Hər bir vətəndaşın
mənafeyinə xidmət edən sosialyönümlü
islahatlar
Tarixən hər bir dövlətin gücü və qüdrəti ilk növbədə onların iqtisadi inkişaf səviyyəsi ilə müəyyənləşmişdir. Dinamik inkişaf yolunda olan dövlətlər məqsədlərinə doğru inamla irəliləmiş, dünya miqyasında söz sahibinə çevrilmişlər. İnkişaf prosesi özü isə məqsədyönlü, sistemli və səmərəli fəaliyyətin nəticəsi kimi dəyərləndirilmişdir. Elmi əsaslara söykənən sosial-iqtisadi strategiya əsasında qarşıda duran hədəfləri düzgün müəyyənləşdirən liderlər həm də ümumilikdə cəmiyyəti davamlı inkişafa aparan strateji məqsədləri gerçəkləşdirməyə nail olmuşlar.
Davamlı inkişaf, tərəqqi və yüksəliş prosesi bu gün müstəqil Azərbaycanın da siyasi simasını müəyyən edir. Sürətli intibah yolunda olan, qarşıya qoyduğu hədəflərə inamla yetişən, bütün sahələrdə yeniləşən respublikamız beynəlxalq aləmdə mövqeyini ildən-ilə möhkəmləndirir. Azərbaycan nəinki problemlərinin həllinə nail olur, hətta ümumregion əhəmiyyətli qlobal layihələri daxili imkanları hesabına gerçəkləşdirir. Aparıcı dünya dövlətləri Cənubi Qafqazın tərəqqi və yüksəlişini Azərbaycandan kənarda görmür, respublikamızın mövqeyi ilə tam hesablaşırlar. Ölkəmiz düşünülmüş neft strategiyası ilə ümumən Avropanın enerji təhlükəsizliyində mühüm rol oynayan strateji əhəmiyyətli dövlətə çevrilir. Müstəqil daxili və xarici siyasət yeridən ölkə rəhbərliyi milli maraqları layiqincə müdafiə edir.
2003-cü ilin oktyabrında xalqın yüksək etimadını qazanaraq Prezident səlahiyyətlərinin icrasına başlamış cənab İlham Əliyev ötən dövrdə verdiyi bütün vədlərə sadiqlik nümayiş etdirir. İdarəetməyə yeni ruh və müasirlik çalarları gətirmiş dövlət başçısı hökumətin xalq qarşısında hesabat verməsini sosal-iqtisadi sahədə qazanılan nailiyyətlərin başlıca təminatı hesab etməklə yanaşı, mövcud nöqsanlar, çatışmazlıqlar ətrafında obyektiv müzakirələrin açılması yolu ilə onların tez bir zamanda aradan qaldırılmasına çalışır.
Regional inkişaf tədbirləri uğurla davam edir
Nazirlər Kabinetinin 2011-ci
ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına həsr olunmuş iclası deməyə əsas
verir ki, ulu öndər Heydər Əliyevin müəllifi
olduğu yeni neft strategiyasının uğurla davam etdirilməsi,
Azərbaycanın enerji təhlükəsizliyinin möhkəmləndirilməsi,
qeyri-neft sektorunun inkişafı, ölkədə əlverişli
biznes və investisiya mühitinin
formalaşdırılması, işsizlik, yoxsulluq problemlərinin
həlli, əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi,
infrastrukturun yeniləşdirilməsi kimi prioritet məsələlər
cənab İlham Əliyevin yeritdiyi iqtisadi siyasətin əsasını
təşkil etmişdir. İlin ilk üç ayında Azərbaycanın
bütün sahələrdə qazandığı yüksək
nailiyyətlər ilk növbədə sistemli və
düzgün koordinasiya olunmuş fəaliyyətin məntiqi nəticəsidir.
Ölkədə bazar
münasibətlərinə söykənən liberal iqtisadi sistemin
qurulmasının, vətəndaşların iqtisadi
azadlığına, təşəbbüskarlığına
geniş meydan verilməsinin, Azərbaycanın zəngin təbii
sərvətlərindən səmərəli istifadə edilməsinin,
respublikanın investisiya cəlbediciliyinin yüksəldilməsinin
və digər konseptual əhəmiyyətli tədbirlərin
nəticəsi olaraq rüb ərzində ölkə
iqtisadiyyatı 1,6 faiz artmış, qeyri-neft sektorunda bu rəqəm
5,6, qeyri-neft sənayesində 9,8 faiz təşkil etmişdir.
İqtisadiyyatın bütün sahələrində sistemli
islahatların davam etdirilməsi nəticəsində yanvar-mart
aylarında əhalinin pul gəlirləri keçən ilin
müvafiq dövrünə nisbətən 16,8, orta aylıq əməkhaqqı
11,7 faiz artmış, əhalinin adambaşına düşən
gəlirləri inflyasiya səviyyəsini 7,7 faiz üstələmişdir.
Rübün yekunlarına görə ölkədə orta əməkhaqqı
340 manat və ya 430 dollar təşkil etmişdir.
İlin əvvəllərindən
ölkənin valyuta ehtiyatlarının 4 milyard dollar artaraq 30
milyarddan 34,4 milyard dollara çatması da hökumətin fəaliyyətinin
səmərəliliyi ilə bağlı kifayət qədər
dolğun təəssürat yaradır. Valyuta
ehtiyatlarının sürətli artımının əsas səbəblərindən
biri də dünya bazarlarında neftin qiymətlərinin
yüksəlməsidir. Nazirlər Kabinetinin son iclasında da
vurğulandığı kimi, dünya bazarlarında Azərbaycan
neftinin bir barelinin qiyməti 2011-ci ilin dövlət büdcəsində
nəzərdə tutulan qiyməti (60 dollar) 80 faizdən
çox üstələyir. Xam neftin qiymətinin artması
cari ilin birinci rübündə dövlət və icmal
büdcə gəlirlərinin, o cümlədən Dövlət
Neft Fondunun gəlirlərinin də artmasına şərait
yaratmışdır. Bu artım icmal büdcənin tərkib
hissəsi olan dövlət büdcəsinə, habelə
Dövlət Neft Fondunun 2011-ci il büdcəsinə
proqnozlaşdırıldığından daha çox gəlirin
daxil olmasını şərtləndirir.
Ümumiyyətlə,
dünya iqtisadi-maliyyə böhranının hələ də
tam səngimədiyi 2008-2011-ci illərdə Azərbaycanın
dinamik inkişafının ən qabarıq göstəricisi
ölkənin strateji valyuta ehtiyatlarının 27 milyard ABŞ
dolları artmasıdır. Prezident İlham Əliyev Nazirlər
Kabinetinin son iclasında bunu Azərbaycanın ciddi
uğurlarından biri kimi dəyərləndirmişdir:
"Ölkəmizdə yığılan valyuta ehtiyatlari 34,2
milyard dollara bərabərdir. Bu istiqamətdə də
bütün tapşırıqlar yerinə yetirilir və
valyuta ehtiyatlarımız artır. Ölkəmizdə
böyük investisiya layihələri icra edilir və bu layihələr
böyük vəsait tələb edir. Buna baxmayaraq, biz həm
investisiya layihələrimizi təmin edirik, eyni zamanda, valyuta
ehtiyatlarımızı da artırırıq. Bu,
özlüyündə gözəl göstəricidir. Eyni
zamanda, bu, ölkənin iqtisadi və maliyyə
gücünü göstərir. Heç şübhə etmirəm
ki, ilin sonuna qədər bizim valyuta ehtiyatlarımız
artacaqdır. Bu artım çox təsirli olacaqdır".
Nazirlər Kabinetinin son
iclasında dövlət başçısı İlham Əliyev
qeyri-neft sektorunun inkişafının, enerji resurslarından
asılılığın azaldılmasının hökumət
qarşısında prioritet vəzifələrdən biri
olduğunu bir daha vurğulamış, bununla bağlı
müvafiq tapşırıq və göstərişlərini
vermişdir. Hesabat dövrünün mühüm
uğurlarından biri də qeyri-neft sektorunun 5,6 faiz
artması, regional inkişaf tədbirlərinin keyfiyyətcə
müasir mərhələdə yeni dinamizmlə davam etdirilməsidir.
İqtisadi fəallığın artması və
iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi tədbirlərinin
real nəticəsi kimi bu sektor üzrə daxilolmaların həcmi
2010-cu ilin müvafiq dövrünə nisbətən 20,9, vergi
daxilolmalarında xüsusi çəkisi isə 3,5 faiz artaraq
67,6 faizdən 71,1 faizə çatmışdır.
2011-ci ilin dövlət
büdcəsində bölgələrin maliyyələşdirilməsi
üçün nəzərdə tutulan vəsaitlərin
artması da regional inkişaf tədbirlərinin mühüm tərkib
hissəsidir. Hesabat dövründə dövlət büdcəsindən
Naxçıvan Muxtar Respublikasının büdcəsinə
nəzərdə tutulmuş 63 milyon manat, həmçinin
yerli gəlir-xərclərini tənzimləmək
üçün mərkəzləşdirilmiş xərclərdən
rayon və şəhərlərin yerli xərclərinə nəzərdə
tutulmuş 181 milyon manat dotasiya ayrılmışdır.
Regionların inkişafına xidmət edən kompleks tədbirlərin
davamlı səciyyə daşıması isə tamamilə təbiidir:
inkişaf etmiş dövlətlərin də təcrübəsi
sübut edir ki, iqtisadiyyatın sabit tempini qorumaq
üçün regional inkişafda tarazlılığın,
tarixi məşğulluq ənənələrinin
saxlanılması vacib şərtlərdəndir. Dövlət
başçısı İlham Əliyevin son 8 illik iqtisadi
siyasətində regional inkişaf məsələlərinə
xüsusi diqqətin yetirilməsi, bölgələrin tərəqqisinə
yönəlmiş dövlət proqramlarının, fərman
və sərəncamların imzalanması məhz bu
reallığa əsaslanır. Regionların inkişafına
2004-cü ildən etibarən bütün maliyyə mənbələri
hesabına 15,5 milyard dollar, o cümlədən 2010-cu ildə
3,4 milyard dollar məbləğində investisiya yönəldilmiş,
bunun sayəsində yüzlərlə əhəmiyyətli
layihələr icra olunmuşdur.
Dövlət
başçısı regionların inkişafına xüsusi
diqqət ayırır və bu məqsədlə
imzaladığı fərman və sərəncamların,
dövlət proqramlarının icra vəziyyətini daim nəzarətdə
saxlayır. Mütəmadi olaraq bölgələrə səfər
edən Prezident İlham Əliyev görülən işlərlə
yerindəcə tanış olur, dəyərli
tapşırıq və tövsiyələrini verir. Bu səfərlər
zamanı vətəndaşlarla birbaşa görüşlərə
üstünlük verən dövlət
başçısı onları qayğılandıran problemlərin
həlli üçün operativ qərarlar qəbul edir.
2011-ci ilin birinci rübü ərzində dövlət
başçısı İlham Əliyev Qazax, Tovuz, Gəncə,
Samux, Naftalan, Goranboy, Masallı, Astara, Salyan və digər
rayonlarda olmuş, bir sıra mühüm obyektlərin
açılışında iştirak etmişdir.
Regionlarla yanaşı,
Bakı və şəhərətrafı qəsəbələrin
problemlərinin həlli də diqqət mərkəzindədir.
2011-ci il martın 9-da Bakı və şəhərətrafı
qəsəbələrin soial-iqtisadi inkişafına dair
xüsusi müşavirənin keçirilməsi buna əyani
sübutdur. Dövlət başçısı həmin
müşavirədən sonra paxtaxtın Qaradağ,
Suraxanı, Sabunçu, Binəqədi, Xətai və Səbail
rayonlarında olaraq qəsəbələrin problemlərinin həlli
istiqamətində görülən işlərlə
maraqlanmışdır. Eyni zamanda, bir sıra qəsəbələrdə
yeni sosial-infrastruktur obyektlərinin inşası, əhalinin
problemlərinin həlli üçün zəruri maliyyə vəsaitinin
ayrılmasını təmin etmişdir. Nazirlər Kabinetinin
son iclasında bu məsələyə xüsusi toxunan
dövlət başçısı həmin istiqamətdə
işlərin davam etdirilməsi vacibliyini bir daha diqqətə
çəkmişdir. "Artıq qəsəbələrdə
işlər başlamışdır. Mən indi qəsəbələrdə
tez-tez oluram, əvvəlki dövrlərdə də olmuşam.
Vəziyyətlə tanış oluram və insanlardan
birbaşa soruşuram ki, hansı məsələlər
onları daha çox narahat edir. Deyə bilərəm ki, qəsəbələrdə
son illərdə böyük işlər
görülmüşdür. Tikilən məktəblər,
demək olar ki, qəsəbələrdə təhsil sahəsinin
inkişafına müsbət təsir göstərmişdir. Bəzi
qəsəbələrdə su qıtlığı
mövcuddur. Kanalizasiya problemi, demək olar ki, bütün qəsəbələrə
xas olan məsələdir. Kanalizasiya problemi təkcə qəsəbələrdə
deyil, Bakı şəhərinin özündə də
qarşıda duran çox kəskin məsələdir. Ancaq
bununla bərabər, son illər aparılmış işlər
nəticəsində elektrik enerjisi ilə təminat
yaxşıdır" deyən cənab İlham Əliyev
Bakıətrafı qəsəbələrin sosial-iqtisadi
inkişafı ilə bağlı yeni dövlət
proqramının hazırlandığını
bildirmişdir.
Sosialyönümlü tədbirlərlə zəngin il
Dövlətin hər kəsi
layiqli həyat səviyyəsi ilə təmin etmək vəzifəsi
onun sosial xərclərinin yüksək həcmində praktik
ifadəsini tapır. Sosial xərclərin payı
İsveçdə üçdə bir, AFR və İtaliyada
dörddə bir, ABŞ və Böyük Britaniyada beşdə
bir hissə təşkil edir. Azərbaycanda 2011-ci il
üçün büdcə xərclərinin strukturunda
sosialyönümlü xərclərin 33 faiz təşkil etməsi
də (yəni büdcənin üçdə biri) ölkəmizdə
sosialyönümlü siyasəti bariz şəkildə təcəssüm
etdirir.
Ümumiyyətlə, 2009-cu
ilin 18 mart referendumunun nəticəsi olaraq dövlətin
sosialyönümlü siyasətinə konstitusion status
verilmiş, hökumət hər bir vətəndaşın mənafeyinə
xidmət edən sosial layihələrə diqqəti
artırmışdır. Bu da təsadüfi deyildir - bazar
iqtisadiyyatı sistemində sosial siyasət vasitəsilə əhalinin
əmlak sahəsində mövcud olan bərabərsizliyinin
müəyyən dərəcədə aradan
qaldırılmasını nəzərdə tutan, əhalinin
bütün təbəqələri üçün eyni
başlanğıc şərtlərini təmin edən sosial ədalət
prinsipləri reallaşır. Azərbaycanın davamlı
iqtisadi inkişafının sosial nəticələri əhalinin
həyat səviyyəsinin yüksəldilməsi, yeni iş
yerlərinin açılması və sosial ehtiyacların
dolğun ödənilməsi yolları ilə müəyyən
olunur. Son illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin
sosial müdafiəsi sahəsində qəbul edilmiş qanunlar,
fərman və sərəncamlar, respublikamızın
qoşulduğu beynəlxalq konvensiyalar, əhalinin sosial
müdafiəsi sahəsində aparılan əsaslı
islahatlar bu sahədə prinsipcə yeni vəzifələr
yaratmış, qarşıya milli normaların beynəlxalq təcrübəyə
uyğunlaşdırılması, əhalinin sosial müdafiəsinə
yeni yanaşma kimi tələblər qoymuşdur.
Nazirlər Kabinetinin son
iclasında səslənən məlumatlar əhalinin sosial
müdafiəsinə xidmət edən tədbirlərin 2011-ci
ilin ilk rubündə də davam etdirildiyini göstərir. Belə
ki, iqtisadi təsnifata uyğun olaraq birinci rübdə dövlət
büdcəsinə daxil olan vəsaitlərin 47,9 faizi və ya
1 milyard manatı məhz sosial təyinatlı xərclərin
maliyyələşdirilməsinə yönəldilmişdir və
bu da 2010-cu ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 129
milyon manat və ya 14,9 faiz çoxdur. Ötən ilin eyni
dövrü ilə müqayisədə sosial təyinatlı xərclərə
aid olan təqaüdlərin və sosial müavinətlərin
ödənişinə 17,2 faiz və ya 57 milyon manat çox, əməyin
ödənişi fonduna 14,2 faiz və ya 70 milyon manat çox,
ərzaq və dərman xərclərinə 3,8 faiz və ya
1,6 milyon manat çox vəsait sərf edilmişdir.
Bundan əlavə, məcburi
köçkünlərə, müavinət və yardım
alan vətəndaşlara nəzərdə tutulan ödənişlər
üzrə öhdəliklərin icrası tam təmin
edilmişdir. Hesabat dövründə sosial müdafiə və
sosial təminat xərclərinə 408,0 milyon manat və ya
2010-cu ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 19,2 faiz
çox vəsait ayrılmışdır. Ötən ilin
eyni dövrü ilə müqayisədə müdafiə xərclərinə
21,9, səhiyyə xərclərinə 21,8, kənd təsərrüfatı,
meşə təsərrüfatı və
balıqçılıq xərclərinə 18,3, təhsil xərclərinə
12,4, mədəniyyət, incəsənət, informasiya və
bədən tərbiyəsi xərclərinə 11,9 faiz
çox vəsait yönəldilmişdir.
Hesabat dövründə əhalinin
sosial vəziyyətinin yaxşılaşdırılması
istiqamətində atılmış mühüm addımlardan
biri də dövlət başçısının 2011-ci il
8 aprel tarixli fərmanı ilə əhalinin su təchizatı
və kanalizasiya xidmətlərinə görə
borclarının silinməsidir. Fərmana əsasən, əhalinin
içməli su təchizatı və kanalizasiya xidmətlərinə
görə 2011-ci il 1 fevral tarixinə "Azərsu"
Açıq Səhmdar Cəmiyyətinə olan 294,2 milyon
manat məbləğində borcları silinmişdir. Bu fərman
əhali qrupuna aid olunan abunəçilərin 85 faizini əhatə
edir.
Dövlətin
sosialyönümlü siyasəti həm də milli
sığorta-pensiya modelinin insanpərvər və humanist səciyyə
daşıması ilə şərtlənir. Hələ
2006-cı il yanvarın 1-dən tətbiq edilən
sığorta-pensiya sisteminə əsasən, pensiyaların
baza hissəsinin artırılması zamanı istehlak qiymətləri
indeksinin illik səviyyəsinın nəzərə
alınması, habelə sığorta hissəsinin istehlak qiymətləri
indeksinə uyğun indeksləşdirilməsi mövcud maliyyə
resurslarının əmək pensiyaçıları
arasında ədalətli bölgüsü məqsədinə
xidmət edir. Son 5 ildə Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yaşa görə əmək pensiyasının baza hissəsinin
artırılması ilə bağlı 7, sığorta hissəsinin
artırılması ilə bağlı 5 sərəncam
imzalamışdır. Prezident İlham Əliyevin 2011-ci il 15
fevral tarixli "Əmək pensiyalarının sığorta
hissəsinin indeksləşdirilməsi haqqında" sərəncamı
əsasında Azərbaycanda ilk dəfə olaraq istehlak qiymətləri
indeksinin illik səviyyəsinə, yəni inflyasiyaya uyğun
indeksləşdirmənin aparılması təmin
edilmişdir. Artımlar pensiyaların sığorta hissəsinin
məğləbi əsasında hesablanmaqla, 617 min 347 nəfər
pensiyaçıya şamil olunmuşdur. Rüb ərzində
bu pensiyaçıların pensiyasının sığorta
hissəsinin 2010-cu ilin istehlak qiymətləri indeksinə əsasən
artırılmasına 4,2 milyon manat vəsait xərclənmişdir.
Prezident İlham Əliyevin
Nazirlər Kabinetinin son iclasında 2006-cı ilədək
pensiyaya çıxmış 900 mindən çox vətəndaşın
pensiyalarının yenidən hesablanması ilə
bağlı tapşırığı da dövlətin
sosialyönümlü siyasətinin miqyası barədə
dolğun təsəvvür formalaşdırır. İclasda
bu məsələyə geniş toxunan dövlət
başçısı demişdir: "Bu ədalətsizlik
ona görə yarandı ki, 2006-cı ildən sonra yeni qaydalar
tətbiq olundu və 2006-cı ildən sonra pensiyaya
çıxanlar daha böyük pensiya alırlar. 2006-cı ilə
qədər Azərbaycanda pensiyaya çıxanların
sayı haradasa 900 mindən artıqdır. Bütövlükdə
1 milyon 300 nəfərə qədər pensiyaçı
vardır. Onlardan 900 mini 2006-cı ilə qədər pensiyaya çıxmışdır.
Ona görə ilk növbədə onların pensiya təminatı
yaxşılaşdırılmalıdır ki, bu sahədə
heç bir ayrı-seçkilik olmasın və yaşlı
insanlar lazımi səviyyədə pensiya ilə təmin
olunsunlar. Bu, bizim borcumuzdur, onlar işləyiblər,
çalışıblar, bu ölkəni yaradıblar, ölkənin
inkişafında çox böyük rol oynayıblar. Bizim
borcumuz onların maddi təminatını
yaxşılaşdırmaqdır. Biz bunu mütəmadi qaydada
edirik. Xüsusilə bu il biz 2006-cı ilədək pensiyaya
çıxmış vətəndaşların pensiya təminatını
yaxşılaşdırmalıyıq".
Hazırda əvvəlki
sistemlə pensiyaya çıxanların orta aylıq
pensiyası 102 manat təşkil etdiyi halda, 2010-cu ildə
pensiyaya çıxanların orta aylıq pensiya məbləği
150 manatdır. Məhz buna görə də "2009-2015-ci illər
üzrə sığorta pensiya sisteminin inkişafı
haqqında" Dövlət Proqramında da əvvəlki
sistemlə pensiyaya çıxan şəxslərlə yeni
sistemlə pensiyaya çıxan şəxslərin pensiya məbləği
arasındakı fərqin aradan götürülməsi nəzərdə
tutulmuşdur. Bununla əlaqədar mövcud pensiya
qanunvericiliyinin təkmilləşdirilməsi də nəzərdə
tutulur. Ümumilikdə, pensiyaların yenidən hesablanması
üçün dövlət büdcəsindən hər il əlavə
400 milyon manat vəsait ayrılacaqdır.
Hökumətin son iclasında həmçinin bildirilmişdir ki, yaxın perspektivdə dövlət büdcəsinin əlavə gəlirləri hesabına əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi tədbirlərinin, ilk növbədə, əməkhaqlarının artımının həyata keçirilməsi nəzərdə tutulur. Bu artım dövlət büdcəsindən maliyyələşən və maliyyə yardımı alan təşkilatlarda, o cümlədən təhsil, səhiyyə, sosial təminat, mədəniyyət, kənd təsərrüfatı, meliorasiya, ətraf mühitin mühafizəsi sferasında çalışanların, hərbi qulluqçuların, xüsusi rütbəli əməkdaşların və digər işçilərin əməkhaqlarının artımına imkan verəcəkdir. Eyni zamanda, sosial müavinətlərin və təqaüdlərin, o cümlədən yaşa, əlilliyə, ailə başçısını itirməyə, uşağın anadan olmasına, müharibə veteranlığına, məcburi köçkünlüyə görə sosial ödənişlərin və müavinətlərin artırılması təmin ediləcəkdir. Bütün bunlarla yanaşı, il ərzində ali, orta ixtisas, ilk peşə ixtisas təhsili sistemində oxuyan tələbə və şagirdlərə, doktorantlara verilən təqaüdlərin artırılması da nəzərdə tutulur. Bütövlükdə qeyd edilən sosial müdafiə tədbirləri təxminən 3,0 milyon nəfərdən çox vətəndaşa şamil ediləcəkdir.
Gənc nəslin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə xidmət edən kompleks tədbirlər də dövlətin sosialyönümlü siyasətinin mahiyyətindən irəli gəlir. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev müxtəlif sahələrdə uğur qazanmış bir qrup gənclə görüşü zamanı bu fəal zümrənin problemlərinin həlli istiqamətində mühüm addımların atılacağını demişdir. Cənab İlham Əliyevin gənclərin mənzil probleminin həlli üçün ipoteka kreditləşməsinin genişlənəcəyini bildirməsi həmin görüşün ən yaddaqalan məqamlarındandır. Prezident İlham Əliyev bununla əlaqədar demişdir: "Gənclərin yaşayış problemlərinin həlli üçün, şübhəsiz, daha da ciddi addımlar atılmalıdır. Son illərdə Azərbaycanda ipoteka kreditləşməsi məsələləri həll olunmağa başlanmışdır. Ancaq deyə bilərəm ki, bu təşəbbüs hələ ibtidai səviyyədədir. Biz elə etməliyik ki, həm güzəştli şərtlər daha da məqbul olsun, həm də ipoteka layihəsinin əhatə dairəsi genişlənsin. Bu, gənclər üçün yaxşı imkanın yaradılmasına xidmət göstərəcəkdir. Əlbəttə, bu məsələ də öz həllini tapmalıdır və yenə də deyirəm, konkret təkliflər irəli sürülməlidir".
Prezident İlham Əliyevin 20 aprel 2011-ci il tarixli "Dövlət büdcəsindən maliyyələşdirilən təhsil və səhiyyə müəssisələrində işin dövlət qulluğunun xüsusi növünə aid edilməsinə dair Konsepsiya layihəsinin hazırlanması barədə" sərəncamı da ölkənin təhsil və səhiyyə işçiləri tərəfindən rəğbətlə qarşılanmışdır. Sərəncama əsasən, Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabineti dövlət büdcəsindən maliyyələşdirilən təhsil və səhiyyə müəssisələrində işin dövlət qulluğunun xüsusi növünə aid edilməsinə dair konsepsiya layihəsini üç ay müddətində hazırlayıb Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə təqdim etməlidir. Bu konsepsiya hazırlanaraq qəbul edildikdən sonra təhsil və səhiyyə işçilərinin məvaciblərində müəyyən artımların olacağı gözlənilir.
Davamlı inkişafa xidmət edən
investisiya layihələri
Sosialyönümlü bazar iqtisadiyyatına keçid hər bir ərazidə sosial infrastruktur sahələrinin səmərəli inkişafına geniş imkanlar yaratmalıdır. Yəni hər bir konkret regionda əhalinin sosial müdafiəsi düzgün real vəziyyətdən asılı olaraq müəyyənləşdirilməlidir. Azərbaycanda da son illərdə iqtisadiyyatın sürətli artımı regionlarda sosial infrastrukturun təminatında dövlətin rolunu və iştirakını genişləndirmişdir. Müasir bazar iqtisadiyyatı münasibətləri şəraitində cəmiyyətdə sosial infrastruktur sahələrinin inkişafı və onun ərazi üzrə təşkili Azərbaycanın milli iqtisadi inkişaf modelinin ən xarakterik cəhətlərindəndir.
Respublikanın konkret ərazi və regionlarında sosial infrastrukturun formalaşdırılması və inkişafı dövlətin sosial siyasətinə uyğun olaraq tənzimlənir. Əhalinin həyat səviyyəsinin yüksəldilməsinin, ərazi istiqamətində tənzimlənməsinin özünəməxsus xüsusiyyətləri nəzərə alınır. Bu siyasət ilk növbədə regionların təbii-iqlim, sosial-iqtisadi inkişaf vəziyyətinə tam uyğun olaraq keçirilir. Region və ərazilər üzrə əhalinin həyat səviyyəsinin getdikcə bir-birinə yaxınlaşdırılması istiqamətində dövlətin tənzimləyici rolu ildən-ilə güclənir. Sosial infrastrukturun formalaşdırılması istiqamətində ən uğurlu addım kimi hər bir regionda istehsal infrastrukturunun bazar iqtisadiyyatının tələbləri əsasında təkmilləşdirilməsinə ciddi fikir verilir. Regionlarda və konkret ərazilərdə əhalinin məşğulluq səviyyəsi, sıxlığı, cins tərkibi, həyat səviyyəsi, milli-etnik xarakterli amilləri sosial infrastrukturun formalaşdırılmasında nəzərə alınır.
2011-ci ilin büdcə xərclərinin başlıca istiqamətləri sırasında əsas yerlərdən birini yenə də dövlət tərəfindən əsaslı kapital qoyuluşları (investisiya xərcləri) tutur. Bu təsnifat üzrə büdcədə 3 milyard 338 milyard manat vəsait nəzərdə tutulmuşdur. İnfrastruktur layihələrinə dövlət büdcəsindən ayırmaların yüksək templə artması ilk növbədə Prezident İlham Əliyevin ictimai həyatın bütün sahələrində modernləşməyə nail olmaq istəyindən irəli gəlir. Sovet dövründən qalmış infrastrukturla müasir Azərbaycanın artan ehtiyaclarını təmin etməyin, iqtisadiyyatda davamlı və sabit inkişafa nail olmağın qeyri-mümkünlüyü yaxşı məlumdur. Müasir tələblərə cavab verən infrastruktur yaratmadan sahibkarlığın, turizmin, qeyri-neft sektorunun inkişafından, mədəni-intellektual tərəqqidən danışmaq mümkün deyil. Dövlət investisiyaları hesabına əhəmiyyətli infrastruktur, kommunal və sosial obyektlərin inşası və yenidən qurulması da məhz qeyd olunan məqsədlərin gerçəkləşdirilməsi baxımından vacibdir. Ümumbəşəri sivilizasiyanın ən yüksək səviyyəyə çatdığı şəraitdə Azərbaycanın hər bir vətəndaşının normal yaşayışı üçün kommunal xidmətlərin səviyyəsinin yüksəldilməsi, zəruri infrastruktur layihələrinin gerçəkləşdirilməsi, ilk növbədə, əhalinin fasiləsiz olaraq elektrik enerjisi, təbii qaz, içməli su ilə təminatı, yolların bərpası və yenidən çəkilişi, zəruri abadlıq işlərinin aparılması dövlətin başlıca vəzifəsi sayılır.
2011-ci ilin ilk rübündə dövlət investisiya xərclərinə 546 milyon manat vəsait yönəldilmiş, əsas investisiya layihələrinin maliyyələşdirilməsi təmin edilmişdir. Həmin vəsaitin 78 milyon manatı təhsil, səhiyyə, mədəniyyət, idman və digər sosial-mədəni və məişət təyinatlı obyektlərin tikintisinə və yenidən qurulmasına xərclənmişdir. Müharibə əlilləri, şəhid ailələri üçün yaşayış evlərinin və bu qəbildən olan digər sosial obyektlərin tikintisinə 9,4 milyon, regionlarda idman komplekslərinin və digər idman təyinatlı obyektlərin tikintisi və yenidən qurulmasına 5,5 milyon manat vəsait yönəldilmişdir. Ölkənin əsas enerji, su təchizatı, qaz, nəqliyyat, kommunal, meliorasiya infrastrukturlarının tikintisi və yenidən qurulması üçün 363 milyon, o cümlədən yol-nəqliyyat infrastrukturunun tikintisi və yenidən qurulması üçün 144 milyon manat vəsait sərf edilmişdir.
Dövlət büdcəsindən ayrılmış investisiya xərcləri ilə yanaşı, ölkəmizdə yol, su təchizatı və meliorasiya, kənd təsərrüfatı, sosial və digər infrastrukturların tikintisi və yenidən qurulması üçün Azərbaycan hökuməti tərəfindən xaricdən 206 milyon manat məbləğində vəsait cəlb olunmuşdur. Ümumiyyətlə, ilin ilk rübündə Beynəlxalq Aeroportun yeni binası, Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu və digər layihələrin icrası inamla həyata keçirilmişdir.
Neftdən sonrakı
inkişafın uğurlu təməli
Hesabat dövründə informasiya-kommunikasiya sektorunda da mühüm layihələrin icrası davam etdirilmiş, bu sahədə ciddi artım müşahidə olunmuşdur. Ümumiyyətlə, son illər Azərbaycanın adı İKT-nin inkişafı və informasiyalı cəmiyyətin formalaşması üzrə reytinq göstəricilərində MDB məkanında öncüllər sırasında çəkilir. Respublikamızın bu sahədə MDB-də lider dövlət olmasını Ümumdünya İqtisadi Forumunun "Qlobal İnformasiya Texnologiyası Hesabatı 2009-2010" adlı sənədi də göstərir. Azərbaycan da şəbəkə hazırlığı indeksinə görə 64-cü yerə layiq görülmüşdür ki, bu da MDB məkanında ən yüksək göstəricidir. Müqayisə üçün qeyd edək ki, sözügedən indeks baxımından qonşu dövlətlərdən Gürcüstan 93-cü, Rusiya 80-ci yerdə dayanır. Şəbəkə hazırlığı baxımından ən pis vəziyyət Cənubi Qafqaz dövlətləri arasında Ermənistandadır. Reytinq cədvəlində Ermənistan 101-ci yeri tutur.
Bu göstərici deməyə əsas verir ki, həyata keçirilən məqsədyönlü və ardıcıl dövlət siyasəti respublikamızda informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının yeni prioritet sahə kimi inkişafına əlverişli şərait yaratmışdır. İKT müasir cəmiyyətin vacib infrastrukturu, iqtisadiyyatın real sektoru, məhsuldarlığın artım amili və müasir humanitar inkişafın katalizatoru olaraq Azərbaycanda energetika sektorundan sonra ən dinamik inkişaf edən ikinci sahədir.
Hazırda dövlət səviyyəsində həyata keçirilən innovasiya siyasətinin başlıca hədəfi İKT infrastrukturunun iqtisadi bazasını durmadan yüksəltmək, bu sahənin ümimi daxili məhsulun formalaşmasındakı xüsusi çəkisini artırmaqdır. İKT sahəsində lider olmaq və iqtisadi inkişafı təmin etmək üçün informasiya cəmiyyətini səciyyələndirən informasiya və kommunikasiya, habelə innovasiya texnologiyalarının ilk mərhələdə istifadəçisi, daha sonra istehsalçısına çevrilmək son dərəcə zərurətdir.
Ölkədə İKT fəaliyyətinin əsas prinsipləri Azərbaycan Respublikasının İnkişafı Naminə İKT üzrə Milli Strategiyada (2003-2012-ci illər) öz əksini tapmışdır. Bu sənəd əsasında son illərdə "Elektron imza və elektron sənəd haqqında", "Elektron ticarət haqqında", "İnformasiya əldə etmək haqqında" və "Telekommunikasiya haqqında", "Poçt rabitəsi haqqında" kimi mühüm qanunlar, "Azərbaycan Respublikasında telekommunikasiya sahəsinə dair siyasət planı", "Azərbaycan Respublikasının inkişafı naminə informasiya və kommunikasiya texnologiyaları üzrə Milli Strategiya" və "Azərbaycan Respublikasında rabitə və informasiya texnologiyalarının inkişafı üzrə 2005-2008-ci illər üçün Dövlət Proqramı (Elektron Azərbaycan)" qəbul edilmişdir. Bütün bu sənədlər rabitə və informasiya texnologiyaları sahəsi üzrə geniş islahatların aparılmasını, tənzimləmə prosedurunun təkmilləşdirilməsini, telekommunikasiya şəbəkələrində geniş modernləşmə işlərinin aparılmasını, internetin sürətli inkişafını təmin etmişdir.
Dövlətin bu istiqamətdə məqsədyönlü siyasətinin məqsədi respublikamızı regionda rabitə və informasiya texnologiyaları sahəsində tranzit və mərkəzi ölkəyə çevirməkdir. Azərbaycanın yaxın illərdə informasiya ixrac edən ölkələrdən birinə çevrilməsi də aparılan islahatların başlıca qayəsini təşkil edir. Azərbaycan fibrooptik kanalların keçdiyi əlverişli coğrafi məkanda yerləşir və bu baxımdan ölkəmizin Şərqlə Qərb arasında əlverişli informasiya tranziti məkanına çevrilməsi ehtimalı kifayət qədər yüksəkdir. Məhz buna görə də son zamanlar dünyanın ən iri kommunikasiya şirkətləri Azərbaycana böyük maraq göstərirlər.
Prezident İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin son iclasında İKT-nin inkişafı sahəsindəki tədbirləri də razılıqla qeyd etmişdir: "Bu sektorun inkişafı Azərbaycanda ümumi intellektual potensialın və intellektual imkanlarımızın inkişafına xidmət göstərəcək, eyni zamanda, bu sektorun böyük kommersiya əhəmiyyəti vardır. Artıq bu sektor bizim üçün yeni bir gəlir mənbəyinə çevrilir. Gələcəkdə bu sektorda əldə olunacaq gəlirlər ölkə iqtisadiyyatının inkişafına çox güclü təsir göstərəcəkdir. Süni peykin yaradılması proqramı icra edilir. Ümid edirəm ki, Azərbaycan artıq yaxın zamanlarda öz peykinə malik olacaqdır. Bu, həm də ölkənin imici və nüfuzu üçün çox vacib olan məsələdir".
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin ölkədə kosmik sənayenin inkişaf etdirilməsi və informasiya təhlükəsizliyinin təmin olunması məqsədi ilə imzaladığı "Azərbaycan Respublikasında kosmik sənayenin yaradılması və telekommunikasiya peyklərinin orbitə çıxarılması haqqında" sərəncamı, habelə təsdiq etdiyi "Azərbaycan Respublikasında kosmik sənayenin yaradılması və inkişafı üzrə Dövlət Proqramı" Azərbaycanın dünya peyk ailəsinin üzvünə çevrilməsi, peyk texnologiyalarının istehsalı və tətbiqi üçün də geniş imkanlar açmışdır. Ölkəmizin ilk telekommunikasiya peykinin 2012-ci ilin sonuncu rübündə orbitə çıxarılması nəzərdə tutulur. Telekommunikasiya peykinin orbitə çıxarılması ilə Azərbaycan MDB məkanında Rusiyadan sonra süni peykə malik ikinci ölkə olacaqdır və regionda bu sahədə də öz liderliyini gücləndirəcəkdir.
Ümumiyyətlə, Nazirlər Kabinetinin 2011-ci ilin birinci rübünün uğurlu yekunları deməyə əsas verir ki, dövlət başçısı İlham Əliyevin xalq qarşısında verdiyi bütün vədləri əməli fəaliyyətə, real siyasətə əsaslanmaqla milli maraq və mənafeləri maksimum dərəcədə özündə ehtiva edir. Vətəndaş mənafeyinə xidmət edən bu siyasətin qarşıdakı aylarda davam etdirilməsi isə Azərbaycanın daha böyük iqtisadi uğurlarına etibarlı zəmin yaradır.
Müşfiq ATAKİŞİYEV,
iqtisad elmləri doktoru,
professor
Azərbaycan.- 2011.-14 may.- S. 4.