İnsan
hüquqlarına dair Milli Fəaliyyət Proqramının
ictimai müzakirəsi davam edir
İnsan hüquqlarının müdafiəsi sahəsində həyata keçirilən tədbirlərin səmərəliliyinin artırılmasında dövlət proqramları, strategiyalar və milli fəaliyyət planları böyük əhəmiyyət kəsb edir. Bu məqsədlə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin 27 dekabr 2011-ci il tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan Respublikasında İnsan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini artırmaq üçün Milli Fəaliyyət Proqramı təsdiq edilmiş və bu proqram 2006-cı ildən uğurla həyata keçirilən İnsan hüquqlarının müdafiəsi üzrə Milli Fəaliyyət Planının məntiqi davamı olaraq yeni istiqamətlər müəyyən etmişdir.
Cəmi 20 illik müstəqillik tarixinə malik olan ölkəmizdə insan hüquqları sahəsində sayca 3-cü belə bir dövlət əhəmiyyətli sənədin təsdiq edilməsi respublikada insan hüquqlarının müdafiəsi baxımından mühüm əhəmiyyətə malikdir. Milli Fəaliyyət Planlarının konsepsiyası və demokratik inkişafda əhəmiyyəti 1993-cü ildə Vyanada keçirilmiş İnsan Hüquqları üzrə Dünya Konfransının yekun tövsiyələrində də öz əksini tapmışdır. Həmin konfransda hər bir dövlətə insan hüquqlarının müdafiəsini və təşviq olunmasını daha da təkmilləşdirə biləcək addımları müəyyənləşdirən Fəaliyyət Planının hazırlanmasının məqsədəuyğunluğunu nəzərdən keçirmək tövsiyə olunmuşdur.
Azərbaycanın müxtəlif inkişaf mərhələsində insan hüquq və azadlıqlarının daha səmərəli təmini sahəsində müvafiq dövrün prioritetlərinə uyğun belə sənədlər qəbul olunmuşdur. İnsan hüquq və azadlıqlarının təmin olunması istiqamətində qəbul edilmiş mühüm əhəmiyyətə malik olan sənədlər sırasında ümummilli lider Heydər Əliyevin 22 fevral 1998-ci il tarixində imzaladığı "İnsan və vətəndaş hüquqlarının və azadlıqlarının təmin edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında" fərmanı və 1998-ci il 18 iyun tarixli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş "İnsan hüquqlarının müdafiəsinə dair Dövlət Proqramı" xüsusi yer tutur. Həmin sənəddə insan hüquqlarının müdafiəsi sahəsində mühüm tədbirlərin həyata keçirilməsi, o cümlədən Azərbaycan Respublikasının İnsan hüquqları üzrə səlahiyyətli müvəkkili təsisatının yaradılması, ölkəmizin insan hüquqları haqqında beynəlxalq sazişlərə qoşulması, normativ-hüquqi aktların insan hüquqlarına dair beynəlxalq standartlara tam uyğunluğunun təmin edilməsi, hüquqi mexanizmlərin təkmilləşdirilməsi, insan hüquqları sahəsində fəaliyyət göstərən beynəlxalq qurumlarla əməkdaşlığın daha da inkişaf etdirilməsi əksini tapmışdı. Eyni zamanda sənəddə bu sahədə fəaliyyət göstərən beynəlxalq institut və mərkəzlərdə tədqiqat və təhsil proqramları üzrə mütəxəssislərin hazırlanması, insan hüquqları haqqında öhdəliklərə riayət edilməsi və digər məsələlər nəzərdə tutulmuşdur. Sonralar həmin aktlarda təsbit olunmuş məsələlərin həlli istiqamətində mühüm islahatlar həyata keçirilmiş və qarşıya qoyulan məqsədlər yerinə yetirilmişdir.
Bu islahatların məntiqi davamı kimi, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin 28 dekabr 2006-cı il tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan Respublikasında ilk dəfə olaraq İnsan Hüquqlarının Müdafiəsi üzrə Milli Fəaliyyət Planı (MFP) təsdiq edilmişdir. Həmin Plan insan hüquqlarının təmin edilməsi prosesinin keyfiyyətcə yeni müstəviyə keçməsinə, beynəlxalq səviyyədə yeni əməkdaşlıq strategiyasının qurulmasına, dövlətlə vətəndaş cəmiyyəti arasında tərəfdaşlıq münasibətlərinin yaradılmasına xidmət etmiş, bununla da davamlı, köklü islahatların, ardıcıl, mütəşəkkil proseslərin bünövrəsi qoyulmuşdur.
MFP-nin həyata keçirilməsinin əlaqələndirilməsi, dəyərləndirilməsi funksiyasını daşıyan İşçi Qrupu Azərbaycan Respublikasının İnsan hüquqları üzrə müvəkkilinin rəhbərliyi ilə uğurla fəaliyyət göstərmişdir. MFP-nin icra vəziyyəti mütəmadi qaydada təhlil edilmiş, onun icrası və nəticələrinin müzakirəsi üçün cəmiyyətin müxtəlif təbəqələrinin nümayəndələrinin iştirakı ilə ölkəmizin bütün rayon və şəhərlərində ictimai dinləmələr keçirilmişdir. Hər il MFP-də nəzərdə tutulmuş tədbirlərin icra vəziyyəti, ictimai dinləmələrin nəticələri təhlil olunmuş, irəli sürülmüş təkliflər ümumiləşdirilərək kitab şəklində nəşr edilmiş, ölkə rəhbərliyinə və ictimaiyyətə təqdim olunmuşdur. Bu nəşrlər müxtəlif qurumlar arasında təcrübə mübadiləsi və əməkdaşlıq əlaqələrinin inkişafında dəyərli vasitə kimi istifadə olunmuşdur.
Lakin zaman dəyişdikcə hər yeni inkişaf mərhələsi insan hüquqlarının təmin olunması sahəsində yeni məqsədlər, prioritetlər, problemlər və onların həlli məsələlərini doğurur. Bu da islahatların zəruriliyini gündəmə gətirir. Odur ki, yeni prioritetlər nəzərə alınaraq, insan hüquqlarının müdafiəsinin səmərəliliyinin artırılması, hüquq mədəniyyətinin inkişaf etdirilməsi, normativ-hüquqi bazanın və hüquq-müdafiə sisteminin təkmilləşdirilməsi istiqamətində tədbirlərin davamlılığının təmin edilməsi məqsədilə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin 27 dekabr 2011-ci il tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan Respublikasında İnsan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini artırmaq sahəsində ilk Milli Fəaliyyət Proqramı təsdiq edilmişdir. Avropa Şurasının baş katibi T.Yaqlandın ölkə başçısına ünvanladığı məktubda bu proqramın təsdiq edilməsi alqışlanır və mühüm əhəmiyyətli sənəd kimi dəyərləndirilir.
Ölkəmizdə səfərə gələn xarici nümayəndə heyətləri, o cümlədən bu günlərdə Azərbaycanda olmuş AŞ PA Monitorinq Komitəsinin həmməruzəçiləri C.Qrex və P.Aqramunt da Ombudsmanla görüşdə belə bir Proqramın qəbulunu yüksək qiymətləndirmişlər.
İnsan hüquqları üzrə yeni dövlət proqramı ölkədə insan hüquq və azadlıqlarının təmin olunmasını, sözün əsl mənasında, keyfiyyətcə yeni mərhələyə qaldırmışdır. Çoxşaxəli problemləri özündə ehtiva edən bu proqram insan hüquqlarının müdafiəsinin səmərəliliyinin artırılmasının əsas istiqamətlərini də müəyyən etmişdir. Bunlar normativ-hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi; əhalinin müxtəlif qruplarının hüquqlarının müdafiəsi; dövlət orqanlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi; insan hüquqları sahəsində tədris, elmi-analitik və maarifləndirmə tədbirləri; insan hüquqları sahəsində beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlıq məsələləridir. Bu sənəddə Milli Fəaliyyət Proqramının həyata keçirilməsinin icra mexanizminin əlaqələndirilməsi, monitorinqi və qiymətləndirilməsi də öz əksini tapmışdır.
Müstəqil monitorinq mexanizmi qismində isə Ombudsman təsisatı müəyyən edilmişdir. Həyata keçirilməsi nəzərdə tutulan tədbirlərin geniş əhatəliliyinə və öz praktiki əhəmiyyətinə görə bu qəbildən olan digər proqramlardan kifayət qədər fərqlənən belə bir Milli Fəaliyyət Proqramının səmərəli icrasına nail olmaq böyük təşkilatçılıq işi, dövlət qurumlarının, QHT-lərin və icmaların davamlı, mütəşəkkil və müntəzəm əməkdaşlığını tələb edir.
Milli Fəaliyyət Proqramının verəcəyi faydalar və yaradıcılıq potensialı aşkar göstərir ki, ən əvvəl, Proqram insan hüquqlarının daha səmərəli müdafiəsi, pozulmuş hüquqların bərpası, habelə hüquqların pozulmasının qarşısını almaq üçün münbit şərait yaradır. Proqramın tətbiqi nəticəsində hökumət rəsmiləri, hüquq-mühafizə orqanları, vətəndaş cəmiyyəti institutları və ictimaiyyət arasında insan hüquqları sahəsində məlumatlılıq artacaq, hər bir qurumun öz seçimi ilə tədbirlərin təşkil edilməsi isə əməkdaşlıq üçün real imkanlar yaradacaqdır.
Proqramın həyata keçirilməsi sayəsində möhkəm hüquqi baza, o cümlədən beynəlxalq normalara daha böyük bağlılıq, insan hüquqlarının müxtəlif sahələrində beynəlxalq standartların daxili hüquqda daha səmərəli implementasiyası, məhkəmə hakimiyyətinin müstəqilliyinin möhkəmlənməsi və qanunun aliliyi daha səmərəli şəkildə təmin ediləcəkdir. Eyni zamanda Proqram insan hüquqlarının daha səmərəli müdafiəsini, insan hüquqları mədəniyyətinin inkişafını, insan hüquqları sahəsində fəaliyyət göstərən milli təsisatların öz fəaliyyətlərinin təkmilləşdirilməsini və daha da gücləndirilməsini təmin edəcəkdir.
Bu proqramın həyata keçirilməsi, hamının, xüsusən də əhalinin zəif qruplarının yaşayış səviyyəsinin yüksəlməsinə yönəlmiş ayrı-ayrı sahələr üzrə daha səmərəli sosial proqramların qəbul olunmasına, bütövlükdə isə milli həmrəyliyin güclənməsinə, daxili sabitliyin qorunub saxlanmasına, demokratik idarəetmənin təkmilləşməsinə, dövlətçiliyin möhkəmlənməsinə və ölkəmizin beynəlxalq aləmdə imicinin daha da artmasına zəmin yaradacaqdır.
Ümumilikdə Proqram mövcud prioritetlərə əsaslanaraq gələcəyə yönəlmişdir. Belə ki, həbs yerlərində saxlanılan şəxslərin hüquq və azadlıqlarının təmin edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikası Qanununun qəbul edilməsi, barəsində həbs-qətimkan tədbiri seçilmiş şəxslərin həbsdə saxlanılmasının qanuniliyinin təmin edilməsi, tutulmuş şəxslərin ekstradisiya olunmaq üçün hüquqlarının təmin edilməsi məqsədilə cinayət-prosessual qanunvericiliyinə əlavə və dəyişikliklərin edilməsi, uşaqların cinsi istismarının qarşısının alınması üçün cinayət qanunvericiliyinin beynəlxalq hüquq standartlarına uyğunlaşdırılması, hüquqi şəxslər tərəfindən insan hüquqlarının pozulmasının qarşısının alınması məqsədilə onların cinayət məsuliyyətinin müəyyən edilməsinə dair təkliflərin hazırlanması, diffamasiyaya görə cinayət məsuliyyətinin aradan qaldırılması ilə bağlı qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi üzrə təkliflərin hazırlanması, miqrantların hüquqlarının təmin edilməsi məqsədilə Azərbaycan Respublikasının Miqrasiya Məcəlləsi layihəsinin hazırlanması üzrə işin yekunlaşdırılması, işləyən qadınların və ailə vəzifələri olan işçilərin əmək hüquqları ilə əlaqədar əmək qanunvericiliyinin, valideyn məsuliyyətinin artırılması və valideyn vəzifələrini tənzimləyən normativ-hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi və digər vəzifələr də bu məqsədlərə xidmət edir.
Milli Fəaliyyət Proqramında həmçinin,
müasir dövrün tələbləri, eyni zamanda mövcud
vəziyyət təhlil olunmaqla dövlət qurumları
qarşısında mühüm vəzifələr müəyyən
edilmişdir. Belə ki, Proqramda işsizlərin əmək
bazarında rəqabət qabiliyyətinin
artırılması, onların yeni peşələrə yiyələnməsinə
yönəlmiş kursların təşkili, qadınların əmək
bazarında rəqabət qabiliyyətinin
artırılması, qadınlar arasında
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, yeni peşələrin
qazanılmasına yönəlmiş kursların təşkili,
işçilərin əmək hüquqlarının
müdafiəsinin gücləndirilməsi, istehsalatda və
tikintidə əməyin təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi sahəsində tədbirlərin səmərəliliyinin
artırılması kimi tədbirlərin nəzərdə
tutulması əmək hüquqlarının daha effektiv
müdafiəsi baxımından əhəmiyyətlidir.
Proqramda
əhalinin müxtəlif qruplarının, o cümlədən,
qadınların, uşaqların, gənclərin,
miqrantların, etnik azlıqların, ahılların, əlillərin,
qaçqın və məcburi köçkünlərin, məhkumların
hüquqlarının daha səmərəli müdafiəsi məqsədilə
müvafiq dövlət orqanları üzərinə
mühüm vəzifələr qoyulmuşdur. Bir sözlə,
bu proqram ölkəmizdə insan hüquqlarının
inkişafı sahəsində mühüm əhəmiyyətə
malik olan bir sənəddir və konkret məqsədlərə
yönəlmiş tədbirlər, onların
icraçıları, müddətinin göstərilməsi,
icraya nəzarətin təşkili üçün də
imkan yaradır. Proqramın təhlili onun bütövlükdə
dövlətimizin davamlı, uzunmüddətli inkişaf
strategiyalarına sıx bağlılığını
göstərir və əhalinin sosial rifahının, həyat
səviyyəsinin daha da artmasına, yoxsulluğun,
işsizliyin aradan qaldırılmasına yönəlmişdir.
Proqramın fərqli cəhəti bir də ondan ibarətdir
ki, nəinki dövlət qurumları, vətəndaş cəmiyyəti,
əhalinin bütün qrupları qarşısında real,
konkret, aydın şəkildə vəzifələr qoyulur, həm
də onların icra mexanizmləri
göstərilir. Beləliklə, Proqramı oxuyanda hər bir
kəsə aydın olur ki, qarşıya qoyulmuş məqsəd
- ölkəmizdə insan hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsinin daha səmərəli
təmin edilməsi üçün nə etməliyik.
Proqramın uğurla, mütəşəkkil, dinamik tərzdə
həyata keçirilməsi üçün, ən əvvəl,
yerlərdə aidiyyəti dövlət qurumlarının və
vətəndaş cəmiyyəti institutlarının bilavasitə
iştirakı ilə bu proqramın tam şəkildə
icrasına nail olmaq zəruridir, eyni zamanda insan hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi sahəsində birgə
əməkdaşlıq daha da gücləndirilməli, yerli
imkanlar səfərbər olunmalıdır.
Milli
Fəaliyyət Proqramının təhlili göstərir ki,
burada insan hüquqlarının müdafiəsi istiqamətində
daha geniş və məqsədyönlü tədbirlər nəzərdə
tutulmuş, Milli Fəaliyyət Planından fərqli olaraq
Proqramın icrasına daha çox dövlət qurumları cəlb
olunmuşdur. Belə ki, Milli Fəaliyyət Planının
icrasında 31 dövlət qurumu iştirak etdiyi halda, Milli Fəaliyyət
Proqramının icrasına 43 dövlət qurumunun, o cümlədən,
Azərbaycan Respublikasının şəhər və rayon
icra hakimiyyəti orqanlarının cəlb olunması bu sənədin
icra mexanizminin effektivliyinə yönəlmişdir.
"Azərbaycan
Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsinin səmərəliliyini artırmaq sahəsində
Milli Fəaliyyət Proqramının təsdiq edilməsi
haqqında" ölkə Prezidentinin müvafiq sərəncamında
Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə, Ali Məhkəməyə,
Baş Prokurorluğa, İnsan hüquqları üzrə
müvəkkilə (Ombudsmana), Məhkəmə-Hüquq
Şurasına, Vəkillər Kollegiyasına, Milli Televiziya və
Radio Şurasına, Mətbuat Şurasına Milli Fəaliyyət
Proqramının həyata keçirilməsində fəal
iştirakın tapşırılması dövlətin insan
hüquqlarının müdafiəsinə verdiyi önəmi
bir daha sübut edir.
Sərəncamda
ictimai rəyi nəzərə almaq məqsədilə belə
bir xüsusi bənd var: "Milli Fəaliyyət Proqramında
göstərilən icra orqanlarına tapşırılsın
ki, Milli Fəaliyyət Proqramının həyata keçirilməsində vətəndaş
cəmiyyəti institutları ilə sıx əməkdaşlıq
etsinlər".
Proqramın
həyata keçirilməsinin monitorinqi, dəyərləndirilməsi
və əlaqələndirilməsi üzrə
İşçi qrupunun fəaliyyətinə rəhbərliyin
müstəqil, məhkəmədənkənar mexanizm olan Azərbaycan
Respublikasının İnsan hüquqları üzrə
müvəkkilinə (Ombudsmana) tövsiyə olunması, bir
çox dövlət qurumlarını və vətəndaş
cəmiyyəti təsisatlarını özündə birləşdirən
şəbəkə şəklində fəaliyyət
göstərəcək İşçi qrupuna göstərilən
etimadla yanaşı, üzərimizə böyük vəzifələr
və məsuliyyət qoyur. Proqramın icra mexanizminin
çevik və işlək tərzdə fəaliyyət
göstərməsi üçün bir sıra tədbirlər
də nəzərdə tutulmuşdur və onlar artıq həyata
keçirilir. Proqramın həyata keçirilməsinin
monitorinqi və əlaqələndirilməsi məqsədilə
bu sənədin icrasına məsul olan dövlət
qurumlarının, habelə, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının nümayəndələrindən ibarət
yeni tərkibdə İşçi qrupu və onun nəzdində bir neçə
altqrupları yaradılacaqdır.
İşçi
qrupunun Əsasnaməsinin layihəsi hazırlanaraq onun fəaliyyəti
mütəmadi olaraq təhlil ediləcək,
vaxtaşırı həm tərkibi, həm də işi təkmilləşdiriləcək.
Proqramın təbliği və səmərəli icrası məqsədilə
yerli icra hakimiyyəti, bələdiyyələr, məhkəmə,
daxili işlər və prokurorluq orqanlarının, QHT-lərin,
KİV-in, icmaların və digər aidiyyəti qurumların
nümayəndələrinin iştirakı ilə ictimai dinləmələr,
seminarlar, "dəyirmi masa"lar, konfranslar, habelə həm
mərkəzi, həm də regional televiziya və radio ilə
verilişlər təşkil olunacaqdır.
Müntəzəm
olaraq dövlət qurumları tərəfindən Proqramın
icrası istiqamətində görülmüş işlər
təhlil olunub ümumiləşdirilərək Azərbaycan
Respublikasının Prezidentinə və ictimaiyyətə təqdim
olunacaqdır. Aşkarlığı təmin etmək
üçün Proqramın icrası üzrə məlumatlar
müntəzəm olaraq xüsusi internet səhifəsində
(mfp.ombudsman.gov.az) yerləşdiriləcəkdir. Artıq həmin
saytdan müvafiq məlumatları əldə etmək olar.
Ötən
dövrdə qazanılmış müsbət təcrübələrdən
biri kimi, Ombudsmanın təşəbbüsü ilə hər
il ənənəvi olaraq "18 iyun Milli İnsan
Hüquqları Günü" ərəfəsində -
mayın 18-dən iyunun 18-dək respublikamızda keçirilən
"İnsan hüquqları aylığı" çərçivəsində
yerli və mərkəzi icra hakimiyyəti orqanları, eləcə
də, vətəndaş cəmiyyəti qurumları olan QHT-lər
və KİV-lərlə birgə Milli Fəaliyyət
Proqramının təbliği istiqamətində tədbirlər
həyata keçiriləcəkdir. Bölgələrdə əhalinin
müxtəlif kateqoriyaları ilə görüşlər
keçiriləcək, vətəndaşların insan
hüquqları sahəsində maarifləndirilməsi işinə,
onları öz hüquqlarını öyrənməsinə
dair həvəsləndirmək məqsədilə müxtəlif
məzmunlu müsabiqələr təşkil olunacaq və digər
silsilə tədbirlər keçiriləcəkdir. Vətəndaş
cəmiyyəti institutlarını və media nümayəndələrini
cəlb etməklə Proqramın implementasiyasının birgə
monitorinqləri həyata keçiriləcək və nəticələri
ictimaiyyətə çatdırılacaqdır.
Yeri
gəlmişkən, bu proseslərin həyata keçirilməsi,
demək olar, Proqramın təsdiq olunmasının ilk günlərindən
başlamışdır. 2011-ci il dekabrın 28-də Bakı
Dövlət Universitetinin hüquq fakültəsində
"Azərbaycan Respublikasının İnsan hüquqları
üzrə müvəkkili (Ombudsman) haqqında" Konstitusiya
Qanununun qəbul olunmasının 10-cu ildönümü
günündə ilk dəfə olaraq Milli Fəaliyyət
Proqramı ictimaiyyətə təqdim olunmuş, mətbuat səhifələrində
işıqlandırılmışdır.
Bu il
isə yanvarın 25-də ölkəmizin Avropa Şurasına
tamhüquqlu üzv qəbul olunmasının 11-ci
ildönümü günündə Ombudsman Aparatında Milli
Məclisin deputatlarının, müvafiq dövlət
orqanları, vətəndaş cəmiyyəti və KİV-in
iştirakı ilə "Azərbaycan Respublikasında
İnsan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin
səmərəliliyini artırmaq sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramının icra mexanizmləri" mövzusunda "dəyirmi
masa"da müzakirə olunmuşdur.
Müzakirə
zamanı müvəkkil tərəfindən Proqramın
icrasına məsul dövlət orqanları tərəfindən
bu sənədin icrası istiqamətində tədbirlər
planının hazırlanması, fəaliyyətin əlaqələndirilməsi
məqsədilə bir nəfər məsul şəxsin
müəyyən edilməsi, Milli Fəaliyyət
Proqramının həyata keçirilməsinin əlaqələndirilməsi
üzrə yaradılacaq İşçi qrupunun Əsasnaməsinin
hazırlanaraq müvafiq qaydada təsdiq edilməsi, mütəmadi
olaraq Proqramın təbliği və səmərəli
icrası məqsədilə yerli icra hakimiyyəti, bələdiyyələr,
məhkəmə, daxili işlər və prokurorluq
orqanlarının, yerli QHT və KİV-in, icma nümayəndələrinin
iştirakı ilə ictimai dinləmələr, seminarlar,
"dəyirmi masa"lar, konfranslar, habelə teleradio
verilişlərinin təşkil edilməsi, Milli Fəaliyyət
Proqramının icrası sahəsində tərtib olunmuş
məlumatların, bununla bağlı yaradılmış
xüsusi internet səhifəsində (mfp.ombudsman.gov.az) yerləşdirilməsi,
həmçinin, kitab şəklində nəşr olunaraq bu
sənədin icrasına məsul dövlət qurumlarına,
QHT-lərə təqdim olunması vacib sayılmışdır.
Eyni zamanda bölgələrdə əhalinin müxtəlif
kateqoriyaları ilə görüşlərin keçirilməsi,
vətəndaşların insan hüquqları sahəsində
maarifləndirilməsi işinə, insanları öz
hüquqlarını öyrənməsinə dair həvəsləndirmək
məqsədilə müxtəlif məzmunlu müsabiqələrin
təşkili və digər silsilə tədbirlərin
keçirilməsi, insan
hüquqları sahəsində qanunvericiliyin və qüvvədə
olan bütün dövlət proqramlarının insan
hüquqları baxımından birgə monitorinqin təşkili,
əhalinin müxtəlif kateqoriyalarının
hüquqlarının müdafiəsi, o cümlədən
hazırda bütün dünyanın diqqət yetirdiyi
prioritetlərdən olan ahılların hüquqlarının
müdafiəsi üzrə fəaliyyətin daha da genişləndirilməsi,
hüquq-mühafizə orqanları əməkdaşları
üçün seminarların, habelə ayrı-ayrı
problemlər, o cümlədən ədalət mühakiməsi,
məhkəmə qərarlarının icrası ilə əlaqədar
müzakirələrin aparılması, vətəndaş cəmiyyəti
institutları və media nümayəndələrini cəlb
etməklə birgə monitorinqlərin həyata keçirilməsinin
əhəmiyyəti xüsusi qeyd olunmuşdur.
2012-ci
il 30 yanvar tarixində Ombudsman Aparatında ölkədə fəaliyyət
göstərən aparıcı QHT-lər və KİV
nümayəndələrinin iştirakı ilə Proqramın
vətəndaş cəmiyyəti ilə birgə müzakirəsinə
həsr olunmuş növbəti "dəyirmi masa"
keçirilmişdir.
Müzakirələr
zamanı qarşıya qoyulmuş vəzifələri daha səmərəli
yerinə yetirməkdən ötrü Proqramın təbliği
və icrası prosesində paytaxt və regionlarda vətəndaş
cəmiyyəti və yerli QHT-lərin də cəlb
olunduğu ictimai dinləmələr, seminarlar, "dəyirmi
masa"lar, konfransların keçirilməsi, insan
hüquqları sahəsində qanunvericiliyin və qüvvədə
olan bütün dövlət proqramlarının insan
hüquqları baxımından birgə monitorinqi prosesinə
Forumun üzvü olan və digər QHT-lərin də cəlb
olunması, əhalinin müxtəlif kateqoriyalarının
hüquqlarının müdafiəsi üzrə fəaliyyətin
daha da genişləndirilməsi, valideyn himayəsindən məhrum
olmuş və müxtəlif xəstəliklərdən əziyyət
çəkən uşaqlara qayğının
artırılması, şəffaflığı təmin etmək
üçün ictimai nəzarət institutunun fəaliyyətində,
digər hüquqlarla yanaşı, vətəndaşların
mülkiyyət hüquqlarının müdafiəsi və
korrupsiyaya qarşı mübarizə ilə bağlı
müvafiq qanunvericiliyin monitorinqində, dövlət
qurumlarında yaradılmış ictimai şuralarda QHT-lərin
daha geniş təmsil olunması, hüquq klinikalarının
fəaliyyətinin genişləndirilməsi,
ixtisaslaşdırılmış hüquq klinikalarının
yaradılması, yuvenal ədliyyə ilə əlaqədar
müzakirələrin keçirilməsi, vəkillik
institutunun təkmilləşdirilməsi, mediasiya institutunun
formalaşması, uşaq hüquqları üzrə
işçi qrupunun yaradılması, aliment fondunun
yaradılmasının sürətləndirilməsi irəli
sürülmüşdür.
İlk
ictimai dinləmələr həm dövlət
qurumlarının, həm vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının, həm də medianın bu Proqrama
böyük maraq göstərdiyini və bu sahədə
ictimai fəallığın yüksək olduğunu təsdiqlədi.
Tədbirlərdə irəli sürülmüş maraqlı
təklif və tövsiyələr ümumiləşdirilərək
saytda yerləşdiriləcəkdir.
Belə
tədbirlər davamlı olaraq Bakıda, regionlarda əhalinin
müxtəlif qrupları və KİV nümayəndələri
ilə də keçiriləcəkdir. Proqramın gənclərlə
müzakirə edilməsi üçün Gənclər və
İdman Nazirliyi ilə qadınların iştirakını təmin
etmək məqsədi ilə
Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə
Dövlət Komitəsi ilə birgə tədbirlərin
keçirilməsi də
planlaşdırılmışdır. Eyni zamanda Təhsil
Nazirliyi ilə razılaşdırılmaqla Proqrama dair
xüsusi mövzular ali məktəblərin proqramlarına
salınacaq və təhsil müəssisələrində tədris
olunacaq. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik Akademiyası, Polis və Ədliyyə
akademiyalarına müraciət edilmiş və Proqramla
bağlı mövzuların həmin təhsil müəssisələrinin
tədris proqramına da daxil edilməsi
razılaşdırılmışdır.
Proqramın
monitorinqi və qiymətləndirilmə zamanı əldə
olunmuş uğurlarla yanaşı, mövcud
çatışmazlıqlar, çətinliklər
aşkarlanacaq, qarşıya qoyulmuş məqsədlərə
çatmaq yolları və vasitələri barədə təkliflər
isə müzakirə edilib səlahiyyətli qurumlara təqdim
olunaraq onların icrasına nəzarət ediləcəkdir.
Hazırda
vacib məsələlərdən biri də Proqramın
vaxtında səmərəli implementasiyasıdır. Odur ki,
yaxın zamanda Proqramın təbliği və təşviqi məqsədilə
regionlarda Ombudsmanın regional mərkəzlərinin əhatə
etdiyi ətraf rayonlar da cəlb olunmaqla ictimai dinləmələr
keçiriləcəkdir.
Dövlətin
digər hüquq-müdafiə mexanizmləri ilə bərabər,
üzərimizə qoyulan vəzifələrin icrası istiqamətində
birgə fəaliyyət göstərərək, insan hüquq
və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyinin
artırılması, hüquq mədəniyyətinin
inkişaf etdirilməsi, normativ-hüquqi bazanın və
hüquq müdafiə sisteminin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində tədbirlərin
davamlılığının təmin edilməsi məqsədilə
qəbul edilmiş Azərbaycan Respublikasında İnsan
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini
artırmaq sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramını uğurla həyata keçirəcəyik.
Elmira SÜLEYMANOVA,
Azərbaycan Respublikasının
İnsan hüquqları
üzrə müvəkkili (Ombudsman),
professor
Azərbaycan.- 2012.-11 fevral.- S. 6.