Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin Nümunəvi Nizamnaməsi
Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin 2012-ci il 2 oktyabr tarixli 218 nömrəli qərarı ilə
təsdiq edilmişdir
1. Ümumi
müddəalar
1.1. Bu Nümunəvi Nizamnamə "Təhsil
haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanununa əsasən
hazırlanmışdır və tabeliyindən, təşkilati-hüquqi
formasından asılı olmayaraq, bütün məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin fəaliyyətini tənzimləyir.
1.2. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi fasiləsiz milli təhsilin həyata keçirilməsində
ilkin pillə olmaqla, cinsindən, irqindən, dilindən, dinindən,
milliyyətindən, sosial vəziyyətindən, mənşəyindən,
sağlamlıq imkanlarından asılı olmayaraq, Azərbaycan
Respublikasında yaşayan məktəbəqədər
yaşlı uşaqların tərbiyəsi və təhsilə
hazırlanması ilə məşğul olur.
1.3. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi öz fəaliyyətini Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası, "Təhsil
haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanunu, Azərbaycan
Respublikasının Mülki Məcəlləsi, Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2010-cu il 16 iyul tarixli 137 nömrəli qərarı ilə
təsdiq edilmiş "Məktəbəqədər təhsilin
dövlət standartı və proqramı" (bundan sonra -
dövlət təhsil standartları), Azərbaycan
Respublikasının müvafiq qanunvericilik aktları və bu
Nümunəvi Nizamnamə əsasında həyata
keçirir.
1.4. Məktəbəqədər təhsil
ailənin və cəmiyyətin maraqlarına uyğun olaraq,
uşaqların erkən yaş dövründən intellektual,
fiziki və psixi inkişafını, istedad və qabiliyyətinin
üzə çıxarılmasını,
sağlamlığının qorunmasını, estetik tərbiyəsini,
təbiətə və insanlara həssas münasibətinin
formalaşmasını təmin edir.
1.5. Məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinin vəzifələri onun
növündən, tədris prosesinin prioritet istiqamətlərindən
asılı olaraq konkretləşdirilir.
1.6. Məktəbəqədər təhsil
sahəsində vahid dövlət siyasətini, məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinə elmi-metodiki rəhbərliyi,
məktəbəqədər təhsilin keyfiyyətinə
dövlət nəzarətini tabeliyindən, mülkiyyət və
təşkilati-hüquqi formasından asılı olmayaraq, Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Nazirliyi həyata keçirir.
1.7. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi dövlət qeydiyyatına
alındığı vaxtdan hüquqi şəxs statusu əldə
edir. Məktəbəqədər təhsil müəssisəsi
müstəqil balansa, üzərində adı
yazılmış möhürə, ştampa, blanka malikdir. Bu
müəssisələrin banklarda hesablaşma hesabı və
digər hesabları ola bilər. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin hüquqi ünvanı onun
öz nizamnaməsində göstərilir.
1.8. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi qanunvericiliyə və öz nizamnaməsinə
uyğun olaraq, məktəbəqədər təhsilin
inkişafı və təkmilləşdirilməsi məqsədi
ilə ictimai təşkilatlarla təhsil birlikləri,
assosiasiyaları və ittifaqları yaratmaq, eləcə də
belə təşkilatlara üzv olmaq hüququna malikdir.
1.9. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi öz fəaliyyətinə görə vətəndaşlar,
cəmiyyət və dövlət qarşısında məsuliyyət
daşıyır.
2. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin strukturu və növləri
2.1. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi mülkiyyət növünə görə
dövlət, bələdiyyə və özəl məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinə bölünür.
2.2. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin növləri
aşağıdakılardır:
2.2.1. körpələr evi;
2.2.2. körpələr evi-uşaq
bağçaları;
2.2.3. uşaq bağçaları;
2.2.4. xüsusi uşaq
bağçaları.
2.3. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində aşağıdakı qruplar təşkil
olunur:
2.3.1. körpələr qrupu (1-2
yaşlı uşaqlar üçün);
2.3.2. körpələr qrupu (2-3
yaşlı uşaqlar üçün);
2.3.3. orta qrup (3-4 yaşlı uşaqlar
üçün);
2.3.4. böyük qrup (4-5 yaşlı
uşaqlar üçün);
2.3.5. məktəbə hazırlıq
qrupu (5-6 yaşlı uşaqlar üçün).
2.4. Xüsusi uşaq
bağçaları aşağıda göstərilən
sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar
üçün yaradılır:
2.4.1. nitq pozulmaları (ağır nitq
qüsurları, nitqin fonetik-fonematik ləngliyi, kəkələmə
və ayrı-ayrı səslərin tələffüz
pozulmaları) olanlar üçün;
2.4.2. eşitmə pozulmaları (karlar, zəifeşidənlər
və sonradan karlaşanlar) olanlar üçün;
2.4.3. görmə pozulmaları (korlar, zəifgörənlər,
çəpgözlər və s.) olanlar üçün;
2.4.4. əqli (psixi) pozuntuları (əqli
cəhətdən gerilik, psixi inkişaf ləngliyi,
ağır əqli gerilik) olanlar üçün;
2.4.5. dayaq-hərəkət
aparatının funksiyalarının pozuntuları və skolioz
xəstəliyi olanlar üçün;
2.4.6. ağır
çatışmazlığı olanlar, o cümlədən
kar-korlar üçün;
2.4.7. emosional-iradi sahədə və
davranışında çatışmazlıq olanlar
üçün;
2.4.8. vərəm intoksikasiyası olanlar
üçün;
2.4.9. bütün birləşmiş
ağır anomaliyaları olanlar üçün;
2.4.10. xroniki somatik xəstəlikləri
olanlar üçün.
3. Tədris
prosesinin təşkili
3.1. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinə 1 yaşdan 6 yaşadək (6 yaş
daxil olmaqla) uşaqlar qəbul edilirlər. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin uşaqlarla komplektləşdirilməsi
zamanı uşaq kontingenti məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin növünə və uşaqların
yaşına uyğun formalaşdırılır. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsində qrupların sayı tədris
prosesinin şəraitindən və sanitar normalardan
asılı olaraq müəyyənləşdirilir.
3.2. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində qruplar üzrə uşaqların
sıxlığı aşağıdakı kimi müəyyənləşdirilir:
Yaş qrupu
Uşaqların sayı
1 yaşdan 2 yaşadək
15
2 yaşdan 3 yaşadək
15
3 yaşdan 4 yaşadək
20
4 yaşdan 5 yaşadək
20
5 yaşdan 6 yaşadək
20
Müxtəlifyaşlı
uşaqlar üçün qruplarda
1-3 yaşlı
10
3-6 yaşlı
15
3.3. Qrupların komplektləşdirilməsi
hər ilin may ayından başlayaraq sentyabr ayınadək həyata
keçirilir, boş yerlərə isə uşaqların qəbulu
il ərzində aparılır.
3.4. Uşaqların məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinə qəbulu üçün
aşağıdakı sənədlər tələb olunur:
3.4.1. müəssisənin müdirinin
adına ərizə;
3.4.2. valideynin (qanuni nümayəndənin)
şəxsiyyətini təsdiq edən sənədin surəti;
3.4.3. uşaqların mübadilə vərəqəsi;
3.4.4. uşağın doğum haqqında
şəhadətnaməsinin surəti;
3.4.5. uşağın 3x4
ölçüdə 2 ədəd fotoşəkli;
3.4.6. sağlamlığının vəziyyəti
barədə arayış.
3.5. Sağlamlıq imkanları məhdud
olan uşaqların məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinə qəbulu və onların orada qalma
müddətinin müəyyənləşdirilməsi
psixoloji-tibbi-pedaqoji komissiyanın qərarına əsasən
həyata keçirilir.
3.6. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinə, ilk növbədə,
işləyən tək valideynlərin, təhsilalan
anaların, I və II qrup əlillərin, Qarabağ müharibəsi
iştirakçılarının və əlillərinin, hərbi
xidmətdə olan ataların, işsiz valideynlərin
uşaqları, çoxuşaqlı ailələrdən olan
uşaqlar, qəyyumluqda olan uşaqlar qəbul edilirlər.
3.7. Özəl və bələdiyyə
məktəbəqədər təhsil müəssisəsinə
qəbul zamanı uşaqların valideynləri (qanuni nümayəndələri)
ilə müəssisə arasında müqavilə
bağlanılır.
3.8. Uşaq aşağıdakı
hallarda məktəbəqədər təhsil müəssisəsindən
xaric edilir:
3.8.1. valideynin (qanuni nümayəndənin)
ərizəsinə əsasən;
3.8.2. tibbi göstərişlərə əsasən;
3.8.3. müqavilənin şərtləri
yerinə yetirilmədikdə (özəl və bələdiyyə
məktəbəqədər təhsil müəssisələrində).
3.9. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin iş rejimi ailələrin tələbatına
əsasən pedaqoji şura tərəfindən müəyyənləşdirilir.
3.10. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi 5, 6, 7 günlük və ya gecə-gündüz,
1 və ya 2 istirahət günü ilə, eləcə də
dəyişkən qrafiklə işçilərə istirahət
günü verilməklə işləyir.
3.11. Məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinin iş rejimi 9, 10, 10,5, 12 və 24 iş
saatlıq müəyyənləşdirilir.
3.12. Valideynlərlə məktəbəqədər
təhsil müəssisələri arasında razılaşma əsasında
məktəbəqədər təhsil müəssisələrində
səhər, axşam, günüuzadılmış rejimlə,
eləcə də şənbə, istirahət və bayram
günləri işləyən növbətçi qruplar təşkil
edilir.
3.13. Valideynlərin arzusuna əsasən
qısamüddətli (1-3 saat), uşaqları məktəbə
hazırlayan, intellektual-inkişafetdirici, bədii-estetik,
kommu-nikativ-nitqi, ekoloji, fiziki-sağlamlaşdırıcı və
digər qruplar təşkil edilir.
3.14. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində tibbi xidmət yerli səhiyyə
müəssisəsi tərəfindən həyata
keçirilir.
3.15. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin işçiləri ən azı ildə
2 dəfə tibbi müayinədən keçirlər. Tibbi
müayinə təsisçinin hesabına həyata
keçirilir.
3.16. Uşaqların qidalanmasının
təşkilinə nəzarət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin müdiri tərəfindən
həyata keçirilir.
3.17. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin növündən, iş
rejimindən və digər xüsusiyyətlərindən
asılı olaraq, uşaqların gün ərzində
qidalanması 3, 4 dəfə və daha çox ola bilər.
3.18. Qidalanmanın keyfiyyətinə
(müxtəlifliyinə), yeməklərin vitaminləşdirilməsinə,
qida blokunun sanitar vəziyyətinə, ərzaqların
düzgün saxlanılmasına və istifadə müddətinə
riayət olunmasına nəzarət Azərbaycan Respublikası
Nazirlər Kabinetinin 2012-ci il 3 avqust tarixli 171 nömrəli qərarı
ilə təsdiq edilmiş "Təhsil müəssisələrinin
tikintisinə, maddi-texniki təchizatına dair vahid normalar,
ümumi sanitariya-gigiyena tələbləri, şagird yerləri
ilə təminat normativləri"nə uyğun olaraq həyata
keçirilir.
4. Tədris
prosesinin məzmunu
4.1. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində tədris dili dövlət dili - Azərbaycan
dilidir. Valideynlərin istəyi ilə tədris məktəbəqədər
təhsilin dövlət standartları əsasında digər
dillərdə də aparılır.
4.2. Məktəbəqədər təhsilin
məzmunu dövlət təhsil standartlarına uyğun olaraq
hazırlanmış proqram (kurikulum) əsasında müəyyənləşdirilir.
4.3. Tədris proqramı (kurikulum)
uşaqların yaşı və fərdi xüsusiyyətləri
nəzərə alınmaqla həyata keçirilir.
4.4. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi öz fəaliyyətini uşaqların
inkişafının dövlət təhsil standartı ilə
müəyyən edilmiş prioritet istiqamətləri əsasında
aparır.
4.5. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi öz nizamnaməsi ilə müəyyən
edilmiş vəzifələrə və ailənin tələbatına
uyğun olaraq məktəbəqədər təhsilin dövlət
standartına əsasən əlavə təhsil xidmətləri
(pullu, pulsuz) həyata keçirir.
4.6. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi dövlət məktəbəqədər
təhsil standartının tələblərinə uyğun
olaraq məşğələnin növü, həftə ərzində
sayı, müddəti nəzərə alınmaqla,
uşaqların məşğələ vaxtı yükləndirilməsinin
həcmini müəyyən edir.
5. Təhsil prosesinin
iştirakçıları, onların hüquq və vəzifələri
5.1. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində təhsil prosesinin
iştirakçıları aşağıdakılardır:
5.1.1. təhsilalanlar - uşaqlar;
5.1.2. təhsilverənlər (pedaqoji
işçilər) - tərbiyəçilər, defektoloqlar,
loqopedlər, metodistlər, musiqi rəhbərləri,
psixoloqlar;
5.1.3. valideynlər və ya digər
qanuni nümayəndələr;
5.1.4. təhsili idarəetmə
orqanları;
5.1.5. təlim-tərbiyə prosesində
iştirak edən digər fiziki və hüquqi şəxslər.
5.2. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində təhsil prosesi təhsilalanların
və təhsilverənlərin insan ləyaqətinə
hörmət etməsi əsasında qurulur və təhsilalana
qarşı hər hansı fiziki və psixoloji
zorakılığa yol verilmir.
5.3. Təhsilalanların hüquqları
aşağıdakılardır:
5.3.1. qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmuş qaydada məktəbəqədər təhsil müəssisəsinə
qəbul olunmaq;
5.3.2. dövlət təhsil
standartlarına uyğun keyfiyyətli təhsil almaq;
5.3.3. həyatı və
sağlamlığı üçün təhlükəsiz
və zərərsiz təhsil şəraiti ilə təmin
olunmaq;
5.3.4. insan ləyaqətini və şərəfini
alçaldan, insan hüquqlarına zidd hərəkətlərdən,
fiziki və psixoloji zorakılığın bütün
formalarından müdafiə olunmaq;
5.3.5. yaşına və fərdi
inkişaf xüsusiyyətlərinə uyğun olaraq, fizioloji
tələblərinin ödənilməsi məqsədi ilə
qidalanma, yuxu və istirahətlə təmin edilmək;
5.3.6. inkişafında müəyyən
çatışmazlığın korreksiya edilməsi
üçün kömək almaq;
5.3.7. yaradıcı qabiliyyətlərinin
və maraqlarının inkişaf etdirilməsi
üçün zəruri şəraitlə
təmin olunmaq;
5.3.8. oyun, oyuncaq, təlim vəsaitlərindən
və avadanlıqlarından istifadə etmək.
5.4. Təhsilalanların vəzifələri
aşağıdakılardır:
5.4.1. dövlət təhsil
standartlarına uyğun biliyə, bacarığa və vərdişlərə
yiyələnmək;
5.4.2. pedaqoji işçilərin şərəf
və ləyaqətinə hörmətlə yanaşmaq;
5.4.3. qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmuş digər vəzifələri yerinə yetirmək.
5.5. Təhsilverənlərin
hüquqları aşağıdakılardır:
5.5.1. normal əmək, pedaqoji iş və
təhsil şəraiti ilə, müasir standartlara cavab verən
texnologiyalarla təmin edilmək;
5.5.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsinə uyğun olaraq, təhsil
prosesinin təşkilində və idarə olunmasında fəal
iştirak etmək;
5.5.3. şərəf və ləyaqətinə
hörmətlə yanaşılmasını tələb etmək;
5.5.4. pedaqoji şuranın işində
iştirak etmək;
5.5.5. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin pedaqoji şurasının sədrliyinə
seçmək və seçilmək;
5.5.6. təhsil proqramlarını (o
cümlədən, müəllif proqramlarını), təlim-tərbiyə
metodikalarını, təlim vəsaitlərini seçmək,
hazırlamaq və tətbiq etmək;
5.5.7. elmi eksperimentlərdə iştirak
etmək;
5.5.8. ixtisasını artırmaq, yeni
ixtisas almaq, ixtisas dərəcəsini yüksəltmək;
5.5.9. müəyyən qaydada
mükafatlandırılmaq.
5.6. Təhsilverənlərin vəzifələri
aşağıdakılardır:
5.6.1. məktəbəqədər təhsil
sahəsində dövlət siyasətinin həyata
keçirilməsində iştirak etmək;
5.6.2. təhsil proqramlarının mənimsənilməsini
təmin etmək;
5.6.3. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsinin tələblərini
yerinə yetirmək;
5.6.4. əmək funksiyalarını həyata
keçirmək, məktəbəqədər təhsil müəssisəsinin
daxili intizam qaydalarına riayət etmək;
5.6.5. təhsilalanlarda fəal vətəndaş
mövqeyi formalaşdırmaq, onları vətənpərvərlik
və azərbaycançılıq ruhunda tərbiyə etmək,
müstəqil həyata və əmək fəaliyyətinə
hazırlamaq;
5.6.6. şəxsi nümunəsi ilə
uşaqlarda Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına,
dövlət rəmzlərinə, Azərbaycan xalqının
tarixinə, mədəniyyətinə, dilinə, adət və
ənənələrinə, milli və ümumbəşəri
dəyərlərə, cəmiyyətə, ətraf mühitə
hörmət və qayğı hissləri aşılamaq;
5.6.7. pedaqoji etika və əxlaq
normalarına riayət etmək, müəllim nüfuzunu
yüksək tutmaq, ziyalılıq nümunəsi göstərmək;
5.6.8. uşaqların həyat və
sağlamlığını qorumaq;
5.6.9. uşaqların şərəf və
ləyaqətinə hörmət etmək;
5.6.10. uşaqları fiziki və psixi
zorakılığın bütün formalarından qorumaq,
onları zərərli vərdişlərdən çəkindirmək;
5.6.11. uşaqların təlim-tərbiyəsi
məsələləri ilə bağlı valideynlərlə
əməkdaşlıq etmək;
5.6.12. peşəkarlıq
bacarıqlarına yiyələnmək, ixtisas səviyyəsini
yüksəltmək və onları daim təkmilləşdirmək;
5.6.13. qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş qaydada attestasiyadan keçmək;
5.6.14. dövlət təhsil
standartlarının tələblərinə riayət etmək.
5.7. Valideynlərin və ya digər qanuni nümayəndələrin
təhsil sahəsində hüquqları
aşağıdakılardır:
5.7.1. övladları (qəyyumluğunda
və ya himayəsində olan şəxslər)
üçün təlim-tərbiyə müəssisəsini
(məktəbəqədər təhsil müəssisəsini)
seçmək;
5.7.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində təhsil prosesinin təşkili, tədrisin
keyfiyyəti, övladlarının (qəyyumluğunda və
ya himayəsində olan şəxslərin) təhsilə
marağı və davranışı haqqında məlumat
almaq;
5.7.3. uşaqların hüquq və
maraqlarını müdafiə etmək və məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin idarə olunmasında
iştirak etmək;
5.7.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi ilə əməkdaşlıq etmək, tədris
prosesinin təkmilləşdirilməsi, maddi-texniki
bazasının yaxşılaşdırılması
üçün təkliflər irəli sürmək və
könüllü yardımlar etmək;
5.7.5. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin pedaqoji şura iclaslarında məşvərətçi
səs hüququ ilə iştirak etmək;
5.7.6. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində əlavə ödənişli xidmətlərin
təşkili üzrə təkliflər irəli sürmək;
5.7.7. uşaqlarla aparılan iş barədə
məktəbəqədər təhsil müəssisəsi
müdirinin və tərbiyəçilərin
hesabatlarını dinləmək.
5.8. Valideynlərin və ya digər
qanuni nümayəndələrin təhsil sahəsində vəzifələri
aşağıdakılardır:
5.8.1. övladlarının (qəyyumluğunda
və ya himayəsində olan şəxslərin) erkən
yaşlarından fiziki, əxlaqi və intellektual
inkişafına şərait yaratmaq, onların məktəbəqədər
təhsillə təmin olunması üçün məsuliyyət
daşımaq;
5.8.2. övladlarını (qəyyumluğunda
və ya himayəsində olan şəxsləri) humanistlik, vətənpərvərlik,
azərbaycançılıq, əməksevərlik, öz
dilinə, ədəbiyyatına və tarixinə, milli-mənəvi
və ümumbəşəri dəyərlərə hörmət
ruhunda tərbiyə etmək;
5.8.3. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsinin tələblərini
yerinə yetirmək;
5.8.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi ilə valideynlər (digər qanuni
nümayəndələr) arasında bağlanmış
müqavilənin şərtlərinə riayət etmək.
6. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin idarə edilməsi
6.1. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi aşkarlıq, şəffaflıq və
demokratiklik prinsipləri əsasında, "Təhsil haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanununun, digər normativ hüquqi aktların və
öz nizamnaməsinin tələblərinə uyğun idarə
edilir.
6.2. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin idarə edilməsinin demokratikliyini və
şəffaflığını təmin etmək məqsədi
ilə müəssisədə idarə və
özünüidarə orqanları (ümumi
yığıncaq, himayəçilər, pedaqoji, valideynlər
və qəyyumlar şuraları) yaradılır.
6.3. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin idarə edilməsi ilə bağlı
məsələlərə təhsili idarəetmə
orqanları istisna olmaqla, dövlət və yerli
özünüidarəetmə orqanlarının və digər
təşkilatların müdaxiləsinə yol verilmir.
6.4. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində siyasi partiyaların və dini
qurumların strukturlarının yaradılmasına və fəaliyyətinə
yol verilmir.
6.5. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin idarə olunması və ona rəhbərlik
həmin müəssisənin mülkiyyət növünə
uyğun olaraq, təsisçinin təyin etdiyi müdir tərəfindən
bu Nümunəvi Nizamnaməyə əsasən həyata
keçirilir.
6.6. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi müdirinin hüquq və vəzifələri
aşağıdakılardan ibarətdir:
6.6.1. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin fəaliyyətinə görə
dövlət, cəmiyyət və təsisçi
qarşısında məsuliyyət daşımaq;
6.6.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi üzrə əmrlər, göstərişlər
vermək, bütün dövlət, qeyri-dövlət, ictimai
təşkilatlarda, müəssisələrdə və idarələrdə
etibarnaməsiz hərəkət edərək məktəbəqədər
təhsil müəssisəsini təmsil etmək;
6.6.3. uşaq kontingentini
formalaşdırmaq;
6.6.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi ilə bağlı uşaqların ailələri,
ictimai təşkilatlar və digər təhsil müəssisələri
ilə qarşılıqlı əlaqəni həyata
keçirmək;
6.6.5. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin fəaliyyəti barədə təsisçiyə
hesabat vermək;
6.6.6. daxili intizam qaydalarını təsdiq
etmək.
6.7. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin ali idarəetmə orqanı
pedaqoji şuradır. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin pedaqoji
şuralarının əsasnamələri Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2012-ci il 9 avqust tarixli 178
nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmiş "Məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin və uşaq evlərinin
pedaqoji şuraları haqqında Nümunəvi Əsasnamə"
nəzərə alınmaqla təsisçi tərəfindən təsdiq edilir.
6.8. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin pedaqoji şurası işini
özünün təsdiq etdiyi illik fəaliyyət planı
üzrə qurur. Pedaqoji şuranın iclasları 1-2 qrupu olan
məktəbəqədər təhsil müəssisəsində
il ərzində 2 dəfə, 3-5 qrupu olan məktəbəqədər
təhsil müəssisəsində rübdə 1 dəfə,
6-12 qrupu olan məktəbəqədər təhsil müəssisəsində
isə 2 ayda 1 dəfə keçirilir. Növbədənkənar
iclaslar pedaqoji şura sədrinin qərarına və ya
pedaqoji şura üzvlərinin təşəbbüslərinə
əsasən keçirilir.
6.9. Pedaqoji şuranın fəaliyyət
istiqamətləri aşağıdakılardır:
6.9.1. məktəbəqədər təhsilin
dövlət standartı və proqramına uyğun olaraq, məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin təhsil fəaliyyətinin
istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsi, təhsil
proqramlarının seçilməsi;
6.9.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin təhsil prosesinin formasının,
metodunun və məzmununun müzakirə edilməsi, təhsil
fəaliyyətinin planlaşdırılması;
6.9.3. kadrların ixtisasartırma və
yenidən hazırlanması məsələlərinə
baxılması;
6.9.4. pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi,
ümumiləşdirilməsi, yayılması və tətbiqinin
təşkil edilməsi;
6.9.5. əlavə ödənişli təhsil
xidmətlərinin təşkili məsələlərinə
baxılması;
6.9.6. təhsil proqramlarının həyata
keçirilməsi üzrə məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin rəhbərinin hesabatlarının dinlənilməsi;
6.9.7. dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin nizamnaməsində edilən dəyişikliklərin
qəbul edilməsi.
6.10. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin nizamnaməsində edilən dəyişikliklər
təhsil müəssisəsinin pedaqoji şurası tərəfindən
qəbul olunur və təsisçi tərəfindən təsdiq
edilir.
6.11. Bələdiyyə və özəl
məktəbəqədər təhsil müəssisələrinin
nizamnamələri və onlarda edilən dəyişikliklər
təsisçilər tərəfindən hazırlanaraq Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyinin rəyi əsasında təsdiq
edilir.
6.12. Pedaqoji şuranın iclasları
şura üzvlərinin yarıdan çoxu iştirak etdiyi
halda səlahiyyətlidir.
6.13. Pedaqoji şuranın qərarının
icrası məcburidir.
6.14. Pedaqoji şuranın iclasları barədə
məktəbəqədər təhsil müəssisəsinin
protokol kitabında qeydiyyat aparılır.
6.15. Pedaqoji şuranın sədrinin vəzifələri
aşağıdakılardır:
6.15.1. pedaqoji şuranın fəaliyyətini
təşkil etmək;
6.15.2. pedaqoji şuranın üzvlərini
növbəti iclasın keçirilməsi barədə 15
gün əvvəl məlumatlandırmaq;
6.15.3. pedaqoji şuraya daxil olan ərizələrin,
müraciətlərin və digər materialların
qeydiyyatının aparılmasına nəzarət etmək;
6.15.4. pedaqoji şuranın
iclasının gündəliyini müəyyənləşdirmək;
6.15.5. pedaqoji şuranın qərarlarının
yerinə yetirilməsini təşkil etmək və ona nəzarət
etmək;
6.15.6. pedaqoji şuranın fəaliyyəti
barədə təsisçi qarşısında hesabat vermək.
6.16. Qəyyumlar - fiziki və ya
hüquqi şəxs olmaqla, məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin inkişafına yardım edənlərdir.
6.17. Qəyyumlar şurası məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin özünüidarə
orqanıdır. Qəyyumlar şurasının tərkibinə
valideynlər (qanuni nümayəndələr), maliyyə və
digər yardımlar göstərən hüquqi şəxslərin
nümayəndələri, kütləvi informasiya vasitələrinin
nümayəndələri, ictimai təşkilatların
(birliklərin) nümayəndələri və digər fiziki
şəxslər daxil ola bilərlər.
6.18. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin qəyyumlar şurası məktəbəqədər
təhsilin inkişafını təmin etmək
üçün əlavə maliyyə, maddi və digər
resursların cəlb edilməsi, müəssisənin fəaliyyətinə
və inkişafına yardım edilməsi məqsədi ilə
yaradılır.
6.19. Qəyyumlar şurasının vəzifələri
aşağıdakılardır:
6.19.1. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin inkişaf strategiyasını
formalaşdırmaq;
6.19.2. tədris proqramının məzmununun
və tədris prosesinin təkmilləşdirilməsində
iştirak etmək;
6.19.3. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin maddi-texniki bazasının (binanın
inşası və təmiri, avadanlıq və
inventarların, təlimdə texniki vasitələrin
alınması) möhkəmləndirilməsinə yardım
etmək;
6.19.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində uşaqların və işçilərin
sosial müdafiəsinə yardım etmək;
6.19.5. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində uşaqların, o cümlədən
aztəminatlı ailələrdən olan uşaqların,
sağlamlıq imkanları məhdud olan uşaqların təlim-tərbiyə
olunması üçün optimal şərait
yaradılmasına yardım etmək;
6.19.6. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində uşaqların
sağlamlığının qorunmasında və digər tədbirlərin
keçirilməsində iştirak etmək.
6.20. Qəyyumlar şurası ictimai əsaslarla
fəaliyyət göstərir.
6.21. Qəyyumlar şurası
aşağıdakı prinsiplər əsasında fəaliyyət
göstərir:
6.21.1. könüllülük;
6.21.2. bərabərhüquqluluq;
6.21.3. aşkarlıq.
6.22. Qəyyumlar şurasının
hüquqları aşağıdakılardır:
6.22.1. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində tədris proqramının həyata
keçirilməsi, maliyyə və maddi vəsaitlərin daxil
olması, xərclənməsi barədə müəssisənin
rəhbərinin məlumatını dinləmək;
6.22.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin iş planına dair təkliflər irəli
sürmək;
6.22.3. məktəbəqədər təhsilin
inkişaf fondunu təsis etmək;
6.22.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin fəaliyyəti barədə ümumi
informasiya almaq.
6.23. Qəyyumlar şurasının vəzifələri
aşağıdakılardır:
6.23.1. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsini rəhbər tutmaq;
6.23.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsində uşaqların və valideynlərin
maraqlarını qorumaq;
6.23.3. konflikt və mübahisəli məsələləri
həll etmək;
6.23.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin tədbirlərində iştirak etmək.
6.24. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin valideyn şurasının
funksiyaları aşağıdakılardır:
6.24.1. müəssisənin nizamnaməsinin
müzakirəsində iştirak etmək, ona dəyişikliklər
edilməsi barədə təkliflər irəli sürmək;
6.24.2. uşaqlara göstərilən təhsil
və sağlamlaşdırıcı xidmətlərin
(o cümlədən, ödənişli)
təşkili məsələlərinə baxmaq;
6.24.3. müəssisədə təhsil
proqramlarının həyata keçirilməsi
üçün şərait yaradılması barədə
müəssisə müdirinin hesabatlarını dinləmək;
6.24.4. müəssisənin tədris ili ərzində
valideynlərlə apardığı işin yekun
hesabatında iştirak etmək;
6.24.5. müəssisədə tədris
prosesinin təkmilləşdirilməsi üçün təkliflər
irəli sürmək;
6.24.6. valideynlərlə birgə təşkil
olunan valideyn iclaslarının, açıq qapı günlərinin
və digər tədbirlərin keçirilməsində
müəssisəyə dəstək olmaq;
6.24.7. valideynlərin könüllü
yardımından istifadə edərək müəssisənin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsinə
və ərazisinin abadlaşdırılmasına kömək
göstərmək.
6.25. Valideyn şurasının
hüquqları aşağıdakılardan ibarətdir:
6.25.1. özünüidarə orqanı
kimi müəssisənin idarə olunmasında iştirak etmək;
6.25.2. müəssisənin rəhbərindən
şuranın qərarlarının yerinə yetirilməsini tələb
etmək.
6.26. Valideyn şurasının əsas vəzifələri
aşağıdakılardır:
6.26.1. məktəbəqədər təhsil
sahəsində dövlət siyasətinin həyata
keçirilməsində müəssisə ilə birlikdə
fəaliyyət göstərmək;
6.26.2. müəssisədə təlim-tərbiyə
alan uşaqların hüquq və maraqlarını müdafiə
etmək;
6.26.3. valideynlərin (qanuni nümayəndələrin)
hüquq və maraqlarını müdafiə etmək;
6.26.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin əsas inkişaf istiqamətlərini
müzakirə etmək.
6.27. Valideyn şurasının tərkibinə
hər qrupdan valideynlərin öz aralarından seçdikləri
1-2 nəfər valideyn daxil olur. Valideyn şurasının
iclasına müəssisənin müdiri, pedaqoji, tibbi və
digər işçiləri, valideynlər, ictimai təşkilatların
nümayəndələri dəvət olunurlar. İclasa dəvət
olunanlar məşvərətçi səs hüququna
malikdirlər. Valideyn şurası öz tərkibindən 1 il
müddətinə sədr və katib seçir.
6.28. Valideyn şurası sədrinin vəzifələri
aşağıdakılardır:
6.28.1. valideyn şurasının fəaliyyətini
təşkil etmək;
6.28.2. valideyn şurasının üzvlərini
keçiriləcək iclasın vaxtı barədə 14
gün əvvəl məlumatlandırmaq;
6.28.3. valideyn şurasının
iclasının hazırlığını və
keçirilməsini təşkil etmək;
6.28.4. iclasın gündəliyini müəyyənləşdirmək;
6.28.5. valideyn şurasının qərarlarının
icrasına nəzarət etmək;
6.28.6. özünüidarəetmə məsələləri
ilə bağlı müəssisənin müdiri ilə
qarşılıqlı əlaqə qurmaq;
6.28.7. müəssisənin illik fəaliyyət
planının özünə aid hissəsini təşkil edən
plan üzrə işini qurmaq.
6.29. Valideyn şurasının
iclasları rübdə 1 dəfədən az olmayaraq
keçirilir. Valideyn şurasının iclası üzvlərinin
yarıdan çoxu iştirak etdikdə səlahiyyətlidir.
Valideyn şurasının qərarı açıq səsvermə
yolu ilə qəbul edilir. İclasda iştirak edənlərin
2/3 hissəsindən çoxu lehinə səs verdikdə,
valideyn şurasının qərarı qəbul edilmiş
hesab edilir. Valideyn şurasının iclasları
protokollaşdırılır, sədr və katib tərəfindən
imzalanır.
6.30. Özəl məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin idarəetmə
orqanlarının səlahiyyətləri bu Nizamnamənin tələbləri
nəzərə alınmaqla hazırlanmış hər təhsil
müəssisəsinin öz nizamnaməsi ilə tənzimlənir.
6.31. Təsisçinin (təsisçilərin)
məsuliyyəti, səlahiyyət dairəsi, məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi ilə qarşılıqlı
öhdəlikləri Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyi,
təsis müqaviləsi və məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsi ilə müəyyən
edilir.
6.32. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin təsisçisi (təsisçiləri)
fiziki şəxs olduqda - onun (onların) soyadı, adı,
atasının adı, yaşadığı yer, şəxsiyyətini
təsdiq edən sənədin nömrəsi və verilmə
tarixi, təsisçi (təsisçilər) hüquqi şəxs
olduqda - onun (onların) adı, olduğu yer və qeydiyyat
nömrəsi (dövlət və bələdiyyə məktəbəqədər
təhsil müəssisələri istisna olmaqla) təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsində qeyd olunur.
6.33. Təsisçinin hüquqları
aşağıdakılardır:
6.33.1. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi yaratmaq, yenidən təşkil və ləğv
etmək;
6.33.2. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin nizamnaməsini qəbul etmək, təsdiq
və onda dəyişiklik etmək (dövlət təhsil
müəssisələrində pedaqoji şuranın qərarına
əsasən);
6.33.3. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin müdirini təyin etmək və onun səlahiyyətlərinə
xitam vermək;
6.33.4. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin fəaliyyətinin idarə
olunmasında iştirak etmək;
6.33.5. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin fəaliyyəti barədə tam məlumat
və hesabatlar almaq.
6.34. Təsisçinin vəzifəsi məktəbəqədər
təhsil müəssisəsini müvafiq avadanlıqlarla təchiz
olunmuş bina və həyətyanı sahə ilə təmin
etməkdən ibarətdir.
6.35. Təsisçi məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin dövlət təhsil
standartına uyğun olaraq fəaliyyəti üçün
şəraitin yaradılmasına görə məsuliyyət
daşıyır.
6.36. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin həmtəsisçiləri bərabərhüquqludurlar.
6.37. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin həmtəsisçiləri onun
dövlət qeydiyyatına alınmasına qədər əmələgələn
və hüquqi şəxsin yaradılması ilə
bağlı öhdəliklər
üzrə birlikdə məsuliyyət daşıyırlar. Təsisçi
müəssisənin öhdəlikləri üçün, məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi isə təsisçinin öhdəlikləri
üçün cavabdeh deyildir.
7. Məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin maliyyə və təsərrüfat
fəaliyyəti
7.1. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi yerli icra hakimiyyəti
orqanları (şəhər rayonu icra hakimiyyəti istisna
olmaqla) tərəfindən maliyyələşdirilir.
7.2. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin maliyyələşdirilməsi
dövlət büdcəsindən ayırmalar və
qanunvericiliyə zidd olmayan digər mənbələrdən
daxilolmalar hesabına həyata keçirilir.
7.3. Məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinin maliyyə ili yanvarın 1-dən
başlayıb dekabrın 31-də başa çatır.
7.4. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi göstərdiyi əlavə ödənişli
xidmətlərdən əldə etdiyi gəlirləri
yalnız təhsilin inkişafına və işçilərin
sosial müdafiəsinə yönəldir.
7.5. Məktəbəqədər təhsil
müəssisəsinin sənədləri
aşağıdakılardır:
7.5.1. müəssisə üzrə əmrlər;
7.5.2. daxili intizam qaydaları;
7.5.3. məktəbəqədər təhsil
müəssisəsi ilə hər bir uşağın valideyni
(qanuni nümayəndəsi) arasında bağlanmış
müqavilə;
7.5.4. pedaqoji şuranın protokol
kitabı;
7.5.5. uşaqların mübadilə
vərəqəsi.
8. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin yaradılması, genişləndirilməsi,
yenidən təşkili, fəaliyyətinin
dayandırılması və ləğv edilməsi
8.1. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin yaradılması, genişləndirilməsi
və yenidən təşkili məsələlərinə
müvafiq ərazidə məktəbəqədər təhsilin
yaş həddində olan uşaqların sayı nəzərə
alınmaqla zəruri kadr potensialı, maddi-texniki, tədris-metodiki
bazaları olduqda baxılır.
8.2. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin yaradılması, genişləndirilməsi
və yenidən təşkili zərurəti yarandıqda,
yerli icra hakimiyyəti orqanları real vəziyyəti öyrənir,
məsələnin "Təhsil haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa, Azərbaycan Respublikasının
müvafiq qanunvericilik aktlarına, respublikanın iqtisadi və
sosial inkişafının əsas istiqamətlərinə
uyğunluğunu, eləcə də maliyyə
imkanlarını nəzərə almaqla vəsatət
qaldırır.
8.3. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin fəaliyyəti
aşağıdakı hallarda dayandırılır:
8.3.1. müəssisədə əsaslı
təmir aparıldıqda;
8.3.2. fövqəladə hallarda.
8.4. Müəssisədə
uşaqların sayı normadan az olduqda dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi ləğv edilir.
8.5. Dövlət məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinin fəaliyyətinin
dayandırılması və ləğv edilməsi yerli icra
hakimiyyəti orqanlarının (şəhər rayonu icra
hakimiyyəti istisna olmaqla) qərarına əsasən həyata
keçirilir.
8.6. Özəl və bələdiyyə
məktəbəqədər təhsil müəssisəsinin
yaradılması, genişləndirilməsi, yenidən təşkili,
fəaliyyətinin dayandırılması və ləğv
edilməsi Azərbaycan Respublikasının Mülki Məcəlləsinə
əsasən həyata keçirilir.
Azərbaycan.-2012.-
4 oktyabr.- S.4.