Azərbaycanın inkişaf
strategiyası: modernləşdirmə xətti
Müstəqil Azərbaycan ildən-ilə güclənir, sürətlə inkişaf edir. Aparılan iqtisadi siyasət sayəsində Azərbaycanın makroiqtisadi inkişafında dayanıqlıq təmin edilib və bir çox dövlətlərin uzun müddət ərzində əldə edə bilmədiyi yüksəliş tempinə nail olunub. Bu gün iqtisadiyyatda əldə edilmiş sıçrayışlı inkişafın və çoxsaylı nailiyyətlərin nəticəsi olaraq Azərbaycan keyfiyyətcə yeni pilləyə - modernləşmə mərhələsinə qədəm qoyub.
İnkişafa aparan yol
heç də hamar olmayıb. Müstəqilliyinin ilk illərində
Azərbaycan dövləti bir çox siyasi və iqtisadi
problemlərlə üzləşib. Yalnız ulu öndər
Heydər Əliyevin hakimiyyətə yenidən
qayıdışından sonra ölkənin inkişafında
dönüş yarandı. Belə ki, uzun müddət ərzində
Sovetlər birliyinin tərkibində olduğundan Azərbaycan
iqtisadiyyatı vahid məkan çərçivəsində
inkişaf edirdi. Sovetlər ittifaqının
dağılması ilə planlı sosialist sistemində birgə
fəaliyyət göstərmiş müttəfiq respublikalar
arasında dezinteqrasiya prosesləri başlandı. Dövlət
müstəqilliyini əldə etmiş ölkələrdə,
o cümlədən Azərbaycanda yeni bir tarixi mərhələnin
- keçid dövrünün əsası qoyuldu.
Keçid dövrünün
ilk illərində müharibə, qeyri-sabit siyasi şərait
və tənəzzüllə üzləşmiş Azərbaycan
digər ölkələrə nisbətən daha ağır
vəziyyətdə idi. Ermənistan dövləti tərəfindən
aparılan təcavüzkar siyasətin nəticəsində
bir milyondan artıq azərbaycanlı doğma yurdlarından
qovularaq qaçqın və məcburi köçkün
şəraitində yaşamağa məhkum edilmişdi. Azərbaycanın
hərbi təcavüz, daxili çəkişmələr,
iqtisadi tənəzzüllə üzləşdiyi bir vaxtda
iqtisadiyyatın bütün göstəriciləri neqativ meyillərlə
xarakterizə olunurdu. Belə ki, 1991-1993-cü illərdə
ölkə iqtisadiyyatında ÜDM-in istehsalında artım əvəzinə
hər il azalma müşahidə edilirdi. İstehsal sahələrinin
sıradan çıxması nəticəsində
işsizliyin səviyyəsi xeyli yüksəlmişdi. Həmin
dövrdə maliyyə-bank sistemi iflic vəziyyətdə idi.
Tədavülə buraxılmış milli valyuta - manat qiymətdən
düşmüşdü. Ölkədə inflyasiya
özünün pik səviyyəsinə çatmış,
iqtisadiyyata xarici sərmayə qoyuluşları tamamilə
dayanmışdı.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
hakimiyyətə qayıdışından sonra bu tarixi şəxsiyyətin
yorulmaz fəaliyyəti nəticəsində qısa müddət
ərzində siyasi və iqtisadi sabitləşmə təmin
edildi, Azərbaycan iqtisadiyyatının yenidən qurulması,
dayanıqlı inkişaf mərhələsi başlandı.
Bundan sonra ölkənin daxili imkanlarının səfərbər
olunması və zəngin neft ehtiyatlarından Azərbaycan
xalqının rifahı naminə səmərəli istifadə
edilməsini təmin etmək məqsədilə Milli Neft
Strategiyası məharətlə həyata keçirilməyə
başlandı.
Bu strategiya xarici kapitalın
və təcrübənin cəlb edilməsi,
çoxvariantlı nəqliyyat sisteminin yaradılması, gəlirlərin
toplanması və səmərəli idarə edilməsi kimi
üç əsas hissədən ibarət idi.
Ən əvvəl xarici
kapitalın, ölkənin karbohidrogen ehtiyatlarının
işlənməsi üçün böyük təcrübəyə
və geniş maliyyə imkanlarına malik olan beynəlxalq
neft şirkətlərinin Azərbaycana cəlb olunması
lazım idi. 1994-cü il sentyabrın 20-də dünyanın
tanınmış neft şirkətləri ilə Xəzər
dənizinin Azərbaycan sektorunda "Azəri",
"Çıraq" və "Günəşli"
yataqlarının birgə işlənməsi və
hasilatın pay bölgüsü haqqında saziş
imzalandı. Nüfuzlu neft şirkətləri ilə iş
birliyinin qurulması Azərbaycan dövlətinin siyasi və
iqtisadi müstəqilliyinin möhkəmləndirilməsinə,
beynəlxalq aləmdə mövqeyinin güclənməsinə
şərait yaratdı. "Əsrin müqaviləsi"ndən
sonra inkişaf etmiş dünya dövlətlərinin Azərbaycana
marağı artdı, iqtisadiyyata, xüsusilə də neft
sektoruna çoxmilyardlı xarici investisiyaların axını
başlandı. Beynəlxalq neft sazişlərinin
imzalanması ilə neft sazişlərində iştirak edən
şirkətlərlə səmərəli və
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığın
inkişafı üçün əsaslı təməl
quruldu, ölkənin geosiyasi mövqeyinin daha da möhkəmlənməsi,
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya prosesinin sürətlənməsi
üçün şərait yarandı.
Xəzərin Azərbaycan
sektorunda neft və qaz ehtiyatlarının istismarı ildən-ilə
genişləndi və ölkəmiz özünün enerji təhlükəsizliyini
tam təmin etdi. Dünyanın enerji təminatında da Azərbaycanın
xüsusi çəkisi və strateji əhəmiyyəti
artdı. "Şahdəniz" yatağında qazın
istismarının genişlənməsi ilə əlaqədar
Azərbaycan özünün daxili tələbatını tam
ödəməklə bərabər, bu mavi yanacaq
növünü beynəlxalq bazarlara ixrac etmək imkanı
qazandı.
Bunlar çoxvariantlı nəql
sisteminin yaradılmasını gündəmə gətirdi.
Neft strategiyasının mühüm tərkib hissəsini
xarici şirkətlərlə birlikdə hasil olunan neftin və
qazın irihəcmli nəqlini və xarici bazarlara
ixracını təmin edəcək çoxvariantlı boru nəqliyyat
infrastrukturunun yaradılması təşkil edirdi. Belə ki,
neft strategiyasının həyata keçirilməsinin ilk illərində
Bakı-Novorossiysk və Bakı-Supsa boru kəmərləri
yenidən quruldu, daha sonra neftin və qazın etibarlı və
irimiqyaslı ixracını təmin etmək məqsədilə
Heydər Əliyev adına Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft və
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz ixrac boru kəmərləri tikilərək
istismara verildi. Həmin kəmərlərin işə
düşməsi Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə
və Mərkəzi Asiya regionu arasında idxal-ixrac münasibətlərinin
və iqtisadi əlaqələrin inkişafına təkan
verdi. Qaz nəqliyyat infrastrukturunun, xüsusilə də
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz boru kəmərinin fəaliyyəti
ilə əlaqədar Azərbaycan Qərbin mühüm qaz
ixracatçısına və qlobal enerji təhlükəsizliyinin
təminatçılarından birinə çevrildi. Azərbaycanın
enerji təhlükəsizliyi təmin olundu, dünya enerji təchizatında
xüsusi çəkisi artdı.
Boru nəqliyyat infrastrukturu
istismara veriləndən sonra karbohidrogen ehtiyatlarının
dünya bazarına genişmiqyaslı ixracına,
çoxvektorlu nəql siyasətinin həyata keçirilməsinə
nail olundu və bununla əlaqədar ölkəyə valyuta
daxilolmaları sürətlə artdı.
Gəlirlərin toplanması
və səmərəli idarə edilməsi də
mühüm əhəmiyyətə malik idi. Hasilatın pay
bölgüsü sazişlərinin xarici şirkətlərlə
imzalanması və bu sazişlərin təsdiqi prosesinin
ictimaiyyətə açıq şəkildə
çatdırılması neft sərvətlərinin idarə
edilməsində şəffaflığın qurulması
istiqamətində ilk addım oldu. Eyni zamanda xarici investorlar
üçün yaradılmış əlverişli şərait
beynəlxalq standartların və şəffaf idarəetmə
üsullarının tətbiqinin əsasını təşkil
etmişdir. Dünya sisteminə uğurlu inteqrasiya neft gəlirlərinin
idarə edilməsi sahəsində iqtisadiyyatda ən
yaxşı təcrübələrin tətbiqinə yol
açdı.
Neft və qaz
satışından əldə olunan gəlirlərin toplanaraq
səmərəli idarə edilməsi, həmin vəsaitlərin
müxtəlif sahələrin inkişafına və
sosial-iqtisadi baxımdan mühüm əhəmiyyət kəsb
edən layihələrin həyata keçirilməsinə
yönəldilməsi məqsədilə 1999-cu ildə Heydər
Əliyevin qərarı ilə Dövlət Neft Fondu
yaradıldı. Yaradılarkən 271 milyon ABŞ dollarına
bərabər olan Neft Fondunun aktivlərinin həcmi on il sonra
15 milyard ABŞ dollarını keçmişdir. Dövlət
Neft Fondunun yaradılması neft gəlirlərinin idarə
edilməsinin ən yaxşı təcrübəsidir və bu
təcrübə Azərbaycanda tətbiq edildi.
Azərbaycanda mövcud olan
iqtisadi və sosial problemlər, o cümlədən Ermənistanın
təcavüzü nəticəsində bir milyondan artıq
qaçqın və məcburi köçkünün üzləşdikləri
sosial-məişət çətinlikləri və sərbəst
maliyyə resurslarının məhdudluğu ölkədə
investisiyalara böyük tələb yaratmışdır.
Bununla əlaqədar olaraq, Azərbaycanda Neft Fondu yaradılarkən
neft gəlirlərinin gələcək nəsillər
üçün toplanması ilə yanaşı,
bugünkü nəsillərin problemlərinin həlli
üçün də istifadə edilməsini nəzərdə
tutan model seçilmişdir.
Milli neft strategiyasının
uğurla reallaşması digər sahələrin
inkişafına güclü təkan verdi. Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafını sürətləndirmək məqsədilə
ölkədə bir sıra mühüm əhəmiyyətə
malik və strateji mahiyyət kəsb edən addımlar
atılmış, genişmiqyaslı sosial-iqtisadi tədbirlər
planı hazırlanmışdır. Qısa müddət ərzində
çoxsaylı dövlət proqramları qəbul
edilmış, infrastruktur sahələrin,
sahibkarlığın, ölkədə işgüzar
mühitin inkişaf etdirilməsi və məşğulluğun
artırılması istiqamətində mühüm tədbirlər
həyata keçirilmişdir.
Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2004-cü il 11 fevral tarixli fərmanı ilə
"Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı üzrə Dövlət Proqramı (2004-2008-ci
illər)" qəbul edildi. Bu proqramın həyata
keçirilməsi bölgələrin inkişafına, o
cümlədən infrastruktur sahələrin genişlənməsinə,
sosial obyektlərin və yeni iş yerlərinin
yaradılmasına, əhalinin həyat səviyyəsinin daha
da yaxşılaşdırılmasına təkan verdi.
Proqramın icrası dövründə 27 mindən artıq
yeni müəssisə yaradılmış, 71,5 faizi daimi
olmaqla 766 min yeni iş yeri açılmışdır. Yeni
müəssisələrin 40 faizə qədəri, yeni iş
yerlərinin 80 faizi regionlarda yaradıldı.
Son illər Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi altında Azərbaycan iqtisadiyyatının
bütün sahələrində
sıçrayışlı inkişaf əldə edilmiş
və bu inkişaf istehsalın və investisiyaların həcminin
artmasına, büdcə imkanlarının genişlənməsinə,
əhalinin maddi rifah halının yaxşılaşmasına əhəmiyyətli
təsir göstərmişdir. Maliyyə imkanlarının
artmasının nəticəsi olaraq dövlət büdcəsinin
xərcləri 2000-ci ildəki 763,8 milyon manatdan 2009-cu ildə
12,4 milyard manata qədər artmışdır.
Azərbaycanın malik
olduğu neft sərvətləri hesabına ölkədə
formalaşan güclü neft sektoru ilə bərabər
tarazlı iqtisadiyyatın qurulması və dinamik qeyri-neft
sektorunun inkişaf etdirilməsi kimi məsələlər
yeni prioritet vəzifəyə çevrildi.
Neft sektorundan əldə edilən
gəlirlərin iqtisadiyyatın qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, bu sahələrdə mövcud müəssisələrin
maddi və texnoloji bazasının yeniləşməsinə
investisiya qoyuluşlarının təşviqi məqsədilə
dövlət başçısı tərəfindən digər
önəmli bir qərar qəbul edildi. Prezidentin 30 mart
2006-cı il tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan
İnvestisiya Şirkəti Açıq Səhmdar Cəmiyyəti
yaradıldı və şirkətin ilkin nizamnamə
kapitalı Dövlət Neft Fondunun vəsaiti hesabına formalaşdırıldı.
Şirkətin investisiya fəaliyyətinin məqsədini əsasən
ölkə iqtisadiyyatının qeyri-neft sahələrində
fəaliyyət göstərən səhmdar cəmiyyətlərin
və digər kommersiya təşkilatlarının nizamnamə
kapitalındakı iştirak payını, o cümlədən
səhmlərini almaqla müddətli investisiya qoyuluşunun həyata
keçirilməsi təşkil edir.
Ölkənin durmadan artan
maliyyə imkanları hesabına eyni zamanda beynəlxalq əhəmiyyətli
strateji infrastruktur layihələri uğurla həyata
keçirilir ki, bu layihələr də təkcə Azərbaycanın
deyil, bötüvlükdə regionun nəqliyyat infrastrukturunun
modernləşdirilməsinə şərait yaradır. Həmin
layihələrdən biri - Dövlət Neft Fondunun maliyyələşdirdiyi
layihələr sırasında mühüm yer tutan
Bakı-Tbilisi-Qars yeni dəmir yolunun inşası layihəsi
Azərbaycanın regionda siyasi nüfuzunun güclənməsinə
təkan verməklə bərabər, respublikanın Qərbə
doğru inteqrasiyasına və Azərbaycan, Gürcüstan və
Türkiyə arasında mövcud olan siyasi və iqtisadi
münasibətlərin inkişafına şərait
yaradacaqdır.
Son illər ərzində Azərbaycanda
baş verən iqtisadi inkişaf bu gün dünyada heyrətlə
qarşılanır. Azərbaycanın iqtisadi
potensialının artması nəticəsində ölkənin
dünya birliyində mövqeləri güclənib, beynəlxalq
siyasi-iqtisadi əlaqələri genişlənib. 2007-2009-cu illər
ərzində biznesə başlama, işəgötürmə,
əmlakın qeydiyyatdan keçirilməsi, kredit əldə
edilməsi, investorların maraqlarının qorunması, vergi
ödəmələri və müqavilələrin
bağlanması sahəsində aparılmış islahatlar Azərbaycanda
biznes fəaliyyəti üçün əlverişli imkan
yaratmışdır. Dünya Bankı və Beynəlxalq
Maliyyə Korporasiyası tərəfindən hazırlanan
"Doing Business 2009" hesabatına əsasən, biznes
mühitinin yaxşılaşdırılması sahəsində
aparılmış islahatlara görə Azərbaycan 181
dövlət arasında ən islahatçı ölkə
elan edilmişdir.
Davamlı iqtisadi inkişaf ən
zəruri makroiqtisadi göstəricilərdən biri olan
adambaşına düşən ÜDM-in həcmində
özünü aydın şəkildə göstərmişdir.
Bu göstərici 2003-cü ildə 880,8 manatdan 2009-cu ildə
5 040,6 manata qədər yüksəlmişdir. Neft sektoru ilə
bərabər qeyri-neft sektorunun inkişafında da əhəmiyyətli
sıçrayış qeydə alınıb. Belə ki,
qeyri-neft ÜDM-in həcmi 2000-ci ildə 3,1 milyard manat təşkil
etdiyi halda, 9 ildə bu göstərici təqribən 6 dəfə
artaraq 17,8 milyard manata çatmışdır.
Ötən bir neçə
ilin nəticələri göstərir ki, ölkənin
iqtisadi inkişafında özəl sektorun rolu durmadan
artır. Belə ki, sənaye məhsulunun 22,7 faizi dövlət
müəssisələrində, 77,3 faizi özəl bölmədə
istehsal edilmişdir.
Ölkənin artan maliyyə
potensialı sayəsində iqtisadiyyata kredit
qoyuluşlarının həcmi əhəmiyyətli dərəcədə
genişlənmişdir. Statistik məlumatlara əsasən,
2001-ci ildə kredit qoyuluşlarının ümumi həcmi
486,2 milyon manat təşkil etdiyi halda, 2009-cu ildə bu rəqəm
8,4 milyard manata çatmışdır. Dövlət
investisiyaları ilə bərabər qeyri-neft sektoruna sərmayə
qoyuluşlarının həyata keçirilməsində bank
kreditlərinin rolu da ildən-ilə artır.
Əhalinin pul gəlirlərinin
artması, eyni zamanda makroiqtisadi sabitliyin
dayanıqlığı, bank sektorunda aparılan islahatlar, əmanətlərin
sığortalanması fondunun həcminin ildən-ilə
çoxalması əhalinin banklara olan etimadının
artmasına şərait yaratmışdır. Belə ki,
2001-ci ildə əhalinin banklarda olan əmanətləri 413
milyon manatdan 2009-cu ildə 4,6 milyard manata çatmış və
yaxud ÜDM-in təqribən 10 faizini təşkil etmişdir.
Qeyri-neft sahələrinin
inkişafı ilk növbədə ölkədə
makroiqtisadi sabitliyin qorunmasını tələb edir. Ölkədə
son illər ərzində yaradılmış inkişaf
bazası, o cümlədən strateji valyuta ehtiyatları və
bu resurslardan səmərəli istifadə olunması siyasəti
dünyanı əhatəsinə almış qlobal böhrana
qarşı aparılan tədbirlərin uğurla nəticələnməsinə
və eyni zamanda qarşıya çıxan iqtisadi problemlərin
tez bir zamanda aradan qaldırılmasına şərait
yaradır. Bununla əlaqədar ölkə iqtisadiyyatı
davamlılıq nümayiş etdirərək artım tempini və
əldə olunmuş sosial inkişaf səviyyəsini qoruya
bilmişdir. Hökumətin həyata keçirdiyi antiinflyasiya
tədbirləri və çevik monetar siyasəti sayəsində
inflyasiyanın səviyyəsi 2009-cu ildə 1,5 faizə qədər
azalmış, milli valyutanın məzənnəsi sabit səviyyədə
saxlanılmışdır.
Prezident İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi qətiyyətli iqtisadi siyasət sayəsində
ölkə iqtisadiyyatında hökm sürən makroiqtisadi
sabitlik, ÜDM-in istehsalında əldə olunmuş sabit
artım tempi, bank, maliyyə və digər sahələrin
göstərdiyi yüksək iqtisadi nəticələr onu deməyə
əsas verdi ki, ölkədə keçid dövrü
başa çatmışdır və Azərbaycan bazar
iqtisadiyyatı prinsiplərinə əsaslanan ölkədir.
Bununla əlaqədar hazırda özəl sektorun və
bütövlükdə qeyri-neft sahələrinin
inkişafı hökumətin yeni prioritetini təşkil etməkdədir.
Qeyri-neft sektorunu inkişaf
etdirərkən, ənənəvi sahələrlə bərabər,
yeni iqtisadi sahələrin, xüsusilə də idxalı əvəzləyəcək
və eyni zamanda əlavə dəyərin yaradılmasında
payı çox olan sahələrin inkişaf etdirilməsi
istiqamətində mühüm addımlar
atılmalıdır. İdxal olunan malların ölkə
daxilində istehsalının stimullaşdırılması
idxaldan asılılığın maksimum azaldılmasına
imkan verəcək, ixracyönümlü qeyri-neft sahələrinin
inkişafı isə ölkəyə valyuta
daxilolmalarının artmasına şərait yaradacaqdır.
Azərbaycanın dünya təsərrüfat
sisteminə inteqrasiyası milli istehsal sahələrinin rəqabət
qabiliyyətinin artırılmasını tələb edir.
Neft sektorunda olduğu kimi, qeyri-neft bölməsinə də
xarici investisiyaların cəlb edilməsi və bu məqsədlə
ölkədə əlverişli və dinamik tənzimlənən
biznes mühitinin formalaşdırılması bu sektorda
sıçrayışlı inkişafa təkan verəcəkdir.
Eyni zamanda xarici investorların iştirakı ilə
istehsalyönümlü birgə layihələrin həyata
keçirilməsi ölkədə qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, ixracyönümlü məhsul
istehsalının artımına şərait yaradacaqdır.
Azərbaycan İnvestisiya Şirkətinin və Azərbaycanda
İnvestisiya və İxracın Təşviqi Fondunun bu
istiqamətdəki fəaliyyəti xüsusi əhəmiyyətə
malikdir.
Qeyri-neft sektorunu inkişaf etdirərkən
daha çox əməktutumlu sahələrin, xüsusilə sənaye
müəssisələrinin açılmasının və
bu sahəyə investisiya qoyuluşunun təşviqi ölkədə
məşğulluğun və eyni zamanda qeyri-neft sektorundan
vergi daxilolmalarının artırılmasına da xidmət edəcəkdir.
Qeyri-neft sektorunda artıma
müasir bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinə uyğun olaraq
sahibkarlığın və özəl sektorun
inkişafını stimullaşdıran əlverişli şəraitin
yaradılması və digər tərəfdən ölkənin
kommunikasiya və infrastruktur sistemlərinin modernləşdirilməsi
və müasir tələblərə
çatdırılması yolu ilə nail olunur. Həmin sahədə
əldə olunmuş nailiyyətlər göstərir ki, bu
siyasət tam şəkildə özünü doğruldur.
Son illər ərzində
infrastruktur layihələrinin və regional inkişaf
proqramlarının uğurla həyata keçirilməsinin nəticəsi
olaraq Azərbaycanın iqtisadi inkişafı üçün
güclü baza formalaşıb. Azərbaycanın hər bir
bölgəsində yeni, müasir tələblərə cavab
verən infrastruktur yaradılır, elektrik stansiyaları
tikilir, qaz və su kəmərləri çəkilir, yollar
salınır. İnfrastrukturun yeniləşdirilməsi və
inkişaf etdirilməsi istiqamətində həyata
keçirilən məqsədyönlü tədbirlər eyni
zamanda insanların rahatlığı, firavan
yaşayışı üçün həyata keçirilən
sosialyönümlü tədbirlərin mühüm tərkib
hissəsidir.
Qeyri-neft sektorunun inkişafı
eyni zamanda sahibkarlığın inkişafını
stimullaşdıran tədbirlərin
artırılmasını tələb edir. Bu məqsədlə
dövlət tərəfindən sahibkarlara güzəştli
kreditlərin verilməsi prosesinin intensivləşdirilməsi
ölkədə həm özəl biznesin, həm də
müvəkkil bankların inkişafına şərait
yaradacaqdır. Hüquqi şəxlərin qeydiyyatı
üçün "vahid pəncərə" prinsipinin tətbiqi,
sadələşdirilmiş vergitutma, o cümlədən
elektron vergiödəmə sisteminin tətbiqi biznes mühitini
daha da yaxşılaşdıracaqdır.
Əlverişli biznes
mühitinin inkişafı mükəmməl təhsil
almış və xarici təcrübəni ölkədə tətbiq
etməyə qadir olan ixtisaslı kadrların
hazırlanmasını tələb edir. Prezident İlham Əliyevin
sərəncamı ilə təsdiq edilmiş və Dövlət
Neft Fondunun vəsaiti hesabına maliyyələşdirilən
"2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı"nın icrası "qara qızılın insan
kapitalına çevrilməsi" ideyasının
reallaşmasına və ölkəmizdə müasir tələblərə
cavab verən kadr potensialının formalaşmasına şərait
yaradacaqdır. Bu proqram çərçivəsində Neft
Fondunun vəsaiti hesabına xaricdə təhsili maliyyələşdirilmiş
tələbələrin sayı hazırda 500 nəfərə
çatıb və bu say ildən-ilə artacaqdır. Xaricdə
təhsil almış Azərbaycan gənclərinin təcrübəsindən
təkcə dövlət sektorunda deyil, eləcə də
özəl sektorda istifadə edilməsi ölkədə
müasir biznes mühitinin formalaşmasına və müasir
idarəetmə üsullarının geniş tətbiqinə
şərait yaradacaqdır.
Dövlətin maliyyə
imkanlarının artması Azərbaycanda ekoloji problemlərin
həlli üçün də geniş imkanlar
açmışdır. Bu baxımdan Azərbaycan
Respublikasında ekoloji vəziyyətin
yaxşılaşdırılmasına dair 2006-2010-cu illər
üçün Kompleks Tədbirlər Planının və
"Azərbaycan Respublikasında alternativ və bərpa olunan
enerji mənbələrindən istifadə olunması üzrə
Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi, eyni
zamanda 2010-cu ilin "Ekologiya ili" elan edilməsi ölkədə
uzun illər ərzində həllini gözləyən ekoloji
problemlərin aradan qaldırılmasına və eyni zamanda ətraf
mühitin yaxılaşdırılmasına, əhalinin həyat
səviyyəsinin yüksəldilməsinə və bununla da
ölkədə yüksək standartların tətbiqinə
şərait yaradan strateji addımlar sayılır.
Uğurla həyata
keçirilən iqtisadi siyasət sayəsində ölkə
modernləşdirmə xətti ilə yüksək templə
inkişaf edir və hazırda formalaşmış iqtisadi
baza, maliyyə resursları, insan kapitalı imkan verir ki,
növbəti illərdə Azərbaycan dövləti
qarşıda duran yeni, böyük məqsədlərə
çatmaq üçün daha sürətlə
addımlasın.
Şahmar MÖVSÜMOV,
Dövlət Neft Fondunun prezidenti
Azərbaycan.- 2010.- 9
may.- S. 8.