Elmi təmələ
söykənən iqtisadi inkişaf strategiyası Azərbaycanın
müstəqilliyini daha da möhkəmləndirir
Tarixi təcrübə sübut edir ki, hər bir dövlətin konkret siyasi şəraitdə milli müstəqilliyə qovuşmasında milli iradə ilə yanaşı, lider amili də mühüm rol oynayır. Belə vəziyyətlərdə qətiyyətlə önə çıxan, məsuliyyəti üzərinə götürməkdən çəkinməyən böyük şəxsiyyətlər xalqlarının daim arzusunda olduğu azadlıq, müstəqillik, milli dövlətçilik kimi ali ideallarının gerçəkləşməsində müstəsna rol oynayırlar. Bu həqiqət dövlət müstəqilliyinin bərpasının 20-ci ildönümünü qeyd etməyə hazırlaşan Azərbaycan Respublikasının yaxın tarixi keçmişinə nəzərən bir daha təsdiqini tapır.
Tarixi şansdan və ulu öndər Heydər Əliyevin hələ respublikaya birinci rəhbərliyi dövründə formalaşan güclü iqtisadi potensialdan səmərəli yararlanaraq dövlət müstəqilliyini bərpa edən ölkəmizin konstitusion müstəvidə ilk addımı 1991-ci il oktyabrın 18-də "Azərbaycan Respublikasının dövlət müstəqilliyi haqqında Konstitusiya Aktı"nın qəbulu olmuşdur. Həmin Konstitusiya Aktı respublikamızı rəsmi olaraq Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin varisi və müstəqil respublika elan etmişdir.
Milli müstəqillik hər bir xalqın, dövlətin davamlı inkişafını milli ideya səviyyəsinə yüksəldərək mövcud iqtisadi, elmi-intellektual və mədəni potensialdan səmərəli istifadəyə geniş imkanlar yaradır. Fəqət, müstəqillik nemətinə qovuşan hər bir xalq ilkin mərhələdə onu qoruyub saxlamaq, möhkəmləndirmək, dövlətin gələcək inkişafına etibarlı bünövrə hazırlamaq kimi məsuliyyətli və çətin mərhələni də keçməli olur. Müstəqil Azərbaycan 1993-cü ilin iyun ayında üzləşdiyi bu taleyüklu mərhələni məhz qətiyyətli və müdrik lideri Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında geridə qoymuş, elmi təməl üzərində davamlı inkişaf yolunu müəyyənləşdirmişdir. Məhz bu mərhələdən davamlı siyasi sabitliyin, qanunçuluğun və hüquq qaydalarının bərpası istiqamətində qətiyyətli addımların atılması ölkədə yeni ictimai-iqtisadi formasiyanın tələblərinə uyğun çoxşaxəli islahatları uğurla gerçəkləşdirmək imkanı yaratmışdır.
Milli-mənəvi
irsin böyük himayədarı
20 illik müddətdə dövlət müstəqilliyinin Azərbaycan üçün ən böyük töhfələrindən biri sovet dövründə basqılara, təzyiqlərə məruz qalan milli-mənəvi irsin tam bərpa edilməsi, yeni dövrün tələblərinə uyğun gənc nəslə təqdimatıdır. Hələ Azərbaycana birinci rəhbərliyi dövründə formalaşdırdığı mütərəqqi ənənələri müstəqillik illərində də inamla davam etdirən ulu öndər Heydər Əliyev bu məqsədlə Azərbaycanın görkəmli şairlərinin, yazıçılarının, elm və incəsənət xadimlərinin yubileylərinin keçirilməsinə, ev-muzeylərinin yaradılmasına xüsusi qayğı ilə yanaşmışdır. Heydər Əliyevin bu sahədəki mədəni quruculuq siyasəti nəticəsində mənəvi dəyərlərimiz qorunmuş, milli adət-ənənələrimiz yaşadılmış, klassiklərimizin yüz illərin sınağından günümüzə gəlib çatmış mənəvi irsinin gələcək nəsillərə itkisiz çata bilməsi üçün bütün zəruri addımlar atılmışdır.
Ulu öndər müstəqillik illərində də xalqın milli-mənəvi dəyərlərini və düşüncə sistemini yaşadan, günümüzə gətirib çıxaran folklor nümunələrinə - qəhrəmanlıq eposlarına da daim xüsusi maraqla, diqqətlə yanaşmışdır. Heydər Əliyevin 1997-ci il aprelin 20-də imzaladığı "Kitabi-Dədə Qorqud" dastanının 1300 illik yubileyi haqqında fərmanı, yubiley komissiyasını yaratması və ona sədrlik etməsi, bunu dövlət işinin tərkib hissəsinə çevirməsi milli-mənəvi irsin qorunması, yaşadılması, öyrənilməsi və gələcək nəsillərə çatdırılması sahəsində çox böyük əhəmiyyətli hadisə olmuşdur.
Çağdaş tariximizə möhürünü vurmuş Heydər Əliyev dühası müstəqillik illərində azərbaycançılığın ayrı-ayrı komponentlərini vahid sistem halına gətirərək milli ideologiyaya çevirməklə, cəmiyyətin həmrəylik və bütövlüyünə, mənəvi birliyinə nail olmuşdur. Milli irs və düşüncə sistemindən qaynaqlanan bu ideya dərin məzmun yükü ilə cəmiyyətin təkamül prosesində, tərəqqisində və monolitliyində aparıcı amil olmuş, həm də ümummilli liderə xalqı öz ətrafında birləşdirmək, milli ideallar ətrafında səfərbər etmək imkanı yaratmışdır. Azərbaycançılıq ideologiyası dünya azərbaycanlılarının vahid ideya ətrafında birləşməsini şərtləndirən tarixi-siyasi amillərin təsnifatını, xaricdə yaşayan soydaşlarımızın hüquq və azadlıqlarının qorunması sahəsində Azərbaycan dövlətinin qarşısında duran vəzifələri, onların doğma vətənə münasibətdə üzərinə düşən mənəvi öhdəlikləri, azərbaycanlı anlayışının sosial-fəlsəfi məzmununu müəyyənləşdirən təkmil konsepsiyadır. Eyni zamanda bu ideya xaricdə yaşayan azərbaycanlıların da vahid ideya və məqsədlər ətrafında səfərbər olunması baxımından vacib əhəmiyyətə malikdir.
Böyük strateq Heydər Əliyev çıxışlarında xüsusi vurğulamışdır ki, yeni dünya nizamının, qarşısıalınmaz qloballaşma prosesinin nəticəsi kimi meydana çıxan sivilizasiyalararası toqquşma və ziddiyyətlər hər bir xalqın milli-mənəvi dəyərlərinin qorunması məsələsini çağdaş zamanın ən aktual məsələlərindən birinə çevirmişdir. Heydər Əliyev dühasının Vətəninə, xalqına, milli irs və ənənələrə bağlılığı bu təhdidlər önündə əzəmətli sipər olmuş, bütövlükdə xalqın milli genefondunu qorumuşdur. Ulu öndər Heydər Əliyev öz düşüncələrində böyük ustalıqla milli və liberal dəyərlərin uğurlu ansamblını yarada bilmişdir. Ümummilli lider öz davranışları ilə xalqımıza kənar mədəniyyətlərlə təmas zamanı yabançı həyat tərzlərindən nələri əxz etməyi, nələri götürüb, nələri kənara qoymağı böyük uzaqgörənliklə göstərmişdir.
Hər bir məsələdə ulu öndərin ideyalarına tapınan Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin milli mədəniyyətin və mənəvi dəyərlərin qorunması, inkişaf etdirilərək gənc nəsillərə çatdırılması ilə bağlı siyasəti bu baxımdan çağdaş dövrün reallıqları ilə şərtlənir. Cənab İlham Əliyevin milli ideologiya və milli-mənəvi dəyərlər probleminə dair baxışları onun siyasi prioritetinin əsas cizgilərini təcəssüm etdirir. Ölkə başçısının bu sahədəki xidmətlərinin yalnız xalqın milli dəyərlərinə - mədəniyyətinə, ədəbiyyatına, folkloruna, incəsənətinə yüksək qayğı, diqqət nümunəsi kimi dəyərləndirilməsi həmin fəaliyyətin gerçək miqyası üçün kifayət etmir. Görülən bu işlər, sadəcə, qayğı və diqqət nümunəsi olmaqla məhdudlaşa bilməz. Bütün bunlar qədimlərdən bizə gəlib çatan müqəddəs irsin gələcək nəsillərə əmanət edilməsi, azərbaycançılıq və türkçülük məfkurəsinin, əxlaqının, baxışlar sisteminin bütün dünyada təbliği, qəbul olunması üçün həyata keçirilən məqsədyönlü strategiyanın tərkib hissəsidir.
Sürətli iqtisadi inkişafın
uğurlu təməli
Müstəqilliyin dayanıqlı və əbədi olması hər bir dövlətin iqtisadi potensialından bilavasitə asılıdır. Azərbaycanın 20 illik müstəqillik yolunda nail olduğu inanılmaz iqtisadi nailiyyətlərin milli inkişaf modeli ilə bağlılığı aksiom kimi qəbul edilən həqiqətdir. Məsələ burasındadır ki, istənilən ölkənin iqtisadi inkişaf istiqaməti onun imkanlarına, şəraitinə müvafiq olur və müxtəlif parametrlərə görə başqalarından fərqlənir. Oxşar imkana malik ölkələr isə qarşılıqlı təsir və nümunələr zəminində özlərinə xas iqtisadi inkişaf modelləri müəyyən edirlər. Bu baxımdan iqtisadçı alimlər ayrı-ayrı dünya ölkələrinin inkişafını nəzəri cəhətdən kifayət qədər öyrənilmiş ABŞ, İçveç, Almaniya, Yaponiya, Malayziya, Çin iqtisadi modellərinə nəzərən təsnifatlaşdırır, özünü qabarıq göstərən xüsusiyyətlərə görə ümumiləşdirmələr aparırlar.
Əminliklə demək olar ki, XX əsr Azərbaycan tarixinin fenomen şəxsiyyəti olan Heydər Əliyev qlobal dünya nizamı fonunda tamamilə fərqli - xalqın demokratik idealları və milli dövlətçilik təfəkkürü ilə uzlaşan, hər bir mərhələ üçün konkret fəaliyyət prioritetləri, taktiki və strateji məqsədləri olan milli inkişaf strategiyasını irəli sürərək uğurla həyata keçirmişdir. Ulu öndərin rəhbərliyi altında hazırlanaraq 1995-ci ilin noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul edilmiş Azərbaycan Konstitusiyasında milli iqtisadi inkişaf modelinin əsas prioritetləri hüquqi kontekstdə göstərilmiş, insanların firavan yaşayışının təmin edilməsi dövlətin ali məqsədi kimi təsbit edilmişdir. Konstitusiyada mülkiyyətin çoxnövlülüyü, təbii sərvətlərin xalqa məxsusluğu, habelə hər bir vətəndaşın sosial təminat, əmək, azad sahibkarlıq, mülkiyyət, mənzil toxunulmazlığı və s. hüquqları, habelə dövlətin üzərinə götürdüyü iqtisadi öhdəliklər əksini tapmışdır.
Böyük strateq Heydər Əliyev
yaxşı bilirdi ki, keçmiş sovet dövründən
miras qalmış iqtisadi münasibətlər sisteminin
xarakterini dəyişmədən, torpaqları kəndlilərə
paylamadan, dövlətsizləşdirmə - özəlləşdirmə
proqramlarını gerçəkləşdirmədən, ən
başlıcası, özəl sektorun inkişafı yolu
ilə istehsal potensialı yaratmadan həqiqi
demokratiyaya, iqtisadi azadlığa, səmərəli təşəbbüskarlığa,
sabitliyə və əmin-amanlığa qovuşmaq
mümkün deyildir. 1996-cı ildən etibarən dövlət
mülkiyyətinin xalqın mənafeyinə uyğun formada
özəlləşdirilməsi prosesinə
başlanılması sərbəst bazar rəqabəti prinsiplərinin, xüsusi mülkiyyətçiliyin
bərqərar olmasına, habelə milli iqtisadiyyatın
dünya iqtisadi sisteminə inteqrasiyasına, insanların
şüurunda, həyat tərzində kardinal dəyişikliklərə
imkan yaratmışdır. Ölkədə həyata
keçirilmiş özəlləşdirmə prosesi hər
bir vətəndaşın iqtisadi islahatlarda şəxsi
marağını təmin etmək, əhalinin həyat səviyyəsini
yaxşılaşdırmaq, sağlam rəqabətə əsaslanan
istehsal üçün şərait yaratmaq niyyətinə
xidmət etmişdir.
Müstəqillik
illərində Azərbaycanın özünəməxsus
inkişaf modelinin formalaşması ilə bağlı obyektiv
qənaət isə qısa zamanda əldə olunmuş
sosial-iqtisadi nailiyyətlərlə şərtlənir. Statistik
məlumatlar göstərir ki, 1996-cı ildən respublikada
ümumi daxili məhsul istehsalı 5,7 dəfə, o cümlədən
sənaye sahələrində 5,5, kənd təsərrüfatında
1,9, tikinti sektorunda 41, nəqliyyat xidmətləri sahələrində
3,7, rabitədə 18,7, ticarətdə 5,7 artmışdır.
Ötən illərdə respublika iqtisadiyyatının
inkişafına bütün maliyyə mənbələrindən
83,4 milyard manat həcmində investisiya yönəldilmişdir
və bunun da 54,4 milyard dolları xarici sərmayələrdir.
Azərbaycanın
20 illik müstəqillik yolunun ən mühüm göstəricilərindən
biri də xalqın təbii sərvətləri üzərində
yiyəlik hüququ qazanması və davamlı inkişafı
naminə məqsədyönlü şəkildə istifadə
etməsidir. 1993-cü ilin iyununda xalqın təkidli tələbi
ilə ölkə rəhbərliyinə qayıdan ulu öndər
Heydər Əliyev Azərbaycanın güclü və
qüdrətli dövlətə çevrilməsi
üçün ölkənin malik olduğu zəngin
karbohidrogen ehtiyatlarından səmərəli istifadəni
vacib sayaraq ilk gündən yeni neft strategiyasının işlənib
hazırlanması və uğurla həyata keçirilməsi
üçün əzmlə
çalışmışdır. İqtisadi problemlər məngənəsində
sıxılan Azərbaycanın məhdud maliyyə
imkanları ilə zəngin neft-qaz yataqlarının mənimsənilməsinin,
bu əvəzsiz təbii sərvətin dünya bazarlarına
çıxarılmasının
qeyri-mümkünlüyünü düzgün qiymətləndirən
Heydər Əliyev çıxış yolunu Qərb şirkətləri
ilə milli maraqlara söykənən əməkdaşlığın
qurulmasında görürdü.
1994-cü
ilin 20 sentyabrında Bakıda dünyanın 11 transmilli neft
şirkətinin iştirakı ilə çağdaş
tariximizə "Əsrin müqaviləsi" adı ilə
düşmüş qlobal neft müqaviləsinin təntənəli
imzalanma mərasimi keçirilmiş, bununla da Azərbaycan MDB
məkanında Qərbin iri neft şirkətləri ilə
irimiqyaslı saziş imzalayan ilk dövlət olmuş, Xəzər
dənizində beynəlxalq əməkdaşlığın
bünövrəsini qoymuşdur. Xəzərin Azərbaycan
sektorunda yerləşən "Azəri",
"Çıraq", Günəşli"
yataqlarının birgə mənimsənilməsini nəzərdə
tutan bu sazişin reallaşması təkcə respublikamız
üçün deyil, Qərbin bir sıra aparıcı
dövlətləri, habelə Cənubi Qafqaz və Orta Asiya
regionu üçün strateji əhəmiyyətə malik
olmuşdur. Azərbaycanın keçdiyi yol və
bugünkü uğurları yeni neft strategiyasının milli
müstəqilliyin möhkəmləndirilməsindəki
müstəsna rolunu bir daha təsdiqləyir.
Ulu öndərin əsasını qoyduğu iqtisadi siyasəti ötən 8 ildə inamla davam etdirən dövlət başçısı möhtərəm İlham Əliyevin həyata keçirdiyi sistemli və məqsədyönlü islahatlar nəticəsində müstəqil Azərbaycan 2009-cu ildə iqtisadi sahədə keçid dövrünü başa vurmuş, inkişafının keyfiyyətcə yeni mərhələsinə qədəm qoymuşdur. 2003-cü ilin 31 oktyabrında keçirilmiş andiçmə mərasimində "Azərbaycanı qüdrətli dövlətə çevirmək üçün, ən başlıcası, ölkədə Heydər Əliyevin siyasəti davam etdirilməlidir. Bu gün yüksək kürsüdən çıxış edərkən mən Azərbaycan xalqına söz verirəm ki, bu siyasətə sadiq qalacağam, heç vaxt bu yoldan dönməyəcəyəm!" - deyən Prezident İlham Əliyev ötən müddətdə verdiyi bütün vədlərə sadiqlik nümayiş etdirmiş, hər bir vətəndaşın həyatında kardinal dəyişikliklərlə müşayiət olunan iqtisadi islahatların müəllifinə çevrilmişdir. Sosialyönümlü mahiyyət daşıyan bu iqtisadi strategiya inkişaf prosesində yeni keyfiyyət göstəricilərinin əldə olunması, qeyri-neft sektorunun inkişafı yolu ilə regionların tarazlı və davamlı inkişafının sürətləndirilməsi, əhalinin sosial rifah halının daha da yaxşılaşdırılması, faydalı məşğulluğunun təmin edilməsi, yeni iş yerlərinin açılması üçün milli sahibkarlığın hərtərəfli dəstəklənməsi kimi vacib məsələləri özündə ehtiva etmişdir.
Yeni neft strategiyasının uğurla davam etdirilməsi, Azərbaycanın xarici sərmayələr üçün cəlbediciliyinin qorunması, milli iqtisadiyyatın müxtəlif sferalarına yönələn sərmayələrin qeyri-neft sektoruna, regionların inkişafına doğru istiqamətləndirilməsi, "qara qızıl"dan əldə olunan gəlirlərin respublikada güclü insan kapitalının formalaşdırılması məqsədinə yönəldilməsi iqtisadi siyasətin əsas prioritetləri kimi diqqəti çəkmişdir. Bunun nəticəsidir ki, müstəqil Azərbaycan iqtisadi cəhətdən möhkəmlənmiş, qüdrətlənmiş, sosial-iqtisadi yüksəliş, ilk növbədə, insanların gündəlik həyatında özünü daha qabarıq büruzə vermişdir.
Son 8 ildə büdcə gəlirləri 12 dəfədən çox artmış, 1,2 milyard manatdan 15 milyard manata yüksəlmişdir. İlk dəfə olaraq Azərbaycanın dövlət büdcəsi 20 milyard ABŞ dollarını keçmişdir. Respublikamızın büdcə gəlirlərinin illik artım tempinin orta hesabla 20-40 faiz təşkil etməsi də diqqətəlayiq faktlardan biri kimi vurğulanmalıdır. Cəmi 8 il müddətində ölkədə 950 mindən çox yeni yeri açılmış, yoxsulluğun səviyyəsi 49 faizdən 9 faizə enmişdir.
Güclü
dövlətin çevik diplomatiyası
Hər bir dövlətin müstəqilliyi, hansısa deklorativ bəyanatlarla deyil, onun müstəqil xarici siyasət yürütmək, beynəlxalq səviyyədə milli maraq və mənafelərini təmin etmək imkanları ilə ölçülür. Müstəqil Azərbaycan da son 18 ildə yürütdüyü tarazlaşdırılmış xarici siyasətlə bölgədə maraqları toqquşan bütün dövlətlərlə münasibətlərini bərabərhüquqlu tərəfdaş səviyyəsində quraraq bütün hegemon dövlətləri özü ilə hesablaşmaq məcburiyyətində qoymuş, beynəlxalq miqyasda sülh və əməkdaşlıq mərkəzinə çevrilməyə nail olmuşdur.
Hakimiyyətə qayıtdıqdan sonra Azərbaycana qarşı "ikili standart" yanaşmaları tədricən aradan qaldırmağa nail olmuş Heydər Əliyev böyük strateq kimi aparıcı dünya dövlətlərini respublikamızın tarazlı və müstəqil siyasət yeridəcəyinə inandıra bilmişdir. "Respublikamızın qarşısında duran əsas vəzifələrdən biri Azərbaycanın mənafeyini dünya miqyasında müdafiə edə bilən ağıllı, səriştəli xarici siyasətin yeridilməsidir. Vəzifə dünyanın bütün dövlətləri ilə bərabərhüquqlu, qarşılıqlı faydalı əlaqələr yaratmaq və inkişaf etdirməkdən, bu əlaqələrin həm Azərbaycan Respublikasının beynəlxalq mövqelərini möhkəmləndirmək, həm də respublikanın iqtisadiyyatını, elmini, mədəniyyətini inkişaf etdirmək üçün səmərəli istifadə etməkdən ibarətdir" - deyən ulu öndər həmçinin, bildirmişdir ki, bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin və demokratiyanın tam bərqərar olması Avratlantik məkana inteqrasiya, sivil Qərb dəyərlərinin mənimsənilməsi müstəqil Azərbaycanın strateji inkişaf yoludur.
Bu strateji kursu inamla davam etdirən dövlət başçısı İlham Əliyev 2003-2011-ci illərdə beynəlxalq hüquq prinsiplərindən çıxış edərək praqmatizmə, qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığa əsaslanan açıq xarici siyasət yeritmiş, qlobal geosiyasi məkanda cərəyan edən proseslərə çevik, adekvat reaksiya göstərmiş, ikitərəfli və çoxtərəfli əməkdaşlığa üstünlük vermişdir. Ərazisinə, iqtisadi və hərbi qüdrətinə rəğmən, bütün dövlətlərlə bərabərhüquqlu və qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq münasibətləri qurmuş ölkə rəhbərliyi Şərqlə Qərbin iqtisadi tərəfdaşlığını, mədəni dialoqunu möhkəmləndirən səmərəli təşəbbüslərlə çıxış etmiş, regionda sabitliyə, sülhə və təhlükəsizliyə layiqli töhfəsini vermişdir.
Prezident İlham Əliyevin xarici siyasət konsepsiyasında Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli də xüsusilə mühüm yer tutur. Aparılan uğurlu diplomatiya nəticəsində artıq beynəlxalq təşkilatlar haqqın və ədalətin Azərbaycanın tərəfində olduğunu etiraf edir, Ermənistanı təcavüzkar dövlət kimi tanıyırlar. Xatırlatmaq yerinə düşər ki, ölkəmizi AŞ PA-da təmsil edən parlament nümayəndə heyətinin səyləri nəticəsində təşkilatın 2005-ci il yanvar sessiyasında qəbul etdiyi rəsmi sənəddə Ermənistan təcavüzkar dövlət kimi tanınmış, Azərbaycan torpaqlarının işğal altında saxlanmasının yolverilməz olduğu vurğulanmışdır. Təşkilatın 1416 saylı qətnaməsində Azərbaycan ərazilərinin ermənilər tərəfindən işğal olunduğu və separatçı qüvvələrin Dağlıq Qarabağ bölgəsinə nəzarət etdiyi göstərilmiş, münaqişə ilə bağlı BMT Təhlükəsizlik Şurasının qətnamələrində əks olunmuş tələblərin yerinə yetirilməsinin və silahlı qüvvələrin işğal olunmuş ərazilərdən çıxarılmasının vacibliyi vurğulanmışdır. Bu tələblər AŞ PA-nın 2005-ci il 1690 saylı tövsiyəsində də öz əksini tapmışdır.
Azərbaycan bu gün Şərqlə Qərbi birləşdirən bütün optimal nəqliyyat-kommunikasiya xətlərinin, habelə neft-qaz boru kəmərlərinin keçdiyi əlverişli tranzit məkan kimi təkcə Avropa üçün deyil, həm də Uzaq Şərq üçün strateji əhəmiyyət kəsb edir. Coğrafi baxımdan Qərb ilə Şərqi qovuşduran Azərbaycan Avropa ölkələrindən mal və xidmətlərin böyüyən Asiya bazarlarına və yaxud əksinə daşınması üçün təbii keçid imkanını təmin edir. Bu mənada, Orta Şərq və Asiya ölkələri ilə əlaqələr də Azərbaycanın xarici siyasətində vacib yer tutur. Yaranmaqda olan siyasi güc mərkəzləri və sürətlə artan iqtisadiyyatlara malik bu regionlar iqtisadi, telekommunikasiya və digər sahələrdə qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq üçün perspektivlər açır.
Azərbaycan Qərbdə yalnız zəngin neft və qaz ehtiyatları ilə deyil, həm də demokratiyaya, liberal dəyərlərə, insan və vətəndaş hüquq və azadlıqlarına sadiqliyi ilə tanınmaq əzmini bir sıra konkret addımları ilə tam sübuta yetirmişdir. Avropa Şurasının tamhüquqlu üzvü olan respublikamızın avrostrukturlara inteqrasiya prosesində ATƏT, Avropa Birliyi, NATO kimi təşkilatlarla sıx əməkdaşlığı hüquqi dövlət və vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu prosesinin dönməzliyinə etibarlı təminat kimi qiymətləndirilir. Respublikamızın milli inkişaf və tərəqqi baxımından demokratikləşmə xəttinə səmimi şəkildə bağlılığı indi Qərb dövlətlərində qətiyyən şübhə və tərəddüd doğurmur. Demokratik islahatlar yolunda olan, iqtisadi inkişaf potensialı yüksək dəyərləndirilən, dünya enerji təhlükəsizliyi sistemindəki rolu və çəkisi durmadan artan Azərbaycan Avropa üçün kifayət qədər maraqlı görünür. Azərbaycanın NATO-nun "Fərdi əməkdaşlıq üzrə əməliyyat planı"na, habelə Avropa Birliyinin "Yaxın qonşuluq", "Şərq tərəfdaşlığı" layihəsinə cəlbi də məhz bu marağın təzahürüdür. Sonuncu layihə Azərbaycanla Avropa Birliyi arasında siyasi dialoqu gücləndirir, siyasi, iqtisadi və institusional əməkdaşlığı inkişaf etdirir, onun keyfiyyətcə yeni səviyyəyə qaldırılması üçün ciddi əsaslar yaradır.
"İnsan kapitalı"nın formalaşdırılması prioritet məqsəddir
Çətin və şərəfli mübarizə
yolunun məntiqi yekunu olaraq 20 əvvəl dövlət
müstəqilliyinə qovuşmuş Azərbaycanın ötən
illərdə əldə etdiyi böyük uğurlar həm də
elmi təməl üzərində həyata keçirilən
siyasətə əsaslanır. Ulu öndər Heydər
Əliyev milli təhsilin inkişafını və onun
qabaqcıl dünya dövlətlərinin təhsil sisteminə
inteqrasiyasını da ciddi vəzifə kimi müəyyənləşdirmiş,
bu sahədə aparılacaq islahatların mahiyyətini
açıqlamışdır. Ümummilli liderin irəli
sürdüyü elm və ali təhsil
konsepsiyasının əsasını müstəqilliyin daha
da möhkəmləndirilməsi, demokratik və hüquqi cəmiyyət
quruculuğu prosesinin sürətlə həyata keçirilməsi,
dövlətin iqtisadi potensialının gücləndirilməsi
kimi başlıca prinsiplər təşkil etmişdir. Heydər
Əliyev 1993-2003-cü illərdə elmin, təhsilin
inkişafını nəzərdə tutan bir sıra
mühüm fərmanlar, sərəncamlar, dövlət
proqramları imzalamış, AMEA-nın, respublikanın ali təhsil müəssisələrinin, ələxüsus
da Bakı Dövlət Universitetinin inkişafına daimi diqqət
və qayğı göstərmişdir.
Azərbaycanın gələcəyini yalnız təbii
resurslara bağlamayan dövlət başçısı
möhtərəm İlham Əliyev son 8 ildə neft-qaz gəlirlərinin
insan kapitalına çevrilməsi yönündə məqsədyönlü
və ardıcıl siyasət yürüdür. İnnovativ
yeniliklərin idarəçilikdə tətbiqi,
"nau-hau" texnologiyalarının inkişaf etdirilməsi,
elektron hökumətin formalaşdırılması istiqamətində
addımlar atılır. Elm və təhsilin
milli inkişafda həlledici amil kimi önə
çıxması, ilk növbədə, respublikamızın
sürətli iqtisadi inkişaf yolunda olması ilə
bağlıdır. Dövlət büdcəsinin vəsaitlərinin
elm və təhsilə ayrılan hissəsinin ildən-ilə
artması bu sahələrdə maliyyə
çatışmazlığı səbəbindən uzun illərdən
bəri yığılıb qalmış bir çox problemlərin
hazırkı mərhələdə həlli məsələsini
aktuallaşdırır, elm və təhsilə qoyulan dövlət
investisiyalarının həcmcə artımını təmin
edir, bu sahənin dünya standartları səviyyəsinə
inteqrasiyasına geniş imkanlar açır.
Avratlantik
məkana inteqrasiya kursu seçməklə dinamik inkişaf
yoluna qədəm qoymuş Azərbaycanda ali təhsilin
müasirləşdirilməsi və problemlərinin mərhələli
həlli, inkişaf etmiş dövlətlərin bu sahədəki
zəngin təcrübəsinin dərindən mənimsənilməsi,
universitetlərdə tədris prosesinin maddi-texniki
bazasının yaxşılaşdırılması, kompyuter
və informasiya texnologiyalarının geniş tətbiqi, yeni
korpusların inşası kimi fundamental problemlərin həlli
xüsusi diqqət mərkəzindədir. Ötən illərdə
bu məqsədlə imzalanmış çoxsaylı
mühüm fərman və sərəncamlar, dövlət
proqramları da Azərbaycanda ali təhsil
sisteminin təkmilləşdirilməsinə və müasirləşdirilməsinə
xidmət etmişdir.
Regional
inkişaf prosesi çərçivəsində yeni məktəblərin
tikintisi və onların kompyuterləşdirilməsi, ali təhsil
sisteminə qayğının gücləndirilməsi, müəllimlərin
sosial müdafiəsi tədbirlərinin genişləndirilməsi,
elm sahəsində həllini gözləyən problemlərin
aradan qaldırılması, Avropa təhsil məkanına
inteqrasiyanın təmini, "Təhsil haqqında" qanunun
qəbulu, "Elm haqqında" qanun layihəsinin
hazırlanması da bu tədbirlərin əsas tərkib hissəsidir.
Dövlət başçısı İlham Əliyevin 30 may
2005-ci il tarixli "Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında təhsil üzrə xüsusi komissiyanın
yaradılması haqqında", 4 sentyabr 2007-ci il tarixli "Ən
yaxşı ümumtəhsil məktəbi və ən
yaxşı müəllim mükafatlarının təsis
edilməsi haqqında", 10 aprel 2008-ci il tarixli "Azərbaycan
elmində islahatların aparılması ilə bağlı
Dövlət Komissiyasının yaradılması
haqqında", 4 may 2009-cu il tarixli "Azərbaycan
Respublikasında 2009-2015-ci illərdə elmin inkişafı
üzrə Milli Strategiyanın həyata keçirilməsi ilə
bağlı Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi
haqqında", 22 may 2009-cu il tarixli "2009-2013-cü illərdə
Azərbaycan Respublikasının ali təhsil sistemində
islahatlar üzrə Dövlət Proqramı"nın təsdiq
edilməsi haqqında", 21 oktyabr 2009-cu il tarixli "Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Elmin İnkişafı
Fondunun yaradılması haqqında" sərəncamları
da bu sahədə qarşıda duran konseptual vəzifələrin
həllinə yönəlmişdir.
Respublikamız yeni iqtisadi münasibətlər kursunu
götürərək öz təhsil sisteminin inkişaf
prioritetlərini, dünyada, o cümlədən Avropa məkanında
gedən proseslərə inteqrasiya olunmaqla müəyyənləşdirir. Milli təhsil
sisteminin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılması məqsədilə
"Bolonya prosesi" çərçivəsində qəbul
olunmuş təhsil standartlarının mənimsənilməsi
olduqca vacibdir. "Azərbaycan Respublikasının ali təhsil müəssisələrinin Avropa
ali təhsil məkanına inteqrasiyası ilə bağlı
bəzi tədbirlər haqqında" 31 yanvar 2008-ci il tarixli
sərəncam bu baxımdan vacib əhəmiyyət kəsb
etmişdir.
Dövlət
başçısının 22 may 2009-cu il
tarixli "2009-2013-cü illərdə Azərbaycan
Respublikasının ali təhsil sistemində islahatlar üzrə
Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi barədə
sərəncamı isə ali təhsildə adambaşına
maliyyələşmə sisteminə keçidi təmin
etmişdir. Ümumilikdə, dövlət proqramının əsas
məqsədi ölkənin ali təhsilinin Avropa təhsil məkanına
inteqrasiyası, onun məzmununun Bolonya prosesinin prinsiplərinə
uyğun qurulması, cəlbedici və rəqabət qabiliyyətliliyinin
təmin edilməsi, ölkə iqtisadiyyatının
inkişaf tələblərinə uyğun ali təhsilli
kadrlara yaranan tələbatın ödənilməsi, habelə
informasiya cəmiyyətinin və biliklərə əsaslanan
iqtisadiyyatın tələblərinə uyğun olaraq kadr
potensialının yaradılması, əhalinin müasir tələblərə
cavab verən ali təhsil almaq imkanlarının təmin edilməsi
üçün iqtisadi və sosial baxımdan səmərəli
ali təhsil sisteminin formalaşdırılmasıdır.
Bakı Dövlət Universitetinin çoxsaylı professor-müəllim
heyəti əmindir ki, Azərbaycanda inamla həyata
keçirilən tədbirlər nəticəsində müstəqil
respublikamız yaxın gələcəkdə dayanıqlı
iqtisadi inkişaf tempini məhz bilik, müasir informasiya
texnologiyaları, elmtutumlu sahələrin dinamik
inkişafı, güclü insan kapitalının
formalaşması sayəsində təmin edəcəkdir. Eyni zamanda, Azərbaycanın
müstəqilliyinin möhkəmlənməsinə öz
sanballı töhfələrini verən universitet bundan sonra da iqtisadi, siyasi,
hüquqi, demokratik islahatların uğurla həyata
keçirilməsi prosesində yaxından iştirak etmək əzmindədir.
Abel MƏHƏRRƏMOV,
Bakı Dövlət Universitetinin
rektoru,
akademik, Milli Məclisin deputatı
Azərbaycan.-
2011.- 16 oktyabr.- S. 4.