2012Azərbaycan bölgədə söz sahibidir və bundan sonra mövqeyimiz daha da möhkəm
olacaqdır
Bu fikirləri Prezident İlham Əliyev
diplomatik xidmət orqanları rəhbərlərinin
dördüncü müşavirəsində bildirib
Azərbaycan
ötən müddətdə diplomatiya sahəsində böyük
uğurlara imza atıb. Əldə edilən uğurların
konseptual əsasları ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
müəyyənləşdirilmiş xarici siyasət
strategiyasının məntiqi nəticəsidir. Azərbaycan
müstəqil diplomatiya ilə dünyanın fövqəlgüc
mərkəzlərinin regionda toqquşan maraqlarını
optimal şəkildə uzlaşdırmış,
ayrı-ayrı dövlətlərlə münasibətlərdə
bərabərhüquqlu tərəfdaşa çevrilmiş,
beynəlxalq təşkilatlarla qarşılıqlı
faydalı əməkdaşlıq əlaqələri
qurmuşdur.
Ulu öndər Heydər Əliyev
1993-cü ildə xalqın tələbi ilə hakimiyyətə
gəlişindən sonra böyük siyasi təcrübəsi
və səriştəsi sayəsində Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli ilə
bağlı danışıqlar prosesinin milli maraqlara
uyğunlaşdırılmasını da təmin etmişdir.
ATƏT-in Minsk qrupu həmsədrlərini beynəlxalq hüquq
normalarından deyil, Ermənistanın maraqlarından
çıxış etməkdə, dolayısı ilə
"xristian təəssübkeşliyi" göstərməkdə
günahlandıran ulu öndər münaqişənin a) beynəlxalq
hüquq normaları əsasında; b) BMT-nin 822, 853, 874 və
888 saylı qətnamələrini yerinə yetirilməklə;
c) ATƏT-in Lissabon sammitində qəbul olunan sənəd
çərçivəsində həllini vacib
saymışdır. Ulu öndər Heydər Əliyev Ermənistan
prezidenti ilə 1999-cu ilin aprelində Vaşinqtonda, 2000-ci ildə
Ermənistan-Naxçıvan sərhədində, 2001-ci ildə
ABŞ-ın Ki-Uest şəhərində, Parisdə və
Cenevrədə keçirdiyi görüşlərdə də
bu prinsiplərdən bir addım geri çəkilməmiş,
xalqın milli maraqlarından çıxış etmişdir.
2001-ci ilin fevralında ATƏT-in Minsk qrupunun təklif etdiyi həll
variantları ilə bağlı Milli Məclisdə müzakirələr
keçirən dövlət başçısı bu
addımı ilə münaqişənin xalqın
iştirakı, mövqeyi və rəyi olmadan həll
olunmayacağını açıq şəkildə bəyan
etmişdir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin
müəyyənləşdirdiyi xarici siyasət kursunu inamla
davam etdirən dövlət başçısı İlham Əliyev
ötən illərdə dünya siyasətinə əsaslı
təsir imkanları olan dövlətlərlə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığı
genişləndirmək, inkişaf etdirmək, beynəlxalq təşkilatlarda
Azərbaycanın mövqelərini gücləndirmək
istiqamətində sistemli fəaliyyət göstərir. Ermənistanın
dünya miqyasında təcavüzkar dövlət kimi
tanınmasına nail olmaq və Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü təmin etmək, dünya siyasətini
istiqamətləndirən böyük dövlətlərlə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığı
genişləndirmək, beynəlxalq ictimaiyyətdə
respublikamızda həyata keçirilən mütərəqqi iqtisadi və demokratik islahatlar barədə
dolğun təsəvvür yaratmaq, xaricdə güclü
diaspor və lobbi formalaşdırmaq dövlət
başçısı İlham Əliyevin xarici siyasətinin
prioritet məqsədləri sırasında xüsusi
vurğulana bilər. Rəsmi Bakı daim Cənubi Qafqaz
regionunun müxtəlif güc mərkəzləri arasında
"bölüşdürülməsi" cəhdlərini
yolverilməz saymış, bölgə dövlətlərinin
ərazisində xarici qoşun və hərbi bazaların yerləşdirilməsinin,
Qafqazın militaristləşdirilməsinin əleyhinə
çıxış etmişdir. Dövlətlərin suveren bərabərliyi
prinsipinə əsaslanan respublikamız beynəlxalq əlaqələr
sisteminə cəlb olunan bütün ölkələrə
münasibətdə - onların böyüklüyündən,
hərbi gücü və iqtisadi potensialından asılı
olmayaraq - müstəqil xarici siyasət həyata keçirir.
Rəsmi Bakı 2003-2011-ci illərdə beynəlxalq hüquq
prinsiplərindən çıxış edərək
praqmatizmə, qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığa
əsaslanan açıq xarici siyasət yeritmiş, qlobal
geosiyasi məkanda cərəyan edən proseslərə
çevik, adekvat reaksiya vermiş, ikitərəfli və
çoxtərəfli əməkdaşlığa
üstünlük vermişdir.
Azərbaycan Prezidenti xarici siyasətin
ardıcıllığını və çevikliyini təmin
etmək üçün, ilk növbədə, diplomatik
korpusun fəaliyyətini yeni dövrün tələblərinə
uyğunlaşdırılmasını təmin etməyə
çalışmışdır. Cənab İlham Əliyevin
2004-cü, 2006-cı və 2008-ci illərdə Xarici
İşlər Nazirliyində Azərbaycanın diplomatik korpus
rəhbərlərinin - səfirlərin iştirakı ilə
keçirdiyi geniş müşavirələr də məhz
xarici siyasət sahəsində vəzifələrin bir daha nəzərdən
keçirilməsi, diplomatik fəaliyyətin dünyanın
müasir reallıqlarına və tələblərə
uyğun qurulması məqsədindən irəli gəlmişdir.
Müasir beynəlxalq münasibətlər sisteminin incəliklərinə
dərindən bələd olan cənab İlham Əliyev hər
üç müşavirədə dərin məzmunlu nitq
söyləyərək keyfiyyətcə yeni mərhələdə
Azərbaycanın səfirlikləri qarşısında duran vəzifələri
bir daha diqqətə çatdırmış, erməni
lobbisinin cəfəng təbliğatının zərərsizləşdirilməsi
baxımından hücum xətti üzərində qurulan
çevik diplomatiyanın həyata keçirilməsini vacib
saymışdır.
Prezident İlham Əliyev bu günlərdə
diplomatik xidmət orqanları rəhbərlərinin
dördüncü müşavirəsində bildirib: "Səfirlər
peşəkar diplomatdırlar. Onların arasında gənclər
də kifayət qədər çoxdur, təcrübəli
diplomatlar da vardır. Onlar öz vəzifə borclarını
yaxşı bilirlər və hesab edirəm ki,
bütövlükdə öz vəzifə borclarını
yaxşı yerinə yetirirlər. Səfirlərin
qarşısında duran vəzifələr bəllidir,
aydındır. Ancaq yenə də deyirəm, həyat sürətlə
inkişaf edir, beynəlxalq münasibətlər dəyişir
və beynəlxalq aləmdə yeni məsələlər,
yeni çağırışlar ortaya çıxır. Əlbəttə
ki, biz xarici siyasətimizə mütəmadi qaydada müəyyən
düzəlişlər etməliyik. Nəzərə
almalıyıq ki, strateji xəttimiz dəyişməz olaraq
qalır. Azərbaycanın xarici siyasətinin istiqamətlərini
ulu öndər Heyədr Əliyev müəyyən
etmişdir. Bu gün bu sahədə və bütün
başqa sahələrdə strateji xətt icra edilir".
Prezident İlham Əliyevin xarici siyasət
konsepsiyasında Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli
xüsusilə mühüm yer tutur. Aparılan uğurlu
diplomatiya nəticəsində artıq beynəlxalq təşkilatlar
haqqın və ədalətin Azərbaycanın tərəfində
olduğunu etiraf edir, Ermənistanın təcavüzkar
dövlət olduğunu anlayırlar. Ötən illərdə
Azərbaycanın haqlı mövqeyi Avropa Şurasında, BMT,
Avropa Birliyi ATƏT, NATO, İKT, GUAM və digər beynəlxalq
təşkilatlarda da dəstəklənmişdir. 2010-cu il
noyabrın 19-20-də Lissabonda keçirilmiş NATO-nun zirvə
görüşünün yekun bəyannaməsində region
ölkələrinin, o cümlədən Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, müstəqilliyi və suverenliyi dəstəklənmiş,
münaqişələrin məhz bu prinsipləri nəzərə
almaqla həllinin vacibliyi vurğulanmışdır. Ötən
il Avropa Parlamenti tərəfindən qəbul edilmiş
"Avropa İttifaqının Cənubi Qafqaz
üçün strategiya ehtiyacı" adlı qətnamədə
Dağlıq Qarabağ, eləcə də onun ətrafındakı
ərazilərin işğal altında olması faktı təsdiq
edilmişdir. Qətnamədə, həmçinin Ermənistan
silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal
edilmiş bütün ərazilərindən
çıxarılması, doğma torpaqlarından didərgin
düşmüş qaçqın və məcburi
köçkünlərin tezliklə öz daimi
yaşayış yerlərinə qayıtması hüququnun təmin
edilməsi tələb olunmuşdur.
Prezident İlham Əliyev diplomatik xidmət
orqanları rəhbərlərinin dördüncü
müşavirəsində bildirib: "Xarici siyasətlə
bağlı ölkə qarşısında duran əsas vəzifə,
əlbəttə ki, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həlli məsələsidir.
Bu, bizim nəinki xarici siyasətdə, ümumiyyətlə,
ölkə qarşısında düran əsas məsələdir.
Bildiyiniz kimi, məsələ uzun illərdir öz həllini
tapmır, ədalət, beynəlxalq hüquq normaları
pozulur və bu ədalətsizlik davam edir. Azərbaycan bu məsələnin
həlli üçün bütün imkanlardan istifadə edir
və etməlidir. Diplomatik səylər gücləndirilməlidir
və gücləndirilir. Digər amillər də bu məsələnin
həlli üçün öz rolunu oynamalıdır və
bu istiqamətdə önəmli addımlar atılır".
Regionda sülh, sabitlik və iqtisadi əməkdaşlığa
ciddi təhlükə olan Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli ilə
bağlı beynəlxalq səviyyəli müzakirələrin
son vaxtlar yenidən intensivləşməsi müşahidə
olunur. Aşkar görünür ki, dünyada baş verən
mühüm geosiyasi dəyişikliklər fonunda Cənubi
Qafqazdakı münaqişə ocaqlarının
söndürülməmiş qalması ümumi siyasi mənzəryə
mənfi təsir göstərməklə yanaşı,
bölgədə iqtisadi və siyasi maraqları olan dövlətlərin
mənafelərini ciddi şəkildə təhdid edir.
Münaqişənin həlli məsələsinin regional
müstəvidən çıxaraq beynəlxalq səciyyə
daşıması da məhz bu amillə şərtlənir.
Azərbaycan müstəqil dövlət
olaraq xarici siyasət strategiyasını özünün
iqtisadi gücü, qüdrəti və resursları, dünya
siyasətindəki yerindən asılı olaraq milli məqsədlər
üzərində qurur. Dövlətçiliyin, müstəqilliyin,
ərazi bütövlüyünün və suverenliyinin, milli
təhlükəsizliyin qorunması, beynəlxalq aləmə
çoxşaxəli inteqrasiyanın təmin olunması,
iqtisadi və geostrateji maraqların ödənməsi, vətəndaşların
firavan, təhlükəsiz yaşayışının təmin
olunması həyata keçirilən xarici siyasətin prioritet
məqsədləridir. Azərbaycanın artan iqtisadi qüdrəti
qarşısında işğalçı Ermənistan son dərəcə
dərin iqtisadi böhran keçirir. Bölgədə
gerçəkləşdirilən bütün qlobal layihələrdən
kənarda qalan Ermənistan əhalisinin sosial durumu olduqca
acınacaqlı vəziyyətdədir. Bu ağır vəziyyət
ən yaxın vaxtlarda işğalçı dövlətdə
daha ciddi kataklizmlərin yaşanacağından xəbər
verir. Prezident İlham Əliyev bildirib: "Biz bölgədə
söz sahibiyik və bundan sonra mövqeyimiz daha da möhkəm
olacaqdır. Biz heç vaxt imkan verə bilmərik ki, Ermənistan
hər hansı bir siyasi, iqtisadi, enerji, nəqliyyat layihəsinə
qoşulsun. Biz onları təcrid etmişik, bunu gizlətmirik.
Gələcəkdə təcridetmə siyasətimiz davam
etdirilməlidir. Bu, öz bəhrəsini verir. Əgər məsələni
sülh yolu ilə həll etmək üçün bizə
daim mesajlar göndərən tərəfdaşlar, doğrudan
da istəyirlər ki, bölgədə sülh olsun, Ermənistan
işğal edilmiş torpaqlardan çıxmalıdır.
Çünki əks təqdirdə, məsələnin
başqa yolla həll edilməsi istisna deyildir. Biz bunu heç
vaxt istisna etməmişik. Beynəlxalq hüquq bu haqqı bizə
verir. Sadəcə olaraq, Azərbaycanın sülhsevər
siyasəti, bölgədə artıq sabitldəşdirici amil
kimi çıxış etməsi bizi bu radikal addımlardan hələ
ki, çəkindirir. Ona görə məsələnin tezliklə
həlli hər tərəfin marağında
olmalıdır".
Azərbaycan həyata keçirdiyi
uğurlu diplomatiya sayəsində regionun maraq və mənafeyini
qətiyyətlə müdafiə edən lokomotiv dövlətinə
çevrilib. Əminliklə demək olar ki, Azərbaycan
geostrateji və geoiqtisadi üstünlüklərindən
maksimum faydalı şəkildə istifadə edərək ən
yaxın zamanlarda bütün problemlərini həll edəcəkdir.
Elnur HACALIYEV
Azərbaycan.-2012.-
26 sentyabr.- S.5.