Bir kərə yüksələn
bayraq
Ümummilli lider Heydər Əliyev ömrünün son ilində Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yaradılmasının 85 illiyi münasibətilə Azərbaycan xalqına müraciətində millətimizin suveren və demokratik respublika quruculuğundakı ilk tarixi təşəbbüsünə və uğuruna çox yüksək qiymət vermişdir. Ulu öndərin müraciəti həm də bizim bu böyük milli-siyasi nailiyyətə müstəqil dövlətin vətəndaşı kimi münasibətimizi formalaşdıran bir örnəkdir.
Bu müraciət cümhuriyyət təməli üzərində qurulan müstəqil Azərbaycan Respublikasının öz tarixi dövlətçilik ənənələrinə nə qədər ehtiramla yanaşdığını bir daha göstərir: "Müsəlman Şərqində ilk demokratik respublika olan Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti ölkəmizin çoxəsrlik sosial-iqtisadi, ictimai-siyasi və mədəni inkişafının, xalqımızın milli oyanışı və dirçəlişi proseslərinin məntiqi nəticəsi kimi meydana çıxmışdır. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti xalqımızın siyasi şüur səviyyəsinin, intellektual və mədəni potensialının, yüksək istedad və qabiliyyətinin göstəricisi idi. 1918-ci il mayın 28-də Azərbaycan istiqlaliyyətinin elan edilməsində, Xalq Cümhuriyyətinin təşəkkül tapmasında və fəaliyyət göstərməsində cümhuriyyətə rəhbərlik etmiş şəxslərin -Əlimərdan bəy Topçubaşovun, Məmməd Əmin Rəsulzadənin, Fətəli Xan Xoyskinin, Nəsib bəy Yusifbəylinin, Səməd bəy Mehmandarovun, Əliağa Şıxlinskinin və başqalarının böyük xidmətləri olmuşdur. Bu görkəmli dövlət xadimlərinin, vətənpərvər ziyalıların, peşəkar hərbçilərin adları xalqımızın yaddaşına əbədi həkk olunmuşdur".
Həqiqətən də xalqımızın müstəqillik əzmini nümayiş etdirən Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti XX əsr dünya siyasi mədəniyyətinin ən qabaqcıl demokratik formalarını öz dövlət təsisatlarında tətbiq etməyin ilk təcrübəsi idi. Əgər Rusiya imperiyasının dağıldığı və özünü nəyin bahasına və hansı formada olursa-olsun bərpa etməyə çalışdığı bir zamanda, 4 böyük dövlətin - Almaniya, Rusiya, Avstriya-Macarıstan və Osmanlı imperiyasının məğlubiyyəti ilə nəticələnən Birinci Dünya müharibəsinin sonlarına doğru qalib və məğlub imperialist dövlətlərin Qafqaz regionunda maraqlarının kəskin şəkildə toqquşduğu dramatik tarixi zamanda Azərbaycanda Cümhuriyyət yaranmasaydı, sonradan ölkəmizin müttəfiq respublika kimi Sovet İttifaqının tərkibinə daxil olması və bu ittifaq da dağılarkən bir suveren dövlət kimi öz müstəqilliyini bərpa etməsi də mümkün olmayacaqdı. Buna görə də hər ilin 28 mayında Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yaradılması hadisəsinin ölkəmizdə Respublika Günü kimi qeyd olunmasına tam mənəvi haqqımız və böyük sayğımız vardır.
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti imperiya, müstəmləkə rejimlərinin çökməsinə və müstəqillik hərəkatlarının zəfər çalmasına zərurət və şərait yarandığı dönəmdə ərsəyə gəlmişdi. 1918-ci ilin əvvəllərində - Birinci Dünya müharibəsinin başa çatmasına bir neçə ay qalmış Zaqafqaziya Seyminin azərbaycanlı, gürcü və erməni deputatları paytaxtı Zaqafqaziya Federativ Demokratik Respublikasının yarandığını elan etmişdilər. Lakin bu federativ qurumun perspektivsizliyini görən Gürcüstan 26 may 1918-ci ildə öz müstəqilliyini bəyan etdi. Zaqafqaziya Seyminin Azərbaycan Milli Şurasının sədri Məmməd Əmin Rəsulzadənin başçılığı ilə F.Köçərli, F.Xoyski, N.Yusifbəyli, S.M.Qənizadə, Ş.Rüstəmbəyov, X.Xasməmmədov, M.Hacınski və 44 deputat mayın 28-də Tiflisdə Qafqaz canişininin sarayında, yaratdıqları Milli Şuranın tarixi iclasında Azərbaycanın istiqlaliyyətini elan etdilər. Bu da tamamilə qanunauyğundur ki, Azərbaycan məfkurəsinin ideoloqlarından olan M.Ə.Rəsulzadə həm də Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin banilərindən biri oldu.
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin Milli Şurası olduqca çətin bir vaxtda hakimiyyətə gəlirdi. Bədnam kommunarların əlində olan Bakı Soveti hakimiyyətdən çəkilmək istəmir, daşnak ordusu ilə birlikdə kütləvi soyqırımı xarakterli qırğınlar törədirdilər. Millətin ölüm-dirim savaşı qarşısında qaldığını görən Milli Şura Gəncə şəhərində təcili toplantısını keçirdi. Fətəli Xan Xoyskinin başçılığı ilə müvəqqəti hökumət yaradıldı. Dövləti möhkəmlətmək, onu xarici təcavüzdən və daxili parçalanmadan qorumaq məqsədilə Türkiyə hökumətindən yardım istəmək qərara alındı. Azərbaycan və Türkiyənin hələ o zamandan vahid geosiyasi maraqlardan çıxış etməsi onu göstərir ki, qardaş xalqlar bu tandemin onların hər ikisi üçün həyati əhəmiyyətə malik olduğuna əmin idilər. Həmin ilin sentyabrında Azərbaycanın milli ordusu türkiyəli komandan Nuru Paşanın əsgərləri ilə birlikdə qondarma "Mərkəzi Xəzər diktaturası" və eser-daşnak qüvvələrini darmadağın edərək Bakıya girdi və Bakı Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin paytaxtına çevrildi. Amma sürətlə dəyişən sonrakı hərbi-siyasi proseslər nəticəsində Türkiyə qoşunu ölkəni tərk etməli oldu. Antanta dövlətlərinin məqsədi Türkiyəni Azərbaycandan uzaqlaşdırıb Bakını birdəfəlik Britaniya imperiyasının nəzarəti altına salmaq idi. İngilislərin Bakıya daxil olmasını antiazərbaycan və antitürkiyə meyilli bütün qüvvələr, xüsusilə ermənilər sevinclə qarşıladılar. Ermənilərin və rusların təhriki ilə qızışdırılan milli-siyasi qarşıdurmaların ən qaynar çağında – dekabrın 7-də Bakıda Azərbaycan Parlamenti öz işinə başladı.
Xalq Cümhuriyyətinin möhkəmlənməsi yolunda tarixi işlər görmüş dövlətimizin ilk parlamenti koalisiya hökumətini təsis etdi. F.Xoyski yenidən Nazirlər Şurasının sədri seçildi. Britaniya hərbi qüvvələrinin komandanı, general Tomson da rəsmi olaraq bu hökuməti tanıdı, rus milli şurasına da onu tanımağı tövsiyə etdi. Azərbaycanı yenidən Rusiya imperiyasının əsarəti altına verməyə çalışan qondarma "Qafqaz-Xəzər hökuməti" Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin siyasi mövcudluğu ilə barışmadığına görə qanundankənar elan edildi və onun rəhbərləri 48 saata Azərbaycandan çıxarıldı. Milli hökumət tədricən ölkəyə nəzarəti tam olaraq öz əlinə alırdı. Avqusta qədər Britaniya hərbi qüvvələri də Bakıdan çıxarıldı.
Azərbaycan hökuməti Birinci Dünya müharibəsində qalib gəlmiş ölkələrin 1919-cu ildə Fransada keçirilən Versal Beynəlxalq Sülh Konfransına öz nümayəndəsini göndərdi. Təbii ki, Konfrans Antanta üzvü olan Rusiyadan qopmuş yeni milli dövlətlərin təzədən ona birləşdirilməsinə çalışırdı. Azərbaycan diplomatları o dövrün demokratik fikirli dövlət başçılarından sayılan V.Vilsonla görüşmək imkanı qazandılar. V.Vilson Azərbaycanın müstəqilliyini yalnız Qafqaz konfederasiyasında tanıyacağını bildirdi. Erməni nümayəndələri hətta bu təşəbbüsü də Rusiyanın xeyrinə pozdular. Buna baxmayaraq, müstəqilliyini qorumaq uğrunda qətiyyətlə mübarizə aparan Xalq Cümhuriyyəti özünün bir sıra Avropa dövlətləri tərəfindən tanınmasına nail olurdu. Azərbaycan nümayəndə heyətinin 1920-ci ildə Parisə yeni səfəri də öz bəhrəsini verdi. Konfransın Ali Şurası Azərbaycanın suverenliyini tanıdı.
Lakin Qafqazda müstəqil dövlətlərin yaranması ilə barışmaq istəməyən sovet Rusiyası buradakı vəziyyəti öz xeyrinə dəyişə bildi. 18 martda erməni daşnak ordusunun Qarabağa qoşun yeritməsi və 28 apreldə Qızıl Ordunun Azərbaycana daxil olması demək olar ki, eyni tarixi zamanda baş verdi. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti erməni qüvvələrini darmadağın etsə də, artıq ölkədə özünə siyasi-ideoloji dayaqlar yaratmış sovet dövlətinin qarşısında tab gətirməyərək idarəçiliyi bolşeviklərə təhvil verdi. Cümhuriyyətçilər hakimiyyətə inqilab etmədən, qan tökmədən gəldikləri kimi, qansız-qadasız da hakimiyyətdən getdilər. Bu dövrdə Nəriman Nərimanovun şəxsində Azərbaycanın varlığını Rusiya ilə bir yerdə görən alternativ siyasi cərəyan da vardı. N.Nərimanov hələ 1919-cu ildə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin Nazirlər Şurasının sədri N.Yusifbəyliyə göndərdiyi məktubda cümhuriyyətçiləri hakimiyyəti bolşeviklərə təhvil verməyə çağırırdı. Beləliklə, iyirminci əsrin təlatümlü ilk iki onilliyində Azərbaycanın milli müqəddəratına yanaşmada iki xətt var idi: M.Ə.Rəsulzadənın başçılıq etdiyi cərəyanda dövlətin tam müstəqilliyi, N.Nərimanovun başçılıq etdiyi cərəyanda onun sovet dövlətindən ayrılmazlığı xətti götürülmüşdü. 1920-ci ilin aprelində M.Ə.Rəsulzadə milli parlamentdə Azərbaycan bolşeviklərinə müraciətlə tarixi sözlər demişdi: "Əgər siz məni təmin etsəniz ki, Ümumi-idarə əlinizə keçdigi təqdirdə Azərbaycan türk hökuməti təşkil edəcəksiniz, əgər mən bilsəm ki, Azərbaycan hökuməti adı ilə Rusiya sovetinin bir şöbəsini burada açmayacaqsınız, o vaxt sizinlə danışa bilərdik... Fəqət, siz həqiqi bir istiqlaliyyətçi deyil, digər bir üsyan hazırlayan sui-qəsdçisiniz" . 1900-1920-ci illərdə imperiya müstəmləkəçiliyinə qarşı Qafqaz ölkələrində müstəqillik ideologiyası kifayət qədər qüvvətli olsa da, onu axıradək davam etdirmək real tarixi şəraitə görə mümkün olmadı.
Lakin tarixin və milli iradənin
də öz məntiqi var. Azərbaycan Sovet Sosialist
Respublikası SSRİ-nin tərkibində olduğu müddətdə
öz milli varlığını qorumağa və
yaşatmağa çalışırdı. Ümummilli lider
Heydər Əliyevin respublikamıza rəhbərlik etməyə
başladığı vaxtdan etibarən Azərbaycanın gələcək
müstəqilliyinə əsaslı zəmin yaradılmağa
başlandı. Bu gün biz tam əsasla deyə bilərik ki,
Azərbaycanın suverenliyi üç fundamental təməl
üzərində qərar tutur: Klassik Azərbaycan dövlətçiliyi
ənənələri, Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti və
Heydər Əliyev epoxasında milli ideologiyanın məqsədyönlü
şəkildə inkişaf etdirildiyi Azərbaycan Sovet Sosialist
Respublikası.
Bu gün suveren və
demokratik respublikamız özünü varisi
sandığı Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətini quran
böyük siyasi xadimlərə, onun siyasi-ideoloji irsinə dərin
ehtiram bəsləyir. Heç şübhəsiz, istiqlal
carçılarının ən böyük xidməti -
müstəqil dünya dövlətləri sırasında Azərbaycanın
da öz haqqı və yeri olduğuna həm
xalqımızı, həm də beynəlxalq aləmi
inandırmaqdan və ən başlıcası isə milli
dövlətimizin mövcudluğu faktının beynəlxalq
miqyasda təsdiqindən ibarətdir. "Azərbaycan"
sözü də ilk dəfə olaraq təkcə coğrafi ərazi
kimi deyil, həm də dövlət adı statusunda məhz
Cümhuriyyət dövründə rəsmiləşdi. O
vaxtlar nəinki Şərq, hətta inkişaf etmiş Avropa
ölkələrinin çoxunda demokratik parlament və digər
dövlət təsisatları tam təşəkkül
tapmamışdı. Halbuki Azərbaycan parlamenti çoxpartiyalı
sistem üzrə formalaşmağa başlamışdı.
Xalq Cümhuriyyətini ərsəyə
gətirən fədakar insanlar mükəmməl təhsil
almış, öz dövrünün sivil dəyərlərinə
yiyələnmiş, ictimai fikrin yüksəlişinə ciddi
şəkildə təsir göstərməyi bacaran, həm də
dövlət quruculuğunun ilk çətin mərhələsində
atdıqları addımların məsuliyyətini dərk edən
sağlam və mübariz fikir sahibləri idilər.
Üçrəngli bayrağımızı ilk dəfə
qaldıran bu istiqlal mücahidləri üç
aparıcı istiqamətdə - siyasət, mədəniyyət
və cəmiyyət quruculuğu sahəsində sonrakı
bütün inkişafımıza əhəmiyyətli təsir
göstərən və nəhayət, Sovet
İttifaqının dağıldığı ərəfədə
müstəqillik hərəkatına ruh və ideya
daşıyan fəaliyyətlərin təməlini
qoymuşdular. Onların fədakar təşəbbüsləri
nəticəsində suveren dövlətçilik
atributlarımızın yaradılması, Azərbaycan
türkcəsinin dövlət dili statusunda qəbul edilməsi,
milli ideologiyamızın inkişafı istiqamətində
böyük uğurlar qazanılmışdı.
Cümhuriyyət hərəkatı,
sözün əsl mənasında, milli fikir intibahına yol
açdı. Çarizmin devrilməsindən sonra Azərbaycanda
yaranmağa başlayan müxtəlif siyasi partiya və təşkilatların
azad fəaliyyətinə meydan verildi. Milli demokratiyanın
müstəqil mətbuatı təşəkkül tapdı.
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti dövründə iki dəfə
hökumət başçısı seçilmiş Nəsib
bəy Yusifbəylinin rəhbərliyi və təşəbbüsü
ilə 1919-cu il 15 oktyabrda mətbuat haqqında qanun qəbul
edilmişdi. Azərbaycan kapitalı milli iqtisadiyyatın
inkişafında necə böyük rol oynayırdısa, eyni
dərəcədə maddi və mənəvi sərvətlərimizin
yaradılmasında diqqətəlayiq işlərə, böyük
xeyriyyəçilik məqsədlərinə sərf olunurdu.
Hacı Zeynalabdin Tağıyev, Musa Nağıyev, Murtuza
Muxtarov, Şəmsi Əsədullayev və başqa sərvət
sahibləri öz varından millətin tərəqqisi naminə
maarifçilik, quruculuq məqsədlərinə əhəmiyyətli
yardımlar ayırırdılar.
Dövlət müstəqilliyinin
necə böyük nemət olduğunu görən Azərbaycan
ziyalılarının yaradıcılıq potensialı
artıq özünün nəyə qadir olduğunu göstərirdi.
Cümhuriyyət dövründə Dövlət Bankı, 40
minlik nizami ordu, Azərbaycan Teleqraf Agentliyi yaradıldı,
pul-poçt markaları buraxıldı, Yelizavetpol yenə də
Gəncə, Qaryagin isə Cəbrayıl
adlandırıldı. Orden, medal, gerb, himn, üçrəngli,
səkkizguşəli bayraq qəbul olundu. Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti rəhbərlərinin apardığı məqsədyönlü
siyasət nəticəsində dövlət idarələri tədricən
milli dil praktikasına yiyələnməyə
başlamışdı. Məhz həmin dövrdə milli
kadrların məsul vəzifələrə gətirilməsi ənənəsi
yarandı.
Milli kadrların
formalaşmasına, ümumən xalqın savadlanmasına
böyük ehtiyacın olduğunu dərk edən Azərbaycan
hökumətinin başlıca vəzifələrindən biri
də xalq maarifinin inkişafı, xüsusilə ali təhsil
müəssisələrinin yaradılması idi. Ona görə
də 1919-cu ildə Bakıda Dövlət Universiteti, müəllim
kadrları hazırlayan Darülmüəllim
açıldı. Firudin bəy Köçərlinin rəhbərliyi
ilə Zaqafqaziya Müəllimlər Seminariyasının Azərbaycan
bölməsi Gürcüstanın Qori şəhərindən
Qazaxa köçürüldü. Yüz nəfər tələbə
ali təhsil almaq məqsədilə xarici ölkələrə
göndərildi. 1919-cu ildə artıq Azərbaycanda 700-ə
qədər məktəb vardı. Uğurlu təhsil siyasəti
nəticəsində hələ köhnə düşüncənin
hökm sürdüyü bir şəraitdə,
qızların məktəbə cəlb olunmasına nail
olundu. 50 minə yaxın şagird kontingentinin 2 mini
qızlardan ibarət idi.
Azərbaycan yenə də
elm, maarif və mədəniyyətin, siyasi, ictimai və ədəbi
fikrin aparıcı istiqamətlərində Yaxın Şərq
məkanında irəlidə gedirdi. Təsadüfi deyil ki, Məmməd
Əmin Rəsulzadə bu öncüllükdən iftixar
duyğusu ilə söz açırdı: "Şərq
ölkələri arasında ilk türk dramaturqu azərbaycanlı,
ilk türk bəstəkarı azərbaycanlı, məzhəb
uzlaşmazlığını ilk ortadan qaldıran yenə azərbaycanlı,
əlifba islahatını ilk düşünən azərbaycanlı,
nəhayət, islam aləmində ilk dəfə cümhuriyyət
elan edən də azərbaycanlıdır".
Cümhuriyyət
düşüncəsi milli olduğu qədər də,
özünütəsdiq iradəsinə sahib olduğu qədər
də ümumbəşəri səciyyə
daşıyırdı. Azərbaycan ideologiyası hələ
əsrin əvvəllərindən bu istiqamətə
tuşlanmışdı. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
Milli Şurasının sədri Məmməd Əmin Rəsulzadə
7 dekabr 1918-ci ildə dövlətimizin ilk Parlamentinin
toplantısında bildirmişdi: "Bir millət müstəqil
və hürr olmalı, hürr olduqdan sonra digər millətlərlə
ürəyi istədiyi kimi əqd-ittifaq etməlidir.
Bütün dünya millətlərinin bir "cəmiyyəti-əqvam"
vücudə gətirməsi bizim ən əziz fikirlərimizdəndir.
Bu "federasyon" cəbrlərlə deyil, təbii bir meyl və
arzu ilə hasil olmalıdır". Bu sözlərlə M.Ə.Rəsulzadə
əslində Azərbaycan - dünya münasibətlərinin
mahiyyətini və istiqamətini açıqlamış,
beynəlxalq siyasətdə bu gün də aktual olan suveren
dövlətlərin hüquq bərabərliyi ideyasını
ortaya qoymuşdu.
Cümhuriyyət
qurucularının bir çoxu, həqiqətən, universal
şəxsiyyətlər idi. Onlar ölkənin ictimai, siyasi,
mədəni həyatında fəal iştirak edir, dövri mətbuatda
çıxış edir, cəmiyyətdə fikir mübadiləsinə
geniş meydan açırdılar. Məmməd Əmin Rəsulzadə
siyasətdən klassik ədəbiyyat problemlərinədək
geniş bir mövzuda əsərlər yazırdı. Əlimərdan
bəy Topçubaşov görkəmli jurnalist, publisist və
siyasi xadim kimi tanınırdı. Üzeyir bəy Hacıbəyli
milli mədəniyyət və musiqi tariximizdə bir çox
yeni sahələrin əsasını qoymuş dahi sənətçi
olmaqla yanaşı, sərrast məntiqə sahib mübariz bir
publisist idi. Həmin dövrdə bir müddət dövlətin
rəsmi orqanı olan "Azərbaycan" qəzetinin baş
redaktoru kimi şərəfli bir vəzifəni
aparırdı.
Təsadüfi deyil ki, o
dövrdə dünya mədəniyyətinin bir sıra dahi sənətkarlarının
- Firdovsi, Sədi, Rumi, Xəyyam, Şekspir, Molyer, Bayron,
Hüqo, Puşkin, Krılov, Tolstoy və
başqalarının əsərləri Azərbaycan dilinə
tərcümə edilir, oxunur və yayılırdı. Milli mədəniyyət
quruculuğu sahəsində görülən işlər incəsənət
dünyasını da hərəkətə gətirmişdi.
Yaradıcılığın qaynar mühitində Dövlət
Teatrı, "İstiqlal" muzeyi, sənətkarlıq
emalatxanaları fəaliyyətə başladı. 1919-cu ilin
dekabrında açılmış "İstiqlal"
muzeyində milli dekorativ sənət nümunələri,
xalça və tikmələr, silahlar, əlyazmalar, kitablar,
"Qurani-Kərim"in nadir nüsxələri
toplanmışdı. "Molla Nəsrəddin", "Zənbur"
jurnalları ictimai satiranın klassik nümunələrini
yaradırdılar. Satirik qrafikanın banisi Əzim Əzimzadənin
bir karikaturasında ciblərində Denikini, Kolçakı və
Andraniki gəzdirən ingilis qəsbkarı təsvir
olunmuşdu. Bu, Azərbaycan sənətkarının öz
dövründə cərəyan edən hadisələrə
çox kəskin reaksiyasını sərgiləyirdi. Milli rəssamlıq,
teatr və musiqi sənətinin inkişafı onları yaradan
ilk azərbaycanlı peşəkarların coşqun fəaliyyəti
ilə bağlı idi. "Leyli və Məcnun" kimi zərif
klassik operanın yaradıcısı Üzeyir bəy Hacıbəyli
həm də Dövlət himninin musiqisinin, marşların
müəllifi idi. Himnin sözlərinin müəllifi Əhməd
Cavad, artistlərdən H.Ərəblinski, H.Sarabski teatr və
musiqimizin inkişafı sahəsində fəaliyyət
göstərirdilər. Əzim Əzimzadə "Otello",
"Aşıq Qərib", "Dəmirçi Gavə"
tamaşalarının bədii tərtibatını
hazırlamışdı. Bəhruz Kəngərli
Naxçıvan teatrında "Hacı Qara"
tamaşasına tərtibat vermişdi. Cəmi 23 ay ərzində
bu qədər geniş və hərtərəfli fəaliyyətin
təmin olunması xalqın ziyalı və ləyaqətli
övladlarının Azadlıq və İstiqlal ideallarına
sədaqətinin, öz həyat yollarını bütöv
bir millətin mübarizə yoluna çevirə bilməyin və
bu müqəddəs yolda hər cür fədakarlığa
hazır olmağın ən parlaq təcəssümü idi.
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
təkcə suveren respublika qurmaq, milli siyasət və mədəniyyət
təsisatlarını ərsəyə gətirmək təcrübəsini
yaratmadı, həm də ən çətin tarixi zamanda
yenilməz mənəviyyatın gücünü göstərmək,
dövlətçilik əxlaqının müqəddəs dəyərlərini
qorumaq ənənəsini yaratdı. Ümummilli lider Heydər
Əliyev məhz bu keyfiyyətlərinə görə
Cümhuriyyət tariximizə istiqlaliyyətimizin sübhü
kimi yüksək dəyər vermişdir. İftixarla qeyd etməliyik
ki, Cümhuriyyətlə təməli qoyulan suveren və
demokratik respublika quruculuğu ənənəsi Heydər Əliyevin
həm sovet dövründəki rəhbərliyi illərində,
həm müstəqil dövlətimizin
başçısı olduğu ən yaxın tariximizdə,
həm də Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin 2003-cü ildən bəri yeritdiyi
böyük inkişaf siyasətinin uğur qazanan hər mərhələsində
davam etdirilmişdir. 2007-ci ilin mayında Bakı şəhərinin
İstiqlaliyyət küçəsində "İstiqlal Bəyannaməsi"nin
həkk olunduğu Cümhuriyyət abidəsinin
açılışında Prezident İlham Əliyev nitq
söyləmişdir. 2008-ci il may ayının 28-də
dövlət başçısının sərəncamı
ilə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
yaradılmasının 90 illiyi ölkəmizdə təntənəli
şəkildə qeyd olunmuşdur. "Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti tarixinin hər bir səhifəsi
bütün azərbaycanlılar üçün olduqca əzizdir"
- söyləyən, "istiqlal mücahidlərinin qurduğu
dövlətin cəmi 23 ay yaşamasına baxmayaraq, milli
özünüdərkin gerçəkləşməsinə
böyük təsir göstərdiyini" vurğulayan Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev hər il
Respublika Günü münasibətilə Cümhuriyyət
abidəsini ziyarət edir.
Bir dəfə yüksələn
və heç zaman enməyəcək bayrağımız
indi paytaxtımızın "Bayraq meydanı"nda
dünyanın ən möhtəşəm bayrağı kimi
dalğalanır, Azərbaycanın hər bölgəsindəki,
sərhəd və səngərlərindəki Vətən
bayraqları sanki bir ordu səfində irəliyə doğru
yol göstərir. Qürurla yüksələn İstiqlal
bayrağımız dalğalandıqca ulu öndərin
"Müstəqilliyimiz əbədidir, dönməzdir,
sarsılmazdır!" həqiqətini Vətən
torpağına və bütün dünyaya bəyan edir. Bu
bayraq bizi gələcəyə səsləyir. XX əsrin əvvəllərində
Cümhuriyyət qurucularının canında və qanında
coşan istiqlal idealları bizi bu bayrağı
başımız üstə qaldırıb Qarabağa
doğru zəfər yürüşünə, Şuşa,
Xankəndi və digər torpaqlarımızda xəyanət
qurbanı olmuş bayraqlarımızı yenidən yüksəltməyə
səsləyir.
Cavanşir FEYZİYEV,
Milli Məclisin deputatı,
fəlsəfə doktoru
Azərbaycan.- 2011.-28 may.- S.4.