Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması haqqında
Azərbaycan Respublikasının
Qanunu
Bu Qanun yaxın qohumluq münasibətlərindən, birgə və ya əvvəllər birgə yaşayışdan sui-istifadə etməklə törədilən zorakılığın, onun doğurduğu mənfi hüquqi, tibbi və sosial nəticələrin qarşısının alınması, məişət zorakılığından zərər çəkmiş şəxslərin sosial müdafiəsi, hüquqi yardımla təmin edilməsi, habelə məişət zorakılığına səbəb olan halların aradan qaldırılması istiqamətində həyata keçirilən tədbirləri müəyyən edir və tənzimləyir.
I Fəsil
Ümumi müddəalar
Maddə 1. Əsas anlayışlar
1.0. Bu Qanunda istifadə olunan
əsas anlayışlar aşağıdakı mənaları
ifadə edir:
1.0.1. məişət
zorakılığı - yaxın qohumluq münasibətlərindən,
birgə və ya əvvəllər birgə
yaşamaqlarından sui-istifadə etməklə, bu Qanunun
şamil edildiyi şəxslərin birinin digərinə qəsdən
fiziki və ya mənəvi zərər vurması;
1.0.2. məişət
zorakılığından zərər çəkmiş
şəxs (bundan sonra - zərər çəkmiş şəxs)
- bir yerdə yaşadığı ailə üzvünün,
yaxın qohumunun, qanuni nikahda olmadığı və ya əvvəllər
birgə yaşadığı şəxsin ona qarşı qəsdən
törətdiyi bu Qanunun 1.0.3-1.0.6-cı maddələrində
nəzərdə tutulmuş hərəkətlər nəticəsində
fiziki və ya mənəvi zərər çəkmiş
şəxs;
1.0.3. məişət
zəminində fiziki zorakılıq - bu Qanunun şamil edildiyi
şəxslərin birinin digərinə qəsdən fiziki təzyiq
göstərməsi, yəni zor tətbiq etməklə təhlükəsizliyini
pozması, döyməsi, sağlamlığına zərər
vurması, işgəncə verməsi, azadlıq hüququnu məhdudlaşdırması;
1.0.4. məişət
zəminində psixi zorakılıq - bu Qanunun şamil edildiyi
şəxslərin birinin digərinə qəsdən psixi təzyiq
göstərməsi və ya dözülməz psixi şərait
yaradılmasına yönəlmiş hərəkətləri;
1.0.5. məişət
zəminində iqtisadi xarakterli qanunsuz məhdudiyyətlərin
tətbiqi - bu Qanunun şamil edildiyi şəxslərin birinin
digərini onun mülkiyyətində, sərəncamında və
ya istifadəsində olan əmlakdan, gəlirlərdən məhrum
etməsinə, iqtisadi asılılıq yaratmasına, belə
asılılığı saxlamasına və ya ondan
sui-istifadə etməsinə yönəlmiş hərəkətləri;
1.0.6. məişət
zəminində cinsi zorakılıq - bu Qanunun şamil edildiyi
şəxslərin birinin digərini onun iradəsi əleyhinə
seksual xarakterli hərəkətlərə məcbur etməsi;
1.0.7. məişət
zorakılığının qarşısının
alınması - məişət zorakılığı təhlükəsinin
aradan qaldırılması məqsədi ilə həyata
keçirilən hüquqi, sosial və qabaqlayıcı tədbirlər;
1.0.8. yardım
mərkəzləri - zərər çəkmiş şəxslərə
hüquqi, tibbi, psixi, sosial və digər yardımın
göstərilməsi məqsədi ilə yaradılan dövlət
və qeyri-dövlət qurumları;
1.0.9. mühafizə
orderi - məişət zorakılığı törətmiş
şəxsin zərər çəkmiş şəxsə
qarşı edə biləcəyi hərəkətlərə
tətbiq olunan məhdudiyyətlər haqqında akt.
Maddə 2. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması haqqında Azərbaycan Respublikasının
qanunvericiliyi
Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması haqqında Azərbaycan Respublikasının
qanunvericiliyi Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasından, Azərbaycan Respublikasının tərəfdar
çıxdığı beynəlxalq müqavilələrdən,
bu Qanundan və digər normativ hüquqi aktlardan ibarətdir.
Maddə 3. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində əsas prinsiplər
3.0. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınmasının əsas prinsipləri
aşağıdakılardan ibarətdir:
3.0.1. hər
kəsin Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında və
Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyində nəzərdə
tutulmuş əsas insan hüquq və azadlıqlarının
təmin edilməsi;
3.0.2. qadınlara
qarşı ayrı-seçkiliyin qadağan edilməsi;
3.0.3. qanunvericiliklə
müəyyən edilmiş hallar və hüdudlar istisna
olmaqla, hər kəsin şəxsi və ailə həyatına
müdaxilənin yolverilməzliyi;
3.0.4. şəxsi
və ailə həyatı sirrinin qorunması məqsədi ilə
konfidensiallığa riayət edilməsi;
3.0.5. zərər
çəkmiş şəxslərin pozulmuş
hüquqlarının bərpası;
3.0.6. məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində dövlət orqanlarının
və qeyri-dövlət qurumlarının
qarşılıqlı əməkdaşlığı.
Maddə 4. Bu Qanunun şamil edildiyi
şəxslər
4.0. Bu Qanun
aşağıdakı şəxslərə şamil edilir:
4.0.1. yaxın
qohum olan ailə üzvlərinə (ər, arvad, valideynlər,
uşaqlar, nənələr, babalar, nəvələr,
doğma və ögey qardaşlar və bacılar,
övladlığa götürmüş və
övladlığa götürülmüş şəxslər),
habelə birgə yaşadığı hallarda digər
qohumlara;
4.0.2. nikah
pozulduqdan sonra birgə və ya ayrılıqda yaşayan
keçmiş ər-arvada;
4.0.3. qəyyum
və ya himayəçi təyin olunmuş fiziki şəxslərə,
habelə üzərində qəyyumluq və ya himayəçilik
təyin edilmiş şəxslərə;
4.0.4. qanuni
nikahda olmadan birgə yaşayan kişi və qadına, habelə
onlarla birgə yaşayan yaxın qohumlarına.
II Fəsil
Məişət zorakılığı barədə
şikayətlərə baxılması qaydası
Maddə 5. Məişət
zorakılığı barədə şikayətlərə
baxan dövlət orqanları
5.1. Məişət
zorakılığı barədə şikayətdə
törədilmiş və ya hazırlanan cinayətlər
haqqında məlumatlar olduqda həmin şikayətlərə
cinayət-prosessual qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş qaydada baxılır.
5.2. Məişət
zorakılığı barədə şikayətdə cinayət
tərkibinin əlamətləri olmadıqda həmin şikayətə
müvafiq icra hakimiyyəti orqanları tərəfindən
baxılır. Məişət
zorakılığı barədə şikayətdə cinayət
tərkibinin əlamətləri olmadıqda şikayətlərə
baxılma qaydası müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən edilir.
Maddə 6. Məişət
zorakılığı barədə şikayətlərin
araşdırılması
6.1. Məişət
zorakılığı üzrə araşdırmanın
aparılması üçün aşağıdakılar səbəb
ola bilər:
6.1.1. zərər
çəkmiş şəxsin özünün və ya onun
ailə üzvlərinin şikayəti;
6.1.2. fiziki
və ya hüquqi şəxslərdən, dövlət və
yerli özünüidarə orqanlarından, o cümlədən
təhsil və ya səhiyyə müəssisələrindən,
qeyri-hökumət təşkilatlarından, kütləvi
informasiya vasitələrindən daxil olmuş müraciətlər.
6.2. Dövlət və yerli
özünüidarə orqanlarının vəzifəli şəxsləri,
yetkinlik yaşına çatmayanların işləri və
hüquqlarının müdafiəsi üzrə komissiyalar, qəyyumluq
və himayə orqanları, təhsil və səhiyyə
müəssisələri, yardım mərkəzləri xidməti
vəzifələrinin həyata keçirilməsi zamanı məişət
zorakılığının törədilməsi barədə
aldığı şikayətləri bu Qanunun 5-ci maddəsində
müəyyən edilmiş müvafiq icra hakimiyyəti
orqanlarına təqdim edirlər.
6.3. Məişət
zorakılığı barədə şikayətdə cinayət
tərkibinin əlamətləri olmadıqda həmin şikayət
yalnız zərər çəkmiş şəxsin və ya
onun qanuni nümayəndəsinin razılığı olduqda
araşdırılır.
Maddə 7. Məişət
zorakılığı ilə bağlı şikayətlərə
cinayət-prosessual qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş qaydada baxıldıqda, cinayət təqibi ilə
yanaşı görülməli tədbirlər
7.0. Cinayət təqibinin həyata
keçirilməsi ilə bağlı qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş vəzifələrlə yanaşı, məişət
zorakılığı barədə məlumat təsdiqləndikdən
sonra görülməli tədbirlər
aşağıdakılardır:
7.0.1. zərurət
olduqda zərər çəkmiş şəxsin dövlət
vəsaiti hesabına dərhal tibbi yardımla, yardım mərkəzində
müvəqqəti sığınacaqla, geyim və qida məhsulları
ilə təmin edilməsi, habelə onun barəsində
psixoloji reabilitasiya kursunun aparılması məqsədi ilə
müvafiq icra hakimiyyəti orqanına məlumat göndərmək;
7.0.2. məişət
zorakılığının yaranmasına səbəb olan
halları aşkar etmək və onların
qarşısını almaq istiqamətində tədbirlər
görmək;
7.0.3. məişət
zorakılığının qarşısının
alınmasını, onun təkrarlanmamasını,
araşdırmanın aparıldığı müddət ərzində
zərər çəkmiş şəxsin təhlükəsizliyini
təmin etmək;
7.0.4. araşdırmanın
aparılması zamanı tərəflərin münasibətlərinin
normallaşmasına və ailədə münasibətlərin
bərpa olunmasına kömək göstərmək;
7.0.5. məişət
zorakılığını törətmiş şəxslərin
profilaktik qeydiyyata götürülməsi və onlarla tərbiyəvi-qabaqlayıcı
işin aparılması üçün tədbirlər
görmək;
7.0.6. məişət
zorakılığından əziyyət çəkən ailə
üzvlərinə onların hüquqlarını, dövlət
tərəfindən yaradılan və bu Qanunla müəyyən
edilən vasitələrdən istifadə qaydalarını
izah etmək;
7.0.7. zərər
çəkmiş şəxsə mühafizə orderinin
verilməsi ilə əlaqədar tədbirlər görmək;
7.0.8. məişət
zorakılığı ilə bağlı şikayətin
araşdırılması nəticəsində cinayət
işinin başlanması üçün əsaslar müəyyən
olunmadığı halda həmin şikayəti aidiyyəti
üzrə müvafiq icra hakimiyyəti orqanına göndərmək;
7.0.9. zəruri
hallarda məişət zorakılığı barədə
şikayətlər üzrə araşdırmanı aparan digər
dövlət orqanlarına kömək göstərmək.
Maddə 8. Cinayət-prosessual
qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada
araşdırılmayan məişət
zorakılığı ilə bağlı dövlətin vəzifələri
8.0. Cinayət-prosessual
qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada
araşdırılmayan məişət
zorakılığı ilə bağlı dövlətin vəzifələri
aşağıdakıların təmin edilməsindən ibarətdir:
8.0.1. məişət
zorakılığı ilə bağlı daxil olmuş məlumatı
qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada qəbul
etmək, qeydiyyatdan keçirmək, araşdırmanı
mümkün qədər qısa müddətdə aparmaq,
müvafiq hallarda dərhal hadisə yerində araşdırma
aparmaq və tərəfləri ayrılıqda dinləmək;
8.0.2. məişət
zorakılığı ilə bağlı daxil olmuş
şikayətdə törədilmiş və ya hazırlanan
cinayət haqqında məlumat olduqda həmin şikayəti
aidiyyəti üzrə göndərmək;
8.0.3. müraciət
etmiş şəxsə onun hüquqlarını,
zorakılığı törədən şəxsin məsuliyyətə
cəlb edilməsi, habelə bu məsələ ilə
bağlı məhkəməyə müraciət qaydasını
izah etmək;
8.0.4. müraciətə
səbəb olmuş hərəkətlərin təkrarlanmaması
və məişət zorakılığının
qarşısının alınması üçün tədbirlər
görmək;
8.0.5. araşdırmanın
aparıldığı müddət ərzində zərər
çəkmiş şəxsin təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi üçün tədbirlər görmək;
8.0.6. zəruri hallarda zərər
çəkmiş şəxsə hüquqi yardım göstərmək,
onu dövlət yardım mərkəzində müvəqqəti
sığınacaqla, geyim və qida məhsulları ilə,
tibbi və psixoloji yardımla təmin etmək, təhsil
alması, işlə təmin olunması, yeni peşələrə
yiyələnməsi üçün, habelə sosial
müdafiəsi ilə bağlı tədbirlər görmək;
8.0.7. məişət
zorakılığından əziyyət çəkən
yetkinlik yaşına çatmamış şəxslərin
hüquqlarının və qanuni mənafelərinin müdafiəsi
ilə bağlı tədbirlər görmək;
8.0.8. tərəflərin
münasibətlərinin normallaşmasına və ailə
münasibətlərinin bərpa olunmasına kömək
göstərmək;
8.0.9. məişət
zorakılığının təkrarlanmaması barədə
zorakılıq törətmiş şəxsə xəbərdarlıq
etmək və həmin xəbərdarlığın
icrasına nəzarət etmək;
8.0.10. məişət
zorakılığı törətmiş şəxslərin
məsuliyyətə cəlb edilməsi ilə bağlı tədbirlər
görmək;
8.0.11. zərər
çəkmiş şəxsə mühafizə orderinin
verilməsi ilə əlaqədar tədbirlər görmək;
8.0.12. bu
Qanunun 13-cü maddəsində nəzərdə tutulmuş tədbirləri
təşkil etmək;
8.0.13. məlumatın
konfidensiallığına dair qanunvericiliyin tələbləri
nəzərə alınmaqla, məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat
bankını yaratmaq, statistik məlumatların
toplanmasını təşkil etmək;
8.0.14. qeyri-dövlət
yardım mərkəzlərinin fəaliyyəti ilə
bağlı normativ tənzimləməni və onların akkreditasiyasını
həyata keçirmək;
8.0.15. məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində beynəlxalq və qeyri-hökumət
təşkilatları ilə əməkdaşlıq etmək.
Maddə 9. Məişət
zorakılığı barədə şikayətlərə
bu Qanunun 5.2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş
qaydada baxılmasının nəticələrinə dair qərar
9.0. Məişət
zorakılığı barədə şikayətlərə
bu Qanunun 5.2-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş
qaydada baxılmasının nəticələrindən
asılı olaraq aşağıdakı qərarlardan biri qəbul
olunur:
9.0.1. məişət
zorakılığı ilə bağlı hərəkətlər
törətmiş şəxsə qanunvericiliklə müəyyən
olunmuş məsuliyyət izah edilməklə, məişət
zorakılığının təkrarlanmaması barədə
xəbərdarlıq edilməsi və zərər çəkmiş
şəxsə qısamüddətli mühafizə orderinin
verilməsi;
9.0.2. məişət
zorakılığı ilə bağlı hərəkətlər
törətmiş şəxsin qanunvericiliklə müəyyən
olunmuş qaydada valideynlik hüququndan məhrum edilməsi və
ya valideynlik hüquqlarının məhdudlaşdırılması
ilə bağlı məhkəməyə müraciət edilməsi;
9.0.3. əməllərində
cinayət tərkibi və ya inzibati xəta olan şəxsin
qanunvericiliklə müəyyən olunmuş qaydada cinayət
və ya inzibati məsuliyyətə cəlb edilməsi barədə
səlahiyyətli dövlət orqanlarına müraciət
edilməsi;
9.0.4. zərər
çəkmiş şəxsə uzunmüddətli
mühafizə orderinin verilməsi ilə əlaqədar məhkəməyə
müraciət edilməsi;
9.0.5. zərər
çəkmiş şəxsin yardım mərkəzində
sığınacaqla təmin edilməsi.
Maddə 10. Mühafizə orderi
10.1. Bu Qanuna
uyğun olaraq zərər çəkmiş şəxsə
qısamüddətli və ya uzunmüddətli mühafizə
orderi verilə bilər.
10.2. Qısamüddətli
mühafizə orderində məişət zorakılığını
törətmiş şəxsə aşağıdakılar
qadağan edilə bilər:
10.2.1. məişət
zorakılığının təkrar törədilməsi;
10.2.2. zərər
çəkmiş şəxsin olduğu yer ona məlum
olmadıqda həmin şəxsin axtarılması;
10.2.3. zərər
çəkmiş şəxsə narahatlıq gətirən
digər hərəkətlərin edilməsi.
10.3. Uzunmüddətli
mühafizə orderində bu Qanunun 10.1-ci maddəsində qeyd
olunanlarla yanaşı aşağıdakılar nəzərdə
tutula bilər:
10.3.1. məişət
zorakılığını törətmiş şəxsin
yetkinlik yaşına çatmamış uşaqları ilə
ünsiyyət qaydaları;
10.3.2. yaşayış
sahəsindən və ya birgə əmlakdan istifadə
qaydalarının müəyyən edilməsi;
10.3.3. zərər
çəkmiş şəxsə tibbi və hüquqi
yardımın göstərilməsi ilə bağlı xərclərin
məişət zorakılığını törətmiş
şəxs tərəfindən ödənilməsi şərtləri;
10.3.4. mühafizə
orderinin tələblərini icra etməyən şəxsin
qanunvericiliyə uyğun olaraq məsuliyyətə cəlb
olunmasının izah edilməsi haqqında məlumat.
10.4. Mühafizə orderi icra
haqqında qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada
icra olunur.
Maddə 11. Məişət
zorakılığının təkrarlanmaması barədə
xəbərdarlıq edilməsi və qısamüddətli
mühafizə orderinin verilməsi
11.1. Məişət
zorakılığı törətmiş şəxsin hərəkətləri
cinayət məsuliyyəti yaratmadıqda, lakin bu hərəkətlər
nəticəsində zərər çəkmiş şəxsin
hüquqları və qanuni mənafeləri pozulduqda, müvafiq
icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən məişət
zorakılığı ilə bağlı hərəkətləri
törətmiş şəxsə həmin və ya ona
oxşar hərəkətlərin təkrarlanmaması barədə
yazılı xəbərdarlıq edilə və zərər
çəkmiş şəxsə qısamüddətli
mühafizə orderi verilə bilər.
11.2. Müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı müraciət edilən vaxtdan 24 saat keçənədək
zorakılığı törədən şəxsə xəbərdarlıq
edir və dərhal zərər çəkmiş şəxsə
30 gün müddətinədək qısamüddətli
mühafizə orderi verir. Xəbərdarlıq
edilməsindən məhkəməyə şikayət verilə
bilər.
11.3. Məişət
zorakılığı ilə bağlı hərəkətlər
törətmiş şəxsin qısamüddətli
mühafizə orderinin tələblərinə əməl etməməsi
uzunmüddətli mühafizə orderinin verilməsi
üçün əsas ola bilər.
Maddə 12. Uzunmüddətli mühafizə
orderinin verilməsi qaydası
12.1. Məişət zorakılığı
ilə bağlı hərəkətləri törətmiş
şəxs verilmiş xəbərdarlığa əməl
etmədikdə, zərər çəkmiş şəxs və
ya müvafiq icra hakimiyyəti orqanı uzunmüddətli
mühafizə orderinin verilməsi üçün məhkəməyə
müraciət etmək hüququna malikdir.
12.2. Uzunmüddətli
mühafizə orderi 30 gündən 180 gün müddətinə
verilir. Uzunmüddətli mühafizə orderinin
verilməsi barədə məhkəmə qərarının
çıxarılması qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş qaydada həyata keçirilir.
12.3. Tərəflərin
şəxsi və ailə həyatı sirrinin
yayılmasının qarşısını almaq, habelə
yetkinlik yaşına çatmamış şəxslərin
maraqlarının təmin edilməsi məqsədi ilə
uzunmüddətli mühafizə orderinin verilməsi barədə
işə qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada
qapalı məhkəmə iclasında baxıla bilər.
12.4. Uzunmüddətli
mühafizə orderinin verilməsi barədə məhkəmə
qərarı qanunvericiliyə uyğun olaraq qüvvəyə
minir və müddəti hesablanır. Uzunmüddətli
mühafizə orderinin verilməsi barədə qərar
qanunvericiliyə uyğun olaraq icraya yönəldilir.
12.5. Uzunmüddətli
mühafizə orderinin verilməsi barədə qərardan
qanunvericiliklə müəyyən edilmiş qaydada şikayət
verilə bilər. Yuxarı instansiya məhkəməsinə
şikayətin verilməsi mühafizə orderi üzrə qərarın
icrasını dayandırmır.
12.6. Uzunmüddətli
mühafizə orderinin surəti onun
çıxarıldığı gün tərəflərə
verilməlidir.
III Fəsil
Məişət zorakılığının
qarşısının alınması sahəsində tədbirlər
Maddə 13. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində tədbirlərin növləri
13.1. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində tədbirlərin
aşağıdakı növləri vardır:
13.1.1. hüquqi
xarakterli tədbirlər - məişət
zorakılığı hallarının
araşdırılması, məişət
zorakılığına yol vermiş şəxslərin
qanunla müəyyən edilmiş qaydada məsuliyyətə
cəlb edilməsi;
13.1.2. sosial
xarakterli tədbirlər - zərər çəkmiş şəxslərin
sosial müdafiəsi üzrə, o cümlədən müvəqqəti
sığınacaqla təmin edilməsi, onlara dövlət
hesabına hüquqi və tibbi yardımın göstərilməsi,
habelə digər sosial yönümlü tədbirlərin həyata
keçirilməsi;
13.1.3. qabaqlayıcı
tədbirlər - əhali arasında məişət
zorakılığının mənfi hüquqi, tibbi və
sosial nəticələrinin izah edilməsi, məişət
zorakılığının qarşısının
alınmasına yönəlmiş digər maarifləndirmə
tədbirlərinin təşkili.
13.2. Müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən məişət
zorakılığının qarşısının
alınması ilə bağlı tədbirlər üzrə
dövlət proqramları qəbul edilə bilər.
Maddə 14. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində hüquqi tədbirlər
14.0. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində hüquqi tədbirlər
aşağıdakılardan ibarətdir:
14.0.1. məişət
zorakılığı ilə bağlı cinayət təqibinin
həyata keçirilməsi;
14.0.2. məişət
zorakılığı törətmiş şəxslərin
məsuliyyətə cəlb edilməsi;
14.0.3. zərər
çəkmiş şəxslərin hüquqlarının,
azadlıqlarının və qanuni mənafelərinin
müdafiəsi, araşdırmanın aparıldığı
müddət ərzində müraciət etmiş şəxsin
təhlükəsizliyinin təmin edilməsi;
14.0.4. zərər
çəkmiş şəxslərin dövlət vəsaiti
hesabına hüquqi yardımla təmin edilməsi;
14.0.5. məişət
zorakılığı ilə bağlı işlərə
dair məhkəmə qərarlarının icrasının təmin
edilməsi;
14.0.6. məişət
zorakılığı ilə bağlı verilmiş xəbərdarlığın
icrasına nəzarətin həyata keçirilməsi;
14.0.7. məişət
zorakılığı ilə bağlı hərəkətləri
törətmiş şəxslərin qanunvericiliklə müəyyən
olunmuş qaydada valideynlik hüququndan məhrum edilməsi və
ya valideynlik hüquqlarının məhdudlaşdırılması;
14.0.8. məişət
zorakılığı ilə bağlı statistik məlumatların
toplanması;
14.0.9. qanunvericiliklə
müəyyən edilmiş qaydada məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumatların
konfidensiallığının təmin edilməsi;
14.0.10. qeyri-dövlət
yardım mərkəzlərinin fəaliyyəti ilə
bağlı normativ tənzimləmənin və həmin mərkəzlərin
akkreditasiyasının həyata keçirilməsi.
Maddə 15. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində sosial tədbirlər
15.0. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması sahəsində sosial tədbirlər aşağıdakılardan
ibarətdir:
15.0.1. zərər
çəkmiş şəxslərin sosial müdafiəsinin
təşkili, onlara müvafiq sənədlərin və ya
qanunvericiliklə müəyyən edilmiş sosial müavinətlərin
alınmasında kömək göstərilməsi;
15.0.2. zərər
çəkmiş şəxslərə təhsilin davam etdirilməsində
kömək göstərilməsi;
15.0.3. zərər
çəkmiş şəxslərin işlə təmin
edilməsində, yeni peşələrə yiyələnməsində
kömək göstərilməsi;
15.0.4. zərər
çəkmiş şəxslərə dövlət vəsaiti
hesabına tibbi yardımın göstərilməsi;
15.0.5. zərər
çəkmiş şəxslər üçün psixoloji
reabilitasiya kurslarının təşkili;
15.0.6. zərər
çəkmiş şəxslər üçün
yardım mərkəzlərinin yaradılması;
15.0.7. zərər
çəkmiş uşaqların sosial qayğı ilə təmin
edilməsi üçün tədbirlərin görülməsi;
15.0.8. zərər
çəkmiş şəxslərin sosial müdafiəsi
istiqamətində digər tədbirlərin həyata
keçirilməsi.
Maddə 16. Məişət
zorakılığı ilə bağlı qabaqlayıcı tədbirlər
16.1. Məişət
zorakılığı ilə bağlı qabaqlayıcı tədbirlər
məişət zorakılığının
qarşısının alınmasına, ailələrdə
normal münasibətlərin yaradılmasına, məişət
zorakılığı hallarının və ondan yaranan mənfi
hüquqi, tibbi və sosial nəticələrin aradan
qaldırılmasına yönəlir.
16.2. Məişət
zorakılığı ilə bağlı qabaqlayıcı tədbirlər
aşağıdakılardan ibarətdir:
16.2.1. məişət
zorakılığı əleyhinə maarifləndirmə
işinin aparılması;
16.2.2. məişət
zorakılığı hallarının və onun
doğurduğu mənfi hüquqi, tibbi və sosial nəticələrin
izah edilməsi;
16.2.3. məişət
zorakılığının qarşısının
alınması üsullarının izah edilməsi;
16.2.4. əhali
arasında yüksək mədəniyyətə və
qarşılıqlı hörmətə əsaslanan ailə
münasibətlərinin təbliğ edilməsi;
16.2.5. məişət
zorakılığına səbəb olan halların
araşdırılması, təhlil edilməsi, onların
qarşısının alınmasına yönəlmiş
tövsiyələrin, proqramların hazırlanması, maarifləndirmə
tədbirlərinin təşkili;
16.2.6. məişət
zorakılığı törətmiş şəxslərin
profilaktik qeydiyyata götürülməsi və həmin
şəxslərlə tərbiyəvi-qabaqlayıcı
işin aparılması;
16.2.7. məişət
zorakılığına görə qanunvericiliklə müəyyən
olunmuş məsuliyyətin izah edilməsi;
16.2.8. məişət
zorakılığı törətmiş şəxslərə
belə halların təkrarlanmaması barədə xəbərdarlıq
edilməsi;
16.2.9. məişət
zorakılığı ilə bağlı sorğuların
keçirilməsi.
16.3. Məişət
zorakılığı törətmiş şəxslərin
profilaktik qeydiyyata götürülməsi və həmin
şəxslərlə tərbiyəvi-qabaqlayıcı
işin aparılması qaydası müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən edilir.
Maddə 17. Zərər çəkmiş
şəxslərə yardım göstərildikdə
konfidensiallığın təmin edilməsi
17.1. Şəxs barəsində
məişət zorakılığının törədilməsi
faktı və zərər çəkmiş şəxslərə
yardım göstərildiyi vaxt şəxsi və ailə həyatı
barəsində müəyyən edilmiş məlumatlar
konfidensial hesab olunur.
17.2. Məişət
zorakılığı ilə bağlı müraciətlərin
araşdırılması, məişət
zorakılığı ilə bağlı statistik məlumatların
toplanılması, zərər çəkmiş şəxslərə
yardımın göstərilməsi zamanı məlumatların
konfidensiallığı, şəxsi və ailə sirrinin
yayılmaması təmin edilməlidir.
17.3. Məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat
bankında toplanmış məlumatların
konfidensiallığı məlumat bankını aparan
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən təmin
olunur. Məişət zorakılığı
ilə bağlı məlumatlar yalnız qanunvericiliklə
müəyyən edilmiş hallarda və qaydada verilə bilər.
Məişət zorakılığı ilə
bağlı statistik məlumatlar
adsızlaşdırılmış şəkildə
açıqlanmalıdır.
17.4. Xidməti fəaliyyəti
ilə bağlı məişət zorakılığı
barədə müraciətlərin araşdırılması
zamanı məlumatların konfidensiallığını təmin
etməyən vəzifəli şəxslər qanunvericiliklə
müəyyən edilmiş qaydada məsuliyyət
daşıyırlar.
Maddə 18. Məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat bankı
18.1. Məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat bankı
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
yaradılır.
18.2. Məlumat bankında
baş vermiş məişət zorakılığı
halları, məişət zorakılığı halları
ilə bağlı dövlət orqanlarına müraciət
etmiş şəxslər, məişət
zorakılığı halları ilə bağlı
aparılmış araşdırmalar və
araşdırmaların nəticələri, məişət
zorakılığı halları ilə əlaqədar məsuliyyətə
cəlb edilmiş şəxslər, məhkəmə qərarları,
o cümlədən valideynlik hüquqlarından məhrum
edilmiş və ya valideynlik hüquqları məhdudlaşdırılmış
şəxslər, eləcə də valideynlik hüquqları
bərpa edilmiş və ya valideynlik hüquqlarının məhdudlaşdırılması
ləğv edilmiş şəxslər, akkreditə edilmiş
yardım mərkəzləri, onların fəaliyyəti barədə
və digər məlumatlar toplanır.
18.3. Məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat
bankının təşkili və aparılması
qaydaları müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyən edilir.
18.4. Dövlət
orqanları və yardım mərkəzləri məişət
zorakılığı halları ilə bağlı məlumatları
müvafiq icra hakimiyyəti orqanına təqdim etməlidirlər.
18.5. Müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən məişət
zorakılığı ilə bağlı məlumat
bankında məişət zorakılığı halları
üzrə toplanan məlumatlar əsasında ümumiləşdirmələr
və təhlil materialları hazırlanır.
Maddə 19. Yardım mərkəzləri
19.1. Zərər çəkmiş
şəxslər üçün dövlət yardım mərkəzləri
müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən təşkil
olunur. Dövlət yardım mərkəzlərinin
göstərdiyi xidmətlər ödənişsizdir.
19.2. Yardım mərkəzlərinin
fəaliyyət istiqamətləri
aşağıdakılardır:
19.2.1. zərər
çəkmiş şəxsləri hüquqi və (və
ya) tibbi yardımla təmin etmək;
19.2.2. zərər
çəkmiş şəxslərin işlə təmin
edilməsinə, yeni peşələrə yiyələnməsinə
kömək göstərmək;
19.2.3. zərər
çəkmiş şəxslər üçün psixoloji
reabilitasiya kursu təşkil etmək;
19.2.4. zərər
çəkmiş şəxslərin sosial müdafiəsi
üçün müvafiq sənədlərin
hazırlanmasında və ya sosial müavinətlərin
alınmasında kömək göstərmək;
19.2.5. zəruri
hallarda zərər çəkmiş şəxsləri
müvəqqəti sığınacaqla təmin etmək;
19.2.6. zərər
çəkmiş şəxslərin ailələrində
normal həyat tərzinin bərpa edilməsi üçün
tədbirlər görmək;
19.2.7. məişət
zorakılığı ilə bağlı müvafiq
qabaqlayıcı tədbirlər həyata keçirmək;
19.2.8. zərər
çəkmiş şəxslərin qarşılıqlı
yardım qruplarını təşkil etmək;
19.2.9. zərər
çəkmiş şəxslərin sosial müdafiəsi ilə
bağlı digər tədbirlərin həyata keçirilməsini
təmin etmək.
19.3. Yetkinlik yaşına
çatmamış zərər çəkmiş şəxslər
yardım mərkəzində 3 ay müddətinədək,
digər zərər çəkmiş şəxslər isə
2 ay müddətinədək zəruri hallarda
sığınacaqla təmin oluna bilərlər.
19.4. Yerli özünüidarə
orqanları, qeyri-hökumət təşkilatları, digər
qurumlar və şəxslər yardım mərkəzlərini
yarada bilərlər. Fiziki şəxslərin mənzillərindən
onların razılığı əsasında xeyriyyəçilik
məqsədilə yardım mərkəzi kimi istifadə oluna
bilər.
19.5. Qeyri-dövlət yardım
mərkəzləri müvafiq icra hakimiyyəti orqanında
akkreditasiyadan keçməlidir.
19.6. Yardım mərkəzlərinin
fəaliyyəti qaydası və qeyri-dövlət yardım mərkəzlərinin
akkreditasiyası qaydaları müvafiq icra hakimiyyəti
orqanı tərəfindən müəyyən edilir.
IV Fəsil
Yekun müddəalar
Maddə 20. Qanunun pozulmasına görə
məsuliyyət
Bu Qanunun və
məişət zorakılığı ilə bağlı
digər qanunvericilik aktlarının tələblərini pozan
şəxslər Azərbaycan qanunvericiliyi ilə nəzərdə
tutulmuş qaydada məsuliyyət daşıyırlar.
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
Bakı şəhəri, 22 iyun 2010-cu il
Azərbaycan.- 2010.- 7 oktyabr.- S. 4.