
davam etdirilməsinin məntiqi yekunudur.
Bütün bu
və digər sahələrdə olduğu kimi, Azərbaycanın
mövcud milli elektroenergetika sisteminin əsası da məhz ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuşdur.
XX əsrin 70-ci illərində ulu öndərin
birbaşa təşəbbüsü və
tapşırığı ilə Azərbaycanda iki böyük
elektrik stansiyası inşa edilmişdir ki, həmin stansiyalar
bu gün də ölkəmizin milli elektroenergetika sistemi
üçün əvəzsiz rol oynayır. 1975-ci ildə inşasına
başlanılmış "Azərbaycan DRES" və
"Şəmkir SES"in tikilməsi hesabına
respublikanın enerji sisteminin gücü iki dəfədən
çox artırılmışdır. Həmin illərdə
ümummilli lider Heydər Əliyevin göstərişi ilə
330 kV-luq Əli Bayramlı İES, Ağdam-Gəncə-Ağstafa,
Əli Bayramlı-Yaşma-Dərbənd-5-ci Mingəçevir,
500 kV-luq 1-ci və 2-ci Abşeron, Muxramis-Vəli və s.
elektrik verilişi xətləri, 330/110/20 kV-luq
"Yaşma", "Gəncə", "Ağstafa",
330/110/10 kV-luq İmişli, 500/330/220 kV-luq Abşeron, 220/110/10
kV-luq Hövsan, Nizami, Müşfiq, Səngəçal,
Masallı, Ağsu, Babək və s. qovşaq
yarımstansiyaları istismara verilmişdir.
Həmçinin XX əsrin
70-ci illərinin sonunda Heydər Əliyevin təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə Kür çayının
üstündə yeni bir obyektin - Yenikənd Su Elektrik
Stansiyasının təməli qoyulmuşdur ki, bu da ulu
öndər Heydər Əliyevin təşəbbüsü ilə
hazırlanan möhtəşəm energetika planının tərkib
hissəsi idi.
Etiraf etməliyik
ki, bütün sahələrdə olduğu kimi, ulu öndər
Heydər Əliyevin siyasətini uğurla həyata keçirən
Prezident İlham Əliyev də ölkə
iqtisadiyyatının və əhalinin enerji resurslarına olan
tələbatının daha dolğun ödənilməsini təmin
etmək üçün ardıcıl və qətiyyətli
addımlar atır. Heydər Əliyevin milli elektroenergetika sahəsində
təməlini qoyduğu dövlət siyasətinin uğurla həyata
keçirilməsi nəticəsində Azərbaycan artıq
öz ehtiyaclarını ödəməklə bərabər,
elektrik enerjisi ixrac edən ölkəyə
çevrilmişdir. Cənab İlham Əliyevin
şəxsi təşəbbüsü və
qayğısı sayəsində bu illər ərzində
ölkədə 9 elektrik stansiyası tikilmişdir ki,
bunların da əksəriyyəti regionların payına
düşür. Həmçinin
Naxçıvan Muxtar Respublikasında yeni tikilmiş elektrik
stansiyasının hesabına artıq Türkiyəyə
elektrik enerjisinin ixracına başlanmışdır.
Ulu öndər
Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi illər
ölkə sənayesinin inkişafı üçün də
yeni bir tarixi dövrün əsasını qoymuşdur. Belə ki, təkcə
1969-1982-ci illərdə Azərbaycanda 250-dən çox zavod,
fabrik, istehsalat sexləri istifadəyə verilmişdir. Təsadüfi deyil ki, Heydər Əliyevin respublikaya
birinci rəhbərliyi dövründə Azərbaycanda istehsal
olunan 350 adda sənaye məhsulu dünyanın 65 ölkəsinə
ixrac olunurdu.
Həmçinin Bakı
elektrik maşınqayırma, məişət soyuducuları
zavodu, radiozavod, robot zavodu, elektron hesablayıcı
maşınları zavodu, Sumqayıt kompressor zavodu, Gəncə
"Büllur" zavodu, "Azon", "Alunit"
zavodları və digər sənaye obyektləri ümummilli
liderin şəxsi təşəbbüsləri ilə
inşa edilmişdir. Heydər Əliyevin qayğısı və
diqqəti sayəsində beş zavodda köhnə
avadanlıq yenisi ilə əvəz olunmuş, "Bakı fəhləsi"
zavodu yenidən qurulmuş, Bakı Dərin Özüllər
Zavodunun, Yeni Bakı Neftayırma Zavodunda yüksək
texnologiyaya malik ELOU-AVT qurğusunun, Bakı kondisioner və
Sumqayıt kompressorlar zavodlarının, Sumqayıtda və
Naxçıvanda iri trikotaj fabriklərinin, polimer tikinti
materialları və evtikmə kombinatlarının
inşası Azərbaycanın yaxın gələcəkdə
daha böyük yüksəlişinə xidmət edir.
Hər bir sahədə
Heydər Əliyevin siyasi kursunu ardıcıllıqla həyata
keçiriən Prezident İlham Əliyev də ölkənin
sənaye infrastrukturunun yenidən qurulması, özəl
sektorun yüksəlişi və milli iqtisadiyyatın neft
amilindən asılılığının qeyri-neft sektorunun
inkişafı hesabına aradan qaldırılması istiqamətində
kompleks tədbirlər həyata keçirməkdədir. Təsadüfi
deyil ki, hazırda Azərbaycanda sənaye potensialı ölkə
iqtisadiyyatında milli gəlir baxımından əhəmiyyətli
yerlərdən birini tutmaqdadır. Belə
ki, təkcə 2009-cu ildə sənaye məhsulunun (işlərin,
xidmətlərin) həcmi ümumi daxili məhsulun 50 faizindən
çoxunu təşkil etmişdir.
Bütün bunlar bir daha təsdiqləyir
ki, ümummilli lider Heydər Əliyevin zəngin və tükənməz
siyasi irsinə, dövlətçilik ənənələrinə
və xalqımızın iradəsinə söykənən
Prezident İlham Əliyev görkəmli, bacarıqlı və
peşəkar dövlət xadimi kimi ötən illər ərzində
dövlətçiliyimizi daha uca zirvələrə yüksəltmiş
və ümummilli liderin arzu və istəklərinin həyata
keçirilməsini təmin etməyə nail olmuşdur. Bu isə bir daha ulu öndərin əbədiyaşar
ideyalarının real həyatda özünü bir daha təsdiqlədiyini
nümayiş etdirir.
Natiq ƏLİYEV,
sənaye və energetika naziri,
iqtisad elmləri doktoru,
Beynəlxalq Mühəndislik
Akademiyasının müxbir üzvü
Azərbaycan.- 2010.- 1
may.- S. 4.