Azərbaycan Respublikasının
2013-cü il dövlət büdcəsinin layihəsi Milli Məclisdə
müzakirəyə çıxarılmışdır
Milli Məclisin noyabrın 13-də
keçirilmiş iclasında "Azərbaycan
Respublikasının 2013-cü il dövlət büdcəsi
haqqında" qanun layihəsi və büdcə zərfinə
daxil olan digər sənədlər müzakirə
olunmuşdur.
Müzakirələrdə Baş nazir
Artur Rasizadə və hökumət üzvləri iştirak
etmişlər.
Milli Məclisin Sədri Oqtay Əsədov
iclası açaraq demişdir ki, ölkə
Konstitusiyasına və "Büdcə sistemi haqqında"
qanuna uyğun olaraq 2013-cü il dövlət büdcəsi
haqqında qanun layihəsi və büdcə zərfinə
daxil olan digər sənədlər Milli Məclisin müzakirəsinə
təqdim olunmuşdur. Gələn ilin dövlət büdcəsinin
və Dövlət Sosial Müdafiə Fondunun büdcəsinin
layihələri, 2013-cü il və növbəti 3 il üzrə
iqtisadi və sosial inkişaf konsepsiyasının proqnoz
göstəriciləri, 2013-cü ildə büdcə-vergi
siyasətinin və 2013-2016-cı illər üçün
dövlət investisiya proqramının əsas istiqamətləri, 2013-cü il üçün
yaşayış minimumu və ehtiyac meyarının həddi
haqqında qanun layihələri ölkəmizdə həyata
keçirilən sosial-iqtisadi strategiyaya uyğun olaraq
hazırlanmışdır. Bu sənədlərdə, həmçinin
ölkənin sosial-iqtisadi inkişafının göstəriciləri
və yaxın gələcəyi əhatə edən proqnozlar
öz əksini tapmışdır. Növbəti ilin büdcə
layihəsi haqqında Hesablama Palatasının rəyi
deputatlara təqdim olunmuşdur. Büdcə zərfi Milli Məclisin
bütün komitələri tərəfindən müzakirə
edilmiş və Milli Məclisin plenar iclasına tövsiyə
olunmuşdur.
2013-cü ilin dövlət büdcəsinin
layihəsi haqqında məlumat verən Milli Məclisin
İqtisadi siyasət komitəsinin sədri Ziyad Səmədzadə
demişdir ki, gələn ilin dövlət büdcəsi
haqqında qanun layihəsi "Büdcə sistemi
haqqında" qanunun tələblərinə tam cavab verir. Gələn
ilin dövlət büdcəsi 2013-cü ildə ölkənin
iqtisadi gücünün artması, əhalinin həyat səviyyəsinin
daha da yüksəlməsi istiqamətində mühüm mərhələ
olacaqdır. Bir neçə ildir ki, qlobal dünya
böhranı bir çox ölkələrin iqtisadiyyatına,
sosial şəraitinə ciddi zərbələr vurmuşdur.
Dünya iqtisadiyyatının inkişaf sürəti xeyli
aşağı düşmüş, böhrana düçar
olmuş ölkələr ağır problemlər, sosial gərginliklərlə
üzləşmişlər. Ən nüfuzlu beynəlxalq təşkilatların,
inkişaf etmiş dövlətlərin
başçılarının iştirakı ilə dəfələrlə
aparılan müzakirələr, antiböhran tədbirləri
hələ də lazımi səmərə verməmişdir.
Dünya böhranı onu da təsdiqləmişdir ki,
inkişaf səviyyələrinə, siyasi sistemlərinə,
tarixi şəraitinə və s. spesifik amillərə görə
bir-birindən xeyli fərqlənən ölkələr
üçün vahid oyun qaydaları səmərə vermir,
böhrandan daha çox azad bazar münasibətlərini tam
fetişləşdirən, dövlətin rolunu minimuma endirən,
real sektoru arxa plana atan ölkələr əziyyət çəkirlər.
Azərbaycan isə dünya
böhranından ən az itki ilə çıxan ölkə
kimi tanınmışdır. Bunun da əsas səbəbi odur
ki, dövlət başçısı İlham Əliyev Azərbaycan
iqtisadiyyatını qlobal maliyyə böhranının
dağıdıcı zərbələrindən qorumaq
üçün düşünülmüş, milli maraqlara
cavab verən strategiya müəyyənləşdirmiş və
hökumət qabaqlayıcı tədbirlər
görmüşdür. Milli Məclis
bir sıra qanunlarda dəyişikliklər etmiş, milli
iqtisadiyyatın inkişafına dövlət dəstəyi
artırılmışdır.
Belə bir uğurlu siyasətin nəticəsidir
ki, dünyanın əksər ölkələrindən fərqli
olaraq, Azərbaycanın iqtisadi inkişaf səviyyəsi
yüksəlir, ölkəmizin iqtisadi potensialı güclənir,
maliyyə imkanları artır. Son illər Azərbaycan
bütövlükdə iqtisadiyyatın inkişaf səviyyəsini
səciyyələndirən mühüm göstəricinin -
ÜDM-in artım sürətinə görə lider ölkələr
sırasındadır. Gələn il ÜDM-in həcmi 56
milyard manat (dollar ifadəsində 71 mlrd. dollar) təşkil edəcəkdir
ki, bu da 2003-cü ilə nisbətən 8 dəfə (dollar
ifadəsində 9,8 dəfə) çoxdur (2012-ci illə
müqayisədə artım 4,7 milyard manat və ya 5,3 faiz təşkil
edəcəkdir).
1990-2000-ci illərdə respublikada
Ümumi Daxili Məhsulun orta illik aşağı düşmə
sürəti 6,1 faiz təşkil etmişdir ki, bu da bilavasitə
müstəqilliyin ilk illərində ölkə
iqtisadiyyatının böhran vəziyyətində olması
ilə əlaqədar idi. 2000-2008-ci illərdə Azərbaycanda
ÜDM-in orta illik artım sürəti 18,1 faizə bərabər
olmuşdur ki, bu da nəinki MDB məkanında, eləcə də
dünyada ən yüksək göstərici kimi qiymətləndirilmişdir.
Azərbaycanda əldə edilən
yüksək inkişaf sürəti ölkəmizin MDB
dövlətləri ilə müqayisədə iqtisadi
gücünün və iqtisadi inkişaf səviyyəsinin
yüksəlməsi ilə nəticələnmişdir. Beynəlxalq
təşkilatların hesablamalarına görə, 2011-ci ildə
hər nəfərə düşən ÜDM-in miqdarı
Gürcüstan üzrə müvafiq göstəricidən 2,1
dəfə, Ermənistandan 2,3 dəfə çox olmuşdur,
halbuki 1999-cu ildə Ermənistanda hər nəfərə 610
dollar, Gürcüstanda 780 dollar, Azərbaycanda isə 570 dollar
ÜDM düşürdü. 2011-ci ildə bu rəqəmlər
Ermənistanda 3033 dollar, Gürcüstanda 3210 dollar, Azərbaycanda
6832 dollar olmuşdur. Qarşıdakı dövrdə də ən
mühüm strateji vəzifələrdən biri ölkədə
iqtisadi inkişafın sürətli və keyfiyyətli
artımını təmin etməkdən ibarət
olacaqdır ki, bu da iqtisadi inkişaf səviyyəsini
inkişaf etmiş ölkələrin səviyyəsinə
çatdırmağa real imkan yaradacaqdır.
Büdcə zərfinə daxil olan sənədlərdən
görünür ki, Azərbaycan hökuməti ölkənin
maliyyə imkanlarının genişlənməsinə
baxmayaraq, onlardan səmərəli istifadə edilməsini,
2013-cü il üçün yeni maliyyə imkanlarının
tapılmasını dövlət büdcəsinin
hazırlanması zamanı prioritet vəzifələrdən
biri hesab etmişdir. Bunu Hesablama Palatasının rəyi də
təsdiq edir.
Sonra maliyyə naziri Samir Şərifov gələn
ilin dövlət büdcəsi haqqında geniş məruzə
ilə çıxış etmişdir. Nazir bildirmişdir ki,
2013-cü il üçün dövlət büdcəsinin
layihəsi "Büdcə sistemi haqqında" qanuna
müvafiq olaraq əsas makroiqtisadi proqnoz göstəriciləri,
mövcud sosial-iqtisadi vəziyyət və ortamüddətli
inkişafa təsir göstərən daxili və xarici amillər,
o cümlədən 2012-ci ilin ötən 8 ayı ərzində
Azərbaycan iqtisadiyyatının inkişafının əsas
meyilləri və nəticələri qiymətləndirilməklə
tərtib edilmişdir. Cari ilin səkkiz ayı ərzində
dövlət büdcəsinin gəlirləri 100,6 faiz (10
milyard 991 milyon manat) təmin edilmişdir. Dövlət
büdcəsinin xərcləri isə 87,9 faiz (9 milyard 724
milyon manat) icra olunmuşdur. Bu ilin sonuna dövlət büdcəsinin
xərclərinin 98 faiz icra olunacağı gözlənilir.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
ölkəmizin inkişafı üçün müəyyən
etdiyi strateji xəttə və prioritet vəzifələrə
uyğun olaraq, 2013-cü ilin dövlət büdcəsinin xərcləri
ölkənin iqtisadi qüdrətinin daha da
artırılmasına, iqtisadiyyatın
stimullaşdırılmasına, onun səmərəliliyinin və
dayanıqlılığının təmin edilməsinə,
investisiya mühitinin daha da
yaxşılaşdırılmasına, qeyri-neft sektorunun
inkişaf etdirilməsinə, istehsal və sosial
infrastrukturların müasir tələblər səviyyəsində
qurulmasına maliyyə təminatı yaradacaqdır.
Növbəti ilin dövlət büdcəsinin
xərclərinin sosial və investisiya yönümlüyü
saxlanılmaqla xərclərin əhəmiyyətli hissəsi
dövlətin təhlükəsizliyi və müdafiə
potensialının daha da artırılması, iqtisadi, enerji, nəqliyyat,
ərzaq və ekoloji təhlükəsizliyin təmin edilməsi,
sahibkarlığın və kənd təsərrüfatının
intensiv inkişafının stimullaşdırılması, əhalinin
gəlirlərinin, pensiyaların və digər dövlət tədbirlərinin
maliyyələşdirilməsi üçün yönəldiləcəkdir.
Layihənin tərtibi zamanı qeyd olunan
amillərlə yanaşı, İqtisadi İnkişaf
Nazirliyinin hazırladığı respublikanın iqtisadi və
sosial inkişaf konsepsiyasına və əsas makroiqtisadi proqnoz
göstəricilərinə əsasən, 2013-cü ildə
ölkə üzrə real iqtisadi artım 5,3 faiz, qeyri-neft
sektoru üzrə Ümumi Daxili Məhsulun 11,7 faiz
artımı proqnozlaşdırılır ki, bu da növbəti
ildə qeyri-neft sektorunun inkişafının yüksələn
xətlə davam edəcəyi deməkdir. Dövlət
büdcəsinin gəlirlərinin əhəmiyyətli hissəsini
təşkil edən neft gəlirlərinin hesablanmasında bir
barel neftin satış qiyməti 100 ABŞ dolları səviyyəsində
qəbul edilmişdir.
Nazir demişdir ki, 2013-cü il dövlət
büdcəsinin gəlirləri ÜDM-in 34,2 faizini təşkil
etməklə, 19 milyard 154 milyon manat
proqnozlaşdırılır ki, bu da 2012-ci illə müqayisədə
2 milyard 116 milyon manat və ya 12,4 faiz, 2011-ci ilin faktiki
icrasına nisbətən 3 milyard 453,3 milyon manat və ya 22
faiz çoxdur. 2013-cü il dövlət büdcəsinin gəlirlərinin
11 milyard 350 milyon manatını Dövlət Neft Fondundan
transfertlər, 6 milyard 400 milyard manatını Vergilər
Nazirliyinin, 1 milyard 380 milyon manatını Gömrük Komitəsinin
xətti ilə, 0,1 faizini isə digər daxilolmalar təşkil
edəcəkdir.
Vergilər Nazirliyinin xətti ilə
dövlət büdcəsinə 6400,0 milyon manat daxilolma
proqnozlaşdırılır ki, bunun da 3760,0 milyon manatı
qeyri-neft sektorunun, 2640,0 milyon manatı isə neft sektorunun
payına düşür.
Vergilər Nazirliyinin xətti ilə
daxilolmaların proqnozu 2011-ci il üzrə faktiki daxilolmalara
nisbətən 928,1 milyon manat və ya 17,0 faiz, cari ilin proqnozu
ilə müqayisədə 488,4 milyon manat və ya 8,3 faiz
çoxdur.
S.Şərifov bildirdi ki, 2013-cü il
dövlət büdcəsinin xərcləri Ümumi Daxili Məhsulun
35,3 faizini təşkil etməklə, 19 milyard 810 milyon manat
proqnozlaşdırılmışdır. Bu, 2012-ci illə
müqayisədə 12,1 faiz, 2011-ci ilin faktiki icrasına nisbətən
isə 28,7 faiz çoxdur. Xərclərin 50,3 faizi cari, 45,8
faizi əsaslı xərclərə, 3,9 faizi dövlət
borcuna xidmətlə bağlı xərclərə yönəldiləcəkdir.
Sosialyönümlü xərclərin büdcədəki
xüsusi çəkisi 25,4 faiz təşkil edir.
Ünvanlı dövlət sosial yardımının təyin
olunması üçün istifadə olunan ehtiyac
meyarının həddinin və ya əhalinin əsas sosial
demoqrafik qrupları üzrə yaşayış minimumunun
artımı da 2013-cü ildə dövlət büdcəsində
öz əksini tapmışdır. Gələn il
üçün sosial ipotekanın da məbləği
artırılaraq 40 milyon manata
çatdırılmışdır.
Bildirilmişdir ki, gələn ildə elm,
təhsil, səhiyyə, sosial müdafiə və sosial təminat,
mədəniyyət, bədən tərbiyəsi xərcləri
də artırılacaqdır. Bu sahələrin xərcləri
üçün 4 milyard 427,4 milyon manat vəsait nəzərdə
tutulmuşdur. Bu, 2012-ci illə müqayisədə 2,1 faiz,
2011-ci ilin faktiki icrası ilə müqayisədə isə
24,5 faiz çoxdur. Bu sahələr üzrə nəzərdə
tutulmuş xərclərin dövlət büdcəsi xərclərinin
tərkibində xüsusi çəkisinin 22,3 faiz təşkil
edəcəyi gözlənilir.
Nazir onu da vurğulamışdır ki,
Dövlət Neft Fondundan ayırmaların həcmi də
artırılacaqdır. 2013-cü ildə Fondun xərclərinin
11,35 milyard manatı transfert qismində ölkənin dövlət
büdcəsinə ayrılacaqdır.
Fond qaçqın və məcburi
köçkünlərin sosial-məişət şəraitinin
yaxşılaşdırılması və onların yerləşdirilməsi
üzrə tədbirlərin maliyyələşdirilməsinə
300 milyon manat, Samur-Abşeron suvarma sisteminin yenidən
qurulması layihəsinin yekunlaşdırılmasına 107,4
milyon manat, Bakı-Tbilisi-Qars yeni dəmir yolu layihəsinin
maliyyələşdirilməsinə 138 milyon manat, Azərbaycan
gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət Proqramının icrasına 34 milyon
manat ayıracaqdır.
Qeyd edilmişdir ki, gələn ildə elm
xərclərinə 129,1 milyon manat (cari illə müqayisədə
5,7 milyon manat çox), təhsil xərcləri
üçün 1530,4 milyon manat (cari ildəkindən 18,8
milyon manat çox) vəsait nəzərdə tutulmuşdur.
Səhiyyə xərcləri
üçün 2013-cü ilin dövlət büdcəsində
666,3 milyon manat nəzərdə tutulmuşdur ki, bu da cari illə
müqayisədə 3,6 milyon manat çoxdur. Səhiyyə xərcləri
üçün nəzərdə tutulmuş xərclərin
173,9 milyon manatı məqsədli dövlət proqramları və
tədbirlərinin maliyyələşdirilməsinə yönəldiləcəkdir.
İlk dəfə olaraq 2013-cü ilin dövlət büdcəsində
səhiyyə xərcləri bölməsində
dağınıq skleroz xəstəliyinə tutulmuş
insanların müalicə tədbirləri üçün 4
milyon manat vəsait nəzərdə tutulmuşdur.
İlk dəfə olaraq, gələn ilin
dövlət büdcəsində siyasi partiyaların fəaliyyəti
ilə bağlı "Siyasi partiyalar haqqında" qanunun
icrası ilə bağlı 2 milyon manat ayrılacaqdır.
Son 5 ildə mədəniyyət, incəsənət,
informasiya, bədən tərbiyəsi və digər
kateqoriyalara aid edilməyən sahədə fəaliyyət xərcləri
üçün nəzərdə tutulmuş vəsait 129,8
milyon manat və ya 82 faiz artırılmışdır.
Sonra iqtisadi inkişaf naziri Şahin
Mustafayev 2013-cü il və növbəti 3 il üzrə
iqtisadi və sosial inkişaf konsepsiyası və proqnoz
göstəriciləri barədə məlumat vermişdir.
Nazir demişdir ki, ümummilli lider Heydər
Əliyevin inkişaf strategiyasına və Prezident İlham Əliyevin
sosial-iqtisadi siyasətinə uyğun olaraq iqtisadi və sosial
inkişaf konsepsiyasının əsas məqsədləri kimi
ölkədə makroiqtisadi sabitliyin qorunub saxlanılması,
iqtisadiyyatın diversifikasiyası, qeyri-neft sektorunun və
regionların dinamik inkişafı, ətraf mühitin
qorunması və nəticədə dayanıqlı iqtisadi
inkişafın təmin olunması, əhalinin həyat səviyyəsinin
daha da yaxşılaşdırılması müəyyənləşdirilmişdir.
Konsepsiyada dünya iqtisadiyyatının
inkişaf perspektivləri, ayrı-ayrı sektorlar üzrə
ölkənin sosial-iqtisadi inkişafının mövcud vəziyyətinin
təhlili, ortamüddətli dövrdə iqtisadi və sosial
siyasətin prioritet istiqamətləri, habelə gözlənilən
əsas nəticələr əks olunmuşdur.
Azərbaycan Respublikasının
makroiqtisadi proqnoz göstəriciləri geniş müzakirələr
aparılmaqla, habelə beynəlxalq maliyyə və digər təşkilatların
dünya və Azərbaycan iqtisadiyyatına dair proqnozları təhlil
edilməklə hazırlanmışdır.
Hazırda dünyanın aparıcı
iqtisadiyyatlarında artım templərinin zəifləməsi,
yüksək işsizlik səviyyəsi, borc probleminin əhatəsinin
genişlənməsi və kəskinləşməsi, milli
iqtisadiyyatlar üçün xarici iqtisadi mühitin pisləşməsi,
qlobal maliyyə bazarlarında risklərin əhəmiyyətli
dərəcədə artması kimi problemlər mövcuddur.
Dünya iqtisadiyyatında qeyd olunan problemlərə baxmayaraq,
Azərbaycanın dayanıqlı iqtisadi inkişafı davam
etmiş, əldə olunmuş nailiyyətlər nüfuzlu
beynəlxalq iqtisadi qurumlar tərəfindən yüksək
qiymətləndirilmişdir.
Standart and Poors, Fitch, Moody's kimi beynəlxalq
reytinq agentlikləri tərəfindən regionda investisiya
reytinqi verilmiş ilk və yeganə ölkə Azərbaycandır.
Qlobal Rəqabət Qabiliyyətlilik İndeksinə əsasən,
Azərbaycan artıq 3 ildir ki, MDB ölkələri
arasında birinciliyini qoruyub saxlamış, cari ildə
dünya ölkələri arasında isə 55-ci yerdən
46-cı yerə yüksəlmişdir.
Azərbaycanda müsbət iqtisadi artım
tempi, inflyasiyanın idarəolunan səviyyəsi, manatın məzənnəsinin
sabitliyi, xarici borclanmaya konservativ yanaşma, büdcə kəsirinin
və onun ÜDM-ə nisbətinin minimal həcmi, tədiyyə
balansında gözlənilən əhəmiyyətli müsbət
saldo, strateji valyuta ehtiyatlarının həcmi və
dinamikası, əhalinin həyat səviyyəsi göstəricilərinə
dair proqnozlar onu göstərir ki, belə mürəkkəb
qlobal iqtisadi mühitdə iqtisadiyyatımızın
ortamüddətli dövrdə də makroiqtisadi sabitliyi
davam edəcəkdir.
Proqnozlara əsasən, 2013-2016-cı illər
ərzində əhalinin gəlirlərinin orta hesabla illik 6,6
faiz artımı, eyni zamanda əsas kapitala qoyulan böyük
həcmli investisiyalar və ixrac ÜDM-in tələb komponentlərinin
iqtisadi artıma müsbət töhfəsini təmin edəcəkdir.
2013-cü ildə iqtisadi artım 5,3 faiz,
növbəti üç ildə isə orta illik iqtisadi
artım 5,3 faiz proqnozlaşdırılır ki, bunu da əsasən
daha dinamik qeyri-neft sektoru təmin edəcəkdir. Belə ki,
qeyri-neft sektorunun 2013-cü ildə 11,7 faiz, növbəti
üç ildə isə orta hesabla 7 faiz artacağı
gözlənilir. Nəticədə ortamüddətli dövrdə
qeyri-neft sektorunun ÜDM-də payı 47,6 faizdən 70,6 faizə
qədər artacaq, neft sektorunun payı isə 52,4 faizdən 29,4 faizə qədər
azalacaqdır.
Neftin qiyməti ilə bağlı beynəlxalq
maliyyə-iqtisadi təşkilatların və neft hasil edən
ölkələrin proqnozları təhlil edilmiş, 1 barelin
qiyməti gələn il üçün 100, növbəti 3
il üçün 80 dollar qəbul edilmişdir.
Növbəti il üçün 1 dollar
78.5 qəpik qəbul edilmiş və inflyasiya tempi 5.7 faiz
proqnozlaşdırılmışdır.
Qeyd etmək lazımdır ki,
proqnozlaşdırılan ortamüddətli dövrdə regionların
sosial-iqtisadi inkişafı, əhalinin ərzaq məhsulları
ilə etibarlı təminatı, Bakı şəhərinin və
onun qəsəbələrinin sosial-iqtisadi inkişafı,
yoxsulluğun azaldılması və davamlı inkişaf
dövlət proqramlarının icrası başa çatacaq
və nəzərdə tutulmuş tədbirlərin
icrası, o cümlədən
yeni istehsal və xidmət müəssisələrinin tikintisi
bütövlükdə iqtisadi inkişafa müsbət təsir
göstərməklə, xüsusilə də qeyri-neft
sektorunun dinamik artımına şərait yaradacaqdır. Təkcə
cari ilin ilk yarısında regionlarda 170-dən çox yeni
müəssisə istifadəyə verilmiş, hazırda 450-dən
çox müəssisənin yaradılması davam etdirilir.
Bütün bunların nəticəsində
qeyri-neft sənayesi üzrə 2013-cü ildə 18.1 faiz,
növbəti üç ildə isə orta hesabla 11.2 faiz
artıma nail olunacaqdır.
Ölkədə yeni yaradılacaq, eləcə
də fəaliyyət göstərən müəssisələrdə
istehsal həcmlərinin artırılması hesabına qida məhsullarının
istehsalında 2013-cü ildə 4.4 faiz, növbəti 3 ildə
orta illik 4.9 faiz artım proqnozlaşdırılır.
Bununla yanaşı,
proqnozlaşdırılan dövr ərzində
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun güzəştli
kreditləri hesabına qida sənayesinin inkişafına imkan
yaradacaq sənaye üsulu ilə yeni quş əti və
yumurta istehsalı, müasir texnologiyalar əsasında ət
emalı, bitki yağları, süd, çörək
istehsalı və digər müəssisələrin
tikintisi həyata
keçirilir.
Dövlət başçısının
respublikada ərzaq təhlükəsizliyini davamlı olaraq
gücləndirmək məqsədilə ölkə ərazisində
iri özəl taxılçılıq təsərrüfatlarının
yaradılması barədə verdiyi
tapşırıqların icrasını təmin etmək
üçün Ağcabədi və Beyləqan
rayonlarının ərazilərində 4800 hektar qış
otlaq sahələrində Özəl Pilot
Taxılçılıq təsərrüfatlarının
yaradılması nəzərdə tutulmuşdur.
Güzəştli kreditlər hesabına
aqrar sektor üzrə müasir texnologiyalara əsaslanan layihələrin
maliyyələşdirilməsi ilə istifadəyə
verilmiş və tikintisi davam etdirilən müəssisələr
hesabına kənd təsərrüfatı məhsullarının
istehsalı, emalı və saxlanması imkanları daha da
artacaqdır.
Ölkədə turizm infrastrukturunun
inkişaf etdirilməsi və turizm xidmətlərinin daha da
genişlənməsi, regionlarda və Bakıda yeni müasir
standartlara cavab verən mehmanxanaların, Şahdağ
Qış-Yay Turizm Kompleksinin istifadəyə verilməsi və
tarixi abidələrin bərpası kimi tədbirlərin davam
etdirilməsi nəticəsində turizm sektorunda 2013-2016-cı
illər ərzində orta hesabla 21,9 faiz artım gözlənilir.
Sosial və digər xidmətlərdə
2013-cü ildə 8.6 faiz, növbəti 3 ildə orta illik 5.3
faiz artım, ticarətdə 2013-cü ildə 13 faiz, növbəti
üç ildə isə 9.3
faiz orta illik artım proqnozlaşdırılır.
Qeyri-neft ÜDM-in dinamik artımı
qeyri-neft ixracının da artmasına müsbət təsir edəcəkdir.
Belə ki, qeyri-neft ixracı 2013-cü ildə 19.9 faiz,
sonrakı 3 ildə orta hesabla 19.1 faiz artacaqdır.
Xarici ticarət saldosunun 2013-2016-cı illər
ərzində orta hesabla 16.1 milyard dollar təşkil edəcəyi
proqnozlaşdırılır. Ölkənin ödəmə
qabiliyyətini müəyyən edən tədiyyə
balansı üzrə müsbət meyillərin növbəti
illərdə də davam edəcəyi gözlənilir.
2013-2016-cı illər ərzində
bütün maliyyə mənbələrindən əsas
kapitala yönəldiləcək vəsaitin 71.8 milyard manat
olacağı proqnozlaşdırılır.
2013-cü ildə investisiya
yatırımlarının 17.3 faiz artaraq 18 milyard manat,
növbəti 3 ildə isə 53.8 milyard manat olacağı, o
cümlədən xarici investisiyaların gələn il 5.2
milyard manat olmaqla növbəti 3 ildə 16.2 milyard manat təşkil
edəcəyi proqnozlaşdırılır. Gələn il
neft sektoruna 5.5 milyard, qeyri-neft sektoruna isə 12.5 milyard manat
investisiya yatırılacağı gözlənilir.
Bütövlükdə, 2013-2016-cı illər
ərzində Dövlət İnvestisiya Proqramı çərçivəsində
ölkə iqtisadiyyatına 32.7 milyard manat vəsait
qoyulacağı proqnozlaşdırılır.
2013-cü ildə orta aylıq əməkhaqqının
3.9 faiz artaraq 440.3 manata, 2016-cı ilə qədər isə
562.7 manata çatacağı
proqnozlaşdırılır.
Nazir əminliklə söyləmişdir
ki, Prezident İlham Əliyevin məqsədyönlü,
çevik və Azərbaycanı daha böyük hədəflərə
aparan siyasəti, həyata keçirilən genişmiqyaslı
işlər əldə edilmiş nailiyyətləri daha da
möhkəmləndirəcək, Vətənimizə yeni
uğurlar, xalqımıza firavanlıq gətirəcək, Azərbaycanı
daha qüdrətli dövlətə çevirəcəkdir.
Daha sonra Hesablama Palatasının sədri
Heydər Əsədov rəhbərlik etdiyi qurumun büdcə
layihəsi ilə bağlı rəyini
açıqlamışdır. H.Əsədov demişdir ki,
Azərbaycanın 2013-cü il üçün dövlət
büdcəsi layihəsi müasir
çağırışlara cavab verir və əhalinin
rifahı üçün maliyyə təminatı yaradır.
İlk dəfə olaraq dövlət büdcəsinin xərcləri
25 milyard ABŞ dollarından yüksək səviyyədə
proqnozlaşdırılmışdır ki, bu da rekord göstəricidir.
Ən yaxşı göstəricilərdən biri də xarici
borclanmanın birdən-birə 2 milyard dollardan 750 milyon manata
endirilməsidir. Bu, müasir çağırışlara
yaxşı cavabın bariz nümunəsidir. Gələn il
ilk dəfə olaraq borclanma aşağı həcmdə
olacaqdır. Büdcənin gələn il üçün kəsiri
ÜDM-in 1,17 faizi qədər və ya 656 milyon manat nəzərdə
tutulmuşdur. Ancaq ehtimallar onu deməyə əsas verir ki, gələn
il büdcə kəsiri 1 faizdən aşağı
olacaqdır.
Sonra dövlət büdcəsinin layihəsinin
müzakirəsi başlanılmışdır. Müzakirələr
zamanı çıxış edən deputatlar 2013-cü ilin
büdcə layihəsinin proqnozları ilə bağlı
fikirlərini bildirmişlər. Qeyd olunmuşdur ki, gələn
il ölkədə mühüm əhəmiyyət kəsb edən
proqram və layihələrin icrası davam etdirilməklə
yanaşı, yenilərinin də həyata keçirilməsinə
başlanılacaqdır. Büdcə xərcləri sosial və
investisiya yönümlülüyünü saxlayacaqdır.
Azərbaycan Respublikasının 2013-cü
il dövlət büdcəsinin layihəsinin müzakirəsi
Milli Məclisin noyabrın 14-də keçiriləcək
iclasında davam etdiriləcəkdir.
AzərTAc
Azərbaycan.-2012.-
14 noyabr.- S.4.