Dövlət yol
polisində aparılan islahatları digər dövlətlər
model olaraq qəbul edirlər
Son
illərdə Daxili İşlər Nazirliyinin bütün
orqanlarında olduğu kimi, dövlət yol polisində də
aparılan islahatlar sistemli və davamlı prosesə
çevrilib. Bu strukturda xidməti fəaliyyətin mütəmadi
olaraq təkmilləşməsi və modernləşməsi,
uğur göstəricilərinin dinamik artımı ictimai
gündəmin daim diqqət mərkəzində olur.
Çünki əhalinin gündəlik həyatında əhəmiyyətli
yer tutan bir qurumda baş verən müsbət dəyişikliklər
polis-vətəndaş münasibətlərinin daha da
yaxşılaşmasına və möhkəmlənməsinə
mühüm töhfədir.
Elə
Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsinin rəisi, polis
general-mayoru Ramiz ZEYNALOVla söhbətimizdə də bu
strukturda aparılan islahatların görünməyən tərəflərini,
qazanılan nailiyyətlərlə yanaşı nöqsan və
çatışmazlıqların yaranma səbəblərini
müzakirə etdik.
- Cənab
general, artıq BDYPİ-nin ötən ilki fəaliyyətinin
yekunlarına həsr edilən hesabat-müşavirə
keçirilib. 2011-ci il üçün əsas nəticələr
məlumdur. Siz özünüz ötən dövr
üçün rəhbərlik etdiyiniz strukturun fəaliyyətini
necə qiymətləndirirsiniz?
-
2011-ci il ümumiyyətlə Azərbaycan üçün
uğurlu oldu, tariximizə mühüm əlamətdar məqamlar
həkk edildi. Ulu öndər Heydər Əliyevin əsasını
qoyduğu, möhtərəm Prezidentimiz, Ali Baş Komandan
İlham Əliyevin əzmlə həyata keçirdiyi milli
inkişaf strategiyası öz əməli nəticələrini
bütün sahələr üzrə göstərdi. Dövlət
müstəqilliyimizin bərpasının 20-ci
ildönümünün qeyd olunduğu bir dövrdə
respublikamızın BMT Təhlükəsizlik
Şurasının üzvü seçilməsi və təmsilçilərimizin
"Eurovizion" mahnı müsabiqəsinin qalibi olmaları
hər bir azərbaycanlının milli iftixar mənbəyinə
çevrildi. Sosial-iqtisadi tərəqqinin yüksək dinamika
ilə davam etməsi, ölkəmizin beynəlxalq miqyasda
nüfuzunun yüksəlməsi, aparılan islahatların səmərəli
nəticələr verməsi və digər bu kimi müvəffəqiyyətlər
sözün həqiqi mənasında, ötən ili son
onilliyin ən uğurlu dövrlərindən biri kimi səciyyələndirir.
Qazanılan
nailiyyətlər daxili işlər orqanlarının fəaliyyətində
də aydın əksini tapıb. Bir müddət öncə
Daxili İşlər Nazirliyində ötən ilin
yekunlarına həsr edilən kollegiya iclasında cənab
nazir, general-polkovnik Ramil Usubovun hesabat
çıxışında da bildirildi ki, 2011-ci ildə polis
orqanları öz vəzifə səlahiyyətlərini məsuliyyətlə,
fədakarlıqla yerinə yetirmiş, ictimai asayiş, insan
hüquq və azadlıqları daha etibarlı qorunmuş, Azərbaycan
cinayətkarlıqla mübarizənin nəticələrinə
görə MDB və Şərqi Avropa məkanında
tutduğu öncül mövqeyi qoruyub saxlamışdır.
Bu müsbət tendensiya Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsinin
şəxsi heyəti üçün də səciyyəvi
olmuş, əsas vəzifəmiz sayılan təhlükəsiz
yol hərəkətinin təmini, insanların həyat və
sağlamlıqlarının avtomobillərin zərərli təsirlərindən
qorunması istiqamətində mühüm tədbirlər həyata
keçirilmişdir.
Öncə
bir məqamı qeyd edim ki, dövlətimiz, eyni zamanda, şəxsən
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev tərəfindən
böyük qayğı və diqqət görən yol
polisinin ötən il ərzində maddi-texniki bazasının
möhkəmləndirilməsi, sosial müdafiəsinin daha da
gücləndirilməsi, xidməti fəaliyyətin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində önəmli addımlar
atılmışdır. Möhtərəm Prezidentimizin
müvafiq fərmanları ilə yol polisi xidməti əməkdaşlarının
aylıq vəzifə maaşları artırılmış,
respublikamızın ərazisinə idxal edilən nəqliyyat
vasitələrinin gömrük rəsmiləşdirilməsi
və uçota alınması ilə bağlı işlərin
"bir pəncərə" prinsipi əsasında həyata
keçirilməsinə başlanılmışdır.
Ümumiyyətlə, yol hərəkəti təhlükəsizliyinin
təmini ilə bağlı 13 qanun, fərman və sərəncam
imzalanmışdır. Artıq xidmətimiz "elektron
hökumət" dövlət proqramına uyğun
qurulmaqdadır. Qayda pozuntularının müasir texniki vasitələrlə
aşkarlanması və digər istiqamətlərdə
uğurlu islahatlar aparılır. Həmçinin Baş
İdarədə mərkəzləşdirilmiş elektron məlumat
bazasının yaradılması respublikanın istənilən
ərazisindən nəqliyyat vasitələri, onların sahibləri
və sürücüləri barədə operativ məlumat
almaq imkanı verir.
Yol-nəqliyyat
hadisələrinin baş verməsinə birbaşa təsir
göstərən kobud qayda pozuntularının, xüsusən
sürət həddinin aşılması, ötmə
qaydalarının pozulması, nəqliyyat vasitələrinin sərxoş
vəziyyətdə idarə edilməsi kimi inzibati xətaların
aşkarlanması üçün ötən il Dövlət
Yol Polisi bütün qüvvə və vasitələrini fəal
şəkildə səfərbər etdi. Eyni zamanda,
piyadaların vurulması ilə nəticələnən hadisələrin
qarşısının alınması istiqamətində
profilaktik tədbirlərimizi gücləndirməklə
yanaşı, yol hərəkəti qaydalarını pozan
piyadaların inzibati məsuliyyətə cəlb edilmələri
davamlı olaraq həyata keçirildi və bu istiqamətdə
əhalinin maarifləndirilməsinə xüsusi diqqət
yetirdik.
Mən
bəzi statistik göstəricilərə də nəzər
salmaq istərdim. Belə ki, ötən il ərzində yol hərəkətinə
nəzarət prosesində DYP əməkdaşları 892 min
409 yol hərəkəti qayda pozuntusu, o cümlədən nəqliyyat
vasitələrinin sərxoş sürücülər tərəfindən
idarə edilməsi üzrə 18 min 233, sürət həddinin
aşılması üzrə 100 min 755, ötmə
qaydalarının pozulması üzrə 13 min 940 fakt aşkar
etmişlər. Hərəkətin təhlükəsizliyinin təmini
ilə yanaşı yollarda baş vermiş digər cinayət
hallarına qarşı mübarizə sahəsində də
mühüm işlər görülüb. Yol polisi əməkdaşları
tərəfindən 12 ədəd Kalaşnikov avtomatı, 4
tüfəng, 6 tapança, 1 əl qumbarası, 1429 ədəd
müxtəlif çaplı patron aşkar edilərək
istintaq orqanlarına təhvil verilib. Polisin digər xidmətləri
ilə birgə 36 fakt üzrə 43 kiloqramdan çox narkotik
maddə aşkar olunub. 2011-ci il ərzində Baş İdarəyə
181 nəqliyyat vasitəsinin oğurlanması və
qaçırılması barədə məlumat daxil olub ki,
onlardan da 168-i tapılıb.
Biz
bu göstəricilərə yalnız rəqəm kontekstində
baxmayaq. Ən əsası, baş verən hər bir hadisənin
aşkar edilməsi və qarşısının
alınması prosesinin arxasında əməkdaşlarımızın
məsuliyyətli, peşəkar fəaliyyətinin
dayandığını nəzərə alaq. Lakin fəaliyyətdə
bəzi nöqsan və çatışmazlıqların da
olduğunu inkar etmirik, onların aradan qaldırılması
üçün lazımi işləri prinsipiallıqla həyata
keçiririk. Ümumilikdə götürdükdə, ötən
ili mən dövlət yol polisi sisitemi üçün
uğurlu sayıram. Hesab edirəm ki, hərəkətin təhlükəsizliyinin
təmin olunmasında mühüm funksiyalar həyata
keçirən şəxsi heyətimiz üzərinə
düşən məsul vəzifələrin öhdəsindən
layiqincə gəlmiş, xalqa, dövlətə sədaqətlə
xidmət etmə məramını doğrultmuşdur.
-
Amma ötən il ərzində yol-nəqliyyat hadisələrinin,
bu zaman ölən və yaralananların sayının
artması faktını da unutmayaq...
-
2008-ci ildən başlayaraq son 3 ildə respublika ərazisində
baş vermiş yol-nəqliyyat hadisələrinin, onların nəticəsində
həlak olan və yaralananların sayının azalması
qeydə alınsa da, son 2011-ci ildə bu göstəricilərdə
artım müşahidə olunmuşdur ki, bu da bizi narahat etməyə
bilməz. Ötən il respublika ərazisində 2890 yol-nəqliyyat
hadisəsi baş verib ki, nəticədə 1016 nəfər həlak
olub, 3031 nəfər isə yaralanıb. 2010-cu illə
müqayisədə yol-nəqliyyat hadisələrinin sayı
6,2 faiz (169 fakt), həlak olanların sayı 9,8 faiz (91 nəfər),
yaralananların sayı isə 5,6 faiz (160 nəfər)
artıb. Bununla yanaşı, 2010-cu illə müqayisədə
ölkə ərazisində nəqliyyatın sayının 73
mindən çox artmasını da nəzərə
almalıyıq.
Ölkədə
baş verə biləcək yol qəzalarının
qarşısının alınması tək Baş Dövlət
Yol Polisi İdarəsinin deyil, ümumilikdə daxili işlər
nazirinin birbaşa nəzarəti altında öyrənilir,
araşdırılır, lazımi nəticələr
çıxarılır və müvafiq qərarlar qəbul
olunur. Amma bu məsələyə yanaşarkən, unutmayaq
ki, baş verən yol-nəqliyyat hadisələri və bu
zaman ölüm, yaralanma hallarının baş verməsi
dövlət yol polisinin fəaliyyəti, yaxud da fəaliyyətsizliyi
ilə bağlı deyil. Bəzən, elə KİV-lərdə
bu barədə yanlış mülahizələr səslənir.
Yol hərəkətinin
təhlükəsizliyinin təbliğinə, yol hərəkəti
qaydalarının öyrənilməsinə ibtidai təhsil
müəssisələrindən başlayaraq orta məktəblərdə,
tələbə auditoriyalarında, müəssisə və təşkilatlarda,
iri kollektivlərdə ciddi önəm verilməli, əhalinin
bu sahədə maarifləndirilməsinə hamılıqla
çalışmalıyıq.
Təhlillərlə
müəyyən olunmuşdur ki, 2011-ci il ərzində
respublika üzrə qeydə alınmış yol-nəqliyyat
hadisələrinin 45 faizi, yəni 1302 fakt nəqliyyat vasitələrinin
yüksək sürətlə idarə olunması səbəbindən
baş verib. Göründüyü kimi, birbaşa
sürücülərin məsuliyyətsizliyinin nəticəsi
olan bu qayda pozuntusu artıq kütləvi hal alıb və hər
iki hadisədən birinin törənmə səbəbidir.
Yaxud yol-nəqliyyat hadisələrinin 23,2 faizi, yəni 671 fakt
ötmə və qarşıdan gələn nəqliyyatın
yoluna çıxma səbəbindən baş verir. Bu da
olduqca böyük rəqəmdir. Nəqliyyat vasitələrinin
sərxoş vəziyyətdə idarə olunması faktı
bu kimi hadislərin 3 faizini təşkil etsə də, mən
bu rəqəmi də əhəmiyyətsiz saymıram.
Çünki sərxoş sürücülər tərəfindən
törədilmiş 88 yol-nəqliyyat hadisəsi nəticəsində
34 nəfər həlak olmuş, 91 nəfər
yaralanmışdır. Digər bir rəqəmə nəzər
salaq. Hadisələrin 38,7 faizinini, yəni 1119 faktı
piyadaların vurulması təşkil edir. Nəticədə
ötən il 392 piyada həlak olub, 803-ü isə
yaralanıb. Bu hadisələrin əksərinin baş verməsində
sürücülərlə yanaşı piyadaların da təqsiri
vardır.
- Bəs
bu kimi hallara qarşı mübarizəni necə təşkil
edirsiniz?
- Bu
problemin aradan qaldırılması istiqamətində həyata
keçirdiymiz tədbirlərin digər istiqaməti də elə
bu sualın cavabıdır. Müşahidə edirik ki, yol-nəqliyyat
hadisələrinin baş verməsinə təsir göstərən
amillərdən ən əsası avtomobillərin texniki
problemlərinin olması, istismara uyğun gəlməmələridir.
Bu gün ölkəmizdə 1 milyon 49 mindən artıq
avtomobil var. Təkcə ötən il ərzində 73 min 337
avtomobil ilkin qeydiyyata alınıb. Yəni, respublikanın
avtomobil parkının sayı dinamik artır. Ancaq təəssüf
ki, texniki istismar tələbləri ilə bağlı
dünyanın müasir standartlarına uyğun gəlməyən,
15-20 il öncə artıq köhnəlmiş sayılan
texniki göstəricilər üzrə istehsal olunan avtomobillər
ölkəmizdə çoxluq təşkil edir.
Aparılan
araşdırmalar nəticəsində məlum olur ki, bu
avtomobillərin texniki xarakteriskasının köhnəlməsi
və istismara uyğun olmaması, xüsusən də əyləc
sisteminin müasir texniki standartlara cavab verməməsi qəzaların
törənməsinə səbəb olur. Həmçinin belə
avtomobillərin təhlükəsizlik göstəricilərinin
aşağı səviyyədə olması, avtomobildə
passiv təhlükəsizliyin qorunması üçün
qurğuların, təhlükəsizlik yastıqlarının
olmaması, kuzovlarının kövrək metaldan
hazırlanması isə qəzaların ölüm və
yaralanma halları ilə nəticələnməsinə rəvac
verir. Bir məsələni də nəzərinizə
çatdırım ki, texniki cəhətdən nasaz və
qoruyucu qurğuları olmayan nəqliyyat vasitələrinin
yol-nəqliyyat hadisələri zamanı əzilməsi nəticəsində
salonda olan insanların xəsarət alma riski texniki cəhətdən
saz və qoruyucu qurğuları olan nəqliyyat vasitələrinə
nisbətdə dəfələrlə çoxdur.
- Bəlkə
Azərbaycanda da belə avtomobillərin istismardan
çıxarılması, yaxud da Avropanın əksər
ölkələrində olduğu kimi, "VAZ" markalı
maşınların ölkəyə gətirilməsinə məhdudiyyət
qoyulmasının zamanı çatıb?
- Əslində,
Azərbaycanda ölkəyə idxal edilən nəqliyyat vasitələrinə
məhdudiyyətlər var. Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin 6 mart 2010-cu il tarixli 45 nömrəli qərarına əsasən
2010-cu ilin iyul ayının 1-dən etibarən avtonəqliyyat
vasitələrindən atmosfer havasına atılan zərərli
maddələr üzrə AVRO-2 ekoloji normalarının tətbiqi
ilə əlaqədar bu normalara uyğun olmayan avtonəqliyyat
vasitələrinin ölkə ərazisinə idxalına məhdudiyyət
qoyulmuşdur. Bununla yanaşı, sürücülər
özləri də nəzərə almalıdırlar ki, ən
azından öz həyatlarını qorumaq naminə təhlükəsizlik
qaydalarına cavab verən avtomobilləri idarə etməlidirlər.
Hesab edirəm ki, özünün və ailəsinin təhlükəsizliyinə
hörmət edən hər bir sürücü texniki problemləri
olan nəqliyyat vasitələrini idarə etməməlidir.
Digər
tərəfdən, onu da vurğulayım ki, bu avtomobillərə
adətən öz sahibləri tərəfindən texniki
qulluğun göstərilməsi yetərli olmur, onlar çox
hallarda texniki baxışdan da simvolik keçməyə
çalışırlar. Bu problemi aradan qaldırmaq
üçün müvafiq tədbirlər
görmüşük. Artıq avtomobillərə texniki
baxış proseduru regional qaydada mərkəzləşdirilib.
Bu ildən etibarən qanunverciliyin tələblərinə
uyğun olaraq texniki baxış yalnız tam şəkildə
müvafiq şərait yaradılmış xüsusi məntəqələrdə
keçirilir. Bu, nəqliyyat vasitələrinin nasaz vəziyyətdə
istismar olunması hallarının qarşısının
alınmasına xidmət edir və şəffaflığın
təmin olunmasına, neqativ halların aradan qalxmasına şərait
yaradır. Qeyd edim ki, ötən il Bakı şəhərində
avtomobillərin texniki vəziyyətinə nəzarətin
artırılması, texniki baxışın keyfiyyətinin
yüksəldilməsi məqsədilə 15 cərgəlik ən
müasir tələblərə cavab verən yeni diaqnostika
stansiyası da istifadəyə verilib.
Yol-nəqliyyat
hadisələrinin azaldılması istiqamətində
sürücülərin məsuliyyət hissini artırmaq
üçün apardığımız tədbirlərdən
biri də onlara qarşı inzibati cəzaların sərtləşdirilməsidir.
- Cənab
general, elə sürücülərin də əsas
narazılıqlarından biri məhz bu məsələdir...
- Mən
sizin fikrinizlə razı deyiləm! Bu tədbirlər
sürücülərin deyil, yalnız və yalnız yol hərəkəti
qaydalarını pozmağa adət etmiş, hərəkətin
təhlükəsizliyinə ciddi maneə yaratmağı
normal sayan qayda pozucularının narazılığına səbəb
ola bilər. Əgər sürücü
avtomobili normal idarə edirsə və qanunlara riayət etmək
mədəniyyətinə sahibdirsə, onun inzibati cəza və
cərimələrdən nə
narahatçılığı ola bilər
ki? Gəlin bu məsələyə sadə məntiqlə
yanaşaq: cərimələr kimlərə tətbiq olunur? Ancaq qayda pozanlara. Demək, problem
cərimələrin məbləğinin
artırılmasında deyil, bundan nəticə
çıxarmaq istəməyən şəxslərdədir.
Dünya praktikasına diqqət yetirsək görərik
ki, bu cəzalar müasir dövrdə hər bir dövlətdə
sərtləşdirilir. Bəzi sürücülər şikayət
edir ki, əməkhaqqımız yüksək deyil, amma cərimələr
yüksəkdir. Bu narazılıq da əsassız
və subyektivdir. Çünki bu cəzaları
tətbiq edirik ki, yollarda nizam-intizam olsun, insanlar evlərinə
sağ-salamat gedib çata bilsinlər. Heç
bir günahı olmayan insanlar məsuliyyətsiz
sürücülərin laqeyd münasibətindən həyatları
ilə vidalaşmalı olurlar. Bizim
üçün ən əhəmiyyətli məsələ
budur. Yəni, cəzaların
ağırlaşdırılması labüddür və
birbaşa sadə vətəndaşlarımızın, elə
sürücülərin özlərinin də mənafeyinə
uyğundur. İnsanlar bu qaydalara olduğu
kimi riayət etsələr, heç bu inzibati tənbeh tədbirlərinə
də ehtiyac qalmaz.
Bəzi sürücülərin
narazılıqlarından biri də yollarda radarların,
videokameraların çoxluğu ilə bağlıdır. Əgər
ölkədə qəzaların baş vermə səbəblərinin
yarısını sürət həddini aşma, dörddə
birini isə ötmə və qarşıdan gələn nəqliyyatın
yoluna çıxma halları təşkil edirsə, deməli,
hərəkətə nəzarət vasitələrimiz kəmiyyət
baxımından hələ daha da artmalı, miqyasca isə
genişlənməlidir.
- Dövlət
yol polisinin fəaliyyəti ilə bağlı ictimaiyyətin
münasibətini öyrənirsinizmi?
- İctimaiyyətin rəyi ümumilikdə Daxili
İşlər Nazirliyi tərəfindən mütəmadi
aparılan sosioloji sorğular, monitorinqlər vasitəsilə
öyrənilir. Bizim sahəyə də aid olan məsələlər
barədə ictimaiyyətin münasibəti dəqiqləşdirilir
və obyektiv təkliflər, istəklər fəaliyyətimizdə
nəzərə alınır. Daxili
işlər orqanları, o cümlədən yol polisi strukturu
ictimaiyyətlə əməkdaşlığa daim önəm
verir. Baş idarəyə daxil olan
müraciətlərin təhlil olunmasına, onları
doğuran səbəblərin tam və obyektiv
araşdırılmasına, vətəndaşların qəbulu
məsələsinə daim diqqət yetirilir. Həm əhalinin ərizə, şikayət və təklifləri
vasitəsilə rəylərini öyrənirik, həm də
keçirdiyimiz qəbullar zamanı birbaşa vətəndaşları
narahat edən məqamlardan məlumatlanırıq.
Mən ictimaiyyətlə əməkdaşlıqdan
danışarkən daha çox ictimai qınaq məsələsinə
toxunmaq istərdim. Məsələn, yol hərəkət
qaydalarını pozan sürücülərə, eləcə
də keçidlərdən istifadə etməyən piyadalara
ictimai qınağın olmamasını mühüm problem
sayıram. Sürücü, piyada
intizamı bir mədəniyyət məsələsidir ki, bunu
biz təbliğat və ictimaiyyətin dəstəyi ilə
aşılamalı, onun pozulmasını isə kütləvi
şəkildə məzəmmət etməliyik. Təəssüf ki, qayda pozuntusuna görə
müvafiq protokol tərtib edən dövlət yol polisi əməkdaşlarının
bu vəzifə borcunu yerinə yetirməsinə bəzən
elə sürücülərin özləri tərəfindən
əsassız, yersiz narazılıqlar ifadə olunur.
Ötən müddət ərzində bilavasitə daxili
işlər naziri, general-polkovnik Ramil Usubovun
tapşırığna müvafiq olaraq, hərəkətin təhlükəsizliyinin
təbliği məqsədilə kütləvi informasiya vasitələrinin
köməyindən istifadə etməklə əhali
arasında geniş izahat işləri aparılıb. Bundan əlavə,
əhalinin maarifləndirilməsi məqsədilə qəza
hallarının baş verməsinə səbəb olan qayda
pozuntularının izahına dair videoanimasiyalar və süjetlər
televiziya kanallarında mütəmadi yayımlanıb. Paytaxtın yol ayrıclarında
quraşdırılmış videokameralardan istifadə
olunmaqla mövcud hərəkət sıxlıqları, qeydə
alınmış yol-nəqliyyat hadisələri və qayda
pozuntuları barədə əhaliyə gündəlik məlumatlar
verilir.
- Bu
gün ictimai gündəmin demək olar ki, əsas
mövzusunu ölkə miqyasında korrupsiyaya qarşı
aparılan mübarizə təşkil edir. Prezident
İlham Əliyev də Nazirlər Kabinetinin son iclasında bu
məsələ barədə danışarkən
vurğulamışdır ki, hər bir dövlət strukturu fəaliyyətində
işin səmərəliliyini yüksəltməklə
yanaşı vacib məsələ kimi öz daxilində
korrupsiyaya qarşı mübarizənin effektvliyini də təmin
etməlidir. Dövlət Yol Polisi sistemində bu proses
necə gedir?
- Mən
bu prosesi daha çox fəaliyyətdə şəffaflığın
yaradılması kimi dəyərləndirərdim. Bu məsələ fəaliyyətimzdə əsas
istiqamətlərdəndir. Belə faktlar
müvafiq qurumlar, əsasən elə Daxili İşlər
Nazirliyi, bəzən isə elə ictimaiyyət tərəfindən
aşkar olunur və konkret tədbirlər görülür.
Ötən il ümumiyyətlə, yol verdikləri
nöqsanlara görə 697 əməkdaş cəzalandırılıb,
39 nəfər daxili işlər orqanlarında xidmətdən
xaric edilib, 20 əməkdaş isə tutduğu vəzifədən
azad olunub. Bu nəyi göstərir: hələ də
aramızda vəzifə andını pozan, xidməti fəaliyyəti
ilə bir araya sığmayan əməllər törədən
əməkdaşlar var, ən əsası isə onlara
qarşı prinsipial mübarizə mövcuddur və belə
neqativ hallar hökmən aşkarlanır.
Gördüyümüz tədbirlərdən ən əsası
məncə, artıq əməkdaşlarımızın
pulla təmasının tam aradan qaldırılmasıdır. Əvvəllər
yerində cərimə ödəmə sistemi var idi və yol
hərəkəti qaydasını pozan sürücülər
yerində cərimələnirdi. Bəzən
bu prosesdə əməkdaşlarımız da qanunsuzluğa
yol verirdi. Hazırda bunun aradan
qaldırılması üçün yeni mexanizm müəyyənləşdirilib.
Biz sürücülərin hər hansı bir
qayda pozuntusuna görə cərimələnməsini polisin
heç bir müdaxiləsi olmadan nəzarət mexanizmi vasitəsilə
həyata keçiririk. Artıq
sürücülərə protokol yazılır, cəriməni
banklarda ödəmək üçün bildiriş verilir.
Yaxud, cərimə plastik kartla post-terminal vasitəsilə
ödənilir. Artıq belə
post-terminalların hər bir yol polisi avtomobilində
quraşdırılma prosesi gedir. Bununla
yanaşı yollarda quraşdırılan kameralar vasitəsilə
hərəkət iştirakçıları ilə
yanaşı yol patrul xidməti əməkdaşlarının
da hərəkətlərinə nəzarət olunur. Bundan əlavə polislərə xüsusi təlimat
keçirilir, onlara hüquqi məsələlər izah edilir.
Ölkə başçısı Dövlət Yol Polisi
xidmətinə diqqət və qayğısını əsirgəmir,
sosial problemlərin həllini daim nəzarətdə
saxlayır. Hesab edirəm ki, müvafiq fərmanla cərimələrdən
toplanmış maliyyə vəsaitinin 25 faizinin əməkdaşlarımızın
aylıq vəzifə maaşlarına əlavə edilməsi
də neqativ hərəkətlərin tamamilə aradan
qaldırılmasına imkan yaradacaq.
- Bəs
apardığınız islahatların mahiyyətinə gəlincə,
bu prosesin gedişində əldə olunan nəticələr Sizin ilkin proqnozlarınıza uyğundurmu?
- Nəzərə
alaq ki, daxili işlər orqanlarında, o cümlədən
Dövlət Yol Polisində aparılan islahatlar sistemli və
davamlı prosesə çevrilib. Yəni,
1994-cü ildən etibarən bu islahatları mərhələli
qaydada aparırıq. İslahat bizim üçün
yalnız hüquqi aspektdə gedən proses deyil, bunun həm də
mənəvi-psixoloji istiqamətini də əhəmiyyətli
sayırıq.
Sualınıza gəlincə, hansısa mərhələdə
müəyyən problemlər meydana çıxıb. Ümumilikdə
götürsək mən iki məqamı problem kimi deyil, sadəcə
arzuolunmayan vəziyyətdə olan məsələ kimi dəyərləndirərdim.
Bunlar hərəkətin təhlükəsizliyini
təmin edən bütün iştirakçıların -
polis əməkdaşlarının, sürücülərin,
piyadaların - aparılan islahatların tələblərinə
sürətli uyğunlaşmaması və cəmiyyətdə
bu sahə ilə bağlı maarifləndirmə işinin zəif
olmasıdır.
Yəni, bu çatışmazlıqları aradan
qaldırmaq yalnız Daxili İşlər Nazirliyinin və
onun dövlət yol polisi strukturunun üzərinə
düşməməlidir. Unutmayaq ki, bu sahədə
aparılan islahatlar həm də ölkəmizdə nəqliyyat
infrastrukturunun müasirləşməsi və təkmilləşməsi
ilə bağlı həyata keçirilən qloabal
miqyaslı proseslə paralel gedir və onlar bir-birini
tamamlayır. Bütün islahatları
möhtərəm Prezidentimiz şəxsi nəzarətində
saxlayır və hər hansı bir çətinlik dövlət
rəhbərinin birbaşa dəstəyi və himayəsi ilə
aradan qaldırılır. Cənab
Prezidentin dəstəyi islahatları daha sürətlə
aparmaq üçün bizə əlavə inam, stimul verməklə
yanaşı, həm də məsuliyyətimizi də
artırır. İnanıram ki, Bakıda
dünyanın ən böyük 8 mərkəzindən biri
olan Nəqliyyat İntelektual İdarəetmə Mərkəzinin
açılışı bu işdə bir çox problemlərin
həlli və zəruri yeniliklərin öyrənilməsi
üçün vacib mənbə olacaq. Həmçinin
respublikada salınan yeni yollar, yol ötürücüləri,
piyadaların sərbəst və təhlükəsiz hərəkəti
üçün lazımi şəraitin yaradılması və
bu kimi digər məqamlar ümumi işimizə böyük
töhfədir.
İslahatlara başlayarkən, şübhəsiz ki, nəticəsini
də planlaşdırırıq, müəyyən
proqnozlarımız olur. İslahatlar indiyədək yüksək
səviyyədə həyata keçir və hesab edirəm ki,
son nəticələr də elə əvvəldən nəzərdə
tutduğumuz kimi olacaq.
- Dövlət Yol Polisi strukturunda aparılan
islahatların həm hüquqi, həm də mənəvi-psixoloji
istiqamətlərindən danışdınız. Həqiqətən
də mühüm işlərdir. Amma oxucularımız
üçün maraqlıdır: bəzi postsovet ölkələrində
olduğu kimi dövlət yol polisi funksiyasının məhdud
kontingentli yeni və mobil strukturda həyata keçirilməsi,
yaxud struktur tərkibində hansısa dəyişikliklərin
aparılması kimi təkliflərə şəxsən Ramiz
Zeynalovun özü necə yanaşır?
- Mən Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsinin rəisi
kimi rəhbərlik etdiyim strukturun fəaliyyətinin təkmilləşməsi
ilə bağlı səslənən bütün təkliflərə
hörmətlə və maraqla yanaşıram. Həmçinin
belə təkliflərin müəlliflərinə bu məsələyə
layqeyd qalmayaraq, fəal vətəndaş təşəbbüsləri
ilə çıxış etmələrinə görə təşəkkürümü
də bildirərəm. Amma bu təkliflərin
nəzərə alınması məsələsi bir qədər
mürəkkəbdir. Birinci ona görə
ki, belə təkliflər sadəcə, bir ölkənin
timsalında götürülmüş nümunə olur və
bu nümunəni biz öyrənəndə görürük
ki, onlar heç öz dövlətlərində də
uğurlu nəticələr verməyib.
Bizim xidmət
sahəsi üzrə 18 ildir ki, davamlı və ardıcıl
olaraq həyata keçirdiyimiz islahatlar əslində tək
postsovet məkanı üçün deyil, dünyanın digər
regionlarının dövlətlərinə də nümunə
ola biləcək modern və model
islahatlardır. Müstəqilliyimizin ilk illərində
Azərbaycanda "Yol hərəkəti haqqında" qanun qəbul
olundu və Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
müsbət rəyini aldı. Postsovet məkanında
olan ölkələr məhz bu qanunu model olaraq
götürdülər, onun tərcüməsi əsasında
müvafiq qanunları qəbul etdilər. Digər
tərəfdən, biz yol polisi xidmətinin struktur tərkibinin
yeniləşməsi və təkmilləşməsi istiqamətində
daim lazımi dəyişikliklər aparırıq. Nəzarət və idarəçilik funksiyasında
işin daha səmərəli təşkili baxımından
köklü islahatlar həyata keçirilib.
Bəzən yollarda əsassız olaraq polis əməkdaşlarının
çox olmasından da şikayətlənirlər. Məlumat
üçün vurğulayım ki, indiki yol polisi əməkdaşlarının
sayı sovet dövründəkindən azdır. Amma avtomobillərin sayı o dövrlə müqayisədə
ən azından 3-4 dəfə artıb. Demək,
bu yanaşma da tamamilə yanlışdır.
Daxili İşlər Nazirliyində, o cümlədən
dövlət yol polisi xidmətində aparılan islahatlar
populist xarakterli və eksperiment yönümlü deyil. Biz beynəlxalq
təcrübədə ən yaxşı nümunəni
öyrənirik. Risklərdən uzaq,
çox mərhələli və uzun müddətə
hesablanmış islahatlarımız hərəkətin təhlükəsizliyinin
təmini kimi ən vacib vəzifəmizin öhdəsindən
layiqincə gəlməyə imkan verir. Qeyd edim ki, Azərbaycan
Respublikası Prezidenti Administrasiyasının
Hüquq-mühafizə orqanları ilə iş şöbəsi
ilə sıx qarşılıqlı əlaqələrimiz
yol hərəkətinin təhlükəsizliyinin təmini ilə
bağlı qanunvericilik aktlarının təkmilləşdirilməsi
sahəsində islahatların həyata keçirilməsində
çox önəmli olmuşdur.
Müsahibənin sonunda sürücülərə
müəyyən tövsiyələrimi də bildirmək istərdim. Hər bir
sürücü bilməlidir ki, yol hərəkəti
qaydalarına əməl etmək ilk növbədə onun
öz sağlamlığına xidmət etməklə, təhlükəsizliyi
üçün vacib şərtdir. Nəqliyyat vasitəsini
idarə edən şəxs unutmamalıdır ki, evdə ailəsi,
doğmaları, yaxınları səbirsizliklə onun yolunu
gözləyir, özlərini diqqətsizliyin, məsuliyyətsizliyin
qurbanı etməsinlər. Qeyd etdiklərimlə
yanaşı tutduğu vəzifəsindən, cəmiyyətdəki
mövqeyindən asılı olmayaraq sükan arxasında olan
bütün sürücülərə yollarda diqqətli
olmalarını, bir-birlərinə və digər hərəkət
iştirakçılarına qarşılıqlı hörmətlə
yanaşmalarını və səbirli olmalarını
tövsiyə edirəm.
Azərbaycan.-
2012.- 10 fevral.- S.6.