"Traviata" opera səhnəmizdə

 

Azərbaycan Dövlət Akademik Opera Balet Teatrında oynanılan hər bir əsər sənətsevərlər üçün bayram ovqatı yaradır. Bu yaxınlarda böyük italyan bəstəkarı Cüzeppe Verdinin "Traviata" operasının tamaşasına gələnlər dahi bəstəkarın əfsanəvi musiqisinin sehrinə düşdülər. Üçpərdəli bu melodram ilk dəfə 1853-cü ildə Venesiyanın "La Feniçe" teatrında oynanılmışdır. Əhvalat təqribən 1850-ci ildə Parisdə cərəyan edib. Əsər əyalət sakini Alfredo Cermonun yüngül əxlaqlı, kübar qadın Valeri Violettaya nakam məhəbbətindən bəhs edir. "Traviata" italyan dilində "pozğun", "yolunu azmış qadın" mənasındadır. Elə bu səbəbdən belə əxlaq sahibi qadın haqqında əsər yazılması o dövrün varlı aristokratlarının hiddətinə səbəb olmuş həmin şedevr əsərin ilk tamaşası uğursuzluqla nəticələnmişdi. Lakin sonralar tez bir zamanda Verdi musiqisi hətta burjua cəmiyyətinin meşşan aristokratlarının da zövqünü oxşamış "Traviata" operası həmişəyaşarlıq zirvəsinə yüksəlmişdir. Bu əsər sivill dünya opera teatrlarının repertuarında öncüllük qazanmışdır.

"Traviata" öz xarakterinə görə lirik-psixoloji intim operanın parlaq nümunəsidir. Onun süjetinin əsası sosial məna kəsb edən şəxsi dramdır.

Verdi özünün bütün operalarında xalq mahnı rəqs janrlarından istifadə etmişdir.

Lakin "Traviata"da bu prinsip xüsusi əhəmiyyət kəsb edir tam ardıcıl surətdə həyata keçirilir. Operada ayrı-ayrı obrazları səciyyələndirən, onların hiss həyəcanlarını, dramatik situasiyaları xarakterizə edən mahnı-rəqs janrları bütün dramatik gediş xəttini açıqlandırmaq vasitəsidir. Oynaq musiqi materialı dinləyicilərin zövqünü dərindən oxşamaqla onları heyran qoyur. Operanın musiqisində vals intonasiyaları ritmləri mühüm rol oynayır. Vals musiqisi əsərin bütün partiturasına nüfuz edərək Azərbaycan melomanlarının ruhunu oxşayan gözəl bir musiqi aləmi yaradır.

Cüzeppe Verdi bütün əsərlərində kişi qadın partiyalarını geniş diapazonlu, çevik, imkanlı səslər üçün yazmışdır. Onun elə bir operası yoxdur ki, əsərin baş qəhrəmanı öz partiyasını ifa edərkən heç olmasa 3-4 dəfə vokal baxımından çətin sayılan yüksək notları səsləndirmək məcburiyyətində qalmasın. "Traviata" operasının qəhrəmanları Violetta (soprano), Alfredo (tenor) tamaşaçıları razı salmaqdan ötrü çox yuxarı notların öhdəsindən gəlməlidir.

"Traviata" operasında Valeri Violetto Alfredo Cermon (tenor) öz qəhrəmanlarının hiss həyəcanlarını istənilən səviyyədə ifadə edə bilməkdən ötrü bütün vokal imkanlarından bacarıqla istifadə etməlidirlər. Haqqında bəhs etdiyimiz tamaşada həmin partiyaları istedadlı opera müğənniləri - xalq artisti Azər Zeynalov (Alfredo), gözəl tembrli geniş diapazonlu səsə malik olan İlahə Əfəndiyeva reallaşdırmışlar. Növbəti tamaşada gənc Afaq Abbasova Violetta vokalçıların Bülbül adına III Beynəlxalq müsabiqəsinin laureatı Fərid Əliyev (Alfredo) rollarına dəvət edilmişdilər. Elə bu başdan deyək ki, hər iki vokalçı tamaşaçılar tərəfindən hərarətlə qarşılandı.

Violetta partiyası vokal ifaçılığı baxımından çətindir. İfaçıdan geniş diapazon, çevik oynaq səs tələb olunur. Birinci pərdədə Violettanın xəstəlikdən şəfa tapması münasibətilə verdiyi qonaqlıqda Alfredo Cermonla tanış olub ona vurulduqdan qonaqlar dağılışdıqdan sonra tək qalan zaman öz emosiyalarını gizlətməyərək "Eh Alfredo, mənim Alfredom, mən səni necə sevirəm" sözləri ilə başlanan məşhur ariyasını oxuyur. Həmin ariyada texniki passajlar yetərincədir. Bu passajların öhdəsindən gələ bilməyən vokalçılar tamaşaçılarda heyranlıq yarada bilmir. Gənc ifaçı Afaq Abbasova həmin ariyanı çətinlik çəkmədən oxuya bilmədi. O, texniki passajların da öhdəsindən layiqincə gəlməyə müvəffəq olmadı. Ariyanın "mi-bemol" sonluğunda Afaq xanımın səsi öz tarazlığını saxlaya bilmədiyindən parlaqlığını itirdi. Bu olay gənc vokalçı xanım üçün bağışlana bilən qüsur sayıla bilər. Ona görə ki, müğənnidən partiyanın ilk ifası zamanı belə qüsurları gözləmək olar. Afaq partiyanın ifasını təkmilləşdirməyə qadir olduğunu sübuta yetirməkdən ötrü çox çalışmalıdır.

Bu ariyanın ifası zamanı Violettanın həyəcanlı intonasiya çağırışlarına Alfredonun pəncərə qabağında cavabı yuxarı "do" notu ilə sonuclanır. Bu ifa incəliyinin öhdəsindən az sayda tenor səsli ifaçı gəlir. sevgililərin coşqunluq anlarını tamaşaçılara da yaşadır. Alfredo partiyasının ifaçısı Fərid Əliyev Violettanın məhəbbət ariyasını müşayiət edərkən yuxarı "do" notunu təmiz götürməklə tamaşaçıların rəğbətini qazana bildi. Birinci pərdədə Violetta Alfredonun "qonaqlıq dueti" intonasiya bağlılığı ilə xoşagələn alındı.

Afaq Abbasovanın Traviatanın ölüm yatağındakı ifaçılıq qabiliyyəti opera səhnəmizə istedadlı dram aktyoru imkanları geniş olan gənc ifaçının gəlməsindən xəbər verir.

Vokalçıların Bülbül adına III Beynəlxalq müsabiqəsinin laureatı, əməkdar artist Əvəz Abdullayev Alfredonun atası Corc Cermon partiyasında əvəzsiz olduğunu sübuta yetirdi. Onun geniş diapazonlu parlaq səsi dramatik xarakterli oyun tərzi bu istedadlı ifaçını tamaşaçılara sevdirdi. Əvəzin ifasında Cermonun ariyası, Violetta ilə duetləri çox xoşagələn alındı.

 

 

Arif HÜSEYNOV

 

Azərbaycan.- 2011.-22 may.- S. 8.