Bir
gözəl oxuyardı
Böyük bir sənət yolunun yolçusu idi Şövkət
xanım. Ömrünün son illərinə qədər o,
yorulmadan, həvəslə, dayanmadan yeni-yeni zirvələr
fəth edirdi və bircə an da nəfəs dərmək
üçün belə o,
bu yolda dayanmadı. Sənətin
yeni üfüqləri onu
daim cəzb edirdi və
o, sənət yolunun adi yolçusu deyildi. O bu yolları çox vaxt özü salırdı. Muğamatı
gözəl bildiyindən o, adi xanəndə də deyildi
- öz dəst-xətti olan
bir müğənni idi.
Onun Azərbaycan mahnısının
inkişafında oynadığı rol
haqqında kitablar və elmi
əsərlər yazılacaq. Şövkət xanım, sadəcə,
mahnı oxumurdu ki?! O,
bizim də könül
çırpıntılarımızı öz
incə qəlbinin duyğu və hisslərinə
qataraq bizləri xüsusi
bir sehrə salırdı, ovsunlayaraq
tərbiyə edirdi.
Yadımdadır
ki, xarici ölkələrin
birində idik. Sürücü
maşındakı maqnitofonda müxtəlif
mahnılar səsləndirirdi. Qəfildən "Füzuli" kantatasının üsyankar musiqisi avtobusun salonuna
yayıldı. Sonra da
Şövkət xanımın həzin notlara
bələnmiş səsi eşidildi:
Oyadar xəlqi əfğanım,
Qara bəxtim oyanmazmı?
Azərbaycandan olanların, demək olar ki, hamısı
ağladı. Dünyanın
bəlkə də ən dərin, ən əzablı sevgisi haqqında ən gözəl mahnısı uzaq sərhədlərin, ayrılıqların
buz soyuqluğundan - ümmanlardan, dərələrdən,
təpələrdən keçərək
hər birimizə Vətəni gətirmişdi.
Bizi bu uzaq
və yad ölkədə - okeanın
o tayında kövrəldən
təkcə eşqin kədəri deyildi. Vətənin, ana yurdun nəfəsi idi. Bizi tilsimə
salan böyük Füzulinin, ölməz Cahangirin və nəhayət, Şövkət
xanımın duyğularından
süzülərək iliyimizə
qədər işləyən
doğmalıq idi.
Şövkət Ələkbərova 1922-ci ilin
oktyabrında Bakıda
anadan olmuşdur. Asəf Zeynallı adına Musiqi Məktəbində Hüseynqulu
Sarabskinin sinfini bitirdikdən sonra ömrünü musiqiyə
bağlayaraq mahnı ifaçılığı sahəsində
misilsiz xidmət göstərmişdir.
1938-1945-ci illərdə
Azərbaycan Dövlət
Mahnı və Rəqs Ansamblının solisti olub. İkinci
Dünya müharibəsi
illərində sənət
dostları ilə birlikdə əsgərlər
qarşısında çıxış
edərək onları
döyüşə ruhlandırmışdır.
Onu təkcə doğma Vətənində
sevmirdilər. Pərəstişkarlarının
coğrafiyası genişdir.
Keçmiş SSRİ-nin
bütün respublikalarında
Şövkət Ələkbərovanı
yaxşı tanıyır
və mahnılarını
bəyənirdilər. Azərbaycanlı
müğənninin səsi
Fransa, İsveç, Şri-Lanka, Əfqanıstan,
Misir, Əlcəzair, İran, Türkiyə, Polşa kimi ölkələrdə də
eşidilirdi.
1959-cu ildən xalq artisti adına
layiq görülən
Şövkət Ələkbərovanın
yaradıcılığı Azərbaycan mahnı sənətinin 50 illik salnaməsidir. Onun ustalıqla ifa etdiyi "Dərələr",
"Ağ çiçək",
"Dağlar", "Sənsən
ürəyim", "Ayrılıq",
"Bir könül sındırmışam"... kimi mahnılarını bu gün kimsə
oxumağa ürək
eləmir, çünki
o ifa, o təsir alınmır. Bu bir faktdır ki, bir çox mahnılara Şövkət
Ələkbərova məhz
öz möhürünü
vurub.
İllərin küləkləri, qəfil
qadaları, övlad itkisi bu böyük
sənətkarımızın gəncliyini, şuxluğunu
son illərdə sağlamlığını
əlindən alsa da, bir səsinə
toxuna bilməmişdi,
bir də heyrətedici səhnə mədəniyyətinə. Şövkət
xanım səhnəyə
gəldiyi gündən
son nəfəsinədək bunun hər ikisinə vəfalı çıxdı. Elə bu böyüklüyünə
görə də o,
professional ifaçılıq və yüksək səhnə mədəniyyəti
məktəbinin həqiqi
yaradıcısı idi.
İndi səhnəmizdə
yarımçılpaq vəziyyətdə
atılıb düşən
bəzi müğənniləri
görəndə şair
Bəxtiyar Vahabzadənin
haqlı sözləri
yadıma düşür:
"Müasirlik lüt
gəzmək deyil. Bu bizim mentalitetimizə və milli qürurumuza
çox yaddır. Rəhmətlik Şövkəti
yadınıza salın.
O, səhnədə bir
abır, həya mücəssəməsi idi".
Məlumdur ki,
xalq artisti rəhmətlik Rübabə
Muradova "Leyli və Məcnun" operasında Leyli rolunu yaratmış aktrisaların, demək olar ki, çoxunu
bəyənməmişdi. Səhnəmizin
Leylisi əslində
can verdiyi bu obrazı özü, öz nakam taleyli
"məni" kimi sevdiyinə görə, bu əziz və
doğma rolu hamıya qısqanarmış.
Bu məhəbbətin dərinliyindən
bütün "Leyli"ləri
ironiya ilə qarşılayarmış. Qəribədir
ki, Rübabə xanım yeganə olaraq Şövkət Ələkbərovanı bəyənirmiş:
"Bu rolu bircə Şövkətə güzəştə
gedərəm. O, mənim
böyük müğənnimdir".
Maraqlısı da odur ki, Şövkət
Ələkbərova ona
olan təklifləri qəbul etməyərək heç vaxt opera teatrında çalışmağa razılıq
verməmişdir. Bunun
əsl səbəbi necə izah olunur, bilmirəm. Hər iki xalq
artisti haqqında apardığım araşdırmalardan,
eşitdiyim söhbətlərdən
bu nəticəyə gəlirəm ki, böyük ürəkli Şövkət Ələkbərova
əslində dost istəyindən
keçə bilməmiş,
Rübabə Muradovanın
duyğularındakı Leyli
sevgisinə toxunmağa
qıymamışdı. Üstündən
illər ötəndən
sonra hər iki sənətkarın yoxluğu bir daha sübut etdi ki, onlar
ruhən, qəlbən
bir-birilərinə necə
yaxın, əziz və doğma imişlər.
Ulduzlar da
bu axşam səndən danışdı,
Ay da pəncərəmizdə
yandı, alışdı...
Şövkət xanımın
böyük məharətlə
möhür vurduğu
bu nəğməni hər dəfə eşidəndə kim bilir ürəyimizdən nələr keçir. Az qala bütün
varlığınla gələn
günlərini tutub saxlamaq, ötən günlərinə yetmək
istəyirsən. Çünki
ötən günlərdə
o qədər doğma
və əzizlərimiz
var ki... Amma neyləyəsən ki, dünəndən qalan xatirələrdir, sabaha qanadlanansa təzə arzular. Nə yaxşı ki, bizimlə yol gedənlərdən biri də həmişəyaşar
sənətçimiz Şövkət
Ələkbərovadır. Payız fəslində dünyaya gəlib Şövkət xanım.
Sevgi və ehtiramla onun xatirəsini anmaq da bir şərafət
verdi bizlərə.
"Gözlərim görməsə,
Göygölü verin,
mən onun gözüylə cahana baxım" oxuyan Şövkət Ələkbərova
öz səsiylə, nəğməsiylə Azərbaycanı
ev-ev gəzərək
qəlblərdə əbədi
yaşarlıq tapıb.
Bəzən də
dərin xiffətlə
deyirik ki, bir gözəl oxuyardı! Bu gözəlin
adı Şövkət,
soyadı Ələkbərova
idi. Deyilənə görə, böyük şairimiz Səməd Vurğunla bəstəkar Səid Rüstəmov bənzərsiz müğənnimizin
ifasından vəcdə
gələrək məhz
belə bir məşhur mahnıya həyat veriblər:
Oxu, gözəl,
oxu, gözəl, qoy səsin,
Ürəyimdə kaman kimi titrəsin.
Ölümün amansızlığı
bizi onsuz qoysa da, ilahi
ifasını, bənzərsiz
mahnılarını həmişə
eşidirik. Şövkət
xanımın tələbələri
və bu böyük ustadın üslubunda oxuyanlar indi də var,
amma... Açıq danışmaq lazımdır.
Heç biri Şövkət Ələkbərova
deyildir. Bu gün estradamızda, səhnəmizdə
baş alıb gedən qatmaqarışıq
səslərin içində
bir unudulmaz sənətkarın, məhz
Şövkət Ələkbərovanın
yeri apaydın görünür. Hələ
bəlkə də dəqiq açıqlasaq,
göynəyir.
...Bir vaxt
konsert salonlarında, yubiley axşamlarında, ekran və efirdə
bir gözəl oxuyardı. Yaxşı ki, bu gözəl
indi də oxuyur. Həqiqətən də gedən nəfəs, qalan səsdi...
Flora XƏLİLZADƏ
Azərbaycan.-2012.-
23 oktyabr.- S.7.