Möhkəm iqtisadi təmələ əsaslanan
inkişaf strategiyası
Müasir dövrdə inkişaf proseslərinin davamlılığını təmin edən başlıca amillərdən biri də qarşıda duran strateji hədəflərin düzgün müəyyənləşdirilməsidir. Məhz bu cür məqsədyönlü, uzaq perspektivlərə hesablanmış inkişaf strategiyası iqtisadi sahədə qazanılan uğurların ardıcıllığını təmin edərək ölkə əhəmiyyətli qlobal layihələrin reallaşdırılmasına imkan verir. Bu gerçəkliyə nəzərən əminliklə demək olar ki, müstəqil Azərbaycanın son illərdə ictimai həyatın bütün sahələrində əldə etdiyi möhtəşəm nailiyyətlər də konkret məqsədlərə yönəlmiş çevik və praqmatik iqtisadi siyasətin nəticəsidir. Ölkə rəhbərliyi hər bir konkret mərhələdə respublika qarşısında hansı əsas problemlərin, vəzifələrin dayandığını yaxşı bilir və onların həlli üçün mükəmməl konsepsiyaların hazırlanaraq icra olunmasını təmin edir.
Hərtərəfli müasirləşməyə zəmin yaradan bu strategiya son illərdə həm də milli inkişaf modelinin formalaşmasını təmin edən başlıca amilə çevrilmiş, iqtisadi, siyasi və hüquqi islahatların paralelliyi prinsipinin gözlənilməsi səmərəli nəticələrə yol açmışdır. 2003-cü ildən respublikamızın regionda analoqu olmayan inkişaf mərhələsinə qədəm qoyması, ümumi daxili məhsulun artım tempi, büdcə gəlirlərinin ildən-ilə əhəmiyyətili dərəcədə çoxalması iqtisadi sektorda islahatların genişləndirilməsinə, sosial-mədəni modernləşməyə imkan yaratmışdır. 2009-cu ildə iqtisadi sahədə keçid dövrünü başa vuran Azərbaycan mövcud uğurlarının qorunub saxlanılması üçün daxili potensialını məqsədyönlü şəkildə səfərbər edərək inkişaf perspektivlərini düzgün müəyyənləşdirməyə çalışır.
2003-cü ildən ölkəyə inamla rəhbərlik edərək onu davamlı tərəqqi və yüksəliş yoluna çıxaran möhtərəm Prezident İlham Əliyevin bu və digər uğurlarının səbəbi heç də təkcə onun öz fəaliyyətini ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş möhkəm zəmin üzərində qurması ilə məhdudlaşmır. Burada ikinci mühüm amil cənab İlham Əliyevin müasir düşüncəli siyasi lider kimi yeni iqtisadi münasibətlər sisteminə dərindən bələd olması, modernləşməyə xidmət edən islahatları uğurla həyata keçirməsidir. Əgər yeni ictimai-iqtisadi formasiyaya keçidin birinci mərhələsi kommunist ideologiyasından imtinanı və bazar iqtisadiyyatına keçidi nəzərdə tuturdusa, hazırkı mərhələdə Qərb standartlarına uyğun islahatların davam etdirilməsi, modernləşmə prosesinin başa çatdırılması qarşıda ciddi vəzifələr kimi dayanır. Başqa sözlə, dövlət başçısı İlham Əliyev keyfiyyətcə yeni mərhələdə Azərbaycanın müasir dövlətə çevrilməsini, tam müstəqil siyasət yürütməsini, ən əsası inkişaf etmiş ölkələr səviyyəsinə yüksəlməsini milli ideyanın başlıca hədəfi kimi müəyyənləşdirmişdir.
Dövlət başçısı keyfiyyətcə yeni mərhələdə əsas məqsədin Azərbaycanın inkişaf etmiş dövlətlər səviyyəsinə çatdırılması olduğunu Nazirlər Kabinetinin 2011-ci ilin 9 ayının sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına həsr olunmuş iclasında bir daha bəyan etmişdir. 2020-ci ilədək respublikada ümumi daxili məhsul istehsalının azı 10 dəfəyədək yüksəldilməsi hökumət qarşısında yeni hədəf kimi qoyulmuşdur.
Azərbaycanı müasir və inkişaf etmiş qüdrətli dövlətə çevirmək məqsədi deklorativ bəyanatlardan uzaq olub real fəaliyyət mexanizmlərinə əsaslanır. "Əsl siyasət konkret, real iş görməkdir", - deyən və cəmiyyət qarşısında verdiyi hər bir vədi əməli fəaliyyəti ilə doğruldan cənab İlham Əliyevin "Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış" İnkişaf Konsepsiyasının hazırlanması barədə" 29 noyabr 2011-ci il tarixli sərəncamı bunun bariz nümunəsidir. Sosial-iqtisadi inkişafın keyfiyyətcə yeni mərhələsində belə bir sərəncamın imzalanması deməyə əsas verir ki, dövlət başçısı Azərbaycanın gələcək inkişaf perspektivlərinin indidən dərin elmi əsaslarla müəyyənləşdirilməsini vacib sayır. Sərəncamda vurğulanır ki, ölkənin inkişafının hazırkı mərhələsində əsas hədəf çoxşaxəli, səmərəli və innovasiya yönümlü iqtisadiyyatın formalaşdırılması, sosial sahədə önləyici inkişaf trendinin təmin olunması və əhalinin rifahının layiqli, qabaqcıl beynəlxalq standartlara uyğun səviyyəyə çatdırılması, habelə elmin, mədəniyyətin inkişafında, ictimai həyatın bütün istiqamətlərində yeni nailiyyətlərin əldə olunmasıdır. Sərəncama əsasən, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Administrasiyası 2012-ci ilin sonunadək 2020-ci ilədək dövrü əhatə edən "Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış" İnkişaf Konsepsiyasını hazırlamalıdır. Əminliklə demək olar ki, belə bir konsepsiyanın hazırlanması Azərbaycanın inkişaf etmiş ölkələr sırasına yüksəlməsində mühüm rol oynayacaqdır.
Ötən 8 ildə həyata keçirilən iqtisadi siyasət ümumən bu məqsədlərin həyata keçirilməsi üçün yaxşı təməl formalaşdırmışdır. Azərbaycanı nəinki Cənubi Qafqaz regionunda, ümumilikdə Avropa məkanında öz sözü və mövqeyi olan, səmərəli iqtisadi təşəbbüslərin müəllifi kimi tanınan dövlətə çevirən cənab İlham Əliyevin 2003-cü ildən yürütdüyü siyasət dövlət başçısının xalqın, dövlətin gələcək inkişafı ilə bağlı aydın baxışlara malik olduğunu göstərir. Ötən 8 ildə iqtisadi məsələlərə xüsusi diqqətin ayrılması da əsaslı yanaşma olaraq dövlət müstəqilliyinin iqtisadi bazisini möhkəmlətmək, cəmiyyətin davamlı inkişafı üçün zəmin hazırlamaq məqsədindən irəli gəlmişdir. Ötən illərdə respublika iqtisadiyyatında islahatlar kursu inamla davam etdirilmiş, xüsusən də tarazlı və davamlı regional inkişafa, qeyri-neft sektorunun yüksəlişinə, infrastrukturun müasirləşdirilməsinə, neft amilindən asılılığın azaldılmasına, sahibkarlığın inkişafına, yoxsulluğun səviyyəsinin aşağı salınmasına, güclü insan kapitalının formalaşdırılmasına xidmət edən mühüm addımlar atılmışdır.
Bütün bunların nəticəsidir ki, müstəqil Azərbaycan iqtisadi cəhətdən ilbəil möhkəmlənir, sosial-iqtisadi yüksəliş, ilk növbədə, insanların gündəlik həyatında özünü daha qabarıq büruzə verir. Bir sıra Avropa ölkələrində hələ də özünü qabarıq şəkildə göstərən dünya iqtisadi böhranı Azərbaycanda həyata keçirilən iqtisadi siyasətin düzgünlüyünü bir daha təsdiqləyir. Böhranın daha kəskin fazası sayılan 2009-2010-cu illərdə MDB ölkələrinin üzləşdiyi sarsıntı və iqtisadi geriləmələr Azərbaycana az təsir göstərmişdir. Konkret olaraq ümumi daxili məhsul Rusiyada 14 faiz, Qazaxıstanda 1,5 faiz, Belarusda 4,6 faiz, Qırğızıstanda 12,7 faiz, Ukraynada 29,6 faiz və s. azalmışdır. Azərbaycanda isə ÜDM-in artımı 2009-cu ildə 9,3 faiz, 2010-cu ildə 5 faiz təşkil etmişdir.
Müqayisə üçün bir faktı vurğulayaq ki, təkcə 2010-cu ildə respublikada istehsal olunmuş sənaye məhsulu ötən əsrin 50-60-cı illərində istehsal olunmuş məhsula bərabərdir. Ötən 8 ildə büdcə gəlirləri 14 dəfə artmış, 1,2 milyard manatdan 17 milyard manata yüksəlmişdir. 2011-ci ildə ilk dəfə olaraq Azərbaycanın dövlət büdcəsi 20 milyard ABŞ dollarını keçmişdir. Ölkəmizin büdcə gəlirlərinin illik artım tempinin orta hesabla 20 faizdən artıq təşkil etməsi də diqqətəlayiq faktlardan biri kimi vurğulanmalıdır.
Makroiqtisadi sabitliyin təmini nəticəsində
respublikamız bu gün həm də investisiya cəlbediciliyini
qoruyub saxlayır. Konkret olaraq, Dünya İqtisadi Forumu bu
göstərici üzrə Azərbaycanın 2011-ci ildə
postsovet məkanında lider olduğunu göstərir. Eyni zamanda, dünyada məşhur olan "Moods
İnvestors Servises" beynəlxalq reytinq agentliyi
respublikamızın istiqrazlarına təyin etdiyi "Ba1"
reytinqini təsdiq edərək xarici valyuta üzrə
"Baa2" və yerli valyuta üzrə "A3" reytinqlərinin
proqnozunu sabitdən pozitivə qaldırılması barədə
qərar qəbul etmişdir. Bütün bunlar uzun illər
ərzində formalaşmış əlverişli biznes və
investisiya mühitinin nəticəsi sayılmalıdır.
Müqayisə üçün bildirək ki, 2000-ci ildə
47,5 faiz paya malik daxili investisiyalar 10 il ərzində 16,3 dəfə
artmış, ötən ilin sonunda əsas kapitala qoyulan
investisiyaların ümumi həcmində 75,7 faiz paya malik
olmuşdur. Bundan
başqa, xarici investisiyalar da son 10 il ərzində 4,7 dəfə artmışdır. Hazırda özəl sektorun dinamik inkişafı nəticəsində
ÜDM istehsalının 85 faizi özəl sektor tərəfindən
təmin edilir.
Nazirlər
Kabinetinin 2011-ci ilin 9 ayının sosial-iqtisadi inkişafının
yekunları ilə bağlı iclasda verilən məlumatlar
göstərir ki, hesabat dövründə respublikada qeyri-neft
sənayesi 9,2 faiz artmışdır. Şübhəsiz, qeyri-neft sektorunda müşahidə
edilən bu artım uğurlu təməlini həm də
regionların sosial-iqtisadi inkişafı sahəsində həyata
keçirilmiş tədbirlərdən götürür.
İnkişaf etmiş dövlətlərin təcrübəsi
də göstərir ki, iqtisadiyyatın sabit tempini qorumaq
üçün regional inkişafda tarazlılığın,
tarixi məşğulluq ənənələrinin qorunub
saxlanılması vacib şərtlərdəndir. Dövlət başçısı İlham
Əliyevin iqtisadi siyasətdə regional inkişaf məsələlərinə
xüsusi diqqət yetirməsi, bölgələrin tərəqqisinə
yönəlmiş dövlət proqramlarını, fərman və
sərəncamları imzalaması məhz bu reallığa əsaslanmışdır.
2004-cü il 11 fevral tarixdə imzalanmış
Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Rroqramı (2004-2008-ci illər) bu
baxımdan xüsusi əhəmiyyət
daşımışdır. Dövlət Proqramı regional
inkişafdakı kəskin fərqin aradan
qaldırılması, yerlərdə sosial-infrastruktur layihələrinin
həyata keçirilməsi, sahibkarlığın
inkişafı baxımından vacib, əlahiddə əhəmiyyətli
sənəd olmuş, bu təkmil konsepsiyanın icra vəziyyəti
ilə bağlı hər il hökumətin
xüsusi müşavirələri keçirilmişdir. Cənab
İlham Əliyev proqramın icra olunduğu 2004-2008-ci illərdə
respublika regionlarının bütün rayonlarına 127 səfər
etmiş, yerlərdə görülən işlərlə,
xalqın həyat səviyyəsi ilə maraqlanmış,
tapşırıq və tövsiyələrini vermiş,
ölkənin abadlaşması və inkişafı
üçün əhəmiyyətli olan 500-dək müəssisə
və obyektin təməlqoyma və açılış mərasimlərində
şəxsən iştirak etmişdir. Dövlət
Proqramının uğurlu icrası nəticəsində
ölkədə makroiqtisadi göstəricilərin səviyyəsində
yüksək artım əldə edilmiş, sosial-iqtisadi
inkişaf sahəsində nəzərdə tutulmuş tədbirlərin
həyata keçirilməsi əhalinin həyat səviyyəsinin
yüksəlməsində mühüm rol
oynamışdır.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin 14 aprel 2009-cu il tarixli fərmanı ilə təsdiq
edilmiş "Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı"nın əsas məqsədi isə
bu sahədə həyata keçirilən siyasətin
davamı olaraq ölkədə qeyri-neft sektorunun
inkişafının sürətləndirilməsinə,
iqtisadiyyatın diversifikasiyasına, tarazlı regional və
davamlı sosial-iqtisadi inkişafa, əhalinin həyat səviyyəsinin
daha da yaxşılaşdırılmasına nail olmaqdır.
Bu və əvvəlki regional inkişaf proqramlarının
icrası nəticəsində 2004-cü ildən respublikada 40
mindən çox yeni müəssisə, 950 mindən artıq
yeni iş yeri yaradılmışdır. Regionların
inkişafına 2004-cü ildən etibarən bütün maliyyə
mənbələri hesabına 15,5 milyard
dollar, o cümlədən 2010-cu ildə 3,4 milyard dollar məbləğində
investisiya yönəldilmiş, yüzlərlə layihə
uğurla icra olunmuşdur.
Ümumilikdə,
2003-cü ildən ölkədə qeyri-neft sektoru 2,8 dəfə artmışdır. Qeyri-neft sektorunun inkişafına və ölkə
iqtisadiyyatının diversifikasiyasına, eləcə də bu
sahələrdə mövcud müəssisələrin maddi və
texnoloji bazasının möhkəmləndirilməsinə
yönəlmiş tədbirlər nəticəsində son 5
ildə ÜDM-də qeyri-neft sektorunun payı xeyli dərəcədə
artmışdır.
Respublikamız son illərdə bütün investisiya
layihələrini daxili resursları hesabına
reallaşdırmaqla yanaşı, həm də regionda sərmayədar
dövlət kimi çıxış edir. Ukrayna,
Gürcüstan, Moldova, İçveçrə, Rusiya kimi
dövlətlərin iqtisadiyyatına sərmayə qoyur.
Bütün bunlar həm də Azərbaycanın
inkişaf etməkdə olan ölkədən inkişaf
etmiş ölkəyə çevrilmək əzminin
nümayişidir. Son illərdə sahibkarlarla dövlətin
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığının
təşəbbüskarı olan prezident İlham Əliyev
xarici ölkələrə yüksək səviyyəli səfərlərində
iş adamlarının da iştirakını təmin edir. Bu
da yerli sahibkarlara müxtəlif dövlətlərin
işgüzar dairələri ilə yaxından tanış
olmaq, ölkə iqtisadiyyatının inkişafı naminə
onlarla müəyyən sazişlər imzalamaq imkanı
yaratmışdır. Nəticədə ölkə
sahibkarları digər ölkələrin iqtisadiyyatına
investisiya qoyur, potensial sərmayədar qismində
çıxış edirlər.
Dövlətimizin son illərdə Türkiyə
iqtisadiyyatına 4, Gürcüstan iqtisadiyyatına 1 milyard
dollardan artıq investisiya yatırmışdır. Eyni zamanda, son
illərdə Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryolu xəttinin maliyyələşdirilməsi
üçün Gürcüstana əvvəlcə 200, daha
sonra 250 milyon dollar güzəştli kredit
ayırmışdır. Azərbaycanın
"SOJARTurjalyans" şirkətlər alyansı Türkiyənin
nəhəng "Petkim" neft-kimya kompleksinin nəzarət-səhm
paketinin həlledici hissəsinin sahibidir və 2014-cü ilə
qədər "Petkim" təsisatlarına
yatırılacaq sərmayələrin həcmi 10 milyard
dolları aşacağı ehtimal olunur. Yaxın
gələcəkdə isə ARDNŞ Ceyhanda neft emalı və
neft-kimya kompleksinin inşasını planlaşdırır.
Enerji sərmayələrin qoyuluşundan
başqa digər sahələrə, məsələn, qiymətli
kağızlar bazarına, aktivlərə, səhmlərə
də maraq göstərilir. Azərbaycanın
valyuta ehtiyatlarının daim davamlı şəkildə
artması və maliyyə imkanlarının genişlənməsi
isə ölkənin daha böyük həcmdə investisiyalar
qoyuluşuna geniş şərait yaradır.
Dövlət
başçısı İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin
son iclasında 2012-ci ildə Azərbaycan dövlətinin də
region dövlətlərinə böyük həcmdə
investisiyalar qoyacağını bəyan etmişdir:
"2012-ci ildə bu səpkidə daha da böyük həcmdə
investisiyalar qoyulmalıdır. Rusiyanın
Şimali Qafqaz respublikalarının iqtisadiyyatına
investisiyalar qoyula bilər. Xüsusilə nəzərə
alsaq ki, bu yaxınlarda Şimali Qafqaz respublikalarının rəhbərləri
bizim qonaqlarımız idi və hər iki tərəf
maraqlıdır ki, Azərbaycan investisiyaları Şimali
Qafqaz respublikalarına gəlsin. Bu məqsədlə
yaxın zamanlarda iqtisadi inkişaf naziri böyük heyətlə
oraya ezam ediləcək, orada imkanlar araşdırılacaq və
biz bu məsələyə də çox müsbət
baxırıq. Bu da ikitərəfli
Rusiya-Azərbaycan əlaqələrinin inkişafı
üçün vacib olan məsələdir və münasibətlərdə
bir yenilikdir. Bu, iqtisadi maraqlarımıza
xidmət edir və təbii ki, Şimali Qafqazın iqtisadi
inkişafına öz töhfəsini vermiş
olacaqdır".
Prezident İlham Əliyev praqmatik siyasətçi kimi Azərbaycanın
davamlı inkişafında, ölkədə ictimai-siyasi və
makroiqtisadi sabitliyin təmin olunmasında, sosial məsələlərin
həllində sahibkarların rolunu da düzgün dəyərləndirir. Son 8 il ərzində
Azərbaycanda sahibkarlıq fəaliyyətini tənzimləyən
prosedur və qaydaların əhəmiyyətli dərəcədə
liberallaşdırılması, sahibkarlığa dövlət
maliyyə yardımı mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi,
ölkədə ixrac rüsumlarının ləğvi özəl
sektorun yüksəliş tempini daha çevik etmişdir.
Prezident İlham Əliyevin təşəbbüsü ilə
yerli sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, onların
birbaşa vergi yükünün azaldılması məqsədilə
2010-cu ildən mənfəət vergisinin dərəcəsi 22
faizdən 20 faizə, fiziki şəxslərdən gəlir
vergisinin maksimal həddi 35 faizdən 30 faizə, fərdi
sahibkarlar üçün isə 35 faizdən 20 faizə
endirilməsinə, bir sıra fəaliyyət növləri
üçün xüsusi razılıq (lisenziya)
alınmasına görə dövlət rüsumunun məbləğinin
azaldılmasına dair hələ iki il öncə
qanunvericiliyə dəyişikliklər edilmişdir.
Sadələşdirilmiş
verginin ildə bir dəfə ödənilməsinin təmin
edilməsi, elektron vergi hesab-fakturalarının tətbiqinə
başlanılması, kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalçıları üçün yanacaq, motor
yağları və mineral gübrələrin dəyərinin
50 faizinin dövlət tərəfindən ödənilməsi,
"Aqrolizinq" ASC tərəfindən ölkəyə gətirilən
texnikaların və texnoloji avadanlıqların 10 illik lizinqlə
verilməsi, buğda istehsalçılarına səpilən
hər hektar sahəyə görə əlavə 80 manatın
ödənilməsi, bəzi fəaliyyət növləri
üzrə xüsusi razılıq (lisenziya) alınmasına
görə dövlət rüsumunun məbləğinin
aşağı salınması da sahibkarlar üçün
yaradılan yüksək şəraitin mühüm göstəriciləri
kimi çıxış edir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2006-cı il 30
mart tarixli sərəncamı ilə yaradılmış Azərbaycan
İnvestisiya Şirkəti iqtisadiyyatın qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, bu sahələrdə mövcud müəssisələrin
maddi və texnoloji bazasının yeniləşdirilməsinə
investisiya qoyuluşunun təşviqi məqsədilə fəal
iş aparır. Paralel olaraq dövlət
sahibkarların işgüzar əlaqələrinin
inkişafı və ixrac imkanlarının dəstəklənməsi
sahəsində də müvafiq işlər görür.
2003-cü ildə ölkənin ixrac qabiliyyətinin
artırılması, xarici investisiyaların cəlb edilməsi
kimi öncül məqsədlərin
reallaşdırılması məqsədilə təsis
olunmuş Azərbaycanda İxracın və
İnvestisiyaların Təşviqi Fondu (AZPROMO) ölkə
sahibkarlarının ixrac potensialının
artırılmasında, investisiya imkanlarının genişləndirilməsində,
potensial tərəfdaşların tapılmasında və birgə
əməkdaşlıq layihələrinin həyata
keçirilməsində sahibkarlara yaxından dəstək
verir.
Müasir
dövrdə Azərbaycanın iqtisadi cəhətdən
inkişafında, yeni iş yerlərinin
açılmasında, ölkənin ixrac potensialının
gücləndirilməsi və idxaldan
asılılığın azaldılmasında sənaye
potensialının əhəmiyyətini də xüsusi
vurğulamaq lazımdır. Azərbaycan
hazırda öz inkişafının elə yüksək mərhələsindədir
ki, qazanılan makroiqtisadi nailiyyətlər, ilk növbədə,
bu sahəyə diqqətin artırılmasını aktual məsələ
kimi gündəmə gətirir. Dövlət
başçısı hesab edir ki, yalnız sənayenin
inkişaf etdirilməsi yolu ilə neftin qiymətlərinin
aşağı düşməsi sayəsində Azərbaycanın
üzləşə biləcəyi maddi itkiləri kompensasiya
etmək mümkündür. Sənaye
potensialının gücləndirilməsi dedikdə söhbət
əsla keçmiş ittifaq dövründə olduğu kimi,
dövlət nəzarətində olan strateji müəssisələrin
yaradılmasından getmir. Prezident İlham
Əliyev dövlətin bu sahədəki siyasətini, sadəcə,
sahibkarlığa kömək tədbirlərinin davamı
hesab edir və perspektivli, iqtisadi nöqteyi-nəzərdən
səmərəli sənaye kompleksinin formalaşmasına
çalışır. Cənab İlham
Əliyev hesab edir ki, hökumət öz tərəfindən
bu cür müəssisələrin normal fəaliyyətinə,
habelə xarici sərmayədarlarla birgə qlobal layihələr
həyata keçirməsinə etibarlı təminat mexanizmləri
yarada bilər.
Dövlət başçısı İlham Əliyevin
Azərbaycanda uzun illər əsas sənaye mərkəzi kimi
tanınan, sovetlər birliyi dövründən respublikanı
müxtəlif sənaye məhsulları ilə təmin edən
Sumqayıt şəhərinə diqqət və
qayğısı bu baxımdan xüsusi
vurğulanmalıdır. Cənab İlham Əliyev ötən 8 ildə dəfələrlə
Sumqayıtda olmuş, şəhərin qayğı və
problemləri ilə yaxından maraqlanmış, fəaliyyətini
dayandırmış strateji əhəmiyyətli müəssisələrin
əsaslı yenidən qurulması və fəaliyyətə
başlaması ilə bağlı dəyərli təkliflərini,
tövsiyələrini vermişdir. Dövlət
başçısı 2011-ci ildə iki dəfə - 7 iyul və
20 dekabr tarixlərində Sumqayıtda olmuş, şəhərdə
həyata keçirilən əsaslı abadlıq, quruculuq və
yenidənqurma işləri ilə maraqlanmış, bir
sıra obyektlərin açılış mərasimində
iştirak etmişdir.
Cənab
İlham Əliyevin 2011-ci il dekabrın 20-də
Sumqayıta növbəti səfərini şəhər sakinləri
hələ də yüksək əhval-ruhiyyə və
xoş təəssüratla xatırlayırlar. Əminliklə
demək olar ki, bu səfər şəhərin
qayğılarının, vətəndaşları narahat edən
problemlərinin həllində keyfiyyətcə yeni mərhələ
açmışdır. Dövlət
başçısı İlham Əliyev səfər müddətində
Sumqayıtda müasir Olimpiya İdman Kompleksinin
açılış mərasimində iştirak etmiş,
şəhərin müxtəlif yerlərində - park və
xiyabanlarda, küçələrdə, o cümlədən dənizkənarı
bulvarda başlanmış əsaslı təmir və yenidənqurma
işlərinin gedişi ilə yaxından tanış
olmuş, bu işlərin zövqlə aparılması
üçün dəyərli tövsiyələrini
vermişdir. Bu səfər həm də göstərir
ki, cənab İlham Əliyev Sumqayıt sakinlərinin
hansı qayğılarla yaşadığını çox
yaxşı bilir və onların tez zamanda aradan
qaldırılmasını şəhərin yeni rəhbərliyi
qarşısında vacib məsələlərdən biri kimi
müəyyənləşdirir. Ümumilikdə,
son aylarda şəhərdə aparılan abadlıq, quruculuq
işləri mahiyyətcə kampaniyaçılıqdan,
kosmetik dəyişikliklərdən uzaq olub, şəhərin
uzun illərdən bəri yaşanan problemlərinin əsaslı
həllinə xidmət edir. Ölkə Prezidentinin son səfərləri
zamanı Sumqayıt sakinləri ilə keçirdiyi görüşlər,
şəhər infrastrukturunun və sənayesinin yeniləşməsi
vacibliyi ilə bağlı söylədiyi dəyərli fikirlər
deməyə əsas verir ki, bundan sonrakı mərhələdə
Sumqayıtın inkişafı məqsədilə atılan
addımlar daha sistemli, ünvanlı, ardıcıl xarakter
daşıyacaqdır.
Möhtərəm
Prezident sumqayıtlılarla görüşdə onları
narahat edən bütün məsələlərin çox
qısa zamanda həllini tapacağını, şəhərin
abadlaşdırılması ilə bağlı mühüm
layihələrin həyata keçiriləcəyini bir daha
vurğulamışdır: "Şəhərin bütün
infrastrukturu, bütün kommunal infrastrukturu yenilənməlidir.
Su, kanalizasiya xətləri, qazlaşdırma,
elektrik xətlərinin çəkilişi - bu işlərin
böyük əksəriyyəti öz həllini
tapmışdır. Ancaq biz yenə də
bu məsələlərlə məşğul
olacağıq. Sumqayıtı memarlıq
baxımından gözəl şəhərə çevirmək
üçün artıq konkret proqramlar icra edilir. Mən bu məsələləri nəzarət
altında saxlayıram və Sumqayıtı gözəlləşdirmək
üçün konkret planlarımız vardır. Parklar abadlaşır, biz yeni dənizkənarı
bulvarın tikintisinin başlanmasına qərar vermişik.
Mən keçən dəfə də burada
olarkən demişəm, Sumqayıtda, memarlıq sahəsində,
tikintidə Bakı standartları tətbiq edilməlidir.
Bakı bu gün dünyanın ən gözəl
şəhərlərindən biridir. Sumqayıt
da geri qalmamalıdır. Əvvəlki
dövrdə tikilmiş binalar bərpa edilməlidir, gözəlləşdirilməlidir.
Yeni tikilən binalar gözəl memarlıq
üslubunda yaradılmalıdır".
Dövlət başçısının Sumqayıt
bulvarının uzadılması və
abadlaşdırılması, habelə şəhərin su,
kanalizasiya sisteminin müasirləşdirilməsi, sənaye
potensialının tam bərpası ilə bağlı dəyərli
fikirləri də sakinlərin böyük sevinc və
razılığı ilə qarşılanmışdır. Cənab
İlham Əliyev Sumqayıtın müasir,
dünyamiqyaslı sənaye şəhəri kimi inkişaf etməsi
zəruriliyini bir daha vurğulamış, bu istiqamətdə
də əlavə tədbirlərin həyata keçiriləcəyini
demişdir. Son illərdə Sumqayıtda ən
böyük texnologiyalar parkının yaradılması, habelə
kimya müəssisələrinin əsaslı təmirinə
diqqətin ayrılması bunun əyani təzahürüdür.
Ölkə
Prezidentinin Sumqayıtın sənaye potensialının
möhkəmləndirilməsinin, burada sahibkarlığın
inkişafı, yeni iş yerlərinin
açılmasının vacibliyi ilə bağlı söylədiyi
fikirlər şəhərin
iş adamları tərəfindən böyük rəğbətlə
qarşılanmışdır. Cənab İlham Əliyev
Sumqayıtın müasir sənaye mərkəzinə
çevrilməsi üçün konkret planların
olduğunu bildirmişdir: "Biz Sumqayıtın
inkişafına çox böyük diqqət göstəririk.
Sumqayıtı müasir sənaye mərkəzinə
çevirmək üçün konkret planlar vardır. Əslində, Sumqayıt sənaye şəhəri
kimi formalaşmışdır, yaradılmışdır.
İndi isə Sumqayıt müasir sənaye
şəhəri kimi inkişaf edir. Burada
yaradılan və tikilməkdə olan, tikiləcək sənaye
müəssisələri Azərbaycanda sənayeləşmə
proqramının icrası üçün çox vacib rol
oynayacaqdır. Artıq bu proqramın
icrasının birinci mərhələsindəyik. Burada böyük Sumqayıt Texnologiya Parkı
yaradılıb, ona yaxın müasir müəssisə fəaliyyət
göstərir. Bu müəssisələrdə
istehsal olunan məhsullar xaricə də ixrac edilir, ölkə
daxilində də istehlak olunur. Növbəti
dövrdə Sumqayıtda yeni kimya müəssisələrindən
ibarət sənaye şəhərciyi yaradılacaqdır.
Bu məqsədlə müvafiq göstərişlər
verilmişdir. Burada həm dövlət, həm
özəl sektorun iştirakı ilə böyük müəssisələr,
eyni zamanda, kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafı üçün gözəl şərait
yaradılacaqdır".
İnanırıq ki, dövlət
başçısının yüksək diqqət və
qayğısının nəticəsi kimi vaxtilə nəinki
ölkəmizi, bəzi postsovet respublikalarını da pəncərə
şüşəsi və digər şüşə məmulatları
ilə təmin edən Sumqayıt Şüşə Zavodu da
müasir texnologiyalar əsasında tamamilə yeniləşəcəkdir. Azərbaycanın
hazırkı sosial-iqtisadi uğurları - tikinti-quruculuq,
abadlıq və yenidənqurma işlərinin geniş vüsət
alması, yeyinti, qida, tibb sənayelərinin inkişafı,
habelə elmi-texniki tərəqqi sahəsindəki nailiyyətlər
şüşə sənayesinin inkişafını aktual məsələ
kimi gündəmə gətirmişdir.
Prezident
İlham Əliyevin Sumqayıta səfərindən dərhal
sonra - 2011-ci il 21 dekabr tarixdə imzaladığı
"Sumqayıt Kimya Sənaye Parkının yaradılması
haqqında" fərmanı da bu və digər məqsədlərin
gerçəkləşdirilməsi baxımından vacib əhəmiyyətə
malikdir. Preambula hissəsində göstərildiyi
kimi, belə bir fərmanın imzalanması ölkədə
innovativ və yüksək texnologiyalar əsasında rəqabətqabiliyyətli
sənaye istehsalının inkişafı üçün
münbit şərait yaradılması, bu sahədə
sahibkarlığın dəstəklənməsi, qeyri-neft
sektorunun davamlı inkişafının təmin edilməsi, əhalinin
istehsal sahəsində məşğulluğunun
artırılması məqsədinə xidmət edir. Fərmana əsasən, Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkının yaradılması nəzərdə tutulur.
Həmçinin sənəddə göstərilir
ki, sənaye parkı sahibkarlıq fəaliyyətinin həyata
keçirilməsi üçün zəruri infrastruktura və
idarəetmə qurumlarına malik olan, müasir
texnologiyaların tətbiqi yolu ilə rəqabətqabiliyyətli
məhsullar istehsalı və xidmətlər göstərilməsi
məqsədləri üçün istifadə edilən,
sahibkarların səmərəli fəaliyyətinə və
inkişafına kömək edən ərazidir. Sumqayıt Kimya Sənaye Parkının ərazisində
neft-kimya və digər prioritet sənaye sahələri üzrə
rəqabətqabiliyyətli məhsulların (işlərin,
xidmətlərin) istehsalı və emalı müəssisələri
yaradılmalıdır.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin sərəncamı
ilə hazırlanacaq "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası respublikanın
yaxın gələcək üçün inkişaf
perspektivlərinin, habelə qarşıya qoyulmuş bu və
digər məqsədlərin mükəmməl icra mexanizmlərinin
dərin elmi əsaslarla müəyyənləşdirilməsi
baxımından strateji əhəmiyyətə malikdir. Ümidvarıq ki, sözügedən konsepsiyada
dayanıqlı milli inkişafın təmini, ölkənin
istehsal potensialının gücləndirilməsi, daxili
bazarın idxaldan asılılığının aradan
qaldırılması baxımından sənaye müəssisələrinin
canlandırılması məsələsi də əksini
tapacaqdır. Xüsusən də
Sumqayıt və Gəncə kimi ənənələri olan
böyük şəhərlərdə mövcud sənaye
müəssisələrinin yenidən qurularaq işə
salınması Azərbaycanın iqtisadi sahədə
inkişaf etmiş dövlətə çevrilməsi prosesinə
ciddi təkan verəcəkdir.
Qüdrət KƏRİMOV,
"Xəzər" ASC-nin sədri,
iqtisad elmləri doktoru
Azərbaycan.-2011.-27 dekabr.-S.8.