Azərbaycan fəlsəfəsi
dünya meridianlarında
Müsahibimiz Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının müxbir üzvü, professor Səlahəddin Xəlilovdur.
- Bu
yaxınlarda Sizin ingiliscə
çıxmış yeni
kitabınızın Ümumdünya Fenomenologiya Konqresi çərçivəsində
təqdimat mərasimi haqqında məlumat vermişdik.
İstərdik ki, Parisdə keçirilən
bu elmi tədbir
haqqında fikirlərinizi bölüşəsiniz.
- Bəli,
Parisə səfərimin əsas məqsədi bu
şəhərdə keçirilən beynəlxalq fəlsəfi
konqresdə iştirak etmək idi. Proqrama məndən başqa Azərbaycandan
daha iki nəfərin
məruzəsi daxil edilmişdi:
fəlsəfə elmləri doktoru Könül Bünyadzadə və mənim
aspirantım Anar Cəfərovun
fenomenologiyanın aktual problemləri ilə
bağlı məruzə mətnləri də təşkilat
komitəsi tərəfindən bəyənilmişdi. 23
ölkənin nümayəndə heyətinin iştirak
etdiyi bu konqresdə ən
əlamətdar hadisələrdən biri
mənim Ümumdünya Fenomenologiya
İnstitutunun direktoru
professor A.T.Timiniçkaya
həsr etdiyim monoqrafiyamın təqdimatı
oldu. Onu da qeyd edim
ki, konqresdə MDB məkanı çox zəif təmsil olunurdu.
Cəmi bir nəfər Rusiyadan
və bir nəfər də Gürcüstandan iştirak
edirdi. ABŞ, Almaniya,
İtaliya, Macarıstan, Polşa
nümayəndələri daha fəal iştirak edirdilər. Mən konqresin
növbəti toplantılarından birini
Bakıda keçirməyi təklif etdim. Çünki bu hadisə
Azərbaycan elminin dünya
miqyasında tanınmasına xidmət edə bilər.
- Eşitdiyimizə görə,
Parisdən sonra Almaniyanın Köln şəhərində olubsunuz.
Bu səfərinizin də məqsədini
açıqlaya bilərsinizmi?
- Mən
Köln şəhərinə Almaniyada nəşr olunan
"Referans" jurnalının dəvəti
ilə getdim. Habelə orada
yaşayan türk və
azərbaycanlı icmalarının nümayəndələri
ilə görüşdüm. Jurnala verdiyim müsahibə
artıq çap olunmuşdur.
Bu, mənim alman dilində
nəşr olunan ilk
çıxışımdır. Jurnalistləri daha çox alman və türk mədəniyyətləri
arasında münasibətlərin perspektivi
maraqlandırır. Mən bu münasibətlərin
fəlsəfi əsasları ilə yanaşı, müasir dövrdəki əsas aspektləri və
vəzifələri barədə danışdım. Yunus Əmrə Mədəniyyət
Akademiyasında da bu mövzuda seminar təşkil
olundu və mən "İdeya
fəzasında türk perspektivi"
mövzusunda çıxış etdim.
Bundan əlavə, Almaniyada "Əbu Turxanın hikmət
dünyası" kitabımdan müəyyən hissələr
tərcümə olunmuşdur və "Referans" jurnalının növbəti
sayında Əbu Turxanın aforizmləri dərc ediləcəkdir.
Bu kitabın bütöv
halda alman dilində
çıxması da
planlaşdırılır.
- Bu
yaxınlarda Sizin daha bir ölkədə, ABŞ-ın nüfuzlu fəlsəfi jurnallarının
birində məqaləniz dərc olunub. Xarici əlaqələrinizin belə sürətlə
genişlənməsini nə ilə izah edirsiniz?
- Əgər
Siz "Philosophy Study" jurnalındakı məqaləni nəzərdə
tutursunuzsa, onu yeni saymaq olmaz.
Çünki üstündən bir neçə ay keçib. Yeni olan isə mən Fransa və
Almaniya səfərindən
qayıtdıqdan sonra aldığım məlumatdır.
Belə ki, ABŞ-da nəşr
olunan bir kitabda ("Philosophers",
Memphis, USA, 2012) dünyanın müxtəlif
nəsilləri və coğrafi məkanlarını
təmsil edən 14 tanınmış filosof
haqqında geniş məlumat dərc edilmişdir. XII əsr islam
filosofu Əbu Cəfər ibn
Harun, XVIII əsr ingilis
filosofu David Yum və s. ilə
yanaşı, mənim də bu kitaba daxil edilməyim, əlbəttə,
fərəhləndirici hadisədir. Mən bunu
daha çox bir təsadüfi seçim
kimi qiymətləndirirəm. Çünki biz bu barədə ancaq kitab çap olunandan sonra onun internet reklamından xəbər
tutduq.
- İstənilən halda bir Azərbaycan filosofunun ABŞ, Fransa, Almaniya kimi ölkələrdə
söz sahibi olması
çox əlamətdar hadisədir. Bizcə,
bunlar təsadüfi ola
bilməz, çünki bundan
öncə də Sizin İstanbulda
və Moskvada kitablarınızın təqdimatı
keçirilmiş, Avropanın nüfuzlu elmi nəşriyyatlarında
əsərləriniz çap olunmuşdur. Sizin kitablarınız
barədə xarici mətbuatda
çıxan rəylər də onların elmi-fəlsəfi
ictimaiyyət tərəfindən yüksək dəyərləndirildiyini
göstərir. Bunlar məhz Sizin fəlsəfi ideyalarınıza göstərilən
böyük maraqdan doğur, yoxsa ümumiyyətlə,
Azərbaycanda fəlsəfi fikrin yüksək
inkişafından xəbər verir?
-
Əlbəttə, dövlət dəstəyi olmasa,
tək bir nəfərin yüksək nəticələr
əldə etməsi mümkün deyildir. Əslində bu nəticələr
Prezident İlham Əliyevin
neft kapitalını intellektual
kapitala çevirmək
çağırışına bizim tərəfimizdən
cavabdır.
Bu
işdə AFSEA-nın (Azərbaycan Fəlsəfə və Sosial-siyasi Elmlər Assosiasiyası) və onun nəşr etdiyi
"Fəlsəfə və sosial-siyasi
elmlər" jurnalının da böyük rolu vardır.
İndi bu jurnal dünyanın ən nüfuzlu
fəlsəfi nəşrlərindən biri
hesab olunur.
- Bəs bundan
sonra Azərbaycan fəlsəfi məkanında
daha hansı yeniliklər gözlənilir.
Növbəti planlarınız haqqında bir
neçə kəlmə deyərdiniz.
- Bizim fəlsəfi əlaqələrimiz ancaq Qərb dünyası ilə məhdudlaşmır.
Qarşıda duran ən mühüm
vəzifələrdən biri milli fəlsəfi fikrin inkişaf etdirilməsidir. AFSEA-nın
sentyabrın 27-28-də Bakıda keçirməyi nəzərdə
tutduğu Fəlsəfə Forumu, türk
dünyasında fəlsəfi araşdırmaların əlaqələndirilməsi
və inteqrasiyasına xidmət edəcəkdir. Tədbirdə
Azərbaycan, Türkiyə və Qazaxıstan
filosoflarının bir araya
gəlməsi və türk fəlsəfi
fikrinin inkişaf
perspektivlərinin müzakirə olunması nəzərdə tutulur. Bu tədbirdən dərhal
sonra, oktyabrın 3-8-də
Yunanıstanın Rodos adasında "Mədəniyyətlərarası
dialoq" forumu
keçiriləcəkdir. Mən bu foruma əsas məruzəçilərdən biri kimi dəvət olunmuşam. Həmin ayda İsveçin Lund
Universitetində "Elm fəlsəfəsi"
konfransında, noyabrın əvvəlində isə Romada Metafizika konqresində
məruzə etmək üçün dəvət
olunmuşam. Belə ki,
əlaqələr getdikcə genişlənir. Deməyə yeni sözümüzün
olması üçün isə ölkəmizdə
fəlsəfi tədqiqatların intensivliyini
bir az da
artırmaq tələb olunur.
Azərbaycan.-
2012.- 4 sentyabr.- S.7.