Qarabağ
savaşının qanlı səhifələri
Tarix
unutqanlığı, biganəliyi bağışlamır: keçmişini unudanlar bunun fəsadlarını talelərində
yaşamalı olurlar. Odur
ki, mahiyyətindən, baş
vermə səbəblərindən asılı olmayaraq, xalqla bağlı
tarixin hər bir səhifəsi
xatırlanır, yaddaşlara həkk olunur. Elə hadisələr də var ki, onların hər zaman xatırlanması, unudulmaması
bütövlükdə xalq və dövlət
üçün taleyüklü
məsələyə çevrilir. Keçmişin qanlı-qadalı, faciəli
hadisələri bütöv bir toplumun, xalqın səhvlərdən
düzgün nəticə çıxarması,
nəhayət, özünü
tanıyaraq mübarizə ovqatında köklənməsi
baxımından zəruri olur.
Bütövlükdə
hansısa bir xalqın, millətin, cəmiyyətin
unutqanlıq mərəzinə tutulmasının fəsadları
isə daha ağır olur.
Bu unutqanlıq bəzən tarixin təkərinin geriyə fırlanmasına,
deməli, həm də müəyyən faciələrin, vəhşətlərin
təkrarlanmasına şərait yaradır.
Nə
yazıqlar ki, Azərbaycan xalqı da bəzən tarixi
unutqanlığın dəhşətli nəticələrini
taleyində yaşamalı olub. Zaman-zaman məkrli qonşularımız olan ermənilərin türklərə və
azərbaycanlılara qarşı ərazi ilhaqı, terror və soyqırımı siyasətini
unutmağımız bizlərə baha başa gəlib. Məhz bu tarixi unutqanlıq
üzündən də son iki əsrdə üzləşdiyimiz faciələri
90-cı illərin əvvəlində yenidən
yaşamalı olduq. 70 il
zorən tərkibində yaşamalı olduğumuz
imperiya bədnam
qonşularımızın 1905-1906 və 1918-1920-ci illərdə
azərbaycanlılara qarşı törətdikləri dəhşətli qətliamları, soyqırımları
unutdura bildi.
1948-1953-cü illərdə 200 minədək azərbaycanlının
Ermənistandan müxtəlif bəhanələrlə deportasiya edilməsi, fiziki-mənəvi məhrumiyyətlərə
məruz qalması, yurd-yuvasını itirməsi kimi acı həyat reallıqları da yaddaşımıza əbədi həkk
olunmadı. Saxta "beynəlmiləlçilik"
ideologiyasının diktə etdiyi
unutqanlıq mərəzi 80-ci illərin ortalarında Ermənistanın
Azərbaycana qarşı ərazi iddialarının yenidən
baş qaldırmasına gətirib
çıxardı.
Ötən
əsrin 80-ci illərinin sonuna doğru vətənpərvər və milli ideallara bağlı bir şəxsiyyətin - ulu
öndər Heydər Əliyevin SSRİ rəhbərliyindən
uzaqlaşdırılmasından dərhal sonra
erməni separatizmi ilk
hücumuna - informasiya
savaşına başladı. Akademik A.Aqanbekyan 1987-ci ilin noyabr ayının 18-də Fransanın "Humanite" qəzetinə verdiyi
müsahibəsində vurğulayırdı ki,
"Mən iqtisadçı kimi əmin
edirəm ki, DQMV-nin coğrafi cəhətdən daha
çox bağlı olduğu
Ermənistana birləşdirilməsi düzgün
olardı. Bu barədə mənim xüsusi təklifim var və
onu artıq təqdim etmişəm.
İnanıram ki, yenidənqurma və demokratiya şəraitində bu
problem öz həllini
tapacaq".
Azərbaycana
qarşı əsassız ərazi iddialarını irəli
sürməsi və qondarma Dağlıq Qarabağ probleminin ortaya atılması azərbaycanlıların
növbəti dəfə kütləvi qırğını
və əsrlər boyu
yaşadığı tarixi ərazilərdən
deportasiyası ilə nəticələndi. Ermənistan SSR Ali Soveti sessiyasının
məxfi göstərişinə əsasən, 1988-ci il noyabrın 22-dən 28-dək 22 rayonda sırf soydaşlarımızın
yaşadığı 170, habelə 94 ermənilərlə
qarışıq yaşayış məntəqələri
azərbaycanlılardan tam təmizləndi.
Nəticədə 200 mindən çox
azərbaycanlı, 18 min müsəlman kürdü, min nəfərdən
çox rusdilli əhali
Azərbaycana pənah gətirdi. 1991-ci il avqustun 8-də (18 fevral
1929-cu ildə Ermənistanın tərkibinə verilib) sonuncu Azərbaycan
kəndi Nüvədidən əhalinin
çıxarılmasından sonra Ermənistan
faktiki olaraq monomillətçi
dövlətə çevrildi. Deportasiya zamanı 216 azərbaycanlı vəhşicəsinə
qətlə yetirildi, minlərlə
qadın, uşaq və qoca
müxtəlif dərəcəli bədən xəsarəti
aldı, on minlərlə ailənin əmlakı
qarət olundu.
İşğalçılığı
ali ideyaya çevirən
erməni şovinizminin böyük
vandalizm aktlarından biri
1992-ci il fevralın 17-də Xocavənd rayonunun Qaradağlı kəndində törədildi.
Qaradağlı Xankəndi və Xocavənd şəhərlərini
birləşdirən asfalt yolun
üstündə, 14 erməni kəndinin əhatəsində
yerləşmiş və 800 evdən ibarət olan
böyük azərbaycanlı kəndi idi. Ermənistan silahlı qüvvələri
və Rusiyanın 366-cı alayı tərəfindən
qaradağlılara qarşı törədilən
soyqırımı aktı tarixin
görünməmiş faciələrindən biri
idi. Erməni silahlı birləşmələri
dörd gün çəkən
qeyri-bərabər, ağır döyüşdən sonra kəndə daxil olaraq bu qədim yurdu viran etdilər, tamamilə
yandırdılar. Xocavəndin mərd oğulları doğma torpaqları uğrunda
sona qədər mübarizə
aparmış, son nəfəsə qədər
döyüşmüşdülər. Düşmənin hərbi
qüvvələri ilə qeyri-bərabər döyüşlərdə
mərdlik, şücaət göstərmiş yerli əhali, təklənməsinə,
köməksiz qalmasına baxmayaraq
düşmənə müqavimət göstərmişdilər.
Etiraf etməliyik ki, 2012-ci ildə 20-ci ildönümü ilə bağlı anım
tədbirləri keçirdiyimiz Xocalı
soyqırımı da, müəyyən mənada,
tarixi unutqanlığımız nəticəsində
baş verdi. 1992-ci il fevralın 25-dən 26-na keçən gecə
Xocalıda törədilmiş amansız qətliam isə nəinki türk
dünyasına, bütövlükdə bəşəriyyətin
mütərəqqi dəyərlərinə, insanlığa və
beynəlxalq hüquq normalarına
qarşı yönəlmiş dəhşətli genosid aktı idi. Erməni
vandallarının insanlığa və bəşəriyyətə
qarşı yönəlmiş bu dəhşətli
cinayətindən sonra
yaddaşımızı bir daha silkələdik və unutqanlığa
"yox" dedik. Bir çox tarixi faciələrimiz
kimi, Xocalı soyqırımının dünyada tanıdılması istiqamətində
sistemli və ardıcıl iş məhz ulu öndər
Heydər Əliyevin 1993-cü ildə xalqın təkidli tələbi
ilə hakimiyyətə qayıdışından sonra mümkün oldu. Məhz ulu
öndərin təşəbbüsü ilə Xocalı
soyqırımına ilk dəfə olaraq düzgün siyasi-hüquqi qiymət verildi.
Milli Məclis 1994-cü il
fevralın 24-də "Xocalı soyqırımı günü haqqında" qərar qəbul etdi, sənəddə hadisənin baş vermə səbəbləri, günahkarlar təfsilatı ilə
açıqlandı.
1918-ci
ilin məlum mart hadisələrinin
80-ci ildönümündə - 1998-ci il
martın 26-da ümummilli lider
Heydər Əliyevin imzaladığı "Azərbaycanlıların
soyqırımı haqqında" fərman erməni millətçilərinin
hərəkətlərinə verilən ilk
dolğun və hərtərəfli hüquqi-siyasi qiymət oldu. Bu fərman Azərbaycanın indiki
və gələcək nəsillərinin milli
yaddaşının qorunması baxımından da bir növ
proqram sənədi idi.
Fərmanda deyilirdi ki,
"Azərbaycan Respublikası müstəqillik qazandıqdan sonra xalqımızın tarixi
keçmişinin obyektiv
mənzərəsini yaratmaq imkanı əldə
edilmişdir. Uzun illər
gizli saxlanılan, üzərinə qadağa qoyulmuş həqiqətlər
açılır, təhrif olunmuş
hadisələr özünün əsl
qiymətini alır. Azərbaycan xalqına qarşı dəfələrlə
törədilmiş və uzun illərdən
bəri öz siyasi-hüquqi
qiymətini almamış soyqırımı da
tarixin açılmamış səhifələrindən
biridir".
2003-cü
ilin oktyabrından ulu
öndərin siyasətini uğurla davam etdirən Prezident İlham Əliyev ilk
gündən "Biz müdafiədə deyil, hücumda
olmalıyıq" - deyərək bədnam erməni lobbisinə
qarşı effektiv əks-hücumun təşkilini
mühüm vəzifələrdən biri kimi müəyyənləşdirib. Dövlət
başçısının Xocalı
soyqırımının 20-ci ildönümü
ilə bağlı sərəncamında deyildiyi
kimi, "Azərbaycanlılara qarşı
erməni şovinist dairələrinin
XIX-XX əsrlərdə mərhələ-mərhələ həyata
keçirdiyi etnik təmizləmə
siyasətinin tərkib hissəsi olan
Xocalı soyqırımı haqqında həqiqətlər
dünya ictimaiyyətinə, xarici ölkələrin parlamentlərinə
çatdırılmalı, Azərbaycan xalqının və
ümumən insanlığın əleyhinə yönəldilmiş
bu son dərəcə
ağır hərbi cinayət beynəlxalq miqyasda
öz hüquqi-siyasi
qiymətini almalıdır".
Qarabağ həqiqətlərinin dünya ictimaiyyətinə dolğunluğu
ilə çatdırılması zərurəti həm də
onunla şərtlənir ki,
bədnam qonşularımız son illərə
qədər bizi bu sahədə
üstələyiblər. Təəssüflə
vurğulamaq lazımdır ki, uydurduqları yalanlara sanki özləri də inanmış kimi görünən ermənilər bu gün də kompakt yaşadıqları bütün
dövlətlərdə "soyqırımına məruz
qalmış millət" olduqlarını iddia
edir, saxta təbliğatlarının
real nəticələr verməsi üçün dəridən-qabıqdan
çıxırlar. Halbuki, ötən əsrin əvvəllərində
havadarlarının himayəsinə sığınaraq onlardan hər cür dəstək
alan ermənilər özləri qonşu xalqların tarixi əraziləri
hesabına dövlət qurmaq üçün azərbaycanlılara və
türklərə qarşı misli
görünməmiş soyqırımı və terror aktları törədiblər. Hazırda dünyanın bir çox ölkələrinin arxivlərində
qorunub saxlanan tarixi sənədlərdə ermənilərin
hələ o zamandan qonşu xalqlara
qarşı aşkar ərazi iddiaları
ilə çıxış etmələri, onları kütləvi
qırğınlara məruz qoymaları tam
təsdiqini tapıbdır. Həmin tarixi
sənədlər 1915-ci ilin aprelində
Şərqi Anadoluda 1 milyon
500 min erməninin guya
türklər tərəfindən qətlə yetirilməsi
iddiasının cəfəngiyyat olduğuna
hansısa şübhə yeri qoymur. Lakin həyasızlıqla
əsassız təbliğat aparan erməni
ideoloqları qondarma
"soyqırımı iddialarını" son
60 il ərzində 20-dən artıq
dövlətə qəbul etdirə biliblər.
Uzağa getməyək, Fransanın qanunverici orqanı ötən il
erməni soyqırımını tanımayanların 1 il müddətində azadlıqdan məhrum
edilməsi və ya 45 min
avro cəzalandırılması ilə
bağlı qondarma, insan
hüquq və azadlıqlarına zidd qanun qəbul etməsi
erməni fitnəkarlığının
stimullaşdırılmasına yönəlmiş daha bir absurd
addım idi. Faktiki olaraq Avropanın aparıcı dövlətlərindən
biri öz ərazisində
insan hüquq və
azadlıqlarını kobud şəkildə
pozan bir qanun qəbul etməklə, demokratik
ideallara, beynəlxalq hüquq
normalarına aşkar hörmətsizlik
göstərmişdi.
Bu gün
Avropanın bir sıra dövlətləri
"demokratiya", "insan
hüquqları" pərdəsi altında manipulyasiya
etdikləri halda, onların Qarabağ faciəsinə, Xocalı
soyqırımına göz yummaları
onların "ikili standartlara"
yol verdiyini tamamilə
təsdiqləyir. Halbuki, 1915-ci ildən fərqli
olaraq bu hadisələr
müasir dünyanın gözü
qarşısında baş verib, foto və audio vasitələrlə sənədləşdirilib,
bütün ölkələrə
yayılıb.
Dünyada gedən qloballaşma
prosesinin sivilizasiyalararası dialoqu zərurətə çevirdiyi
bir vaxtda Ermənistan
beynəlxalq hüququn əsas norma və prinsiplərinə etinasızlıq
göstərməklə özünü ifşa edir, strateji layihələrdən kənarda
saxlayır. Beynəlxalq hüquq
normaları, o cümlədən bir sıra mötəbər təşkilatların
münaqişə ilə bağlı prinsipial
mövqeyi Ermənistanın cəfəng
iddialarının həm hüquqi, həm
də siyasi baxımdan əsassızlığını
tamamilə sübuta yetirir.
Azərbaycan ərazilərinin etnik
separatizm zəminində işğalı
faktının ilk hüquqi
təsdiqi kimi dünyada
sülh və təhlükəsizliyin təminatçısı
qismində çıxış edən Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının (BMT) qəbul etdiyi 822, 853, 874 və 884 saylı qətnamələrin
əhəmiyyətini xüsusi
vurğulamaq lazım gəlir. 2008-ci il martın 14-də BMT Baş
Məclisinin geniş iclasında "Azərbaycanın
işğal edilmiş
ərazilərində vəziyyət" adlı qətnamənin
qəbulu da rəsmi Bakının mühüm diplomatik
nailiyyəti sayıla bilər.
Dövlət
başçısı, Ali Baş Komandan İlham Əliyev ölkəmizin
maraqlarını uca tutmaqla
yanaşı, hər bir Azərbaycan vətəndaşının
mənafeyinin qorunması naminə yüksək
prinsipiallıq, qətiyyət nümayiş
etdirir. Azərbaycan zabiti Ramil Səfərovun
Macarıstandan beynəlxalq hüquq
normalarına uyğun şəkildə ekstradisiya olunması və əfvi cənab İlham Əliyevin milli məsələlərə
necə böyük həssaslıqla, qətiyyətlə
yanaşdığını əminliklə söyləməyə
ciddi əsaslar yaradır.
2012-ci
ilin sentyabrında Qəbələ rayonunda ATƏT sədrlərini qəbul edən
Prezident İlham Əliyev
bu məsələ ilə bağlı prinsipial, qətiyyətli mövqeyini
bir daha bəyan etdi. Ölkə başçısı həmin
görüşdə bir daha
vurğuladı ki, Ramil
Səfərovun əfvi beynəlxalq təcrübəyə, Avropa
Konvensiyasına uyğun olub:
"Mən paralellik aparmadan sadəcə bir tarixi məqamı xatırlatmaq istərdim.
2001-ci ildə Ermənistan prezidenti
Fransanın Orli hava
limanında Türk Hava
Yollarına məxsus zolaqda bir neçə nəfərin, səhv etmirəmsə
1 amerikalı, 4 fransız, digərləri türk
olmaqla 8 nəfərin ölümü,
50 nəfərin yaralanması ilə nəticələnən
terror aktı törədən Karapetyan adlı terrorçunu
əfv edib. Karapetyan
Ermənistan vətəndaşı deyildi,
lakin bir neçə il həbs cəzası çəkdikdən sonra o Ermənistana ekstradisiya olundu və
Sarkisyanın xələfi və yaxın tərəfdaşı
Koçaryan onu dərhal
əfv etdi. Həmin vaxt
biz beynəlxalq təşkilatlardan, siyasətçilərdən
bu məsələ ilə bağlı heç bir
açıqlamanın şahidi
olmadıq. Mən 8 nəfərin qatili, 50
nəfərin yaralanmasına səbəb olan
terrorçu ilə zabitimiz
arasında paralellik aparmıram. Lakin bu, bir
həqiqətdir. İndi ermənilərin
özlərini təhqir olunmuş kimi qələmə verməyə haqları yoxdur".
Bu gün Ramil Səfərovin
əfvi məsələsində manipulyasiya
edən qüvvələrin, o cümlədən
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin bilavasitə tənzimlənməsi prosesi ilə məşğul olan
ATƏT-in Minsk qrupunun
təcavüzkara təsir göstərmək istiqamətində
heç bir təsirli addım atmaması,
Yerevanın vaxt udmaq, mövcud "status-kvo"nu qoruyub saxlamaq
istiqamətindəki cəhdlərini dolayısı ilə
şirnikləndirməsi acı təəssüf hissi doğurur.
Fəqət, danışıqları
imitasiya xatirinə davam etdirmək niyyətində
olmadığını dəfələrlə bəyan
etmiş Azərbaycan iqtidarı hələlik prosesləri təmkinlə
izləyir və sülh prosesinin dalana dirənmədiyi qənaətindədir.
Ermənistan onun üçün yaranmış fürsəti
düzgün dəyərləndirib konstruktivlik nümayiş
etdirməyəcəyi təqdirdə, münaqişənin
güc tətbiqi ilə həlli Azərbaycan üçün
qaçılmaz varianta çevriləcəkdir. Ölkə rəhbərliyinin
bu qətiyyətli mövqeyi həm də xalqın milli
maraqlarını sonadək müdafiə etmək əzmindən
qaynaqlanır.
Elçin CƏFƏROV
Azərbaycan.-2012.-
10 oktyabr.- S. 9.