«Azərbaycan
Prezidenti: Onun sülh naminə mübarizəsi və
gələcəyə
baxışı» kitabının təqdimatı olmuşdur
Akademik Ramiz Mehdiyevin
çıxışı
- Hörmətli xanımlar və cənablar!
Dövlət - bəşəriyyətin mövcud olduğu tarix boyu kəşf etdiyi nadir təsisatdır. Müxtəlif xalqlar dövlətlərini müxtəlif vaxtlarda yaratmışlar. Dövlətlərin yaranması və inkişaf tarixi çox çətinliklərdən keçir. Onlar təşəkkül, çiçəklənmə və tənəzzül fazalarını yaşayırlar.
Bütün bu proseslərdə önəmli olan bir cəhət
var. Bu, həmin proseslərin bir fundamental amilidir, "dövlət
və lider" faktoru ilə bağlı olmasıdır.
Ümumi
qənaətə görə, məhz XX əsrdə
"dövlət" və "şəxsiyyət"
anlayışları bir simada - "milli lider" simasında
cəmlənmiş və həmin əsr tarixə dünya
şöhrətli liderlər bəxş etmişdir. Biz qətiyyətlə deyə bilərik ki, milli
dövlət və milli lider yeni epoxanın fenomenidir.
Azərbaycan xalqının ümummilli lideri Heydər
Əliyev həmin lider şəxsiyyətlərdən biridir.
XX əsin sonu - XXI əsrin əvvəlləri Azərbaycan
xalqının həyatında taleyüklü bir dövr kimi səciyyələnir. Tarixin bu
dövründə baş verən hadisələr iki tarixi
şəxsiyyəti - Heydər Əliyevi və İlham
Əliyevi siyasi səhnəyə gətirmişdir. Onlar mürəkkəb dövrün çətinliklərini
dəf edə, milli birliyin gücünü ölkənin
quruculuq məsələlərinin həllinə yönəldə,
Azərbaycanın simasını dəyişdirə bildikləri
üçün milli lider adını qazana bilmişlər.
Suverenlik tariximizin uğurları sırasında,
dünya siyasətində etiraf edilən Heydər Əliyevin
milli dövlətçilik fəlsəfəsi bizim əvəzsiz
irsimizdir. Yeni yüzillikdə həmin irsin yüksək keyfiyyətlə
davamı Prezident İlham Əliyevin siyasəti nümunəsində
inkişaf və tərəqqinin simvoluna çevrilmişdir.
Hörmətli
xanımlar və cənablar!
Bu gün biz əlamətdar bir hadisənin - Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin fəaliyyətinə
həsr edilmiş kitabın təqdimat mərasiminə
toplaşmışıq.
Böyük
şəxsiyyətlər haqda əsər yazmaq həm də
böyük elmi cəsarət
tələb edir. Bu baxımdan sizə təqdim
olunan bu əsərin tutumu, ideyası və məzmunu bu
günə qədər Prezident İlham Əliyevin fəaliyyətinə
həsr edilmiş kitablardan ciddi surətdə fərqlənir.
Cənab
Qrem Uilson tərəfindən yazılmış bu kitabda diqqəti
cəlb edən əsas və fərqli cəhət ondan ibarətdir
ki, cənab Prezidentin milli lider obrazının təsviri ilə
yanaşı, onun prezidentliyi dövründə Azərbaycanda
və onun ətrafında baş verən siyasi proseslər
obyektiv şəkildə təhlil edilmişdir.
Düşünürəm ki, bu kitab, həm geniş
oxucu kütləsinin marağını cəlb edəcək,
həm də tədqiqatçıların istifadə edə
biləcəyi əyani vəsaitə çevriləcəkdir.
Əsərin digər mühüm əhəmiyyəti
onun Azərbaycanın müstəqilliyinin bərpa edilməsinin
20-ci ildönümünə təsadüf etməsidir. Şübhə
etmirəm ki, bu qısa tarixi dövr Azərbaycan
xalqının yaddaşında çox zəngin izlər
qoyubdur.
Bu, bir həqiqətdir ki, tarix özü son 20 ildəki
nailiyyətlərin layiqli qiymətini verəcəkdir. Lakin bu gün
mövcud reallıqları görüb qələmə almaq və
gələcək nəsillərə ötürmək bizim hər
birimizin mənəvi borcudur.
Kitabın
daha bir mühüm xüsusiyyəti, müəllifin dövlətçiliyimizin
tədqiqinə makrotarixi yanaşması - yəni,
Azərbaycanın tarixində qədimdən bəri baş verən
hadisələrin təhlili və müasir dövrün siyasi
proseslərinə obyektiv yanaşması, perspektivlərə nəzər
salmasındadır.
Ölkəmiz haqqında xarici müəllifin
yazdığı və tarixi hadisələri özündə
dolğun əks etdirən belə məzmunlu əsər indiyə
kimi işıq üzü görməyibdir. İlk təəssürat
onu deməyə əsas verir ki, kitab müəllifin dərin
elmi araşdırmaları, obyektiv təhlili və ən əsası
Azərbaycana böyük marağı sayəsində ərsəyə
gəlmişdir. Bu, tarixi həqiqət
duyumuna malik olan müəllifin etirafıdır.
Xüsusilə də Azərbaycanla bağlı hadisələrin
mahiyyətini qeyri-obyektiv, səthi təsvir edən əsərlərlə
müqayisədə, bu kitabda bütün hadisələrin
inkişafının lider şəxsiyyətinə və onun
qəbul etdiyi qərarlara bağlı olduğuna dair müəllifin
qənaəti bizim üçün çox dəyərlidir.
Dünya tarixinin təcrübəsi göstərir ki,
böyük şəxsiyyətlərin ideyaları cəmiyyətdə
baş verən hadisələrə çox ciddi təsir
göstərir. Bu baxımdan, milli liderin
dünyagörüşü, həyat təcrübəsi və
siyasi iradəsi inkişaf strategiyasını müəyyən
edir, ən çətin məqamlarda optimal seçimlər
etməyə imkan verir.
Görkəmli filosof Hegel heç də təsadüfən
yazmırdı ki, böyük insanlar praktiki və siyasi xadimlər
olmuşlar. Onlar işin mahiyyətini bilən, nə lazım
olduğunu və nəyin əsl məqamına
düşdüyünü başqalarından daha yaxşı
anlayan zəkalı şəxsiyyətlər idi.
Bu həqiqətdir. Məhz ona görə də bu şəxsiyyətlər
məlum mənada tarixi yarada bilirlər və onun özünün
yaranmasını gözləmirlər.
Milli dövlətin yaranmasında və
inkişafında, milli birliyin təmin edilməsində milli
liderin tarixi rolu əvəzedilməzdir. Çünki
o, hadisələrə təsir göstərmək imkanına
malikdir. Bütün bu məsələlərin
həlli onun biliyinə, şəxsi keyfiyyətlərinə,
inamına və təcrübəsinə əsaslanır.
Tarixi təcrübə bunu deməyə əsas
verir.
Liderlik zirvəsinə yüksələnlərin taleyi
müəyyən xüsusiyyətlərlə səciyyələnir.
I - Buraya
dövlətin taleyinin ən ağır faciəli anlarında
tarix səhnəsinə gəlməsi;
II - yeni
dövlətçilik tarixinin əsasının qoyulması;
inkişafı və möhkəmləndirilməsi;
III -
xalqın tam əksəriyyətinin etimadının
qazanılması aid edilir.
Milli liderliyin daha bir fərqli xüsusiyyəti uzaq
perspektivlərə hesablanmış, gələcəyin
ümummilli inkişaf strategiyasını təqdim edə bilməsi,
irəli sürülən ideyaların sonadək
reallaşdırılmasıdır. Digər mühüm cəhət
isə beynəlxalq arenada liderlik xüsusiyyətlərinin
etiraf edilməsi, beynəlxalq nüfuzdur.
Bir qayda olaraq, bütün milli liderlər öz ölkələrinin
hüdudları çərçivəsini aşmış,
onların fəal təşəbbüsləri və xarici fəaliyyəti
beynəlxalq təhlükəsizliyə, münasibətlərə
müsbət təsirini göstərmişdir. Təqdim edilən
kitabda əksini tapan lider obrazı bütün bu meyarları
özündə təcəssüm etdirir.
Azərbaycan geosiyasi məkanı, zəngin təbiəti,
Şərq və Qərb arasında ortaq-sintez sivilizasiya
missiyası ilə tarix boyu qlobal güclərin
maraqlarının diqqət mərkəzindədir və belə
bir dövlətin lideri olmaq daha da çətindir.
Azərbaycan
xalqı 20 il əvvəl öz milli
dövlətçiliyini yaratmış və onu ən çətin tarixi mərhələlərdən
keçirə bilmiş, zamanın
çağırışlarına cavab verərək yeni
yüzilliyin qabaqcıl dövlətləri sırasına
daxil olmuşdur.
Lakin dövləti və xalqı güclü edən təkcə
dövlət qurmaq bacarığı deyil, onu yaşatmaq
iqtidarında olan, milli birliyi təmin edən və dünya xəritəsində
dövlətinin yerini və mövqeyini qoruyan liderlərdir.
Bütün bu məsələlərin həlli liderin
şəxsi keyfiyyətlərinə, inamına və təcrübəsinə
əsaslanır. Bu, inkaredilməz bir faktdır. Azərbaycan xalqı öz tarixi taleyində buna dəfələrlə
əminlik yaşayıbdır.
Məlumdur ki, 1990-cı illərin əvvəlində Azərbaycanın
daxilində və onun ətrafında yaranan siyasi böhran vəziyyəti
o zaman hakimiyyətdə olan insanların siyasi səriştəsizliyindən
irəli gəlirdi.
Daxili çəkişmələr, Ermənistanın
ölkəmizə təcavüzü, dövləti idarə
edənlərin siyasi naşılığı nəticəsində
yaranan fəsadlar dövlət müstəqilliyinin taleyini sual
altına almışdı. Ən əsası - xalqı, milləti
vahid milli mənafe ətrafında birləşdirə bilən,
xalqın tükənməz enerjisini quruculuğa yönəltmək
iqtidarında olan liderin yoxluğu idi.
Ötən əsrin 90-cı illərinin çətin
anlarında ümummilli lider Heydər Əliyev Azərbaycanı
böyük bəlalardan, dağılmaqdan xilas etdi. O, Azərbaycanın müstəqilliyinin
reallaşmasında və möhkəmlənməsində,
beynəlxalq nüfuzunun artmasında, iqtisadiyyatın dirçəlməsində
əsas aparıcı tarixi şəxsiyyət idi.
Məhz
onun siyasi dühası, iradəsi və xalq üçün fədakarlığı
nəticəsində Azərbaycanın yeni inkişaf strategiyası
müəyyən
edildi və milli maraqları təmin edən yeni
daxili və xarici siyasət konsepsiyası qəbul edildi.
Suveren dövlətçiliyin qurulması kimi tarixi
missiyanı reallaşdıran Heydər Əliyev müstəqil
Azərbaycan dövlətçiliyini uğurlu və gələcəyi
aydın görünən inkişaf yoluna
çıxarmışdır. Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyini bərpa edərək onu sarsılmaz ənənəyə
çevirə bilməsi, dövlətçilik
qarşısında misilsiz xidmətləri Heydər Əliyevi siyasi
liderliyin ali zirvəsi olan ümummilli lider səviyyəsinə
yüksəltmişdir.
Heydər
Əliyev müstəqil Azərbaycan dövlətinin təməlini
qoymaqla müqəddəs bir missiyanı gerçəkliyə
çevirdi: azərbaycançılıq ideologiyasını
inkişaf etdirməklə "milliliklə dövlətçiliyi"
bir-birinə qovuşdurdu, onların vəhdətini təmin
etdi.
Yeni tarixə
qovuşan Azərbaycan və müstəqilliyinin ilk 20 illik mərhələsi
ən parlaq hadisə olmaqla yanaşı, eyni zamanda, bu tarixi
yaradan çoxsaylı amilləri, ən başlıcası isə
"milli quruculuq və siyasi lider" faktorunu bir daha dərin təhlil etməyi
zəruri edir. Yalnız bu halda məlum olur ki, milli quruculuq
birbaşa müstəqillik haqda bəyannamədən
"öz-özünə" yaranan, fərmanla verilən
status olmayıb, siyasi lider - xalq vəhdətinin, mürəkkəb
və fədakar milli quruculuq prosesinin nəticəsidir.
Bu gün dünyada ən uğurlu və dinamik inkişaf
edən iqtisadiyyata, çoxmilli birgəyaşayışın
tolerant modelinə malik olan Azərbaycan üçün lider və
dövlət mövzusu çox önəmlidir. Milli quruculuq və
siyasi lider fenomeni yalnız nəzəri diskussiyaların
mövzusu olmayıb, xalqımız üçün müstəqillik
tarixinin gerçəkliyə çevrilən faktı və
reallığıdır.
Müstəqil
qət edilən 20 ilin hər 10 ilində iki tarixi şəxs
- ulu öndər Heydər Əliyev və Prezident İlham
Əliyev - tariximizə uğurlu səhifələr yazan, Azərbaycan
dövlətini güclü edən
və dünyaya tanıdan milli siyasi liderlərdir.
Hörmətli
xanımlar və cənablar!
2003-cü ildən etibarən Prezident İlham Əliyev
müstəqil Azərbaycanın müasir dövlətçiliyinin
simasını yeniləşdirən tarixi şəxs kimi qəbul
edilir. Ulu öndərin siyasi-tarixi irsinə,
xalqımızın iradəsinə söykənən
İlham Əliyev ötən illərdə peşəkar
dövlət xadimi, görkəmli siyasətçi, nüfuzlu
lider kimi ölkədə və xaricdə özünü təsdiq
etmişdir.
2003-cü ildən etibarən müstəqil Azərbaycanın
tarixində yeni dövr başlamışdır və bu
dövr yeni tipli siyasi liderin adı ilə bağlıdır. Şərq sivilizasiyasının bir
parçası kimi ənənəvi cəmiyyətə aid
edilən Azərbaycan yeni
inkişaf modelini və yeni liderlik tipini dünyaya təqdim edə
bilmişdir.
Günümüzün reallıqları göstərir
ki, dünya həqiqətən də dəyişir. Dəyişən
dünyada liderlik keyfiyyətlərinə malik olan şəxsiyyətlərə
tələbkarlıq artır, yeni tipli liderlərə ehtiyac
duyulur.
Qeyri-müəyyən transformasiyalar dövründə həm
siyasi, həm də iqtisadi problemlərin həlli
üsulları daha sürətlə dəyişir. Belə vəziyyət
isə yeni əsrin tələblərinə uyğun olaraq
liderlərdən daha çevik siyasi yaradıcılıq tələb
edir.
Liderlərin universal formulunun olmaması onunla
bağlıdır ki, dəyişən dünya liderlik keyfiyyətlərinin
də dinamikasını tələb edir. Yeni siyasi
problemlər yeni yanaşmalar tələb edir. Bu da liderlərdən siyasi yaradıcılıq,
novatorluq fəhmi kimi keyfiyyətlər tələb edir. Buna malik olmayan siyasi rəhbərlər milli və
qlobal miqyasda sabitliyin deyil, gərginliyin yaranmasının səbəbkarına
çevrilir, bəşəriyyəti bəlli olmayan təhlükələrə
düçar edirlər.
Bu gün lider nə inzibati, nə də sırf siyasi
kateqoriyadır. Qloballaşma dövründə bu, ilk
növbədə, həmişəkindən daha çox mənəvi,
milli, ideal simvoldur. Liderin malik olduğu ən
böyük kapital isə xalqın etimadıdır, davamlı
uğurlar və sıx milli birlikdir.
Bu nöqteyi-nəzərdən biz görürük ki,
bu gün Prezident İlham Əliyev dövlətçiliyin
möhkəm özüllər üzərində
inkişafını təmin edir, öz xalqının firavan və
təhlükəsiz yaşayışı üçün zəruri
şərtləri yaradır.
O öz
nüfuzu sayəsində beynəlxalq arenada liderlik məsuliyyətini
üzərinə götürüb hadisələrin müsbət
məcraya yönəlməsini təmin etmək
bacarığını nümayiş etdirir.
XX əsrin
sonu, XXI əsrin əvvəlində dünyada baş verən
qlobal böhran və sarsıntılar sırasında ilk
baxışda hamı tərəfindən dərk edilməyən
bir fundamental problem də var. Bu, "ənənəvi"
liderlik böhranı, yeni tipli liderlərə olan ehtiyacdır
və özünü bütün sahələrdə - siyasətdə,
iqtisadiyyatda, etnik-milli münaqişələrdə göstərməkdədir.
Hazırda dünyanın bir sıra ölkələrində
baş verən bir çox sarsıntıların əsas səbəbi
də dövrün tələblərinə cavab verə bilən
liderlərin olmamasıdır. Bütün bu proseslər
siyasi-sosial təlatümlərdən çıxış
yolu tapa bilən, novasiyalara həssas olan, gərgin ziddiyyətləri
həll edə bilən yeni tipli liderlər nəslinin
formalaşmasını aktuallaşdırır. Yeni liderin hadisələrə baxışı
tamamilə fərqlidir. Yeni lider
üçün beynəlxalq münasibətlərdə
"soyuq müharibə", sivilizasiyalararası münasibətlərdə
qarşıdurma və toqquşma paradiqmaları artıq tarixdə
qalan bir hadisədir. Bu tipli liderlər
dünyada və dövlətlər arasında inkişafa maneə
olan nə varsa hamısına yenidən baxmağa qadirdirlər.
Onlar qeyri-real iddiaların fövqündədirlər
və bəşəriyyətin gələcəyi naminə
ortaq səylərin, ümumi təmas nöqtələrinin
tapılmasına çalışırlar. Prezident İlham Əliyevin simasında bütün
bu keyfiyyətlərin gerçəkləşməsinin
şahidi oluruq.
Yeni nəsil lider - həm də yeni ritorika deməkdir. Bu, inqilab ritorikası
deyil, dialoq, konsensus, kompromis, quruculuq ritorikasıdır. Liderin inqilab ritorikası ilə hakimiyyətə gəlişi
ilk baxışda kecmiş paradiqmaları dağıdacaq bir
sensasiya kimi qarşılanır, gedişi isə xalq
üçün faciə ilə bitir.
Yeni liderliyin meyarları içərisində "sosial
intellekt" - yəni, qərar qəbul edərkən sosial
missiyanı hiss etmək, ümumən, xalqın mənafeyindən
çıxış edərək seçim etmək
bacarığıdır. Bu baxımdan, İlham
Əliyevin nailiyyətlərini təmin edən obyektiv amillərlə
yanaşı, onun fitri istedadı da inkaredilməzdir. O,
milli ənənələrə, dövlətçilik prinsiplərinə
sadiq, eyni zamanda, XXI yüzilliyin modern siyasi məkanına
uğurla köklənən dövlət xadimidir.
Prezident İlham Əliyev dəfələrlə qeyd
etmişdir ki, müasir dünyada layiqli yerini tutub, beynəlxalq
birliyin məsul tərəfdaşına çevrilmək istəyən
hər bir dövlətin inkişafı demokratik dəyərlərə
söykənməlidir. Azərbaycan bu ideyanın
reallaşmasına xeyli vaxt və qüvvə sərf
etmişdir. Universal demokratik dəyərlərə
aparan yol isə milli xüsusiyyətə və milli tarixə əsaslanmalıdır,
təkamül yolu ilə getməlidir. Cəmiyyətin
demokratik transformasiyası uzun tarixi bir yoldur və qısa zaman
kəsiyində başa çatması
qeyri-mümkündür. Kim bu həqiqəti
anlamırsa, demək o, qarşısına ziyanlı məqsədlər
qoyub.
Müasir
milli dövlət təcrübəsi bir həqiqəti
sübut edir: ölkələrin siyasi tarixləri eyni
olmadığı kimi, milli demokratik quruculuq prosesləri də
eyni ola bilməz.
Bu gün hər bir vətəndaşımız deyə
bilər ki, demokratik dövlət quruculuğu, qanunun aliliyi,
hüquqi dövlət, insan hüquq və
azadlıqlarının təminatı müstəqil Azərbaycan
dövlətinin əsas prinsipləridir. Mən
inanmıram ki, bizim cəmiyyətdə müasir
düşüncəyə malik olan bir insan bu həqiqəti
inkar etsin. Dövlətimiz universal demokratik prinsipləri
təmin etmək üçün böyük maneələri
aşaraq çətinliklə sabitliyin və təhlükəsizliyin
bərqərar olmasına nail olmuşdur.
Sabitlik və
iqtisadi inkişaf arasında çox sıx əlaqə var.
Sabitlik olmayan yerdə inkişaf da ola bilməz.
İnkişaf olmayan yerdə isə demokratiyadan
danışmaq qeyri-mümkündür. Bu,
bir aksiomdur.
Əlbəttə, başqa cür düşünənlər
də var. Güman edirəm ki, onlar qeyri-səmimidirlər.
Bu, bir həqiqətdir ki, məhz sabitlik və iqtisadi tərəqqi
sayəsində Azərbaycanda demokratiyanın inkişaf etdirilməsi
üçün münbit zəmin yaradılıbdır.
Demokratiyanın təkamülü ən əvvəl
sabitlik, sülh şəraitində mümkündür. Təəssüflə
qeyd etməliyəm ki, müasir dünyada demokratiya və təhlükəsizliyin
bir-birinə dəxli olmayan amillər kimi göstərilməsi
dəbə çevrilmişdir.
Azərbaycan regionda və dünyada qarşılıqlı
dialoq və əməkdaşlıq məkanının
yaranmasına çalışır. Yerləşdiyimiz
coğrafiya və tariximiz ölkəmizin çoxmilli,
çoxkonfessiyalı inkişafını şərtləndirmişdir.
Faktiki olaraq, Azərbaycan Şərqin və Qərbin
dialoqu üçün hazırda kəskin ehtiyac duyulan dialoq
tribunasına çevrilmişdir və bunun intensivləşdirilməsi
bütün tərəflər üçün maraqlı
olmalıdır. Azərbaycan öz xarici siyasətində
Şərq ilə Qərb arasında tarazlı və
çoxşaxəli, praqmatik siyasətini reallaşdırmaqda
davam edir. Məhz bu siyasət Azərbaycana
artıq öz milli maraqlarını daha əminliklə
müdafiə etməyə və qeyri-məqbul şərtləri
nəzərə almamağa imkan yaradır.
Keçən illərin siyasi yekunları bir daha aşkar
şəkildə göstərir ki, həm zaman, həm də
qazanılan siyasi kapital, - ideyalar, resurslar, kadrlar, - Azərbaycanın
xeyrinə işləyir, ümummilli problemin həllinə,
dövlətin möhkəmlənməsinə xidmət edir. Ən
başlıcası isə həmin resursların düzgün
istifadəsinə qərar verən siyasi lider amilidir.
20 ilin ən böyük nailiyyətlərindən biri
reallığa çevrilən milli ideya, formalaşan müstəqillik
şüuru, dünyagörüşüdür, ən
müasir siyasi tarixə özünü bağlı hiss etməkdir. Mənəvi dəyərlərimizin
qorunub saxlanılması və inkişaf etdirilməsi Azərbaycanın
möhkəmlənməsinə öz töhfəsini
verir. Milli ideologiya və müstəqil azərbaycanlı
identikliyi formalaşıb. Cəmiyyət
bu dəyərləri qəbul edib və onlarla yaşayır.
Bu da öz növbəsində milli birliyin təməli
kimi çıxış edir.
Azərbaycan dövlətçiliyi tarixində milli, mənəvi,
mədəni ənənələrin varisliyi mövcud
olmuşdur. Bundan fərqli olaraq, milli quruculuq, siyasi dövlətçilik
və iqtisadi uğurların varisliyi yalnız son illərin
hadisəsi və tarixi nailiyyətlərimizdir. Nə qədər
çətin olsa da, dövlətin əbədiyaşarlığı
üçün onun əsas zəmanəti - liderlik ənənəsinin
və siyasi
hakimiyyətin təkamül yolu ilə əvəzlənməsinin
təmin olunmasıdır.
Yeni liderlik böhran dövrlərində
özünü daha qabarıq göstərir. Nail olduğumuz qələbələrin,
Azərbaycanın beynəlxalq uğurlarının,
"regionda və dünyada dinamik inkişaf edən ölkə"
imicinin nə qədər çətin məqamda əldə
olunması yeni zamanın lideri obrazını
gözümüz önündə canlandırır. Ətrafdakı ölkələrin fasiləsiz gərginlik
ocağına, bölgədə sabitlik üçün təhlükə
mənbəyinə çevrildiyi çətin şəraitdə
Azərbaycan inkişaf, əməkdaşlıq və qlobal təhlükəsizliyin
yeni modelini dünyaya təqdim edir. Yaradılan
əmin-amanlıq xalqın milli enerjisinin, qüvvə və
potensialının yeni qələbələr
üçün səfərbər edilməsinə imkan verir.
Ən böyük nailiyyət isə,
yaşanılan zamanın templərini nəzərə almaqla,
onun Azərbaycanın inkişafına "tabe edilməsi",
bunun məntiqi nəticəsi olaraq, qısa müddətdə
nəhəng uğurların əldə edilməsidir.
2003-2011-ci illərdə sosial-iqtisadi islahatların həyata
keçirilməsi nəticəsində əldə edilən
yüksək və davamlı sosial-iqtisadi göstəricilərin
arxasında Prezident İlham Əliyevin siyasi iradəsi, zəhməti
və fədakarlığı dayanır.
Əlbəttə, planlı iqtisadi sistemdən
açıq bazar iqtisadiyyatına keçid ölkədə
köklü dəyişiklikləri zəruri etmişdir. Mövcud çətinliklərə
və geosiyasi mühitin incəliklərinə baxmayaraq, neft
strategiyasının uğurla davam etdirilməsi Azərbaycanın
iqtisadi suverenliyini təmin etdi, ölkə
iqtisadiyyatının dinamik inkişafına təkan verdi. Öz növbəsində
Azərbaycan Xəzər dənizinin enerji resurslarının
istehsalı və emalını ilk olaraq xarici sərmayəçilər
üçün açdı və bu gün ölkəmiz
neft və qazını 7 istiqamət üzrə dünya
bazarına çıxarır. Güclənən
iqtisadiyyatımız müasir qloballaşma kontekstində
uğurla idarə edilir. Nəticədə
2009-cu ildə Azərbaycan bazar iqtisadiyyatında keçidi
başa vurdu. Ölkəmiz iqtisadi
keçid dövrünü bitirərək yeni iqtisadi
münasibətlər sisteminə qədəm qoydu.
1993-cü illə müqayisədə dövlət
büdcəmiz 1000 dəfə artmışdır. Dövlətin
maliyyə imkanlarının artması onun iqtisadi fəaliyyətini
daha da genişləndirmiş, xarici ölkələrə sərmayə
yatırmasına şərait yaratmışdır.
Bu gün dövlətin iqtisadi sahədə rolu iki
müstəvidə dəyərləndirilməlidir.
Əvvəla,
dövlət iqtisadi fəaliyyəti dəstəkləməklə,
iş adamlarını aşağı faiz kreditlə təmin
etməklə iqtisadi fəaliyyəti gücləndirir və
iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrinin inkişaf etdirilməsinə
təkan verir. Bunun nəticəsi olaraq son 8 il
ərzində ölkədə 41084 yeni müəssisə
yaradılmışdır. Onların 1927-si iri
istehsal təyinatlı müəssisələrdir. Bu, sahibkarların dövlətə, iqtisadiyyata inam və
etibarının göstəricisidir.
Digər tərəfdən, dövlət sosial bərabərsizliyin
aradan qaldırılmasına, sosial ədalətin
qorunmasına, yoxsulluğun azaldılmasına böyük səylər
göstərir.
Bu isə öz növbəsində əhalinin
alıcılıq qabiliyyətini gücləndirir, tələbatı
artırır, istehsalı genişləndirir, iqtisadi
artımı təmin edir.
Məhz bu fəaliyyətin nəticəsidir ki, ümumi
daxili məhsul 2003-cü ildən 2011-ci ilə qədər 7 dəfə
artmışdır.
İqtisadi inkişafımız milli hərbi sənaye
kompleksinin yaranmasına və müstəqil dövlətimizin
hərbi-siyasi əsaslarının güclənməsinə zəmin
yaratmışdır.
Beləliklə,
son 10 il tariximizin ən yeni mərhələsində
İlham Əliyev dövrünün parlaq
başlanğıcı və uğurlu illəri kimi yadda
qalacaqdır. Bu dövr, nə "qərbləşmə",
nə də Şərq və Asiya modelinin təqlidi olmayan,
yalnız Azərbaycana xas olan milli inkişaf modelinin
formalaşdığı illər olmuşdur.
Bu illər ərzində həyata keçirilmiş
inkişaf strategiyası iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində
iqtisadi fəaliyyətin güclənməsini şərtləndirmiş
və Azərbaycanın iqtisadi inkişafının birinci mərhələsini
uğurla başa vurmasını təmin etmişdir.
2008-ci ildə Prezident İlham Əliyev inkişaf
etmiş ölkələrin səviyyəsinə
çatmağı bizim xarici siyasətimizin prioritetləri
sırasına daxil etmişdir. İqtisadiyyatda əldə
olunmuş böyük uğurlar, siyasi yetkinlik buna geniş
imkanlar yaradır.
Prezidentin bəyan etdiyi "qara qızılın insan
kapitalına çevrilməsi" tezisinə əsasən,
maddi resurslarımız intellektual kapital, ideya və innovasiya
resursları ilə əvəzlənir.
Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişafı və
güclənməsi intellektual insan resursu ilə yeni texnoloji tərəqqinin
vəhdətini təşkil edir. 2011-ci ildə əhalisinin
artiq 60 faizinin birbaşa internetə cıxışı olan
ölkədə informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının
perspektiv inkişafı növbəti onillikdə yeni və rəqabətədavamlı
iqtisadiyyatın əsasını yaradacaqdır.
Prezident İlham Əliyevin baxışları ondan ibarətdir
ki, müasir dünyada intellektual və texnoloji tərəqqiyə
yalnız ayrıca bir ölkənin gücü sayəsində
nail olmaq mümkün deyil. Buna görə də
Azərbaycanın inkişaf etmiş ölkələrdəki
səviyyəyə uyğun modernləşməsi
üçün bütün resurslar hərəkətə gətirilməlidir.
Dövrümüzün
çağırışları tələb edir ki, ölkəmiz
texnoloji-innovasiya mərkəzləri ilə geniş əlaqələr
qursun. İnnovativ cəmiyyətin və
innovativ iqtisadiyyatın formalaşması Azərbaycan
üçün ön sırada duran məsələlərdən
biridir.
Xanımlar
və cənablar!
Bu gün dövlətimiz beynəlxalq birliyin fəal və
təşəbbüskar üzvünə çevrilmişdir. Prezident
İlham Əliyevin qətiyyətli fəaliyyəti nəticəsində
Azərbaycanın Avropa ailəsinə inteqrasiyası sürətlənmişdir.
Vaxtilə Azərbaycanın Avropa
Şurasının Parlament Assambleyasında fəaliyyət
göstərən nümayəndə heyətinin
başçısı olan İlham Əliyev Prezident
seçildikdən sonra bu dəyərlər uğrunda daha
böyük səylər göstərmiş, Avropa-Azərbaycan
münasibətlərinin inkişafına xüsusi töhfə
vermişdir.
O, eyni
zamanda Avropa İttifaqı ilə müxtəlif əməkdaşlıq
çərçivələrində səmimi əlaqələr
yaratmış, təşkilata üzv olan ölkələrlə
ikitərəfli münasibətləri inkişaf etdirməyə
və Avropa Komissiyası ilə müxtəlif sahələrdə
səmərəli dialoq qurmağa nail olmuşdur. Azərbaycan 2004-cü ildə qəbul edilmiş
"Avropa Qonşuluq Siyasəti"ndə, 2009-cu ildə
formalaşmış "Avropa Şərq Tərəfdaşlığı"nda
fəal iştirak edir.
Avropanın enerjiyə artan tələbatı kontekstində
Prezident İlham Əliyev Avropa ölkələri ilə
qarşılıqlı maraqlar əsasında əməkdaşlığın
yeni mərhələyə keçməsini təmin
etmişdir. Bu gün Azərbaycan Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində əsas aktorlardan birinə
çevrilmişdir. 2011-ci ildə
"Ümid" və "Abşeron" yataqlarında
geniş qaz ehtiyatlarının kəşf edilməsi Azərbaycanın
ixracat potensialını daha da artırır.
İnkişafın yeni mərhələsinə qədəm
qoyan Azərbaycanda aparılan irimiqyaslı islahatlar, dövlətimizin
xarici siyasət vektorlarının dəyişməsi, yeniləşməsi
prosesləri ilə paralel getmişdir.
Xarici siyasətdə dəyişməyən təməl
prinsiplərlə yanaşı, mövcud siyasi
reallığın diktə etdiyi prinsiplər də vardır.
Ən vacib məsələ isə reallığın
strateji duyumu hissinə malik olan liderin bu prioritetləri
düzgün sezməsi, milli maraqların təmin edilməsinin
yeni resursları və metodlarını, mexanizmlərini irəli
sürməsidir. Yalnız bu halda xarici siyasətin
mövcud sarsılmaz təməlləri üzərində
uğurların davam etdirilməsi və dövlətin möhkəmlənməsi
prosesi dönməz xarakter alır.
Regionda həlledici mövqeyə malik olan Azərbaycan Mərkəzi
Asiya üçün strateji tranzit zonadır. Bu baxımdan
regionda sülhün bərqərar olması son dərəcə
vacib məsələdir. Siyasi və
iqtisadi potensialına görə bölgənin
"ağır çəkili" aktoru statusunu qazanan Azərbaycan
xüsusilə qlobal enerji resursları və enerji təhlükəsizliyi
siyasətinin uzunmüddətli dövr üçün
konseptual əsaslarının hazırlanmasında fəal təşəbbüskarıdır.
Müstəqilliyin ilk illərində Azərbaycan beynəlxalq
münasibətlərin suveren subyekti statusunda müasir tarixə
qədəm qoydu. Növbəti mərhələdə
dövlətimiz geosiyasi səhnədə beynəlxalq
münasibətlər sisteminin regional liderinə çevrildi.
İlham Əliyevin apardığı xarici siyasət nəticəsində
bu gün Azərbaycan BMT Təhlükəsizlik Şurasına
üzv seçilən beynəlxalq siyasətin real güc mərkəzi
statusuna nail olmuşdur.
Bu da onun nəticəsidir ki, mütərəqqi
baxışların daşıyıcısı olan İlham
Əliyevin milli maraqlara uyğun apardığı xarici siyasət
operativ, hücumçu və çevik xarakter
daşıyır.
Böyük nailiyyətlərimiz ilə yanaşı,
bizim ən ağrılı yerimiz Ermənistanın təcavüzü
nəticəsində yaranan Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin hələ də öz həllini
tapmamasıdır.
Prezident İlham Əliyev dəfələrlə bildirib
ki, Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün
pozulması qəbuledilməzdir və Ermənistanı
danışıqlar prosesində konstruktiv mövqe tutmağa
çağırıb. Bölgədə sülh Ermənistanın
özü üçün də sərfəli olacaq,
çünki regional layihələrdə iştirak etməklə
iqtisadi tərəqqinin effektliliyindən dividendlər
qazanacaqdır.
Prezident
İlham Əliyev bölgədə sülhə nail olmaq və
Cənubi Qafqazı dünyanın ən sabit və inkişaf
etmiş hissəsinə çevirmək üçün
öz səylərini davam etdirir. Təsadüfi deyil ki,
kitabın adı da "Azərbaycan Prezidenti: Onun sülh naminə
mübarizəsi və gələcəyə
baxışı" adlanır.
Bu kitab böyük siyasi və dövlət xadiminin -
Prezident İlham Əliyevin həyat yolunu və malik olduğu
dəyərləri, Azərbaycanın qədimdən bəri
siyasi tarixini və inkişaf perspektivlərini ifadə edən
sanballı bir əsərdir.
Əziz
dostlar!
2011-ci il bizim ən yeni tariximizə uğurlar ili kimi
daxil olacaqdır!
Azərbaycanın siyasi, iqtisadi və mədəni nailiyyətləri,
beynəlxalq nüfuzu, BMT Təhlükəsizlik
Şurasına qeyri-daimi üzv seçilməsi son illər ərzində
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında milli
inkişafa xidmət edən məqsədyönlü fəaliyyətin
əyani sübutudur.
Xüsusilə
vurğulanmalıdır ki, son illər ərzində milli
quruculuq və islahatlar kortəbii
deyil, sistemli, düşünülmüş və strateji
xarakter daşımışdır. Uzunmüddətli strateji
planlaşdırmaya və proqnozlara əsaslanan bu siyasət Azərbaycanı
digər postsovet ölkələrindən fərqləndirən
cəhətdir.
Yaranmış yeni şərait bizim qarşımızda
yeni vəzifələr qoyur. Məhz bu vəzifələrin həyata
keçirilməsi məqsədilə Prezident İlham
Əliyevin imzaladığı "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" inkişaf konsepsiyası iqtisadiyyatın və
sosial-siyasi sahələrin keyfiyyət transformasiyasının
təmin edilməsi məqsədini daşıyır.
Hazırda Azərbaycan yeni inkişaf mərhələsinə
qədəm qoyur.
Bu mərhələnin əsas hədəfi
çoxşaxəli, səmərəli və innovasiya
yönümlü iqtisadiyyatın
formalaşdırılması, əhalinin rifahının
layiqli, qabaqcıl beynəlxalq standartlara uyğun səviyyəyə
çatdırılması, təhsilin, elmin, mədəniyyətin
inkişafında, ictimai həyatın bütün sahələrində
yeni naliyyətlərin əldə olunmasıdır.
Müasir tariximizin 2003-2011-ci illərinin yüksəliş
və inkişaf göstəricilərinin
davamlılığını təmin etmək bundan sonra da
dövlətimizin qarşısında duran ən böyük
vəzifədir.
Beləliklə, Prezident İlham Əliyevin zəkası,
istedadı və uzaqgörənliyi Azərbaycan xalqına
işıqlı yol açmış, onun sayəsində bu
gün ölkəmiz regionun lideri statusunu qazanmış və
dünya dövlətləri birliyində layiqli yer
tutmuşdur.
İlham Əliyevi fərqləndirən keyfiyyət ondan
ibarətdir ki, onun humanistliyi, mədəniyyəti və təvazökarlığı
ətrafında olanlar üçün örnəkdir.
Azərbaycanın bugünkü fəal
reallığı onu göstərir ki, Prezident İlham
Əliyevin simasında biz yeni milli lider tipini müşahidə
edirik. Bu, Azərbaycan dövlətçiliyi tarixində
yeni fenomendir. Onun bütün fəaliyyətinin
mahiyyəti xalqı və dövləti nicat və yüksəliş
yolu ilə aparmaqdan ibarətdir.
Azərbaycan xalqı üçün İlham
Əliyevin prezidentlik dövrü böyük sərvətdir.
Diqqətinizə görə təşəkkür edirəm.
Azərbaycan.-2011.-24 dekabr.-S.4-5.