Vətəni sevməyən insan olmaz
Klassik ədəbiyyatımızın
görkəmli poeziya ustası Abbas Səhhət Vətənə
həsr etdiyi məşhur şeirini qələmə alarkən
Azərbaycanın dövlət kimi mövcudluğunu demirik,
heç konkret sərhədləri belə yox idi. O zaman
şairin heç Qarabağ dərdi də
olmamışdı. Amma ikicə misrası ilə Vətəni
sevməyənlərə elə qiymət vermişdir ki,
indinin özündə bundan kəsərlisini tapmaq çətindir.
Həmin misranın şairin başqalarına rəva bilmədiyi
ikinci mənası isə Vətəni sevməyənlər
üçün daha ağır ittihamdır. Onlar buna layiq
olsalar belə...
Vətəni Anaya bənzədənlər
səhv etməyiblər. Ən azından anaya sevgi tərbiyə
ilə yaranmadığı kimi, Vətənə məhəbbətin
də təkcə təbliğatla aşılanması
mümkün deyil. Doğrudan da nə valideyncanlılıq, nə
vətənpərvərlik tərbiyə və təbilğatdan
yaranan hisslərdir. Onları qana, cana hopdurmaq lazımdır. Əməllərlə,
nümunələrlə və sözsüz ki, məhəbbətlə!
Övlad valideynini ona görə sevmir ki, onu dünyaya gətirib.
Ona görə ata-anasına səcdə qılır ki, onu
böyüdür, ev-eşik edir, əlini çörəyə
çatdırır.
Mübariz İbrahimov sanki gənclərimizi
ayıltdı, kişilərimizi papaqlarını
qarşılarına qoyub düşünməyə məcbur
etdi, xalqın üstünə su çilənmiş səbir
ocağını közərtdi, bir neçə saat davam
etmiş sücaəti ilə bir neçə onilliyə bəs
edəcək vətənpərvərlik nümunəsi
göstərdi və nəhayət, mifoloji igidlərlə zəngin
tariximizə real qəhrəman kimi düşdü.
Mübariz kim idi? Sadə kəndli
ailəsində doğulub böyümüş sıradan bir gənc.
Nə xüsusi imtiyazlı qohum-əqrəbası vardı, nə
də geniş imkanları. Olanı hər cəhətdən
özünə tən gələn dostları idi və bir də
ürəyindəki müqəddəs hiss - ata-ana və Vətən
sevgisi.
Heyf ki, hamımız
Mübariz deyilik! Əksəriyyətimiz özgə hədəflərin
mübarizləriyik - var-dövlətin, şan-şöhrətin,
şəxsi maraqların... Yox, elə çıxmasın ki,
biz insan yaranandan şüuruna hopmuş bu meyarların hədəf
seçilməsini qəbul etmirik! Elə deyil! İnsanın
normal yaşaması üçün var-dövlət, ad-san da
lazımdır, şəxsi maraqların təminatı da! Amma
bunlardan öndə olan meyar da var. Bir müdrikin fikridir:
övlad üçün var-dövlət yığmaqdansa,
normal cəmiyyət qurmaq daha yaxşıdır! Çox sadə
bir məntiqlə - anormal cəmiyyətdə
yığılmış var-dövlətin əldən
çıxmaq ehtimalı, normal cəmiyyətdə isə onu
övladın özünün qazanmaq imkanı olur.
Cəmiyyətsə Vətəndən
başlayır. Və bu gün ərazisinin beşdə biri
işğal altında olan Vətəndə meyar və hədəf
şəxsi maraqların çərçivəsindən kənardadır.
Nümunəsini Mübariz və dostları göstərdilər.
Yalnız bu nümunənin hesabına Vətənin ərazi
bütövlüyünü bərpa edərək normal cəmiyyət
qurmaq mümkündür. Kim fikirləşirsə ki, ərazi
bütövlüyünün normal cəmiyyət
quruculuğuna dəxli yoxdur, səhv edir! Sərhədsiz Vətən,
Vətənsiz cəmiyyət olmadığı
üçün!
Əgər bu gün sərhədlərimizə
tam sahib ola bilməmişiksə, deməli, Vətənimiz və
cəmiyyətimiz natamamdır, deməli, Mübarizimiz
azdır, mübarizliyimiz zəifdir, deməli, hədəfimiz
özgə, meyarımız özəldir və nəhayət,
tamlaşmaq vaxtıdır! Amma bu "nəhayət" kifayətdirmi
ki, övladlarımıza natamam Vətən qoyub getməyək,
onsuz da ata-babalarımız o ki var itiriblər, bölüblər,
bölünüblər... Heç olmazsa biz bu bədnam ənənəni
davam etdirməyək! Bacaracağıqmı?
Şəxsən məni həmişə bir sual düşündürür: niyə çox vaxt Vətənin səfasını görənlər cəfasını çəkmək istəmirlər? Vətən yolunda Mübariz olmaq üçün doğrudanmı sadə bir ailədə doğulub böyüməlisən?! Bəs, bu Vətənin hesabına varlanıb gözləri ayaqlarının altını görməyən, adları yalan-doğru cürbəcür sərgüzəştlərdə hallanan "övlad"ların övladlıq borcları harada qaldı? Əgər onlar bu borcu atalarının sərvətlərini artırmaq kimi başa düşürlərsə, onda gərək vətəndaşlığı və vətən daşını unutmasınlar. Birinci nə qədər müqəddəsdirsə, ikinci o qədər ağırdır.
Vətəndaş olmaq üçün "vətən daşı"na sahib olmaq azdır, bəlkə də lazım deyil. Vətəndaş olmaq üçün tamam başqa amallar uğrunda Mübariz olmaq gərəkdir. İndi (ümumiyyətlə, həmişə) Vətən qarşısında borcları olduğunu unudanlar üçün fürsət yaranıb. Bu amallar uğrunda Mübariz olmaq istədiklərini sübut etmək məqamıdır.
İnanın, buna ehtiyac var. Səngərdə növbə çəkən sadə kəndli balası əsgər yoldaşı kimi yanında hansısa yüksək çinli məmurun övladını görmək, səhra yeməkxanasında, yaxud çöldə, meşədə diz üstə tanınmış iş adamının oğlu ilə çörək kəsmək, üzdə olan akademikin nəvəsi ilə bir sırada addımlamaq, general balası ilə eyni kazarmada gecələmək istəyir. İstəyir ki, onlar da sinələrində avtomat bu Vətənin keşiyində dursunlar, səfası kimi, cəfasını da görsünlər. Gənclər arasında vətənpərvərlik hissini alovlandırmaq üçün bundan təsirli nə ola bilər ki... Məgər İkinci Dünya müharibəsi zamanı sovet əsgəri özünü düşmən tankının altına o zamankı rus şairlərinin şeirlərindən təsirlənərək atırdı? Xeyr! O, bilirdi ki, bu savaşda xüsusi imtiyazlı heç kim yoxdur, özünün, yaxud valideyninin tutduğu vəzifədən, daşıdığı səlahiyyətdən asılı olmayaraq, hamı Vətən əsgəri kimi ön cəbhədə, odun-alovun içindədir. Məgər Böyük Britaniyanın şahzadəsi Əfqanıstanda taliblərlə döyüşə Müdafiə Nazirliyinin çağırış vəsiqəsi ilə getmişdi? Yenə də xeyr! Şahzadə bilirdi ki, onun ingilis əsgərlərinin yanında olması nə deməkdir. Bəs, canı-qanı bizimlə bir olan Türkiyə... Məgər orada əsgər ən yüksək hörmətə boş yerdən malik olub? Təbii ki, yox! Qardaş ölkədə heç bir vəzifəli şəxsin, nüfuzlu generalın, sözü keçən siyasətçinin, imkanlı şou əhlinin ağlına belə gəlmir ki, övladını, yaxınını əsgəri xidmətdən yayındırsın. Belə hərəkət Türkiyədə inzibati cəzalarla yanaşı, çox böyük ictimai qınağa, sorğu-suala çevrilir.
Bizdə isə...
R.MƏMMƏDOV
Azərbaycan.- 2011.-6 fevral.- S.3.