Tahir Salahovun teatr rəssamlığı:
yaradıcılığın təkamülü
Yaradıcılıq prosesi öz axarında yeni keyfiyyətlər kəsb edir, mürəkkəbləşir və zənginləşir. Yazıçı K.Q.Paustovski yaradıcılığın mahiyyətini bu sözlərlə dəqiq və lakonik ifadə etmişdir.
Yaradıcılıq genişlənmədən, yeni mənalar kəsb etmədən bir yerdə dayanıb dura bilməz. Bu, onun fəlsəfi-didaktik təbiətindən irəli gəlir. Böyük sənətkarların əsərlərinə müraciət edərkən buna əmin olursan. Onların yaradıcılığını izlədikcə insanın öz emosiya və təfəkkür gücünü birləşdirərək nail olduğu qüdrətə təəccüblənməyə bilmirsən.
Bir çox sənətkarların yaradıcılığında bəzən geniş auditoriyaya məlum olmayan istiqamətlər olur. Məsələn, V.Mayakovski poetik əsərlərlə yanaşı, çox uğurlu reklam mətnləri də yazırdı, Salvador Dali isə reklam agentliklərinin indi də öz süjetlərində istifadə etdikləri obrazları çəkirdi.
Azərbaycanın, SSRİ-nin və Rusiyanın xalq rəssamı, dahi sənətkar Tahir Salahov o istedadlardandır ki, yaradıcılıq vüsətinə daim heyran qalırsan. O, nəinki dünya sənəti xəzinəsinə daxil olmuş "sərt üslublu" rəsmlərin, saysız-hesabsız peyzajların, portretlərin, natürmortların, həm də teatr rəssamlığı əsərlərinin müəllifidir.
Azərbaycanın məhz bu istiqamətdə işləyib səhnə əsərləri üçün parlaq tamaşa dekorasiyaları yaratmış rəssamları çoxdur. Tahir Salahov teatr-dekorasiya sənətinə tez-tez müraciət etməmişdir, lakin onun yaratdığı səhnə nümunələri aktyorların oyunu, ifa olunan musiqi ilə dərin harmoniya təşkil edərək əsərin ruhunu ifadə edir.
O, ilk dəfə 1964-cü
ildə səhnə əsərinin tərtibatını vermişdir. Bu, V.Şekspirin
"Antoni və Kleopatra" faciəsi olmuşdur. Sonra rəssam "Hamlet" (1968-ci il),
Cəfər Cabbarlının
eyni adlı pyesi üzrə "Aydın" (1972-ci il) tamaşaları üçün,
Ü.Hacıbəylinin "Koroğlu" (1973-cü il)
operası, A.Əlizadənin
"Babək" (1985-ci il)
baleti, C.Əlibəyovun
"Gülüstanda ölüm"
(1988-ci il) pyesi üçün dekorasiyalar
yaratmışdır.
Tənqidçilər yekdilliklə belə fikirdədirlər
ki, xırda məişət mövzuları
bu dekorasiyalara yabançıdır. Epik
vüsət onlara xas olan xüsusiyyətdir,
bu dekorasiyalarda doğma yurdun ümumiləşdirilmiş obrazları,
milli koloriti verilmişdir. Buna görə
də Tahir Salahovu epik-qəhrəmanlıq obrazı
ustası adlandırırlar.
Bu əsərlərdən sonra
rəssam uzun müddət teatr - dekorasiya sənətinə
müraciət etməmişdir.
Lakin Tahir Salahov teatr şedevrləri
yaratmaqdan imtina edə bilməzdi. 2010-cu ildə o, yenidən teatr rəssamlığına
qayıtmışdır. Dahi
rəssam Azərbaycanın
tanınmış bəstəkarı
F.Əmirovun "Min bir
gecə" baletinin tərtibatını vermişdir.
Keçən ilin aprelində Moskvada "Kremlyovski balet" teatrında bu baletin yeni tərtibatda
ilk tamaşası olmuşdur.
Tahir Salahov "Min bir gecə" nağıllarının motivləri
əsasında Maqsud və Rüstəm İbrahimbəyovların, Nailə
Nəzirovanın yaratdıqları
libretto üzrə tamaşaya
qoyulmuş bu balet üçün səkkizdən çox dekorasiya yaratmışdır.
Tahir Salahov baletin dekorasiyalarında Şərqin
fantastik nağıllar
aləmini təcəssüm
etdirə bilmişdir.
O, qəhrəmanların məhəbbətini və igidliyini,
dəbdəbəli sarayların nəfis arxitektura ornamentlərini
ustalıqla əks etdirə bilmişdir. Rəssamın eskizlərinə
baxarkən əmin olursan ki, sənətkar əsərin sehrli
dünyasına nüfuz edərək obrazları dəqiq və
parlaq əks etdirmiş, musiqi-aktyor ifasını məftunedici
atmosferlə tamamlamışdır.
Rəssamın
çəkdiyi dekorasiyalar tamaşanın bir çox səhnələrini
canlandırmağa kömək etmişdir. Sonda Şəhrizadın
bütün nağıllarının personajları bir yerə
yığışıb onu və Şəhriyarı mədh
edərkən sevgililər sehrli uçan xalçada yuxarı
qalxırlar. Bu səhnə Tahir Salahovun yaratdığı
dekorasiyada gözəl təsvir edilmişdir. Bu dekorasiya həmin
epizodun sehrli aləmini duymağa imkan verir.
Dahi rəssam
Tahir Salahov bu əsərləri ilə tamaşaçıya
"Min bir gecə"nin nağıllar aləmini
açmış, xəyali, mistik dünyanı təsəvvür
etdiyi kimi təqdim etmişdir. Onun
yaradıcılığı yeni məna çalarları kəsb
etmişdir. Bu çalarlar hələ çox müzakirə
olunacaq, araşdırılacaqdır. O, yaradıcılıq
hüdudlarını genişləndirmiş, onu zənginləşdirmişdir.
Bu, dahi insanın - Tahir Salahovun həqiqi yaradıcılıq
yoludur.
AzərTAc
Azərbaycan.- 2011.- 17 noyabr.- S. 7.