Nəyisə dəyişdirmək, nəyəsə nail olmaq üçün əvvəlcə özünü, düşüncəni dəyişməlisən

 

Müsahibimiz Milli Məclisin İnsan hüquqları komitəsinin sədri Rəbiyyət Aslanovadır

 

- Rəbiyyət xanım, məlum olduğu kimi, müxalifətin martın 12-də mitinq cəhdi baş tutmadı. Bununla belə onlar qeyri-qanuni əməllərini davam etdirmək istiqamətində səylər göstərirlər. Sizcə radikal düşərgə nəyə nail olmaq istəyir?

- Nəyisə dəyişdirmək, nəyəsə nail olmaq üçün əvvəlcə özünü, düşüncəni dünyagörüşünü, nəticə verməyən taktikanı, strategiyanı dəyişməlisən. İndiyə qədərki uğursuz fəaliyyətinə münasibətini dəyişməlisən. Cəmiyyətə yeni söz demək üçün əvvəlcə özün yeniləşməlisən. Cəmiyyət, adi vətəndaşlar bu 20 illik davam edən yorucu şüarların nəhayət dəyişdiyinin fərqində olmalıdırlar. Bu sadəcə, kiminsə istəyi deyil, sosial-siyasi inkişafın tarixi qanunauyğunluğudur. Yeknəsəqliyi, yekcinsliyi kainat da, təbiət də inkar edir. Onun sabaha yolu yoxdur. Adi gözlə baxanda dəyişiklik fəlsəfəsini, zərurətini kim necə dərk edir - hər şey aydın olur. Müxalifətçiliyin dünya təcrübəsi var. Eyni zamanda müxalifətçiliyin bir YAP nümunəsi, örnəyi var. Müxalifət partiyası kimi yaranan Yeni Azərbaycan Partiyası öz adı, simvolu və fəaliyyəti kimi seçdiyi yenilikləri necə sezə, gerçəkləşdirə bildi. Azərbaycan dövlətçiliyini təməlindən yenidən qurdu. Tarixdə ilk dəfə ölkənin müstəqilliyinin bugünkü 20 illik şanlı salnaməsini yaza bildi. Eyni zamanda bu dövlətçiliyi əbədi etmək üçün, daha çox dəyişikliklərə nail olmaq üçün yenə siyasi iradəsini ortaya qoydu.

Bu gün müxalifətin nəyəsə nail olmasına əngəl yaradan ən böyük səbəb, onun ən əsas rəqibi - məhz onun özüdür. Radikallıq mərəzinin xroniki xəstəliyə çevrilməsidir. Müxalifətin ən böyük rəqibi - onun indiyə qədər parçalana-parçalana gəlməsi, mənəmlik iddialarıdır. Son parlament seçkilərində birləşmək şüarlarının rüsvayçılıqla puça çıxmasıdır. Bir partiyada birləşmək çağırışlarının əvəzində hətta bir yerdə olduqları qərargahdan digərinin çıxarılmasıdır. Azərbaycan vətəndaşı hər şeyi bu 20 ildə dərk edib. Sivil müxalifətçilik, islahatlar və vətəndaş təşəbbüskarlığı yolunu tutmaq əvəzinə, özünü müxalifətçi adlandıran, lakin əslində fəaliyyətini dövlətə, xalqa qarşı quran insanlar da var. Cəmiyyətmiz onların sabitliyi pozmağa yönəlmiş cəhdlərinə artıq 2 onillikdir ki, qətiyyətlə yox deyir.

Müasir dövrdə siyasi sistemin xarakterindən asılı olmayaraq dunyanın bütün dövlətlərində iqtidar müxalifət münasibətləri mövcuddur. Bu fəaliyyət siyasi münasibətlərin əsas subyekti olan partiyalar vasitəsilə həyata keçirilir. Siyasətdə müxalifət öz siyasi proqramını hakim fikrə, siyasi kursa qarşı qoymaq deməkdir. Müxalifətin mövcudluğu demokratik sistemin təkzibolunmaz elementidir. Əslində milli maraq və mənafeləri hər şeydən üstün tutan müxalifətin fəaliyyəti hakimiyyətin fəaliyyətinin canlanmasına, öz alternativ düşüncələri ilə ölkə qarşısında duran vəzifələrin daha sürətlə gerçəkləşməsinə xidmət etməlidir. Dünyanın ən aparıcı ölkələrində müxtəlif meyilli müxalifət modelləri mövcuddur. Bunlar liberal dəyərlərə söykənən, cəmiyyətin demokratikləşməsinə çalışan və hər bir yeniliyi dəstəkləyən modernizator müxalifət, digəri isə avtoritar üsul idarəçiliyinə üstünlük verən, hər bir yeniliyin dövlətin sabahı üçün təhlükə olduğundan təşvişə düşən və hər hansı bir dəyişiklikləri dərhal qəbul etməyən konservativ müxalifətdir. Ancaq hər iki halda dövlət və xalq maraqları müxalifət partiyaları üçün əsas şərt kimi qəbul edilməlidir. Siyasi partiyaların inkişaf təkamülü müxalifətlə iqtidar arasında münasibətlərin sivil qaydada formalaşmasını tarixi zərurətə çevirir.

Demokratik tarixi ənənələrə malik olan ayrı-ayrı siyasi partiyalar seçkilərdə uduzurlarsa, yaxud hansısa formada hakimiyyətdə təmsil oluna bilmirlərsə, özlərini cəmiyyətə alternativ proqramlarla, planlarla, fikirlərlə, tövsiyələrlə təqdim edirlər. Müxalifət hakimiyyətin siyasi xəttinin hansısa istiqaməti və ya həyata keçirdiyi islahatın xarakteri ilə razı olmaya bilər. Amma belə olduğu təqdirdə alternativ proqram, fikir, tövsiyə irəli sürmək iqtidarında olmalıdır. Əsl müxalifət iqtidarla birlikdə dövlətin sabahı, xalqın, millətin gələcəyi üçün böyük məsuliyyət daşımalıdır. Bu gün Fransada, İngiltərədə və digər Avropa dövlətlərində əsl klassik müxalifətin obrazını məhz belə görürük. Onların siyasi mübarizə üsulu tamamilə fərqlidir. Hadisələrə baxışları da, yaxud obyektivlik meyarları da.

Bu mənada müxalifət dedikdə cəmiyyətdə nüfuzu, siyasi peşəkarlığı olan, ancaq bu və ya digər səbəbdən hakimiyyətə gələ bilməyən, siyasi mübarizəsini ən sivil demokratik prinsiplərlə reallaşdıran, öz elektoratının etimad və etibarına, sosial bazasının dayağına əsaslanan siyasi təşkilat nəzərdə tutulur. Siyasi partiyanın ən mühüm prinsipi xalqın mənafe və etimadının istifadəçisi olmasıdır. Təəssüf ki, respublikamızda özünü müxalifətçi adlandıran, yaxud əslində bütün fəaliyyəti dövlətə və xalqa qarşı yönələn bəzi partiyalar mövcuddur. Azərbaycan reallığında radikal müxalifət dedikdə fəaliyyəti müxalifətçiliklə qətiyyən uzlaşmayan, müxalifət funksiyasını və missiyasını yerinə yetirməkdən çox uzaq olan bir qruplaşma nəzərdə tutulur. Bu qruplaşma elektoratın ciddi dəstəyinə nail olunmasında, ümumxalq, ümumdövlət mənafeyli məsələlərin müəyyənləşdirilməsində və həyata keçirilməsində cəmiyyətə və dövlətə yardımçı olmaq, cəmiyyətin nüfuzlu, siyasi-mədəni elitasının rəğbətini qazanmaq, beynəlxalq ictimai rəydə nüfuzlu siyasi qüvvə obrazını yaratmaq məsələlərinin heç birində irəliləyişə nail ola bilməmişdir. Bugünkü müxalifətin ölkədə və dünyada siyasi gerçəklikdən baş verən keyfiyyət dəyişikliklərinə köklənə bilməməsi, konkret tarixi şəraitə uyğunlaşmaması, dövrü və insanları düzgün qiymətləndirməməsi onların iflasını qaçılmaz etmişdir. Bu baxımdan Azərbaycan vətəndaşı üçün tamamilə maraqlı olmayan, fəaliyyətinə böyük şübhə ilə yanaşılan, barəsində həm ironiya, həm kinayə ilə danışılan insanları müxalifət adlandırmağa haqqımız yoxdur. Sırf radikalizmə, dağıdıcılığa yuvarlanmış insanları müxalifət adlandırmağımız düzgün deyil. Artıq Azərbaycanın siyasi səhnəsində belə insanlar duruş gətirə bilmirlər. Hər bir cəmiyyətdə hansısa bir haldan narazı olan insanlar mövcuddur. Hətta ən inkişaf etmiş ölkələrdə belə hakimiyyətin müəyyən addımlarından narazı qalan vətəndaşın olması reallıqdır. Azərbaycanda radikal müxalifət adlandırdığımız kəsim məhz belə narazı insanların eşitmək istədiklərini onlara deyirlər, hadisələrin mahiyyətinə dərindən varmaq imkanı olmayan vətəndaşlara özlərini "qəhrəman" kimi təqdim edirlər, ümidverici fikirləri ilə siyasi səhnədə qalmaq iddiasından əl çəkmək istəmirlər. Vaxtilə siyasi səhnədə olan müxalifət nümayəndələri keçmiş xatirələrindən "ruhlanaraq" özlərini yenidən siyasi səhnədə görmək istəyirlər. Ancaq martın 11-də mitinq keçirmək arzularının uğursuzluğu, 12-də isə süni qarşıdurma cəhdinin baş tutmaması qırıcı müxalifətə xatırlatmalı idi ki, onlar həm sosial bazalarını, həm də cəmiyyətin onlara olan inamını çoxdan itiriblər və bu inam geri qayıtmayacaq. Onların cəmiyyətdə təqdim etmək istədikləri fikirlərin, çağırışların heç bir əsası yoxdur. Bu baxımdan radikal müxalifətin aprelin 2-də Azərbaycan vətəndaşlarını mitinqə çağırması uğursuz bir cəhddir. Qeyd etdiyim kimi, müxalifətin əsas vəzifələrindən biri dövlətin maraq və mənafelərinin qorunmasıdır. Milli həmrəyliyin əsas şərti odur ki, milli maraq və mənafelərin təmin olunması üçün müxalifət mütləq iqtidarla bir araya gəlməlidir. Dəyişən dünyamızda, ətrafda baş verən çeşidli fəlakətlər fövqündə özünü müxalifət adlandıran hər bir Azərbaycan siyasətçisinin ən böyük amalı dövlət müstəqilliyimizin qorunmasına xidmət etmək olmalıdır. Çünki milli müstəqilliyin qorunması elə bir komponentdir ki, bunsuz heç bir dövlət mövcud ola bilməz. Ulu öndər Heydər Əliyevin qeyd etdiyi kimi, dövlət müstəqilliyimiz bizim milli sərvətimizdir. Bu il biz müstəqilliyimizin 20 illiyini qeyd edəcəyik. 20 il ərzində Azərbaycan dövlətinin qazandığı bütün uğurların adı bugünkü iqtidarla, onun apardığı siyasətlə bağlıdır. Bu siyasətin gerçək nəticəsini Azərbaycan vətəndaşları görür və hiss edirlər. Müqayisə imkanı olan hər bir şəxs bugünkü radikal müxalifətin dediyi ilə gerçəklik arasında bir müqayisə apararaq proseslərin kimin xeyrinə olduğunu çox aydın dərk edir. Əgər bu gün Azərbaycan iqtidarının əsas şüarları "Hər şey Azərbaycan naminə!", "Azərbaycanın sabahı və tərəqqisi üçün!", "Hər şey Azərbaycan vətəndaşının rifahının yüksəlməsi üçün!", "Hər şey Azərbaycanın hərbi qüdrətinin gücləndirilməsi üçün!", "Hər şey Azərbaycan vətəndaşının sabaha inamının daha da gücləndirilməsi üçün!"dürsə, onda bəs radikal müxalifətin amalı nədir? İqtidarın əsas amalı Azərbaycanın müstəqilliyinin əbədi olmasından, qorunmasından ibarətdir. İqtidarın məqsədi dünyada cərəyan edən proseslərin, baş verən hadisələrin fonunda Azərbaycanın Cənubi Qafqazda siyasi sabitliyə, iqtisadi tərəqqiyə malik olmuş bir məkan kimi qorunub saxlanılmasıdırsa, bəs radikal müxalifətin istəyi nədir? Onun istəyi Azərbaycanın parçalanması, siyasi sabitliyin aradan qaldırılması, vətəndaşların çaşqınlığa meyilli kütləyə çevrilməsidir. Radikal müxalifətin ən böyük istək və arzusu bax, budur.

Bu gün Azərbaycan dövləti müstəqilliyinin 20-ci ilinə qədəm qoyub. 20 ildə qazanılan uğurlar və qələbələr təkzibolunmaz faktlardır. Onlar haqda danışmaq, uğurları sadəcə sadalamaq belə mümkün deyil. Eyni zamanda 20 ilin bir cahanşumu yekunu: Azərbaycan müstəqil milli dövlətin sahibidir. Müstəqil dövlətin yaranması və formalaşması, xüsusilə indiki dövrdə qorunub saxlanılması heç də asan məsələ deyil. Regionda vaxtilə ənənəvi təsir gücünə malik olmuş dövlətlər hələ də Azərbaycanın milli müstəqilliyini virtual reallığa çevirmək arzusundadır. Azərbaycan xalqının dövlətçilik tarixində mürəkkəb mərhələlər çox olmuşdur. Tarix boyu bütün çətinliklərə rəğmən heç bir qüvvə xalqımızın dövlətçilik arzusunu və ənənələrini məhv edə bilməmişdir. İndi də əldə etdiyimiz bu böyük sərvəti qorumaq iqtidarındayıq. Bu 20 il ərzində həm daxildə antiazərbaycançı şəbəkənin sifarişlərini yerinə yetirən radikal müxalifətlə mübarizə etmişik, həm xarici təhdidlərə sinə gərmişik. Bunlar milli dövlətimizin yaranması, yaşaması və möhkəmlənməsi istiqamətində keçdiyimiz müəyyən çətin yollar idi ki, Azərbaycan dövləti və xalqımız bunun öhdəsindən böyük şərəflə gəldi.

- Bəs bütün bu illər ərzində müxalifətin fəaliyyəti nədən ibarət olub?

- Müxalifətin bütün fəaliyyəti 1993-cü ildən sonra Azərbaycan dövlətçiliyinin inkişafına xidmət edən proseslərə əngəl törətmək, Azərbaycanı təhdid edən beynəlxalq qurumlara iş birliyi quraraq dövlətimizin gərçək siyasəti haqqında həqiqətə uyğun olmayan hesabatlar hazırlayıb Azərbaycana düşmən təşkilatlara göndərmək. Azərbaycanın dünyadakı nüfuzuna xələl gətirmək üçün heç bir vasitədən çəkinməyən müxalifət bu müddət ərzində yalnız və yalnız Azərbaycanın milli maraqlarının əleyhinə fəaliyyət göstərib. Onlar Azərbaycan vətəndaşının taleyüklü məsələləri üçün, qaçqın və köçkün taleyi yaşayan vətəndaşlarımızın hüquqları, beynəlxalq qurumların Dağlıq Qarabağ məsələsinə diqqətin artırılması istiqamətində bir təklif belə etməyiblər. Əksinə, Azərbaycan dövlətinin qüdrətinin zəiflədilməsi üçün ayrı-ayrı mənbələrdən yardımlar istəyiblər. Bəzən bir anlığa fikirləşirsən, görəsən bu radikal müxalifət təmsilçiləri yığışıb nə vaxtsa dövlətimiz üçün bir xeyirxah iş görüblərmi? Xeyr! Ancaq xarici təşkilatlara ölkəmizə dair şər və böhtan dolu məktublar yazmaqla məşğuldurlar.

Milli heysiyyat hissi insana Tanrı tərəfindən verilən çox böyük ali keyfiyyətdir. İnsan torpağını, məmləkətini, dilini, dinini, tarixini hər cür təhdidlərdən qorumaq üçün yüksək milli heysiyyata malik olmalıdır. Bu hissdən məhrum insan heç kosmopolit də deyil. Xalqın etibarını itirmiş, öz fəaliyyəti ilə yaddaşlarda xeyirxah iz qoymayan və yalnız inkarçılıqla məşğul olan bu insanlara nə ad vermək olar? Onlar hansı vətəndaşlıq missiyasını yerinə yetirirlər? Ona görə radikal müxalifətdə olan insanlara mən acıyıram. Onların hər biri hansısa bir peşənin sahibidir. Biri həkim, biri müəllim, biri hüquqşünasdır və s. Bu adamlar heç peşələrinin də qədir qiymətini bilib bu illər ərzində öz sahələrində hansısa uğura nail olmayıblar. Onlar professional peşələrini də yadlarından çıxarıblar. Çünki işləri yalnız dövlətçiliyimizin uğurlarına kölgə salmaq, ləkə yaxmaq üçün vasitələr axtarmaqdır. Bunlara məsləhət o olardı ki, əgər yaxşı müəllimsənsə və dövlətini sevirsənsə, öz peşənə ürəkdən can yandır. Əgər alimsənsə, öz fəaliyyətini dövlətinin naminə gerçəkləşdir. Azərbaycanın sabahı naminə öz milli heysiyyatından çıxış edərək bir iş gör. Dövlətin, xalqın üçün çalış. Çox təəssüf ki, radikal müxalifət funksionerləri bu deyilənləri yaddan çıxarırlar, yaxud da qeyd etdiyim ki, milli heysiyyatdan məhrumdurlar. Hər birinin arzusu nəyin bahasına olursa-olsun, iqtidara gəlməkdir. Əlbəttə ki, Azərbaycan cəmiyyəti heç vaxt buna yol verməyəcək.

- Qərb ölkələrindən gələn müəyyən siyasi dairələrin təmsilçiləri ənənəvi olaraq radikal müxalifətin rəhbərlərilə görüşürlər. Adətən belə görüşlərdə nədən söhbət getdiyi ictimaiyyətə açıqlanmır. Dünyada bəzilərinin Azərbaycanı sevmədiyini nəzərə alsaq, belə qapalı görüşlərin düşmən dəyirmanına su tökmək anlamına gəldiyini düşünmək olarmı?

- Xarici dövlətlərin Azərbaycana ünvanlanmış nəzərləri təbii haldır. Çünki dünyada beynəlxalq əməkdaşlığın, qarşılıqlı anlaşmanın, strateji tərəfdaşlığın yeni formaları meydana gəlib, məzmun və mahiyyəti əhəmiyyətli dəyişikliklərə uğrayıb. XXI əsrin dünyası yeni qaydalarla idarə olunur. XX əsrdə mövcud olan beynəlxalq hüquq normaları XXI əsrdə iflic vəziyyətinə düşməsi təkzibolunmaz həqiqətdir. Bu gün alternativ beynəlxalq hüquq, alternativ əməkdaşlıq qaydaları, alternativ birlik formaları və sairə var. Vaxtilə ayrı-ayrı dövlətlərin bir araya gələrək sülh, əməkdaşlıq və təhlükəsizlik məsələləri üzrə yaratdıqları təşkilatlar da bu gün öz acizliyini sübut edir. Bu gün hər bir dövlətin marağı ümumi maraqdan daha önəmlidir. Bəşəriyyətin sabahı naminə kollektiv məsuliyyət hissinin yaranması artıq mifə çevrilmişdir.

Xaricdən Azərbaycana yönəlmiş nəzərlər ilk növbədə, Cənubi Qafqazın strateji mövqeyi ilə əlaqədardır. Azərbaycana dost ölkə deyəndə bunu zaman və məkanla əlaqələndirirəm. Çevik ssenariyalar fəlsəfəsinə əsaslanan dövlətlərlə dost olmaq üçün çox ehtiyatlı və uzaqgörən olmalısan. Bu gün hər bir dövlət beynəlxalq münasibətlərdə öz maraqlarından çıxış edir və təbii ki, məqsəd və mənafelərini gerçəkləşdirmək üçün maraq dairələrində olan ölkələrdə siyasi baxımdan səbatsız, qafalarında xarici təsirlərin yerləşdirilməsi mümkün olan insanların axtarışına çıxırlar. Bu mənada Qərbin və bəzi təşkilatların radikal müxalifətə yardımı heç də Azərbaycanda demokratiyanın inkişafı üçün atılan addımlar deyil. Onlardan Azərbaycanda öz mövqelərini gücləndirmək üçün istifadə edirlər. Bəzən fikirləşirsən ki, Azərbaycanın regiondakı önəminin artmasının, rəqabətə davamlı dövlətə, etibarlı tərəfdaşa çevrilməsinin bir amerikan və avropalı üçün maraqlı olmadığını doğrudanmı radikal müxalifət düşərgəsində dərk etmirlər. Son zamanlar dünyada gedən proseslər bunun bariz nümunəsidir. Artıq ABŞ Mərkəzi Kəşfiyyat İdarəsinin ayrı-ayrı dövlətlərdə açıq fəaliyyətinin gerçəkləşdirilməsi üçün qərarlar qəbul edilir. Qərb ölkələri qarşısında daim təzimdə bulunan Azərbaycan müxalifəti ölkəmizə gələn qərb nümayəndələrilə tez-tez görüşürlər. Bu görüşlər qapalı keçirilsə də, aydındır ki, orada Azərbaycanın beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən üzləşdiyi haqsızlıqlar müzakirə olunmur, Ermənistanda olan əsir və girovlarımız barədə söhbət açılmır. Görəsən hansı radikal müxalifət təmsilçisi 9 yaşlı Fariz Bədəlovun erməni snayperi tərəfindən öldürülməsini Qərb ölkələrindən gələn siyasətçilərin diqqətinə çatdırıb. Aydındır ki, radikal düşərgə təmsilçiləri bu görüşlərdə ancaq nəyin bahasına olursa-olsun, hakimiyyətə gəlmələri barədə söhbətlər aparırlar. Bu yerdə yenə milli heysiyyat məsələsinə toxunmaq istəyirəm. Milli heysiyyatı olmayanlar öz nəfsləri naminə dövlətin milli maraqlarını tapdalayırlar.

Müxalifət təmsilçiləri bilməlidirlər ki, öz istək və arzularını sona qədər açıqlamayan Qərb günlərin birində verdiyi pulların əvəzində radikal müxalifətdən hesabat istəyəcək. Onsuz da sıraları tam seyrəlmiş radikal müxalifətin növbəti faciəsi məhz bu zaman baş verəcək. Çünki Azərbaycan cəmiyyəti heç vaxt radikal müxalifəti qəbul etməyəcək. Elə buna görə də Qərbin müəyyən dairələrinin verdiklərinin əvəzini istəməsi radikal düşərgənin siyasi səhnədən silinməsini rəsmiləşdirəcək.

- Qərbin emissarları adlandırdığınız bu adamlar ərəb ölkələrində baş verənlərin Azərbaycanda da mümkünlüyünü deyirlər. Düzdür, həm Misir, həm Liviya, həm də Tunis Azərbaycana dini-mənəvi tellərlə bağlı ölkələrdir. Amma Azərbaycanla bu ölkələr arasında siyasi və sosial aspektdən oxşarlıqlar tapmağa çalışmaq nə dərəcədə məntiqli görünə bilər?

- Ərəb ölkələrində xarici emissarlar çaxnaşmaların baş verməsində nə kimi fəaliyyət göstərdilərsə, yəqin radikal müxalifət də eyni ssenarinin Azərbaycanda təkrarlanacağına ümid edir. Əslində bu iddiaya düşməklə radikal müxalifət Qərbin emissarı olduğunu təsdiq və etiraf edir. Ancaq yanılırlar. Yəqin ki, nə Misirdə olublar, nə də Liviyada. Ona görə də onların özünəməxsusluqlarını bilmirlər. Mən Misir hadisələri başlayanda orada idim. Bundan əvvəl da Misirin durumunu görürdüm. Görürdüm ki, gündəlik 1 dollarla yaşayan ailənin vəziyyəti necədir. Bu mənada Azərbaycan dövlətinin durumunu sözügedən ərəb ölkələri ilə müqayisə etmək absurddur. Həmin ölkələrdə olmayan, onların şəraitini görməyən, bilməyən insanların bu gün siyasi baxımdan səbatsız proqnozlar verməsi diletantlığın nümunəsidir. Bunların proqnoz vermək qabiliyyətlərinin sıfıra bərabər olduğunu Azərbaycan xalqı dəfələrlə görüb. Bu da növbətisi olacaq.

Digər tərəfdən, cəsarətlə deyirik ki, Azərbaycan əvvəlcədən proqnozlaşdırılan hər cür təhdidlərin, ssenarilərin qarşısını almaq iqtidarında olan ölkədir. Bizim milli təhlükəsizlik konsepsiyamız təkcə bu gün üçün deyil, Azərbaycanın gələcəyini təmin etmək üçün bütün müddəalarla zəngindir. Ona görə ərəb ölkələrində baş verən hadisələrdən "ruhlanaraq" onun Azərbaycana "köçürülməsi" və ölkəmizdə belə hadisənin baş verməsi arzusunda yaşayanlara bunu demək olar: Azərbaycan hakimiyyətinin atdığı hər bir addım dövlətin və insanların maraqlarına xidmət edir.

- Radikal müxalifət təmsilçiləri anonslar verirlər ki, istədikləri yerdə mitinq keçirməyə icazə verilməsə, şəhərin mərkəzində icazəsiz mitinq keçirəcəklər. Belə başa düşmək olarmı ki, müxalifət məqsədyönlü şəkildə süni qarşıdurmaya getməyə cəhd etməklə özünə qarşı təzyiq olunduğu barədə imitasiya yaratmaq istəyir?

- Bu gün biz dünyəvi, demokratik və hüquqi dövlətdə yaşayırıq. Həmişə xüsusi qeyd olunur ki, dövlət insanların hüquqlarını qorumaqda nə qədər maraqlıdırsa, insanlar da dövlət qarşısındakı vəzifələrini gerçəkləşdirməkdə maraqlı olmalıdır. Biz adətən Konstitusiyada insan hüquqlarından daha çox danışırıq. Nədənsə çox vaxt öz vəzifələrimizdən danışmağı unuduruq. Yaddan çıxarmaq lazım deyil ki, Azərbaycan vətəndaşının dövlət və millət qarşısında öz vəzifələri var. Bu vəzifələrdən biri hüquqa riayət etmək, qanunlara tabe olmaqdır. Biz cəzasızlıq mühitində yaşamırıq və yaşamaq da istəmirik. Cəzasızlıq mühitinin nə olduğunu Azərbaycan xalqı 1991-1993-cü illərdə görüb. Bu cəzasızlığın hansı xaosa gətirib çıxardığını bilirik. Bu gün dövlətimizin kifayət qədər mükəmməl qanunları var. Bu qanunların hər biri Azərbaycan vətəndaşının hüquq və azadlıqlarının təmin olunmasına yönəlib. Bu baxımdan söz və mətbuat azadlığı və s. hüquqların gerçəkləşməsi üçün bütün mexanizmlər var. O cümlədən mitinq və nümayişlərin keçirilməsi üçün "Sərbəst toplaşmaq azadlığı haqqında" qanunumuz var. Biz ötən illərdə bu qanuna dəyişikliklər etməklə sərbəst toplaşmaq azadlığının çərçivəsini bir qədər də genişləndirdik. Heç kəsin sərbəst toplaşmaq azadlığı məhdudlaşdırılmır. Hansısa mitinq və nümayiş üçün icra hakimiyyəti orqanları tərəfindən müəyyən ünvan ayrılır. Bu ünvan iqtidar üçün də, müxalifət üçün də eynidir. Burada hansısa tərəfə üstünlük vermək imkanı yoxdur. Çünki qanunda yazılıb ki, əvvəldən icazə alınmalı və konkret müəyyən edilən ərazidə mitinq keçirmək olar. Qanun hansısa şıltaqlıq və fərdi istəklərlə həyata keçirilə bilməz. Ona görə qanunun müddəaları azacıq da olsa pozularsa, biz cəzasızlıq mühitində yaşamış olarıq. Bu cəzasızlıq öz növbəsində yeni cəsasızlığa səbəb ola və qanunların tələbləri pozula bilər.

Ona görə də radikal müxalifət anlamılıdır ki, icra orqanları tərəfindən mitinq üçün konkret yer ayrılırsa, gedib orda öz hüquqlarını reallaşdırmalıdır. Müxalifəti dinləmək istəyən mitinqin harda keçirilməsindən asılı olmayaraq oraya gələcək. Bunun üçün şəhərin mərkəzində, insanların istirahət etdiyi, yaxud ictimai nəqliyyatın sıx olduğu yerlərdə şou yaratmağa ehtiyac yoxdur. Əgər sən doğrudanda ağıllı fikir söyləyəcəksənsə, həqiqətən milli mənafelərə xidmət edən fəaliyyət nümayiş etdirəcəksənsə, dövlətin ümumi işinin, tərəqqisinin xeyrinə bir fikrin varsa, insanlar bunun üçün hara desən gələcəklər. Yoxsa, əgər sən özün tərəfdar tapa bilmirsənsə, deməli, tamaşaçı yığırsan. Yalnız seyrçi və tamaşaçı yığmaq arzusu ilə mitinq keçirmək qeyri-ciddilikdir, hansı ki, radikal müxalifət buna gedir. Aydın məsələdir ki, bununla radikal müxalifət gərginlik, guya mitinq keçirmək istədiyi, lakin hakimiyyətin ona imkan vermədiyi barədə imitasiya yaratmaq istəyir. Ancaq süni qarşıdurma, süni gərginlik yaratmaq niyyəti heç vaxt baş tutmayacaq. Çünki birinci növbədə cəmiyyətimiz radikal müxalifətin bu cür niyyətlərinin həyata keçməsinə imkan verməyəcək.

 

 

Müsahibəni apardı: Rəşad CƏFƏRLİ

 

Azərbaycan.- 2011.- 2 aprel.- S. 6.