Öz inkişaf modelini yaratmış Azərbaycan dünya dövlətləri üçün
örnəkdir
2011-ci
ilin sosial-iqtisadi yekunlarının təhlili göstərir ki,
Azərbaycanda iqtisadiyyatın son illərdə müşahidə
olunan dinamik inkişafı dönməz xarakter alıb, ölkəmiz
regional əhəmiyyətli iqtisadi güc mərkəzinə
çevrilib. Sözsüz ki, bu uğurların həlledici
amili Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında inamla həyata keçirilən, elmi əsaslara
söykənən iqtisadi islahatların
aparılmasıdır. İslahatların, dövlət
proqramlarının icrasının real nəticəsi olaraq bu
gün Azərbaycanın dörd bir yerində iqtisadiyyatın
bir vaxtlar hətta əlçatmaz görünən tərəfləri
sürətlə inkişaf edir, sistemli şəkildə
paralellik təşkil edərək vətəndaşların
sosial rifahının yüksəlməsinə əhəmiyyətli
dərəcədə təsir göstərir.
Dünya
iqtisadiyyatındakı, xüsusən
avrozona ölkələrinin maliyyə sistemindəki
qeyri-müəyyənliyə baxmayaraq ötən ildə Azərbaycanda
iqtisadi inkişaf dinamikası davam etmiş, xüsusən
qeyri-neft sektorunda yüksək artım qeydə
alınmış, dövlətin maliyyə mövqeyi güclənmiş,
əhalinin pul gəlirləri artmış, sosial rifah və
maddi təminat daha da
yaxşılaşdırılmışdır. 2011-ci il Azərbaycan
üçün əvvəlki illərdə olduğu kimi
bütün sahələrin yüksəlişi ilə yadda
qalmış və bu, ölkəmizdə yaradılan
güclü iqtisadi potensialın, neft gəlirlərindən səmərəli
istifadə olunmasının və aparılan islahatların
uğurlu nəticəsinin bariz nümunəsidir. Prezident
İlham Əliyevin Nazirlər Kabinetinin 2011-ci ilin sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuş
iclasında dediyi kimi "2011-ci ildə ölkə
qarşısında duran bütün sosial və iqtisadi vəzifələr
uğurla icra edilibdir. Elə bir vəzifə yoxdur ki, icra
olunmamış qalsın. Üəni, nəzərdə
tutduğumuz bütün rlanlar həyatda öz əksini
tarıb və beləliklə, 2011-ci ildə ölkəmizin
uğurlu inkişafı davam etmişdir".
2011-ci
ili ölkədə kənd təsərüfatının
inkişafı və bütövlükdə aqrar sektorun
istehsal həcminin artımı istiqamətində mühüm
mərhələ hesab etmək olar.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan hakimiyyətinin kəndlini
torpağa daha sıx bağlayan uğurlu aqrar siyasəti, həyata
keçirilən məqsədyönlü tədbirlər ildən-ilə
kənd təsərrüatı istehsalının artması ilə
müşayiət olunmaqdadır. Hər il fermerlərə
güzəştli kreditlərin verilməsi, o cümlədən
respublikanın regionlarının sosial-iqtisadi inkişafına
dair rroqramların icrası aqrar
sahənin inkişafına da böyük təkan vermiş, bu
bölmədə çalışan insanlara əlverişli
şəraitin yaradılmasına səbəb olmuşdur.
2011-ci ildə aqrar islahatlar davam etdirilmiş, nəticə
etibarilə bu sektorda qarşıya qoyulan məqsədlərin
reallaşması istiqamətində mühüm nəticələr
əldə edilmişdir. Təsadüfi deyil ki, Prezident
İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin iclasında yekun nitqində
bu məsələlərə geniş yer vermiş, 2011-ci ildə
kənd təsərrüfatında böyük artıma nail
olunduğunu qeyd etmiş, bütövlükdə görülən
işləri müsbət dəyərləndirmişdir.
Kənd
təsərrüfatından danışarkən ilk növbədə
ərzaq təhlükəsizliyi məsələsinin
qabardılması təsadüfi deyil. Çünki
insanların normal həyat səviyyəsinin və hər bir
ölkənin sosial-iqtisadi sabitliyinin əsas şərtlərindən
biri məhz ərzaq təhlükəsizliyinin təminatıdır.
Bu baxımdan ərzaq təhlükəsizliyi məsələsinin
bəşəriyyət üçün nəinki sosial və
iqtisadi xarakter alması, hər bir dövlətin
başlıca vəzifəsi kimi bütün cəmiyyətlərə
mənsub olması və hətta beynəlxalq siyasətin ən
vacib faktorlarından birinə çevrilməsi əbəs yerə
deyil. Fərəhli haldır ki, son illərdə Azərbaycanda
ərzaq təhlükəsizliyinin təmin edilməsi, strateji əhəmiyyət
kəsb edən kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalının artırılması, dənli bitkilərin,
meyvəçiliyin, maldarlığın inkişafı istiqamətində
xeyli iş görülüb və ortada real nəticələr
var. "2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Resrublikasında əhalinin
ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına
dair Dövlət Proqramı" məhz bu məqsədlərə
nail olmaq üçün müvafiq tədbirlərin həyata
keçirilməsini nəzərdə tutur. Bu proqramın əsas
məqsədi ölkənin hər bir vətəndaşının
sağlam və məhsuldar həyat tərzi üçün
onun qəbul edilmiş normalara uyğun ərzaq məhsulları
ilə tam təmin edilməsinə nail olmaqdır. Bunun
üçün əhalini təhlükəsiz və keyfiyyətli
ərzaq məhsulları ilə təmin etmək, ərzaq təminatı
sahəsində risklərin idarə olunmasına nail olmaq və ərzaq təminatı sisteminin
institusional inkişafını həyata keçirmək,
sahibkarlıq mühitini yaxşılaşdırmaq kimi vəzifələr
qarşıya qoyulub. Hazırda qarşıya qoyulan vəzifələr
icra olunur və Prezident İlham Əliyevin Nazirlər
Kabinetinin iclasında söylədiyi kimi "Bu istiqamətdə
böyük işlər görülmüşdür. Bizim
indi satış məntəqələrimizdə satılan məhsulların,
yəni, ərzaq məhsullarının böyük əksəriyyəti,
mütləq əksəriyyəti Azərbaycanda istehsal olunan məhsullardır".
Artıq
dövlət müstəqilliyinin bərpasının 20 ilini
arxada qoyan Azərbaycan Respublikası bu dövrdə onilliklərə
bərabər inkişaf yolu keçib. Ulu öndər Heydər
Əliyevin müəyyənləşdirdiyi inkişaf xəttinin
son 8 ildə uğurla davam etdirilməsi Azərbaycanda dinamik
sosial-iqtisadi inkişafı təmin edib. Qarşıda isə
daha böyük hədəflər durur. Ən ümdə vəzifələrdən,
o cümlədən Azərbaycan xalqının ən xoş
arzularından biri ölkəmizdə əldə edilmiş
uğurların davamlı olmasıdır. Bu baxımdan Azərbaycanın
hazırkı inkişaf mərhələsinin əsas hədəfi
çoxşaxəli, səmərəli və innovasiya
yönümlü iqtisadiyyatın
formalaşdırılması, əhalinin rifahının
layiqli, qabaqcıl beynəlxalq standartlara uyğun səviyyəyə
çatdırılması, həyatın bütün istiqamətlərində
yeni nailiyyətlərin əldə olunmasıdır. Prezident İlham Əliyevin 29 noyabr
2011-ci il tarixli sərəncamına əsasən
hazırlanacaq "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyasının mahiyyətində
bu məsələlər dayanacaq.
Sərəncamda
qeyd olunduğu kimi, son dövrdə ölkəmizdə həyata
keçirilən islahatlar bütün sahələrdə
müsbət nəticələrin əldə olunmasına
şərait yaratmışdır. Bu illər ərzində,
xüsusilə də son onillikdə Azərbaycanda makroiqtisadi
sabitliyə, dinamik iqtisadi artıma nail olunmuş,
yoxsulluğun azaldılmasında və əhalinin sosial
rifahının yüksəldilməsində ciddi uğurlar
qazanılmışdır. Bütün bunlarla bərabər,
sərbəst bazar iqtisadiyyatı institutlarının
yaradılması və sahibkar təşəbbüskarlığına
söykənən iqtisadiyyat modelinin bərqərar olması,
iqtisadi və sosial infrastrukturun təkmilləşdirilməsi
ölkəmizin gələcək inkişafı
üçün geniş imkanlar açmışdır. Bu mənada 2020-ci ilədək
dövrü əhatə edəcək "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası respublikamızın perspektiv
inkişaf hədəf və istiqamətlərinin müəyyən
edilməsi baxımından mühüm sənəd olacaq. Yeni
inkişaf konsepsiyasının icrası zamanı Azərbaycanın
növbəti faza üçün daha böyük nailiyyətlərə
imza atacağı şübhəsizdir. Qarşıya qoyulacaq
məqsədlərin reallaşması nəticəsində
respublikamız dövlət müstəqilliyinin bərpasının
30-cu ildönümü ərəfəsində dünyanın
inkişaf etmiş ölkələrindən birinə
çevriləcək.
Bəli,
göründüyü kimi ölkə rəhbərliyinin
respublikamızın gələcək inkişaf perspektivləri
barədə aydın strategiyası və böyük siyasi
iradəsi var. Bu istiqamətdə həyata keçiriləcək
dövlət siyasətinə öz fəaliyyəti ilə dəstək
vermək hər birimizin vətəndaşlıq borcudur. Eyni
zamanda hər bir dövlət qurumu da 2020-ci ilədək
hesablanmış İnkişaf Konsepsiyasına öz əməli
ilə töhfə verməlidir.
Təbii
ki, İnkişaf Konsepsiyasında aqrar sahə də xüsusi
yer tutacaq. Odur ki, bu kənd təsərrüfatının
qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi
olduqca vacibdir. Məlum olduğu kimi, son illərdə Milli Məclisdə
"Ailə kəndli təsərrüfatı
haqqında", "Damazlıq heyvandarlıq haqqında",
"Ekoloji təmiz kənd təsərrüfatı
haqqında", "Pambıqçılıq
haqqında" və s. qanunlar qəbul edilmişdir. Bu
qanunların hər biri kənd təsərrüfatının
inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən
dövlət siyasətinin qanunvericilik bazasını təşkil
edir. Əldə olunan uğurlu nəticələr bu
qanunların işlək olmasının bariz göstəricisidir.
Hazırda
Milli Məclisdə aqrar sahənin inkişafına xidmət edən
müxtəlif qanun layihələrinin üzərində
iş gedir. Bunlardan biri artıq birinci oxunuşdan
keçmiş "Kənd təsərrüfatı
kooperasiyası haqqında" qanun layihəsidir. Kənd Təsərrüfatı
Nazirliyi də belə bir qanunun qəbulunu dəstəkləyir.
Çünki inkişaf səviyyəsindən asılı
olmayaraq hazırda dünyanın əksər ölkələrində
kənd təsərrüfatı məhsullarının
kollektiv surətdə istehsalı geniş yayılıb. Aqrar
sektorda kollektiv istehsalın beynəlxalq təcrübədə
özünü doğrultmuş əsas forması isə
fermerlərin və kənd təsərrüfatı üzrə
fəaliyyət göstərən sahibkarların bir araya gələrək
formalaşdırdıqları kooperativlərdir. Müasir
anlamda kənd təsərrüfatı kooperasiyası məhsul
istehsalından tutmuş onun emalına, saxlanmasına, bazara
çıxarılaraq satışının təşkilinə
qədər bütün məsələləri özündə
ehtiva edən bir sistemdir. Bu gün Avropada kooperasiya keyfiyyətli
məhsul bolluğu yaratmaq, bazarlarda qiymətlərin süni
bahalaşmasının qarşısını təbii yolla
almaq deməkdir. Milli Məclisin hazırladığı qanun
layihəsinin mahiyyəti də bundan ibarətdir. Eyni zamanda,
kooperasiya sırf könüllülük prinsipinə əsaslanır.
Kim istəyəcək kooperativdə birləşəcək,
kim istəməyəcək birləşməyəcək.
Əlbəttə,
biz tələsik qanun qəbul etməməliyik. Bu vaxta qədər
bu sənədin açıq ictimai müzakirələri
keçirilib, Gəncə Aqrar Universitetində kənd təsərrüfatı
kooperasiyası məsələsini bu sahənin insanları ilə
geniş müzakirə etmişik. Lənkəran, Sabirabad və
Quba rayonlarında bununla bağlı müzakirələr
aparılıb. Alim və mütəxəssislər
kooperasiyaların formalaşdırılması ideyasını
yüksək qiymətləndirirlər.
Layihənin
təkmilləşdirilməsi istiqamətində qabaqcıl
dövlətlərin də təcrübəsi öyrənilir.
Ötən ilin may ayında Milli Məclisin Aqrar siyasət
komitəsinin sədri Eldar İbrahimovun rəhbərliyi ilə Azərbaycan nümayəndə heyətinin
Almaniyaya səfərinin məqsədi də bu ölkənin kənd
təsərrüfatı kooperasiyası sahəsindəki təcrübəsi,
Almaniya parlamentinin və hökumətinin kənd təsərrüfatı
kooperasiyası sahəsində qəbul etdiyi qanunlar, qərarlar,
digər normativ-hüquqi aktlar, federal və yerli orqanlar tərəfindən
həyata keçirilən investisiya, vergi və maliyyə-kredit
siyasəti ilə tanış olmaq və "Kənd təsərrüfatı
kooperasiyası haqqında" qanun layihəsində alman
modelindən istifadə etmək idi.
Azərbaycan nümayəndə heyətinin Almaniya səfəri
zəngin oldu və təbii ki, tanış olduğumuz alman təcrübəsi
"Kənd təsərrüfatı kooperasiyası
haqqında" qanun layihəsinin təkmilləşdirilməsində
mühüm rol oynayacaq.
Azərbaycanda
kənd təsərrüfatında fermerlərin birləşməsi
və kooperasiyalar yaratması kənd təsərrüfatında
gəlirlərin artırılmasına, az xərclərlə
böyük mənfəət əldə edilməsinə, kənd
təsərrüfatı işçilərinin işinin
effektivliyinə kömək edə bilər. Digər tərəfdən
kooperasiya sistemi Azərbaycanda kənd təsərrüfatı
məhsullarının rəqabət qabiliyyətliliyinin daha da
artırılmasına və Avropa standartlarına uyğun gəlməsinə
öz töhfəsini verə bilər. Bu mənada
kooperasiyaların yaradılması bütün hallarda həm
dövlətin, həm də fermer və kəndlilərin
marağına uyğundur və növbəti illərdə
aqrar sektorun inkişafına mühüm töhfələr verəcək.
Aqrar
siyasət komitəsində hazırlanan "Kənd təsərrüfatında
informasiya-məsləhət xidməti haqqında" qanun
layihəsinin də məqsədi kənd təsərrüfatı
məhsullarının istehsalını tənzimləmək və
beləliklə, aqrar sahənin inkişafına və normal fəaliyyətinə
xidmət etməkdir. Ümumiyyətlə, inkişaf etmiş
ölkələrdə məsləhət və informasiya xidməti
uzun illərdir ki, kənd təsərrüfatı
istehsalının tərkib elementlərindən hesab olunur.
Ölkəmizdə aqrar sahə inkişaf etdikcə
informasiya-məsləhət xidmətinin tədbiqinə
böyük ehtiyac duyulur. Məlum olduğu kimi, sovet
dövründə mərkəzləşdirilmiş təsərrüfat
sistemi mövcud idi və məsləhətvermə xidməti
kolxoz və sovxoz mütəxəssisləri tərəfindən
ararılırdı. Amma hazırda kənd təsərrüfatında
çalışanlar fərdi sahibkar kimi
çıxış edirlər və onların arasında əlaqələr
yaradılmalıdır ki, bir-biri ilə məlumat mübadiləsi
ararsın, kənd təsərrüfatı sahəsindəki
durumdan xəbərdar olsunlar. Digər tərəfdən
müasir dövrdə məhsul
istehsalçılarının iqtisadi təşəbbüskarlığını
və inkişafını şərtləndirən bilik və
reşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsinə
qeyri-maddi intellektual kömək göstərilməsi də
çox vacibdir.
Aqrar
sahədəki inkişafla yanaşı, son illərdə digər
sahələrdə əldə edilən yüksəliş də
hər birimizdə fərəh doğurur. Xüsusən sosial
sferanı əhatə edən istiqamətlərdə
qazanılan uğurlar olduqca təqdirəlayiqdir. Sosial
uğurlardan danışarkən elm və təhsilin
inkişafını xüsusi qeyd etmək lazımdır.
Çünki elm və təhsil potensialından səmərəli
istifadə edilməsi davamlı inkişafın mühüm
şərtlərindən biridir. Prezident İlham Əliyev
ölkədə geniş vüsət almış tərəqqi
və quruculuq prosesinin mühüm istiqamətlərindən
biri kimi iqtisadi potensialın insan kapitalına çevrilməsini
olduqca vacib sayır. Sürətlə həyata keçirilən
məktəb tikintisi, xarici ölkələrdə təhsilin
stimullaşdırılması göstərir ki, Azərbaycan
hakimiyyəti ölkəni dünyanın inkişaf etmiş
dövlətləri sırasına çıxarmaq
üçün intellektual iqtisadiyyata daha çox diqqət
yetirir.
Azərbaycanın
dinamik inkişafı səhiyyənin də yüksəlişinə
əhəmiyyətli dərəcədə təsir göstərir.
Bunun nəticəsi olaraq son illər Azərbaycanda müasir
dövrün tələblərinə cavab verən səhiyyə
sisteminin yaradılması vətəndaşların
sağlamlığının etibarlı qorunmasına xidmət
edir. Səhiyyə ümumən ölkənin milli genefondu ilə
bağlı strateji sahə olduğundan, ölkə rəhbərliyi
bu sistemdə həllini gözləyən bir çox problemin,
çatışmazlığın aradan
qaldırılması istiqamətində məqsədyönlü
tədbirlər həyata keçirir. Müasir müalicə-diaqnostika
mərkəzlərinin inşası, xəstəxanaların,
poliklinikaların yenidənqurulması, tibbi kadr
potensialının gücləndirilməsi bunu aydın
göstərir. Artıq müalicəsi çətin olan xəstəliklərlə
bağlı xarici ölkələrə getməyə ehtiyac
yoxdur. Çünki Azərbaycanın səhiyyə sistemi
bütün tələblərə cavab verir.
Azərbaycanda
sənayenin inkişafı, ordu quruculuğu, əhalinin sosial
rifahının yaxşılaşdırılması istiqamətlərində
əldə edilən uğurlu nəticələr göstərir
ki, Prezident İlham Əliyevin ulu öndər Neydər Əliyevin
inkişaf strategiyasından qaynaqlanan çevik siyasəti elmi əsaslara,
liberal bazar iqtisadiyyatı və həmçinin insan amili
rrinsirlərinə söykənir. Digər tərəfdən əldə
edilən nəticələr Azərbaycanın sürətli
inkişaf yolunda olduğunu əyani şəkildə
nümayiş etdirməkdədir. Artıq özünəməxsus
iqtisadi uğur və inkişaf modelinin əsasını
qoymuş Azərbaycan bununla da dünya dövlətləri
üçün örnəyə çevrilib.
Eldar QULİYEV,
Milli Məclisin Aqrar siyasət
komitəsinin sədr müavini
Azərbaycan.- 2012.-1 fevral.- S. 4.