Əli Həsənov: 2011-ci ildə Azərbaycan
tarixi nailiyyətlərə imza atdı
Bu il Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin 20-ci ildönümü böyük təntənə ilə qeyd olundu. Ötən dövrdə ölkəmiz çətin sınaqlardan çıxdı, kəşməkeşli 90-cı illəri arxada qoyaraq dünyanın inkişaf edən dövlətləri sırasında önəmli yer tutdu. Tariximizin ən əlamətdar hadisəsini - müstəqilliyimizin 20 illiyini qeyd etdiyimiz bir vaxtda gənclərimizin Avropanın bir nömrəli musiqi yarışmasında qələbə qazanması, onun ardınca Azərbaycanın BMT Təhlükəsizlik Şurasına üzv seçilməsi hər bir azərbaycanlının və dünyada yaşayan soydaşlarımızın qəlbini böyük qürur və iftixar hissi ilə doldurdu. Həqiqətən də müstəqilliyinin 20-ci ilində - 2011-ci ildə Azərbaycan öz inkişafının yeni səhifəsini açdı.
AzərTAc müstəqillik dövründə ölkəmizin keçdiyi inkişaf yolu, cari ilin yekunları, müasir dövrdə dövlətimizin qarşısında duran vəzifələr və digər aktual məsələlərlə bağlı Azərbaycan Prezidenti Administrasiyasının ictimai-siyasi məsələlər şöbəsinin müdiri Əli Həsənovdan müsahibə almışdır.
- Əli müəllim, bu il Azərbaycan müstəqilliyinin 20 illiyini böyük təntənə ilə qeyd etdi. Təbii olaraq, ötən dövr ərzində əldə olunan nailiyyətlər, qarşıda duran strateji məqsədlər bir daha nəzərdən keçirilir. Sizcə, ötən dövrdə Azərbaycan nəyə nail oldu və hansı məsələlər hələ də öz həllini gözləyir.
- 20 il hər hansı bir ölkənin müstəqillik tarixində böyük zaman olmasa da, müstəqil dövlət quruculuğu baxımından mühüm mərhələ və nadir fürsətdir. Dövlət suverenliyinin qorunub-saxlanması, onun hüquqi əsaslarının, idarəçilik mexanizmlərinin yaradılması, dövlətçiliyin hərtərəfli möhkəmləndirilməsi və artıq formalaşmış, beynəlxalq münasibətlərin subyekti statusu qazanmış vəziyyətə çatdırılması müstəqillik illərində Azərbaycan Respublikasının uğurlarının əsasında duran amillərdir. Əgər hər hansı xalq 20 ildə milli dövlətini yaratmağa, müstəqil dövlət quruculuğu sahəsində öz iradəsini reallaşdırmağa, daxili və xarici siyasətini müəyyənləşdirməyə nail olursa, bu, onun tarixində olduqca mühüm əhəmiyyət kəsb edən bir mərhələdir. Son 200 ildə Azərbaycan yalnız ötən 20 il ərzində müstəqil dövlətini qurmağa nail olub. Bildiyiniz kimi, ötən əsrin əvvəllərində yaranmış Azərbaycan Demokratik Respublikası yalnız 23 ay yaşayıb.
Əminliklə demək olar ki, əsrin əvvəllərində baş verən proseslərin mahiyyət etibarilə ötən əsrin sonunda yenidən təkrarlanması ehtimalı çox böyük idi. Bilirsiniz ki, 1991-1993-cü illər Azərbaycan tarixinə anarxiya, xaosun hökm sürdüyü illər kimi düşdü. Hakimiyyətin səriştəsizliyi, dövlət idarəçiliyində yol verilmiş kobud səhvlərin məntiqi nəticəsi olaraq ölkədə ağır sosial-iqtisadi vəziyyət yarandı, separatçılıq, silahlı qruplaşmalar, vətəndaş müharibəsi təhlükəsi Azərbaycanı müstəqilliyini itirmək təhlükəsi ilə üz-üzə qoydu.
Yalnız xalqın təkidli tələbi ilə yenidən hakimiyyətə qayıtmış Heydər Əliyevin xilaskarlıq missiyası nəticəsində müstəqilliyimizi təhdid edən proseslərin qarşısı alındı və əsas diqqət dövlət quruculuğu məsələlərinə yönəldildi. Heydər Əliyev dühasının müdrikliyi, uzaqgörənliyi, qətiyyəti və dövlətçilik istedadı sayəsində Azərbaycan təlatümlərdən, sarsıntılardan qurtularaq gələcəyə inamla baxan dövlətə çevrildi. Ermənistanla atəşkəsə nail olunması, ölkədə ictimai-siyasi sabitliyin bərqərar edilməsi, demokratik sistemin və liberal iqtisadiyyatın formalaşdırılması, milli ordu quruculuğu və təhlükəsizliyin təmin olunması, yeni neft strategiyasının reallaşdırılması, Azərbaycanın beynəlxalq aləmə inteqrasiyası və Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli ulu öndərin həyata keçirdiyi siyasətin prioritet istiqamətlərini təşkil etdi. 1995-ci ildən başlayaraq, cəmiyyət həyatının bütün sahələrində köklü islahatlara start verildi, Azərbaycanın yeni Konstitusiyası qəbul olundu, çoxpartiyalı siyasi sistem formalaşdırıldı, siyasi plüralizm Azərbaycan cəmiyyətinin normasına çevrildi, söz və mətbuat azadlığı təmin edildi. Paralel olaraq bazar iqtisadiyyatı quruculuğu məqsədilə mühüm addımlar atıldı, Heydər Əliyevin transmilli enerji siyasətinin həyata keçirilməsi nəticəsində dünyanın aparıcı şirkətləri Xəzər dənizinin Azərbaycan sektorundakı karbohidrogen ehtiyatlarının istismarına cəlb edildi, neftin dünya bazarlarına çıxarılması üçün marşrutlar müəyyənləşdirildi və qısa müddətdə Azərbaycanın inkişafını təmin edəcək resurslar əldə olundu.
1993-2003-cü illərdə ümummilli lider Heydər Əliyevin müəllifi olduğu milli inkişaf strategiyasının əsas prinsiplərinin müntəzəm olaraq həyata keçirilməsi, milli dövlət quruculuğu siyasətinin uğurla reallaşdırılması müstəqil Azərbaycanın bir dövlət olaraq formalaşmasında müstəsna əhəmiyyət kəsb edib. Biz strateji inkişafın əsas prinsiplərindən söhbət açarkən dövlətin inkişafı yolunda zəruri resursların müəyyənləşdirilməsini və ölkənin inkişafı üçün onların səfərbər edilməsini nəzərdə tuturuq. Bildiyiniz kimi, Azərbaycan dövlətinin inkişafının əsas ehtiyatları xalqın potensialı və iradəsi, eyni zamanda, təbii sərvətlərdir. Heydər Əliyev bütün bu ehtiyatları səfərbər edərək Azərbaycan dövlətinin inkişafı istiqamətinə yönəltməyə müvəffəq oldu.
Digər məsələ region və dünya ölkələri ilə münasibətlərin inkişafı strategiyasının, həmçinin Azərbaycan Respublikasının geostrateji kodunun müəyyənləşdirilməsi və buna uyğun olaraq ölkənin daxili və xarici siyasətinin qurulmasıdır. 1993-cü ildən başlayaraq Heydər Əliyev Azərbaycanın beynəlxalq münasibətlər sistemində etibarlı tərəfdaşa çevrilməsi, ölkəmizin maddi, mənəvi və intellektual dəyərlərinin dünya ictimaiyyətinə çatdırılması, milli tələbatların ödənilməsi, milli təhlükəsizlik və inkişafın əsas aspektlərini nəzərə almaqla həm regionda, həm də dünyada Azərbaycan dövlətinin milli maraqlarının təmin olunması istiqamətində ardıcıl və məqsədyönlü siyasət həyata keçirdi.
Beləliklə, 1993-2003-cü illər Azərbaycanın bir dövlət kimi qurulduğu, formalaşdığı və beynəlxalq hüququn subyektinə çevrildiyi mərhələdir. Məhz bu 10 ildə Azərbaycan Respublikasının milli inkişaf strategiyası reallaşdırıldı, xalqımız nadir tarixi fürsətdən maksimum faydalandı, böyük əziyyətlər bahasına müstəqilliyini əbədi və dönməz etdi.
Artıq 2003-cü ildə Azərbaycan dinamik inkişaf edən ölkə kimi regionumuzun lider dövləti statusunu qazandı. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin bugünkü siyasəti suverenliyin dönməzliyinə və əbədiləşdirilməsinə, ölkənin milli inkişafına xidmət edən həmin sağlam özül üzərində qurulub.
- Qeyd etdiyimiz kimi, bu il Azərbaycan BMT Təhlükəsizlik Şurasına üzv seçildi. Bu tarixi nailiyyəti şərtləndirən amillər hansılardır və ölkəmiz təşkilatdakı fəaliyyətini necə quracaq?
- Azərbaycanın BMT TŞ-yə üzv seçilməsi onun müstəqillik tarixinin ən əlamətdar hadisəsidir. Qeyd edək ki, keçmiş sovet respublikalarından indiyədək yalnız Ukrayna 2000-2001-ci illərdə bu qurumun üzvü olmuşdu.
Bu tarixi nailiyyəti şərtləndirən faktorlar barədə danışarkən ilk növbədə nəzərə alınmalıdır ki, Azərbaycan sürətlə inkişaf edən, müasirləşən, böyük beynəlxalq nüfuza malik demokratik, dünyəvi ölkədir. Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycanda qısa dövr ərzində mühüm iqtisadi və sosial proqramlar, layihələr həyata keçirildi, əhalinin rifah halının yüksəldilməsi, yoxsulluğun və işsizliyin aradan qaldırılması sahəsində böyük nəticələr əldə olundu.
Dünyanın aparıcı iqtisadi, maliyyə və reytinq təşkilatlarının hesabatlarında Azərbaycanın nailiyyətləri yüksək qiymətləndirilir. Dünya İqtisadi Forumunun ölkələrin rəqabətqabiliyyətliyi ilə bağlı hesablamalarında Azərbaycan 55-ci yerə layiq görülüb. Bütün MDB məkanında iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətliyinə görə Azərbaycan liderdir.
Hazırda dünyanın aparıcı ölkələrinin reytinqi aşağı düşür, bu günlərdə nüfuzlu "Standard &Poor's" beynəlxalq reytinq şirkəti Avropanın 15 aparıcı ölkəsinin, o cümlədən Almaniya və Fransanın reytinqinin aşağı salınması ehtimalının gündəmdə olduğunu bəyan edib. Azərbaycana gəldikdə isə, şirkət bu yaxınlarda ölkəmizin uzunmüddətli yerli və xarici valyutada reytinqinin "BBB-" investisiya səviyyəsinə qaldırılması, reytinq üzrə proqnozun isə sabit olduğu barədə qərar qəbul edib. Əsas kimi ölkənin olduqca güclü daxili və xarici netto-kreditor mövqeyinin formalaşması, neft gəlirlərinin səmərəli idarə olunması, Azərbaycanda güclü fiskal siyasətin aparılması göstərilib.
Həmçinin 2011-ci ilin son aylarında dünyanın ən nüfuzlu araşdırma və sorğu şirkətlərindən biri olan "Gallup International"in dünyanın 51 ölkəsində apardığı "Qlobal Ümid və Ümidsizlik Barometri" adlı sorğusuna əsasən Azərbaycan inkişaf etməkdə olan ölkələr qrupu üzrə 51 ölkə içərisində 8-ci yeri tutub. Bu da o deməkdir ki, ölkə əhalisi gələcəyə ümid bəsləyir, növbəti ildə rifah səviyyəsinin daha da yüksələcəyinə inanır və ölkəmizin 2012-ci ildə inkişafına böyük nikbinliklə baxır.
Bütün bu göstəricilər sosial-iqtisadi sahədə Azərbaycanın əldə etdiyi nailiyyətlərin dünya səviyyəsində qəbul olunduğunu təsdiq edir.
Digər tərəfdən, bu illər ərzində Azərbaycan özünü etibarlı tərəfdaş kimi tanıtmış, dünya dövlətləri ilə ikitərəfli və çoxtərəfli əlaqələr quraraq bunu dövlətlərarası sivil münasibətlər müstəvisində daim inkişaf etdirməkdədir. Azərbaycan həmişə müstəqil siyasət aparmış, ölkəmizin dostlarının və tərəfdaşlarının sayı durmadan artır. Ərazisinin Ermənistan tərəfindən işğal olunmasına baxmayaraq, Azərbaycan daim sülh tərəfdarı olmuş, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin sülh yolu ilə həllinə sadiqliyini nümayiş etdirir. Həmçinin Azərbaycan regional təhlükəsizliyə mühüm töhfə verən, bölgənin və Avropanın enerji təhlükəsizliyinin təmin olunmasında ciddi faktora çevrilmiş bir ölkədir. Azərbaycan terrorizm, sülhü və təhlükəsizliyi təhdid edən digər hallara qarşı mübarizənin fəal iştirakçısıdır, BMT-nin ideallarına xidmət etdiyini hər addımında sübuta yetirir.
Məlum olduğu kimi, BMT TŞ-yə üzvlük rotasiya qaydasında həyata keçirilmir, səsvermə yolu ilə müəyyənləşir. Azərbaycan indiyədək rotasiya qaydasında müxtəlif nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarda müəyyən proseslərə rəhbərlik etmişdi. Ancaq BMT TŞ-yə üzv olmaq üçün sözün həqiqi mənasında mübarizə tələb olunurdu, burada dövlətin həm beynəlxalq əlaqələrinin böyük rolu var idi, həm də onun nüfuzuna, yürütdüyü siyasətə qiymət verilirdi. Azərbaycanın 155 ölkənin səsini qazanması və dünyanın bir sıra nüfuzlu ölkələrini mübarizədən kənarlaşdırması artıq hər şeyi açıq göstərir. Azərbaycanın BMT Təhlükəsizlik Şurası kimi dünyanın ən mötəbər siyasi formatında təmsilçilik hüququ əldə etməsi ölkəmizə böyük etibarın, etimadın əyani göstəricisidir.
Əlbəttə, iki il müddətinə BMT TŞ-nin qeyri-daimi üzvü kimi Azərbaycanın maraq dairəsinə daxil olan məsələləri, xüsusilə də Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsini avtomatik həll etmək mümkün deyil. Amma bu status Azərbaycana imkan verir ki, dünya siyasətinin müəyyənləşdirilməsində öz sözünü desin, beynəlxalq hüquq normalarının ədalətli şəkildə həyata keçirilməsi istiqamətində daha məhsuldar və məqsədyönlü fəaliyyət göstərsin. Azərbaycan qlobal və regional məsələlərin həllində daha yaxından iştirak etmək, iqtisadi, siyasi və sosial nailiyyətlərini bütün dünyaya göstərmək, sülhün, təhlükəsizliyin və əməkdaşlığın təmin olunmasına daha çox töhfə vermək imkanı qazanıb. Azərbaycan bu təşkilatda sadiq olduğu ideallara - sülhə, təhlükəsizliyə, demokratiyaya, ədalətə xidmət edəcəkdir.
- Bu il Azərbaycan nümayəndələri Düsseldorfda keçirilən "Eurovision" mahnı müsabiqəsinin qalibi oldular. Siz bu qələbənin əhəmiyyətini necə qiymətləndirirsiniz?
- Azərbaycanın Avropanın ən möhtəşəm musiqi müsabiqəsi olan "Eurovision"da qələbəsi bizim gənclərimizin, cəmiyyətimizin, xalqımızın böyük nailiyyətidir. Bu qələbə bir daha Azərbaycanı bütün dünyaya tanıtdı, ölkəmizə olan marağı artırdı. Təsadüfi deyil ki, müsabiqənin nəticələri elan olunduqdan sonra bir neçə gün qlobal şəbəkənin axtarış sistemində ən çox Azərbaycanla bağlı məlumatlara müraciət olunub.
Əlbəttə, qələbə ilk növbədə yarışmada iştirak edən gənclərimizin yüksək istedadı, bacarığı sayəsində mümkün oldu. Eyni zamanda, hazırda cəmiyyətimizin ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi və mədəni həyatında gənclərin fəal iştirakının təmin edilməsi, onların intellektual və yaradıcılıq potensialının inkişaf etdirilməsi və ümummilli məsələlərin həllinə yönəldilməsi istiqamətində ardıcıl siyasət həyata keçirilir. Bu ilin aprelində Azərbaycan Prezidentinin sərəncamı ilə "Azərbaycan gəncliyi 2011-2015-ci illərdə" Dövlət Proqramı təsdiq olundu, dekabrın 20-də isə Gənclər və İdman Nazirliyi yanında Gənclər Fondu təsis edildi. Bütün bunlar Azərbaycan dövlətinin gənclərə diqqət və qayğısının bariz nümunəsidir. Buna görə də tam əsasla demək olar ki, son illər istər idmanda, istər mədəniyyət və incəsənətdə, istərsə də başqa sahələrdə gənclərimizin mühüm nailiyyətlər əldə etməsində həyata keçirilən dövlət siyasətinin böyük rolu vardır.
Hazırda qarşımızda duran əsas vəzifə gələn ilin mayında Bakıda "Eurovision - 2012" müsabiqəsini layiqincə keçirmək, Azərbaycanın güclü potensialını bütün dünyaya obyektiv şəkildə nümayiş etdirməkdir. Hesab edirəm ki, biz qarşıda duran bütün vəzifələrin öhdəsindən gələcəyik.
Fürsətdən istifadə edib bir məsələni xüsusi vurğulamaq istərdim. Azərbaycanın BMT Təhlükəsizlik Şurasına üzv seçilməsi, "Eurovision"da qələbəmiz və digər nailiyyətlərimiz bəzi antiazərbaycan qüvvələri narahat edir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycana qarşı qara piar təşkil olunur, ölkəmizi gözdən salmaq, onun nüfuzuna xələl gətirmək üçün məqsədli şəkildə müxtəlif kampaniyalar təşkil edilir. Bəzi yerli və xüsusilə də xarici mətbuatda Azərbaycan haqqında qeyri-obyektiv, qərəzli məlumatlar yayılır. Birmənalı şəkildə bildirirəm ki, biz "Eurovision" müsabiqəsinin yüksək səviyyədə təşkil edilməsi məsələsi də daxil olmaqla qarşımızda duran bütün vəzifələrin öhdəsindən layiqincə gələcəyik və heç bir qüvvə bizə maneçilik törətmək iqtidarında deyil.
- Əli müəllim, məlum olduğu kimi, Azərbaycan beynəlxalq aləmdə böyük nüfuza malikdir, son illər sosial-iqtisadi inkişaf baxımından ölkəmiz dünyada liderlər sırasındadır. Lakin o da məlumdur ki, bu gün dünyada böyük dəyişikliklər baş verir, ayrı-ayrı ölkələrdə sabitlik pozulur, münaqişələr ara vermir. Bu baxımdan 2011-ci ilin ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi yekunlarını da nəzərə almaqla Azərbaycanda mövcud vəziyyəti necə xarakterizə edərdiniz?
- Bilirsiniz, hər bir ölkədə ictimai-siyasi vəziyyəti şərtləndirən mühüm faktorlar mövcuddur. Hazırda dünyada baş verən proseslərin təhlili göstərir ki, ölkələrin sosial-iqtisadi durumu, xarici təhdidlərə qarşı immuniteti və müdafiə sisteminin vəziyyəti, demokratik azadlıqların səviyyəsi, ən əsası isə xalqın sosial durumu, hakimiyyətin siyasətini dəstəkləməsi və s. ictimai-siyasi vəziyyəti şərtləndirən əsas faktorlardır.
Azərbaycanda ictimai-siyasi vəziyyət sabitdir. Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasının inamla davam etdirilməsi 2011-ci
ildə də ölkə iqtisadiyyatının potensial
imkanlarını sürətlə yüksəltdi. Nəticədə bu gün Azərbaycanda dayanıqlı,
sabit və dinamik inkişaf edən iqtisadi sistem yaranıb.
Təkcə 2011-ci ildə deyil, ümumiyyətlə
son 8 ildə Azərbaycanda sosial-iqtisadi inkişaf sahəsində
həqiqətən də inqilabi nəticələr əldə
edilib. Konkret proqramlar əsasında həyata
keçirilmiş genişmiqyaslı tədbirlər nəticəsində
Azərbaycanda müasir dövlət, müasir cəmiyyət
formalaşıb. Ölkədə yol, nəqliyyat,
kommunal təchizat, elm, təhsil, səhiyyə,
informasiya-kommunikasiya texnologiyaları, qısası,
bütün sosial-iqtisadi, mədəni və digər sahələri
əhatə edən nəhəng infrastruktur layihələri
reallaşdırılıb. Azərbaycanın
enerji təhlükəsizliyi tam, ərzaq təhlükəsizliyi
isə əsasən təmin edilib. Bu
dövr ərzində iqtisadiyyatımız üç dəfə,
dövlət büdcəsi 20 dəfə artıb, 50 milyard
dollar həcmində valyuta ehtiyatımız formalaşıb.
Ölkənin enerji potensialı güclənib,
iqtisadiyyatı şaxələndirilib, qeyri-neft sektoru, sənaye
sürətlə inkişaf edir. Ölkədə
makroiqtisadi sabitlik qorunur, inflyasiya birrəqəmli səviyyədə
saxlanılır. 2011-ci ilin 9 ayında inflyasiya 8,4 faiz təşkil edib, əhalinin pul gəlirləri
isə 19 faiz artıb. Göründüyü
kimi, əhalinin pul gəlirləri inflyasiyanı iki dəfədən
çox üstələyir.
Ötən 8 ildə minlərlə müəssisə, 2
mindən artıq müasir məktəb, saysız-hesabsız
səhiyyə ocaqları, olimpiya idman kompleksləri, mədəniyyət
obyektləri tikilib istifadəyə verilib. Azərbaycanın
şəhər, qəsəbə və kəndlərində
genişmiqyaslı quruculuq-abadlıq işləri həyata
keçirilib, onların siması müasirləşib.
2011-ci il də daxil olmaqla ötən dövrdə Azərbaycanda
əhalinin rifahının yüksəldilməsi Prezident
İlham Əliyevin həyata keçirdiyi daxili iqtisadi və
sosial siyasətin əsas məqsədlərindən birini təşkil
edib. Artıq bir milyona yaxın iş yeri açılıb,
işsizliyin səviyyəsi 5,5 faizə,
yoxsulluq isə 9 faizə düşüb. Ölkədə 500
mindən artıq adamı əhatə edən Ünvanlı
Sosial Yardım Proqramı həyata keçirilir, 112 min ailə
hər ay orta hesabla 130 dollara yaxın vəsait alır. 2011-ci il də daxil olmaqla, hər il maaşlar,
pensiyalar artırılır və bu göstəricilərə
görə Azərbaycan MDB məkanında liderlər
sırasındadır.
Bu gün Azərbaycan özünü tam təmin edən,
güclü müdafiə və təhlükəsizlik sisteminə
malik dövlətdir, ona kənardan hər hansı təzyiq
göstərmək, təhdid etmək, nəyəsə məcbur
etmək mümkün deyil. Ölkəmizdə
müasir ordu quruculuğu sahəsində ciddi uğurlar əldə
edilib. Bu gün Azərbaycan Ordusunun büdcəsi Ermənistanın
büdcəsindən 1.5 dəfə artıqdır, Silahlı
Qüvvələrimiz müasir hərbi sursat və texnika ilə
təchiz olunub, respublikamızda 500-dən çox adda hərbi
təyinatlı məhsul istehsal olunur.
Digər tərəfdən, Azərbaycan demokratiya yolu ilə
inkişaf edir, ölkədə insan haqları qorunur, fikir
plüralizmi, söz və məlumat azadlığı
mövcuddur, vətəndaş cəmiyyəti institutları
müstəqil, sərbəst fəaliyyət göstərirlər. Bilirsiniz ki,
Prezident İlham Əliyev dekabrın 27-də "Azərbaycan
Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsinin səmərəliliyini artırmaq sahəsində
Milli Fəaliyyət Proqramının təsdiq edilməsi
haqqında" sərəncam imzaladı. Qarşıdan
gələn illərdə Milli Fəaliyyət Proqramına
uyğun olaraq insan hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsinin səmərəliliyinin
artırılması, cəmiyyətdə hüquq mədəniyyətinin
inkişafının stimullaşdırılması, normativ
hüquqi bazanın və hüquq müdafiə sisteminin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində tədbirlər davam etdiriləcək.
Bir sözlə, Azərbaycan sürətlə inkişaf
edən, müasirləşən, güclü, müstəqil
və yüksək beynəlxalq nüfuza malik bir ölkə
kimi özünü tam təsdiq edib. Buna görə də əhali
dövlətin yürütdüyü siyasətdən
razıdır, Azərbaycan xalqında öz dövlətinə,
bu dövlətin daxili və xarici siyasətini
formalaşdıran, əldə edilmiş bütün
uğurların müəllifi olan cənab Prezidentə
böyük inam var. Xatırlatmaq istərdim ki, bu ilin
noyabrında Böyük Britaniyanın "Populus Limited"
şirkətinin Azərbaycanda keçirdiyi sorğunun nəticələrinə
görə, əhalinin 95 faizi Prezident İlham Əliyevə
yüksək etimad göstərir və 96 faizi onu bəyənir.
Həmçinin əhalinin 79 faizi Azərbaycanda
ümumi vəziyyətin normal olduğu və ölkənin
düzgün istiqamətdə inkişaf etdiyi qənaətindədir.
Respondentlər Azərbaycanın təhlükəsiz,
inkişaf edən, stabil, uğurlu və güclü ölkə
olduğunu qeyd ediblər. Belə bir şəraitdə
Azərbaycanda sabitliyi poza biləcək hər hansı daxili və
xarici qüvvəni, yaxud səbəbi təsəvvürə
gətirmək belə çətindir.
- Əli müəllim, bütün bunları nəzərə
almaqla bu gün Azərbaycanın dünyada mövqeyini necə
qiymətləndirərdiniz?
- Məlum
olduğu kimi, müasir dünyada hər bir dövlətin
öz inkişaf yolu, prinsipləri mövcuddur. Azərbaycan
müstəqilliyini əldə edən andan inkişafın əsas
istiqaməti kimi demokratik inkişaf və bazar iqtisadiyyatı
prinsiplərini seçib. Bu prinsiplər
1995-ci ildə qəbul olunmuş Konstitusiyada əksini
tapıb. Azərbaycan avrointeqrasiya yolu ilə
irəliləyərək 2001-ci ildə Avropa
Şurasının üzvü olub, sonrakı illərdə
Avropa İttifaqı ilə yaxın əməkdaşlıq əlaqələri
qurub, Aİ-nin "Şərq tərəfdaşlığı"
proqramına cəlb edilib. Avropa dəyərləri,
iqtisadi, siyasi, sosial, mədəni və digər sahələrdə
toplanmış təcrübə zamanın sınağından
keçərək özünü doğruldub. Azərbaycan
da məhz həmin dəyərlərə can atır və
müntəzəm şəkildə bu istiqamətdə irəliləyir.
Bununla yanaşı, dünyada baş verən siyasi,
iqtisadi, sosial, humanitar və digər məsələlərlə
bağlı Azərbaycanın öz mövqeyi, seçim imkanları
mövcuddur. Azərbaycan özünü tam təmin edən,
müstəqil, dünyaya öz baxışı olan, öz
milli dəyərlərini, xüsusiyyətlərini qoruyub
saxlayan ölkədir. Məhz buna görədir
ki, Azərbaycan regional lider statusunu qazanıb, dünyada
sayılıb-seçilən, rəyi nəzərə
alınan, beynəlxalq münasibətlər sistemində
güclü mövqeyə sahib dövlət kimi qəbul
olunur. Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin həyata keçirdiyi siyasətin əsasında Azərbaycanın
milli maraqları, xalqımızın mənafeyi dayanır.
- Son illər
qeyri-neft sektorunun sürətlə inkişaf etməsinə
baxmayaraq, enerji sektoru Azərbaycan iqtisadiyyatının
aparıcı sahəsi olaraq qalır. Ölkəmiz
artıq Avropanın enerji təhlükəsizliyinin təmin
edilməsində mühüm rola malikdir. Enerji
sektorunun mövcud vəziyyətini və inkişaf perspektivini
necə qiymətləndirirsiniz?
-
1994-cü ildə imzalanmış "Əsrin müqaviləsi"nin əsas məqsədlərindən biri
böyük Azərbaycan neftinin dünya bazarına
çıxarılmasını təmin etmək idi. Həmin dövrdə ancaq güman etmək olardı
ki, nə vaxtsa Azərbaycan həm də böyük qaz ixracatçısı
kimi həm bölgənin, həm də Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində vacib rol oynayacaq. Bu
gün isə böyük təbii sərvətlərə,
iqtisadi potensiala və insan ehtiyatına malik olan Azərbaycan
yalnız Cənubi Qafqazda deyil, bütün Avrasiya məkanında
əhəmiyyətli ölkə sayılır.
Azərbaycanda təsdiqlənmiş karbohidrogen
ehtiyatlarının ümumi həcmi 4.2 milyard tondur. 2010-cu ildə
"Ümid", 2011-ci ildə isə "Abşeron"
yatağında böyük qaz ehtiyatları aşkar edildikdən
sonra nəhəng "Şahdəniz" qaz yatağı da nəzərə
alınmaqla Azərbaycanın təsdiq olunmuş təbii qaz
ehtiyatı 2,6 trilyon kubmetrə kimi artdı. Əgər
Azərbaycan hasilata indiki sürətlə davam edərsə
(2011-ci ildə ölkədə 30 milyard kubmetr qaz hasil edilib),
ölkənin qaz ehtiyatı yüz ilə bəs edər.
Bu isə o deməkdir ki, Azərbaycan artıq
böyük həcmdə dünyanın qaz ixrac edən
ölkələrindən birinə çevrilib.
Hazırda Azərbaycan neftinin kəşfiyyat
ehtiyatları 14 milyard bareldən artıqdır. Respublikanın ildə 50
milyon tona yaxın neft hasil etdiyini nəzərə alsaq,
ölkənin ən azı yaxın 50 il ərzində
həmçinin neft ehtiyatları ilə də təmin
olunduğu görünür.
Qeyd etmək lazımdır ki, bütün bu rəqəmlər
Azərbaycanın təsdiq olunmuş ehtiyatlarını əhatə
edir və ekspertlərin rəyinə görə, Azərbaycanın
ehtimal edilən karbohidrogen ehtiyatlarının həcmi daha
böyükdür.
Bilirsiniz ki, bu gün Azərbaycan neftini və
qazını dünya bazarına çıxaran 7 kəməri
mövcuddur.
Eyni zamanda, oktyabrın 25-də Azərbaycanla Türkiyə
arasında imzalanmış sazişdə Xəzər dənizinin
Azərbaycan sektorunda yerləşən "Şahdəniz"
yatağında hasil olunan qazın Türkiyə vasitəsilə
Avropaya nəql edəcək və illik ötürmə
gücü azı 16 milyard kubmetr olacaq yeni kəmərin
çəkilişi nəzərdə tutulub. Bundan
başqa, AGRİ, Transxəzər, "Nabukko" və digər
layihələr də gündəmdə duran məsələlərdir.
Həmçinin Azərbaycan elektrik enerjisi istehsalı
sahəsində də ciddi nailiyyətlər əldə edib. Son 5 ildə
respublikada 1500 meqavat gücündə yeni elektrik
stansiyaları tikilib və bərpa edilib. Hazırda Azərbaycanın
enerji gücü 6,5 min meqavat səviyyəsindədir.
2013-cü ilin sonuna kimi daha 1300 meqavat
gücündə enerji alınması nəzərdə
tutulur.
Neft və qaz hasilatı ölkənin tələbatını
bir neçə dəfə, elektrik enerjisi istehsalı isə
təxminən 30% üstələyir. Bundan əlavə, Azərbaycan
Gürcüstanın enerji təhlükəsizliyinin qarantı
rolunda çıxış edir, Türkiyənin enerji təhlükəsizliyinin
təmin olunmasına öz töhfəsini verir və Avropa
enerji təminatında alternativ mənbə rolunu oynayır.
Hazırda Azərbaycan Avropaya həm neft, həm
də qaz ixrac edir ki, yaxın dövrdə bu ixrac potensialının
daha 3-4 dəfə artması gözlənilir.
Göründüyü kimi, Azərbaycan həm
güclü enerji potensialına, həm də kifayət qədər
inkişaf etmiş nəqletmə infrastrukturuna malikdir. Buna görə
də qarşıdan gələn illərdə Avropanın
enerji təhlükəsizliyinin təmin olunmasında Azərbaycanın
əhəmiyyəti artacaq, ölkəmiz dünyada öz
mövqelərini daha da gücləndirəcək.
Düz qeyd etdiniz ki, hələlik enerji sektoru Azərbaycan
iqtisadiyyatının aparıcı sahəsi olaraq qalır. Lakin
unutmamalıyıq ki, "Əsrin müqaviləsi"
imzalanan dövrdə nəinki enerji sektoru, bütün Azərbaycan
iqtisadiyyatı tam iflasa uğramışdı. Məhz
ümummilli lider Heydər Əliyevin titanik səyləri nəticəsində
10 il ərzində Azərbaycan
iqtisadiyyatını bərpa etmək mümkün oldu, ölkəmiz
böyük neft ixracatçısına çevrildi. Hazırda enerji ehtiyatlarının ixracından əldə
olunan gəlirlərdən istifadə etməklə Azərbaycanda
müasir infrastrukturun yaradılması və qeyri-neft sektorunun
iqtisadiyyatın aparıcı sahəsinə çevrilməsi
Prezident İlham Əliyevin iqtisadi siyasətinin başlıca
istiqamətini təşkil edir. Son illərin
nəticələrinə diqqət yetirsək, ilbəil bu hədəfə
doğru sürətlə
yaxınlaşdığımızı görmək olar.
Belə ki, 2009-cu ildə enerji sektorunda 14%, 2010-cu ildə 1,8%
artım olub, 2011-ci ilin 11 ayında isə 9,1% geriləmə
müşahidə edilib. Həmin illərdə qeyri-neft
sektorunda artım isə müvafiq olaraq 3,7%,
7,9%, 9,5% təşkil edib.
Göründüyü kimi, son 3 ildə iqtisadiyyatın
qeyri-neft sektorunda dinamik və sürətli artım
müşahidə olunur. Bu sürətlə biz yaxın illərdə
enerji və qeyri-neft sektorları arasında balans yaratmağa və
hətta qeyri-neft sektorunun iqtisadiyyatın aparıcı sahəsinə
çevrilməsinə müvəffəq olacağıq.
- Sizcə,
"Əsrin müqaviləsi" geosiyasi və geocoğrafi
aspektdə Cənubi Qafqaz bölgəsinin və Azərbaycanın
inkişafında hansı rolu oynayıb? Ümumi
şəkildə Azərbaycanın bugünkü
inkişafının əsasında duran amilləri necə
xarakterizə edərdiniz?
-
"Əsrin müqaviləsi"nin bağlanması, Qərb
şirkətlərinin Xəzər enerji ehtiyatlarının
işlənməsinə cəlb edilməsi, Xəzər
bölgəsindən başlanan ixrac marşrutlarının və
nəqliyyat-kommunikasiya xətlərinin yaradılması
(Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft, Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəmərləri,
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu) Cənubi Qafqaz və Xəzər-Qara
dəniz bölgəsi ölkələrinin geosiyasətini və
iqtisadiyyatını tamamilə dəyişib. Əgər əvvəllər
bütün dünya Qərblə Şərq arasında
iqtisadi-ticarət əlaqələrinin yalnız Rusiya və
Uzaq Şərqdən keçən yol vasitəsilə həyata
keçirilməsində görürdüsə, indi alternativ
kimi Cənubi Qafqaz ən qısa, ən effektli və təhlükəsiz
nəqliyyat-kommunikasiya və enerji dəhlizi rolunda
çıxış edə bilir. Bir tərəfdən
Qərb, digər tərəfdən Şərq ölkələri
Azərbaycanı əhatə edir və ölkəmiz bu zəncirdə
əhəmiyyətli tamamlayıcı halqadır.
Azərbaycanın
sürətlə inkişafının təməlində
duran amillərə gəldikdə, birmənalı şəkildə
qeyd etmək olar ki, bunlar
xalqımızın iradəsi, ümummilli lider Heydər
Əliyevin siyasi kursunun dönmədən, uğurla həyata
keçirilməsi, "Əsrin müqaviləsi" və
yeni neft strategiyasıdır.
- Azərbaycanın
gələcək strateji inkişaf siyasətini necə səciyyələndirərdiniz?
- Azərbaycanın
əldə etdiyi uğurlar Prezident İlham Əliyevə
qarşıdakı dövrdə Azərbaycanın
ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi və mənəvi-ideoloji
transformasiyasının yeni mərhələsinin təməlini
qoymaq və milli inkişafın növbəti on ilinin vəzifələrini
müəyyənləşdirmək imkanı yaradıb. Azərbaycan
dövləti bütün sahələrdə nail olunan müvəffəqiyyətlərlə
kifayətlənməyərək Qərbin inkişaf etmiş
ölkələrinin standartları səviyyəsinə
yüksəlməyi və müasir bir ölkəyə
çevrilməyi qarşıya məqsəd qoyub.
Yeni mərhələnin
əsas hədəfi bir tərəfdən əldə
olunmuş iqtisadi, siyasi, sosial və mədəni nailiyyətləri
möhkəmləndirmək, ölkəni müasir tələblər
səviyyəsinə qaldırmaq, digər tərəfdən
isə gələcək liberal, çoxşaxəli, rəqabətədavamlı,
dinamik və innovasiyayönümlü milli iqtisadiyyatın
formalaşdırılması, iqtisadi və insan
resurslarının düzgün istifadə edilməsi, ictimai və
sahibkarlıq təşəbbüslərinin dəstəklənməsi,
sosial sahədə optimal, səmərəli və ədalətli
inkişaf modelinin yaradılması, əhalinin rifahının
qabaqcıl beynəlxalq standartlara çatdırılması,
habelə elmin, mədəniyyətin inkişafında tətbiqi
istiqamətlərin inkişaf etdirilməsi, ictimai həyatın
bütün sahələrində yeni nailiyyətlərin əldə
olunması və s. ibarət olmalıdır. Bu
hədəfə çatmaq üçün Azərbaycanda
bütün imkanlar mövcuddur. Prezident İlham
Əliyev Nazirlər Kabinetinin 2010-cu ilin doqquz ayının
sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına həsr
olunmuş iclasında qeyd etmişdir ki, yaxın 10 ildə
qeyri-neft sektorunun inkişaf etdirilməsi hesabına ÜDM-i və
adambaşına düşən ÜDM-in payını
(hazırda Azərbaycanda adambaşına düşən
ÜDM-in həcmi 6 min dollardır) iki dəfə artırmaq nəzərdə
tutulur. Azərbaycan, həmçinin öz
neft-qaz potensialını tam reallaşdırmağı
qarşısına məqsəd qoyub, çünki hazırda
bu potensialın yalnız 50 %-dən istifadə edilir.
29 noyabr 2011-ci
ildə "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" Milli İnkişaf Konsepsiyasının
hazırlanması barədə Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin xüsusi sərəncamı Azərbaycanın milli
inkişaf siyasətinin əsas və uzunmüddətli
perspektivlərinin, strateji inkişafın gələcək
istiqamətlərinin, prinsip və vəzifələrinin
müəyyənləşdirilməsini nəzərdə
tutur. Sərəncamda qeyd olunur ki, son dövrdə Azərbaycan
Respublikasında milli dövlət quruculuğu istiqamətində
həyata keçirilən islahatlar, reallaşdırılan
çoxsaylı xüsusi dövlət proqramları və s.
ölkə həyatının bütün sahələrində
müsbət nəticələrin əldə olunmasına
şərait yaradıb. Bu illər ərzində,
xüsusilə son onillikdə Azərbaycanda makroiqtisadi sabitliyə,
dinamik iqtisadi artıma nail olunub, yoxsulluğun
azaldılmasında və əhalinin sosial rifahının
yüksəldilməsində ciddi uğurlar qazanılıb.
Ölkə Prezidenti bu sərəncamda Azərbaycanın
perspektiv inkişafının əsas hədəf və istiqamətlərinin
müəyyən edilməsi məqsədi ilə müvafiq
dövlət orqanlarının, elmi təşkilatların və
yüksəkixtisaslı mütəxəssislərin
iştirakı ilə 2020-ci ilədək dövrü əhatə
edən "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyasının
hazırlanmasını Administrasiya qarşısında
mühüm bir vəzifə kimi qoyub.
Azərbaycan
yaxın 10 ildə öz inkişafını bu məqsədlərə
nail olmaq üzərində quracaq və ölkəmiz
dünyanın inkişaf etmiş ölkələrindən
birinə çevrilmək ambisiyalarını gizlətmir.
- Azərbaycan
Dağlıq Qarabağ probleminin sülh yolu ilə ədalətli
və beynəlxalq hüquq normaları çərçivəsində
həllinə yardımçı ola biləcək
hər bir vasitəyə açıq olduğunu dəfələrlə
bəyan edib, danışıqlar prosesində tutduğu
mövqeyi ilə bunu sübuta yetirib. Uzun
müddətdir davam edən danışıqlar prosesində
Ermənistanın qeyri-ciddi mövqe tutması isə məsələnin
həllinə mane olur. Eyni zamanda, problemin həllində
maraqlı olduqlarını bəyan edən dövlətlər
və qurumlar Ermənistana təzyiq göstərmək istəmirlər.
Bu ziddiyyəti necə izah etmək olar?
- Həqiqətən
də Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin 20 ildən çox uzanmasının əsas
səbəbi Ermənistanın qeyri-konstruktiv mövqeyinə
beynəlxalq aləmin biganə münasibətidir. Əgər
XXI əsrdə dünya siyasətini müəyyənləşdirən,
nizamlayan BMT-yə cırtdan bir dövlət, bir forpost meydan
oxuyursa, onun qətnamələrini, digər sənədlərini
qulaqardına vurursa və dünya ictimaiyyəti, fövqəldövlətlər
də buna susursa, ədalətli beynəlxalq mühitdən,
münasibətlərdən söhbət gedə bilməz. Deməli, Dağlıq Qarabağ probleminin həllinin
uzanmasının əsas səbəblərindən biri də
BMT-nin dişsiz fəaliyyətidir, ikili standartlardır.
Məsələn, BMT TŞ-nin qətnaməsini bir gündə
Liviyada həyata keçirən NATO və böyük dövlətlər
on illərdir ki, Dağlıq Qarabağ probleminin həllində
susurlar, Ermənistanın nazı ilə oynayırlar, ermənilərin
törətdiyi kütləvi qırğınlara, insan
hüquqlarının pozulmasına, terrora göz yumurlar. Nəticə etibarilə açıq-aydın
görünür ki, müasir dünyada mübahisələrin
ədalətli həllini, problemlərin beynəlxalq hüquq
normaları əsasında aradan qaldırılmasını təmin
edəcək ədalətli sistem və mexanizm mövcud deyil və
nə vaxt yaranacağı bilinmir.
İndi
Azərbaycan BMT TŞ-nin üzvü kimi bu
məsələni müntəzəm şəkildə
gündəmə gətirəcək. Konkret seçim
olmalıdır: ya beynəlxalq hüquq normalarına əməl
edilməli, ya da əsl həqiqət açıq şəkildə
etiraf olunmalıdır.
Azərbaycan kiçik dövlətdir, dünya siyasətində
aktivliyi ilə seçilsə də, həlledici söz sahiblərindən
deyil. Buna baxmayaraq, biz bütün imkanlardan, vasitələrdən
istifadə edib dünyada ikili standartların, beynəlxalq
hüquq normalarına biganə münasibətin aradan
qaldırılmasına bacardığımız qədər
çalışacağıq.
- 2011-ci il daha hansı əlamətdar hadisələrlə
yadda qaldı?
-
Yuxarıda sadaladığım digər məsələlərlə
yanaşı, 2011-ci ildə böyük əhəmiyyət kəsb
edən hadisə kimi iyulda keçirilmiş Dünya azərbaycanlılarının
lll qurultayını göstərmək olar. Qurultayda
xarici ölkələrdə yaşayan azərbaycanlıların
təşkilatlanması, onların hüquqlarının
müdafiəsi, yaşadıqları cəmiyyətlərə
inteqrasiyası, lobbi quruculuğu və Azərbaycan həqiqətlərinin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılması sahəsində
ciddi qərarlar qəbul olundu. Bunların
sırasında Dünya Azərbaycanlılarını Əlaqələndirmə
Şurasının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi,
onun İcra Katibliyinin təsis olunması, xarici ölkələrdə
Azərbaycan evlərinin yaradılması və digər məsələləri
göstərmək olar.
Bu ilin
oktyabrında Bakıda "XXI əsr: ümidlər və
çağırışlar" devizi ilə təşkil
olunmuş Beynəlxalq Humanitar Forum Azərbaycanın
sivilizasiyalararası və mədəniyyətlərarası
dialoqa mühüm töhfə verən ölkə statusunu
daha da möhkəmlətdi. Qarşıdan gələn
illərdə ölkəmizdə keçirilən belə beynəlxalq
səviyyəli tədbirlərin sayı artacaq.
2011-ci il Azərbaycanın milli inkişaf
strategiyasının həyata keçirilməsi,
qarşıda duran strateji vəzifələrin müəyyənləşdirilməsi
baxımından olduqca uğurlu il kimi başa çatır. Müstəqilliyinin 20 ilində Azərbaycan
böyük inkişaf yolu keçərək mühüm
tarixi dövrə yekun vurdu və öz inkişafının
yeni mərhələsinə qədəm qoydu. Əminəm ki, Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında biz mövcud
resurslarımızı səfərbər edərək
bütün məqsədlərimizə nail olacağıq.
Azərbaycan həm regionda lider statusunu möhkəmləndirəcək,
həm də qlobal, dünya miqyasında gedən proseslərdə
daha fəal rol oynayacaqdır.
AzərTAc
Azərbaycan.-2011.-30 dekabr.-S.5-6.