Düşünülmüş,
sürətli və davamlı inkişaf
Ulu öndərin 30 aprel 2001-ci il
tarixli fərmanı ilə İqtisadi İnkişaf Nazirliyinin
yaradılması isə sahibkarlığın
inkişafına dövlət köməyi və onun dövlət
tənzimlənməsi tədbirlərinin vahid qurumda birləşdirilməsinin
və idarə edilməsinin əsasını qoydu və
sahibkarlığın inkişafını ümumi iqtisadi
inkişafın tərkib hissəsinə çevirdi. Həmçinin
qanunvericilik sahəsində atılan növbəti
mühüm addım olaraq 1 yanvar 2003-cü il tarixdən
qüvvəyə minmiş "Azərbaycan
Respublikasının Vergi Məcəlləsinə əlavələr
və dəyişikliklər edilməsi haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununda vergi orqanları tərəfindən
vergiödəyicilərinin bank hesabları üzrə əməliyyatlarının
məhkəməsiz dayandırılması barədə
müddəanın ləğv edilməsi, bank hesablarından
vergilərin dövlət büdcəsinə alınması
prosedurunun təkmilləşdirilməsi, vergi orqanlarına gəlmədən
hesabatların təqdim edilməsi təsdiq olunan hər
hansı üsulla, o cümlədən rabitə təşkilatlarına
təqdim edilməsi qaydasının müəyyənləşdirilməsi,
sadələşdirilmiş verginin tətbiqi bazasının
daha da genişləndirilməsi, son nəticədə
kiçik və orta sahibkarlıq subyektləri
üçün əlverişli vergitutma mexanizmlərini
özündə birləşdirən daha optimal bir sistem
yaradılması oldu. Eyni zamanda, sahibkarlıq fəaliyyətinin
tənzimlənməsi ilə bağlı digər qanunvericilik
aktlarında da təkmilləşmələr aparıldı.
Belə ki, "Bəzi fəaliyyət növlərinə
xüsusi razılıq verilməsi qaydalarının təkmilləşdirilməsi
haqqında" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2 sentyabr
2002-ci il tarixli fərmanı ilə ölkədə mövcud
olan lisenziyalaşdırma sistemi köklü surətdə təkmilləşdirildi.
Lisenziyalaşdırılan fəaliyyət növlərinin
sayı 8 dəfə azaldılaraq 240-dan 30-a endirildi,
sahibkarların lisenziya almaq mexanizmi xeyli sadələşdirildi,
lisenziyaların müddəti isə 2 ildən 5 ilədək
uzadıldı. Bütün bunlar ölkədə
sahibkarlıq sinfinin inkişafı ilə bağlı tarixi
nailiyyətlərə imza atılmasına, orta təbəqənin
cəmiyyətdə xüsusi çəkisinin artmasına gətirib
çıxardı ki, bu da əhalinin maddi rifah halının
artmasında böyük əhəmiyyət kəsb etdi.
Beləliklə, sahibkarlığın
inkişafı sahəsində qəbul olunmuş dövlət
proqramları, qanunvericilik aktları və digər
mühüm tədbirlərin bu sahənin inkişafında
xüsusi rolu oldu, kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafı üzrə dövlət tədbirlərini Azərbaycan
dövlətinin iqtisadi siyasətinin prioritet istiqamətlərindən
birinə çevirdi. Bu dövlət proqramları çərçivəsində
iqtisadiyyatın və sahibkarlığın tənzimlənməsi
sahəsində mühüm tədbirlər həyata
keçirildi, sahibkarlara dövlət maliyyə köməyi
sistemi formalaşdırıldı. Dövlət proqramları
eyni zamanda sahibkarlığın inkişafı istiqamətində
həyata keçirilən tədbirlərin sistemliliyini təmin
etdi, bu tədbirləri vahid strategiyanın həyata
keçirilməsinə yönəltdi. Ölkəmizdə
dövlət-sahibkar münasibətlərini tənzimləyən
əsas prinsiplər müəyyənləşdirildi, dövlət-sahibkar
münasibətlərinin institusionallaşdırılması
baş verdi. Heydər Əliyevin sahibkarlığın
inkişafı modelinin mühüm səciyyəvi xüsusiyyətlərindən
biri həmin model çərçivəsində davamlı
inkişaf üçün əsaslı zəminin formalaşması
oldu. Heydər Əliyev tərəfindən müəyyən
edilmiş və onun rəhbərliyi ilə uğurla həyata
keçirilmiş sahibkarlığın inkişafı
strategiyası nəinki ölkəmizin inkişafında
müstəsna rol oynadı, hətta bir model olaraq keçid
iqtisadiyyatı ölkələrinin iqtisadi inkişafı
baxımından nümunəyə çevrildi.
Sahibkarlığın
inkişafında yeni keyfiyyət mərhələsi
Ulu öndərin inkişaf
strategiyasını uğurlu şəkildə davam etdirən
Prezident İlham Əliyevin həyata keçirdiyi iqtisadi siyasət
də sahibkarlığın tərəqqisinin təminində,
yerli istehsal və sosial infrastrukturun yaradılmasında,
güzəştli kreditlərin ayrılmasında, insan
kapitalı və təbii ehtiyatlardan səmərəli istifadə
yolu ilə mövcud potensialın
reallaşdırılmasında, yerli və xarici
investorların ölkəyə, xüsusilə regionlara cəlb
olunmasında yeni bir səhifə açıb. Cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə ölkədə
zamanın tələblərinə uyğun şəkildə
aparılan islahatlar daha geniş vüsət alaraq həm də sosial-iqtisadi inkişaf
sahəsində keyfiyyətcə yeni bir mərhələnin əsasını
qoyub. Bu kontekstdə ölkədə sahibkarlığın
inkişafı məqsədilə biznes mühitinin daim
yaxşılaşdırılması, bu sahədə
qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi,
yerli və xarici investisiyaların, müasir texnologiyaların,
idarəetmə təcrübəsinin cəlb edilməsi və
bu yolla yüksək keyfiyyətli, rəqabətqabiliyyətli
məhsulların istehsal edilməsi Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin müəyyən etdiyi iqtisadi inkişaf
strategiyasının prioritetlərindəndir.
Dövlət
başçısının hələ 2003-cü il
noyabrın 24-də imzaladığı "Azərbaycan
Respublikasında sosial-iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsi
tədbirləri haqqında" fərmanında
sahibkarlığın dinamik inkişafı sahəsində nəzərdə
tutulmuş tədbirlərin maliyyələşdirilməsi və
ölkəyə xarici investisiyaların cəlb edilməsi məqsədilə
beynəlxalq maliyyə institutları, xarici ölkələrin
dövlət orqanları və iş adamları ilə
müvafiq danışıqların aparılması
tapşırığı qarşıya qoyulurdu. Bunun
ardınca Prezident İlham Əliyevin 11 fevral 2004-cü il
tarixli fərmanı ilə təsdiq edilən "Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafi
Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)"nın əsas
istiqamətlərindən biri də ölkədə daha əlverişli
biznes və investisiya mühitinin formalaşmasını,
iş adamlarının fəaliyyət imkanlarının
genişlənməsini, bölgələrin istehsal
potensialının səmərəli realizə edilməsini
ehtiva edirdi. Qeyd olunan məsələlər regionların
inkişafına dair ikinci Dövlət Proqramında da öz əksini
tapdı.
Bununla
yanaşı, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında ötən illər ərzində sahibkarlıq fəaliyyətini
tənzimləyən prosedur və qaydalar xeyli
liberallaşdırıldı, sahibkarlığa dövlət
maliyyə yardımı mexanizmi işə salındı,
ölkədə ixrac rüsumları ləğv edildi, idxalda
rüsumların 15 faizlik maksimal həddi müəyyənləşdirildi.
Eyni zamanda, mənfəət vergisinin dərəcəsi 22
faizdən 20 faizə, fiziki şəxslərin gəlir vergisi
35 faizdən 20 faizə endirildi, sadələşdirilmiş
verginin ildə bir dəfə ödənilməsi təmin
edildi, elektron vergi hesab-fakturalarının tətbiqinə
başlanıldı, kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalçıları üçün yanacaq, motor yağların
və mineral gübrələrinin dəyərinin 50 faizinin
dövlət tərəfindən ödənilməsi,
"Aqrolizinq" ASC tərəfindən ölkəyə gətirilən
texnikaların və texnoloji avadanlıqların lizinqə
verilməsi, satışı zamanı dəyərinin ödənilmə
müddətinin 5 ildən 10 ilə artırılması,
buğda istehsalçılarına səpilən hər hektar
sahəyə görə əlavə 40 manat yardımın
verilməsi, I və II reproduksiyalı toxumlara və tinglərə
görə dövlət büdcəsindən təsərrüfatlara
subsidiyaların ödənilməsi
təmin edildi, bəzi fəaliyyət növləri
üzrə xüsusi razılıq (lisenziya) alınmasına
görə dövlət rüsumunun məbləği
aşağı salındı.
Sahibkarların
investisiya təminatının gücləndirilməsi sahəsində
də dövlət tərəfindən son illərdə
mühüm addımlar atılıb və atılmaqdadır.
Bu sahədə Azərbaycan İnvestisiya Şirkəti də
mühüm rol oynayır. Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2006-cı il 30 mart tarixli sərəncamı ilə
iqtisadiyyatın qeyri-neft sahələrinin inkişafına, bu
sahələrdə mövcud müəssisələrin maddi və
texnoloji bazasının yeniləşdirilməsinə
investisiya qoyuluşunun təşviqi məqsədilə Azərbaycan
İnvestisiya Şirkəti yaradılıb. Hazırda şirkət
fəal şəkildə ölkə iqtisadiyyatının
qeyri-neft sektorunun inkişafı ilə bağlı
qarşıya qoyulmuş vəzifələrin icrasını
uğurla davam etdirir. Azərbaycan İnvestisiya Şirkətinin
birgə əməkdaşlığı ilə
aşağıdakılar reallaşdırılır:
investisiya şirkətlərinin və portfel investorların Azərbaycanda
həyata keçirilən layihələrin müştərək
maliyyələşdirilməsi; Azərbaycanda yeni
texnologiyaların tətbiqinə və investisiya
qoyuluşlarının həyata keçirilməsinə qeyri-neft
sektorunda fəaliyyət göstərən iri beynəlxalq təşkilatların
cəlb edilməsi; Azərbaycan
şirkətlərinin beynəlxalq kapital bazarlarında
iştirakının təmin edilməsi; Azərbaycan
İnvestisiya Şirkətinin istiqrazlarının, o cümlədən
aktivlərlə təmin edilmiş istiqrazlarının əldə
olunmasına marağı olan potensial investorların maliyyəsinin
cəlb edilməsi; iri maliyyə təşkilatlarının
iştirakı ilə birgə investisiya fondlarının
yaradılması.
Sahibkarların
işgüzar əlaqələrinin inkişafı və ixrac
imkanlarının dəstəklənməsi sahəsində də
dövlət tərəfindən əməli işlər
görülür. Hələ 2003-cü ildə ölkənin
ixrac qabiliyyətinin artırılması və xarici
investisiyaların cəlb edilməsi kimi öncül məqsədlərin
reallaşdırılması məqsədilə Azərbaycanda
İxracın və İnvestisiyaların Təşviqi Fondu
(AZPROMO) təsis edilib. Fond ölkə sahibkarlarının
ixrac potensialının artırılmasında, investisiya
imkanlarının genişləndirilməsində, potensial tərəfdaşların
tapılmasında və birgə əməkdaşlıq layihələrinin
həyata keçirilməsində sahibkarlara yaxından dəstək
verir.
İqtisadi İnkişaf Nazirliyi və
AZPROMO tərəfindən bu istiqamətdə həm ölkənin
daxilində, həm də xaricdə mühüm iqtisadi tədbirlər,
o cümlədən biznes forumlar, sərgilər, seminar və
konfranslar keçirilir. Bu tədbirlərin keçirilməsi
istər ölkənin biznes mühitinin və iqtisadi
potensialının təbliği, istərsə də yerli
sahibkarların işgüzar əlaqələrinin
inkişafı baxımından əhəmiyyətlidir.
Xüsusilə xarici ölkələrdə təşkil edilən
tədbirlər, eyni zamanda, ölkə iqtisadiyyatının
prioritet inkişaf istiqamətləri üzrə investisiya
qoyuluşlarının həcminin artımında öz
müsbət nəticələrini göstərməkdədir.
Ölkəmizdə keçirilən biznes forumlar yerli iş
adamlarının tanıdılması, məhsulların xarici
bazarlara çıxarılması, işgüzar müqavilələrin
imzalanması, onların xarici işgüzar əlaqələrinin
inkişafı baxımından əhəmiyyətli rol
oynamaqdadır.
Ümumiyyətlə isə Azərbaycanda
İxracın və İnvestisiyaların Təşviqi Fondunun
bu və ya digər məsələlər üzrə əsas
fəaliyyət istiqamətləri aşağıdakılardan
ibarətdir: ölkənin investisiya imicinin formalaşdırılması;
yerli və xarici investorlara müxtəlif xidmətlər
göstərilməsi; · investorların cəlb edilməsi və
onlarla danışıqların aparılması; investisiyalar və
ixrac imkanları üzrə məlumat bazasının
yaradılması; Azərbaycan biznesi üçün regional ticarət
(ixrac) imkanlarının araşdırılması; ixraca
yönəlmiş şirkətlər üçün məsləhət
xidmətləri və bazar araşdırmaları; "Azərbaycanda
istehsal olunub" ("Made in Azerbaijan") ticarət
nişanının beynəlxalq səviyyədə təbliği.
Sahibkarlığın məsləhət,
informasiya təminatının gücləndirilməsi və
işgüzar əlaqələrinin inkişafı istiqamətində
sahibkarların təşəbbüskarlığı və
hüquqi biliklərinin artırılmasına, yeni iqtisadi
şəraitdə müasir təcrübənin mənimsənilməsi
və artırılmasına istiqamətlənmiş kompleks tədbirlərin
reallaşdırılması da sahibkarlıq sektorunun
inkişafının mühüm istiqamətlərindəndir.
Bununla əlaqədar, sahibkarların təcrübə
keçmə, ixtisasartırma tələblərinin ödənilməsi
və yenidən hazırlanması, onların maarifləndirilməsi,
hüquqi və iqtisadi biliklərinin artırılması sahəsində
işlərin təşkilinin və tənzimlənməsinin
həyata keçirilməsi məqsədilə 2007-ci ilin
avqustunda Bakı Biznes Tədris Mərkəzi (BBTM)
yaradılıb. Mərkəzin fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi
və regionlarda genişləndirilməsi məqsədilə 6
rayonda (Gəncə, Qazax, Yevlax, Göyçay, Lənkəran,
Şəki) mərkəzin nümayəndəlikləri
mövcuddur. Bakı Biznes Tədris Mərkəzinin əsas fəaliyyət
istiqamətləri aşağıdakı strateji məqsədlərdə
formalaşdırılıb: Bakı şəhərində və
regionlarda sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
olan hüquqi və fiziki şəxslərin, sahibkarlıq fəaliyyətinə
yeni başlamaq istəyənlərin maarifləndirilməsi,
onlara zəruri nəzəri biliklərin və beynəlxalq təcrübənin,
vərdişlərin və bacarıqların
aşılanması istiqamətində sistemli, planauyğun və
davamlı fəaliyyətin təşkili və həyata
keçirilməsi;
sahibkarlıq subyektlərinə tədris-metodiki,
innovasiya və məsləhət xidmətlərinin göstərilməsi.
"Bir pəncərə"
sistemi və innovativ metodlar yeni uğurlara yol açır
Sahibkarlığın inkişafında
kifayət qədər vacib rol oynayan qanunverici sənədlərdən
biri də Prezident İlham Əliyevin 30 aprel 2007-ci il tarixdə
imzaladığı "Azərbaycan
Respublikasında sahibkarlığın inkişafı ilə
bağlı bəzi tədbirlər haqqında" fərmanıdır.
Sahibkarlığa mane olan süni maneələrin aradan
qaldırılması istiqamətindəki addımların
ardıcıl və davamlı səciyyə
daşımasını özündə ehtiva edən bu fərmanın
verilməsi o dövrə qədər çoxpilləli biznesə
başlamaq sahəsində mövcud problemlərin həlli,
eyni zamanda, süründürməçilik hallarının,
bürokratik əngəllərin aradan qaldırılması
sahəsində, sözün əsl mənasında, inqilabi dəyişikliklərə
yol açıb. Bu məqsədlə fərmanda vahid
kodlaşdırmanın aparılması, biznes
strukturlarının "bir pəncərə" - vahid
qeydiyyat orqanı tərəfindən qeydə alınması məsələləri
əksini tapıb, həmçinin biznes strukturlarının fəaliyyəti
üçün torpaq ayırmalarının, tikinti, yenidənqurma
və bərpa işlərinə icazə verilməsi
prosedurlarının sadələşdirilməsi, tikintinin
ekspertizadan keçirilməsi sahəsindəki bürokratik əngəllərin
aradan qaldırılmasına geniş imkanlar açılması
kimi məsələlər ehtiva olunub.
Elektron hökumətin əsas elementlərindən
olan "bir pəncərə" sistemi məlumatların bir
mərkəzdə cəmləşdirilməsini, vergi
qeydiyyatı da daxil olmaqla, bütün inzibati qeydiyyatların
tamamilə sinxronlaşdırılmasını nəzərdə
tutur. İş adamlarının mərkəzi sistemlə
avtomatik, onlayn və davamlı əlaqəsi yaranır. Faktiki
olaraq, bu, lisenziyaların mərkəzləşdirilmiş
qaydada və elektron şəkildə təqdim edilməsi deməkdir.
Bu zaman qeydiyyat prosedurlarının sayı azalır və vaxt
itkisinin qarşısı alınır. Qeydiyyatın "bir pəncərə"
prinsipi üzrə aparılması sahibkarlıq sektoruna
marağın güclənməsinə və biznesin
inkişafına böyük dəstəkdir. Digər tərəfdən,
"bir pəncərə" sisteminin tətbiqi investisiya
mühitinin daha da yaxşılaşdırılmasına,
sahibkarların dövlət qurumlarından
asılılığının azalmasına, uzunmüddətli
qeydiyyat prosedurlarının ləğv olunmasına və sadələşdirilməsinə
təkan verən mühüm amillərdən biridir.
Bu sistemin tətbiqinə qədər
hökumət lisenziya verən qurumların sayının
azaldılması ilə əlaqədar tədbirlər görsə
də, qeydiyyat məsələsində problemlər
qalırdı. Sahibkarlar fəaliyyətə başlamaq
üçün 15 prosedur üzrə sənəd
toplamalı, həmin sənədləri əldə etmək
üçün vergilər, kənd təsərrüfatı,
əmək və əhalinin sosial müdafiəsi nazirliklərindən,
Dövlət Statistika Komitəsindən, Sosial Müdafiə
Fondundan və digər dövlət qurumlarından keçməli
idilər. Bu isə ən azı 150 gün vaxt aparırdı.
Hətta işə başlamaq üçün sahibkarlar 1 il
gözləməyə məcbur idilər. "Bir pəncərə"
sisteminin tətbiqindən sonra biznesini qeydiyyatdan keçirmək
istəyən sahibkar, əvvəllər olduğu kimi, 72 deyil,
3 gün gözləyir və tələb olunan prosedurların
sayı 15-dən 5-ə qədər azaldılır. Sahibkarlar
sənədlərini yalnız bir dövlət orqanına -
Vergilər Nazirliyinə təqdim etməklə qeydiyyatdan
keçə bilirlər.
Bu sistemin tətbiqindən sonra Azərbaycanın
investisiya cəlbediciliyi əhəmiyyətli dərəcədə
yüksəlib, sahibkarlığın inkişafı və
biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində
aparılan islahatlar beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən
də yüksək qiymətləndirilib. Belə ki, 2008-ci ildə
Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən
hazırlanan və biznes mühitinin əlverişliliyi üzrə
qiymətləndirməni özündə əks etdirən
nüfuzlu "Doing Business" hesabatında Azərbaycan biznes
mühitinin təkmilləşdirilməsi sahəsində
"islahatçı ölkə" elan edilib.
Sahibkarlıq fəaliyyəti subyektlərinin
qeydiyyatının "bir pəncərə" prinsipi
üzrə təşkili nəticəsində qeydiyyatdan
keçmiş hüquqi və fiziki şəxslərin
sayı əhəmiyyətli dərəcədə artıb,
2009-cu il yanvarın 1-dən gömrükdə də bu sistemin
tətbiqinə başlanılıb. Digər iqtisadi sahələrdə
də analoji sistemin tətbiqi prioritet təşkil edir. Bununla
yanaşı, Prezident İlham Əliyevin
"Sahibkarlığa dövlət maliyyə dəstəyinin
göstərilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında", "Azərbaycan Respublikası
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaitinin istifadəsi
qaydalarının təkmilləşdirilməsi
haqqında", "Hüquqi şəxslərin dövlət
qeydiyyatı və dövlət reyestri haqqında", "Azərbaycan
Respublikasında azad iqtisadi zonaların yaradılması
haqqında", "Azərbaycan Respublikasında
sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı bəzi
tədbirlər haqqında", eləcə də digər fərman
və sərəncamları, ayrı-ayrı dövlət
proqramları da sahibkarlığın inkişafına təkan
verərək qeyri-neft sektorunun inkişafını
stimullaşdırıb.
Azərbaycanda özəl bölmənin
inkişafında, sahibkarlığa dövlət maliyyə dəstəyinin
gücləndirilməsində Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun işinin səmərəli təşkili
xüsusilə əhəmiyyətlidir. Sahibkarlığın,
xüsusilə kiçik sahibkarlığın
inkişafına və əhalinin işgüzarlıq fəaliyyətinin
artırılmasına maliyyə dəstəyinin verilməsi məqsədilə
İqtisadi İnkişaf Nazirliyinin nəzdində
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondu yaradılıb. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə
və genişləndirilməsinə xüsusi önəm
verir və bu diqqətin nəticəsidir ki, son illərdə
fondun işini tənzimləyən normativ-hüquqi aktlara edilən
dəyişikliklər nəticəsində onun təkmil fəaliyyət
mexanizmi formalaşdırılmış və dövlət
büdcəsindən güzəştli kreditlərin verilməsinə
ayrılan vəsaitlərin həcmi
artırılmışdır.
Sahibkarlığa Kömək Milli
Fondunun fəaliyyətinin Azərbaycan iqtisadiyyatının
inkişafının prioritetləri və mərhələlər
üzrə həllinin tələb olunan vəzifələrlə
uzlaşdırılması, sahibkarlığa dövlət dəstəyinin
gücləndirilməsi və bu fəaliyyətin genişləndirilməsinin
təmin edilməsi məqsədilə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin müvafiq fərmanları ilə
2002-ci, 2004-cü, 2005-ci, 2006-cı və 2009-cu illərdə
onun statusu və vəsaitlərinin istifadə edilməsi
qaydaları təkmilləşdirilib, güzəştli kredit
vəsaitlərinin daha məqsədəuyğun yerləşdirilməsinə
və sahibkarlıq subyektlərinin bu kreditlərdən səmərəli
istifadə etməsinə əlverişli şərait
yaradılıb.
Sahibkarlığa Kömək Milli
Fondunun fəaliyyəti Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
2009-cu il 7 oktyabr tarixli fərmanı ilə təsdiq
edilmiş "Azərbaycan Respublikasının
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondu haqqında Əsasnamə"yə
və "Azərbaycan Respublikası Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun vəsaitlərinin istifadəsi Qaydaları"na
müvafiq olaraq həyata keçirilir. Ümumiyyətlə,
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun əsas vəzifələri
aşağıdakılardan ibarətdir: Azərbaycan
Respublikasının sosial-iqtisadi inkişafının prioritet
istiqamətləri üzrə sahibkarlıq subyektlərinin
investisiya layihələrini qanunvericiliyə uyğun maliyyələşdirmək;
maliyyə bazarlarından ehtiyatların cəlb olunması
üçün tədbirlər görmək və uyğun
kredit mənbələrini formalaşdırmaq; sahibkarlıq
subyektlərinin maliyyələşdirilməsi
üçün verilmiş vəsaitlərin səmərəli
və təyinatı üzrə istifadəsinə nəzarət
etmək və bu məqsədlə monitorinqlərin
keçirilməsi qaydalarını müəyyənləşdirmək; maliyyələşdiriləcək
investisiya layihələrinin ekspertizasını həyata
keçirmək, sahibkarlığın inkişafına
yönəldilmiş dövlət proqramlarından irəli gələn
investisiya layihələrinin maliyyələşdirilməsinə
üstünlük vermək; güzəştli kreditlərin
alınması üçün investisiya layihələrinin tərtib
olunmasına dair minimal tələbləri və investisiya layihələrinin
qiymətləndirilmə meyarlarını müəyyən
etmək; sahibkarlıq subyektlərinə zəruri olan
hüquqi, iqtisadi və digər məlumatların
toplanmasına və yayılmasına, bazar konyukturunun öyrənilməsinə,
sahibkarlıq fəaliyyəti ilə bağlı
proqramların və investisiya layihələrinin işlənib
hazırlanmasına kömək etmək; sahibkarlıq subyektləri
üçün kadrların hazırlanmasına və
onların ixtisaslarının artırılmasına dəstək
vermək; sahibkarlıq subyektlərinin xarici iqtisadi fəaliyyətinin
genişləndirilməsinə yardım etmək; ölkədə
sahibkarlığın bazar infrastrukturlarının
formalaşmasına və inkişafına kömək göstərmək;
sahibkarlıq subyektləri üçün zəruri
elmi-texniki biliklərin və yeniliklərin təbliğinə
kömək etmək.
Hesablamalar göstərir ki,
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun xətti ilə
2004-2010-cu illərdə təxminən 700 milyon manat həcmində
güzəştli kreditlər verilib. Bu kreditlərin verilməsi
özəl sektorun inkişafına çox böyük təkan
verib. Kreditlərin 80 faizi regionların payına
düşüb. 2011-ci il ərzində Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondunun xətti ilə özəl sektora 125
milyon manat güzəştli kredit verilməsi nəzərdə
tutulub.
Sahibkarlığın inkişafına
sistemli və ardıcıl dövlət dəstəyinin daha
bir nümunəsi kimi yaradılmış "elektron ticarət"
portalını göstərmək olar. Portal Azərbaycanın
ilk elektron ticarət portalı olaraq "B2B" (business to business) modeli əsasında
qurulub. Məqsəd yerli biznes
nümayəndələri, onların istehsal etdikləri məhsullar
və göstərdiyi xidmətlər barədə
informasiyaları potensial alıcılara çatdırmaq yolu
ilə biznes əlaqələrinin qurulmasını dəstəkləməkdən,
bazarlara sərbəst çıxışı təmin etməkdən
ibarətdir.
Dünyanın aparıcı ölkələrində
sahibkarlığın inkişafının müxtəlif təşkilati-iqtisadi
modelləri tətbiq edilir. Belə modellərdən biri də
xüsusi iqtisadi zonalardır (XİZ).
XİZ-in yaradılmasında məqsəd
ölkə iqtisadiyyatının prioritet sahələrinin
inkişafının sürətləndirilməsi, yerli və
xarici investisiyaların cəlb edilməsinə daha əlverişli
şəraitin yaradılması, yüksək texnoloji sahələrin
inkişafının, rəqabətqabiliyyətli, səmərəli
istehsal və xidmət sahələrinin təşkilinin dəstəklənməsidir.
Azərbaycanda da sahibkarlığın inkişafının
yeni təşkilati-iqtisadi modellərinin - xüsusi iqtisadi
zonaların, sənaye şəhərciyinin və biznes
inkubatorların tətbiqi sahəsində müvafiq işlər
aparılır. Yerli və xarici investisiyaların ölkə
iqtisadiyyatının inkişafına cəlb edilməsi, investisiya
mühitinin daha da yaxşılaşdırılıması,
yeni rəqabətqabiliyyətli və səmərəli
istehsal və xidmət sahələrinin təşkilinin dəstəklənməsi
məqsədilə Azərbaycanda xüsusi iqtisadi zonaların
yaradılması sahəsində mühüm işlər
görülüb. Ən yaxşı beynəlxalq təcrübə
öyrənilib, təhlillər aparılıb və onun
ölkəmizdə tətbiqi üçün ilk olaraq normativ
hüquqi bazanın formalaşdırılması istiqamətində
zəruri tədbirlər həyata keçirilib. "Xüsusi
iqtisadi zonalar haqqında" Azərbaycan Respublikasının
2009-cu il 14 aprel tarixli qanunu qüvvəyə minib və bu
qanunun tətbiqi ilə bağlı Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti tərəfindən 2009-cu il 3
iyun tarixli fərman imzalnıb. Sahibkarlığın
inkişafı istiqamətində həyata keçirilən əhəmiyyətli
tədbirlərdən biri də sahibkarlığın
inkişafının yeni təşkilati-iqtisadi modelinin - sənaye
şəhərciklərinin yaradılması sahəsində də
ölkəmizdə əməli addımlar atılır.
Görülən bu işlərin nəticəsidir
ki, 2010-cu ildə ölkəmizdə ÜDM-də özəl
sektorun payı 81,2 faiz təşkil edib. 2010-cu ildə özəl
sektorda iqtisadi əmək fəaliyyəti ilə məşğul
olan əhalinin sayı 2,8 milyon nəfərdən çox
olub. Sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul olan
hüquqi və fiziki şəxslərin sayı illər
üzrə əhəmiyyətli dərəcədə
artıb və artmaqdadır. Qeyd edilənlər aydın
formada nümayiş etdirir ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında sahibkarlığa dövlət köməyi, onun və
məşğulluğun dövlət tərəfindən tənzimlənməsi,
müasir sahibkarlığın formalaşması və
inkişafı, məşğulluğun səviyyəsinin
yüksəldilməsi üçün dövlət tərəfindən
əlverişli iqtisadi, sosial, təşkilati, hüquqi və
siyasi mühitin yaradılması istiqamətində kifayət
qədər rasional və praqmatik bir siyasət həyata
keçirilib və keçirilməkdədir.
İqtisadiyyatın bütün sahələrində
dövlət öz imkanları hesabına müasir
sahibkarlıq subyektlərinin formalaşmasına geniş imkan
yaradıb, onların öz potensiallarından səmərəli
istifadə etmələri üçün əlverişli
mühit formalaşdirıb. Elmin son nailiyyətlərinə,
texnika və texnologiyanın fasiləsiz yeniləşməsinə,
innovasiya menecmentinin və marketinqinin tətbiqinə, sahibkarların
innovasiya və risk qabiliyyətlərinin tam
reallaşdırılmasına, mülkiyyətin dövlətsizləşdirilməsinə,
əsl iqtisadi yarış imkanlarını verən mühitin
formalaşdırılması istiqamətində mühüm
addımlar atılıb. İstehsal sferasında sahibkarlıq
strukturlarının yaradılmasının məqsədəuyğun
istiqamətləndirilməsi və
stimullaşdırılması vasitəsilə innovasiyaya əsaslanan
yüksək keyfiyyətli əmtəələrin və xidmətlərin
təklifinin sabit artımına yenə dövlət tərəfindən
müvafiq şərait yaradılıb.
(ardı var)
Azərbaycan.-2011.-22
sentyabr.-S.4.