Müqəddəs peşə
"Mən müəllim adından yüksək ad tanımıram"
Heydər ƏLİYEV
Azərbaycan xalqının milli təfəkküründə
müəllim adı hər zaman ucalıq, ziyalılıq və
mənəvi saflıq rəmzi kimi təcəssüm olunmuş,
böyük hörmət və yüksək ehtiramla çəkilmişdir.
Sosial statusundan, tutduğu vəzifədən asılı
olmayaraq bu gün də hər bir kəs cəmiyyətdəki
mövqeyinə, şəxsiyyət kimi formalaşmasına,
qazandığı biliklərə görə
özünü məhz xeyirxah müəllimlərinə
borclu sayır. Onlar insanları kamillik zirvəsinə səsləyərək,
ən əsas vəzifəni - gənclərin təhsili, təlim-tərbiyəsi
məsələsini yerinə yetirirlər.
Müəllimlik elə bir zirvədir ki,
bu şərəfə çatanlar başqalarından fərqli
olaraq dövrü əhatə etmiş qaranlıqları daha
tez duyub nəticə çıxarmağı bacarır,
mövcud problemlər, onların həlli yolları və gələcək
barədə mücərrəd qaydada deyil, konkret əmələ
yönəlmiş formada düşünürlər. Belələri
millətin xilası yolunu, intibahını haqlı olaraq elm və
təhsildə axtarır, əzmkar axtarışları, tədqiqatları
ilə çoxlarının bəhrələnəcəyi
maarifçilik irsi və bütöv bir məktəb
yaradırlar. Bəşəriyyətin xilasına yönələn
ali idealları yaşatmağa, mənəvi meyarların cəmiyyətdə
hakim olmasına çalışan bu irfan sahibləri üzərlərinə
götürdükləri müqəddəs missiya ilə həm
də ucalığa qovuşurlar. Mübaliğəsiz demək
olar ki, hansı ölkədə fəaliyyət göstərmələrindən
asılı olmayaraq, müəllimlər cəmiyyətin ən
nüfuzlu, ən mötəbər insanlarıdır. Hər
il oktyabr ayının 5-də
Beynəlxalq Müəllimlər Günü qeyd edilir. Bu tarixi
gün bütövlükdə bəşər miqyasında
müəllimlərin xoşməramlı və xeyirxah fəaliyyətinə
verilən yüksək qiymətin, dərin hörmətin ifadəsi
kimi əlamətdardır.
Bu gün ölkədə müəllim
adının ucalığını təmin edən məqsədyönlü
siyasət həyata keçirilir. Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev müəllim əməyinə, zəhmətinə,
onun maarifçilik fəaliyyətinə yüksək önəm
verir, bu müqəddəs peşə sahiblərini cəmiyyətin
ən dəyərli təbəqəsi adlandırır. Azərbaycanda
təhsilin müasirləşdirilməsi və problemlərinin
mərhələli həlli, müəllim kadrların
hazırlığı, inkişaf etmiş dövlətlərin
bu sahədəki zəngin təcrübəsinin mənimsənilməsi,
habelə ümumtəhsil məktəblərində kompyuter və
informasiya texnologiyalarının geniş tətbiqi məsələləri
dövlət başçısının diqqət mərkəzindədir.
Ölkə rəhbəri son 9 ildə imzaladığı
mühüm fərman və sərəncamlarla, dövlət
proqramları ilə Azərbaycan elminin və təhsilinin
hamisi olduğunu praktik surətdə təsdiqləmişdir.
Dövlət büdcəsindən təhsilə ayrılan xərclərin
ildən-ilə artırılması da iqtidarın bu sahənin
keyfiyyətcə yeniləşməsi üçün
ardıcıl və sistemli fəaliyyət göstərdiyini təsdiqləyir.
Xatırlatmaq yerinə düşər ki, 2003-cü ildə
130 milyon manat təşkil edən təhsil xərcləri
2011-ci ildə 1,4 milyard manata yüksəlmişdir. 2004-cü
ildən 2011-ci ilə qədər dövlətin təhsilə
ayırdığı büdcə vəsaiti 6 dəfə
artmışdır. 2012-ci ildə təhsilə dövlət
büdcəsindən 1,5 milyard manat vəsait
ayrılmış, bu sahənin dövlət büdcəsi xərclərinin
tərkibindəki xüsusi çəkisi 9,3 faiz təşkil
etmişdir.
Hazırda ölkədə 4523 ümumi
təhsil müəssisəsi fəaliyyət göstərir. Həmin
müəssisələrdə 1304687 nəfər şagird təhsil
alır, 150998 müəllim çalışır. Bakı
şəhəri üzrə təhsil idarəsinin tabeliyində
isə 330 ümumi təhsil məktəbi mövcuddur. Həmin
məktəblərdə 29870 müəllim 311695 şagirdin təlim-tərbiyəsi
ilə məşğul olur.
Ötən illər ərzində təhsil
işçilərinin orta aylıq əməkhaqqı da
davamlı şəkildə yüksəlmişdir. Əgər
2007-ci ildə orta aylıq əməkhaqqı 145,4 manat idisə,
2011-2012-ci illərdə bu rəqəm 280-300 manat təşkil
edir. Son 5 ildə təhsil işçilərinin əməkhaqqı
ilə yanaşı doktorantların, ali, orta ixtisas, peşə
məktəblərinin, peşə liseylərinin tələbələrinin
və şagirdlərinin təqaüdləri də əhəmiyyətli
dərəcədə artırılmışdır. Prezident
İlham Əliyevin yeni dərs ili qarşısında
imzaladığı sərəncamlar dövlətin
sosialyönümlü siyasətinin daha bir nümunəsi
olmaqla, təhsil işçilərinin rifah
halınının yüksəldilməsi baxımından
mühüm əhəmiyyətə malikdir. 2012-ci il iyunun 20-də
ölkə başçısı tərəfindən "Ən
yaxşı müəllim" müsabiqəsinin qaliblərinin
mükafatlandırılması haqqında, sentyabrın 15-də
2012-2013-cü tədris ilində Azərbaycan
Respublikasının ali məktəblərinə daxil olmuş
tələbələrə Prezident təqaüdünün
verilməsi haqqında,
sentyabrın 24-də gənc istedadların xüsusi təqaüdə
layiq görülməsi haqqında, oktyabrın 1-də
respublikanın təhsil işçilərinə "Əməkdar
müəllim" fəxri adının verilməsi və
"Tərəqqi" medalı ilə təltif edilməsi
haqqında sərəncamlar imzalanmışdır. Sonuncu sərəncamlarla
65 nəfər əməkdar müəllim adına layiq
görülmüş, 58 nəfərə "Tərəqqi"
medalı verilmişdir. Son 10 ildə ümumi təhsil sisteminin
iki min nəfərdən çox işçisi, o cümlədən
yüzlərlə müəllim fəxri ada və dövlət
təltiflərinə layiq görülmüşdür.
Artıq məktəb müəllimləri
ümumi təhsilin müasir məzmununun müəyyənləşdirilməsində,
dərslik komplektlərinin hazırlanmasında
tanınmış mütəxəssislərin bərabərhüquqlu
tərəfdaşına çevrilmişlər. Bu gün
onların səsi ixtisasartırma institutlarının
auditoriyalarından gəlir, treninq və seminarlarda eşidilir.
Neçə illərdir ki, yaradıcı müəllimlərin
xarici ölkələrdə təcrübə mübadiləsi
aparmasına, innovativ təhsil layihələrində
iştirakına, mətbuatda çıxışlarına
geniş imkanlar açılmışdır. Əvvəlki
dövrlərlə müqayisə etsək, orta məktəb
müəllimlərinin əməyinin
stimullaşdırılmasına dövlət
qayğısı qat-qat artmışdır. Bu da onların
çalışdıqları kollektivlərdə, cəmiyyətdə
etibar və etimad göstərilən şəxs kimi nüfuz
dairəsinin genişlənməsinə əhəmiyyətli dərəcədə
təsir göstərmişdir. XXI əsrin ilk on ilində
qazanılmış ən nəzərəçarpan
uğurlar içərisində ümumi təhsil sistemində
hazırkı dövrün, müasir insanın tələbatını
əks etdirən məzmun standartlarının, təhsil
proqramları (kurikulumları) və təlim nailiyyətlərinin
dəqiq ölçülməsinə xidmət edən qiymətləndirmə
meyarlarının, eləcə də yeni dərsliklərin
hazırlanıb tətbiq edilməsi xüsusi
vurğulanmalıdır. Bu gün "hafizə",
"yaddaş" məktəbindən "təfəkkür",
"düşüncə" məktəb modelinə
keçidin əsasını təşkil edən yeni fənn
proqramları mütərəqqi dünya təcrübəsindən
bəhrələnməklə ölkəmizin görkəmli
alim və mütəxəssislərinin rəhbərliyi ilə
hazırlanmışdır. Bu prosesdə yüzlərlə
müəllim və metodist yaxından iştirak etmişdir.
2008-2009-cu dərs ilindən etibarən tətbiqi ümumi təhsil
məktəblərinin birinci siniflərindən başlanan həmin
fənn proqramları (kurikulumları) üzrə tədrisin səmərəli
təşkili məqsədilə son dörd il ərzində
40 minədək ibtidai sinif müəllimi xüsusi öyrədici
təlim kurslarından keçmiş, onlar üçün il
boyu müxtəlif maarifləndirmə tədbirləri təşkil
olunmuş, yerlərdə aparılan monitorinqlərin nəticələrinə
görə mövcud vəziyyətin
yaxşılaşdırılmasına yönəlmiş qərarlar
qəbul edilmişdir.
Bu gün cəmiyyət və dövlət
tərəfindən təhsilə yüksək tələblərin
irəli sürüldüyü bir vaxtda hər bir müəllim
elmi-nəzəri hazırlığı, pedaqoji
ustalığı, metodiki cəhətdən kamilliyi, idarəetmə
bacarığı, prinsipiallığı,
yaradıcılığı, təşəbbüskarlığı,
mədəni səviyyəsi, cəmiyyətdə nüfuzu ilə
fərqlənməlidir. Həlli vacib problemlərdən biri də
müəllim peşəkarlığı, eləcə də
müəllimlərin peşə məsuliyyətinin, icra
intizamının artırılması ilə
bağlıdır. Faktlar məlumdur ki, birinci sinfə qəbul
zamanı çox vaxt valideynlər uşaqlarının konkret
bir müəllimin sinfində oxumasına etiraz edir, digər məktəblərə
üz tuturlar. Bu problem çoxdan mövcuddur. Nə
üçün? Ona görə ki, hər dövrün öz
tələbi var. Müəllim də dəyişir. Dünən
oxumağı öyrədənə müəllim deyirdilər.
Bu günün müəllimi isə dərin biliyə,
yüksək intellektə malik şəxsiyyətdir,
ziyalıdır. Məsuliyyət mədəniyyətindən
uzaq olan müəllimlərin dərslərində
iştirakdan şagirdlər belə, boyun
qaçırırlar. Əbəs yerə söyləmirlər
ki, müəllimin ən obyektiv yoxlayıcısı məhz
onun dərs dediyi uşaqlardır.
Bu gün müasir dövrlə
ayaqlaşa bilən şəxsiyyətyönümlü təhsildən
danışanda şagirdlərdə yaradıcılıq, tədqiqatçılıq,
təşəbbüskarlıq, məsuliyyətlilik,
cavabdehlik, liderlik bacarıqlarının
formalaşdırılması başlıca məqsədlərdən
biri kimi önə çəkilir. Əgər bu keyfiyyətlər
indinin müəllimlərində olmasa, onlar həmin vəzifələri
reallaşdırmaqda çətinlik çəkərlər.
Ümumi təhsilin məzmunu mütəxəssislər tərəfindən
müəyyənləşdirilsə də, hər bir müəllim
öz fənninin eksperti olmalı, proqramlara, dərsliklərə,
təhsil prosesinin təşkilinə yaradıcı münasibət
bəsləməyi bacarmalıdır. Müəllimin vəzifəsi
sadəcə olaraq dərslikdə olanları şagirdlərə
öyrətmək deyildir. Belə olan halda nə müəllim,
nə də şagird inkişaf edə bilər. Əsl müəllim
bir informasiyanın neçə-neçə müvafiq informasiyalarla
zənginləşdirilməsində, müstəqil
araşdırma aparmaqla əlavə məlumatların
toplanmasında, onların çeşidlənib zərurilərinin
müəyyənləşdirilməsində aldığı
biliklər əsasında öz fikirlərini irəli sürməkdə
şagirdlərə yardımçı olan, istiqamət verən
şəxsdir. "Öyrənməyi öyrətmək"
müddəasının əsasını da məhz bu amillər
təşkil edir. Bu isə vaxtilə ulu öndər Heydər
Əliyevin "Təhsil millətin gələcəyidir"
konseptual müddəasının dönməzliyinə əyani
sübutdur.
Göründüyü kimi, Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında bu gün
respublikamızda həyata keçirilən genişmiqyaslı
islahatların qayəsində məhz təhsilin səviyyəsinin
yüksəldilməsi, müəllim adının və
nüfuzunun qaldırılması məsələləri
dayanır. "Hər bir millətin mədəni tərəqqisi
məktəblə, məktəbin tərəqqisi isə
müəllimlərlə bağlıdır". Bu fikir
xalqımızın görkəmli maarifçilər nəslinin
böyük nümayəndəsi Nəriman Nərimanova aiddir.
Müəllim elə bir gərəkli və xeyirxah
missiyanın daşıyıcısıdır ki, onun
gördüyü işi heç kəs yerinə yetirə
bilmir. Əsl müəllim özünü daim xalqa, vətənə
borclu hiss edir, bilik və bacarığını, qəlbinin hərarətini
sabahımız naminə ərməğan edir. Onun adı
üca tutulmalı, həmişə qorunmalıdır. Müəllimə
qayğı cəmiyyətə, vətənə, onun
bugününə və sabahına qayğı deməkdir.
İradə ƏLİYEVA
Azərbaycan.-2012.-
5 oktyabr.- S.7.