Bir jurnalistin yazdıqları
Yaxud həmişə var olanlar
haqqında yeni kitab
Saysız-hesabsız publisist yazılar və bir sıra kitablar müəllifi olan peşəkar jurnalist Flora Xəlilzadə bu dəfə oxucularının görüşünə "Yazdıqlarım" kitabı ilə gəlib. Əslində "Yazdıqlarım" yeddi cilddən ibarət olacaq. Onun işıq üzü görən birinci cildinin adı isə "Ədəbiyyat-əbədiyyət"dir.
Bu cilddə müəllifin son illərdə ədəbiyyat, mətbuat, sözlə bağlı qələmə aldığı və çalışdığı "Azərbaycan" qəzetində dərc etdirdiyi yazılarından seçmələr toplanıb.
Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin sədri, xalq yazıçısı Anar kitabda "Ön söz" yerində verilmiş "Söz sözü çəkər" məqaləsində müəllifin dilini, üslubunu, mühakiməsini, zəhmətini yüksək dəyərləndirir: "Kitabın səhifələrindən ədəbiyyatımızın inkişafında, ədəbi tənqidimizin yüksəlişində, poeziyamızın zənginləşməsində xidmətləri olan insanların işıqlı sifətləri boylanır: Bəxtiyar Vahabzadə, Mədinə Gülgün, Məmməd Araz, Xəlil Rza Ulutürk, Rəfiq Zəka Xəndan... Siyahı çox uzundur. Sadəcə, bu insanların yazdıqlarını oxuyub onlar haqqında düşünüb-daşınmaq, fikir yürütmək, söz demək, nəhayət, qələmə sarılmaq özü böyük zəhmətdir. Müəllif bu ağır və məsuliyyətli işin öhdəsindən məharətlə gəlib".
Kitabda 9 bölmə var. Hər bölmənin də adında "söz" kəlməsi işlədilib. Sözü özünün var-dövləti hesab edən müəllif deyir: "Tanrı bilir ki, söz mənim üçün dünyanın bütün var-dövlətindən yuxarıda dayanır. Söz mənim üçün bir xilqətdir, müqəddəs varlıqdır".
Kitab ulu öndər Heydər Əliyevin ədəbiyyata, sözə verdiyi qiyməti, göstərdiyi qayğını əks etdirən məqalələrlə başlanır. Çünki Flora Xəlilzadənin vurğuladığı kimi, Azərbaycan ədəbiyyatına diqqəti və qayğısı ilə seçilən ümummilli liderimiz Heydər Əliyev sözü öz ucalığında dəyərləndirən, ədəbi aləmə ədəbiyyatçılardan çox xidmət edən, klassik, eləcə də müasir yazıçı və şairlərin yaradıcılığını tənqidçilərdən də sərrast təhlilə çəkən, qiymətləndirən qeyri-adi düşüncə və fikir sahibi idi: "Heydər Əliyev Azərbaycan ədəbiyyatına həm qayğı göstərirdi, həm də başqa bir xeyirxahlıq missiyasını ləyaqətlə yerinə yetirirdi. Ədəbiyyat adamlarına şərait yaratmaqla bərabər onları dövrün, zamanın gərdişindən, quruluşun təzyiqlərindən və ittihamlardan məharətlə qoruyurdu. Bu faktı hamı etiraf edirdi ki, sovet dövründə yaşayıb-yaradan bir qrup qələm sahibinin xilaskarı məhz Heydər Əliyev olub. Bəxtiyar Vahabzadənin, Xəlil Rza Ulutürkün, İlyas Əfəndiyevin, Mirzə İbrahimovun, Anarın sovet dövründəki milli ruhda köklənmiş əsərləri, çıxış və məqalələri başlarına bəla gətirərdi. Çünki bu müəlliflər elə bir zamanda azadlıq, həqiqət axtarırdılar, milli düşüncəyə söykənən məsələlər qaldırırdılar ki, onları bu cəsarətlərinə görə ən azı Cavidin, Müşfiqin taleyi gözləyərdi".
"Ədəbiyyat-əbədiyyət" kitabındakı yazıların hər biri lazımi məlumat yükünü daşımaqla yanaşı, həm də müəllifin ürəyinin hərarəti ilə oxucuya ünvanlanmış yazılardır. Başqa sözlə desək, Flora Xəlilzadə nə vaxt və nə münasibətlə yazırsa-yazsın, orada qəhrəmanının (bu kitabda söz, ədəbiyyat adamlarının, şairlərin, yazıçıların və s.) yalnız yaradıcılığına toxunmaqla və tərcümeyi-halını söyləməklə kifayətlənmir. Onun şəxsiyyətini, istedadını, xasiyyətini, mənəvi dünyasını oxucusuna çatdırmaq istəyir. Əgər haqqında yazdığı insan dünyasını dəyişibsə, F.Xəlilzadə onun haqqında oxuyur, öyrənir, xatirələri dinləyir. Bir çox qəhrəmanları isə bu gün də yaşayır, yaradır və nə yaxşı ki, Flora özü onları yaxından tanıyır və bizə tanıdır.
Flora Xəlilzadə dilimizin
keşiyində dayanan bir jurnalistdir. İlk növbədə,
şəxsi nümunəsi ilə, dili ilə, üslubu ilə...
Bununla yanaşı, vaxtaşırı dilin korlanmasına
qarşı, sözün əsl mənasında, üsyan
qaldırır, sözün saflığı uğrunda
sözlə mübarizə aparır: "Ən ağır və
dözülməzi odur ki, indi dilimizi korlayanların əksəriyyəti
ali təhsilli insanlar, çox halda jurnalistlər, müxbirlər
və bəzi sənət adamlarıdır". Məhz ona
görə də Flora xanım bir daha yazır: "Dil mədəniyyətdir.
Ehtiyatsız deyilən bir söz, düzgün olmayan tələffüz
sahibini gülüş obyektinə çevirər. Vəzifə
sahibi kreslosunun müvəqqəti ağası ola bilər,
dilin yox. Çünki dildə qəbul edilmiş normalara
hamı əməl etməlidir". Flora Xəlilzadə dilə
münasibəti Vətən sevgisi sayır. Onun bu mövzuya həsr
etdiyi silsilə yazılar problem xarakteri daşıyır və
onlarda jurnalistin əsl vətəndaş mövqeyi
özünü aydın göstərir.
Bu narahatlıq müəllifin
"Peşəkar bəstəkarlarımız söz
seçimində nədən meyarları itiriblər?" məqaləsində
də aydın hiss olunur. O, çox sevdiyimiz bir sıra bəstəkarların
təsadüfi şairlərin torlarından qurtula bilmədiklərindən
təəssüflənir. Mahnıların zəif mətnini
eşitdikcə təəccüblənir. Başqa bir məqaləsində
müəllif deyir: "Söz, dil millətin ürəyidir,
beynidir, vuran nəbzidir. Vay o gündən ki, söz
naşı adamın əlində qova çevrilə. Mənəvi
dünyamızın açarı saydığımız
sözün əsl faciəsi də bax, o gündən
başladı... Kal meyvələr bollaşdıqca, bazar daha
da genişləndi. Yaza bilən də, bilməyən də
kitab müəllifinə çevrildi".
Bəlkə kitabın
kitabını bağlayan da məhz elə bu
"kitab"lardır. "Kitabın kitabının
bağlanması" ifadəsini cümlələrinin birində
Flora xanım işlədib. Amma yaxşı kitabın
kitabı bağlanmaz heç zaman. Biz də inanmırıq
ki, yaxşı kitabı əlinə götürən, vərəqləyən,
oxuyan olmayacaq.
Bir sıra yazılarında
isə F.Xəlilzadənin təkcə sözü-söhbəti
ilə deyil, tədqiqatçılığı ilə də
rastlaşırıq. Məsələn, "Klassiklərimizi
oxuyarkən" rubrikası altında yazdığı
"Vidadi kədəri - Vətən sevgisi" məqaləsində
F.Xəlilzadə şairin misralarına "yamaq"
vurulduğunu kəşf edir. Həmin məqalədən bir
neçə cümləni təzədən oxuyaq: "Kitabda
verilmiş lüğətdə "Sevan"
sözünün qarşısında yazılıb -
Göyçə gölünün ikinci adı. Mütəxəssislərdən
öyrəndik ki, Dədə Qorqud dastanında, eləcə də
şifahi xalq ədəbiyyatımızın müxtəlif
növlərində adıçəkilən
Çöyçə gölü öz qədim ismini Azərbaycana
məxsus yerlər işğal edilərək Ermənistan
Sovet Respublikası yarandıqdan sonra itirib. Heç ola bilməzdi
ki, XVII-XVIII əsrlərdə Göyçə gölü
ola-ola Vidadinin müxəmməsinə belə bir qondarma ad
düşsün. Bu hansı barmağınsa XX əsrdə
Livana həmqafiə kimi Sevanı sırımasıdır. Əslində
Vidadinin dövründə heç bir yazılı mənbədə,
arxiv materiallarında "Sevan" sözünə rast gəlinmir.
Adamın yadına daş üstünə xaç işarələyib
çınqıllıqlara atan, torpağa basdıran, evlərin
divarlarına hörən "yan"ların bəd əməlləri
düşür".
Beləcə, Flora
xanımın hər məqaləsi dəyərlidir,
onların hər biri haqqında söz açmaq olar. Həm
sözə-sənətə, həm söz sahiblərinə həsr
olunmuş yazıların hamısında diqqətçəkən
məqamlar var. Belə qənaətə gəlirsən ki,
müəllif yazıçılarımızın, şairlərimizin,
ədəbiyyatşünaslarımızın hamısına
eyni gözlə baxır, hamısı haqqında məhəbbətlə
yazır. Eyni zamanda, onların hər biri müəllif
üçün tək və təkrarolunmazdır. Və
bununla yanaşı hamısı bir-birinə
bağlıdır, müəllifin qəlbində eyni hisslərlə
birləşiblər. Bəxtiyar Vahabzadənin xatirəsinə
həsr olunmuş "Ruhun şad olsun, böyük ustad!"
essesində Flora xanım yazır: "Yaxşı ki,
dünyada sizlər olubsunuz. Sözünüz yaşayırsa,
özünüz də bizimlə varsınız.
Varsınız!"
Flora Xəlilzadənin həmişə
var olanlara həsr etdiyi bu kitab da həmişə var olacaq və
fikrimizcə, ondan bu günün oxucusu ilə bərabər,
sabahkı nəsl də bəhrələnəcək.
Flora SADIQLI
Azərbaycan.- 2011.-3 mart.- S. 6.