Azərbaycan iqtisadiyyatı
müstəqil, öz daxili resurslarına arxalanan
iqtisadiyyatdır
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
giriş nitqi
- 2010-cu ilin sonuna iki ay vaxt
qalır. Bu, gün demək olar ki, 2010-cu ildə nəzərdə
tutulmuş bütün proqramlar uğurla icra edilir. Əlbəttə
ki, qalan məsələlər də ilin sonuna qədər həllini
tapacaq və biz ilin yekunlarını gələn il müzakirə
edəcəyik. Bu gün isə 2010-cu ilin doqquz ayının
iqtisadi və sosial inkişafının yekunlarını
müzakirə edəcəyik.
Doqquz ayda Azərbaycan
iqtisadiyyatı uğurla inkişaf edibdir. Nəzərə
alsaq ki, bütün dünya üçün böhranlı
il kimi tarixdə qalan 2009-cu ildə iqtisadiyyatımız 9 faizdən
çox artmışdır, bugünkü iqtisadi inkişaf
çox qiymətlidir. Bu il iqtisadiyyatımız 4,1 faiz,
qeyri-neft sektoru 5,2 faiz, sənaye istehsalı 3,1 faiz
artmışdır. Hesab edirəm ki, bu göstəricilər
müsbət göstəricilər kimi qəbul edilməlidir.
Nəzərə alsaq ki, son illər ərzində Azərbaycanda
çox sürətli iqtisadi inkişaf müşahidə
olunurdu, əlbəttə, bu yüksək bazanın
üstündə əlavə inkişafa nail olmaq
üçün böyük səylər göstərilməli
idi. Azərbaycanda iqtisadi sahədə aparılan
düşünülmüş siyasət bizə bu göstəricilərə
nail olmaq üçün şərait yaratdı.
Bir sözlə, Azərbaycanda
makroiqtisadi vəziyyət sabitdir, iqtisadiyyat müxtəlif
yollarla inkişaf edir. Biz iqtisadiyyatımızın şaxələndirilməsinə
nail ola bilmişik və qeyri-neft sektorunun inkişafı bunun
gözəl göstəricisidir. Eyni zamanda, Azərbaycanda
güclü sosial siyasət aparılır. Bu da həmişə
olduğu kimi, siyasətimizin əsas istiqamətlərindən
biridir. Bu il əhalinin pul gəlirləri 11 faiz
artmışdır. Əgər bu rəqəmi inflyasiya ilə
müqayisə etsək, görərik ki, əhalinin gəlirləri
inflyasiyanı 2 dəfədən çox üstələyir.
Bu il və xüsusilə keçən rübdə minimum əməkhaqqı
və minimum pensiyanın səviyyəsi 75 manatdan 85 manata
qaldırılmışdır. Bu meyillər Azərbaycanda
keçən illərdə də müşahidə olunurdu, gələcək
illərdə də əhalinin pul gəlirlərinin
artırılması üçün dövlət tərəfindən
bütün addımlar atılacaqdır. Onu da qeyd etmək istəyirəm
ki, pensiya və əməkhaqqının indiki minimum səviyyəsi
bizi hələ də qane etmir. Amma əgər MDB məkanı
ilə özümüzü müqayisə etsək, görərik
ki, bu göstərici Azərbaycanda ən yüksək səviyyədədir.
Ünvanlı sosial yardım proqramı uğurla icra edilir. Bu
proqram, təxminən 600 min insanı əhatə edir. 128 min
ailə hər ay dövlətdən orta hesabla 108 manat
yardım alır. Bu, bir daha onu göstərir ki, Azərbaycanda
sosial siyasət, sözün əsl mənasında, prioritet məsələdir.
Bu ilin doqquz ayında sosial
sahə ilə bağlı bütün məsələlər
həllini tapıb. Sosial infrastrukturun yaradılmasına
böyük investisiyalar qoyulubdur. Bu il 23 səhiyyə müəssisəsi
təmir olunubdur, 59 məktəb və əlavə korpus, 3
regional olimpiya idman mərkəzi tikilibdir və
"Kür" Olimpiya Tədris-İdman Mərkəzi bu
yaxınlarda istifadəyə verilibdir. Bu proses davam etdirilir və
gələn ilin büdcəsində, əlbəttə ki,
sosial infrastrukturun möhkəmlənməsi üçün əlavə
tədbirlər görüləcəkdir.
Regionlarda gedən işlər
bizi qane edir. Mən regionlara tez-tez gedirəm, vəziyyətlə
Nəzərə alsaq ki, Azərbaycanda
böyük tikinti layihələri icra edilir, Azərbaycan
dövləti tərəfindən sahibkarlığın
inkişafına həm kreditlər hesabına böyük dəstək
verilir, həm başqa imtiyazlar göstərilir, əlbəttə,
bu amillər də işsizliyin aradan qaldırılması
üçün öz rolunu oynayacaqdır. Çünki bu
gün məşğulluq məsələlərinin həlli
üçün özəl sektor artıq ön plana
çıxıbdır. Bu da, ilk növbədə, dövlətin
özəl sektora olan diqqəti və dəstəyinin nəticəsidir.
İş yerlərinin 70 faizi özəl sektorda
yaranmışdır. Əgər dövlət tərəfindən
kreditlər verilməsəydi, sahibkarlığa qayğı
göstərilməsəydi, 2004-cü ildə regional
inkişaf proqramı qəbul edilməsəydi, əlbəttə
ki, bu gün özəl sektor bu səviyyədə inkişaf
edə bilməzdi. Biz həm iri özəl müəssisələri
dəstəkləyirik, həm də ki, kiçik müəssisələri
dəstəkləməliyik. Çünki həm dünya
praktikası, həm keçən ilin iqtisadi və maliyyə
böhranı göstərdi ki, kiçik bizneslə zəngin
olan, yəni kiçik biznesin inkişaf etdiyi ölkələrin
iqtisadiyyatı daha da dayanıqlı olur. Əlbəttə ki,
biz həm kiçik sahibkarlığı dəstəkləyəcəyik,
eyni zamanda, iri, böyük beynəlxalq, transmilli şirkətlərin,
özəl şirkətlərin yaradılması
üçün Azərbaycan dövləti səylərini
göstərəcəkdir. Bu gün Azərbaycan şirkətləri
xarici bazarlarda uğurla fəaliyyət göstərir.
Bir sözlə, regionlarda
işlər müsbət istiqamətdə gedir. Bütün
şəhərlərimiz abadlaşır, gözəlləşir,
müasirləşir və bu, çox sevindirici haldır. Əlbəttə
ki, Bakı - bizim paytaxtımız, sevimli şəhərimiz
dünyanın ən gözəl şəhərləri
sırasındadır. Bunu təkcə biz yox, Bakıya gələn
hər bir insan görür və qeyd edir. Ancaq mən istəyirəm
ki, bütün şəhərlərimiz gözəl, abad
olsun və orada yaşamaq üçün bütün şərait
olsun. Regional inkişaf proqramı da məhz bu məqsədlə
qəbul olunmuşdur. Bu gün regionlarda həm təhsil, həm
səhiyyə, həm infrastruktur, həm də bütün
başqa sahələrdə işlər yüksək səviyyədə
aparılır.
Bu ilin doqquz ayında valyuta
ehtiyatlarımız artmışdır. Qeyd etməliyəm ki,
hətta keçən il, böhranlı ildə valyuta
ehtiyatlarımız artmışdır. Baxmayaraq ki, valyuta
ehtiyatlarımızın əsas mənbəyi neft-qaz
satışıdır və keçən il neftin qiyməti
3-4 dəfə aşağı düşmüşdür, biz
düşünülmüş siyasətlə və bu
imkanlardan səmərəli şəkildə istifadə etməklə
həm ölkə qarşısında duran problemləri həll
etdik, infrastruktur layihələrinə böyük vəsait
ayırdıq, eyni zamanda, həm keçən il, həm də
bu il valyuta ehtiyatlarının azalmasına imkan vermədik.
Artıq bu gün mənə verilən məlumata görə,
ümumi valyuta ehtiyatlarımız 28 milyard dollardan çoxdur.
Bu, əlbəttə ki, bizi daha da gücləndirir, bizi tam
şəkildə əmin edir ki, bundan uzun illər, onilliklər
sonra Azərbaycan ancaq və ancaq inkişaf yolu ilə gedəcək,
Azərbaycan daha da çiçəklənəcək, daha da
zəngin dövlətə çevriləcək və ölkə
qarşısında duran iqtisadi və sosial problemlər daha da
sürətlə həllini tapacaqdır. Bütövlükdə
bu mənzərə bir daha onu göstərir ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatı müstəqil iqtisadiyyatdır, daxili resurslara
söykənir, Azərbaycanda iqtisadi və sosial məsələlərin
həllində düşünülmüş proqram,
strategiya, hər il üçün layihə paketi vardır.
Biz bu məsələləri həm Bakıda, həm bölgələrdə
vaxtaşırı müzakirə edirik ki, bütün bu
işləri lazımi səviyyədə irəliyə aparaq
və əlaqələndirmə məsələlərini
uğurla həll edək.
Bu il neft-qaz sektorunda
qarşıda qoyulan məsələlər həll olunur, neft
və qaz hasilatı artır. Mənə verilən son məlumata
görə, ilin sonuna qədər Azərbaycanda 50 milyon tondan
çox neft və 28 milyard kubmetrdən artıq qaz hasil ediləcəkdir.
Bunun böyük hissəsi ixrac edilir və ixrac
imkanlarımız, ixracın coğrafiyası genişlənir.
Bu gün Azərbaycan qazı qonşu ölkələrə nəql
edilir. Azərbaycan nefti bütün dünyaya
daşınır. Demək olar ki, Azərbaycan nefti artıq
bütün qitələrə çatıbdır. Əlbəttə
ki, bu, ölkələrlə həm iqtisadi, həm ikitərəfli
əlaqələrimizin inkişafı üçün
çox müsbət şərait yaradır. Gələn il
biz elə etməliyik ki, təbii resurslarımızdan daha da səmərəli
şəkildə istifadə edək. Xüsusilə qaz sahəsində
itkilərin azaldılması və Azərbaycanda
qazlaşdırma məsələlərinin daha da uğurlu həlli
üçün çalışmalıyıq.
Azərbaycanda energetika,
neft-qaz sahələrində görülən işlər təkcə
daxili işlərlə məhdudlaşmır. Neft-qaz sənayesində
apardığımız işlər bölgə və son
zamanlar Avropa qitəsi üçün mühüm rol
oynamağa başlamışdır. Yəni nə biz, nə də
ki, tərəfdaşlarımız Azərbaycanın neft-qaz
siyasətinə təkcə Azərbaycanın daxili işi
kimi baxmırıq. Çünki bu, artıq beynəlxalq
münasibətlərdə, dünya enerji xəritəsinin
yenidən formalaşmasında mühüm rol oynayır. Azərbaycan
bu gün enerji sektorunda müstəqil və çox
etibarlı oyunçuya çevrilibdir. Ölkəmizdə
aparılan işlər, müəyyən edilən strategiya,
taktika və inkişaf perspektivləri bölgə ölkələrinə,
dünya enerji bazarına, neft resurslarının müxtəlif
yollarla müxtəlif bazarlara çıxarılmasına təsir
edir. Onu da qeyd etməliyəm ki, bu, çox müsbət təsirdir.
Çünki Azərbaycan öz təbii resurslarından və
enerji siyasətindən elə istifadə edir ki, daha da
çox dostlarımız, tərəfdaşlarımız olsun.
Enerji siyasətimiz ancaq və ancaq əməkdaşlığın
dərinləşməsinə xidmət edir.
Bu il bu sahədə
xüsusilə vacib addımlar atılmışdır. Azərbaycanın
qaz potensialı artıq daha da səmərəli şəkildə
realizə edilir. Qaz ixracımız artır, biz yeni yollar
axtarırıq, tapırıq. Yeni layihələr üzərində
işləyirik. Həm investisiya qoyuruq, həm texniki-iqtisadi əsaslandırma
hazırlanır ki, bütün layihələrimiz səmərəli
olsun. Biz istənilən layihənin üzərində daha da
ciddi işləməyə hazırıq.
Bir sözlə, bu günə
qədər görülən işlər və xüsusilə
bundan sonra görüləcək işlər Azərbaycanı
daha da möhkəmləndirəcək, ölkəmiz bu siyasətdən
həm iqtisadi, həm siyasi cəhətdən, bütün
başqa sahələrdə çox böyük fayda görəcəkdir.
Bu gün biz bu barədə danışacağıq.
2010-cu ildə müsbət nəticələr
göz qabağındadır. Bunun əlaməti gələn
ilin dövlət büdcəsidir. Gələn ilin dövlət
büdcəsi bu il və əvvəlki illərdə əldə
edilmiş, qazanılmış uğurlar əsasında
formalaşıb. Artıq büdcənin parametrləri
açıqlanıbdır. Gələn il Azərbaycanda
dövlət xərcləri 12 milyard 700 milyon manat təşkil
edəcəkdir. Bu, 15 milyard dollar deməkdir. Bu, çox
böyük rəqəmdir. Əgər biz bu büdcəni
adambaşına hesablasaq, görərik ki, Azərbaycan bu sahədə
qabaqcıl ölkələrin sırasındadır. Büdcə
kəsiri də lazımi səviyyədədir. Yəni vaxtilə
Avropa İttifaqı tərəfindən qəbul edilmiş
meyarların altındadır. Bu da çox gözəl
göstəricidir. Yəni Azərbaycanda bu işlər Avropa
standartlarına tam uyğun şəkildə aparılır.
Büdcəmiz həm investisiyayönümlüdür, həm
də sosial məsələlər orada həll olunacaqdır.
Sosial məsələlərin həlli, qeyd etdiyim kimi, bizim
üçün çox vacib məsələdir.
Bir sözlə, növbəti
ilin dövlət büdcəsi bizə imkan verəcək ki, gələn
il üçün nəzərdə tutduğumuz bütün
layihələr icra olunsun. Bu layihələr çoxdur, həm
tikinti sahəsində, həm sosial məsələlərin həlli
işində. Biz Azərbaycanda böyük sənaye müəssisələrinin
dövlət dəstəyi ilə yaradılmasına
çalışırıq. Azərbaycan Dövlət
İnvestisiya Şirkəti bu məsələlərdə fəal
rol oynayır. Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti
ilə kreditlərin verilməsi, aqrolizinq, subsidiyalar - yəni
qarşımızda duran məsələlər çoxdur.
Ölkədə həllini gözləyən problemlər
vardır. Biz bu problemləri bilirik və bu gün bu barədə
danışacağıq. Biz hər il üçün
işimizi konkret proqram əsasında qururuq ki, ölkə
iqtisadiyyatı və ümumiyyətlə, ölkə sürətlə
inkişaf etsin.
Bu ilin dövlət büdcəsində
hərbi xərclər xüsusi yer tutur. Bu, birinci il deyil ki, Azərbaycanın
hərbi xərcləri xərclər arasında birinci yerdədir.
Bu, təbiidir. Çünki biz müharibə şəraitində
yaşayırıq və ordu quruculuğu prosesinin sürətləndirilməsi,
gücləndirilməsi üçün Azərbaycan dövləti
əlindən gələni edir. Bu gün orduya ayrılan xərclər
Silahlı Qüvvələrimizi gücləndirir. Bu gün Azərbaycan
Ordusu bölgədə - Cənubi Qafqazda ən güclü, ən
peşəkar, ən mübariz ordudur və əlbəttə
ki, biz bu istiqamətdə aparılan işləri davam etdirəcəyik.
Gələn il bizim
bütün hərbi xərclərimiz 2 milyard 500 milyon manat səviyyəsində
olacaq ki, bu da 3 milyard dollardan çoxdur. Nəzərə alsaq
ki, torpaqlarımızı işğal altında saxlamağa
davam edən Ermənistanın bütün dövlət
büdcəsi 2 milyard dollardan bir az çoxdur, görərik
ki, Azərbaycanın hərbi xərclərinin Ermənistanın
bütün xərclərindən üstün olması ilə
bağlı vaxtilə qarşımıza qoyduğumuz vəzifə
artıq həll olunub və bu gün bu, reallıqdır. Zaman
keçdikcə, əlbəttə ki, biz bütün xərclərimizi,
o cümlədən müdafiə xərclərimizi daha da
artıracağıq. Ermənistandan fərqli olaraq, biz bunu
öz pulumuzla edirik, heç bir başqa ölkədən
asılı deyilik, heç bir başqa ölkə
qarşısında gözükölgəli deyilik, heç
kimə yalvarmırıq.
Ermənistandan fərqli
olaraq, iqtisadiyyatımızı, ordumuzu Azərbaycan
xalqının iradəsi və zəhməti hesabına
qururuq. Xalqımızın zəhməti hesabına
qazanılmış gəlirlər Azərbaycan
üçün ən vacib olan ordu quruculuğu sahəsinə
yönəldilir. Biz gələcəkdə də bu işləri
davam etdirəcəyik. Torpaqlarımız işğal
altındadır. Biz çalışırıq və
çalışacağıq ki, tezliklə bu işğala
son qoyaq.
Bilirsiniz ki, işğal
edilmiş ərazilərə bu yaxınlarda ATƏT-in qiymətləndirmə
missiyası göndərilmişdir. Hesab edirəm ki, bu,
çox müsbət bir haldır. Beş il bundan əvvəl,
2005-ci ildə ATƏT-in faktaraşdırıcı
missiyası ilk dəfə olaraq işğal edilmiş
torpaqlara göndərilmişdi. O missiya tərəfindən
hazırlanmış hesabat açıq-aydın göstərir
ki, erməni qəsbkarları, erməni vandalları hansı
cinayətlər törətmişlər.
Bu günlərdə həyata
keçirilən missiya, əlbəttə ki, həm müqayisə
aparmalı, eyni zamanda, orada baş verən
dağıntıları, cinayətləri öz hesabatında
bir daha əks etdirməlidir. Mən ümid edirəm ki,
missiyanın hesabatı ədalətli, obyektiv olacaq,
balanslaşdırılmış olmayacaqdır. Çünki
danışıqlar prosesində bir çox hallarda vasitəçilər
fəaliyyətini balanslaşdırılmış yanaşma
ilə qururlar. Ancaq bu sahədə heç bir
balanslaşdırmadan söhbət gedə bilməz.
Çünki bu, bizim torpağımızdır, orada
bütün binalar ermənilər tərəfindən
dağıdılıb, bir dənə daş üstə
daş qalmayıb, bütün tarixi abidələrimiz, məscidlərimiz,
evlər dağıdılıb və talan edilib. Bütün
bunlar erməni vandalları tərəfindən törədilib.
Orada bütün maddi dəyərlər erməni
talançıları tərəfindən oğurlanıb və
dağıdılıb.
İşğal edilmiş ərazilərdə
törədilən cinayətlər erməni faşizminin vəhşi
sifətini göstərir. Biz bunu bilirik və çox müsbət
haldır ki, dünya birliyi bu barədə bir daha məlumat
alacaqdır. Mən çox ümid edirəm və bir daha demək
istəyirəm ki, bu hesabat obyektiv olsun və reallıqları
əks etdirsin. Budəfəki missiyanın xüsusiyyəti bir
də ondan ibarətdir ki, onun tərkibinə Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının Qaçqınlar
üzrə Ali Komissarlığının nümayəndələri
də daxil edilibdir. Bu, çox vacib haldır, həm siyasi, həm
də praktiki cəhətdən. Ümid edirəm ki, biz
yaxın zamanlarda bu hesabatla
O ki qaldı münaqişənin
həlli ilə bağlı məsələyə, bir daha demək
istəyirəm ki, Azərbaycanın bu məsələ ilə
bağlı prinsipial mövqeyi vardır və Azərbaycan bu
mövqedən bir addım geri atmayacaqdır. Dağlıq
Qarabağ Azərbaycan torpağıdır və bu məsələ
həllini Azərbaycanın ərazi bütövlüyü
çərçivəsində tapmalıdır. Bu prinsipdən
kənarda heç bir məsələ həll oluna bilməz.
Biz imkan verə bilmərik ki, Azərbaycanın tarixi
torpaqlarında ikinci erməni dövləti yaradılsın.
Birinci erməni dövləti 1918-ci ildə Azərbaycan
torpaqlarında - İrəvan xanlığı, Zəngəzur
mahalı ərazilərində yaradılmışdır.
İkinci erməni dövləti
Azərbaycanın əzəli torpağı olan Dağlıq
Qarabağda yaradıla bilməz. Biz bu prinsipial mövqeyi
bütün beynəlxalq təşkilatlarda müdafiə edəcəyik.
Biz praktiki işlərimizlə, atılan addımlarla, ölkəmizi
gücləndirməklə bu günü
yaxınlaşdırırıq ki, torpaqlarımız
işğalçılardan azad olunsun.
Beynəlxalq təşkilatlara
gəldikdə, deyə bilərəm ki, son zamanlar
bütün aparıcı beynəlxalq təşkilatlar bu məsələ
ilə bağlı mövqelərini bildirmişlər. Əlbəttə
ki, bunların arasında BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasının 4 qətnaməsi əsas rol oynayır.
Ondan başqa, ATƏT-in qərarları, Avropa
Şurasının, İslam Konfransı Təşkilatının
və son zamanlarda Avropa Parlamentinin qətnamələri və
qərarları birmənalı şəkildə Azərbaycanın
ərazi bütövlüyünü dəstəkləyir,
işğala son qoyulmasını tələb edir.
Bu, məsələnin siyasi
və hüquqi tərəfidir. Məsələnin praktiki tərəfi
də mövqeyimizi gücləndirir, çünki bu gün
Ermənistanı Azərbaycan ilə müqayisə etmək
mümkün deyildir. Azərbaycan çiçəklənən,
qüdrətlənən, güclənən, müasir, dinamik
inkişaf edən, öz resurslarına arxalanan ölkədir.
Ermənistan kommunikasiyalardan kənarda qalan, asılı vəziyyətdə
olan, başqa ölkələrin və dairələrin ianəsi
ilə güclə dolanan ölkədir. Yəni bu iki ölkəni
müqayisə etmək mümkün deyildir. Bu gün gətirdiyim
rəqəmlər, gələcək planlar haqqında dediyim
sözlər bunu göstərir. Heç şübhə etmirəm
ki, illər keçdikcə fərq daha da böyüyəcək
və beləliklə, biz hərbi potensialımızı daha
da gücləndirməklə məsələnin həllinə
nail olacağıq.
Ermənistanda bir məsələni
də unutmamalıdırlar. Bu, demoqrafiya məsələsidir.
Bu gün Azərbaycan əhalisinin sayı 9 milyondan
artıqdır. Ermənistanda isə ölkədən kütləvi
şəkildə köç baş verir. Çünki
insanlar orada dözülməz şəraitdən beziblər.
Orada yaradılmış polis rejimi insanlara imkan vermir ki, azad
şəkildə yaşasınlar. Erməni qəsbkarları
təkcə Azərbaycan xalqının qanını
axıtmayıblar. Hərbi cinayətlər təkcə
Xocalıda və başqa yerlərdə törədilməmişdir.
Onlar 2008-ci ildə öz xalqına qarşı qəddarlıq,
cinayətlər törətmişlər. Ordu tərəfindən
10-dan yuxarı vətəndaş
öldürülmüşdür. Yəni Azərbaycan həm
siyasi, həm iqtisadi, həm demoqrafiya cəhətdən, əlbəttə
ki, böyük dərəcədə fərqlənir. Mən əminəm
ki, bu məsələlərin kompleks şəkildə, bax bu
yolla inkişaf etməsi bizi məqsədimizə gətirib
çatdıracaqdır.
Azərbaycan.- 2010.- 21 oktyabr.- S.1.