Bunları ki biz demirik
Ermənilərin Qafqaza gəlişi
çar Rusiyasının bəd əməllərindən
biridir. Onların Qafqaz xalqı olmamasını Qərb və
rus tarixçiləri, bütün dünya dövlətləri
də yaxşı bilirlər. "Qafqaz erməniləri"
məsələsinə gəldikdə, bunu məhz Rusiyada və
Qərbdə uydurmuşlar. Məqsəd Qafqaz və
bütün Şərq müsəlmanlarına qarşı
mübarizədə həmin uydurmadan istifadə edilməsi
idi. Bir sözlə, Rusiya imperiyasının, çar Pyotrun,
onun xələflərinin təşəbbüsü sayəsində
ermənilər Qafqazda, o cümlədən Azərbaycanda peyda
olmuşlar. Türkiyə və İran ermənilərinin
Qafqaza köçürülməsi ideyasının həyata
keçirilməsində əsas rolu erməni qreqor (qriqorian)
kilsəsi və onun xadimləri oynamışlar.
Rusiya ermənilərin
İrandan Qafqaza köçürülməsi işini
başa çatdırdıqdan sonra Türkiyə ilə də
Ədirnə sülh müqaviləsi deyilən müqavilə
bağlamışdı. Bu müqavilə Rusiyaya Türkiyə
ermənilərini Qafqaza köçürmək imkanı
vermişdi.
Rusiya bir neçə il ərzində
Türkiyə və İrandan Qafqaza 100 mindən artıq erməni
köçürmüşdü. Bu köçürmə
siyasəti Rusiyanın süqutuna kimi davam etmiş və
SSRİ dövründə yenidən bərpa olunmuşdur.
Türkmənçay
müqaviləsi bağlanandan (10 fevral 1828-ci il) dərhal sonra
Paskeviçin rəhbərliyi ilə Azərbaycana İrandan
40 min, Türkiyədən 90 min erməni
köçürülmüşdü. Birlikdə
götürüldükdə 1828-1896-cı illərdə
İrəvandan və Türkiyədən
köçürülənlərin sayı 2 milyon 200 mindən
artıq olmuşdu. Onlardan 985 min 460 nəfəri Azərbaycanın
qərb torpaqlarında, qalan hissəsi isə Qarabağ və
Yelizavetpol (Gəncə) quberniyasında yerləşdirilmişdilər.
Ermənilər bu yerlərdə məskunlaşandan sonra azərbaycanlıları
sıxışdırmağa başlamış, onların
çapqınçılıq və qarətçilik əməlləri
adi hal almışdı. Ermənilərin dinc Azərbaycan əhalisinə
qarşı kütləvi qırğınları Azərbaycan
türklərinin məhvinə yönəldilmişdi.
Arxalarında da rus çarları, əsasən də Pyotr
dururdu.
Erməni tarixinin atası
Movses Xorenasi yazmışdır: "Mən
xalqımızın daşürəkliyini və yekəxanalığını
göstərmək istəyirəm. Ermənilər həqiqəti
inkar etməyi xoşlayırlar. Ermənilər
böyük-böyük danışmığı
xoşlayan, ikiüzlü millətdir".
1914-cü ildə erməni
tarixçisi Gevorq Aslan "Ermənistan və ermənilər"
kitabında yazmışdır: "Ermənilərin dövlətçiliyi
olmamışdır. Ona görə də ermənilərdə
vətən hissi yoxdur. Erməni vətənpərvərliyi
yalnız yaşayış yeri ilə əlaqələndirilir.
Bir dövlət kimi heç bir zaman mövcud olmamış xəyali
"böyük Ermənistan" yaratmaq ideyası
dünyanın bütün hayklarını birləşdirmək
yolunda ümummilli konsepsiyadır".
Erməni şairi Yegişe
Çarens "Biz ermənilərdə ikiüzlülük
ana bətnində ikən yaranır. Ermənilər rus
çarlarının təşəbbüsü və dəstəyi
sayəsində Qərbi Azərbaycan torpaqlarında
yaradılmış Ermənistan adlı dövləti də
"drevnyaya Armeniya" adlandırmaqdan utanıb
qızarmırlar".
Amerika tarixçiləri
Castin və Karolin Makkartilər: "Müasir Ermənistan ərazisi
ermənilərə deyil, azərbaycanlılara məxsusdur. Məhz
bu səbəbdən Ermənistan ərazisindəki coğrafi
adların çoxu Azərbaycan adlarıdır".
Gürcü
yazıçısı Serqi Sajan: "Ermənilər şir
deyil, daha güclü xalqlara qulluq göstərən
çaqqallardır".
Gürcü
yazıçısı və mütəfəkkiri İlya
Çavçavadze Rusiyanın ali məmurlarına müraciətində
belə yazmışdı: "Zati-aliləri, erməni əhalisinin
mərkəzi rus torpaqlarında məskunlaşdırılmasına
icazə verməyin. Ermənilər elə zaddırlar ki, bir
neçə on il rus ərazisində yaşadıqdan sonra
dünyaya car çəkəcəklər ki, bu torpaqlar, guya
ki, onların ata və babalarınındır".
Ermənilərin İrandan
Azərbaycan ərazisinə köçürülməsində
xüsusi təşəbbüs göstərmiş məşhur
rus yazıçısı, ermənilərin əslində
kimliyindən pərtləşən A.S.Qriboyedov 1819-cu ilin
sentyabr ayında dövlət məmuru Mazareviçə ermənilərdən
narazılığını belə ifadə etmişdi:
"Bu ermənilər nə murdar adamlardır. Onlar həmişə
qulağıma pıçıldayaraq deyirlər ki, ruslar
onların havadarlarıdır. Sözdə belə deyir, ancaq əslində
erməniləri təpik altına salmağa hazır olan
farslara satılırlar".
Dahi rus
yazıçısı A.S.Puşkin ermənilərə nifrətini
qısaca belə ifadə etmişdir: "Sən qulsan, sən
qorxaqsan. Ona görə ki, sən ermənisən..." Rus tədqiqatçısı
V.L.Veliçko (XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəli):
"Erməni qadınları öz xoşları, bəzən
də zor gücünə digər xalqların - İran əsgərlərinin,
türklərin, gürcülərin və
dağlıların məşuqələri olmuşlar. Erməni
qızları və qadınlarının bu məşuqları
öz bəkarətini çoxdan itirmiş həmin məşuqələrinə
ləyaqətsiz vücudlar kimi baxmışlar. Elə bu səbəbdən
də ermənilərin damarlarında həddən artıq
müxtəlif millətlərin qanları axır".
Biz hələ erməni məktəbləri
üçün yazılmış dərsliklərdən
danışmırıq. Həmin dərsliklərdə
bütün qonşu dövlətlərin xalqlarını mədəniləşdirmək
səylərindən danışılır, başabəla
"böyük Ermənistan" xülyası ön plana
çəkilir. Kilsə məktəblərində, hətta
"böyük Ermənistan"ın xəritələri də
verilmişdir. Elə çıxır ki, "böyük Ermənistan"ın
paytaxtı
Tarixçi A.Anninski XIX əsrdə
yazmışdır: "Qədim ermənilərin
keçmiş siyasi qüdrətinin və mədəniyyətinin
əhəmiyyətini sübuta yetirən heç bir sənədin
qorunub saxlanmaması göstərir ki, onların heç nəyi
olmamışdır. Bu onu göstərir ki, qədim ermənilər
azsaylı vəhşi qəbilə üzvləri olmuşlar.
Ermənilərin bədii yaradıcılığının
son dərəcə miskinliyi də bununla əlaqədardır.
Onların elmliliyi barədə danışmağına da dəyməz.
Ermənilər mövcudluqlarının bütün
dövrü ərzində heç bir orijinal şey meydana
çıxara bilməmişlər".
Əmir Teymur (Teymurləng)
demişdir: "Tarix məni iki şeyə görə
bağışlamayacaq: 1) Erməniləri bir etnos kimi məhv
etmək istəsəm də, ancaq etmədiyimə görə;
2) Doğrudur, ermənilərin arasında da, ola bilsin ki,
yaxşıları var. Lakin bütövlükdə erməni
xalqı alçaq və rəzil xalqdır. Heç bir vaxt
fikrini üzə deməz, gizli saxlar və buna görə də
adama mədəni təsir bağışlar və imkan
düşən kimi onun qanını tökər".
Fridrix Engels: "Korinfdə
və hətta Hindistan məbədlərində qulluq edən
ilk rəqqasələr və fahişələr erməni kənizləri
olmuşlar".
Karl Marks: "Öz
arvadlarını yaşamaq və qazanc naminə başqa
xalqların kişilərinin altına salan ilk millət erməni
milləti olmuşdur".
Rus generalı və
diplomatı Mayevskinin "Ermənilərin törətdikləri
kütləvi qətllər" haqqında kitabından:
"Görəsən kimsə ermənilərin xalq qəhrəmanlığı
haqqında eşidibmi? Onların azadlıq uğrunda
döyüşçülərinin adları harada həkk
olunub? Heç yerdə! Ona görə ki, ermənilərin
"qəhrəmanları" öz xalqının
xilaskarından daha çox onun cəlladı olublar".
Qarabağın tarixi kökləri
antik dövrə gedib çıxır. Qarabağ Azərbaycanın
tarixi əyalətlərindən biridir. Bu region Azərbaycanın
mühüm siyasi, dini, mədəni mərkəzidir. Bədnam
Qarabağ problemi ermənilərin tarixi saxtalaşdırma
ideyasının "məhsuludur". Tarixçi A.Aninnski XIV
əsrin sonunda yazmışdır: "Ermənilərin
heç bir vaxt tam siyasi müstəqilliyi
olmamışdır".
Tədqiqatçı
V.Yelixovski: "Dünyanın hər tərəfinə səpələnmiş
ermənilər birgə yaşadıqları xalqların adətlərini,
geyimlərini tez mənimsəyirlər. Buna görə də
Türkiyədə ermənini türkdən, İranda isə
farsdan seçmək olmur".
Aleksandr Dümanın (ata)
"Qafqaza səyahət" kitabından: "Ermənilər
həmişə erməni dinindən fərqli dinə qulluq edən
hökmdarların hakimiyyəti altında olmuşlar. Nəticədə
onlar öz fikirlərini, hisslərini və məramlarını
gizlədən vücudlara, habelə dələduzlara və
fırıldaqçılara çevrilmişlər".
İngilis səyyahı
Vilsonu: "Ermənilər acgözdürlər,
tamahkardırlar və əclafdırlar, heç kimə
hörmət bəsləmirlər. Onlar hər bir xırda
şeyi şişirtməyə qadirdirlər, intriqa sevəndirlər".
Maqdi Neymanın "Ermənistan"
kitabından: "Ermənistan bir dövlət kimi bəşər
tarixində heç bir əhəmiyyətli rol
oynamamışdır. Ermənistan ermənilərin
yaydığı coğrafi termindir, Ermənistan assurların,
midiyalıların, iranlıların, yunanların,
monqolların, rusların mübahisələrinin həll
edildiyi yer olmuşdur..."
Alman xadimi və alimi Fon der
Holts "Anadolu eskizləri" kitabından: "Kim ki Anadolu əyalətlərində
əsas yerli əhali kütləsi ilə
İsveçrə mənşəli
yəhudi şərqşünas Mets 25 ilə (1869-1917) ərsəyə
gətirdiyi kitabında ermənilər haqqında belə fikir
söyləmişdir: "Ermənilər ağ adamlardan olan
qulların ən pisləridir. Onların hamısının
ayaqları əyri, danışdıqları dil isə
çox qabadır. Utanan üzləri olmayan ermənilər əsasən
oğurluqla məşğuldurlar. Qul ermənini əgər
heç olmazsa bircə saat işsiz qoysan, daxili aləmi onu pis
əməllərə səsləyir. Dəyənək
altına salınanda qorxusundan yaxşı işləyir,
işi zəiflikdən yox, tənbəllikdən görmək
istəmir, tənbəllikdən zövq alır. Belə halda
onu ağac götürüb kötəkləmək
lazımdır".
Rus alimi və tədqiqatçısı
Nikolay Şavrov 1911-ci ildə ermənilərlə
bağlı yazmışdır: "Cənubi Qafqazda
yaşayan 1 milyon 300 min ermənidən 1 milyondan çoxu yerli
əhali deyil, ruslar tərəfindən buraya
köçürülənlərdir". Şavrovun yerli əhali
hesab etdiyi 300 min erməni də aborigenlər deyil, bir qədər
əvvəl, I Pyotrun dövründə Cənubi Qafqaza
köçürülənlərdir. Türklərin əzəli
düşməni olan Pyotr əmr etmişdi ki, erməniləri
özlərinin istədikləri yerlərə
köçürün, əgər həmin yerlər müsəlmanların
olsa, onları qovmaqdan çəkinməyin.
Rus imperiyası ermənilərin istəyinə uyğun olaraq alban katolikostluğunu da ləğv etmişdi. Bununla da ermənilərin əl-qolu açılmışdı. Alban katolikosluğu hələ Qafqaz Albaniyası zamanında yaranmışdı. Azərbaycana islamın gəlişindən sonra da alban katolikosluğu ləğv edilməmişdi. İslamı qəbul etməyən albanların bir qismi Azərbaycanda, o cümlədən Qarabağda alban kilsələrinə azad şəkildə baş çəkə bilirdilər. Bu xristianlar XIX əsrədək albanlar adlanırdılar və əsasən Qarabağda yaşayırdılar. Ermənilər Qarabağda məskunlaşandan sonra albanlar onların kilsələrini erməni kilsəsinə çevirməyin əleyhinə gedirdilər. Bu məsələdə yenə də Rusiya ermənilərin köməyinə gəldi. Rusiya hökuməti 1836-cı ildə alban katolikosluğunu ləğv etdi. Albanlar XX əsrin əvvəllərində, demək olar ki, tamamilə ermənilərlə assimilyasiya olundu və bununla da Qarabağda erməni (əslində isə alban) icması meydana gəldi.
Ermənilərin İrəvan, Zəngəzur, Göyçə və Qarabağ torpaqlarında məskunlaşdırılmasına baxmayaraq, onlara öz dövlətlərini yaratmaq müyəssər olmamışdı. Lakin Rusiya imperiyası və sonra Sovet Rusiyası xəyanət etdi və 1918-ci ildə Azərbaycan torpaqlarında erməni dövləti yaratdı.
Azərbaycanın çörəyini yeyib, suyunu içərək azğınlaşmış ermənilər indi sovet qoşunlarının zəbt etdiyi Qarabağda erməni dövləti yaratmaq istəyirlər. Onların bu istəyi ürəklərində qalacaq. Çünki nə dünya əvvəlki dünyadır, nə Azərbaycan əvvəlki Azərbaycan.
Arif HÜSEYNOV
Azərbaycan.- 2011.- 23 yanvar.- S. 7.